• Sting023

    Ahoj, chtěla bych se zeptat, jaké zvolit kolo na grossglockner hochalpenstrasse. Na kole mám 50/34 a kazetu 11–34. Mám trošku strach, abych to vyšlapala, najeto něco mám letos cca 4 tis., do kopců něco taky, ale ani tak nejsem úplně přesvědčená, že mi bude stačit šašek. Tak jestli nevzít MTB. Díky za rady.

    0 0
    • horolezec  

      Manželka to letos s podobným nájezdem a kazetou 11–32 dala bez problému. Pokud si chceš užít sjezd, ber určitě silnici.

      1 0
      • Sting023  

        Naopak si chci užít výjezd. Ve sjezdech jsem hodně slabá a mám smrt v očích. Klidně bych dolu šla po svých a kolo nahoře někomu na ten sjezd zapůjčila.

        0 0
        • alinceb  

          Máš čelisti nebo kotouče?

          0 0
          • Sting023  

            Kotouče.

            0 0
            • alinceb  

              Tak to jsi v pohodě. Kamarádce ve sjezdu 2 bouchla zadní duše, protože jak se bála, brzdila jen zadní a přehřála ji. Na ráfkových brzdách teda…

              0 0
              • Mikikuba  

                Glockner jsem sjela na ráfkových brzdách x krát. Proboha nedělej z toho kovbojku.

                2 2
                • Smejči  

                  Přesně, jezdilo se to na ráfkových brzdách mnoho desítek let a najednou když nemáš kotouče… :-D :-D

                  0 1
                • Fazzy  

                  On ale nedela kovbojku. Jen dal priklad opatenyho jedince, kterej stal na brzdach az mu bouchla duse. Takovejch bylo..

                  0 0
                  • mais  

                    ne opatrnýho jedince, ale jedince co neumí brzdit

                    1 1
                • alinceb  

                  Nepochybuju, že ty s tvýma zkušenostma a nájedzem jsi nikdy neměla problém. Tazatelka píše, že sjezdy nejsou její silná stránka, asi si v nich není jistá a bojí se. Což ve sjezdu dlouhém 25km může na ráfkových brzdách vést k tomu, co jsem popsal.

                  Mně samozřejmě duše taky nikdy nebouchla, ale kdybych to nezažil u té kamarádky 2× za jeden sjezd GGS, vůbec bych o tom nepsal. Stejně tak se dá uvařit uvařit hydraulika, zapéct desky, přehřát kotouč, když bude brzdit jen zadní brzdou na kotoučích. V ČR takové kopce prostě nejsou…

                  1 0
              • mais  

                Kdo brzdí jen zadní brzdou, tak neumí na jednostopém vozidle brzdit – pokud neumí brzdit nemá na něm, co dělat

                2 4
                • zdenek  

                  Pro úplnost jsi měl uvést: na asfaltu a za sucha…

                  Těch, co tam spálí brzdy na autě, taky nebude málo. Místy to bylo dost cítit. Ale není se co divit, když někdo jede celý sjezd s nohou na brzdě…

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Asi není náhoda, že tam automobilky testují brzdy :-)

                    toto jsem tam potkal kdysi

                    0 0
                    • DDDD  

                      Já tam potkal Brembo testery a několik polepených testovacích aut. Asi dobrej kopec na testy

                      0 0
                  • mais  

                    Ne kromě ledu vždy a vsude se brzdí oběma brzdama a dávkuje se poměr před i zadni akorát nesmíš hrabat na přední v náklonu a za mokra ale to je samo o sobě chybou že jsi blbé zvolil brzdné doby když musíš hrabat zásadně brzdu v náklonu to pak přední táhne ven a zadní do naklonu

                    0 0
    • Luis85  

      Převody by ti měly stačit, ale záleží na tom jak jseš zvyklá točit a kousnout se, já to jel minulý víkend s převody 52/36 a 11–34 a šlo to, kadenci jsem měl tak 75–80, až ten konec na kostkách trošku štípal, ale jel jsem to v kuse. Najeto mám podobně co ty.

      Rozhodně bajka neber, to by bylo na takový kopec škoda

      0 0
    • jecnak  

      Spíš je třeba myslet na to, že výjezd nahoru bude trvat dlouho, takže je třeba vzít si dost jídla a pravidelně jíst a pít – minimálně každých 45 minut něco sníst.

      A samozřejmě oblečení do sjezdu nebo pro případ rychlé změny počasí.

      0 0
      • alinceb  

        Potvrzuju, hlavně oblečení. Obzvlášť na konci léta už může klidně nahoře začít chumelit, takže minimálně neprofuk bundu, návleky na kolena a dlouhý rukavice. Při jednom sjezdu před lety jsme museli cestou dolu zastavovat co 200vm klesání a ohřívat si zkřehlé prsty o rozpálené ráfky…:D

        0 0
        • Sting023  

          Díky za tip s rukavicema, je pravda, že ty by mě nenapadly.

          0 0
          • jmaselnik  

            dobré jsou i ponožky a minimálně suchá první vrstva. Všechno se vejde do kapsy dresu.

            0 0
          • ms82  

            Cepice, bunda, rukavice. To je zaklad na kazdy poradny kopec.

            0 0
    • MirosPikos  

      MTB nebude úplně dobrý nápad. 11–34 musí být v pohodě.

      0 0
      • tsunami  

        Proč ne? Podle mě záleží co za MTB člověk má a co je na tom obutého. Na enduru bych nechtěl, ale třeba hardtail na kterým člověk doma jezdí po cyklostezkách, šotolinách a silnicích přece není nic špatného.

        1 2
        • MirosPikos  

          Nedává to smysl, tím spíš ne na AlpineStrase. Pokud má člověk doma silnici na kotoučích, je to jasná volba. Jinak samozřejmě nic nemám proti rychlému XC na vhodných pláštích.

          0 0
          • mirorek2  

            Nahoru ultralajt silničku a dolů sjezďáka přece. Takže RB je jasná volba :-)

            Na silničce bych to už dolů jet nechtěl, už to ani neumím, na horáku se cítím bezpečněji :-) může i zapršet, nám trochu zasněžilo a bylo to na letních zábavné

            1 0
    • USPS  

      S těmi převody můžeš rovnou vyrazit na Angliru…

      0 1
      • Sting023  

        Díky. Jezdím dost, ale přiznám se, že převodům prostě nerozumím.

        0 0
      • ms82  

        Nevim. Na videu GCN uz exprofik na 34/34 nejel tak plynule. Holka hobik na tom bude asi hur. Ale tak je to lepsi nez 36/28, co jsem tam mel ja :D

        0 0
    • alinceb  

      Jel jsem to poprvé na 53–39/11–27 a to nešlo. Půlku cesty jsem jel ze sedla s úplně uvařenýma nohama. Druhý pokus s 50–34/11–27 už byl v pohodě. Pokud máš najeto 4tis a k tomu i nějaké kopce, tak 34/34 musí stačit bez problémů.

      1 0
      • brtníček  

        Většinu sedel v Alpách jsem odjel na 34/32. Pokud nevezeš moc kilo navrch tak to dáš v pohodě. K tomu oblečení doplním ještě neprofuk čepici pod helmu. Taky se párkrát hodila. Ty dlouhé rukavice v září do těchto výšek určitě.

        0 0
    • horolezec  

      Zase je zbytečný to extrémně hrotit, já konkrétně na Glockneru byl dvakrát, jednou letos zač. července a mlha, že bylo vidět na 10m, teplota kolem 10 a podruhý kolem 20. září (2017?) a jeli jsme i dolu jen v krátkým. S dnešní předpovědí počasí a sledováním v průběhu cesty je zbytečný tahat plnej batoh věcí. Ano. stát se může ledacos, obzvlášť v horách, ale rozumný člověk to včas otočí a nepožene se do vánice.

      0 0
      • jecnak  

        Však ano. Stačí si do kapsy vzít větrovku a rukavice.

        2 0
      • krokus  

        Předloni v Kaunertalu nás potkala bouřka, asi 400 výškových metrů pod vrcholem. Naše blbost, že jsme se průběžně nekoukali na radar, ale možná by se něco ukázalo až nedlouho před bouřkou, přišlo to strašně rychle, ještě chvíli předtím bylo krásně. I když jsme to hned otočili, chytlo nás to naprosto. Ochladilo se na 5–7 stupňů, provazy vody, trvalo to možná hodinu a půl. Nebylo se moc kde schovat, takže jsme to sjížděli. Já měl silničku s ráfkovými brzdami a na sobě vestičku Castelli RoS. Byl to spíš než co jiného boj o život. Dolů jsem přijel totálně promočený a na kost promrzlý. Další den mi bylo pěkně zle, byl to můj nejhorší zážitek na kole.

        0 0
        • cft  

          Tak zážitek nemusí být jen hezkej, hlavně silnej. Kdyby tě nechytla bouřka, už si to možná ani nepamatuješ :)

          0 0
          • krokus  

            No to nevím teda.:-) Každopádně od té doby s sebou do velkých hor vždycky vozím pláštěnku, vestička od Castelli mě bohužel tehdy nepodržela. Holt to není dělané na to, když na člověka vylejou několik kýblů vody…

            0 0
    • Smejči  

      Když už to téma tady je. Taky mě to láká, koukal jsem na to na mapy.cz…jezdí se to až sem a zase zpět nebo se dá udělat i okruh?

      https://mapy.cz/s/japesujabu

      0 0
      • jecnak  

        Jezdí se to různě – třeba ještě do Heiligenblutu ke kostelu a pak na vyhlídku Edelweißspitze. Okruh ano ale má přes 400 km.

        0 0
        • mirorek2  

          jj v klidu okruh, teda autem :-D

          0 0
          • mais  

            jojo ten okruh je mekka kabrioletů, veteránů a motorek v EU :D akorát tedy se mi to nikdy nepovedlo na jeden den, neboť kochačka je tam třeba a POI je přehršel :D

            0 0
      • gersa  

        Okruh z Brucku se dá udělat přes Mallnitz, tam pak projet vlakem na Bad Gastein a zpět do Brucku

        0 0
      • UHU  

        Okruh se jezdil při Grossglockner Radmarathonu – z Mittersillu Felbertunelem a zpět od jihu – cca 175km. Před cca 20 léty to skončilo po jedné nehodě u Zell am See.

        0 0
      • Blake  

        Vloni jsem to jel tam a zase zpet a stoupani zpatky na Glockner bylo s prevody 36/30 fakt vyzivny.

        Jinak 28.10 jsme chytnuli luxusni slunecny pocasi a asi 18 stupnu

        3 0
    • romachain  

      Já se tam letos docela potrápil na 34–32, ale mám naježděno prd, jel jsem teda jen od vrátnice na první vrchol, takže cca 1300 v. m. Nahoru i s pauzama cca 3 hodiny, dolů 20 minut a nespočet předjetých aut :-)

      0 0
      • mais  

        Když vidím, co řada silničářů dělá ve sjezdech v alpách mezi auty, tak si říkám, jak daleko je nejbližší transplantační nemocnice, protože orgánů tam musí být darováno dost.

        0 1
        • mirorek2  

          Vrtula do Zell asi :-)

          0 0
        • romachain  

          Tak základ je vědět co si můžu dovolit a hlavně myslet za všechny ostatní dopředu, nejhorší jsou řidiči co o tobě ví, ale nedochází jim, že by byli všichni spokojení, kdyby ti umožnili je co nejdřív předjet, protože pak už tě potkaj max když se někde zastavíš. Přitom to od nich vyžaduje jen naprostý minimum snažení, bohužel se častěji setkávám s těmi, co když je dojedeš tak dělaj všechno proto, abys je nepředjel a to klidně i na úkor jejich vlastní bezpečnosti.

          1 1
          • mirorek2  

            Já tam potkal bábu v nějakém prckoletu a ona za pár zatáček zahořela brzdy tak, že musela zastavit. Vytvořila dýmovou clonu v zatáčce a nebezpečné místo bylo na světě

            0 0
            • MirosPikos  

              Protože neměla Hayes :)

              0 0
              • mirorek2  

                spíš neměla mozek…

                0 0
                • mrozu  

                  Tak sjezd dolů směr na Zell am See je asi to nejhorší, co jsem kdy dolů jel, lepší zatěžkávací zkouška pro brzdy se jen tak nenajde.

                  0 0
                  • ms82  

                    Dej si Kitzuheler Horn kousek vedle. Tam jsem chladil rafky i ja s mymi 60 kg.

                    2 0
                  • horolezec  

                    Dyť je to pár zatáček:) Ale jo, frčí to tam pěkně, klidně bych to uvítal tak dvakrát delší.:) Asi hodně záleží na soustavě brzd a váhy jezdce. Moje celkem vrchařská postava (177/68) v kombinaci s modrejma Swiss stop špalkama je naprosto bez problému. Letos jsem podruhý jel Gavii a Mortirolo (v tomhle pořadí) a to mi přijde podstatně náročnější.

                    0 0
                    • mrozu  

                      Právě že na těch rovinkách to frčí až moc pěkně, ale pak přijde vracečka a z 80 se brzdí na 20 a to po chvíli desičky přestaly dávat a vydávaly zvuk jako když brzdí vlak. Až pak dole za mýtnicí se to dá krásně pustit bez brzd. S ráfkovýma brzdama bych do toho nešel vůbec, už jsem letos viděl jeden roztavený karbonový ráfek :D

                      0 0
                      • zdenek  

                        To zní tak strašidelně, jako by se tam před kotoučovými brzdami na kolech vůbec nejezdilo. :-)

                        9 0
                        • UHU  

                          no jo, dříve ty kopce i v Alpách byly mírnější, já jsem to jezdil 39/28 (ta 28 byla přidaná na 13/25), protože kromě 3tácu nic jiného nebylo, asi jen Campa měla 29 :-)

                          2 0
                          • Singlespeed  

                            Campa měla největší kazetu 13–28, 29 z přišlo až s 10-speed systémy.

                            0 0
                            • zdenek  

                              Jj, tuhle kazetu mám. Jel jsem to na 39/29, ale dnes už by mi to přišlo těžké.

                              A samozřejmě na ráfkových brzdách a bez problémů. Tenhle sjezd se dá jet dost rychle a nemusí až tak moc brzdit. Horší jsou kopce s úzkými vracečkami, kde se musí skoro zastavit.

                              0 0
                      • TheJD  

                        Tohle jsem jel dolu na rafkovych absolutne bez problemu. Vetsinu casu nebrzdis. Kitzbuheler Horn je jine kafe. Tam jsem pro jistotu v pulce zastavil (prvni zkusenost s takovym kopcem). Nakonec taky v pohode, jen hodne brzdeni. To vozim lehke butylky (Conti Race Light) v karbonovych rafcich, coz se nedoporucuje. :)

                        2 0
                        • ms82  

                          Ja mel v Kitzbuhelu pres 30 a rafky uz jsem neudrzel, tak jsem radeji dvakrat pockal. Jinde jsem s tim problem nemel. Vetsinou jsem ve sjezdu klepal takovou kosu, ze jsem o rafky starost nemel :D

                          0 0
    • cft  

      Převody máš ok, najeto něco taky. Když vyrazíš včas za dobrého počasí, vyjedeš i na Edelweiss. Zas bych to tak nedramatizoval. Jíst pít, mít pár věcí do chladna na sjezd a bude to ok. Teď asi do úterý je ideální počasí, tak neváhej.

      Enjoy.

      3 0
      • zdenek  

        Nebo alespoň suché tričko pod dres na převlečení nahoře. Jet dolů v propoceném dresu není nic moc.

        1 0
    • miram57  

      Ahoj, bohužel reaguji pozdě, ale zajímalo by mě jak se s tím tazatelka poprala. Je jsem to na Edel z Zell am See 3×. Poprvé v roce 1999, pak ve 2009, kdy jsem měl na trekingovém kole hodně lehký převod pod jednu. Loni jsem měl silničku 34/34 a ten kopec mi připadal nějak prudší a delší. Nejsem žádný závodník a věk taky dělá svoje. Dal jsem to, ale bylo to krutý. Bylo to v červenci. Vyjížděl jsem za slunného počasí, ale nahoře už pršelo a 6 stupňů. Přestože vím, jak to chodí a měl jsem sebou dost oblečení, tak sjezd byl masakr. Takhle jsem už dlouho nedrkotal zubama.

      0 0
      • Singlespeed  

        Věk dělá nejvíc. Když se podívám, jakou rychlostí a na jaké převody jsem jezdil alpské kopce a před 10–15 lety, tak jsou to pro mě dnes čísla z říše snů :-) .

        0 0
        • malamala  

          Souhlasím, byly časy kdy jsem do kopce letěl, teď se pomalu sunu ;). Na Gross jezdím, když je ještě zavřený a je sníh, je to trochu zábavnější. Ideální je duben, to už na kopci není taková kosa.

          3 0
      • Zbyněk  

        To je normální. Já jezdil cca 20 let zpátky převody o 10 zubů lehčí. V Alpách třeba Fedaiu, Gavii, Auronzo, Grosse Scheidegg, dokonce i Mortirolo na 39/26. Letos jsem Scheidegg sotva vyjel na 34/30 a to jsem o 17 let mladší než Ty. V Tvém věku zaslouží uznání, že jsi vyjel nahoru vlastnámi silani, na jaké převody a jakou rychlostí už je jedno.

        Jinak zrovna tenhle kopec leží částečně na klimatickém předělu a je známý vrtošivým počasím. Já ho jel teda jen dvakrát, ale zažil jsem tam slunce, ledový vítr, hustou mlhu, mrholení i drobné sněžení. Obvykle bývá na jižní straně lépe, ale spolehnout se na to stoprocentně nedá.

        0 0
        • Hagner  

          Když je ti přes šedesát, tak jsou ty kopce teprve ta správná výzva :-D

          0 0
          • UHU  

            ale ne, pořád to jde (70+), jenom regenerace je v háji a dolů opatrně :(

            0 0
        • UHU  

          tak tehdy to ani jinak nešlo, pokud jsi nechtěl 3tác :)

          0 0
          • Zbyněk  

            To máš asi pravdu (byť myslím campa 29z dělala), ale hlavně jsem to tenkrát vyjel, i když takové Mortorolo bylo na hraně. Dneska bych ty zmiňované kopce na ty tehdejší převody tlačil všechny.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.