• fred15

    Ahoj, chtěl bych se s vámi poradit o výběru gravela. Cyklistika není moje primární hobby, takže něco jsem načetl, ale to nestačí. CHtěl bych si koupit gravela ideálně do 50k, ale zkousnu i do 100k a možná i lehce přes, když to bude fakt super poměr výkon / cena.

    Fakta: Mám 35 let, 72kg, 180 cm, fyzička imo obstojná. Teď jezdím starší hliníkový HT na Duratecu. Dost mi vyhovuje jeho relativně nízká váha 10.5kg (vč. SPD), což mi umožňuje jezdit docela svižně, i když nejsem zrovna obalenej vymakanejma svalama. Durateca si nechám na ježdění po městě a výlety do lehčího terénu. Ale nejspíš ho budu půjčovat manželce, když pojedeme někam spolu (takže gravel by neměl být vyloženě silniční). Těžký terén nejezdím, závody nepřipadají v úvahu.

    Co hledám: Všestranného gravela, se kterým budu svižný na silnici a polňačce a zvládne obstojně projet nějaký lesní úseky. Většinou s ním budu jezdit okolo komína, ale mám v plánu třeba i 550 km výlet za hranice. Chtěl bych to mít jako primární bike a Durateca využívat spíš už jen na dojíždění do práce po Praze. Kolo bych chtěl koupit nové, už jen proto, že bych rád s prodejcem vyladit posez. Durateca jsem koupil z druhé ruky a např. v prudších kopcích cítím, že mi velikostně úplně nesedí (je malý).

    Co mi není jasné:

    1. klasické dilema hliník x karbon: Něco jsem tu o tom načetl. Riziko fatálního poškození mě trochu děsí, uchycení do nosiče bude asi trochu složitější. Na druhou stranu nejezdím žádný těžký terén. Říkám si, že v roce 2021 a kolem 100k by už karbonové kolo mohlo být docela kvalitní. Ale není to zbytečný? Neudělá mi hliník za 60k stejnou službu? Je karbon o tolik pohodlnější? O kolik bude cca lehčí?
    2. Brzdy: Miluju, když kolo perfektně brzdí. Rychlost mě baví, takže to s chutí pustím z nějakého sjezdu. Ale pak se potřebuju spolehnout na brzdy. Tedy hydraulika je jasná věc. Překvapilo mě ale, že např. kola jinak osazená GRX810 mají brzdy z řady GRX400. Jak fungují? Jsou vyšší řady nějaký výrazně lepší, nebo jsou rozdíly tak malé, že výrobci usoudili, že mohou ušetřit, protože GRX400 bohatě stačí?
    3. Timing nákupu: V zimě asi moc jezdit nebudu, takže si říkám, že je možná rozumnější počkat na MY2022, který bude zas o něco lepší. Jenže pak může být vše rychle vyprodané, dražší a kdo ví, jak dlouho budu na kolo čekat. S ohledem na poněkud netypickou situaci na trhu – kdy doporučujete nakupovat?

    O čem uvažuju: Všichni okolo mají Spešla a hrozně si ho chválí (byť je mi jasné, že snad každý si chválí to svoje, ať to je cokoliv), jak je pohodlný a dobře se jim na něm jezdí. Docela mi líbí i Future Shock (ideálně 2.0, ale jen kvůli němu bych 20k nepřiplácel). Koukám tedy po 2021 Diverge Comp E5, Diverge Base Carbon a Diverge Comp Carbon. Můžete mi k nim dát nějaké postřehy? Co je nejlepší value for money? Proč je některé lepší / horší než jiné? Nemůžu Base Carbon jednoduše upgradovat lepšími komponenty, aby to vyšlo levněji než Comp Carbon? Není Comp E5 za tu cenu mnohem lepší volba než skoro 2× tak drahý Comp Carbon? Na druhou stranu to zas nechci celý skládat sám. Já si to doma neudělám a i kvůli záruce apod. bych si chtěl z prodejny odvézt kompletní připravené kolo.

    Nějaké další tipy? Gravelů je na netu už tolik, že než to celý načtu, vyjdou zas nový řady. Díky, když mi trochu pomůžete se v tom zorientovat a dáte cenné tipy, rady a postřehy.

    0 0
    • Micey  

      Do kila by nemusel bejt spatnej tendle Revolt, netusim teda, jak se kde da sehnat. Ty karbonovy kola na nem sou dobry, akorat by to chtelo dodat karbon riditka.

      https://www.giant-bicycles.com/…t-advanced-0

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • JAMAX  

      Řešil jsem to samé, mám předobjednáno toto:

      https://www.scott-sports.com/…avel-20-bike?…

      4 0
      • ferlikster  

        Ten je parádní!!!

        3 0
      • JAMAX  

        Jsem hobík, ročně najedu do 3000km, tak 60–70% silnice. Měl jsem tyto požadavky: karbon, plná integrace (i na řidítkách), 1×12. Kolo se mi musí líbit i vzhledově, aby mi dělalo radost vizuálně. Ještě byla/je varianta Bianchi Arcadex GRX 810 a SUP X ROAD Team issue DI2 GR 2022

        • chtěl jsem 1×12 a vypadá to dle prvním krátkých recenzí, že nový SRAM bude OK. Také rozsah 42 vs.10–44 je pro mé použití naprosto ideální (rychlost vs. převod do kopců).
        • dobrý karbonový rám jako základ, což vypadá, že Scott umí dobře
        • konfig obsahuje karbonovou sedlovku
        • ještě při koupi vyměním řidítka za Syncros creston IC SL X, zřejmě pohltí trošku víc nerovností a hlavně se mi libí vzhledově. Tím vlastně bude celé kolo na karbonu

        Až s tím něco odjedu, tak bych případně řešil jiná kola, ale to je zatím „nice to have“ a to až dle nějaké dobré nabídky. Navíc to vypadá, že kola na gravel budou procházet dalším vývojem (viz. nové ZIPP 101 XPLR), takže to má čas.

        Ač stojí kolo €3000, tak je cena dle mého stále dobrá v porovnání s Bianchi, Sup a rozhodně přívětivější než např. Diverge, nebo Checkpoint, zde zřejmě nový model 2022

        https://veloprofs.lv/…vy-2022.html

        1 0
        • fred15  

          Dobrý postřehy, rozhodně k zamyšlení. Když já jsem spíš na ty 2 placky vepředu, mám obavu, aby mi ten rozsah a odstupňování stačili. Poslední roky mám pocit, že mi kopce moc nejdou :)

          edit: Vizuálně je to kolo úplně TOP!

          0 0
          • JAMAX  

            Já nyní jezdím na XC jednu placku (kolo si nechám) a v tom chci pokračovat, řešit přehazování pouze na zadní kazetě. Odstupňování bude maličko těžší, když se podíváš na poměry převodů (Blizz je moje současné kolo vs. převody nové kazety na obrázku), ale ty rozdíly nejsou významné, nejlehčí převod bude dostačující a získám převod do rychlosti (tam mi to nyní chybělo). Případně se může dát pila s méně zuby. Jednu placku chci i z důvodu údržby, kolo musí sloužit/jezdit a z důvodu vytíženosti (rodina/práce) je jednoduchost další +, kolo po jízdě rychle očístím, opřu v garáži a příště se zas jede :). Nyní na XC pouze čistím a mažu řetež, vyměním destičky a to je vše. Hlavně je důležité si určit, jak budeš kolo využívat. Já neřeším bikepacking ani přílišnou pohodlnost kola (jsem zvyklý z XC). Vím, že jezdím/budu jezdit vyjížďky 2–4 hodiny dle možností, občas výlet nad 100km a převaha bude silnice. Z CX jsem vyzklý, že si hledám stopu, zvednu se ze sedla v těžším terénu, takže nehledám pružící prvky, což je další možný problém skrze údržbu atd. Takže pak mi z toho vyšel Addict Gravel 20.

            0 0
          • JAMAX  

            jestli 2 placky, pak by ti vyhovoval Addict 30

            https://www.scott-sports.com/…avel-30-bike?…

            0 0
            • fred15  

              Budu to muset ještě promyslet, je fakt, že ten argument s jednodušším servisem, je pro mě docela relevantní. Současný HT je už starší kousek a potřebuje častější servis, na což nemám moc čas a trochu mě to prudí. Pokud má kazeta dostatečný rozsah, mohla by jedna placka stačit a mně by se tím rozšířily možnosti o Sram..

              0 0
              • cyklista86  

                U takove rakety ktera ma potencial byt defakto plnohodnotna ziletka, kdyz tam das silnicni obuti se omezovat jednoplackou to me prijde teda jako velka skoda. Jak casto prosimte musis servisovat presmykac a kdyz uz tak co na tom chces servisovat. Utahnout lanko? Jednoplacku chapu u vic terenejsiho gravel stylu. Tohle je ale raketa se kterou muzes bez problemu jezdit se silnicarema.

                6 0
                • orm  

                  Nedrazdi hada bosou nohou. Ted prijde Jirka a rekne ti, a bude to v jeho pripade pravda, ze on jezdi na gravelu se silnicarema s jednoplackou a gravel obutim a ma prumerku 35+km/h :-).

                  0 0
                  • JachymP  

                    …a že když je chceš ztrestat, tak musíš mít vysoko střed abys mohl šlapat v zatáčkách kde oni nemůžou ;)

                    0 0
                • JAMAX  

                  Špatně jsem se vyjádřil a špatně byl pochopen :) Určitě funguje přesmykač, stejně jako future shock, jako IsoSpeed, jako KingPin. Jen vím, že chci karbon, čisty design (integrace), 1× (přecházel jsem u MTB z 3× na 1× a neměnil bych), nehoním segmenty, nebudu nahánět silničáře (kolega s Dogmu mě také přesvědčuje o 2×, ale z pohledu silnice, ale já mám ten pohled jiný) a tedy vím, na co budu kolo používat. Základ je mít dobrý rám a když třeba po 2 letech zjistím, že jsem přezul na 38mm, že mě to stále více táhne k silnici a budu řešit waty atd., tak není problém sundat 1× a dát tam 2×…ale tam zatím nejsem, zatím bojuji sám se sebou:)

                  2 0
      • cyklista86  

        Taky bych šel do scottu. Neskutečná raketa..

        0 0
      • Pavell  

        Luxusní bike

        0 0
      • Jan D.  

        Za tu cenu je to fakt luxusní kolo. Kolik tě to nakonec stálo? Těch 3000 EUR?

        0 0
        • JAMAX  

          Koupě teprve bude, zatím ani není na prodejně. Ceny zatím nejsou oficiální pro ČR, ale mělo by to být těch €3000. Případně ta integrovaná řidítka SYNCROS, která ale stojí €600…což mi přijde fakt dost, vzhledem k ceně celého kola…to je ale opět „nice to have“, to až podle ročních odměn (ale asi jo, když už něco kupuju, ať to dělá radost od prvního okamžiku) :)

          0 0
          • Jan D.  

            Akorát s těma integrovanýma řidítkama si musíš být 100% jistý velikostí a požadovaným posedem. Výměna by byla dost drahá. Já bych 600eur vrazil do jiných upgradů.

            0 0
            • TK75  

              Integrovaný řidítka si vůbec nedokážu představit…když vezmu kolik jsem jich prostřídal než jsem našel ty svoje

              0 0
              • JAMAX  

                Když už dám tolik do kola, tak v rámci koupě půjdu na bike fitting (ono kolena a záda už také mají své za sebou). Když se ukáže, že mi intgerované nesedí, tak do nich nepůjdu. Bez vyzkoušení bych kolo nekupoval a už vůbec neměnil řidítka jen kvůli vizuálu…

                0 0
      • File12  

        Nádherný. Cena mi přijde taky dost na Scott dobrá a jak píšeš, spíš pocitová věc ale chci plnou integraci. Nenávidím kabely. Házím ho do hledáčku na příští Gravel.

        0 0
      • Smazaný účet  

        A máš potvrzenou objednávku?Záleží na velikosti…,já ji mám potvrzenou pro velikost M-prej pro ČR pouze pár ks a další nebudou na 2022

        0 0
      • Smazaný účet  

        A máš potvrzenou objednávku?Záleží na velikosti…,já ji mám potvrzenou pro velikost M-prej pro ČR pouze pár ks a další nebudou na 2022

        0 0
    • ferlikster  

      Do kila… karbonovej Trek Checkpoint SL5

      https://www.trekbikes.com/…l-5/p/32558/?…

      ale maji i levnejsi a hlinikovejsi varianty :)

      0 0
    • Blainik  

      Mám stejné dilema, jako bych to psal já. Já ještě řeším rovná řídítka vs berany. Jako na berany jsem si nikdy nezvykl, a proto bych raději volil rovná řídítka. To je potom výběr ještě užší. Zatím jsem dospěl k těmto požadavkům.

      • rovná řídítka
      • řazení 1×11 (kdyby se dělalo 1×12 tak proč ne)
      • hydraulické brzdy, nejlépe Magury

      Naprosto vyhovuje Spešl, ale zase ta cenovka ..... ale kdybych měl sáhnout po něčem, tak po tomhle.

      https://www.specialized.com/…evo/p/175309?…

      0 0
      • pawouk56  

        berany jsou mnohem pohodlnější, máš tam víc možností úchopu, abys sis ulevil, je to jen o zvyku

        2 0
        • Blainik  

          To vše chápu. Mám doma starou silničku a já se prostě do toho nenaskládám. Jsem velkej a mohutnej a mám problém se dolů ohnout … je mi to nepohodlný. Navíc už 25 let jezdím jen horská kola. Když jedu na silničce, tak se držím jen nahoře. Ano, věřím že je to o zvyku … ale v 50ti si už moc zvykat ani nechci. =)

          0 0
          • skaj  

            Aniz bych ti to nejak zasadne chtel rozmlouvat, tak… Porovnavat cokoliv se starou silnickou je chyba. Dobre vybrane kolo s beranama znamena, ze bude ohledne posedu (nutnosti se ohybat atd.) uplne stejne pohodlne jako MTB. Neni to o zvyku, ale o dobrem vyberu geometrie, co mi sedi. Takze je uplne jedno, jestli ti je 50 nebo neni, staci si dobre vybrat.

            Obecna poznamka: Kdyz vybira silnicar kolo, tak je vetsinou az obsesivni ohledne geometrie, resi fitting apod. A ne nahodou – vi, ze to je alfa a omega pohodli a radosti z kola. Na druhou stranu kdyz prichazi MTB jezdec koupit gravel, tak vetsinou kouka na vybavu, hlinik/carbon a podobne veci. Ale to, ze se gravely fakt zasadne lisi v geometrii ho vubec netankuje. Vyber velikost probiha stylem – M nebo L – bude mit to?

            0 0
            • Gwaihir  

              Přesně takhle jsem vybíral svoje mtb, ale pořád ve mě něco hlodá, jestli ten posed nejde poladit lépe.

              0 0
            • Blainik  

              Z té geometrie mám samozřejmě strach. Spíše řeším, že by se mi hodilo lehké kolo na asfalt a lehký terén (polní cesty, stezky, cyklostezky) a el. celopéro si nechat na opravdu těžký terén. Ve hře byl i nějaký trek, ale to není úplně ono. Prostě výletové kolo, které i něco zvládne … právě Diverge s rovnými řídítky mi přijde, že by mohlo být ono. Ale samozřejmě si to chci vyzkoušet atd. Už se mi stalo, že jsem si prostě koupil kolo podle velikosti a byla to chyba. Zatím je to ve fázi uvažování a hledání. Jinak v Radotíně mají Diverge na vyzkoušení v půjčovně, takže si ho na víkend někdy půjčím, abych věděl o čem to je.

              0 0
              • Jasam  

                Pokud se Ti bude chtít, dej sem pak nějaké postřehy. Syn by chtěl zkusit gravela, ale zatím se úplně neskamarádil s berany, když si půjčil mého.

                0 0
                • Blainik  

                  Jj. Jinak jsem včera navštívil jednoho, co má obchod s koly – jezdil cyklokros. Další člověk, který má jiný přístup. Když jsem mu vylíčil můj postoj k beranům, tak mi říká: „A proč se chcete přizpůsobovat kolu? Proč si raději nepřizpůsobíte kolo sobě?“ Taky na tom něco je.

                  Mě taky každý říkal, když jsem vybíral MTB, že 29ky jsou nej. atd. atd. Koupil jsem kolo na 29 a prostě to nebylo ono. Teď jezdím 27,5ky a naprosto mi to vyhovuje. Je to dilema, ale asi dám na něj. Ještě si gravela půjčím, dám beranům šanci a uvidím.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Čím víc technickej terén a kratší trasy=rovná řídítka

                    Čím víc silnice a delší trasy=berany

                    Ty sám si řekni kde se mezi těma dvouma budeš pohybovat nejčastěji a podle toho se zarid. Každopádně gravel s rovnými riditkama=fitness kolo pokud to fakt není jen jako dopravní prostředek, tak za mě nesmysl.

                    0 0
                    • Gwaihir  

                      Myslím, že rychlej turista by si dovolil nesouhlasit

                      https://www.bike-forum.cz/…il/u/rychlej turista

                      Každýho věc, co mu sedí.

                      0 0
                      • cyklista86  

                        To neni fitness kolo ale celopevnak MTB. Ja psal o kole kostitrasu kam nedáš mtb plaste.

                        0 0
                        • Gwaihir  

                          No chtěl jsem říct, že je celkem jedno, co jezdíš, ale hlavně ať ti to sedí.

                          https://www.bike-forum.cz/…/64442-drson

                          To kolo je sice MTB, ale bez odpružené vidlice.

                          Gravel s rovnými řidítky můžeš nazývat trekové kolo, nebo i fitness kolo. Je to úplně jedno. Cílem přece je pohodlná a svižná jízda na něčem, co má 2 kola. Pokud se někdo nesrovná s berany, tak klidně může jezdit s rovnými řídítky. Samozřejmě, že pro někoho, komu berany sedí, platí to, co píšeš ty. Ale pokud bych měl berany držet jen za vršek a dolů prostě z nějakého důvodu nedošáhnu nebo je to nepohodlné, tak pak ty berany nemají smysl. Ale chce to zkusit.

                          1 0
                  • TK75  

                    Tak jasně, že přizpůsobit tyhle základní věci pro sebe je důležité…kola, pneumatiky, tlaky, sedlo…a beranů na gravel je dnes na trhu spousta, liší si od sebe celkem hodně a dovedou naprosto změnit chování kola i to jak se na tom cítíš.Nejlíp to brát jako celek, protože kolikrát když něco změníš k lepšímu je třeba tomu většímu výkonu přizpůsobit i další věci

                    0 0
    • JachymP  

      Mám Sport Carbon 2021, najeto 7500 km. Jsem s ním hrozně spokojenej, už jak jsem na něj poprvý sed v prodejně, tak mi to kolo krásně sedělo, velikostně, posedem, snadným ovládáním.

      Pár postřehů:

      • jestli chceš dát do kola 100K, nechápu proč řešíš hliník. Karbon je samozřejmě lepší po všech stránkách, zvlášť na gravelu, kde se o tlumení starají jen pláště, rám a sedlovka.
      • GRX400 brzdy jsou úplně v pohodě. V těch GRX sadách jsou fakt malý rozdíly, když neberu 10s a 11s. Asi trochu hmotnost, funkčně není rozdíl. U brzd na gravelu jsem si spíš musel zvykat na malej grip plášťů, přešel jsem z MTB a je to dost rozdíl. Na MTB si můžeš dělat při brzdění skoro co chceš, tady je zapotřebí trochu předvídat. Ale ne kvůli brzdám, ale kvůli plášťům. A to jezdím 43 mm, pravda semi slick. Akorát když jsem sjel destičky, dal jsem metalický s chladičem, ne že by to bylo nutný, ale je to lepší.
      • modely MY2022 u Diverge lepší nebudou, budou to jen jiný barvy a vyšší ceny. Změna geo byla v MY2021, takže příští rok to rozhodně měnit nebudou, možná tak MY2024…
      • mám future shock 1.5, funkčně mi to připadá v pohodě, výhodu 2.0 v ničem nevidím, měnit tvrdost nechci.
      • koupit base a dělat upgrade komponent se ti rozhodně nevyplatí ale hlavně nevím, co si od něj slibuješ. Jediný upgrade, co je na Diverge v podstatě povinnost, je výměna zápletů. Ty co jsou tam standardně (dokonce stejný na všech řadách až do Comp Carbonu!), jsou brutální těžítka. Pravda, aspoň mají docela velkou vnitřní šířku, ale každopádně je to nejslabší místo každého Diverge.

      Tvůj problém bude ale hlavně v tom, že sehnat dneska gravel ve správný velikosti je skoro nemožný.

      1 0
      • fred15  

        Díky za věcné postřehy! A k tomu prvnímu bodu: 100k za kolo dát samozřejmě nechci, raději bych se pohyboval kolem 50k, ale pokud to nepůjde jinak, asi se s tím zvládnu časem vyrovnat..

        0 0
        • snas89  

          Udělej si radost a běž do toho na plno za 100:)

          Ten Diverge pro tebe bude podle mě ok a verze 1.5 bych se vůbec nebál.

          Mám rubaix a jak jsem si dopředu říkal, že chci 2.0 tak teď mi je to úplně šumák a jsem spokojený s tím jak to je.

          Pružina ok, nic měnit na tom nebudu.

          Specialized je dražší značka…ale špatný kola nedělaj a nějaký modely jsou vyloženě fain. A diverge je myslím jedním z nich. Tady bych si za ten rám připlatil.

          0 0
          • TK75  

            Diverge je skvělé kolo…taky ho dělaj už dlouho a postupně to bylo dotažený.U týhle třetí generace jsem nenašel ani žádnou slabinu.Ovladani, posed, možnost osadit pneumatiky co člověka napadne… prostě jeho hranice jsou fakt daleko :-)

            0 0
    • fred15  

      Díky moc za tipy, po večerech postupně projdu. Mohli byste pls i psát, proč jste nakonec došli k těmto kolům? V čem jsou lepší oproti jiným?

      0 0
    • jendabek  

      I za 100k tě bude gravel brzdit všude jinde než na asfaltu. Za tu cenu bych vzal raději superlehký XC full, dal na to gravel pláště a pojedeš všude jako o život a pohodlně. Každopádně pokud chceš opravdu gravel, doporučuji si tuhle kategorii prvně vyzkoušet, abys zbytečně nepodlehl trendům.

      0 0
      • fred15  

        To je good point, ale když se nad tím zamyslím, tak vlastně cca 75–80 % km najedu po asfaltu. Lehký HT si nechám, ale cítím, že mi chybí nástroj na svižnou asfaltovou jízdu. Proto mi gravel dává (teoreticky) smysl. Je fakt, že jsem na kole s berany seděl naposled někdy v 15 letech, kdy jsem po sídlišti proháněl starýho favorita, takže nezvyk to bude určitě, ale myslím, že se sžijeme. [Vlastně ještě předvloni jsem si udělal kolečko kolem obchodu v radotíně, když jsem zkoušel rozdíl mezi silničkou a gravelem (velkej!).]

        0 0
        • jendabek  

          Byl jsem na tom úplně stejně, s tím rozdílem, že mi moje MTB umřelo – prdnul rám :) Uvědomil jsem si, že naprostou většinu mých oblíbených úseků tvoří asfalt, a že bych taky mohl zkusit po těch letech na MTB změnu. Zkoukl jsem pak plno videí o gravel kategorii, přečetl si zkušenosti na forech, v komentářích … hlavně jsem zaregistroval prohlášení typu „pokud bych měl mít jedno kolo, tak to bude gravel“ – to mi rozprášilo všechny pochybnosti a objednával jsem.

          No a pak první projížďka těžké vystřízlivění – ergonomie sice super (úchop beranů je přirozenější), efektivita / akcelerace super (především asfalt. stoupání), ale stačí sebemenší nerovnost a člověk se v komfortu vrací o 30 let zpátky. Tedy nejen v komfortu, ale i bezpečnosti – ono člověk nemusí ani jet terénem, stačí uhánět po asfaltu a najet na díru v silnici, nájezd na cyklostezku, šutr, cokoliv – dostaneš kopanec do řídítek, v pákách to zachrastí a budeš kontrolovat, jestli seš bez defektu. O brzdném efektu v terénu ani nemluvím.

          Gravel tedy prodávám a kupuji XC full za menší příplatek … pro mě těch pár výhod nepřebije diskomfort a subjektivně i menší bezpečnost kola.

          Ale třeba ti nic z toho zrovna vadit nebude … proto radím si to vyzkoušet :)

          Jinak honit každý kg si taky myslím, že nemá smysl, pokud kolo nemusíš denně někam nosit na rameni nebo nezávodíš, rozdíl je možná tak v akceleraci, ale i tam bude hrát mnohem větší roli hmotnost kol než rámu.

          https://www.youtube.com/watch?…

          1 0
        • Velomiwookie  

          Taky jsem sel z HT pres gravel a zjistil jsem, ze me to neuspokojuje (v terenu bolavy, na silnici pomaly) a skoncil u lehkeho XC fullu a cistokrevne silnice, tak abys neskoncil podobne :)

          1 0
          • cyklista86  

            Tak jiste gravel je kompromis, kdy rad jezdis v jedne jizde vic povrchu. Jestli ti vyhovuje vzit kolo ciste na silnici a jet ciste po silnici a nebo ciste do terenu a jet ciste v terenu, tak je gravel zbytecny. Gravel je idealni treba pro me. Kde vetsinu tras co jezdim spojuji rozbite lesni cesty nebo polnacky, sotoliny. Coz by na 25 mm plastich bylo o nervy a defekt a na MTB je to proste nuda, kdyz je 85% silnice… Ale jinak taky rozhodne nezdilim to nutkani jezdit na gravelu fakt sotoliny s velkyma sutrama nebo lesni pesinky samej koren a pod.. Je to proste idealni silnice a ty nase silnice druhe a treti tridy. Ze si naplanujes trasu a nemusis resit v jakem stavu ta silnice je. Coz u klasicke silnicky jsem resil neustale a jezdit stale ty stejne trasy s peknym povrchem..

            0 0
            • jendabek  

              Jakou rychlostí po té rozbité silnici na gravelu jedeš, po jakou dobu a jak se po takové jízdě cítíš? Z mé zkušenosti je totiž gravel pohodlný výhradně jen na kvalitním asfaltu a hladké šotolině. Rozbitější asfalt či podobně nerovný povrch se dá zvládnout, ale je potřeba volit šikovně stopu, tlumit vše rukama / nohama a hlavně po tom neletět rychle … ale takhle se prostě nedá jet dlouho, aniž by toho člověk neměl plné zuby.

              Co mě na gravelu iritovalo nejvíc je nemožnost užít si sjezd – 40km/h a více po čemkoliv než hladkém asfaltu je na gravelu o život.

              Za mě gravel univerzálním kolem na více povrchů prostě není – jde to, ale člověk si to neužije, pokud si nevyžívá v underbikingu, či jen nepřejíždí krátký úsek.

              0 1
              • JachymP  

                Hele, my už jsme pochopili, že ti gravel nesedl.

                Pak jsou další tisíce lidí, kterým gravel zase naopak sedl. A zvlášt na českých silnicích a lesních cestách, které zkrátka nejsou jen černá a bílá, tzn. jen hladký asfalt na 28 mm pláště a nebo rozbitý tankodrom, že se na něm nedá na gravelu jet. Většina je něco mezi tím. A bohužel na těch silnicích s hladkým asfaltem jezdí často dost aut. A naopak, spoustu lesních cest je hladkých, HT je tam prostě overkill a nuda. Na gravelu máš rozhodně nejvíc možností, kam vyrazit.

                4 0
                • cyklista86  

                  Tak ona ta silnice s 25–32 mm plášti taky zvládne leda co. Jen jde o to, že to z tebe vyklepe duši zatímco ta 40mm bezdus s o polovic menším tlakem toho vyzehli fakt hodně.. Ja to vidim tak, že pokud ten gravel už je v karbonu a s váhou je do 9kg. Tak to je prostě silnice s větším prostorem pro širší plaste. Takže pokud člověk není fakt zavodak nevidím důvod proč ho nevzit místo čistokrevné silnice, kde dáš max 28mm plaste. Ten gravel je prostě gravel a se silničním obutim ziletka. Že to nepojede jako ziletka i s tím silničním obutim je nesmysl. Rozhodně to nemůže tvrdit normální hobik, ale maximálně zavodak, kterej jezdí průměry nad 40km/h. Pro něj je aerodynamika zásadní. Pro hobika s průměrkou 25km/h ne…

                  0 0
                  • orm  

                    Gravel nikdy nebude silnicka at tam das obuti jake chces. Ta geo je proste jina a ze to nejede stejne poznam i ja jako clovek s prumerkou 20 – 25km/h.

                    1 0
                    • cyklista86  

                      Třeba ten Scott co tu dávali to poznáš se silničním kolama a Galuszka že to nejede jako silnice? To určitě..

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Poznáš, CX a silnici na stejných gumách poznáš taky…

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Potvrzuji. Moje CX se silničními galuskami nejede ani z daleka tak dobře, jako čistá silnice.

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Nesrovnavas doufám toho strepa maxbike s tím cube co máš v profilu že ne. To by asi jak uznáš bylo trochu mimo srovnání.

                            0 0
                      • iceduck  

                        Souhlas, Scotta sem měl možnost vyzkoušet a je to opravdu “Addict” na steroidech.

                        Samozřejmě, to kolo je těžší celkově, ale když dáš lehká silniční kola tak ten rozdíl pozná opravdu jen vyježděný člověk (a aerodynamika u 3/4 B-F opravdu nehraje roli)

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Upravil bych tu poslední větu aerodynamika kola nehraje roli. To jak na kole sedíš už udela v aerodynamice docela zásadní rozdíl v rychlostech nad 30km/h..

                          0 0
                          • iceduck  

                            Chtěl sem říct aerodinamika KOLA.

                            Posez se dá „zkazit“ i na koze.

                            0 0
                    • cyklista86  

                      Nehledě k tomu že co to je silnicka. Dnes máš tolik podkategorii, že ten Scott gravel dělany do rychla bude třeba víc aero než nějaká endurance silnicka. Na čem zalezi aby to jelo. Na drobnych rozdílech v geometrii urcite ne.. ale na tom jak je to těžké, tuhé, jaká to má kola a obutí a hlavne jak na tom budeš sedět. Protoze tvoje telo je mnohem větší plocha pro odpor větru než pár uzkych trubek..

                      0 0
                      • orm  

                        Mluvis ze sve zkusenosti nebo jen teoretizujes? Ja toho na obojim najel dost, takze mam praktickou zkusenost a silnicka, ac byla o 10 let starsi nez gravel, jela podstatne lepe. Ta kola byla neporovnatelna. To ze ma neco berany z toho silnicku nedela.

                        0 0
                        • Atilla  

                          A váha zápletů byla ±stejná?

                          0 0
                          • orm  

                            Hmotnost kol s plasti ± stejna. Samotna kola na gravelu lepsi. Silnicka rok 2007, gravel 2018. Na silnicce jsem byl schopen jezdit 30+km/h, na gravelu jsem to nikdy nedal. Gravel je delsi, vzprimenejsi posed, polozenejsi vidlice, sirsi plaste. Pri normalni jizde to necitis, ale kdyz do toho fakt dupes, tak ten rozdil byl vyrazny. Vim, ze Jirka zvladne jezdit na gravelu 35+km/h, ale on je fyzicky jinde a myslim, ze prave lidi s mizernou fyzickou jako mam ja, ten rozdil poznaji snaze.

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Širší plaste, vzprimenejsi posed… A jsme u toho. To neni problém gravel rámu, ale výběru komponent. Ja tu dokola píšu gravel do rychla tzn. Geometrii hodne podobná zavodnim ziletkam s komponentama na silnici.. Tzn

                              žádná merida sílex s 45mm drapakama..

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Grevl bude mít vždy horší geo, aerodynamiku a hmotnost rámu a vidle.

                                0 0
                                • cyklista86  

                                  Na tom si byl kde. Kdyz budeš brát jako příklad jen top modely silničních rámu tak možná. Jinak ale obecně můžeš met lehčího gravela než silnicku.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Mluvím o tom, když stejná firma vyrobí grevla vycházejícího ze své žiletky, tak ten grevl má více materiálu a měl by být pevnější, tudíž těžší, ale debata o hovnu.

                                    0 0
                                    • cyklista86  

                                      To si mohl taky napsat hned. Každopádně tady se zatím spíš porovnava lepší silnicka s horším gravelem.. Ja to myslel obecně, že jen protoze je něco silnicka, tak to neznamená automaticky že to je rychlejší než gravel…

                                      0 0
                                    • TK75  

                                      Nejrychlejší ze všeho je celopevňák na podhuštěnejch balónech :-D

                                      0 0
                                • gemini  

                                  Souhlas – mám krosku a silnicu a na totožných kolech a pláštích je silnička prostě rychlejší. Ať je to kvůli posedu, kterej vozím na silnici trošku jinej, nebo tím, že je Emonda víc aero. A to jsou ty kola váhově ± podobný.

                                  0 0
                            • File12  

                              Já chtěl Giant TCR a gravel vyměnit za Revolt a koupit silniční záplety. Po vyzkoušení prostě na Revoltu na silnici nedám stejný průměr jako na TCR. (záplety jsem hodil z TCR) A to fakt nemám výkon, mám 100kg a 191cm takže aero tělo ani posed se nekoná.. A to mám průměry 30kmh když z půlky vemu Křivoklátsko. Takže žádný extrémní rychlosti. Prostě zůstanu u dvou kol.

                              0 0
                              • Gwaihir  

                                A kterém kole se ti lépe jede? Je ten revolt aspoň výrazně pohodlnější?

                                0 0
                                • File12  

                                  Revolt jsem měl jen půjčený. Komfort znát je. D Fuse sedlovka pod mým metrákem udělá hodně. Paradoxně ale TCR kostitřas fakt není. A je samozřejmě tužší.

                                  1 0
                        • cyklista86  

                          Zatím sem nečetl padne argumenty proč by měla být karbon gravel rámová sada výrazně pomalejsi nez silnice, kdyz ostatní komponenty budou stejně. Co si mel za gravela. Nějakou těžkou mrdku s total low end kolama a pomalé dusove plaste ne..

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            X6 prostě nemůže být rychlejší něž Lambo, co je na tom nepochopitelného?

                            0 0
                            • kliiima  

                              Cayenne může být rychlejší než Cayman i než Boxster a Urus může být rychlejší než 911… Tolik k tvojí logice

                              0 0
                          • orm  

                            Co kdyby ses podival treba do meho profilu nez zacnes ze sebe delat hulvata?

                            0 0
              • Jasam  

                Gravel koupen před o něco více než rokem. Přesedlal jsem na něj ze starého HT. Půjčil si ho kamarád a už má také gravela. To samé se opakovalo u dalšího známého. Já základní Giant, oni Scott a Specialized v karbonu. Ještě jsem od nich neslyšel špatného slova na ta kola, ba naopak. Oba teď mají větší nájezdy. Cyklistika nás zase chytla a asi jen tak nepustí. Pro mé i jejich ježdění skvělý univerzál.

                A ano, jsou situace, kde narazím na limity gravel kola. Stejně tak jsem na ně narážel i na HT.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak na limit gravelu jde narazit velmi rychle, ale proto si to člověk nekupuje:) Abych měl takhle rychlé XC, jako mám gravela, tak bych musel dát 100tis a gravel stojí 40tis.

                  U obou se v terénu budu bát o ráfky, ale u gravelu mě zastaví už jen vidle a pláště, takže to člověk jen tak nezničí.

                  0 0
              • Athy  

                @Jendabek

                Tohle fakt nechapu. Ja se nepovazuju za nejakyho ostrilenyho jezdce, ale teda aby me na gravelu neco takhle rozhodilo, tak uz to musi bejt poradna prasecina. Jezdim do prace kazdej den skoro stejnou trasu a mam tam takovej mirnej sjezd po rozbitejsi polnacce a jsem schopnej tam na gravelu ject kolem cca 55km/h a kdyz tu stejnou cestu jedu na trailovym fullu, tak to pocitove prijde lepsi na gravelu. I kdyz vim, ze bezpecnejsi je to na fullu :) Hlavne zalezi jakej gravel jsi si koupil a jestli mas bezduse a tomu odpovidajici tlaky. To proste udela nejvic :)

                0 0
                • jendabek  

                  Spíš asi záleží jakou míru diskomfortu je kdo ochoten akceptovat a co od jízdy očekává.

                  0 0
          • DonE  

            Gravel je hybrid. Nenahradí ani silnici, ani HT/Full. Na druhou stranu, když někdo chce jedno kolo, tak to může být alternativa.

            0 0
      • TK75  

        Na stezkách, polnackach, šotolince atd tě žádnej gravel nebrzdí…zas neblázni:-)Vím že to myslíš dobře, ale tohle je fakt už přehnaný

        To že v hrubším terénu už je to bez vidle pochopitelně těžší je jasný, ale jinak normálně naopak jedeš velice rychle

        Zde příklad kde je to superrychlé kolo

        0 0
        • jendabek  

          Tenhle terén na fotkách je samozřejmě pro gravel super, ale uznej, že takových cest je v ČR minimální podíl. Jinak já nechci být za absolutního zavrhovatele gravelu, sám bych si jej nechal, kdybych si mohl dovolit dvě kola, ale jako jedno univerzální si troufám říct, že naprosté většině lidí poslouží lépe klasický HT (plus vyjde levněji) – doveze tě všude pohodlně a bezpečně. Gravelu je potřeba se přizpůsobit (trastu i jízdní styl).

          0 0
          • TK75  

            Nepřizpůsobuju zásadně trasu…neplánuju nikdy, jedu kamkoliv a málokdy se mi stane, že kolo hodím na rameno.

            Fotky jsem dal záměrně ty lehký abych tě nevyděsil kde se s tím dá v pohodě jezdit :-D

            Ale máš pravdu vyzkoušet to chce

            1 0
          • skaj  

            Aniz bych stoural, myslim ze tys jezdil na gravelu nejake relativne zakladni plaste s dusi. Nebo se pletu?

            Protoze pro tereni jizdu na gravelu jsou dobre plaste na bezdusich alfa a omega…

            1 0
    • fred15  

      To zní docela logicky. Asi si ho před koupí na pár dnů půjčím, ať nedopadnu stejně. Komfort mi asi nevadí, mám rád sportovní motorky, auta… věci obecně a ty jsou vždy míň pohodlný. Ty defekty už stojí za zamyšlení a brždění je bezpochyby důležitý. Na druhou stranu, mimo asfalt zas tak moc nejezdím a rychlý sjezdy po kořenovkách jsou už úplnou raritou.. s kolem za 100k bych jel opatrně tak jako tak.. :-D Ale chápu ten point a raději využiju nabídky si kolo na pár dní vyzkoušet.

      0 0
      • pawouk56  

        na silničce mám defekt jednou za několik tisíc kilometrů a ne že bych jezdil terény, ale když je štěrkorková cesta, tak ji prostě projedu, tohle je úplně zbytečný řešit

        0 0
      • jendabek  

        Tady se řešilo podobné téma a tahle odpověď stojí za přečtení, podle mě skvěle shrnuto: https://www.bike-forum.cz/…-neco-jineho#…

        0 0
        • JachymP  

          Jo, taková BF klasika.

          Tazatel: mám XC HT, chci k tomu koupit gravel.

          BF: gravel není dostatečně univerzální. Kup si radši XC HT.

          :)

          Jinak ano, zkoušet a zkoušet – pro každého se hodí jiné kolo nebo soubor jiných 2, 3, 4, 5… kol.

          0 0
      • iceduck  

        Houby,

        za chvili budeš s jakýmkoliv kolem stejného druhu jezdit podobně, cena nerozhoduje. K čemu bys ho potom kupoval když by ses nebál pustit jen plečku.

        3 0
    • Pavell  

      Pokud je ochota k těm 100k ještě něco přihodit, tak tenhle kus v M-ku, je parádní a hlavně k mání v říjen-listopad.

      Já měl strop 80k…ale kousal jsem se do rtů, když byl v L-ku

      https://www.canyon.com/…by/2716.html?…

      0 0
      • MrDucky  

        Myslel jsem si, že letos už nebudu utrácet :D ale právě si mě solidně nahlodal

        0 0
        • Pavell  

          No ale co myslíš…byl k dispozici pár hodin. Aktuálně M – jaro 2022, L – zima 2021. Může se to změnit a někdo odřeknout nebo nezplatit.1×13 je skvělá kombinace

          nebo zkusit, kdy je k dispozici tahle paráda, co tu postovali (1×12):

          https://www.scott-sports.com/…avel-20-bike?…

          0 0
          • shcorepi  

            Koukl jsem na tvůj odkaz na ten Canyon a je tam psaná dodávka pro M i L na 6.9.2021–17.9.2021

            0 0
            • Pavell  

              Asi se to mění jak počasí na horách, teď M 6.9.2021–17.9.2021 a L zima…o)

              Ale zřejmě se dá ukořistit požadovaný kousek, když je trpělivost…

              0 0
            • jIrI___  

              Době dodání se u Canyonu nedá věřit. Konkrétně jsem to sledoval u nejlevnějšího Grizla – představen v květnu, během dne vyprodán a doba dodání se pak postupně měnila na červen, červenec-srpen, listopad, nedostupné. Jediná šance, jak nějaký kousek ulovit, je každodenní dopolední sledování eshopu, sem tam se tam nějaký kousek objeví okamžitě skladem (tipuju zrušené objednávky). Upozornění o změně stavu dostupnosti Canyonu nefunguje, to je úplně zbytečné nastavovat.

              0 0
              • AussigBiker  

                V dnesni dobe to proste musis objednat, ne cekat, az budou tri kusy skladem… :) Jinak verim, ze kdyz to objednas vcas, tak ho +/- dostanes dle jejich dostupnosti. Ta se pak prodluzuje s tim, jak to lidi objednavaj bych si tak tipnul.

                0 0
              • Pavell  

                Počítám, že tak nějak jsem přišel i k té mé potvrzené objednávce Grizlu = zrušení cizí obejdnávky + být včas u toho na netu…

                0 0
    • Pikaču  

      Finna Taroko vzít ramovku a postavit na shimanu.

      https://www.finnacycles.com/…finna-taroko

      Ispirace třeba tady:

      https://www.bike-forum.cz/…finna-taroko

      1 0
      • Pavell  

        Taky moc pekny, jen tu drop down sedlovku bych ozelel a vymenil za holeni kost terminatora z Canyonu

        0 0
      • Smazaný účet  

        Toto je velmi originální… mnohem lepší jak konfekce typu diverge :)

        0 0
        • cyklista86  

          Souhlas. Covece a mozna bych i prekousl tu spenatovou zelenou barvu. Kterou nesnasim z nejakeho duvodu uz od skolky. :D

          0 0
    • Tobigun  

      Krásný gravel je 3T a je dost univerzální

      0 0
    • JAMAX  

      Ještě bych ti přidal na zvážení jedno kolo. Zvažoval jsem gravel od ROSE, podívej se na jejich stránky. Mají krásně zpracovaný i hliníkový model.

      https://www.rosebikes.com/…x400-2686987?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      Pro někoho nevýhoda, že je to direct sale jako Canyon, resp. dle stránek to vypadá, že v Německu mají tři prodejny. Mě jen odrazuje koupě bez vyzkoušení a řešení případných reklamací na dálku (bez lokálního zastoupení), ale pro někoho to překážka není a pak dle mého dobrá volba

      0 0
    • jIrI___  

      Jen k těm brzdám – třmeny jsou u komplet GRX řady totožné, takže pokud tě nebude psychicky týrat ten nápis 400 v osazení, pak není důvod se jich bát. Stejné jsou rovněž páky 400 a 600, ale to už se tě netýká :)

      0 0
      • JachymP  

        Buď v klidu, ten nápis není vůbec vidět. Rozdíl mezi řadama GRX normální člověk není schopen poznat.

        0 0
    • HKou  

      Do 100k zcela jiste, akorat nevim hmotnost.

      0 0
      • HKou  

        8.7kg bez pedalu a tmelu

        0 0
      • Gwaihir  

        Co to je?

        0 0
      • cyklista86  

        Do 100 tisic hlinik od RB? Si v posledni dobe mel nejakej uraz hlavy nebo neco?

        2 2
        • doubleingram  

          Zadarmo drahy :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Bacha, je tady několik ortodoxních fanatiků, jejichž rodiny po léta nemají možnost okusit něco jiného :)

            0 0
            • TK75  

              Rx bych se vsadil, že je zlatý kolo

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pro někoho, kdo neřeší vzhled, hmotnost, pohodlí, tak určitěěééé :) A to nevím, jak je to s dostupností, doom čekal před sarsem rok.

                0 0
                • TK75  

                  To s Doomem byla domluvená reklamní akce…jak je to skvělé a jak na to lidí nadšeně čekají :,–)

                  0 0
              • David888  

                Je. Hlavně geometrie rámu je na jízdu velice příjemná. Za mě jediné větší mínus je na dnešní poměry relativně menší průchodnost plášťů ( 42 je opravdu max.).

                0 0
                • TK75  

                  To jo ..to chce přidat

                  0 0
                  • kapo22  

                    Otázka je, pro jakou část potencionálních zákazníků je 42mm omezující :)

                    Jinak z kol, které šlo koupit okolo 40k to vůbec nebyla špatné volba. I díky možnosti si vybrat barvu. Kolo za 100k bych ale na tom nestavěl.

                    0 0
                    • David888  

                      Já myslím že jen pro relativně malou. O to lépe pro RX. Jen je lepší mít větší možnosti při výběru pneumatik. Možná blbost a bezvýznamný detail, ale za tu kulatou horní rámovou trubku se to kolo opravdu krásně nosí/zvedá.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tohle mi nepřipomínej, moje TR se přenáší úplně napikaču, pokud ho nechci držet za tlumák.

                        0 0
                        • David888  

                          TR má ale tu trubku úplně po jiným úhlem. Bandit se za ni nosí taky na prd. RX luxusně.

                          0 0
                      • TK75  

                        Tak jasně…teď je hromada zajímavých pneumatik 700×43–45…a i kdyby to člověk nechtěl, tak je supr mít místo na blatník, bahno atd i když používám třeba jen 42

                        Místo je dobrá věc, možnost tam není…no tak to ani nezkusí a to je škoda

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Ale pochop, že širší vidle a celkově váha te ramovky o 500g těžší než silniční model zhorší aerodynamiku tak, že nedokazes držet na silnici ani 20km/h průměr…

                          0 0
                          • TK75  

                            Je to jenom v hlavě… Stačí prudký silniční sjed a serpentiny na našich silnicích… tam se dá kdejaká žiletka ztrestat celkem slušně…:-) i s tlustou neaero vidlicí

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak jasně, se divím že jarní klasiky se dávno nedrtí na grevlech :)

                              2 0
                              • TK75  

                                To víš.. oni se bojí to pustit..sem tam díra, v serpentinách zase mají menší brzdnou plochu

                                Na grevlu jsem víc jistej… položena hlava, úchop o dvacet čísel širší, větší rozvor a brzdná plocha objemný pneumatiky

                                Nebo jsem větší magor…ale vsadil bych na brzdnou plochu pneumatik

                                0 0
                                • orm  

                                  Takze na plnohodnotnem mtb pojedes z kopce jeste rychleji? To nejak neodpovida bezne realite :-).

                                  1 0
                                  • JachymP  

                                    Co tím chceš říct? Že platí ta druhá možnost (magor)? ;)

                                    0 0
                                  • TK75  

                                    Hele já netuším jak a proč…na mtb už zase nejsi zalehnutej jako na tom grevlu.Tam je to prostě podobný jako na silničce jen o kousek přidáno na tý jistotě (brzdění větší plochou atd).Hlavně to jede (grevl) i po rovině líp než mtb.

                                    Ale netuším, to vyzkoušený nemám…

                                    0 0
                              • cyklista86  

                                Vysvětlím ti to uplne snadno. Na ty rozbité úseky by brali gravely s 35mm bezdusema hned. Ale logicky stále velká část je po asfaltu. Kde letí i přes 50km/h a tam je klasická ziletka lepší. Podívej kdo chce jezdit po silnici, tak je lepší silnice(idealne s gumama 28–32) na naše silnice a prehnane mohutný gravel nepotrebuje. To je jasný. Tady je ale řeč o tom, že normálního hobika gravel do rychla, kterej na pohled vypadá jako normální ziletka jen s tím rozdílem, že tam je víc místa Na gumy. Ho rozhodně nebude nějak výrazně brzdit.. Naprostá většina lidí co tyhle bludy pise srovnava svou karbon ziletku s nějakou low end cyklokroskou. Kdyby to srovnali treba s tím scottem na silničních kolech a obuti. Tak by poznali že to možná jede ještě lépe..

                                1 0
    • wawrik  

      Vedel by niekto porovnať komfort a fungovanie sedlovky Canyon S15 VCLS 2.0 osadenej v tuhom ráme voči „pružnému“ gravel rámu Giant Revol Advanced Pro? Zaujíma ma, či je to funkčne plus-mínus porovnateľné, alebo je to každé iný vesmír, prípadne niektoré z toho vôbec nefunguje.

      0 0
      • David888  

        Tuhle sedlovku mám na Canyon Grizl. Předtím jsem měl Giant Defy se sedlovku D-fuse. Na místě, po zatlačení, mi přijde že více pruží sedlovka Canyon. Ale za jízdy mi pocitově přišel pohodlnější určitě Giant. Jestli to bylo sedlovkou nebo rámem nevím. Spíš si ale myslím, že Giant měl pohodlnější zadní část rámu. Grizl je celkem tvrdý kolo.

        0 0
      • Micey  

        Revolt Advanced Pro mi prijde fakt hodne pohodlnej a komukoli sem jo pucil, nejvetsi prekvapeni bylo, jak je ten zadek pohodlnej. Canyon bohuzel vyzkousenej nemam, ale tezko si predstavuju, ze by to byl jinej vesmir – to uz spis bude o plastich a tlacich.

        0 0
        • TK75  

          Kola a sedlovka to dělaj…Revolt má sloping, takže sedlovka je hodně vytažená z rámu a má prostor aby pracovala, stejně tak ty pneumatiky pracujou.Zadní trojúhelník je proti tomu o kolik milimetrů můžou pracovat pneumatiky (bezduše) a karbonová sedlovka úplně nepodstatnej

          Teda nepočítám Kingpin nebo BMC vychytávky

          0 0
    • CarlitosFan  

      Ahoj, snad nevadí, že se přidám s podobným dotazem :) hledám gravel pro stejný účel. Celodenní výlety, víkendové výlety, cesty do práce (většina cesty po kočičích hlavách a tak ocenim co největší pohodlí.

      Můj výběr se zúžil na Specialized diverge sport carbon 2020 a canyon Grizl CF SL 7. Ten grizl je o dost levnější, a když jsem porovnávala ty komponenty, tak mi to přišlo na grizlu v něčem dokonce lepší. Tak by mě zajímalo, co mi přinese specialized navíc, kromě odpružených řídítek? Bude opravdu o tolik pohodlnější, že se vyplatí připlatit 30k? Díky moc za reakce

      0 0
      • cyklista86  

        Tech 30k platis za ten napis specialized. Je to hlavne znacka pro lidi co neresi jestli to kolo stoji 70 nebo 120 tisic. Pro lidi co chcou pokud mozno co nejlepsi pomer cena/vybava je tu plno dalsich znacek. Jako treba ten Canyon.. Nebo treba Cube.. Podle toho slova porovnavala usuzuju ze chlap nejsi. https://www.cube.eu/…l/nuroad-ws/

        2 0
        • CarlitosFan  

          Cube už jsem projížděla a i jsem zkoušela předobjednat model na 2022, který bych chtěla, bohužel všechny už jsou zamluvené a v mojí velikosti už žádné není, tak jsem cube z výběru vyřadila.

          0 0
          • cyklista86  

            Zajimave info. Taky jsem o Cube premyslel asi v nejzadanejsi velikosti 56. Tak snad bude nejake na bazaru.. Aspon usetrim.. :))

            0 0
            • detoxy  

              Já teď taky přemýšlím o novém kole a protože mám Trek Boone díval jsem se na Treky. Použitelné jsou Domane pro spíš silniční pojetí gravelu, Checkpoint mě úplně nebere, ale opět mě zaujal Boone. I u Treku se platí za nápis, nicméně mají odpružení vpředu i vzadu (zadní mám odzkoušené). Za mě je velké plus jednopřevodník, znovu se mi to předělávat nechce.

              0 0
      • Pavell  

        Nevím jakou velikost jsi zmiňovala, ale teď aktuálně je k objednání Grizl CF SL 8 Suspension WMN velikosti M, s dodáním 8.-19.11. Přední vidle odpružená…

        Cena CZK85k

        https://www.canyon.com/…mn/2705.html?…

        0 0
        • JachymP  

          Odpružená vidlice na gravelu je nesmysl, jediný co jsem ochotnej vzít na milost je futureshock. Někomu, kdo se v tom nevyzná, bych takovou věc rozhodně nedoporučoval.

          1 0
          • cyklista86  

            Taky mě přijde, že gravel je hlavně o celopevnem, tuhem ramu a beranech…

            0 1
            • jIrI___  

              Moderní gravely čím dál více nahrazují starší pojetí HT, ať už výbavou či geometrií. Osobně tohle pojetí gravelu moc nechápu, ale když to lidi chtějí… :). Každopádně odpruženou vidlicí, teleskopem, elektronickým řazením apod. gravely ztrácejí jednu z vlastností, kterou si na nich cením – naprostou jednoduchost a bezúdržbovost. A co jsem se tak bavil s lidmi kolem, nejsem sám s tímto názorem. Osobně jsem zvědavý, jak moc se za dva, tři roky ty odpružené vidlice u gravelů uchytí.

              0 0
              • orm  

                Podle me nahrazuji spise trekova kola nez HT, pripadne MTB HT tak 20 a vice let zpet. Uz pred 15 lety se vozilo na HT 100+mm zdvih vidlice a riditka kolem 60cm, coz je i s tim modernim gravelem v terenu neporovnatelne.

                1 2
              • Pavell  

                Vidim to stejně…ale třeba je spousta lidí, co komplexnější a pohodlnější modifikaci ocení…je to jen byznys…o)

                0 0
              • cyklista86  

                No není to jen o té jednoduchosti a bezudrzbovosti, ale taky o nízké váze a max tuhosti. Kterou ti právě kolo s odpružením a podobnýma serepatickama ne­dá..

                0 0
                • TK75  

                  Maximální tuhost a co nejnižší váha je dobrá pro silniční kolo…u grevlu to zas tak není…třeba ocel je velice oblíbená právě proto že není maximálně tuhá

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Jasně, ale jestli to má být gravel do rychla, tak nechceš aby se to vlnilo jak užovka kdyz tocis slušně wattů že sedla. Gravel na bikepacking a pod.. tam to je jak říkáš. Ja bych radši max tuhost a pohodlí ladil obutim..

                    0 0
                    • TK75  

                      Gravel do rychla je ten, kterýho sedlá lepší jezdec:-D

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Prostě myslim tím žádný krátký s vysokou hlavovkou, který je delany na posed „seru na zachode“

                        0 0
              • TK75  

                Ty vidle jsou tu už několik let…Fox Ax, Suntour Gvx

                Už i kola z továrny s tím byla (bombtrack hook Adv nebo Orange rx9) Stejně tak teleskopka.Nechápu to jak teď se z toho dělá „jako“ novinka…

                Já měl rád f-sok, ale záměrně jsem šel do nového modelu bez f-soku…přitom jsem víc v terénu

                Ale udělal jsem to protože ta jednoduchost za to stojí.Navíc při hrubším zacházení se toho má možnost pokazit míň :-)

                Teleskop jsem měl a zase to stejný…jako je to fajn, ale… lehká karbonka a „vzít a jet“ to je ta krása

                1 0
        • CarlitosFan  

          Jj, už jsem zvládla objednat grizla v S, uvidím jak mi sedne, budu věřit jejich kalkulačce.

          Růžovou nikdy Btw :)))

          Já si prave říkám taky, do jaké míry by mi ten futureshock ulehčil.. no uvidíme, vrátit to mužu :D

          0 0
          • Pavell  

            jakou verzi ?

            0 0
            • CarlitosFan  

              CL SF 7, tu starší.

              0 0
              • Pavell  

                Pěkný, tak ať slouží…kdyby si tu pak ztratila pár slov, jak to na těch 45mm jezdí v porovnání s Tvym současnym kolem, tak si to rád přečtu. Grizla CF SL 8 1by čekam začátkem října…

                0 0
                • CarlitosFan  

                  Dekuju podelim se urcite :) Teď jezdím na 18 let starým mtb Author versus tak to bude velká změna :))

                  Byla jsem dneska vyzkouset ten specialized ve velikosti 54 a sedlo mi to úplně krasne, moc pohodlny, a jako na potvoru pred hodinou prodali poslední kus… kdybych nezavahala asi bych sla do toho speslu, hlavně kvůli možnosti vyzkoušení.

                  Když ale porovnávam geometrii tak stack je u toho grizlu kratší o 4 Cm, jsem zvědavá jak moc poznám rozdíl… jinak ty míry sedí na S tak doufam, ze velikost bude OK.

                  0 0
                  • Pavell  

                    Bude to určitě dobrý…já mam objednaný L-ko…měřil jsem všechno asi dvacetkrát a vychází mi to zhruba do poloviny rozsahu sedlovky…takže jestli mi to nebude, tak si fakt řeknu, že jem idiot. Vracet to už nechci a absolvovat 3-měsíční čekačku nanovo o).

                    Počítám, že představec otočim nahoru, nemam závodní ambice, tak to budu ladit pohodlněji…ale to je vedlejší.

                    0 0
                    • CarlitosFan  

                      Diky za uklidnění :) takže se to případně dá ještě takhle doupravit, tím otočením predstavce napr.? Když mi nebude tak pohodlny být víc položená?

                      0 0
                    • CarlitosFan  

                      Zrovna včera jsem u Vltavy potkala někoho na grailu, pan měřil něco přes 190 a říkal ze L je mu úplně pohodlný. Trochu mě zamrzelo ze jsem nepotkala někoho s Skem ale to už tak bývá :))

                      0 0
                      • Gwaihir  

                        Možná dobře. Canyon má ty velikosti trochu posunuté. Já mám při 181cm velikost M, ale u jiných výrobců M/L nebo L.

                        0 0
                        • CarlitosFan  

                          Jj, rozhodla jsem se věřit jejich tabulkám, i když jsem se hodně nadsadila (+5 Cm na každou miru), pořad mi to nabízelo S. Tak verim, ze to bude OK. Teď jsem jenom trochu nervózní, aby mi nebyl nízký ten stack.

                          0 0
                          • TK75  

                            Když ne, tak můžeš dát představec do pozitivu nebo pořídit časem vlaštovky berany jako má Spešl…jsou o 1,5 cm zvedlé… Specialized Hover Dropbar nebo Ritchey Ergomax

                            1 0
    • Pavell  

      Tak píše, že „ocení co největší poholí na kočičích hlavách“. Já osobně kupuju Grizla kvůli jednoduchosti a nešel bych do odpružení ani vidle ani futureshocku…ale asi je to na každém individuálně…

      0 0
      • JachymP  

        Jenže na kočičích hlavách odpružená vidlice moc nepomůže, tam hraje mnohem větší roli šířka plášťů a hlavně tlak a bezduše. A mimochodem, chtěl bych vidět, kolik procent jízdy ty kočičí hlavy budou, v Česku už jsou dost rarita…

        0 0
      • cyklista86  

        Kvuli nějakému krátkému úseku po kostkách řešit odpružení rámu je úlet..

        0 0
    • Gwaihir  

      Mě se líbí i tyto gravely:

      https://www.ridley-bikes.com/…ories/gravel

      Co na ně říkáte?

      0 0
      • Pavell  

        Pěkné, ale ceny astronomické o)

        0 0
        • jIrI___  

          Mám trošku obavy, že do dalších roků si na takové cenovky budeme muset zvyknout i u ostatních výrobců…

          0 0
          • Pavell  

            Asi ano, zlatej Canyon…

            0 0
            • File12  

              On nám taky pěkně zdražuje. Ted jsou ty kola vyšponovaný pěkně. ale on to nikdo sundavat už dolu nebude.

              0 0
              • Pavell  

                Je to pravda, ale když jsem se díval zběžně na Kanzo Adventure (střední třída Gravelu), tak na GRX800 to dělá GBP3999, to je CZK118k (Revolut skoro střed kurz)…Grizl CF8 od Canyonu se stejnou GRX800 je za CZK74k…detaily rámu a kol na Kanzo jsem nezjišťoval…ale i tak je ten rozdíl mazec…

                https://www.ridley-bikes.com/…SBIXTCRID087

                0 0
            • jeepak  

              ahoj, mám 2 dny starý Trek Domane+LT černočervený ale zlatý je též :-). Mimo jiné pro rejpaly mám i obyčejný MTB zlatý Trek Fuel EX model 2017 kdy po obdžení Domane+ jsem definitivně odepsal asfalt na MTB sic jen 2 dny teprve ale už to jinak nebude. Zdar klucíí

              0 0
      • klasik  

        Mně se líbí tak, že jsem si ho objednal

        0 0
        • klasik  

          Koukám že tady nějakej šotek maže části příspěvků za smajlíkem.

          Původní zpráva zněla:

          Líbí se mi tak, že jsem si objednal Ridley kanzo speed. Hlavním důvodem byla možnost volby barev. Protože to co za barvy teď nabízí výrobci na sériovkách se mi fakt nelíbí.

          1 0
          • Gwaihir  

            Dej vědět své dojmy.

            0 0
          • Gwaihir  

            Ani duratec?

            0 0
            • cyklista86  

              Myslíš tu nejpředrazenejsi značku v naší galaxii?

              0 0
            • klasik  

              Duratec nevypadá špatně a je tam i možnost volby barvy, ale je to hliník.

              Já chtěl karbon. Navíc je pro mne značka Ridley osobně přitažlivá (nedovedu vysvětlit).

              Očekávám špičkový rám s možností pozdějšího upgrejdu – sedlovka, řídítka, pokud to bude třeba.

              1 0
              • cyklista86  

                Mě se hodně líbí ten aero gravel od nich. Met nějakých 120 tisíc na kolo tak ho beru. :-) Jinak souhlas taky se me líbí ta značka. Hlavne ma to málo kdo..

                0 0
                • klasik  

                  Myslíš Kanzo Fast. Na mne je 120 tisíc taky hodně, takže je to speed za 85T.

                  Navíc jsem si po třech letech na Auře od Authoru uvědomil, že mně vyhovuje užší plášť (33C), vyšší tlak (2–3Bary) a jezdím spíš horší asfaltky než lesní pěšiny. Ten pocit lehkosti šlapání je opojný.

                  0 0
                  • Pavell  

                    Ve verzi GRX600 mi to vychází na 90k, nebo jsi to na konfigurátoru zredukoval níž ?

                    0 0
                    • klasik  

                      Promiň, přehlédl jsem tvůj dotaz. Objednal jsem taky GRX600 a s příplatkem 2500 za volbu dvoubarevného lakování je to za 85T. Objednávám přes Bikeinvest v Praze.

                      0 0
                      • Pavell  

                        Nic se nedeje, diky za info a drzim palec at na toho krasavce dlouho necekas.

                        0 0
                  • jkcz  

                    Ten Kanzo Speed se mi libi hodne. Bohuzel jsem skoncil na klikach. Jsem si myslel, ze kdyz zvolim Shimano GRX 800 2×11, tak ze budou i GRX kliky 48/31. Ne, osazuji to kompakty Rotor 50/34. Takze zase muzu jit o dum dal. :(

                    0 0