• Magor-steel

    Zdravím vás

    Mám GT Avalanche Elite 22/23 ale mám trochu problém se zadním nábojem chtěl bych tam dát jiný ale je to takový a-typ že na netu je jen jeden „5×141“ . Do budoucna aby s tím nebyl takový problém tak jak moc velký problém by byl převrtat padku Z10 RU na 12 pevnou ? Díky

    0 0
    • Vilém  

      Tipuju, ze by to slo resit pouzitm boost naboje, na kterem by se vymenily koncovky za koncovky pro RU.

      Stejne tak to slo u atyp nab na Trek kolech.

      0 0
    • reny  

      Atyp to není, je to standard MINI BOOST, neboli QR BOOST. OLD = 141 mm a patky na rychloupínák D=10 mm. Dělá to víc výrobců na svých kolech, např. TREK, CANNONDALE, WHYTE,…

      Náboje má např. Novatec, DT Swiss, Formula, Bitex, SHIMANO…

      Teď jsem na Avalanche zapletl právě Bitex a super.

      Menší problém je s upínákama, na tenhle standard se nevýrábí „hezčí“ (např. titanové) aftermarket upínáky. Dělají je snad jen Hope (špatná dostupnost), DT SWISS (RWS). Ale třeba Whyte kola používají šroubovací upínák BBB BQR-03, akorát oska není prošroubovaná v celé délce matice. Upínák si ale necháš původní ;)

      0 0
      • Tomcat  

        Neni to žádný standart mini boos , ale obchodní název Mini Boost nebo BoostQR.

        Boost osy jsou pevné a od 148mm. 12×142 neni boost, a 141×9 neni ani boost ani pevná.

        0 0
        • nooski  

          Pevná osa 142 mm nebo QR 135 – neboost

          Pevná osa 148 mm nebo QR 141 – boost

          Jde i o příruby a polohu kotouče.

          2 1
          • Tomcat  

            Ne!

            Front axle (length × diameter) Rear axle (length × diameter)

            Quick-release 100mm × 9mm 135/141 x10mm

            Non-Boost thru-axle 100mm × 15/20mm 135/142 × 12mm

            Boost thru-axle 110mm × 15/20mm 148mm × 12mm

            Superboost thru-axle 110mm × 15/20mm 157mm × 12mm

            Nic jako boostQR osa neexistuje , je to jen marketingový výmysl/název jak schovat lowend QR řešení.

            0 2
            • Vilém  

              Ma pravdu, je to rozmerove boost, jen na rychloupinak. U pevne osy jsou koncovky na kazde strane 3,5mm v patce, proto ten rozdil 7mm.

              1 0
              • Tomcat  

                Mno ne tak docela, Boost ale nedělat to kolik je to v patkách ,ale jak je to široká mechanická sestava. Obecně je i opravdových 142×12 nebo 148na tyhle lowend kola kravina protože , není důvod aby to bylo tak široký obzvláště osazeny treba 9kou MicroShiftem. Nebude to tak tuhá sestava. Spíš široký je plus pro nějaký lowend elektrosockackola .

                0 0
                • Vilém  

                  Je to sirsi na prirubach pro draty, stejne jako boost, coz doklada tve foto. Stejne tak to tam nazyvaji boost QR, ktere jeste pred chvili neexistovalo. Je to proste boost naboj s jinyma koncovkama, o cemz jsi tvrdil, ze nic takoveho neexistuje.

                  Ze je to min tuhe, nez kdyby to melo pevnoui osu, to je snad jasne, ale je to sirsi a prinasi to vyhody boostu, napr moznost pouziti sirsich plastu.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Psal sem že …Neni to žádný standart mini boos , ale obchodní název Mini Boost nebo BoostQR… a* …Nic jako boostQR osa neexistuje , je to jen marketingový výmysl/název jak schovat lowend QR řešení…*

                    141×9(10) není boost, boost se označuje od 148 šířky + 12mm průměru pevné osy.

                    O tom, že by to přinášelo moznost použití širších plastu , vzhledem k tomu že i 135×9/10 měl podporu 2,7"?. A na fatbike je to málo. Spíš za tím hledej marketing, který chce objednávat co nejmenší počet různých dílů. A to že šmejdy osazují 141 BoostQR je tím, že objednávají i náby pro právě různí ebike které pro zástavbu motoru jsou široké. A chtějí dávat jednu nábu všude a né dělat objednávku na 3 , 4 různý osy / náboje.

                    0 0
                    • tompca  

                      Máš v tom dobrý hokej.

                      0 0
                      • reny  

                        On tomu myslím po technické stránce rozumí, ale bojuje za to, aby

                        1/ jsme slovem BOOST nenazývali MINIBOOST/BOOST QR standard

                        což je těžké, když oba případy používají stejné boostové náboje – pouze s jinými koncovkami

                        2/ jsme ve spojitosti s MINIBOOSTEM vůbec nemluvili o „standardu“ :D

                        což je nám úpřímě jedno, jestli to je někde „standardizované“, když je to prostě zaběhnuté a funkční řešení, používané více výrobci kol/nábojů

                        Je to jen o slovíčkaření…

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Ano „jen“ slovíčkaření , protože lidi který tomu nerozumí na BoostQR skočí a myslí že mají technologicky modernější rám s boost osama. Přitom je to stejny blato jako 135×9(10) někdy ještě vic protože na to působí větší páka.

                          0 0
                          • reny  

                            Člověk, který tomu nerozumí si má nechat od někoho poradit (a ne v prodejně od prodavače). Specifikace kol je plná různých obchodních názvů ze kterých bez podrobnějšího průzkumu nebo hlubších znalostí moc nevyčteš. Proč zrovna ten miniboost tak haníš nechápu. Za mě je to na „levnějším“ kole naprosto opodstatněné řešení. Kdyby tam byla pevná osa, tak to kolo stojí orientačně o 3–4 tisíce Kč víc, což je pro lidi koukající do této kategorie kol výrazný rozdíl.

                            Já jsem si Avalanche koupil k modernímu enduro kolu se 148×12 mm a vůbec s tím rychlopínákem vzadu nemám žádný problém (zatím).

                            0 0
                            • Tomcat  

                              1. Ano nechá od prodavače nebo od fandy v hospodě kry he největší borec nadědině, protože ma fočipovaný Krujzise.

                              Ono místní senior siničari když radí s moderní MTB geo je taky k pos…

                              2. …Kdyby tam byla pevná osa, tak to kolo stojí orientačně o 3–4 tisíce Kč víc… Trek, Scoot, GT atd určitě, problém je že jiné značky to mají s pevnou osou i o tech 5tisic levneji.

                              0 0
                              • reny  
                                1. Jako souhlas, ale proč se tím zabýváš? Ať si to každý řeší podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
                                2. Je to tak, že u značek Trek, Scott, GT atd. se u toho musí napakovat i prodejna a distributor. Přece to nebudou dělat zadarmo. Já taky nepracuju zadarmo. Ty snad ano?

                                Decathlon bude díky svému prodejnímu modelu vždycky o hodně levnejší. Ale ty jejich kola třeba mně osobně nevoní a radši si připlatím za něco osobitějšího. Nebo třeba slevím z nároku třeba právě na tu pevnou osu.

                                Canyon, YT, Propain, Qayron (?) apod. bude díky direct sale prodejnímu modelu taky vetšinou výhodnější. Ale neohmatáš si ty kola v prodejně.

                                Jiné menší evropské značky, které nemusí řešit vývoj, testování, image značky, nesponzorují sportovce, atd. si samozřejmě můžou dovolit kolo prodat za míň.

                                Je to jak to je.

                                Výběr kola podle mě má být částečně i o emocích. Nemusí to být jen o tom mít co nejracionálnější výbavu. Ať si každý vybere, co se mu libí :) Pro mě má hodnotu třeba i to, že si v neděli zapnu bednu a koukam na světový pohár v downhillu a fandím „té mojí značce“ :)

                                Už zabíháme do úplně jiných témat. Tímhle končím.

                                0 0
                        • tompca  

                          Přesně, špatně jsem se asi vyjádřil:).

                          0 0
            • nooski  

              No, nerozumíš tomu.

              0 0
    • Tomcat  

      Neřešil bych lepší náboj , zkusil bych lepší pláště. A šetřit , neutracet za upgrade, který to zásadně neposune. A pak si pořídit něco o vic než třídu lepší s pevnýma osama , brzdama , vzduchovou aspoň 32mm vidlicí. Takže aspoň Decatlon za 19

      0 0
      • Magor-steel  

        Hele nic proti není to zrovna nejlevnější kus jako kolo za 30k bych počítal že musí něco vydržet . To že měním pláště jednou za měsíc organické destičky jednou za dva … Teď jsem tam dal neorganické a jsem zvědav … A fakt jsem netušil že bude takový problém tam něco vyměnit …

        0 0
        • Tomcat  

          Že jste koupil za 30 kolo který jiní prodávají skoro za polovinu bych se nechlubil. No stalo se, draha chyba a dělat upgrade drahými komponentama to jen prohlubuje.

          0 0
          • Magor-steel  

            No asi takhle další kolo kupovat nechci tolik peněz zase nemám ale chtěl bych vyřešit ten náboj Jestly fakt nebude lepší to převrtat na 12 mm :/

            0 0
            • reny  

              Do rámu určitě nevrtej, to je úplná blbost. Kolo je v pohodě. Rychloupínák u hardtaila není žádná tragedie. Ani spacing 141 mm není žádný problém.

              0 1
            • Vilém  

              Naboju na tento rozmer je dost, ne jeden, jak tvrdis.

              Neuvedl jsi v jake cenove hladine se chces pohybovat, ani co te k vymene vede.

              0 0
              • Magor-steel  

                No je fakt že jsem se ptal v jednom e-shopu. Cena náboje 2000–3000,–. A vede mě k tomu celková stabilita kola někdy v zatáčkách mám pocit že mi zadní kolo letí do „8“ . A druhá věc je že jsem měl povoleny náboj a dotáhl jsem ho jenže se mi hrejou ložiska a celý půjde za chvilku do kopru …

                0 0
                • Vilém  

                  Silne pochybuju, ze za tento pocit muze naboj.

                  Levny naboj v tomto rozmeru dela treba shimano, ale ma microspline orech.

                  0 0
                  • Magor-steel  

                    https://www.netbike.cz/…isc-5x141mm/ tohle by byla fakt pecka ale to už bych sestavil celé zadní kolo radši :/ takže tak 7k náboj dráty ráfek :/

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ten naboj by ti stejne ale nepomohl k nicemu. Popisovany pocit muze byt mekkym vypletem, rafkem, ramem, pouzitym rychloupinakem, ale rozhodne ne samotnym nabojem.

                      1 0
                      • Magor-steel  

                        No ten mě napadl jako první a taky když už něco tak od základu náboj dráty ráfek

                        0 0
        • Vilém  

          To jsi dostal nejakou specialni cenu, kdyz to kolo vsude prodavaji lehce nad 20tKc a tobe ho nechali za 30?

          3 0
          • Magor-steel  

            Je pravda že tam je sleva ale cena kola bezeslevy 28k teď je za 22–23 jak kde ale stejně to není úplný šmejd přece …

            0 0
            • reny  

              Úplný šunt to není.

              Komponenty jsou ale slabší. Například nemůžeš od ráfkú 19 mm čekat zázraky. GTčka jsou jsou kola poskládané tak, aby byli cenově dostupné. Bohužel v ČR tuhle premisu kazí doporučená cena, kterou nejspíš nastavil distributor (domýšlím si). Když se podívás na web němců, tak ti prodávaji ve slevě za cca 23 tis. nejvyšší model Avalanche Expert, který už je osázený celkem dobře.

              Btw už je nachystaný nový model Avalanche, hádám pro rok 2024 a celkem pěkně posunuli geometrii (větší reach, STA, položenější vidle) , ale technicky se ten rám moc nezmění. Zústává floating seatstays, zdvih vidlice bude asi pouze 100mm a patky rámu jsou přepracované a to pro 135 rychlupinak.

              0 0
              • Magor-steel  

                Chápu ale 50year rám se samolepku .. bych čekal že foto modelu nedají úplný slabochy ale asi jen moje myšlenka. Je fakt že tam je 140 vidlice ale kola jsou na tom fakt špatně… Když je tu řeč o ráfku jaký by jsi doporučil. Fakt z toho kola se snažím vytlačit všechno co jde ale převod 1*11 není pro mě je to málo a počítám že tam dám na střed ještě jeden disk teď tam je mám pocit 32/34 dál bych tam aspoň 36/38 // 44/46 a kazeta by tam pak byla 10 ale stejně teď nejezdím ani tu 7 takže … Nejlepší by bylo tam dostat 3*7/8 ale to tam nedám max 2*7/8 :/ což pak bude zase málo ale taky záleží jaké disky dám do předu.

                0 0
                • reny  

                  Vidlice by měla být ze zdvihem 120 mm. Sport a Comp mají 100mm zdvih, Elite a Expert 120 mm.

                  Napiš co s tím kolem jezdíš (cyklostezky? Lesní cesty? Turistické trasy? Traily? Těžké traily? Hory? XC závody? atp. …). A taky kolik vážíš, to může mít na volbu výpletu vliv.

                  Také, pokud máš pocit, že zadní kolo je měkké, respektive že plave, a máš správně utažený rychloupínák, nebylo by možná od věci ho nechat zkontrolovat v odborném servise.

                  0 0
                  • Magor-steel  

                    Jezdím v Prostějově je tu ciklo stezka silnice a vedle vede stezka lesem který je totálně rozjezdeny protože co vím tak tam dřív ciklo stezka nebyla a měli to děcka na blbnutí takový lesokolopark nic hard spíš easy … Takže silnice + les teď to vezmu do hor a sjedu si pár vršku ale to bude asi po silnici co jsem koukal … Vážím 70 kg a servis kde jsem to kupoval tak ani po generálce nebylo úplně v pohodě že začátku mi tam padal řetěz k rámu :( a nedokázali to opravit nedávno jsem se na..al a dosed u přehazovačky jsem zalepili lepidlem na šrouby a hle najednou nepadá další věc je že že jsem si všechno stejně musel dotáhnou momentem protože všechny šrouby byly volné… Těch servisu jsem projel několik a všude na to ser.. . Takže asi radši koupím nový a až budu někdy kupovat nové kolo tak z e-shopu a ne kameny obchod … Vidlice tam je fakt 120.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Na Hloučelu obzvláště kořeny u Abrahamka je to na 130full :o)

                      Ne pravda na tohle stačí snad i gravel , ale na druhou stranu člověk chce pohodlí.

                      Prostě zatím šetřit a zadni náboj

                      pokud se nerozsype neřešit . A myslím ze v mistickém krámu GT nekupovat ani neservisovat.

                      0 0
                    • reny  

                      70 kg by ty ráfky asi pobrat měly…

                      Naboje by tam měly být Formula. U nich se po čase skutečně může vytvořit vůle a opravit to moc nejde. Přesně jak jsi psal – utáhneš matice na náboji, ale zase se ti volně neotáčí ložiska. Je to divně konstruovaný náboj. Mám přesně tu samou zkušenost, ale u mě to bylo po min. 2 sezonách trail/enduro ježdění na fullu. Řeší se to skutečně výměnou za nový lepší náboj.

                      Taková vůle v náboji jde poznat na místě, lomcuješ se zadním kolem vuči rámu a vidíš, jestli se ti hýbe kotouč mezi brzdovými destičkami. Trochu se to hýpat bude skrz pružení materiálu, ale ta případná vůle by měla být jednoznačně pozorovatelná.

                      Taky by to chtělo zkontrolovat napnutí výpletu. Otázka je jak, když, jak píšeš, nemáš v okolí kvalitní servis :)

                      Co se týče převodů, dát si vícepřevodník a přesmýkač na kolo můžeš, ale je to trochu krok do minulosti. Když bys měnil náboj, mohl bys dát třeba náboj s microspline, dát pohon Deore s kazetou 10–51, převodník třeba 34z a mohlo by to být super. Akorát levné to nebude :)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.