Gravel v karbonu dvojtac do cca 60k prosim poradte

60 nepřečtených
  • kandik psi zub

    cau

    bracha shani gravel a vyptava se me, ja se v tom ztratil po hodine smejdeni po netu.

    mezni podminky

    jezdec 186cm 90kg, pojezdy Jicin-HK, „na Jested“, ale taky tu a tam lesem po poli k rybniku apod.

    ram karbon, pokud mozno

    vidle karbon samozrejme

    razeni 2× neco, predpokladam 2×11. Rozsah 1× bude bud malo nebo diry mezi prevodama.

    hydry

    pevny osy

    cena do 60k rekneme, kupuje kolo po patnacti letech, tak asi pusti chlup pokud to bude mit duvod.

    spis koupeny hotovy kolo v krame, nez stavet – aby mohl snadno reklamovat a resit servis, nebude to kutit doma. Tzn. asi odpadaji stavby dovoz z ciziny ( PlanetX) a asi i internetovy firmy typu Canyon atd. Mozna jedine majkee protoze HK.

    diky za radu

    0 0
    • AussigBiker  

      Urcite bych se mrknul na Canyon, sterkolet od GT tu ma pekny vlakno, Cube tu na bf taky nekdo zminoval. Bohuzel koukam, ze Trek Checkpiont SL5 zdrazil o osm tisic a stoji 78k, staval 70k, kdyby se nekde dala ukecat sleva (v Kursportu za takovouhle utratu 7%, v Radotine neco podobnyho nebo mozna vic) a brachovi by nevadilo priplatit… Ma karbovonovej ram a je na 105, 2×11, zprevodovani OK.

      0 0
    • CzechJoker  

      Na silničce je 2×11 OK, ale na gravel bych z vlastní zkušenosti doporučil 1×11. Rozsah je dostatečný, na skoky v převodových poměrech si dá zvyknout, na rovinky může zvolit větší pilu. Je to samozřejmě svým způsobem kompromis.

      Nebo nejít cestou gravelu, ale zvolit silničku s možností objemnějších plášťů.

      Pokud jde o PlanetX, mám od nich karbonovou silničku i hliníkový gravel a žádné problémy, které by šly na vrub záruky, s nimi nejsou.

      0 0
      • jIrI___  

        Záleží jakým způsobem chce ten gravel pojat. Já ho používám v podstatě jako silničku, se kterou bez ostychu můžu vjet na polňačky (60% asfalt, 40% polní/lesní cesty, 35 mm pláště) a tam je pro mě jednoplacka nepoužitelná kvůli skokům na kazetě, naštěstí jsem si to před koupí vyzkoušel. Jiná skupina používám gravel ve smyslu MTB s berany (pro mě nepochopitelné :) ) a tam věřím, že ta absence přesmykače něco kladného přinést může.

        0 0
        • milan.v  

          Je to tak.

          0 0
        • fantozzi  

          Mam to presne taky tak…

          0 0
        • kubad  

          souhlas

          0 0
        • sparrow_cz  

          Přesně tak. Na MTB je jednoplacka ok, na Gravel jedině dvojplacku. Jde hlavně o maximální rychlost. S jednoplackou můžeš cestou z kopce tak maximáně houpat nohama a kochat se krajinou.

          0 0
          • Alojs01  

            S jednoplackou 40/11 okolo 50km/h. Vic slapat oprabdu nepotrebuju…

            Samozrejme, pokud nestihas silnicare…:-)

            0 0
          • kubad  

            40/10 pneu 44mm na honění s žiletkama to není, ale převody o rychla, ani do pomala nechybí

            je to jen o skocích mezi převodama dole

            je to tom kde jezdíš, u mě je to o polňačkách a lesních cestách , takže mě to vyhovuje, na silnic mám žiletku

            0 0
            • sparrow_cz  

              To je další věc. Skoky z 10–12–14 jsou fakt velké. Zkoušel jsem a nechci.

              0 0
              • kubad  

                je to o způsobu používání kola, pokud je gravel víc silnice, tak už sem psal nahoře že 2×11 je lepší

                tohle byla jen reakce na to že ani lehké , ani těžké převody nemusí chybět

                0 0
              • TK75  

                No jo, ale třeba kazeta 11–34 často používaná k dvojplacce má ty skoky taky 11–13–15–17 atd

                Až kazeta 11–32 je bez skoků.Tam zas kdo má vepředu 50/34 nemá lehkej převod mimo silnice.

                Až teď nově Grx 48/31 to řeší

                Mě štve občas jedinej skok a to chybějící pastorek 12, mám 11–13.

                0 0
                • sparrow_cz  

                  Teď jezdím 105kovou kazetu 11–12–13–14–16–18–20–22–25–28–32. Podle mě je to první slušná kazeta, i když 11–28 je ještě lepší.

                  0 0
                  • Vrci  

                    Teď mám na silničce 11–12–13–14–15–16–17–19–22–25–28–32 a jsem spokojenej. Už bych potřeboval jen shodit pár kilo a budu šťastný jako blecha.

                    0 0
                  • Jason Voorhees  

                    přesně, 11–28 10sp bylo málo, tak jsem přikoupil 34z 11sp a měl jsem spíš zvolit 32z nejvetší

                    0 0
                  • Tom-T45  

                    Ze 105 kové kazety jsem si udělal 12 –32 sundáním 11 z pastorku a přidáním 15z z 11 sp XT. Tvarem se tam moc nehodí, ale funguje to :-). Převod 50/11 mi opravdu nechybí, zato ocením jemnější odstupňování – původní skok 14–16 mi docela vadil. Přijde mi škoda, že se taková kazeta nevyrábí oficiálně, pro spoustu hobíků by to byla možnost, jak si za pár korun posunout převody do lehka.

                    0 0
        • AussigBiker  

          Taky tak. Do terénu mám fulla.

          0 0
        • kandik psi zub  

          jo, musim dovysvetlit. Bracha prechazi ze silnicky ( obstarozni author) a v podstate jsem ho do gravelu presvedcil ve smyslu s gravelem silničkově lze, obráceně neplati. Cili urcite 2placku.

          0 0
          • AussigBiker  

            Taky se asi s karbonem nevejde do rozpoctu, ale treba Trek Domane – je to endurance silnicka a plaste se tam vejdou az 35 nebo 38.

            0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • Fran-tic  

          :) jsem presne ta druhá skupina. HT mi přijde zbytečné na 90 % vyjížďky a těch 10 % prosvistim rychle na gravelu. Navíc je to lehčí a fici to. Ale max chápu potřebu dvouplacky.

          Na zbytek Beskyd mám AM fulla, ale tam by mě to nebavilo na gravelu. Faktem ale je, ze jezdím na gravelu i mtb závody. Protože nejsem tak bohatý, abych skládal 9kg ht a mít tuhle váhu na gravelu stojí půlku. Díky tomu mužů závodit se špici :)

          Jinak i na 1×11 se dá zasilnicarit viz foto

          0 0
        • krabica  

          Vidím to stejně, záleží na použití.

          0 0
        • xpj  

          Tak tak

          0 0
        • TK75  

          Na škatulky nevěřím

          Pár dní mě baví jezdit to samé co s hátéčkem jenže pak zase víc silnice nebo stezky.To je to nejvíc supr, jezdím kde se mi zlíbí a podle toho jsem si kolo předělal, abychom to spolu všechno zvládli

          Tak kam patřím? :-)

          Do sedla

          0 0
        • jkcz  

          +1

          0 0
      • hrota  

        Sorry za OT, ale jak je na tom ta karbon silnička, pokud jde o průchodnost plášťů?

        Výhledově uvažuju o stavbě, teď mám od PlanetX hlínu a místa je tam dost, ale uhlí jsem od nich neviděl.

        0 0
      • Dave13  

        Z vlastní zkušenosti bych 1×11 nedoporučil. Rozsah není dostatečný a na skoky mezi převody jsem si nezvykl a musel kolo po14 dnech používání prodat a koupit jiné s 2×11, přestože mám 1×11 na enduru a 2tac už jsem nechtěl nikdy vidět.

        0 0
    • jIrI___  

      Ať je tu i nějaký tip.. Osobně se mi mezi gravely líbí Giant Revolt, v tvé ceně asi Advanced 2 (zrovna nejošklivější barva celé série :) ). Ale nejsem si jist, jestli v této ceně není 105 trochu málo… Nebo trochu přitlačit na pilu a dopřát si jeden z nejlepších gravel rámů současnost, Diverge . Ale opět jen 105 osazení.

      0 0
      • AussigBiker  

        Ta cena u Giantu a 105 je úplně super. Tak i víc karbon stojívá dlouhodobě. Pak jedině zvážit dvouplošník od Canyonu. Ceny u zde oblíbenýho GT Grade neznám.

        Ale pokud přechází ze silničky, neřeší úchyty na brašny, nosiče, dejme tomu integrovanou ochranu spodní rámový roury, tak bych možná zvážil endurance silničku. Tam už se daj dneska taky dát silnější pláště. Pokud teda nehodlá použít nějaký balóny větší jak 35–38, což dle zadání nevypadá.

        0 0
      • jfk  

        Mám přesně tento model (Giant Revolt Advanced 2 2020) asi měsíc. Barva na webu vypadá trochu děsivě, ale v reálu je taková vybledlá pastelová a mě (i okolí) se líbí.

        Přeházel jsem to na 1×11 GRX 800 (kliky a hazka), ostatní jsem ponechal jak je, osadil pláště Specialized Pathfinder 42mm a bikové pedály. Co se jízdních vlastností týče, mám srovnání s první generací Diverge, kam se vešly max 35mm pláště (dopředu tedy 38mm). Diverge byl víc silnice, Giant je pohodlnější, nepoznám ovšem, co přisoudit vlastnostem rámu a co šíři plášťů… Ještě dám nějaké lehčí hliníkové výplety místo seriových a jsem u konce s dostavbou

        0 0
    • Lubka6  

      V tyhle ceně se určitě karbon koupit dá i u velkých značek. Já měl stejný rozpočet a skončil jsem u Diverge ale jednoplacka. Měl jsem v hledáčku ještě Giant Revolt, GT Grade. Exotickou volbou by mohl být Devinci Hatchet. Všechny karbony za 60 ale budou vojebaný na výpletech ( můj Diverge cca 2,1kg vyplety a ostatní adepti na tom budou podobně) s tím je třeba počítat

      0 0
    • kubad  

      Hezký počtení a srovnání kol v této kategorii:

      https://granfondo-cycling.com/…gravel-bike/#…

      0 0
    • smallbrother  

      Co x-road od SUPerioru. Ty letošní mají novej rám a v nabídce jsou 1× i 2×11.

      Já mám jednopřevodník a limitní rychlost pro šlapání cca 50km/h. To není moc, ale málokdy mi to chybí.

      0 0
    • Schotli R  

      Ahoj, před rokem jsem si udělal radost s Canyonem Grail CF 8 na ultegře 50/34 –11/34. Jezdím asfalt, rozbité lesní cesty, štěrk. Makadam ani kořeny mě nebaví, ale dá se to přežít. Za mě to byl nejlepší poměr ceny a výbavy. Na SUPa jsem se taky díval, ale nakonec jsem vybral kaňonka:)

      0 0
    • Josse  

      Řeším podobnou volbu, teď mě zaujal na cyklobazar u tento Trek

      https://www.cyklobazar.cz/…ckpoint-sl-5

      Nemá s tím někdo zkušenosti?

      0 0
      • plzakj  

        Zkusenosti nemam, ale na muj vkus je na tom ramu moc hejblatek, coz je zdroj problemu v budoucnu.

        0 0
        • well  

          Trek vypadá docela dobře, až na tu jejich sedlovku.

          0 0
      • AussigBiker  

        Mam (viz profil), je na nem pekny svezeni. Tech hejblatek na ramu neni moc. Dokonce tech hejblatek na ramu jsou jenom jedno hejblatko a sice IsoSpeed na sedlovce, ktera jakoze trochu pruzi. Muse slapat kruhove, jinak sedlovka pod zadkem lehce tancuje v predozadnim pohybu.

        Me to funguje, ale mam na nem prd najeto. Kazdopadne IsoSpeed trek dava na Domane, kterej uz nejakej ten patek delaj, takze by to melo byt vyzkouseny.

        Taktez riditka maji (EVA?) vystelku, trochu to pomaha. Bovdeny v ramu jsou potichu.

        Jinak ma uchyty na vidlici na brasny a zavity vepredu na horni ramovy trubce, uchyty na blatniky, ma integrovanou ochranu spodni ramovy trubky. Jelikoz ho pouzivam spis jako silnicku a nejako kolo do terenu, tak mi Shimano 105 2×11 vyhovuje.

        Zadni stavba ma moznost v nejakym rozpeti nastavit jeji delku.

        Plaste se do nej vejdou az 46c.

        Dle meho skromneho, bezvyznamneho nazoru je tohle kolo promysleny. Da se pouzit jako silnicka, na bikepaking. Je moznost pouziti sirokejch balonu, kdyz nekdo ma gravel do vetsiho terenu, nez je lesni ceta. Za me doporcuju.

        0 0
        • plzakj  

          To nastaveni zadni stavby jsem myslel jako to druhe hejblatko :-)

          0 0
          • AussigBiker  

            Ok, ale asi není čeho se bát, kdyby se to podemnou hnulo, tak bych to poznal :-)

            0 0
        • Josse  

          Díky za odpověď, vezmu vše v potaz. Jeden z mých favoritů. Ono toho stejně moc k dispozici v této kategorii (myslím skladem) aktuálně není.

          0 0
    • vt  

      Revolt se da urcite doporucit. Akorat pokud prechazi ze silnice, tak pozor na ‚endurance‘ geo, hlava je dost nahore.

      0 0
      • AussigBiker  

        To mi pride, ze ma i Trek domane.

        0 0
        • Tom-T45  

          Revolt mi v tomhle přejde docela v pohodě. V největší velikosti při délce 590 mm má hlavovku 195 mm a stack 615 mm. To v Treku se s tím neserou, Domane má při délce 593 mm hlavovku 245 mm a stack 656 mm – to už je opravdu geo jak pro bábu s nůší.

          0 0
          • AussigBiker  

            Sem rád, žes mi to potvrdil. Přesně tak jsem si připadal, když jsem na něm dal kolečko před obchodem kvůli velikosti, když neměli Checkpointa. Trochu jsem se bál, ale Checkpoint má překvapivě řídítka níž :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já jsem přesně na rozhraní (180 cm), Emondu mám 58 a jsem spokojenej, ale Domane 58 zkrátka nešlo :-)

              0 0
              • gemini  

                Emondu v 58čce na 180 cm? Já mám 194 a mám 60ku a zvažoval jsem i tu 58ku…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.