• HLAVA

    potřeboval bych poradit čim lepite galusky: alkapren či chemopren nebo něco jineho? diky

    0 0
    • zubatec  

      Teď už léta jezdím na pláštích, ale kdysi za komančů jsme je lepili chemoprénem, má výhodu že nevytvrdne a spoj zůstává pružný. Taky prý na to existuje nějaká páska.

      0 0
      • martt  

        za komancu bolo take speci lepidlo pod nazvom GALEP.

        A z DDR sa nosili obojstranne pasky na lepenie galusiek.

        Myslim, ze chemopren je tiez OK.

        0 0
      • hydrant  

        lepil jsem chemoprenem, ale později, když se objevila na trhu, už jen páskou, je to čistá práce ( čistý ráfek, čistá galuska ). Nyní však už přes deset let jen pláště.

        0 0
        • maxtor  

          Co tě přimělo k tomu, přesedlat z galusek na pláště?? Jezdím jen na pláštích a uvažoval jsem o opačné cestě. Mám ale pocit, že pro amatéra, který nemá za zadkem doprovodné auto, které mu při defektu dá náhradní kolo, jso galusky zbytečný přepych.

          0 0
          • martt  

            Ja som presiel z galusiek na plaste kvoli cene. Na moje vozenie sa to bolo aj tak jedno.

            Galusku vymenis ovela rychlejsie ako plast. Iba strhnes staru, navlecies novu, nafukas a ides.

            Problem je s opravami galusiek. Za komunizmu sa to posielalo kamsi do obnovy (nazov firmy) opravenie jednej diery stalo 10,–Kcs. Pre porovnanie nova galuska stala 40,–Kcs (ale nedala sa zohnat) a bezny plast na favorit, zvany pologaluska stal asi 30,–Kcs.

            0 0
          • Cejlon  

            …galusky jsou asi přepych.Ale dají se maximálně nahustit.Alter­nativou jsou plášťovky,které lze foukat do cca 10bar s cenou okolo 500 kč(TUFO),což je přijatelné.Asi brzo koupím jednu dozadu.

            0 0
            • maxtor  

              To je sice fakt, ale moje Micheliny Pro Race se dají pumpovat na až nějakých 120 PSI a já je mám na 90ti a stačí mi to. Já jsem používal plášťovky dříve, ale zanevřel jsem na ně kvůli tomu, že jsem u obou urazil ventilek a mohl jsem je vyhodtit.

              Nedávno se tady diskuovalo o tom, že píchlou galusku/plášťovku po opravě tmelem nenahustíš víc jak na 5 Atm a že už je jen na dojetí.

              0 0
              • smallbrother  

                plášťovky Tufo jsem jezdil asi dva roky a pak s ulehčením přešel na pláště. Nestojí to za to, problémy s defektama a následným řešením. Po defektu a zalepení to tak různě uchází a když je díra větší tak se při nahustění otevírá. Nikdy více. Opravdu nechápu ja kna tom může někdo jezdit i v terénu.

                0 0
                • maxtor  

                  To, co jsem měl byly taky Tufa. Věřím, že pro závodníky jsou super, ale toď vše.

                  0 0
            • Tomalda  

              Toť dilema, já jezdím plášťovky již čtvrtou sezonu a zatím snad, co si pamatuju, žádný defekt, nemůžu si je vynachválit. Hodně dobrá alternativa mezi pláštěm a galuskou, a ještě jedna velká výhoda, velice rychlá výměna. Toť vše

              0 0
    • MK  

      Lepim chemoprenem, ale tim silnejsim, tusim SILOLEP se to jmenuje, ALKAPREN se strhnul. Výhody: za 350,–(nejlevnejsi tufa tusim) lehci nez plaste s dusi stejne cenove relace (domnivam se od nakupu, ted prehled uz nemam), bezpecnejsi pri defektu (rikal kdosi)-zustane nalepena na rafku a da se po ni nouzove jet. Pri vyssim tlaku pry mene nachylne k defektu coz u plastu asi plati taky. Na predni mam od lonska asi 8tis a tvari se ze vydrzi jeste dost. Asi pro nekoho nevyhody: Musis(muzes) ssebou vozit celou nahradni, coz je tezsi nez duse, musi se lepit na rafek , jde hur opravovat ale jde to (rozparat- zalepit -sesit). Lepici paska kamosovi neudrzela ale asi zalezi na kvalite.

      0 0
      • Davit  

        Jenom v jednom nemáš pravdu: nic rozpárat a zalepit nejde – Tufo má „duši“ přímo navulkanizovanou – je to jenom jedna z vrstev. Musí se teda buď tmelit nebo zahodit. Jinak souhlasím. Přešel sem ale na pláště – nejvíc mě vadila právě nutnost vozit celou náhradní galdu. Teď šoupnu do kapsy nebo brašničky klidně dvě duše a lepení a je klid.

        0 0
        • MK  

          No jo, to jsem si neuvedomil, ja nedavno dojezdil archivni Warsavy a ty sesit sli, ty nove tufa jsem jeste nezpravoval(a taky nepich).

          0 0
          • martt  

            „archivne Warsawy“? Myslis P-B-W? To uz museli byt skutocne stare, tie sa robili za komunizmu :-)

            0 0
            • MK  

              jo, jo, presne tak, rok vyroby neznam (jestli meli 20 let?), tenkrat se to nejak fasovalo na TJ oddil cyklistiky , nebo to bylo za hubicku a tudiz to ,,nejak´´ vyzbylo a skoda to vyhodit, byli dobre skladovane, takze ani moc nezpuchreli, cest jejich pamatce…

              0 0
              • zubatec  

                Jo, Waršavy, na těch jsem blahé paměti jezdil taky. Ale byly to hrozný balony, lepší (=užší, vypadaly víc „závodně“) byly tzv. „kriterky“. Pamatuje to tu vůbec někdo..?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To víš, že pamatuji. Jezdil jsem na nich. Lepili jsme je „šelakem“ a Waršavy byly ve své době i ve světě žádané. Měnily se v NDR za galusky zn. Pneumant, nebo za tretry zn. Avanty. Kriterky i terénní galdy jsem jezdil též. Dokonce mám ještě 2 ks úplně nové B-P-W a 2 ks nových Pneumantek.

                  0 0
    • Baracuda  

      Paskou

      0 0
    • Smazaný účet  

      Koukám, že si tady vzpomínáme na doby minulé a nikdo ti nedal pořádný odkaz a odpověď na lepení galusek. Proto ti zasílám odkaz na výrobce TUFO. Nejjednodušší a nejčístší je používat oboustrannou lep. pasku. Jenom si musíš s galuskou při nalepování vyhrát a dobře ji srovnat – vystředit na ráfku.Toto je ten odkaz – www.tufo.cz/index.php?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.