• Vicktorioo

    Sledujete? Koukám na přímý přenos ženských a trať je tedy pro mě zklamání. Je to jak časovka po krásných polňačkách. Čekal jsem trochu pestřejší a zajímavější trať. Co vy ostatní?

    0 0
    • Vicktorioo  

      aspoň před koncem více zajímavá trať

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Karpos Highest Down bunda, midnight Skladem > 2 ks

      Akce Karpos Highest Down bunda, midnight

      od 7 599 Kč -28% MOC 11 499 Kč

      Five Ten GRAPHIC triko, černá Skladem > 2 ks

      Výprodej Five Ten GRAPHIC triko, černá

      od 609 Kč -10% MOC 1 149 Kč

      ALÉ TURBO PRAGMA dres, sky blue Skladem > 2 ks

      Výprodej ALÉ TURBO PRAGMA dres, sky blue

      od 1 279 Kč -39% MOC 2 099 Kč

    • Johny.Merida  

      Tak s převýšením 700 m na 140 km…to je fakt časovka po rovině. Však proto zitra Sagy jede na Roubaix a ne na Divergi. Ta kriteria kola by mě třeba zajímala.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Tak to má Pavlina.....no, čekal bych to těžší,tu trať, přeci jen je to MS.

        0 0
    • TK75  

      Ona ani Dirty Kanza nebyla nijak zábavná :⁠-⁠D Grinduro…to je druh závodu, který mě baví, nejlepší bejvá ve Walesu

      Jo a ještě Dirty Reiver, to taky jde

      0 0
    • prodi  

      Pavlína 4 výhry na MS v jednom roce…. tvl

      Povede se to někdy někomu ještě (Pidcock, MVDP) ?

      0 0
    • milan.v  

      Women Elite – 2022 UCI Gravel World Championships Highlights – Veneto, Italy

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Stejně je to takový legrační – ta ženská závodní cyklistika… :)

        0 2
        • Vicktorioo  

          Naprostý souhlas. Možná to na ně bylo dlouhé nebo věděly co od sebe čekat. Ale nějaká dravost tam chybí. Ale proto se těším na zítra, jak bude vypadat závod chlapů. Uvidíme jak se budou rvát o pozice na těch úzkých stezkách, kde předjíždějící je v nevýhodě a dost riskuje.

          0 0
    • milan.v  

      Štybar hezky

      1 0
    • oberleutnant Weiss  

      Živej přenos mi nikde pořádně nefungoval, tak aspoň nahodím odkaz na výsledky, když to sem ještě nikdo nedal…

      https://firstcycling.com/race.php?…

      Štyby osmej, vyhrál Gianni Vermeersch před Ossem a MVDP…

      Edit: Tak jo, Milan mě o fous předběhl…

      0 0
      • Melvin  

        Přenos šel normálně. Jinak tím, že se v úniku ocitli Oss s Vermeerschem skončilo závodění. Italové, Belgáni nejeli, MVDP taky určitě nechtěl sjíždět parťáka a ostatní tam spíš byli sami za sebe. Jinak dojíždění skupinek lidí okolo zpět byl trochu fail, ale to věřím příště pořeší. Jinak jako takové se mi to líbí, jen bych zvolil asi trochu jinou trať.

        0 0
        • Johny.Merida  

          Matesovo Strava.....ty výškové metry jsou fakt bída, zklamalo mě celé MS…

          5 0
        • Singlespeed  

          S gravelbikingem to nemělo nic moc společného. De facto všichni jeli na běžných silničních kolech se silničními převody. Souběžně se konala tradiční silniční klasika Paris-Tours, kterou pořadatelé natahali po štěrkových cestách s mnohem více gravelspecific povrchem než MS v gravelech :-) .

          5 0
          • kubad  

            prostě další disciplína která se veze jen na módní vlně,

            3 0
            • Melvin  

              Za mě to dává větší smysl, než třeba E-bike šampionát, ale ještě na tom bude třeba pracovat. Hlavně na tom jak by měla vypadat trať. Být to u nás tak si dovedu představit i nějaké pěšinky v lese, sem tam kopec, víc šotolin nebo polňaček.

              0 1
              • kubad  

                a rozdíl proti MTB maratonu?

                0 0
                • Melvin  

                  Tak na MTB maratonu už máš víc techniky. Respektive, kolik maratonu u nás bys objel vepředu na gravelu? Prostě se musí najít nějaký sweet spot mezi silnicí a MTB. S tím, že je jasné, že jeden rok to bude více kopcovité, jiný rok méně jako na silnici. Dovedu si představit třeba v Belgii nějaké jednodušší písečné pasáže atd. Prostě co nabídne daná země.

                  1 0
                  • kubad  

                    pár na CX jel, ale už je to dávno :D

                    pokud vynecháš kamenité úseky tak na gravelu není moc problém

                    0 0
                • gerrard  

                  Jo to sem si taky říkal, že to je nudné jak přímý přenos z Cape epic. Tam je taky lepsi sestřih.:)

                  0 0
              • gerrard  

                Byla to bohapusta nuda. To Ganova hodinovka, byla 1000× zajímavější a to jezdil dokola jak křeček. Silničáři si z toho udělali závod pro sebe. Jestli to byl průzkum bojem, tak to moc nedopadlo. Ale jako pokarierni závodění pro vyslouzile silničáři by to mohlo fungovat.

                A další věc, jak to udělat atraktivní v TV. Nemám pocit, že by to šlo.

                0 0
                • Melvin  

                  Atraktivitu by zvýšilo jiný výběr trati a pak by pomohlo vyrovnanější pole, což asi jen tak nepůjde. Ono stačil jen ten krátký brdek po startu a pro 2/3 účastníků závod skončil.

                  0 0
                  • kubad  

                    kratší okruh, techničtější, ale to si u CX :D

                    1 0
                    • Melvin  

                      Tak to by potom nemuselo existovat souběžně XCO a XCM.

                      0 0
                      • kubad  

                        jo ten přesah typů kol je velký takže souhlas

                        0 0
                      • gerrard  

                        Tak ono je celkem jasné, že mediální pokrytí xcm je oproti xco zanedbatelné. Taková vysluhova kategorie pro ty co nestihaji. :)

                        0 0
                  • gerrard  

                    Atraktivitu dnes dělá tv přenos. A tak je otázka, jak by ta trať měla vypadat, aby šla dobře pokrýt. Je to bublina co splaskne, protože ji nikdo spesl jezdit nebude. Je to neco mezi silnici a cyklokrosem. Tezko se to bude uplatnovat. Přesně jak píšeš, první kopec a silničáři to ocesaly. :)

                    1 0
                    • cubista  

                      Nesmyslná disciplína, souhlasím s tebou až na to Y na konci:-)))

                      0 0
    • gek  

      Co měl vítěz za kolo od Canyonu? D. Oss na druhém místě měl Specialied Roubaix.

      0 0
    • milan.v  

      2 0
    • robb  

      .

      4 0
    • TK75  

      No takže uci opět září fakt že jo

      Jestliže je grevl kolo který je mezi cx a mtb, což je vzhledem k tomu že narozdíl od cx ma objemnější pneumatiky a geo víc posunutou směr mtb, jako volnější úhel hlavy, delší reach atd Potom je tohle jejich pojetí směšný.Zavody jak se jezdí třeba v UK v místech kde se jezdilo mtb v devadesátých letech, tam tyto kola patří.Tenhle UCI závod pro vyholený nohy, na který jezdcům vyhovuje silnička spešl Roubaix? Potřebujou dedci poznávací zájezd na nějaký pořádný grevl závody

      3 0
      • snas89  

        Zase na druhou stranu..: i na rubecku obcas nejakej ten les taky projedu:)

        0 0
      • orm  

        Proc by gravel melo byt to co se jezdi v uk a ne to co se jezdi v usa, kde to vzniklo?

        1 0
        • TK75  

          UK jsem uvedl jen jako příklad, protože jejich příroda je podobná té naší, toho se nemusíš vůbec chytat, každá země má svoje odlišnosti dané přírodou… Ale to že současný grevl kola nejsou o tom šudlat někde šotolinku a silnici, to neví leda uci

          I v USA je rozdíl stát od státu, jsou tam grevl závody různé obtížnosti a charakteru…a jezdí se to na grevlu, protože je na to nejlepší a ne na silničce

          0 0
          • orm  

            Myslim, ze UCI to vi a nechce z toho delat dalsi mtb marathon, jen s kolama co se mezi sebou lisi jen riditky. Jen se v plne nahote ukazala nesmyslnost gravelu pro zavodni pouziti a toho, ze to kolo vlastne neni v nicem dobre.

            3 0
            • TK75  

              No třeba závod Dirty Reiver se jezdil ze začátku na cyklokroskach a různých mtb kolech s pevnou atd

              Postupně většina jezdců presla na grevl, který se ukázalo jako nejlepší nástroj pro trať …200km lokalita les Kielder, dřív se tam jezdilo mtb .

              Takže nesouhlasím že nejsou v ničem dobré…ale tohle MS,kde jezdec vyhodnotí jako nejlepší nástroj silničku s tím nemá moc společného

              0 0
              • orm  

                Jde o to, ze gravel je kategorie vklinena mezi dve kategorie a na jednu a druhou stranu je to blizko. Trefit trat presne pro gravel bude hodne tezke. Bud uhnes na jednu stranu a bude lepsi silnicni kolo nebo na druhou a bude lepsi mtb kolo. Bud to uci zarizne pravidlama nebo to v zavodnim pojeti zanikne.

                0 0
                • Jason Voorhees  

                  Dojezdy/spurty by měly bejt na plochý dráze pro motorky ;-).

                  0 0
                • skaj  

                  Ale to ze to UCI ovlivni pravidly je uplne normalni, ne? Deje se to masivne treba v cyklokrosu. Ale i na draze a silnici to, jak vypada kolo – zavodni nacini, masivne narizuje UCI. Treba casovky se rozhodne nejezdi na optimalnim, ale na silne zregulovanem kole…

                  0 0
                  • gerrard  

                    Máš technické směrnice a pravidla. To pokrývá, jak mají kola, trať, oblečení a závody vypadat.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Jenže UCI nemá/nemůže mít monopol na závody jako takové. Není problém aby udělali svou vlastní ligu , nebo svůj vlastní pohár , dle svých vlastních pravidel.

                      0 0
                      • Vrci  

                        Ano, ale pak tam nebude nikdo z ProTour a myslím, že ani ProContinental.

                        0 1
                        • Tomcat  

                          Ale i opačně závodníkům nebo stajím nelze zakazovat jezdit nějaké jiné závody. Samozřejmě spíš problém by bylo že některé poháry, závody, série budou kolidovat s jinými. A manažer stáje samozřejmě rozhodne co je pro ně atraktivnější výhodnější.

                          0 0
                          • gerrard  

                            :) Ty se v tom moc nepohybujes co? :)

                            0 1
                          • orm  

                            Uci vyslovene zakazuje aby se zavodnici s licenci mohli zucastnit zavodu, ktere nejsou poradany uci nebo organizacema pod ni spadajici a to pod hrozbou trestu.

                            1 0
                            • jmaselnik  

                              není pravda, že musí být pořádané uvedenými institucemi, ale musí být v jejich kalendáři tzn nějakým způsobem schválené a registrované. Jinak by se nejela ani Tour, že jo.

                              0 0
                              • orm  

                                Nechtel jsem to komplikovat. Myslim, ze pointa byla zrejma.

                                0 1
                      • gerrard  

                        :) Koho to bude zajímat? Nějaké plácání bezejmenných. Beztak na to teď všichni čučeli jenom proto, jak pojedou eliťáci. A ti by na takovém závodě nebyli, protože mají licenci pro UCI co jim neumožňuje startovat jinde. A podporovali by takové závody bez UCI třeba výrobci kol? Asi taky ne.

                        Udělat ze závodu gravelu dobrý produkt dá fušku (já teda myslím, že to ani nejde), teda pokud v tom někdo bude pokračovat.

                        2 1
                    • skaj  

                      Promin, asi nechapu co jsi chtel rict (tajne doufam ze ne slovickareni pravidla vs. smernice:)). A co to meni na tom, ze UCI uz dneska bezne rozhoduje na jakem kole a jake trati se jede.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Ne tak daleko sem se dnes ještě nepromyslel. :) Jen, že úplně každá kategorie má své předpisy a tam je všechno přesně popsané. Není některá míň a jiná víc Já bych to ale ani neviděl jako regulaci, ale jako standartizaci.

                        0 0
                        • skaj  

                          No jasne, vzdyt v podstate to same pisu uz na zacatku:) Proste mraky zavodu se jezdi na ne optimalnim, ale UCI danem kole uz ted.

                          0 0
        • Singlespeed  

          Myslím, že nikde (kromě MS v itálii) se gravel závody nejezdí na kolech typu Canyon Ultimate :-) .

          0 0
          • Melvin  

            Tak dalo se čekat, že to nepojedou ve flanelkách, s 50 mm pláští a 600 beranama. On Paprstka taky jezdí Blinduro na cyklokrosce jestli se nepletu. Že by bylo potřeba těžší trať to každopádně, ale nevěřím, že by se to až tak moc změnilo. Štybar, MVDP, Vermeersch jsou zvyklí jezdit pekla na cyklokrosce, takže nevěřím, že by někdo takový jel na ryzím gravelu.

            1 0
            • TK75  

              Jezdil ..jakmile dostal grevl Rocky Mountain Solo a objemny Tufa tak jezdí na něm

              Vojta Bláha ted na Blinduro měl Bombtrack a 700×50

              To není o tom, že borec nemusí mít pořádnej grevl protože je borec…na pořádný trati pro grevl by se mu silnicka rozsypala během deseti minut (v nadsázce:⁠-⁠)

              0 0
              • TK75  

                Zdes

                PS a na Dirty Kanzu si běžně jezdci berou 45–52 mm pneumatiky, protože je to tam nejvíc efektivní

                Pochopitelně každý jezdec má svoje chutě a rozmanitost vládne

                0 0
                • grafik  

                  Dirty Kanza se už nejmenuje Dirty Kanza, ale Unbound Gravel. Docela jsem jí sledoval a na youtube jsou moc hezká videa …

                  0 0
                  • TK75  

                    Já koukal na dědka Heineho, který jel tu delší trať XL 530 km na tom svém kole a 26"x2,3" slickách

                    Umístění do první třicítky je slušný výkon :⁠-⁠D

                    2 0
                    • grafik  

                      Boží no, asi dobrej oddíl : )

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nádhera, to jeho kolo!

                      (Fakt, beze srandy.)

                      0 1
                      • TK75  

                        Mě fascinuje jak to ma všechno vykoumaný…zadní blatnicek je aero! má to změřené, stejně tak ta brašna prý funguje jako kapotáž :⁠-⁠) vidle prohnutá pobírá nerovnosti atd atd do detailu

                        Jo a sedlo též

                        A funguje to

                        1 0
                    • Melvin  

                      Holt na tom se nikdy neshodneme. :-) Můj pohled na gravel je úplně jiný než tvůj. Já beru gravel, jako „silniční“ kolo se kterým se dá jet i mimo silnice. Takový gravel co si postoval nemá pro mě smysl, protože už to nebude o moc rychlejší než bike, který naopak v terénu bude úplně jinde. A navíc řazení na rámu. To už bych nechtěl ani na zimáku. Jinak i výrobci si to už uvědomují a nabízejí různě laděné gravely např. dole zmiňovaný BMC.

                      2 0
                      • TK75  

                        Specialized Diverge a jeho určení od výrobce:

                        Nový Diverge má nejprogresivnější geometrii, jakou jsme kdy vytvořili pro kolo s berany, což dává jezdcům schopné a stabilní kolo v terénu, které se na silnici stále cítí pohotově

                        A o tom to je…být to silnička s kterou můžeš někde přejet, tak není důvod přidávat schopnosti pomocí mtb geofint ani navrhovat kola s průchodnosti pro xc pneumatiky :⁠-⁠D

                        Ale je to dobrý, moderních silniček co zvládnou někde přejet je dnes hafo

                        0 0
                        • orm  

                          Konecne jsi trefil hrebicek na hlavicku. Neni duvod takova kola delat :).

                          0 0
                          • TK75  

                            Když jsem jezdil na skejtu, tak v U-rampě to bylo fajn, ale stejně tak si to tam užíval kámoš na bruslích a jeho kámoš na bmx :⁠-⁠)

                            0 0
                        • Smazaný účet  

                          Gravel (ten jakože opravdickej – třeba vpředu guma 44, vzadu 40, pohodlnej rám) je fajn – takový kolo pro důchodce. To když se člověku vlastně na kolo ani nechce a taky neví, kam by jel… Na potulky bezvadný. Nic člověka nenutí jakože sportovně jet (jako na silničce), přesto ta věc jede po silnici dost dobře (a taky rychle, když se zachce) a hlavně – přejede kde co, není potřeba si lámat hlavu kudy jo a kam ne.

                          Dřiv jsem brával na dovolenou – na potulky po krajině, dvě kola – silničku a nějakého starého bajka – a dnes si na tohle vystačím s jedním. Je fajn, že to existuje.

                          Ale souhlasím, že na opravdický. závodění tohle není. Ostatně proč. Na to jsou silničky, krosky a do těžšího terénu lehký celoodpružený baj­ky.

                          1 1
                          • krabica  

                            Mně vyhovuje silniční gravel s 44mm pneu. Zde foto ještě z období ladění kokpitu…

                            2 0
                          • TK75  

                            A taková 650b kolečka…důchodce je nízko :⁠-⁠D 48 slicky hezky jedou celkem všude

                            A je kolo skladnější

                            Rád si občas na kolo dám 700c, ale ty menší kola jsem si na grevlu opravdu zamiloval

                            0 0
      • krabica  

        Jenže, když se podíváš, na čem jezdí ty kostky na Paříž-Roubaix, tak se nedivím, že jim stačí komfortnější silnička i do většího bordelu…

        3 0
    • Spartak  

      Podle mně zbytečná disciplína.

      0 0
    • robb  

      .

      2 0
      • Vrci  

        Každý, kdo má lepší výkonnost jezdí silnici nebo XC, protože je tam víc peněz.Takže cyklokrosoví nebo gravel jezdci nikdy nebudou v top umístění.

        0 1
        • Singlespeed  

          Dal bych do pravidel povinný dress code – plnovous a flanelku a bylo by vyřešeno :-) .

          1 0
        • Wilhelm  

          Proto byli cykrokrosaři na 1 a 3 fleku? :) Cyklista je cyklista, je jedno na čem jezdí. Jde o výkon a dovednost v daném závodě. Vůbec nerozumím tomu, proč si někdo stěžuje na to, že to „silničáři“ někomu vyfoukli nebo to „očesali“. Tohle škatulkování je úplně absurdní. Když jsem viděl mladýho Pogočara co skáče na MTB, tak bych o něm rozhodně nehlásil, že je „silničář“ :) i když tam zrovna teď vyhrává. O dalších nemá smysl psát, že ano.

          0 0
          • Vrci  

            Jenže ti „cyklokrosaři“ už přestoupili na silnici a CX budou omezovat, tak jako v minulosti všichni, kdo měli na to na silnici jezdit.

            0 0
    • Tomcat  

      A ja si to odpustim jakože v tom sou závody? Vždyť to je zevlení ala backpacker s kolem , jako na pohodu, easy. Jak tvrdil někdo ve vláknu 100+1 důvodů proč gravel..... :-D

      Cyklokrosaři v top 10 opravdu nečekaně. :)

      1 0
    • th74  

      Tady bych jen upřesnil jaká kola mohla být použita pro toto MS, vytaženo z pravidel:

      *BIKES

      Any style of bike shall be permitted. E-bikes are not allowed.

      Handlebars can be of any shape but must be of a one-piece construction with no bar ends or clip-on

      extensions allowed (triathlon handlebars and any other handlebars extension system are forbidden).*

      To je vše. To znamená, že šlo jet jak na skládačce, fullu, silničce tak třeba 36er. Uvidí se, kam pravidla UCI do budoucna posune.

      Výrobci do závodních gravel kol hodně investují, viz. třeba nový BMC Kaius, tak má možná UCI nějakou neveřejnou road map, jak to chtějí dál rozvíjet. Místa pro UCI Gravel World Championships do roku 2027 už jsou známá.

      Za sebe, gravel bajk mám 5 let, závodím na něm, stejně tak na bajku i silničce. Přestože na něm rád jezdím tak mě jeho módnost a dělání z něho něco extra v posledních letech leze krkem. Prostě je to normální kolo a nic víc.

      2 0
      • Melvin  

        Na druhou stranu to dává do hry element, kdy bude na závodníkovi jaký zvolí materiál, podle okruhu co se pojede. To by mohlo tak být součástí strategie, jako je třeba volba plášťů (galusek) v cyklokrose.

        0 0
      • UHU  

        Gravel silniční kolo pro zábavu, turistiku, víceúčelové…Ty rádoby retro závody jsou vábnička pro sledovanost, ale silnice je, nebo byla už dávno jinde . Zkurví („pokřiví“) i klasické závody, třeba Paříž-Tours byl cestou po zámcích a nyní po polích a vinicích, minimálně 100let se už po prašné silnici nejel, GT už také, ještě zbývá MSR. Kdo nejede přes šutry a sračky, není prostě IN. Ještě že už nejsou v každé vesnici kováři.

        0 0
    • robb  

      Pár postřehů z balíku od Roche, Haase,…

      https://www.cyclingnews.com/…ampionships/?…

      0 0
    • milan.v  

      A road bike wins the gravel worlds | Gianni Vermeersch’s gravel-tuned Canyon Ultimate CFR

      https://www.bikeradar.com/…ampionships/


      4 more pro bikes from the 2022 Gravel World Championships | Cannondale, Wilier and Specialized

      https://www.bikeradar.com/…ampionships/

      0 0
      • Melvin  

        Zrovna hned u toho prvního nechápu, proč by měly jet ženy sejnou vzdálenost jak muži. Snad ve všech disciplínách jezdí kratší, tak proč zrovna u gravelu by tomu mělo být jinak. Pak co se samostatnosti týká, tak jezdci nemohli měnit celé kola. Jinak, že by trať měla být jiná je asi hlavní bod, na tom co by se mělo změnit.

        0 0
    • cyklista86  

      Docela marketingovej fail pro specialized/canyon a pod. co.. Kdyz jim jejich borci jezdi na gravel mistraku na silnickach. :D Ono stejne i ti co jezdi na gravelech v te americe, tak pouzivaji casto 32–35mm gumy a kdyz i takove plaste se dnes vlezou do modernich silnicek tak asi nemaji duvod si brat nejake heavy duty gravaly no.. Bo jim je jedno jestli neco prdne a nebo doskrabou ram a vidlu kolem plaste. Oni si to z vyplaty neplati.. :D

      2 0
      • Singlespeed  

        Alespoň holky jely ve většině případů na předpisových gravelech. Vítězka Ferrand-Prevot měla nový gravel BMC i se sériovým malinkým 40 z převodníkem, na předních pozicích se hemžily vedle silniček Rubaix i Graily a Grizly.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No, nechci, aby to vypadalo nějak nekorektně, ale obávám se, že to, na čem tam jely holky, je patrně většině cyklistů úplně fuk. :)

          1 3
          • MichaelSimek  

            vetšine cycklistu je uplne fuk cely gravel MS… ale treba ja z hlavy vim prvni 3 z holek, netusim kdo jel chlapy

            0 0
        • Melvin  

          Jestli jela na tom co GVA, tak to je „závodní“ gravel od BMC a to je defakto silnička s větším průchodem pláštů.

          0 0
          • Singlespeed  

            Silnička s větším průchodem plášťů je přece až na výjimky většina gravelů.

            0 0
            • Melvin  

              No právě, že poslední gravely mají průchodnost zadní stavby jak bike, široké řidítka, držáky na nosiče, odpružené vidlice atd. Tohle BMC je defakto silnice, kde se počítá s max 42 mm plášti, má úzké aero řidítka, nízkou váhu. Jinak oproti silnici to má trochu odolnější rám.

              0 0
              • cyklista86  

                No neni prece zadna newska ze mas ruzne druhy gravelu od aero gravelu do rychla po ty ruzne obludy na bikepacking a pod..

                1 0
      • jonti  

        U Speslu to nebylo tak jasne, vepredu byl krome Roubaix i Diverge a Crux.

        Canyon ma podle me uz zastaraly Grail, ktery mozna jezdi dobre, ale ty riditka jsou treba pro me duvod proc to urcite nechtit. Taky to vylucuje jednoduche zmeny posedu. A Grizl je uz moc terenni a spis na pohodovou jizdu, nez do rychlosti.

        Cannondale ma SuperSix SE, nikdo tam nejel Topstone.

        Me z toho jen vychazi, ze podobne jako na MTB XCO, potreby zavodniku a beznych jezdcu jsou velmi odlisne.

        0 0
        • Singlespeed  

          Na Grailu jsem viděl na MS i jednoplošná řídítka namontovaná místo dvojplošníků, zřejmě kvůli „závodnějšímu“ posedu.

          0 0
      • polo  

        Na tu trať to byla nejlepší volba. Nic jinýho v tom hledat nejde.

        1 0
        • cyklista86  

          A kdo rika ze v tom nekdo neco hleda? Jen pisu ze to asi nebylo uplne podle predstav sponzoru.

          0 0
          • TK75  

            Naopak…silnice má své fandy, grevl je ale v současné době hodně oblíben, takže není nic jednoduššího než si jako UCI vzít grevl pod křídla a používat název grevl na normální trochu drsnější silniční závody … A tak to bude, uci jakože grevl, jen podle názvu

            Ty opravdu grevl závody budou dál jako doteď v režii soukromých nadšenců :⁠-⁠D

            0 0
            • jonti  

              Zkus vyjmenovat 5 opravdu grevl závodů. Opravdu gravel a opravdu závodů.

              0 0
              • TK75  

                Unbound, Gritfest, Dirty Reiver, Rebecca's Private Idaho, Grinduro, The Wild Chicken 100, Oregon Trail Gravel Grinder, LA Tourist Race atd atd

                A jestli ti akce typu Grinduro nepřijde jako dost závod (stejně jako Gravel Blinduro) tak já naopak mám názor, že přesně tenhle model kdy je to závod i zábava je to co je na grevlu pěkný…ne ta atmosféra těchto profi UCI silničních závodů

                0 0
                • cyklista86  

                  „ne ta atmosféra těchto profi UCI silničních závodů“

                  Jako myslis to chlastani, noseni volnych nepraktickych hader misto klasickych cyklo hader a pod.? :)

                  0 1
                  • TK75  

                    To jsou jen tvoje mylné představy…jak kdy, jak kde a jak kdo

                    1 0
                    • Johny.Merida  

                      To na MS prostě chybělo… byla to nastrojená bída… začlenil bych těžší useky , výjezdy , sjezdy…tohle byla jen časovka s převýšením 600 m…tvl na 190 km…

                      3 0
                      • jonti  

                        Podle mě ta délka, která určila, že to vyhraje silničář, určila charakter závodu. Ty těžší úseky tam byly, ale v té délke jich nebylo tolik vidět. Moc převýšení právě na gravel vůbec být nemusí podle mě, jinak z toho bude MTB.

                        1 0
                        • zirecek  

                          Přesně tak, nic víc bych v tom nehledal.

                          Dlouhý silniční štěrkový závod bez převýšení s malým podílem hrubších úseků.

                          UCI se rozhodla, že závodní gravel bude vypadat takto. A ono to některým jen neladí.

                          Těžko říci, jestli je to dobře nebo špatně, to ukáže čas.

                          0 0
                          • TK75  

                            Nastoupila do dávno rozjetého vlaku… takže neladí je ještě slabé slovo :⁠-⁠D

                            Jestli chtějí aby jejich titul měl nějakou váhu, tak pochybuju že to půjde tímhle způsobem.Jako základ dobrej, teď ještě k tomu přidat tu šťavnatější (a divácky přitažlivou)) část a pořádnej grevlmix je na světě

                            0 0
                        • Melvin  

                          Tak ono i kdyby byl cíl dřív tak to vyhraje silničář. Vem si MVDP jezdí cyklokros, který má kolik 20–25 km? Podle mě i kdyby byla trať jakákoliv, tak to nevyhraje ryzí „gravelář“, jen by to odradilo některé silničáře.

                          0 0
                          • cyklista86  

                            "Podle mě i kdyby byla trať jakákoliv, tak to nevyhraje ryzí „gravelář“

                            a to je jako kdo napriklad? Vzdyt gravel zavody se poradaji jen par let. Zacalo to v USA a i tam logicky ti nejlepsi byli ex silnicari. Zase z toho nedelej uplne jinej sport. Furt je to hlavne o vykonnosti. Jinak opravdu nechapu proc by mely gravel trate vypadat jako trate pro MTB. To je to same jako kdyby se jezdil mistrak v MTB na tratich, na kterych by byl gravel rychlejsi…

                            0 0
                            • Tomcat  

                              A napadá vás , že taky na charakteru tratí může mít vliv to jaký je tam přístup na pozemky? Tedy nejenom že může mít vliv , ale má docela dost zásadní vliv.

                              0 0
                              • Jason Voorhees  

                                Jako soukromý pozemky? Já bych třeba chtěl, aby mi pozemkem prosvištěli takovej MvdP, Sagan, Štybar :-).

                                1 0
                • TK75  

                  bych zapomněl Gran Fonduro a Rule of Three taky

                  0 0
    • Melvin  

      https://www.strava.com/…s/7956066097

      MVDP se už rozjíždí před dalším gravel závodem. Vermeersch tentokrát nasadil celkem balóny. Jsem zvědav co nakonec poveze v sobotu, bo trať je zase placka, i když slibují jen 20% asfaltu.

      1 0
    • milan.v  

      Pár dalších kol, něco hodně zajímavé…

      https://youtu.be/Qlp6NqyrC_8

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.