• zuzanaleng

    Ahoj, před nedávnem jsem pořídila první gravel. Váhám ale jestli koupit mtb nebo silniční pedály. Už jsem četla pár diskuzí a vídím, že většina lidil má na gravel mtb. Z nějakého důvodu mě to ale tupě táhne k silničním, tak si je buď potřebuju nechat někým zkušeným rozmluvit nebo potvrdit. Nejsem závodník, věnuji se jinému sportu a kolo je pro mě dobrý tréninkový prostředek pro nahnání objemu tréninku v lehké vytrvalosti. Jezdím 95% silnice a maximálně 5% lesní cesty, terén, …(moc to prostě nemusím). Z kola prakticky za celou jízdu neslezu. Moc se v tomhle ale nevyzmám, tak se raději ptám a nechám si ráda poradit a dovysvětlit od těch co se vyznají. Budu moc ráda za všechny rady. Díky

    0 1
    • Fazzy  

      Jedinej smysl bych viděl v tom, že bys byla pravděpodobně jediná na světě kdo by to tak měl. Jinak to vůbec žádnej smysl nedává, není-li pro tebe z nějakýho důvodu zásadní, aby ani zrnko tvých wattů nepřišlo nazmar :) Pokud bys ke gravelu měla i ryzí silničku a obhájila to nechutí kupovat kvůli druhýmu kolu nový tretry, tak bych to pochopil.

      Předpokládám teda, že je v obou případech řeč o nášlapných pedálech.

      3 0
    • novas752  

      V silničních tretrách se téměř nedá chodit a chůzí mimo pevný povrch se velmi snadno poničí. Do silničních pedálů se obtížněji zacvakává resp. trefuje než do mtb pedálů (např. na křižovatce). Silniční plastový kufry vydrží daleko méně než kovový mtb kufry.

      5 0
      • nooski  

        Souhlas, ale já osobně snadněji zacvaknu do silničních pedálů, MTB občas lovím. Ale já na silničních začínal, takže je to o zvyku :-)

        1 1
      • Vrci  

        Do silničních se trefíme s mnohem větší jistotou než do mtb. Vše je o zvyku. Silniční pedál má vždy tu samou polohu.

        0 0
    • Vilém  

      Zkus se projit v silnicnich tretrach.

      1 0
    • MirosPikos  

      Až si tak říkám, jestli vůbec byla gravel správná volba. Pokud chceš ale sem tam z kola slézt a ujít pár set metrů, volil bych adekvátní obutí a pedály.

      1 0
      • zuzanaleng  

        Jojo, šla bych do silničky, kdybych někdy nejela na soustředění u kterého destinaci nevybírám + kvůli svým bídným navigačním schopnostem někdy najedu někam, kam jsem vůbec neplánovala. Když to blbě řeknu, byla to taková jednodušší volba. Na soustředění se sice většinou stejně držíme na silnicích, ale sem tam něco střihneme lesem nebo cestama, který ačkoliv nejsou dlouhý ani extremní, silnička by je spíš nedala a já nechci řešit kudy projet nemůžu. Myslím, že silnička by mě v tomhle omezovala. Všichni tam mají buď horáky nebo gravely. Kdyby můj horák za něco stál tak bych koupila silnici a prostě to střídala, ale bohužel je už jen na přesun z bodu A do bodu B a do novýho investovat nechci, nebere mě to, jsem z těch terénu posraná a ještě je težkej haha.

        Ale jinak ano, máš naprostou pravdu, nebýt tohohle, do gravelu asi nejdu.

        0 0
    • Kouba_2005  

      Bajkový pedály nabízejí jen samá pozitiva, teda krom toho, že jsou většinou asi těžší. Můžeš nacvakávat zpravidla z obou stran, třeba Shimano pedály jsou takřka nesmrtelný, v bajkovejch tretrách se dá i chodit, kufry oproti silničním vydrží nesmysl.

      1 0
    • scalar  

      Za mne pedály silniční, ale SPD, např.: SHIMANO PD-ES600

      1 3
    • Singlespeed  

      Pokud se nevyznáš, tak jsou oboustranné nášlapné mtb pedály Shimano jasná volba. O ničem jiném ani nepřemýšlej.

      4 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zuzanaleng  

      Tak díky moc všem za vyvrácení mého nesmyslného zájmu o silniční pedály. Kdybyste měli nějaké doporučení na cenově dostupný kvalitní mtb pedály a tretry (zapínání na kolečka) tak budu moc ráda. Děkuju

      0 0
      • Fazzy  

        https://www.kupkolo.cz/…pd-m520_z95/?…

        Levný, spolehlivý, nezničitelný.

        Pokud řešíš hmotnost, překvapivě dobře mi fungujou mtb pedály od Force, který sou lehčí.

        Tretry takový, který ti budou sedět.

        4 0
        • xtonda  

          Jak už tu padlo, Shimano má jednostranné lehké pedály pro silniční použití PD-ES600

          https://ride.shimano.com/…cts/pd-es600

          Které jsou na SPD, tedy horské boty a kufry.

          1 2
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 1
          • Singlespeed  

            Neskutečný voser tyto pedály. Vydržel jsem je vozit rok (líbily se mi, nižší hmotnost než u klasiky), ale nakonec pohár trpělivosti přetekl a letěly do koše.

            0 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • TomasTTT  

            Jezdil jsem je taky na silničce (30kkm), jsou úplně v pohodě, ale boty dosluhují, tak jsem přešel na silniční.

            Jediná nevýhoda pedálů je, že se černá barva rychle okope.

            Pedály máme doma svoje a jezdili se na Sidi Eagle 7 a 10 a i na nějakých scottech. Žádný problém s podrážkou nacvakavanim, vycvakavanim nebo vytrháváním.

            0 0
          • Fazzy  

            Sem si toho vědom, mam je na kole. Na silnici je to za mě fajn lehká i estetická alternativa. Na gravel ale nedávají smysl.

            0 0
        • QuintalDad  

          Přesně, tohle vyzkouším taky. Mnoho let jsem jezdil delší štreky na silničce a raději jsem si sebou vozil lehké sandály. V silničních SIDI se dalo ujít max 100 m, po dlažbě či schodech skoro vůbec. Dnes bych to bral jen pro závody.

          Na MTB jsem měl platformy – super na přebíhání velkých kořenů, strmých úseků, ale ty dodřené nohy se pak neustále hojí.

          Už nejsem extrémní honič výkonu, ale mám rád efektivitu, poměr výkon/cena. Takže tyto pedály PD-M520 super. Na delší vyjížďky do neznámého terénu bych volil tretry pohodlné, např. https://www.kupkolo.cz/…avy_z112725/?…, ale určitě vyzkoušet.

          1 0
      • gerrard  

        Tak jestli je pro tebe argument pro boty na jezdeni na kole to v kterych se lip chodi, tak mas asi vybrano. Pokud resis v kterych se lip jezdi, tak zas silnicni vrat do hry nebo zvaz jednostranne spd co ti psal Scalar.

        1 1
        • novas752  

          Proč? Přínos za jízdy je pro drtivou většinu jezdců spíš akorát pocitový než měřitelný a ve všem ostatním jsou horší. Mraky lidí jezdí i na silničních kolech v mtb tretrách, natož na gravelu, kde ať už chce nebo nechce prostě jednou za čas někde půjde – byť už jen oblízt spadlej strom apod.

          A to říkám jako majitel jak spd-sl tak mnoha spd pedálů a bot.

          4 0
          • gerrard  

            Si přečti první příspěvek. Píše, že má sice gravel, ale používá ho jako silničku a že za celý trénink z něho prakticky nesleze. A jo naprostý souhlas. Ten pocit na pedálu je přesně to, proč se jezdí na silnici silniční pedály. Jestli chce zkusit silniční pedály, tak na tom finančně nevykrvácí. Výhody a nevýhody se tu jasně dočetla a je to na ní, jak se rozhodne.

            0 0
            • novas752  

              Si přečti druhý příspěvek. Jezdí i na soustředění jehož trasy nevybírá a kde se dostanou i mimo silnice = nedá se vyloučit, že to někde kus nebude muset tlačit/nést a to je za mě pro silniční tretry prostě no-go. Obejít spadlý strom, překonat kus cesty rozrytej lesní technikou, vytlačit nějakej nečekaně prudkej kousek, který v mapě moc nebyl vidět apod…

              1 0
              • gerrard  

                No to už si tam zas domýšlíš. Ona má jen pocit, že silnička neprojede ani metr terénem a proto brala gravel. Zas nedělej ze silničních treter něco v čem neuděláš krok. Teda pokud tam nemáš speedlay kufry. :)

                1 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • PLATYPUS3  

                  Jenže na silnici můžeš max píchnout, v terénu urveš přehazku ani nevíš jak a co potom se silničním kuframa.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • gerrard  

                    Tak nesmis si to montovat na sjezdaka. To da rozum. :)

                    0 0
                • xtonda  

                  Pokud jezdí na soustředěni, kde nevybírá trasy ani ubytko, tak nikdy neví kde se může stát, že v tom bude muset chodit, zvlášť v situaci kdy všichni ostatní mají kola do terénu. Já bych silniční boty a pedály v takové situaci nechtěl.

                  3 0
    • Fran-tic  

      Silniční Shimano pedály s bajkovym kufrem jsou shit. Mnohem větší zábavu udělá tretra s opravdu tuhou podrážkou, klidně bajkova a Shimano 520 nebo 540 pedály. Něco ve stylu Recon 3.0, s-works od spešlu a alternativy od jiných značek.

      Ve výsledku je to pohodlnější na pohyb a stále efektivní na šlapačku. :)

      0 0
    • Vrci  

      Silniční pedály a tretry jsou to nejlepší pro jízdu na kole. Ale jen pro jízdu. Chodit se v nich absolutně nedá. Bláto a písek se v nich drží, po kamenech nebo kořenech kloužou jako brusle. Pokud na prahu nasedneš na kolo a vycvakneš jen na křižovatce s čistým asfaltemí a terénem projedeš jako MvP nebo Mohoric, ber silniční. Pokud budeš muset přenášet, tlačit nebo se odrážet v bordelu, tak na ně zapomeň.

      6 0
      • mr.antik  

        mě teda silničí pedály zas tak super nepřišly, pro strojové šlapání možná ano, přenos síly asi taky – ale zároveň i opačně to víc přenáší vibrace a zhrošuje ovládání kola v gravel pasážich, které sice jsou 5% ale to je furt dost na to aby se člověk zbytečně v pomalé rychlosti někde vyválel.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.