• fred15

    Ahoj, chtěl bych se s vámi poradit o výběru gravela. Cyklistika není moje primární hobby, takže něco jsem načetl, ale to nestačí. CHtěl bych si koupit gravela ideálně do 50k, ale zkousnu i do 100k a možná i lehce přes, když to bude fakt super poměr výkon / cena.

    Fakta: Mám 35 let, 72kg, 180 cm, fyzička imo obstojná. Teď jezdím starší hliníkový HT na Duratecu. Dost mi vyhovuje jeho relativně nízká váha 10.5kg (vč. SPD), což mi umožňuje jezdit docela svižně, i když nejsem zrovna obalenej vymakanejma svalama. Durateca si nechám na ježdění po městě a výlety do lehčího terénu. Ale nejspíš ho budu půjčovat manželce, když pojedeme někam spolu (takže gravel by neměl být vyloženě silniční). Těžký terén nejezdím, závody nepřipadají v úvahu.

    Co hledám: Všestranného gravela, se kterým budu svižný na silnici a polňačce a zvládne obstojně projet nějaký lesní úseky. Většinou s ním budu jezdit okolo komína, ale mám v plánu třeba i 550 km výlet za hranice. Chtěl bych to mít jako primární bike a Durateca využívat spíš už jen na dojíždění do práce po Praze. Kolo bych chtěl koupit nové, už jen proto, že bych rád s prodejcem vyladit posez. Durateca jsem koupil z druhé ruky a např. v prudších kopcích cítím, že mi velikostně úplně nesedí (je malý).

    Co mi není jasné:

    1. klasické dilema hliník x karbon: Něco jsem tu o tom načetl. Riziko fatálního poškození mě trochu děsí, uchycení do nosiče bude asi trochu složitější. Na druhou stranu nejezdím žádný těžký terén. Říkám si, že v roce 2021 a kolem 100k by už karbonové kolo mohlo být docela kvalitní. Ale není to zbytečný? Neudělá mi hliník za 60k stejnou službu? Je karbon o tolik pohodlnější? O kolik bude cca lehčí?
    2. Brzdy: Miluju, když kolo perfektně brzdí. Rychlost mě baví, takže to s chutí pustím z nějakého sjezdu. Ale pak se potřebuju spolehnout na brzdy. Tedy hydraulika je jasná věc. Překvapilo mě ale, že např. kola jinak osazená GRX810 mají brzdy z řady GRX400. Jak fungují? Jsou vyšší řady nějaký výrazně lepší, nebo jsou rozdíly tak malé, že výrobci usoudili, že mohou ušetřit, protože GRX400 bohatě stačí?
    3. Timing nákupu: V zimě asi moc jezdit nebudu, takže si říkám, že je možná rozumnější počkat na MY2022, který bude zas o něco lepší. Jenže pak může být vše rychle vyprodané, dražší a kdo ví, jak dlouho budu na kolo čekat. S ohledem na poněkud netypickou situaci na trhu – kdy doporučujete nakupovat?

    O čem uvažuju: Všichni okolo mají Spešla a hrozně si ho chválí (byť je mi jasné, že snad každý si chválí to svoje, ať to je cokoliv), jak je pohodlný a dobře se jim na něm jezdí. Docela mi líbí i Future Shock (ideálně 2.0, ale jen kvůli němu bych 20k nepřiplácel). Koukám tedy po 2021 Diverge Comp E5, Diverge Base Carbon a Diverge Comp Carbon. Můžete mi k nim dát nějaké postřehy? Co je nejlepší value for money? Proč je některé lepší / horší než jiné? Nemůžu Base Carbon jednoduše upgradovat lepšími komponenty, aby to vyšlo levněji než Comp Carbon? Není Comp E5 za tu cenu mnohem lepší volba než skoro 2× tak drahý Comp Carbon? Na druhou stranu to zas nechci celý skládat sám. Já si to doma neudělám a i kvůli záruce apod. bych si chtěl z prodejny odvézt kompletní připravené kolo.

    Nějaké další tipy? Gravelů je na netu už tolik, že než to celý načtu, vyjdou zas nový řady. Díky, když mi trochu pomůžete se v tom zorientovat a dáte cenné tipy, rady a postřehy.

    0 0
    • Micey  

      Do kila by nemusel bejt spatnej tendle Revolt, netusim teda, jak se kde da sehnat. Ty karbonovy kola na nem sou dobry, akorat by to chtelo dodat karbon riditka.

      https://www.giant-bicycles.com/…t-advanced-0

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé V Hrádku 1 kus

      Výprodej -18% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      79 899 Kč -18% MOC 100 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Apex AXS 28 kolo, černé V Hrádku 1 kus

      Výprodej -18% Cannondale Topstone Carbon Apex AXS 28 kolo, černé

      87 299 Kč -18% MOC 106 999 Kč

      Wilier Adlar GRX 1x12 28 kolo, black/purple V Hrádku 1 kus

      Výprodej -14% Wilier Adlar GRX 1x12 28 kolo, black/purple

      76 199 Kč -14% MOC 99 999 Kč

    • JAMAX  

      Řešil jsem to samé, mám předobjednáno toto:

      https://www.scott-sports.com/…avel-20-bike?…

      4 0
      • ferlikster  

        Ten je parádní!!!

        3 0
      • JAMAX  

        Jsem hobík, ročně najedu do 3000km, tak 60–70% silnice. Měl jsem tyto požadavky: karbon, plná integrace (i na řidítkách), 1×12. Kolo se mi musí líbit i vzhledově, aby mi dělalo radost vizuálně. Ještě byla/je varianta Bianchi Arcadex GRX 810 a SUP X ROAD Team issue DI2 GR 2022

        • chtěl jsem 1×12 a vypadá to dle prvním krátkých recenzí, že nový SRAM bude OK. Také rozsah 42 vs.10–44 je pro mé použití naprosto ideální (rychlost vs. převod do kopců).
        • dobrý karbonový rám jako základ, což vypadá, že Scott umí dobře
        • konfig obsahuje karbonovou sedlovku
        • ještě při koupi vyměním řidítka za Syncros creston IC SL X, zřejmě pohltí trošku víc nerovností a hlavně se mi libí vzhledově. Tím vlastně bude celé kolo na karbonu

        Až s tím něco odjedu, tak bych případně řešil jiná kola, ale to je zatím „nice to have“ a to až dle nějaké dobré nabídky. Navíc to vypadá, že kola na gravel budou procházet dalším vývojem (viz. nové ZIPP 101 XPLR), takže to má čas.

        Ač stojí kolo €3000, tak je cena dle mého stále dobrá v porovnání s Bianchi, Sup a rozhodně přívětivější než např. Diverge, nebo Checkpoint, zde zřejmě nový model 2022

        https://veloprofs.lv/…vy-2022.html

        1 0
        • fred15  

          Dobrý postřehy, rozhodně k zamyšlení. Když já jsem spíš na ty 2 placky vepředu, mám obavu, aby mi ten rozsah a odstupňování stačili. Poslední roky mám pocit, že mi kopce moc nejdou :)

          edit: Vizuálně je to kolo úplně TOP!

          0 0
          • JAMAX  

            Já nyní jezdím na XC jednu placku (kolo si nechám) a v tom chci pokračovat, řešit přehazování pouze na zadní kazetě. Odstupňování bude maličko těžší, když se podíváš na poměry převodů (Blizz je moje současné kolo vs. převody nové kazety na obrázku), ale ty rozdíly nejsou významné, nejlehčí převod bude dostačující a získám převod do rychlosti (tam mi to nyní chybělo). Případně se může dát pila s méně zuby. Jednu placku chci i z důvodu údržby, kolo musí sloužit/jezdit a z důvodu vytíženosti (rodina/práce) je jednoduchost další +, kolo po jízdě rychle očístím, opřu v garáži a příště se zas jede :). Nyní na XC pouze čistím a mažu řetež, vyměním destičky a to je vše. Hlavně je důležité si určit, jak budeš kolo využívat. Já neřeším bikepacking ani přílišnou pohodlnost kola (jsem zvyklý z XC). Vím, že jezdím/budu jezdit vyjížďky 2–4 hodiny dle možností, občas výlet nad 100km a převaha bude silnice. Z CX jsem vyzklý, že si hledám stopu, zvednu se ze sedla v těžším terénu, takže nehledám pružící prvky, což je další možný problém skrze údržbu atd. Takže pak mi z toho vyšel Addict Gravel 20.

            0 0
          • JAMAX  

            jestli 2 placky, pak by ti vyhovoval Addict 30

            https://www.scott-sports.com/…avel-30-bike?…

            0 0
            • fred15  

              Budu to muset ještě promyslet, je fakt, že ten argument s jednodušším servisem, je pro mě docela relevantní. Současný HT je už starší kousek a potřebuje častější servis, na což nemám moc čas a trochu mě to prudí. Pokud má kazeta dostatečný rozsah, mohla by jedna placka stačit a mně by se tím rozšířily možnosti o Sram..

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                6 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pavell  

        Luxusní bike

        0 0
      • Jan D.  

        Za tu cenu je to fakt luxusní kolo. Kolik tě to nakonec stálo? Těch 3000 EUR?

        0 0
        • JAMAX  

          Koupě teprve bude, zatím ani není na prodejně. Ceny zatím nejsou oficiální pro ČR, ale mělo by to být těch €3000. Případně ta integrovaná řidítka SYNCROS, která ale stojí €600…což mi přijde fakt dost, vzhledem k ceně celého kola…to je ale opět „nice to have“, to až podle ročních odměn (ale asi jo, když už něco kupuju, ať to dělá radost od prvního okamžiku) :)

          0 0
          • Jan D.  

            Akorát s těma integrovanýma řidítkama si musíš být 100% jistý velikostí a požadovaným posedem. Výměna by byla dost drahá. Já bych 600eur vrazil do jiných upgradů.

            0 0
            • TK75  

              Integrovaný řidítka si vůbec nedokážu představit…když vezmu kolik jsem jich prostřídal než jsem našel ty svoje

              0 0
              • JAMAX  

                Když už dám tolik do kola, tak v rámci koupě půjdu na bike fitting (ono kolena a záda už také mají své za sebou). Když se ukáže, že mi intgerované nesedí, tak do nich nepůjdu. Bez vyzkoušení bych kolo nekupoval a už vůbec neměnil řidítka jen kvůli vizuálu…

                0 0
      • File12  

        Nádherný. Cena mi přijde taky dost na Scott dobrá a jak píšeš, spíš pocitová věc ale chci plnou integraci. Nenávidím kabely. Házím ho do hledáčku na příští Gravel.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ferlikster  

      Do kila… karbonovej Trek Checkpoint SL5

      https://www.trekbikes.com/…l-5/p/32558/?…

      ale maji i levnejsi a hlinikovejsi varianty :)

      0 0
    • Blainik  

      Mám stejné dilema, jako bych to psal já. Já ještě řeším rovná řídítka vs berany. Jako na berany jsem si nikdy nezvykl, a proto bych raději volil rovná řídítka. To je potom výběr ještě užší. Zatím jsem dospěl k těmto požadavkům.

      • rovná řídítka
      • řazení 1×11 (kdyby se dělalo 1×12 tak proč ne)
      • hydraulické brzdy, nejlépe Magury

      Naprosto vyhovuje Spešl, ale zase ta cenovka ..... ale kdybych měl sáhnout po něčem, tak po tomhle.

      https://www.specialized.com/…evo/p/175309?…

      0 0
      • pawouk56  

        berany jsou mnohem pohodlnější, máš tam víc možností úchopu, abys sis ulevil, je to jen o zvyku

        2 0
        • Blainik  

          To vše chápu. Mám doma starou silničku a já se prostě do toho nenaskládám. Jsem velkej a mohutnej a mám problém se dolů ohnout … je mi to nepohodlný. Navíc už 25 let jezdím jen horská kola. Když jedu na silničce, tak se držím jen nahoře. Ano, věřím že je to o zvyku … ale v 50ti si už moc zvykat ani nechci. =)

          0 0
          • skaj  

            Aniz bych ti to nejak zasadne chtel rozmlouvat, tak… Porovnavat cokoliv se starou silnickou je chyba. Dobre vybrane kolo s beranama znamena, ze bude ohledne posedu (nutnosti se ohybat atd.) uplne stejne pohodlne jako MTB. Neni to o zvyku, ale o dobrem vyberu geometrie, co mi sedi. Takze je uplne jedno, jestli ti je 50 nebo neni, staci si dobre vybrat.

            Obecna poznamka: Kdyz vybira silnicar kolo, tak je vetsinou az obsesivni ohledne geometrie, resi fitting apod. A ne nahodou – vi, ze to je alfa a omega pohodli a radosti z kola. Na druhou stranu kdyz prichazi MTB jezdec koupit gravel, tak vetsinou kouka na vybavu, hlinik/carbon a podobne veci. Ale to, ze se gravely fakt zasadne lisi v geometrii ho vubec netankuje. Vyber velikost probiha stylem – M nebo L – bude mit to?

            0 0
            • Gwaihir  

              Přesně takhle jsem vybíral svoje mtb, ale pořád ve mě něco hlodá, jestli ten posed nejde poladit lépe.

              0 0
            • Blainik  

              Z té geometrie mám samozřejmě strach. Spíše řeším, že by se mi hodilo lehké kolo na asfalt a lehký terén (polní cesty, stezky, cyklostezky) a el. celopéro si nechat na opravdu těžký terén. Ve hře byl i nějaký trek, ale to není úplně ono. Prostě výletové kolo, které i něco zvládne … právě Diverge s rovnými řídítky mi přijde, že by mohlo být ono. Ale samozřejmě si to chci vyzkoušet atd. Už se mi stalo, že jsem si prostě koupil kolo podle velikosti a byla to chyba. Zatím je to ve fázi uvažování a hledání. Jinak v Radotíně mají Diverge na vyzkoušení v půjčovně, takže si ho na víkend někdy půjčím, abych věděl o čem to je.

              0 0
              • Jasam  

                Pokud se Ti bude chtít, dej sem pak nějaké postřehy. Syn by chtěl zkusit gravela, ale zatím se úplně neskamarádil s berany, když si půjčil mého.

                0 0
                • Blainik  

                  Jj. Jinak jsem včera navštívil jednoho, co má obchod s koly – jezdil cyklokros. Další člověk, který má jiný přístup. Když jsem mu vylíčil můj postoj k beranům, tak mi říká: „A proč se chcete přizpůsobovat kolu? Proč si raději nepřizpůsobíte kolo sobě?“ Taky na tom něco je.

                  Mě taky každý říkal, když jsem vybíral MTB, že 29ky jsou nej. atd. atd. Koupil jsem kolo na 29 a prostě to nebylo ono. Teď jezdím 27,5ky a naprosto mi to vyhovuje. Je to dilema, ale asi dám na něj. Ještě si gravela půjčím, dám beranům šanci a uvidím.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • TK75  

                    Tak jasně, že přizpůsobit tyhle základní věci pro sebe je důležité…kola, pneumatiky, tlaky, sedlo…a beranů na gravel je dnes na trhu spousta, liší si od sebe celkem hodně a dovedou naprosto změnit chování kola i to jak se na tom cítíš.Nejlíp to brát jako celek, protože kolikrát když něco změníš k lepšímu je třeba tomu většímu výkonu přizpůsobit i další věci

                    0 0
    • JachymP  

      Mám Sport Carbon 2021, najeto 7500 km. Jsem s ním hrozně spokojenej, už jak jsem na něj poprvý sed v prodejně, tak mi to kolo krásně sedělo, velikostně, posedem, snadným ovládáním.

      Pár postřehů:

      • jestli chceš dát do kola 100K, nechápu proč řešíš hliník. Karbon je samozřejmě lepší po všech stránkách, zvlášť na gravelu, kde se o tlumení starají jen pláště, rám a sedlovka.
      • GRX400 brzdy jsou úplně v pohodě. V těch GRX sadách jsou fakt malý rozdíly, když neberu 10s a 11s. Asi trochu hmotnost, funkčně není rozdíl. U brzd na gravelu jsem si spíš musel zvykat na malej grip plášťů, přešel jsem z MTB a je to dost rozdíl. Na MTB si můžeš dělat při brzdění skoro co chceš, tady je zapotřebí trochu předvídat. Ale ne kvůli brzdám, ale kvůli plášťům. A to jezdím 43 mm, pravda semi slick. Akorát když jsem sjel destičky, dal jsem metalický s chladičem, ne že by to bylo nutný, ale je to lepší.
      • modely MY2022 u Diverge lepší nebudou, budou to jen jiný barvy a vyšší ceny. Změna geo byla v MY2021, takže příští rok to rozhodně měnit nebudou, možná tak MY2024…
      • mám future shock 1.5, funkčně mi to připadá v pohodě, výhodu 2.0 v ničem nevidím, měnit tvrdost nechci.
      • koupit base a dělat upgrade komponent se ti rozhodně nevyplatí ale hlavně nevím, co si od něj slibuješ. Jediný upgrade, co je na Diverge v podstatě povinnost, je výměna zápletů. Ty co jsou tam standardně (dokonce stejný na všech řadách až do Comp Carbonu!), jsou brutální těžítka. Pravda, aspoň mají docela velkou vnitřní šířku, ale každopádně je to nejslabší místo každého Diverge.

      Tvůj problém bude ale hlavně v tom, že sehnat dneska gravel ve správný velikosti je skoro nemožný.

      1 0
      • fred15  

        Díky za věcné postřehy! A k tomu prvnímu bodu: 100k za kolo dát samozřejmě nechci, raději bych se pohyboval kolem 50k, ale pokud to nepůjde jinak, asi se s tím zvládnu časem vyrovnat..

        0 0
        • snas89  

          Udělej si radost a běž do toho na plno za 100:)

          Ten Diverge pro tebe bude podle mě ok a verze 1.5 bych se vůbec nebál.

          Mám rubaix a jak jsem si dopředu říkal, že chci 2.0 tak teď mi je to úplně šumák a jsem spokojený s tím jak to je.

          Pružina ok, nic měnit na tom nebudu.

          Specialized je dražší značka…ale špatný kola nedělaj a nějaký modely jsou vyloženě fain. A diverge je myslím jedním z nich. Tady bych si za ten rám připlatil.

          0 0
          • TK75  

            Diverge je skvělé kolo…taky ho dělaj už dlouho a postupně to bylo dotažený.U týhle třetí generace jsem nenašel ani žádnou slabinu.Ovladani, posed, možnost osadit pneumatiky co člověka napadne… prostě jeho hranice jsou fakt daleko :-)

            0 0
    • fred15  

      Díky moc za tipy, po večerech postupně projdu. Mohli byste pls i psát, proč jste nakonec došli k těmto kolům? V čem jsou lepší oproti jiným?

      0 0
    • jendabek  

      I za 100k tě bude gravel brzdit všude jinde než na asfaltu. Za tu cenu bych vzal raději superlehký XC full, dal na to gravel pláště a pojedeš všude jako o život a pohodlně. Každopádně pokud chceš opravdu gravel, doporučuji si tuhle kategorii prvně vyzkoušet, abys zbytečně nepodlehl trendům.

      0 0
      • fred15  

        To je good point, ale když se nad tím zamyslím, tak vlastně cca 75–80 % km najedu po asfaltu. Lehký HT si nechám, ale cítím, že mi chybí nástroj na svižnou asfaltovou jízdu. Proto mi gravel dává (teoreticky) smysl. Je fakt, že jsem na kole s berany seděl naposled někdy v 15 letech, kdy jsem po sídlišti proháněl starýho favorita, takže nezvyk to bude určitě, ale myslím, že se sžijeme. [Vlastně ještě předvloni jsem si udělal kolečko kolem obchodu v radotíně, když jsem zkoušel rozdíl mezi silničkou a gravelem (velkej!).]

        0 0
        • jendabek  

          Byl jsem na tom úplně stejně, s tím rozdílem, že mi moje MTB umřelo – prdnul rám :) Uvědomil jsem si, že naprostou většinu mých oblíbených úseků tvoří asfalt, a že bych taky mohl zkusit po těch letech na MTB změnu. Zkoukl jsem pak plno videí o gravel kategorii, přečetl si zkušenosti na forech, v komentářích … hlavně jsem zaregistroval prohlášení typu „pokud bych měl mít jedno kolo, tak to bude gravel“ – to mi rozprášilo všechny pochybnosti a objednával jsem.

          No a pak první projížďka těžké vystřízlivění – ergonomie sice super (úchop beranů je přirozenější), efektivita / akcelerace super (především asfalt. stoupání), ale stačí sebemenší nerovnost a člověk se v komfortu vrací o 30 let zpátky. Tedy nejen v komfortu, ale i bezpečnosti – ono člověk nemusí ani jet terénem, stačí uhánět po asfaltu a najet na díru v silnici, nájezd na cyklostezku, šutr, cokoliv – dostaneš kopanec do řídítek, v pákách to zachrastí a budeš kontrolovat, jestli seš bez defektu. O brzdném efektu v terénu ani nemluvím.

          Gravel tedy prodávám a kupuji XC full za menší příplatek … pro mě těch pár výhod nepřebije diskomfort a subjektivně i menší bezpečnost kola.

          Ale třeba ti nic z toho zrovna vadit nebude … proto radím si to vyzkoušet :)

          Jinak honit každý kg si taky myslím, že nemá smysl, pokud kolo nemusíš denně někam nosit na rameni nebo nezávodíš, rozdíl je možná tak v akceleraci, ale i tam bude hrát mnohem větší roli hmotnost kol než rámu.

          https://www.youtube.com/watch?…

          1 0
        • Velomiwookie  

          Taky jsem sel z HT pres gravel a zjistil jsem, ze me to neuspokojuje (v terenu bolavy, na silnici pomaly) a skoncil u lehkeho XC fullu a cistokrevne silnice, tak abys neskoncil podobne :)

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • DonE  

            Gravel je hybrid. Nenahradí ani silnici, ani HT/Full. Na druhou stranu, když někdo chce jedno kolo, tak to může být alternativa.

            0 0
      • TK75  

        Na stezkách, polnackach, šotolince atd tě žádnej gravel nebrzdí…zas neblázni:-)Vím že to myslíš dobře, ale tohle je fakt už přehnaný

        To že v hrubším terénu už je to bez vidle pochopitelně těžší je jasný, ale jinak normálně naopak jedeš velice rychle

        Zde příklad kde je to superrychlé kolo

        0 0
        • jendabek  

          Tenhle terén na fotkách je samozřejmě pro gravel super, ale uznej, že takových cest je v ČR minimální podíl. Jinak já nechci být za absolutního zavrhovatele gravelu, sám bych si jej nechal, kdybych si mohl dovolit dvě kola, ale jako jedno univerzální si troufám říct, že naprosté většině lidí poslouží lépe klasický HT (plus vyjde levněji) – doveze tě všude pohodlně a bezpečně. Gravelu je potřeba se přizpůsobit (trastu i jízdní styl).

          0 0
          • TK75  

            Nepřizpůsobuju zásadně trasu…neplánuju nikdy, jedu kamkoliv a málokdy se mi stane, že kolo hodím na rameno.

            Fotky jsem dal záměrně ty lehký abych tě nevyděsil kde se s tím dá v pohodě jezdit :-D

            Ale máš pravdu vyzkoušet to chce

            1 0
          • skaj  

            Aniz bych stoural, myslim ze tys jezdil na gravelu nejake relativne zakladni plaste s dusi. Nebo se pletu?

            Protoze pro tereni jizdu na gravelu jsou dobre plaste na bezdusich alfa a omega…

            1 0
    • fred15  

      To zní docela logicky. Asi si ho před koupí na pár dnů půjčím, ať nedopadnu stejně. Komfort mi asi nevadí, mám rád sportovní motorky, auta… věci obecně a ty jsou vždy míň pohodlný. Ty defekty už stojí za zamyšlení a brždění je bezpochyby důležitý. Na druhou stranu, mimo asfalt zas tak moc nejezdím a rychlý sjezdy po kořenovkách jsou už úplnou raritou.. s kolem za 100k bych jel opatrně tak jako tak.. :-D Ale chápu ten point a raději využiju nabídky si kolo na pár dní vyzkoušet.

      0 0
      • pawouk56  

        na silničce mám defekt jednou za několik tisíc kilometrů a ne že bych jezdil terény, ale když je štěrkorková cesta, tak ji prostě projedu, tohle je úplně zbytečný řešit

        0 0
      • jendabek  

        Tady se řešilo podobné téma a tahle odpověď stojí za přečtení, podle mě skvěle shrnuto: https://www.bike-forum.cz/…-neco-jineho#…

        0 0
        • JachymP  

          Jo, taková BF klasika.

          Tazatel: mám XC HT, chci k tomu koupit gravel.

          BF: gravel není dostatečně univerzální. Kup si radši XC HT.

          :)

          Jinak ano, zkoušet a zkoušet – pro každého se hodí jiné kolo nebo soubor jiných 2, 3, 4, 5… kol.

          0 0
      • iceduck  

        Houby,

        za chvili budeš s jakýmkoliv kolem stejného druhu jezdit podobně, cena nerozhoduje. K čemu bys ho potom kupoval když by ses nebál pustit jen plečku.

        3 0
    • Pavell  

      Pokud je ochota k těm 100k ještě něco přihodit, tak tenhle kus v M-ku, je parádní a hlavně k mání v říjen-listopad.

      Já měl strop 80k…ale kousal jsem se do rtů, když byl v L-ku

      https://www.canyon.com/…by/2716.html?…

      0 0
      • MrDucky  

        Myslel jsem si, že letos už nebudu utrácet :D ale právě si mě solidně nahlodal

        0 0
        • Pavell  

          No ale co myslíš…byl k dispozici pár hodin. Aktuálně M – jaro 2022, L – zima 2021. Může se to změnit a někdo odřeknout nebo nezplatit.1×13 je skvělá kombinace

          nebo zkusit, kdy je k dispozici tahle paráda, co tu postovali (1×12):

          https://www.scott-sports.com/…avel-20-bike?…

          0 0
          • shcorepi  

            Koukl jsem na tvůj odkaz na ten Canyon a je tam psaná dodávka pro M i L na 6.9.2021–17.9.2021

            0 0
            • Pavell  

              Asi se to mění jak počasí na horách, teď M 6.9.2021–17.9.2021 a L zima…o)

              Ale zřejmě se dá ukořistit požadovaný kousek, když je trpělivost…

              0 0
            • jIrI___  

              Době dodání se u Canyonu nedá věřit. Konkrétně jsem to sledoval u nejlevnějšího Grizla – představen v květnu, během dne vyprodán a doba dodání se pak postupně měnila na červen, červenec-srpen, listopad, nedostupné. Jediná šance, jak nějaký kousek ulovit, je každodenní dopolední sledování eshopu, sem tam se tam nějaký kousek objeví okamžitě skladem (tipuju zrušené objednávky). Upozornění o změně stavu dostupnosti Canyonu nefunguje, to je úplně zbytečné nastavovat.

              0 0
              • AussigBiker  

                V dnesni dobe to proste musis objednat, ne cekat, az budou tri kusy skladem… :) Jinak verim, ze kdyz to objednas vcas, tak ho +/- dostanes dle jejich dostupnosti. Ta se pak prodluzuje s tim, jak to lidi objednavaj bych si tak tipnul.

                0 0
              • Pavell  

                Počítám, že tak nějak jsem přišel i k té mé potvrzené objednávce Grizlu = zrušení cizí obejdnávky + být včas u toho na netu…

                0 0
    • Pikaču  

      Finna Taroko vzít ramovku a postavit na shimanu.

      https://www.finnacycles.com/…finna-taroko

      Ispirace třeba tady:

      https://www.bike-forum.cz/…finna-taroko

      1 0
      • Pavell  

        Taky moc pekny, jen tu drop down sedlovku bych ozelel a vymenil za holeni kost terminatora z Canyonu

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tobigun  

      Krásný gravel je 3T a je dost univerzální

      0 0
    • JAMAX  

      Ještě bych ti přidal na zvážení jedno kolo. Zvažoval jsem gravel od ROSE, podívej se na jejich stránky. Mají krásně zpracovaný i hliníkový model.

      https://www.rosebikes.com/…x400-2686987?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      Pro někoho nevýhoda, že je to direct sale jako Canyon, resp. dle stránek to vypadá, že v Německu mají tři prodejny. Mě jen odrazuje koupě bez vyzkoušení a řešení případných reklamací na dálku (bez lokálního zastoupení), ale pro někoho to překážka není a pak dle mého dobrá volba

      0 0
    • jIrI___  

      Jen k těm brzdám – třmeny jsou u komplet GRX řady totožné, takže pokud tě nebude psychicky týrat ten nápis 400 v osazení, pak není důvod se jich bát. Stejné jsou rovněž páky 400 a 600, ale to už se tě netýká :)

      0 0
      • JachymP  

        Buď v klidu, ten nápis není vůbec vidět. Rozdíl mezi řadama GRX normální člověk není schopen poznat.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • HKou  

      Do 100k zcela jiste, akorat nevim hmotnost.

      0 0
    • wawrik  

      Vedel by niekto porovnať komfort a fungovanie sedlovky Canyon S15 VCLS 2.0 osadenej v tuhom ráme voči „pružnému“ gravel rámu Giant Revol Advanced Pro? Zaujíma ma, či je to funkčne plus-mínus porovnateľné, alebo je to každé iný vesmír, prípadne niektoré z toho vôbec nefunguje.

      0 0
      • David888  

        Tuhle sedlovku mám na Canyon Grizl. Předtím jsem měl Giant Defy se sedlovku D-fuse. Na místě, po zatlačení, mi přijde že více pruží sedlovka Canyon. Ale za jízdy mi pocitově přišel pohodlnější určitě Giant. Jestli to bylo sedlovkou nebo rámem nevím. Spíš si ale myslím, že Giant měl pohodlnější zadní část rámu. Grizl je celkem tvrdý kolo.

        0 0
        • Pavell  

          Ahoj, muzes se prosim podelit i o dalsi zkusenosti a pocity s Grizlem ? Diky moc

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Micey  

        Revolt Advanced Pro mi prijde fakt hodne pohodlnej a komukoli sem jo pucil, nejvetsi prekvapeni bylo, jak je ten zadek pohodlnej. Canyon bohuzel vyzkousenej nemam, ale tezko si predstavuju, ze by to byl jinej vesmir – to uz spis bude o plastich a tlacich.

        0 0
        • TK75  

          Kola a sedlovka to dělaj…Revolt má sloping, takže sedlovka je hodně vytažená z rámu a má prostor aby pracovala, stejně tak ty pneumatiky pracujou.Zadní trojúhelník je proti tomu o kolik milimetrů můžou pracovat pneumatiky (bezduše) a karbonová sedlovka úplně nepodstatnej

          Teda nepočítám Kingpin nebo BMC vychytávky

          0 0
    • CarlitosFan  

      Ahoj, snad nevadí, že se přidám s podobným dotazem :) hledám gravel pro stejný účel. Celodenní výlety, víkendové výlety, cesty do práce (většina cesty po kočičích hlavách a tak ocenim co největší pohodlí.

      Můj výběr se zúžil na Specialized diverge sport carbon 2020 a canyon Grizl CF SL 7. Ten grizl je o dost levnější, a když jsem porovnávala ty komponenty, tak mi to přišlo na grizlu v něčem dokonce lepší. Tak by mě zajímalo, co mi přinese specialized navíc, kromě odpružených řídítek? Bude opravdu o tolik pohodlnější, že se vyplatí připlatit 30k? Díky moc za reakce

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 0
      • Pavell  

        Nevím jakou velikost jsi zmiňovala, ale teď aktuálně je k objednání Grizl CF SL 8 Suspension WMN velikosti M, s dodáním 8.-19.11. Přední vidle odpružená…

        Cena CZK85k

        https://www.canyon.com/…mn/2705.html?…

        0 0
        • JachymP  

          Odpružená vidlice na gravelu je nesmysl, jediný co jsem ochotnej vzít na milost je futureshock. Někomu, kdo se v tom nevyzná, bych takovou věc rozhodně nedoporučoval.

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 1
        • CarlitosFan  

          Jj, už jsem zvládla objednat grizla v S, uvidím jak mi sedne, budu věřit jejich kalkulačce.

          Růžovou nikdy Btw :)))

          Já si prave říkám taky, do jaké míry by mi ten futureshock ulehčil.. no uvidíme, vrátit to mužu :D

          0 0
          • Pavell  

            jakou verzi ?

            0 0
            • CarlitosFan  

              CL SF 7, tu starší.

              0 0
              • Pavell  

                Pěkný, tak ať slouží…kdyby si tu pak ztratila pár slov, jak to na těch 45mm jezdí v porovnání s Tvym současnym kolem, tak si to rád přečtu. Grizla CF SL 8 1by čekam začátkem října…

                0 0
                • CarlitosFan  

                  Dekuju podelim se urcite :) Teď jezdím na 18 let starým mtb Author versus tak to bude velká změna :))

                  Byla jsem dneska vyzkouset ten specialized ve velikosti 54 a sedlo mi to úplně krasne, moc pohodlny, a jako na potvoru pred hodinou prodali poslední kus… kdybych nezavahala asi bych sla do toho speslu, hlavně kvůli možnosti vyzkoušení.

                  Když ale porovnávam geometrii tak stack je u toho grizlu kratší o 4 Cm, jsem zvědavá jak moc poznám rozdíl… jinak ty míry sedí na S tak doufam, ze velikost bude OK.

                  0 0
                  • Pavell  

                    Bude to určitě dobrý…já mam objednaný L-ko…měřil jsem všechno asi dvacetkrát a vychází mi to zhruba do poloviny rozsahu sedlovky…takže jestli mi to nebude, tak si fakt řeknu, že jem idiot. Vracet to už nechci a absolvovat 3-měsíční čekačku nanovo o).

                    Počítám, že představec otočim nahoru, nemam závodní ambice, tak to budu ladit pohodlněji…ale to je vedlejší.

                    0 0
                    • CarlitosFan  

                      Diky za uklidnění :) takže se to případně dá ještě takhle doupravit, tím otočením predstavce napr.? Když mi nebude tak pohodlny být víc položená?

                      0 0
                    • CarlitosFan  

                      Zrovna včera jsem u Vltavy potkala někoho na grailu, pan měřil něco přes 190 a říkal ze L je mu úplně pohodlný. Trochu mě zamrzelo ze jsem nepotkala někoho s Skem ale to už tak bývá :))

                      0 0
                      • Gwaihir  

                        Možná dobře. Canyon má ty velikosti trochu posunuté. Já mám při 181cm velikost M, ale u jiných výrobců M/L nebo L.

                        0 0
                        • CarlitosFan  

                          Jj, rozhodla jsem se věřit jejich tabulkám, i když jsem se hodně nadsadila (+5 Cm na každou miru), pořad mi to nabízelo S. Tak verim, ze to bude OK. Teď jsem jenom trochu nervózní, aby mi nebyl nízký ten stack.

                          0 0
                          • TK75  

                            Když ne, tak můžeš dát představec do pozitivu nebo pořídit časem vlaštovky berany jako má Spešl…jsou o 1,5 cm zvedlé… Specialized Hover Dropbar nebo Ritchey Ergomax

                            1 0
    • Pavell  

      Tak píše, že „ocení co největší poholí na kočičích hlavách“. Já osobně kupuju Grizla kvůli jednoduchosti a nešel bych do odpružení ani vidle ani futureshocku…ale asi je to na každém individuálně…

      0 0
      • JachymP  

        Jenže na kočičích hlavách odpružená vidlice moc nepomůže, tam hraje mnohem větší roli šířka plášťů a hlavně tlak a bezduše. A mimochodem, chtěl bych vidět, kolik procent jízdy ty kočičí hlavy budou, v Česku už jsou dost rarita…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Gwaihir  

      Mě se líbí i tyto gravely:

      https://www.ridley-bikes.com/…ories/gravel

      Co na ně říkáte?

      0 0
      • Pavell  

        Pěkné, ale ceny astronomické o)

        0 0
        • jIrI___  

          Mám trošku obavy, že do dalších roků si na takové cenovky budeme muset zvyknout i u ostatních výrobců…

          0 0
          • Pavell  

            Asi ano, zlatej Canyon…

            0 0
            • File12  

              On nám taky pěkně zdražuje. Ted jsou ty kola vyšponovaný pěkně. ale on to nikdo sundavat už dolu nebude.

              0 0
              • Pavell  

                Je to pravda, ale když jsem se díval zběžně na Kanzo Adventure (střední třída Gravelu), tak na GRX800 to dělá GBP3999, to je CZK118k (Revolut skoro střed kurz)…Grizl CF8 od Canyonu se stejnou GRX800 je za CZK74k…detaily rámu a kol na Kanzo jsem nezjišťoval…ale i tak je ten rozdíl mazec…

                https://www.ridley-bikes.com/…SBIXTCRID087

                0 0
            • jeepak  

              ahoj, mám 2 dny starý Trek Domane+LT černočervený ale zlatý je též :-). Mimo jiné pro rejpaly mám i obyčejný MTB zlatý Trek Fuel EX model 2017 kdy po obdžení Domane+ jsem definitivně odepsal asfalt na MTB sic jen 2 dny teprve ale už to jinak nebude. Zdar klucíí

              0 0
      • klasik  

        Mně se líbí tak, že jsem si ho objednal

        0 0
        • klasik  

          Koukám že tady nějakej šotek maže části příspěvků za smajlíkem.

          Původní zpráva zněla:

          Líbí se mi tak, že jsem si objednal Ridley kanzo speed. Hlavním důvodem byla možnost volby barev. Protože to co za barvy teď nabízí výrobci na sériovkách se mi fakt nelíbí.

          1 0
          • Gwaihir  

            Dej vědět své dojmy.

            0 0
          • Gwaihir  

            Ani duratec?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • klasik  

              Duratec nevypadá špatně a je tam i možnost volby barvy, ale je to hliník.

              Já chtěl karbon. Navíc je pro mne značka Ridley osobně přitažlivá (nedovedu vysvětlit).

              Očekávám špičkový rám s možností pozdějšího upgrejdu – sedlovka, řídítka, pokud to bude třeba.

              1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • TK75  

                Známá značka přes cyklokros…mají pěkný ty kola.To Speed na to použití co píšeš vypadá jako výborná volba

                0 0
                • klasik  

                  Dokonce jsem měl možnost si ho v odpovídající velikosti krátce vyzkoušet a sedělo mi.

                  Podle plánu by mělo dorazit do konce roku, tak se letos těším na Vánoce :-).

                  1 0
                  • mantis  

                    Jen bacha na pruchodnost, nacpes tam max 38 mm gumy a to s odrenejma usima..

                    0 0
                    • klasik  

                      Vím, ale díky za upozornění.

                      Psal jsem, že rád gravelím na užších gumách. Mne tak to kolo nabízí něco, co jsem dřív neznal – dlouhé vyjížďky a pocit lehkosti.

                      Přestože jsem si před 3 roky, při prvním nasednutí na Gravel (Author Aura XR), řekl že to na takovém vytřásadle nedám, teď ty vibrace a otřesy miluju. Rozvinula se u mne nějaká úchylka, asi.

                      V každém případě mi to vrátilo na kolo, protože moje celopérko toho času už spíš viselo v garáži. Oproti němu je to teď mazec :-). Dřív makalo kolo, teď makám já.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • Pavell  

      Zaznamenal nekdo tuto znacku Tifosi a gravel typ Cavazzo ?

      https://www.tifosicycles.co.uk/…kes/cavazzo/#…

      Zde jej hodnotili lepe nez Grizla a cena je totozna.

      Edit: ted se divam, ze £2999 je cca je skoro CZK90k a Grizla maji na cene £2949, to je cca CZK85k, coz je spatne, jednoprevodnik je u Canyonu CZK74k…tedy rozdil v cene je.

      Kratsi zadni stavba a Ekar s jednoprevodnikem 40 a 13-kou kazetou 9–42 je slusny rozsah

      https://youtu.be/73OE4cNiw9I

      Co si o tom myslite ?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • iceduck  

        1×13 no potěš

        Na to chceš kupovat spotřebák.

        na můj vkus je to moc v kategorii “early adopter”, navíc bez větších zkušeností s výrobcem rámu.

        0 0
      • Atilla  

        Mě teda přijde ta kazeta ekar 9/42 jako absolutní *********. 9z odejde hned, 10z o chvilku později.

        0 0
        • Pavell  

          A proč ?

          0 0
          • Atilla  

            Protože se řetěz opírá o dva zuby a láme se. Efektivita taky není zrovna úžasná. Pokud budeš mít převodník 40z, tak na 9 a 10z pojedeš na rovinkách každou chvilku.

            0 0
            • Pavell  

              Ptal jsem se právě kvůli tomu, jak často se 9 a 10 i s převodníkem 40 jezdí.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • jonti  

          Mensi pastorky vydrzi min. A neni to picovina, pro vyrobce je to prave super, uz nebudes muset jezdit zbytecne dlouho -nejakych 25000 km vozit jednu 11–32 ultegra kazetu, takhle si kazdych 10000 km koupis novou.

          0 0
          • Atilla  

            Upřímě si myslím, že těch 10k je z říše mokrých snů. Na RB jsem vytahal celkem pěkné otřepy na 10z na 800km/20 000m a řetěz jsem měnil s předstihem.

            0 0
        • jIrI___  

          Osobně jsem na výdrž kazety Ekaru taky zvědavý, ale odsoudit to hned tak z fleku je taky absolutní nesmysl.

          0 0
          • Atilla  

            Zkušenosti tu jsou z jiných 9z a 10z systému a campa asi nemá Vibranium. A předpokládám, že většina lidi nebude pravidelně na štěrkoletu šlapat 2000m na 100km.

            0 0
            • iceduck  

              No, každopádně kazeta za 5K Kč :)

              to je vlhký sen každého markeťáka :)

              0 0
              • doubleingram  

                Za chvili bezna cena obyc kazet s neskutecnym zdrazovanim co nas ceka.

                0 0
                • JachymP  

                  Taky myslím. Za 5k neseženeš ani pořádnou 12× kazetu {X01), takže na 13× kazetu je to dobrá cena. Ale tipuju, že někde šetřili, takže výdrž možná bude nic moc. Ale to jen hádám…

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • jkcz  

      Wilik, v tom lesklem bronzu vypada moc pekne. Ale uz je to cenove nad limit 100k. A vyrabi i ocelaky.

      https://wilier.com/…l-bikes/jena

      0 0
    • fred15  

      Vybral jsem nakonec comp carbon od speslu. Ale koukam, ze MY21 je uz vyprodany a MY22 je na sram s jednoplackou… takze jsem zas na zacatku.

      0 0
    • fred15  

      Tak update po pul roce. Objednal jsem vloni nakonec Orbeu Terru 2022. Chtel jsem M20 Team, ale vyhradni distributor booknul pro CR 0 ks, tak jsem sel do M30 Team (21 ks v L). Kolo melo jit do vyroby 1.4.2022. Na muj dnesni dotaz mi rekli, ze do vyroby pujde v 12/2022..

      Takze hledam dal “provizorium” na letosni sezonu. Uz je mi v podstate fuk co a za kolik to bude. Chci jen kolo. Je nekdo schopny prodat zakaznikovi gravela? Vic nechci :)

      Ve vyberu mam:

      1. Grail CF SLX 8 Di2 (trochu drazsi..)
      2. EDR OFFROAD VAN RYSEL GRX 1X11 (jednoplacka)
      3. Endurace CF SL 7 eTAP (spis takova silnicka, ale vybava se mi libi)
      4. Tady maji v M 2022 Kanzo Speed, ale na webu jsem nenasel, ze by takovy model delali :) https://www.quintbike.cz/…ola%20Ridley

      Po dlouhych peripetiich jsme s kamosem domluvili na konec kvetna bike trip na slovensko. Do ty doby potrebuju kolo mit. Nezdar se nepripousti :)

      Nekdo nejake tipy, co lze kde sehnat skladem? Uz je mi fuk, zda shimano / sram, na future shock kaslu, barvu neresim, locker neresim, drzaky neresim, muze to byt i trochu hnusny…

      Vim, ze v radotine maji za 102k sport carbon. To mi prijde, ze je dost podobny te Terra M30, jen o neco min vhodne osazeny a o 20k drazsi.. to mi moc nedava smysl.

      Omfg, to je doba…

      0 0
      • tomo_111  

        Ked uz ani za 100ku si clovek nevie najst nieco rozumne skladom to je uz na povazenie to je fakt :D

        0 0
      • lazy commuter  

        Viděl jsi, popř. zkoušel velikosti u letošních Terra modelů, než jsi objednal L?

        Nevím jak ty nové rámy, ale starší model by ti asi v L byl velký.

        Jsem trochu vyšší (182 cm) a předchozí rám jezdím ve velikosti M. Větší bych mít nemohl.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jkcz  

        Ja tu M20 Team objednaval na podzim, dodani cca v rijnu, mozna, takze dodaci lhuta rok, pokud vubec letos bude. Popravde moc tomu neverim a spis pocitam, te se svezu az v 2023. :(

        1 0
        • fred15  

          Jak to? Mne na podzim rekli, ze Lkova M20 Team bude 0ks.. Proto jsem sel do te M30Team.. No to je uz jedno..

          0 0
    • fred15  

      Spatny by nemusel byt ani Wilier Jena 2×11: https://www.finebike.cz/…171--smokey/

      Te dvouplacky se moc vzdat nechci, budu spis na asfaltu..

      0 0
      • snas89  

        Je to pekny.

        Ale nenadavali na levnejsi ramy od williera?

        0 0
        • fred15  

          No to mi reknete :) Ono tech moznosti totiz tolik neni. Grail docela drahej, Rysel nedostupnej, Endurace neni gravel, Kanzo neznam, Spesl jednoplacka..

          0 0
          • tomfree  

            A jel jsi na nějakém z nich,ono totiž i když to vypadá podobně,tak je mezi nimi dost rozdíl,já původně chtěl Grail a po vyzkoušení jsem si vzal diverge,přesto,že jsem musel dost přihodit.

            0 0
            • fred15  

              Jel jsem na specialu Sport Carbon a Comp Carbon. Ty mi seděly dobře. U zbytku jsem neměl možnost, ale jak teď nic není, tak je problém sehnat kolo na vyzkoušení.

              0 0
          • snas89  

            Revolt od giantu je sehnatelnej?

            Mozna doporucim kamarada:

            https://gravelbike.cz/

            Neco by asi sehnat mohl a kdyztak sezene i min obvykly znacky. Dost experimentuje a testuje, tak by ses mohl trefit do potreb.

            0 0
            • fred15  

              Jo, tam jsem objednal tu Orbeu, týpek sympaťák. Raději bych nějakou osvědčenou značku a z těch u něj vidím jen Orbey, které jen tak nebudou..

              0 0
    • Cavendish  

      A co bazarový Grizl https://www.cyklobazar.cz/…grizl-cf-sl8

      0 0
      • fred15  

        Ten nevypadá špatně, musel jsem ho přehlídnout. Zkusím, dík!

        0 0
      • fred15  

        Jedu pro něj, díky :)

        0 0
        • Cavendish  

          A to sem šel jen okolo :) hoď na to karbon kola, normální sedlovku a už jiný kolo nekupuj a máš klid. Je to vlastně nový kolo a hlavně pěkný a solidně vybavený.

          0 0
          • fred15  

            No uvidím :) Ta Orbea Terra v tmavě zelený se mi dost líbí, uklizenej kokpit atp.. Uvidím. Co mi bude sedět víc, to si nechám. Nemám obavu, že bych na přenechání Orbey nějak prodělal. Kdybych si ji nechal, možná bych ji upgradoval pár díly z Canyona.

            0 0
            • JachymP  

              Některý Orbey se mi taky líbí, ale zrovna Grizzl je podle mě o dost hezčí než Terra a v uklizenosti kokpitu nevidím rozdíl. Ale chápu, je to subjektivní. Každopádně tento Grizzl vypadá jako super kup. Já bych sedlovku rozhodně nevyměňoval, kola ano, ale to se dnes bohužel musí udělat na každém kole pod 150K ;(

              Tak pak zas za rok napiš porovnání, mě by to zajímalo.

              0 0
            • Cavendish  

              Pak pošli nějaký tantiemy :)

              0 0
          • Pavell  

            Proc Ti nesedi ta sedlovka od Grizlu, nejaka spatna zkusenost ?

            Edit: sorry, dotaz na Cavendishe…o)

            0 0
            • Chlebovnik  

              Funguje, ale lítá do toho bordel a křupe to.

              0 0
              • zirecek  

                Sedlovka je v pohodě. Mám ji na MTB a v pohodě. Potřeba správě osadit a namazat. Spíš ti bude vrzat střed…

                0 0
              • jkcz  

                Hmm, vozim 5 roku na krosce a nic nekrupe. Tedy original Ergon, ale je to to same.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Pavell  

                Jednou za čas ty vnitřní plochy zbavim špíny a zatim bez křupání…

                0 0
        • fred15  

          Tak uz je doma. Mensi 830km vylet po praci, ale stal za to.

          7 0
          • jkcz  

            Pokud Ti sedne velikost, tak super kup!

            0 0
          • Forester  

            jestli máš menší výlet po práci 830km, tak snad ani nechci vědět, jak vypadá delší výlet :-)

            Ať to jezdí!

            1 0
            • Edwin  

              Já bych chtěl vidět jeho nohy :D

              0 0
              • fred15  

                Autem :)

                1 0
                • keymaker  

                  Taky jsem to pochopil, že už ses byl projet :-D

                  0 0
                  • fred15  

                    Aha, napsal jsem to dvojznačně, vůbec mi to nedošlo, jak jsem už byl trochu utahanej :) 830km byl výlet po práci pro to kolo do F-M.

                    0 0
                • Edwin  

                  Jo táááák… ale tak to teda respekt. Já jel pro Tribana jen asi 250 a už tak mě to dost nebavilo :)

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Pavell  

            Paráda, ať Ti to na Grizlu jezdí…

            1 0
    • Tobigun  

      Co jsem poptával, když jsem se snažil něco sehnat tak mi bylo řečeno:

      Van Rysel – konec dubna

      Orbea Terra – červen a jen pár kusů

      Cube – možná květen

      Sup – podzim, spíš příští rok

      Canyon – jak je vidět léto

      Rose – něco by ještě mohli mít

      Bianchi – kola chodí ale je jich málo, ideálně domluva přes dovozce cyklo best Brno

      …prostě ikdyž člověk peníze má, neni pomalu co koupit :-(

      0 0
      • fred15  

        Ta Orba v červnu možná jiný model nebo setup. M20 Team žádné a na M30 Team jsem byl v první vlně, která měla být v dubnu, ale bude nejdřív v polovině prosince.. Možná na Sram to bude dřív, měl jsem to se Shimanem. Custom verze ještě později..

        0 0
        • Tobigun  

          Chtěl jsem M30 team 1×. Tam mi dovozce řekl začátek června.

          0 0
    • andy97  

      Zaujal mě na cyklobazaru Santa cruz stigmata za 74k

      https://www.cyklobazar.cz/…-2020-vel-56?…

      ta cena se mi zdá hodně dobrá cena, fotky vpohodě. Kolo už bylo inzerováno v lednu za 79k. Tak mě překvapuje, že to nikdo nekoupil v této době při nedostatku kol. By mě zajímalo jestli je tam nějaká chyba?

      0 0
      • TK75  

        Taky jsem na něj koukal už před časem…super bajk

        Asi lidi chtějí Shimano.....já bych bral Rival hned

        0 0
        • andy97  

          Z fotek vypadá pěkně no. Jen mě zaujalo, že se neprodalo (je stále k mání). Přeci jen bych očekával, že bude hned pryč. Úplně se mi nechce jet 250km a pak tam zjistit nějakou zásadní problém.

          0 0
          • TK75  

            A ratio kitem jde rival předělat na 1×12 plus šaltr gx a kazeta 10/52 …to bych já časem udělal

            0 0
            • TK75  

              Ale je teda pravda, že dnes tu je ten Grizl, kterej sice nemá proti SC modernější geo, ale možná za ty prachy už je třeba elektrika??? To nevím, jen přemýšlím nahlas :-)

              0 0
              • andy97  

                Mě se líbí na SC líbí ten rám oproti Canyonu. Třeba bych ještě slevu ukecal :)

                0 0
              • andy97  

                Tak sem na fb zjistil, že to borec prodával v roce 2020 za 69k. A jelikož u obou kol je rám polepen stejnou značkou fólii. Tak trochu očekávám, že se jedna o totéž kolo. Jen ta velikost trochu nesedí no.

                0 0
          • pumpy  

            Ja js nekde nayoutube videl recenzi na Santu a moc ho tam nechvalili. Ram byl desne tvrdej jestli si dobre pamatuji. Ale to byla Jen jedna recenze…mozna je to dobry ram.

            Ja bych se treba I hecl a jel na nej mrlnout, ale velikost je pro me spatna.

            0 0
      • Cavendish  

        2,5r starý a na Rivalu za 70 litrů. To je celý problém.

        2 0
    • decimax  

      Ahoj borci, prosím o radu,mám v merku tohle, jakej na to máte názor?Měl by to být závodní gravel, takže asi předpokládám víc do silnice.Přesně tak jak bych si to představoval ale nikdy jsem na žádném grevlu ani silnici nejel.Spíš názory proti konkukernci a kvalita rámu atd..Děkuji

      https://www.bikeinvest.cz/…4cm/57-54cm/?…

      0 0
    • garp  

      Ožívím vlákno scháním gravel cca 100 000 bude i místo silničky.Chci elektrický Sram,jednopře­vodník.

      0 0
      • jIrI___  

        Držím palce, já už sehnal.

        0 0
      • Azmir  

        Velikost? Co něco takového? https://www.biker-boarder.de/…3034804.html

        1 0
        • MichalOld  

          Za mě dobrý doporučení – jen bych doplnil, že model 2024 má už UDH patku, 2023 ještě ne. Pro někoho to může hrát roli.

          0 0
        • vt  

          Na silnicni graveleni je IMHO Crux asi fakt nejlepsi volba (mozna jeste SuperX az spadne cena ;-), pripadne ruzne ty kopie jako Superior)

          A je to skvele jednoduche kolo (BSA, kulata sedlovka, bowdeny klasika)… ale pro expedicni pouziti budou chybet srouby na brasny + nema diru v ramu :-)

          0 0
          • detoxy  

            Jo ta díra v rámu by se mi líbila.

            1 0
          • snas89  

            Na silnicni gravleni mam od speslu rubecko a jsem max spokojeny. Vlastne mi jen chybi ta dira v ramu:)

            1 0
            • keymaker  

              Jak široký plášť tam máš?

              0 0
              • snas89  

                Vozim 36 mm. Propustnost je 40mm.

                Me uz ale prijde, ze kdyz s tim vjedu uz do vetsiho terenu (koreny, kameny apod.), tak mi prijde lepsi a rychlejsi muj mtb full.

                Na lesni cesty (hlina, sterk, udrzovana cesta) je tohle ideal.

                0 0
                • keymaker  

                  Jj, já mám teda CruXe (zadní stavba mi horo těžko vezme 38mm), ale právě kdybych někdy měnil (zatím nemám důvod) tak jsem se hooodně koukal pro Rubéčku

                  2 0
                  • detoxy  

                    Za mě bude lepší znovu Crux. Jezdím 40 a jsou tam s velkou rezervou. Pro výběr kola to byl pro mě loni zásadní parametr. Nemyslím si, že půjdu ještě do širších, pro mou váhu už ty 40 mají objemu dost, ale nechci tím být omezený.

                    0 0
                  • vt  

                    To je nejaky starsi Crux – u soucasne generace je 10mm na kazdy strane pri pneu, ktera ma presne 40mm. U stredu je to stejny.

                    0 0
      • kesounamantonin  

        Tak osobně se mi líbí toto, ale je o něco dražší.

        https://www.canyon.com/…ap/3100.html?…

        1 3
      • kopeczech  

        Koukni na Propain Terrel, který si můžeš i trochu nakonfigurovat

        9 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.