• blondos

    Muzete mi nekdo vysvetlit, jak je to s garanční servisní prohlídkou do 2 mesicu nebo po ujetí 150 km a dale pak s garanční prohlídkou po 500 km a do 6 mesicu od datumu koupe? Koupil jsem pres internet, obchod je v Praze, ja v C. Budejovicich. Je nutne na tyhle prohlidky chodit? Pokud nepujdu, nezanika nahodou narok na pripadne reklamace?!!! Jestli se to tu uz resilo, tak se omlouvam.

    0 0
    • Blabas  

      myslím, že ve většině případů to není povinné. Ty na to máš nárok jako bezplatnou prohlídku a prodejce to snad rád udělá, protože správnou a včasnou údržbou se omezí vznik potíží a sporů u reklamece později. Na druhou stranu už jsem zažil situaci, že při reklamaci se mi pokusil prodejce argumentovat tím, že bez těch prohlídek padá záruka. A byl spor. Zavolej přímo jim, Lépe napiš mail, budeš mít odpověď písemně ( kdyby něco )

      0 0
    • kubad  

      tohle sou podmínky dané tvým prodejcem cokoli ti tady poradíme nemusí odpovídat jeho představám, takže jediná možnost spojit se s prodejcem a domluvit se na postupu. Jinak nedodržení těchto prohlídek – v podstatě může znamenat strátu záruky

      0 0
      • Blabas  

        No jo, šak to povídám. Ptát se přímo u něj. Já to měl opak. v záručním listě.

        0 0
    • chupas  

      zakon na ochranu spotrebitele mluvi celkem jasne. na zadny prohlidky chodit nemusis, proste mas zaruku 2 roky a nazdar. jestli nemas „koule“ na pripadny tahanice s prodejcem a jeho kecy ohledne prohlidek, chod na prohlidky. jinak bych se nebal, reklamace ve smyslu vady, ne vsak opotrebeni!, bezproblemu vzdy vyhrajes bud natlakem nebo klidne i soudne.

      0 0
      • kubad  

        nemáš pravdu

        0 0
        • pitos  

          také se mi to moc nezdá,nepříjdu na prohlídku a prodejce pokud bude chtít mi reklamaci nemusí uznat? ty garanční prohlídky jsou nějak určené zákonem? …jinak chápu o co při takové prohlídce jde. sice se mě to moc netýká protože si kola skládám ale zajímalo by mě to.

          0 0
      • wartburg  

        Pochopil jsem to dobre, ze kdyz se zatahate s prodejcem za koule, tak ti zaruku uzna? Bez nich je urcite dobry zajit si na nejakou tu prohlidku.

        0 0
      • Patar  

        Absolutní nesmysl. Prodejce přece není povinnen nahradit Ti např vymačkanou levou kliku, namotaný šaltr,roztržené , nebo deformované vodítko přesmykače atd. U soudu bys to prohrál na celé čáře. Vypustils pouze silná a planá slova, nemající nic společného z realitou.

        0 0
        • pitos  

          hele,jestli dobře čtu tak chupas napsal- ne však opotřebení,takže žádný vymačkaný kliky ani deformace smyku ale vady materiálu.

          0 0
          • kubad  

            když se ti třeba zadře vidlice protože tam nebyl olej a tys nebyl na první prohlíce, která slouží právě ke kontrole všeho možného dotažní a doplnění náplní ta si myslíš že ti reklamace projde? Jasně pokud nepudeš na tu prohlídku a rupne ti rám, asi ti to uznají ale jsou věci na kole u kterých díky tomu že nebudeš postupovat podle toho co ti prodejce předepsal prostě záruka padne. A tvrdit že je dvou letá záruka je pěkné, ale je potřeba říct že je dobré dodržovat něco jako návod k obsluze a pokud to neděláš platí záruka??? A u nás se soudit je na hodně dlouho:-( s hodně nejistým koncem

            0 0
            • Blabas  

              jednoznačně souhlasim s Kubou. Však ona nevěřícím praxe ukáže.

              0 0
          • Patar  

            Záruční podmínky stanoví výhradně výrobce (případně dovozce) a koncový prodejce. Zákon na ochranu spotřebitele je právně zcela něco jiného. Jsem výrobcem, prodejcem i soudním odhadcem. Je pravdou, že pravidla uvnitř EU se dosud liší. KONEC mého příspěvku na toto thema.

            0 0
          • chupas  

            bod za dukladne cteni :) jasne, ze kdyz nebudu hlidat servisni prohlidky vidle tak se to vysere a nemam na reklamaci sanci. a servisni intervaly urcuje vyrobce sve soucastky a nikoliv prodejce kola.

            0 0
        • chupas  

          ach jo. MUZES SI PRECIST MUJ PRISPEVEK PORADNE dekuji. jak jsem psal, musis pri reklamaci rozlisovat vadu od opotrebeni – at materialovou nebo nevhodnym uzivanim. a samozrejme, ze namotany saltr se reklamovat neda – opotrebeni veci uzivanim. boha jeho. naopak vymackanou kliku bych sel s chuti reklamovat behem prvnich 6 mesicu jako skrytou vadu a pozadoval vymenu veci.

          takze zpet k tematu tohodle dredu. na garancky chodit NEMUSI, zakon mu to neuklada, a pripadnou reklamaci mu nesmeji odmitnout z duvodu neprovedenych garancek. tazatel dostal odpoved na otazku naprosto korektne. proctete si ty zakony.

          to si porad nechavate srat od prodejcu na hlavu. cesky prodejci jsou nehorazny kurvy, ktery zakazniky odiraj kde se jen da, kaslou na zakony a zijou si ve svem svete. cest vyjimkam.

          0 0
          • pitos  

            ono myslím že už druhá prohlídka už je placená,první je zdarma. takže to vidím tak že chcou na tom vydělat,dají JAKO povinnou první a možná někdo přijde na druhou možná i třetí:)

            0 0
            • chupas  

              jasne. to je dobry zpusob jak si vytvorit klientelu-zisky. prodejce nezije ze vzduchu. nemel by sice lhat o nutnych garanckach. ale co uz. to je vec beznych cykloturistu. jak hodne jsou verici :)

              0 0
          • kubad  

            bavím se o té první která by měla být zdarma – ty ostatní sou něco jiného.

            0 0
          • kubad  

            vymačkanou kliku reklamovat? ti každý u reklamaci smete ze stolu s odůvodněním žes ji měl povolenou. A jak budeš postupovat dál???

            0 0
            • pitos  

              a když si koupíš kliky zvlášť ,namontuješ si je,na žádnou garančku nemusíš a vymačkají se,co teď? já budu tvrdit že jsem to kontroloval, dotahoval, a je to vada materiálu.

              0 0
              • ota  

                z výhody, že sis koupil celé kolo(a bude o něj dobře „postaráno“) se rázem stává pekelná nevýhoda:)

                0 0
              • kubad  

                co má vymačkaná klika společného s garančkama – pořád tu píšu o první prohlídce zdarma. A ty kliky byl dotaz na chupase jak by postupoval

                0 0
                • pitos  

                  že to bylo určené chupasovi vím ale dovolil jsem si reagovat. co má vymačkaná klika společného s garančkou?to že ani na první garančku nemusíš a i tak by měla být reklamace uznána.

                  0 0
                  • kubad  

                    může, ale to prokazování leží na zákazníkovy a jaks napsal děláš v oboru, a zrovna prokazování vady materiálu je hodně složitá a drahá věc.Nikdo od oka neřekne že je to vada materiálu, a ta zkouška bude pěkně drahá s nejistým výsledkem. Jednodušší je to u prasklin a lomů materiálů. Celkově jsme se do toho pěkně zamotaly – tohle by bylo potřeba řešit na konkrétním případě.

                    0 0
                    • pitos  

                      jasně,jen by mě zajímalo kde že jsem napsal že dělám v oboru,tedy pokud to bylo na mě:)

                      0 0
              • Blabas  

                Pak reklamuješ každou účtenku zvlášť. Kliky ti půjdou na posouzení a možná bedeš mít štěstí možná ne.

                0 0
            • chupas  

              zajdu za soudnim znalcem, necham si udelat posudek, jestli je moje reklamace opravnena – mam-li za vymackani nejakou odpovednost a kdyz mi kyvne, prinesu papir prodavajicimu. a kdyz nebude spolupracovat, predam to pravnikovi, ktery uz to zaridi. kdyz mi nekyvne, v ruce nemam papir a koupim novou kliku. pripadne se da jit cestou, prokazani, ze me prodejce zadnym zpusobem nepoucil o tom, ze kdyz to neutahnu, tak se to posere. potom je to jeho problem a moje reklamace bude ok.

              0 0
              • kubad  

                první problém posudek tě bude stát víc než kliky. navíc prokázat vadu materiálu bude hodně velký problém druhý problém právník tě bude stát mraky peněz. třetí naše soudy. Ale netvrdím že nemáš částečně pravdu a dá se to takhle protlačit. pokud na to máš peníze čas a chuť

                0 0
                • chupas  

                  ja pocitam s tim, ze znamy mi rekne posudek zdarma predem a podle toho se rozhodnu, jestli to za to stoji. u klik za litra na to muzu hodit bobek, u nakyho vkusnyho matrose uz je to jina vec. a kdyz mas kladny posudek, soud se neprohrava. a naklady zaplati „nevyherce“ soudu. lepsi je mit dobreho znameho v tom krame nebo dobrej vztah zakaznik-prodejce. to je vzdy rychlejsi a prijemnejsi cesta.

                  0 0
                  • ota  

                    o vztahu zákazník-prodejce to je, o tom žádná.já přesně toto řešil u silničky, vyprdnul jsem se na garančku, že to dám kdyby něco dohromady sám.po nějaké době se mi v nejnevhodnější době podělalo ložisko,nějak jsem podcenil to, že šly ložiska klik ztuha. Trošku mě zprdli,ale zadřené ložisko zdarma pořešili.Je fakt že k Teamsportu u nás mám důvěru a doufám je to vzájemné.Hned se pak utrácí v takovém obchodě ochotněji:)

                    0 0
                • ota  

                  jasně že realizace jeho postupu je druhá věc.ovšem myslím, že v principu ten postup má dobře.Asi moc v TV sleduju Černé ovce:)

                  0 0
    • Dados  

      Mam podobnej problem jako blondos, i stejný město :) Co mě ale zajímá, nedávno jsem přišel s kolem do místního servisu s tím, jestli by mi na něj mohli kouknout a pár věcí poladit (doma na to nejsou podmínky). Místní týpek mě docela hrubě poslal na servis tam, kde jsem to prý koupil – že kvůli něčemu se do Prahy jezdit musí… Je tohle normální? Samo, že můžu vzít kolo jinam, ale tohle moc nechápu – nebo měl jenom blbej den?

      0 0
      • pitos  

        tak třeba tady si počteš… www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…

        0 0
      • Tomcat  

        To že tě hrubě\neslušně\ne­taktně odmítnul je špatný, ale že ti odmítnul poskytnout servis na kolo\komponent který neprodal zas tak mimo není. Servis není nějaká zákonná povinnost , je to služba pokud se rozhodne ti jí „nenabídnout“ jeto jeho právo.

        0 0
        • Dados  

          Pitos: dík Tomcat: Chápu to, ale přijde mi jak blb – navíc když jsem tam pokoupil už docela dost věcí..

          0 0
          • Tomcat  

            Ano blbý to je, jde to říci patřičně slušněji.

            0 0
          • Jirik123  

            odmitnout servis ti asi muze, ale mel by pocitat s tim, ze v takovem pripade se tam uz nikdy neukazes a nebudes tam utracet sve penize – to je jedina logicka reakce. urcite mate v budejicich i slusnejsi servisy.

            0 0
      • blondos  

        A kam jsi sel do toho servisu? Abych tam nesel taky. Nemam auto, coz znamena jet vlakem, zabere to celej den a min. 400 Kc za listek. Proto jsem zakladal tenhle dred. Jestli to tam vazne mam vezt, nebo mi to za stejne prachy udelaj i v Budejovicich.

        0 0
      • lutte\'  

        u kterýho si byl ? ať vim kam nechodit :D

        0 0
    • rb  

      Být Tebou,ptám se prodejce,třeba u Giantu to bylo takhle.

      0 0
      • Tomcat  

        hezké jen v právním systému ČR neplatné. Záruka je daná zákonem , tedy 2 roky od datumu zakoupení a je jedno jestli na tom ujede 10000km nebo to bude mít rok ve skříni. Prodejce může přidat ve prospěch zákazníka, ale nené ubrat, nebo to takhle podmínkovat.

        0 0
        • Vašur  

          Tuším, že na to existuje termín „kogentní“

          0 0
          • Sauce  

            Přesně tak. A důležitá není jen ochrana vnitrostátní – člověk se může dovolávat i legislativy EU, která mu jako spotřebiteli poskytuje ochranu. Úmluva o právu rozhodném pro závazkové vztahy (Římská úmluva) byla transformována minulý rok do Nařízení, takže pokud nakupujete z eshopu v EU a nedohodnete si, podle jakého práva se kupní smlouva řídí, řídí se automaticky právem českým (včetně záruky apod.). Pokud se dohodnete, že se řídí např. právem německým, nesmí taková volba vyloučit kogentní českou ochranu spotřebitele (může ji však překonat). Takže „polokogentní“, chcete-li (podobně jako záruku si můžete sjednat delší, kratší ne).

            0 0
    • blondos  

      Dneska jsem dostal email od prodejce, kde jsem koupil přes internet svuj xp 929. Tenhle email me vazne potesil a vyřešil veškeré zde řešené problémy aniž bych se s ním nějak domlouval.

      0 0
    • blondos  

      V emailu stálo toto:

      Zdravím Vás.

      Nejprve Vám chci podělovat za nákup kola u mé firmy. Pevně doufám, že jste s kolem spokojený, že dorazilo v pořádku. Proč Vám píši.

      Jedná se o garanční prohlídku. Vzhledem k tomu, že jste kolo koupil v Praze a jste z jiného regionu je celkem jasné, že je hloupost jet k nám. Rozhodně se nebojte, že by Vám propadla záruka, nicméně je ale důležité kolo nechat v odborném servisu zkontrolovat a to po ujetí 150 až 200km. Ve Vašem regionu – České Budějovice je firma Kola Šírer nebo Daj Sport. Zde kolo dejte na garanci a naše firma Vám garanci proplácí do výše 300kč (klidně přes účet) V případě, že by daná garance byla dražší, rozhodně nám prosím volejte – číslo na mě je 777851531. Naším standardem je, že účtujerme max 200kč za garanci, pokud je kolo zakoupeno u konkurence. Odborný zásah je asi na 20minut. Je nutno zkontrolovat toto:

      • dotažení a kontrola paprsků
      • hlavová vůle
      • dotáhnut veškeré šroub. spoje
      • kontrola vůlí
      • kontrola tlaků vidlice, tlumiče a pneu
      • seřízení převodů a hydr. brzd

      Ještě jednou Vám děkujeme S pozdravem David Adam – CYKLOADAM

      0 0
      • Beruf  

        Nevim co sis koupil za kolo ( nečet sem celý forum), ale já sem si nechal poslat Apache od někud ze severu a v Českým Vrbným co je Apache mi udělali garančku zadarmo.

        0 0
      • chupas  

        mel si to vice zvyraznit. hlavne firmu samotnou. ukazkovy priklad dokonaleho pristupu k zakaznikovi – alespon z meho pohledu. a hlavne dale sirit, at se vic lidi dozvi! tam bych se nebal kupovat do skonani svyho bankovniho uctu.

        0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0
  • Patar

    Rovněž nedotažením v rámci garanční prohlídky.

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.