• Strad

    Zdravím. V srpnu mě čeká cyklovejlet na ±10–14 dní Česko-Slovensko-Rakousko-Česko. Dřív sem s brašnama jezdil na klasickém MTB bud na fulu, nebo HT neb sem zajížděl i do terénů. Nyní trasu povedu čistě po silnicích, max stezkách se šotolinou, tak si říkám, proč se dřít na MTB. Na koupi Gravela nemám financ, sou jiná rodinná vydání:-) tak mě napadlo, předělat mou starší 26tku HT meridu.

    A co mě teda zajímá, je

    1. Když dám pryč odpruženou vidlici a nasadím klasickou 26tku neodpruženou, nejlíp karbonovou, abych eliminoval trochu otřesy, klesne mi předek tak o ±10cm. Neměl bych to eliminovat třeba použitím vidle na 27,5" nebo 29" kolo?

    2. Když použiju přehazku co tam mám, SRAM NX Eagle 12s, bude na ni pak fungovat nějaká páčka co je na berany na silničku? Brzdy mám kotouče mechaniku… Nebo budu muset řešit i přehazku a kazetu, protože 12s je už moc? Eventuelně tam nechat vlaštovky, co mám. Nebo po staru, řazení na rámu:-D

    Eventuelně, kdyby někdo věděl o starším gravelu do 10k, víc si nyní nemůžu dovolit a i tak bude problém to doma utajit:-), kterej ale nebude šunt, co nevydrží cestu s brašnama…

    Předem dík za podnětné odpovědi:-)

    Honza

    0 0
    • skaj  

      ad 1) karbonovou vidlici si tam prave das takovou, aby ti nic nekleslo:) A pokud zadni stavba pobere vetsi kolo, muzes z toho mit uplne gravela na 28”

      Jinak kouzlo gravela jsou podle me berany. A tady budes resit dva problemy – drahe paky (levna kombinace 1×12 neexistuje) a pak prodlouzeni posedu. Podivej se na delku beranu + predstavec vs predchozi riditka. Takze pokud ti bylo predchozi kolo male mozna to ted pujde, ale spise jsem skeptik. Bude ti to dlouhy.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

      Výprodej GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

    • iceduck  

      S takovým limitovaným rozpočtem bych se na to vykašlal. Výsledek nejistý. Většinu věcí každopádně budeš muset změřit zda má smysl nad tím vůbec uvažovat – rám a reach řidítek s berany, rám a max velikost kol. Jak píše skaj, páky neseženeš a tím jdeš do bludného kruhu: páky – hazka – kazeta – převodníky (když levně tak 2×10 třeba)?

      Koupil bych jezdivější pláště a neřešil.

      8 0
    • TK75  

      Dej si za ty prachy to kolo pořádně do richtiku

      Kup pneumatiky a to je tak všechno

      4 0
    • Singlespeed  

      Vzhledem k tomu, že se podobné cyklovýlety jezdí průměrnou rychlostí 10–15 km/h, je nejefektivnější nic neřešit, jen zbytečně utratíš peníze a užitek bude nula. Já si na podobné akce vždy bral to nejhorší kolo, co jsem měl k dispozici.

      1 0
    • zirecek  

      Koupil bych pouze hladší, méně objemové pláště.

      Investice do pevné vidlice je také zbytečná. Za ušetřené peníze si kup něco na jídlo nebo můžeš šetřit na gravela.

      7 0
    • Kalic  

      Pořídit vnitřní rohy jako třeba sqlab – pro lepší aerodynamiku a variabilitu posedu/úchopu – a jezdivý pláště (jezdivý neznamená úzký). Zbytek jsou vyhozený peníze.

      0 0
    • Čipera  

      Jakákoliv bastl stavba „gravel“ z. Něčeho takový bude stát za houby. Bude to stát hromadu peněz a gravel z toho stejně nikdy nebude.

      0 0
      • Georrge  

        Nesouhlas, pořád ten bastl bude lepší než gravel za 10k :)

        0 4
        • Tomcat  

          Ne není postav se třeba na hlavu ale nebude . Protože ani gravel nebude za 10. Je nějaký cenový dno přes který ani u Decathlonu nejede vlak.

          Je to stejně směšný jako u tuningu ne ze rodinný plechovky nikdy zalevno sportovní auto nebude.

          0 0
          • Georrge  

            No právě, gravel za 10k nebude, takže cokoli jiného je lepší :)

            0 3
    • TichyA  

      Z vlastní zkušenosti vím, že to jde, ale má to pár ale:

      • ideální je mít rám o velikost menší kvůli délce

      • můžeš nechat bikový řazení, stačí si zbastlit objímku na 31,8mm, není to vrchol ergonomie, ale dá se s tím fungovat dobře

      Výhodou je, jestli máš pohon, tak ti stačí jen vidle, představec, berany a páky, takže to může vyjít dost levně. Já jsem dělal 2 kola a vlezl jsem se do 10k.

      4 0
      • Tomcat  

        lol a vzhledem k véčkům jen do sucha a na silnici. To je pak vyloženě gravel. Takové řazeni dokopce a z kopce. Bože bože tenhle eskapizmus a pábitelství fakt nepobíram.

        1 6
        • kandik psi zub  

          hele, z véčko optimismu jsem uz vyrost, ale tvrdit „vzhledem k vecku do sucha a na silnici“ je ponekud obskurni tvrzeni…

          4 0
          • JachymP  

            Souhlas, mě to připadá v rámci nákladů až překvapivě dobrý. Véčka bych sice taky nechtěl, ale zase adheze plášťů na gravelu není taková, aby to nějak extra vadilo. Jen to červený mi připadá dost dlouhý, to bych chrěl vidět ty dlouhý ruce kdo se na to poskládá ;)

            0 0
        • AussigBiker  

          A to predstav, ze to je mtb a jezdili na tom treba v lese. Aby ti nepraskla zilka :)

          1 0
          • Georrge  

            A na silničkách se podobný nesmysl (ráfkové brzdy) vozí dodnes…

            0 0
          • Tomcat  

            Představit si to dokážu protože oceláka s véčkama taky ještě mám.

            Jezdí , což neznamená, že to bude brzdit dobře. Véčka vzhledem k sportovnímu využití jsou za sucha dostatečná, v mokru a bahně až nedostatečná.

            Gravel není o víkendové turistice ale výkonostně -sportovní nebo bikepacking záležitost. Kde se čeká od toho víc než o treku – cross kola za 5000–10k. Což by ukazovalo že mnoho lidi ma dost zmatené představy co je gravel. Jak ve využití , tak ve výbavě.

            0 4
            • Vilém  

              Vypada to, ze tebe ty zmatene predstavy taky neminuly.

              Vecka jsou to posledni co by mu na tom vadilo.

              3 0
              • Tomcat  

                Jasně pokud je řeč jeste vo tý šílený červený hybride na fotkách :) .

                Stejně ne dostává jak někdo vnímá gravel = jen zimák.

                0 2
                • Lišák  

                  Mě zase třeba dostává, ajk někdo vnímá jízdní kolo jen jako sportovní nástroj. ;-)

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Statistika prodejů a útlum v zimních měsících nehovoří o opaku.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Já v těch tvých statistikách určitě nejsem. Na kole zásadně nesportuju! :-)

                      1 0
            • AussigBiker  

              Aha, tak to jdu hned hodit svyho gravela na bazar, pac na nem jezdim zasadne na pohodu a rozhodne ne sportovne nebo bike packing.

              To sou zase moudra :) Pobavils.

              2 0
        • Lišák  

          Na svým „gravelu“ z trekovýho rámu na véčkách jsem odjezdil už dvě kompletní zimy do práce. Jo, občas by se kotouče hodily, ne že ne, ale žádná trága. Normálně to lze používat.

          1 1
      • Vilém  

        Obzlast to cerveny vypada ze ma opravdu vhodnou geo, jeste bych ten predstavec otocil smerem k sobe, aby slo na ty berany dosahnout.

        To uz bych si radsi koupil to zakladni kolo z decathlonu a bylo by to lepsi.

        3 0
      • cyklista86  

        Ten bilej je parádní. Hned bych bral. Lepší jak ty zmetky co jsou na bazarech za 30–40tisic..

        0 0
    • Strad  

      Dík za reakce.

      Ze všeho sem si vzal že: Předělat to jde i včetně MTB řazení, viz TichyA, což byl můj plán to prubnout, když sem zjistil, že neseženu levně páku na 12s.:-)

      Věc druhá, jak to pak bude pohodlný.

      Každopádně. Asi si pohraju, osadím tím, co mám doma, 26" hliník vidle, staré brzdové silniční páky, co mě zůstali z předělávání celokarbon silničky, než ji „ukradl“ jeden vykuk:-(

      Co mám nyní odpruženou, tak ta je právě na výměnu, nezamyká, moc už nepruží a repas už by asi nepomoh, přece jen, je ji asi 15 let, je na 4 rámu a má najeto minimálně 50k včetně ultramaratonskejch MTB závodů:-)

      Mám měsíc než vyrazím, tak je „čas“. Kdybych nakonec zůstal na předělaném GravelMTB, nebo na starém MTB s rovnejma řidítkama, jaké byste doporučili pláště? Dát tam co mám na koloběžce Schwalbe marathon by asi bylo už moc tenký a silniční, co?

      Druhej poznatek ze čtení fora a študování o Gravlech je, že tu lidi vcelku chválej Triban 500 z Dekáče a ten už není zas tak o moc dražší, než těch ±10k, co sem chtěl investovat do předělávky toho MTB:-) A v té černé je i pro mě hezký:-)

      P.S. Z předělávky silničky mě doma zůstala obyč hliník řidítka. Sem koukal, že na gravel se dávaj trošku „rozplizlá“ do stran a třeba v Dekáči stojej pár kaček, je to fakt pak rozdíl, dám tam ty Gravelový? Abych neosadil ty starý, neomotal a pak zas neměnil právě za ně:-)

      0 0
      • Tomcat  

        hliníková vidlice opravdu nebude pohodlná.

        0 0
        • Strad  

          jj, ale na odzkoušení bude stačit, abych za 3k-4k nekoupil karbon a pak nezjistil, že to je k prdu:-)

          0 0
      • AussigBiker  

        Ja mam uplne normalni berany a normalne na tom jezdim :) Gravelovy neumim porovnat, asi zalezi kde s tim budes jezdit.

        0 0
    • Woodbike  

      Dávám přednost štěrku s koly s vysokým rámem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.