full mtb downcountry vs xc pro hobby

139 nepřečtených
  • ZdeNECK1

    Otázka za všechny prachy, hobik, kterej tratě mistráku nikdy jezdit nebude, už mu není 25, ani 35, nehoní segmenty, na druhé straně potřebuje mit pocit, že kolo jede UP a občas furt pro pocit zamyká :)… je pro něj xc 100/100 narovnanější hlava za zenitem, měl by zkusit downcountry?

    Uvítal bych nějaké konkrétní zkušenosti běžných hobíků, ve smyslu, jezdil sem xc 100/100, ted mam univerzal 120/120 +2kg a stojí to za to, nebo spíše pro běžného uživatele marketing a nejede to, chápu, že je to věc subjektivní, ale testovaček je žalostně málo… dejme tomu, že co se zestárnutí týče, zajímá me srovnání modelů 2017 vs 2021, starší 29er fully nesrovnávám..

    dík

    0 0
    • novas752  

      Baví tě jezdit z kopce? Chtěl bys aby kolo z kopce zvládlo tak trochu víc nebo při tom aspoň bylo pohodlnější a jistější? Pokud ano, zkus DC, pokud terénim sjezdum zrovna moc neholduješ tak to neřeš a vem XC.

      1 0
    • Smazaný účet  

      DC je fajn, ale odlehčování leze do peněz.

      0 0
    • jonti  

      V soucasnosti uz zadny vetsi vyrobce nema novy model XC kola, ktere by jeste nikdo neoznacil pred par lety jako DC. Specialized Epic, Scott Spark RC, Intense Sniper, Trek Top Fuel a novy Ghost jsou uz hodne dlouhe a polozene.

      Jezdim ted Scott Spark 2021, zdvihy 130/120, uhel hlavy nejakych 67. Na puvodnich kolech a 2,4 Rekonech to jede z kopce super, ale po rovine nebo do kopce jsem mel oproti XC kolu pocit, ze mam zatazenou rucni brzdu. I oproti staremu Anthemu 29er na NN 2,25.

      Nedavno jsem mel vidlici v servisu, tak jsem tam nahodil 120mm Sida a lehci kola na 2,3 Fasttrackach a je to uplne jine kolo. Je o hodne sviznejsi, i kdyz to porad neni pocit jako u starsich XC kol. Z kopce to bylo ale o dost horsi, malo tuha vidlici a gumy co tolik nedrzi jistotu ve sjezdech vyrazne snizili.

      Zaver je, ze je to asi jedno, ramem je ted skoro kazde kolo dostatecne i do tezsiho DC terenu, nejvic delaji kola, gumy a dostatecne tuha vidlice. Teleskop uz beru u kazdeho kola jako samozrejmost.

      1 0
      • Hadato  

        Nesouhlas, strašně moc dělá geometrie. Chce to položenější hlavu a krátký představec (dlouhý reach).

        0 0
        • jonti  

          Ukaz mi XC kolo predstavene v roce 2020 nebo 2021, ktere to nesplnuje. Podle mne DC kategorie prestala existovat a davat smysl rychleji nez se rozsirila, tim jak se XC kategorie posunula vic do terenu.

          3 0
          • Hadato  

            Neříkám, že se jedná o kola představena v 2020/221, ale je pořád v nabídce více kol, které mají klasickou XC geometrii. Lux ještě pro letošek, Orbea Oiz a další. Tohle bych prostě osobně nedoporučil, tak to lepší vidle, kola a pláště nezachrání.

            S tou DC kategorií souhlas. Není prakticky důvod stavět kola na staré XC geometrii. Vypadá to, že to konečně většina výrobců taky pochopila.

            0 0
            • JachymP  

              Záleží kdo kde a jak jezdí a jestli má hlavu na to, aby se ve sjezdech někam posouval nebo nemá. Ve starším věku někdo kupuje fulla třeba kvůli většímu pohodlí než na HT a při tom jezdí terén i styl na HT. V těchto případech bych se nebál ani Luxe ani Oiz. Podle mě si na to každý musí přijít sám, co je kolo pro něj.

              0 0
              • jonti  

                Potreba fulla a potreba moderni geometrie spolu nemusi souviset. Turista v horach oceni fulla na rozbitych sirokych cestach, ale moderni geometrie je pro nej spis na obtiz.

                0 0
            • romank3  

              Je to ale právě otázka na konkrétní použití, třeba právě OIZ ve variantě TR je za mě pro hobíka který rád sportovní kolo a zároveň chce zkusit trochu toho trailu naprostý ideál. Třeba pro to co píše tazatel bych s klidem přesně takové kolo doporučil. Není to XC chrt ale pořád je to sportovní kolo které jede a zároveň se nebojí terénu. Já vím, XC tratě se změnily, dneska je to všechno mnohem více o náročném terénu, ale kdo z normálních hobíků takové tratě jezdí a jak často? Pro takového člověka je pak dnes tolik moderní geo 90% času na obtíž pro to aby 2× do roka na trailech zjistil, že to kolo je vlastně navržené pro něco úplně jiného než on normálně jezdí

              Pro tazatele: Nejsem úplně to co jsi poptával, přecházel jsem že 100/0 na 120/120, ale možná tím spíš mohu za sebe říct, že toho že by 120/120 nejelo bych se neobával, a to říkám jako člověk který pořád jezdí silnice:MTB tak 70:30. Takže pořád víc než na terén koukám na to jak jde kolo za pedálem a podle mě v tom jak to jede rozdíl proti 100/100 pokud vyloženě nechodíš vteřiny a gramy na závodní trati prostě nepoznáš, ale v lese si s tím můžeš dovolit o dost víc

              0 0
              • mirage  

                Jak poses, ten clovek de pijde projet fvakrat za rok na Rychleby s zbytek bude jezdit normalni teren. 120/120 bude vic pohodlnejsi. A jak zminujes, plno lidi ani nepozna novou geo a nekomu to i nevyhovuje.

                0 0
            • Pikaču  

              Oiz s hlavovkou 68 ze je špatná?

              0 0
    • Edwin  

      Měl jsem 2016 Anthema (čistý xc) a teď mám 2021 Tallboye (DC) a je to pro neambiciózní hoby ježdění lepší. Na rychlosti ztrácím pouze kvůli chybějícím těžším převodům, jinak to válí parádně a dolekopcom je to úplně jiná soutěž. Anthem byl skvělej, Tallboy je (pro mě) lepší.

      0 0
    • snas89  

      Za me rozhodne dc!

      Downcountry je o geometrii a ne ani tak o zdvihu.

      Delsi reach, polozena hlava (cca 67–68) a kratky predstavec.

      A to kolo odpusti smerem dolu fakt nesmysly. Je to uz jen o limitu zdvihu (100 vs 120) a co udrzi plaste.

      Co se tyce vybusnosti, tak dc kola podle me ztraci malinko a ve vysledku jsou stejne rychlejsi a schopnejsi.

      Tech vyhod je proste tolik, ze to neslo ignorovat a trh ted dohani progresivni vyrobce, krery s tim pred par lety zacali.

      Vyzkousej a uvidis. Vlastni zkusenost a zazitek je zaklad.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Je RB TR120 dc?

        0 0
      • jonti  

        Pocitove je to fajn, je to super zabava, ale na zavodech nakonec zjistis, ze to pomalejsi je. Presto ale takove kolo stejne jako ty velmi doporucuju.

        0 0
        • plzakj  

          Tak ten, kdo na zavodech jezdi top5 snad ma jasno nebo volby vice kol. U ostatnich moc nechapu, proc na “zavodech” resit umisteni a porizovat si kvuli tomu kolo, ktery mi bude zbylych 99% casu v roce bavit min nebo omezovat.

          0 0
          • Cryzyy  

            Já třeba zase úplně nevím, kde všichni na těch DC a více kolech jezdej a jak často vlastnosti takového kola využijí ?

            Abych opustil virtuální bublinu BF a překročil reálné zkušenosti z MTB Trilogy, tak jsem se letos zúčastnil pohodové vyjížďky s jedním našim předním enduro závodníkem, většina účastníku na trail/enduro kolech, nakonec to dopadlo tak, že jim Vojta ukázal co na svých kolech nedají a většina účastníků nechápala, že na XC 100/100 bez teleskopu sjedu víc (nebo stejně), než oni na svých kolech. Přitom bych řekl, že se za úplně sjezdaře nepovažuji ani náznakem, respektive se z kopce bojím jezdit rychle.

            2 0
            • plzakj  

              Tak ja mam treba hned za barakem spoustu trailu, kde jsem predtim jezdil na XC HT, ale dneska uz bych tam bez fullu a teleskopu jezdit nechtel. A taky nejsem zadnej endurista. Navic mam dve kola, takze na 110mm fullu jedu do terenu a mimo teren jezditm na grevlu.

              Proto pisu, ze vhodny kolo na 90% casu si musi kazdej najit sam podle toho, co jezdi. Ja bych si kolo na 2 akce za rok nekupoval. A je jedno, jestli vic nebo min trailovy.

              0 0
    • TJK  

      ja muzu rict ze sebe, ze akt. uplne vyhodu cisteho „stareho“ typu XC kola nevidim… Mam postavene „XC“ na Enduro ramu (nerikam ze to je ta spravna cesta a ze to doporucuju) , karbon kola, 2,3" fastraky, a vlastne jedine co me v zasade obcas vadi je mekkost 100mm SIDa… kolo umi letet neskutecne (alespon pro muj pocit) suprove se na nem jede do kopce, postavenejsi SA a z kopce dolu to ciste limituje jen jezdec (na co si troufne), jasne nejedu na tom kudlu jako na Enduru, ale kdyz dam na predek purgatory to sragor tak oproti Fastrakum zase cely kolo posunu o level dal.

      Osobne si myslim ze to je dobry krok, jak sam rikas asi ti nejde o sekundy a bedny na zavodech, imho kdyz si koupis bike klidne i 100/100 se spravnou GEO, objevis zase trosku jinej biking a mozna i zabavu v jizde z kopce a v „horsim“ terenu

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jen takový blbý dotaz zoufalce:

      přinese např. Pepic EVO, TREK Top Fuel 9.7, … větší „ochotu“ jet po rovině a do kopce oproti TR 120?

      Kde se láme ta svižnost XC/DC kola vs. pomalá hajtra?

      0 0
      • novas752  

        Kde se to láme? To je zcela subjektivní pocit, jeden ti řekne že se na Epicu EVO nedá po rovině a do kopce jet, druhý ti řekne že Stumpjumper EVO je parádně jezdivý kolo.

        Nějak objektivně posoudit by to mohl někdo, kdo jel na obou těch kolech, a na TR120 asi moc lidí nejelo. Ale zase ty Spešly a Treky si můžeš snadno půjčit a vyzkoušet, řekl bych že to pak s ostatníma „high tech“ DC kolama bude dost podobné. A zase, podstatný vliv na to má obutí, duše/bezduše atd.

        2 0
        • Lachtis  

          Přesně, krásně napsané. Za mne je nejlepší si oba typy kol a ideálně přímo ta, která člověk má v hledáčku, otestovat. Já si takhle taky v roce 2017 vybíral a kupoval kolo… člověku to strašně pomůže při rozhodování.

          0 0
        • Atilla  

          Zrovna to RB s tím tlumičem co tam má fakt valí ( aha on tam má RS, takže nevím) a zamčené je to pomalu jak HT. Takže tam bude problém ve výpletech a pláštích, ale to má taky dost lehké.

          0 0
        • tomxxx  

          Jen technická. Jde nebo půjde RB vůbec koupit? Jestli ta diskuze má vůbec smysl.

          0 0
      • nomecz  

        je to nesmysl, v nějaké lepčí specifikaci to asi o pár % lépe pojede ale bude to stát nesmysl a stejně dojdeš na to, že je to o gumách a hlavně o nohách.

        1 0
      • esmo  

        Top Fuel má hlavně úložnej prostor v rámu a to tě zrychlí neskutečně. K nezaplacení. :-)

        1 0
      • TK75  

        Láme se to na pneumatikách…nad tebou Vendetta je toho příkladem.Můj poznatek s Akou stejné…položená geo + Fast Trak= střela

        0 0
        • novas752  

          Zase ale do doby než se vjede to terénu, tam je FT značně limitující, to pak nemá smysl DC kolo.

          0 0
          • nomecz  

            v jeho pripade bych poridil 2× zaplety a hotovo … xc slupky + nejaky poradny gumy do terenu a hotovo

            mam to tak na Trenclovi 2,5 Aseegai + DHR+platformy a na druhejch RaRalph+SPD a jsou to 2 naprosto jiný kola

            0 0
          • Smazaný účet  

            Mně šlo především o srovnání rámů (třeba o kg lehčí snadno zamykatelný laminát…).

            0 0
          • TK75  

            Na mokru limitující dost a na přední by to aspoň Ground control chtělo, na suchu je to lepší i tak je pravda že je to třeba u mého kola první limit na který narážím, ale přesto je ta geo k tomu bezvadná a pustí mě dál než „starší geo“

            Chápu že k xc slupkam se to tak nějak automaticky přiřazuje, ale vsadím se že sedal posouvat během pár let budou xc kola posouvat

            0 0
            • Smazaný účet  

              GC/FT jsem měl na X-Controlu a bylo to svižný kolo. Možná tomu pomohl virtual, kdy se při dupání přitvrzuje (tahá za pedály) z.s.

              0 0
            • novas752  

              A pak na přeschlym prašnym je FT taky marnej, zrovna u té dlouhé položené geometrie to je hodně znát, geoška samotná dovolí fakt hodně, ale jakmile povrch neni zrovna ideální, začnou to rychlé xc pláště hrozně limitovat, zejména vepředu.

              Nedávno jsem jel nijak zvlášť těžký nebo prudký, místama trochu odkloněný trail v suché borovicové hrabance, já jel na HT s Dissector/Rekon, technicky trochu lepší jezdec za mnou jel na DC fullu s rychlýma pláštěma a zatimco já si to užíval, on musel jet krokem, protože se pláště bez větších boků v té vrstvě suchého prostě nechytaly.

              0 0
              • TK75  

                Ten předek je jasnej, to jsem zjistil hned…u mě hlavně když se vrhnu ze skalky, něco prudkyho a pod ní se musí točit, tak to prostě moc nebere

                Jenže takhle se dá pokračovat a to zase já rozmazlenej z grevlu musím posunovat pozvolna :-D

                0 0
          • Atilla  

            FT v gridu je bych řekl super plášť na zadek, pokud nehodláš jezdit v dešti.

            0 0
      • Georrge  

        Já bych neřekl, že se to někde vyloženě láme, spíš to jsou takové ty trošky, které v součtu můžou udělat hodně. Tedy hlavně gumy, pak kola (tuhost, hmotnost), tuhost rámu, hmotnost celého kola, posed, nastavení platforem pružení atd.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Takže resumé, když dám místo Barzo FastT stane se z TR XC střela. :) Jste fakt komici.

        Jsem měl koupit Luxe a všichni by byli spokojení.

        0 0
        • TK75  

          A Author od Genesis jel dobře?

          0 0
        • snas89  

          Barza jsou super plaste. Mam je jako univerzaly po cely rok:)

          0 0
        • MI.KU  

          Nechápu tu debatu o FT – Barzo a FT je v podstatě skoro stejný plast. Starý FT ustreloval hodně ten nový je výrazně schopnější, na suchu s nim není nejmenší problém na mokru není ideální ale nouzove se dá.

          GC novej je vysloveně na pohodu na sníh a blato nebo do měkkého povrchu s tím ze se sním dá i asfalt tak nějak v tom smyslu ze neobtěžuje.

          0 0
          • TK75  

            když si někdo stěžuje že mu kolo nejede, tak by mě nenapadlo, že má na kole Barzo

            V tom případě je pochopitelně rada obout treba FT k ničemu, stejně i to že se to láme na kolech :-)

            0 0
      • jonti  

        Neláme se to nikde, jde to plynule, vždy tě omezuje nejslabší část.

        Pro víc trailové užití nastavíš větší sag a větší progresivitu pružení, možná řidítka o 5mm výš a širší, agresivnější gumy. TAky mozna pujdes do vetsi velikosti a kratsiho predstavce.

        Na rychle/zavodni vyuziti chces presny opak toho nahore, nejde to mit soucasne.

        Epicem ani Top Fuelem si v tomto podle me po rovine a do kopce nepomuzes, neni to jen o ramu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Hmotnost kola cca 12 vs. 14kg je bezvýznamná?

          0 0
          • nomecz  

            v tvém případě ano … seš vysekanej 70kg chrt ? pokud ne tak … :-)

            0 0
          • novas752  

            Pro hobby xc ano. Na rovině je čistě rozdíl hmotnosti úplně jedno a do kopce je to z celkové hmotnosti soustavy jezdec+kolo+další věci docela malé procento (například při 14+75+2=91kg jsou 2kg 2,2%). Já mít při stejném výkonu o 2kg lehčí kolo, zvládnu 20 minutový kopec asi o 10–15s rychleji. No wau.

            0 0
            • JachymP  

              14 vs. 12 je znát dost, minimálně při tlačení do kopce ;)

              2 0
            • jonti  

              Není to vůbec zanedbatelné, mě vychází, že v 6% stoupání, když vážím 75kg, jedu 300W a kolo má 10kg, na udržení stejné rychlosti s 12kg kolem musím jet 307W.

              0 0
              • JakeF  

                Kolik hobbiku jezdi 4 W/kg? :)) A i tak mi 7 W na turistiku prijde celkem zanedbatelnejch…

                0 0
              • novas752  

                No to je teda kur*a rozdíl! :-) To je asi tolik jako čistý vs. zadělaný řetěz. To se vyplatí řešit XC závodníkovi na top příčkách v parádní formě, ale ostatnim sotva, vzhledem k tomu kolik ty 2kg mínus taky stojí a jaká negativa s tim jsou spojená (slabší brzdy, méně odolné výplety a pláště, měkčí vidlice apod.)

                Nehledě na to, že kopce na 300w jezdí málokdo, a při nižšim absolutnim výkonu je ten rozdíl pak ještě méně wattů.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jestli nikdo nepoznáte 2 kg na kole, tak potom nevím.

                  Nezajímá mě názor někoho, kdo jezdí dodávkou k lanu (není konkrétně mířeno)…

                  3 0
                  • esmo  

                    Jako když tady začnete vytahovat ty Watty, který absolutně nevím, co v realitě znamenají, tak to vypadá, že skutečně 2kg na kole je zanedbatelný rozdíl.

                    Ale z mé zkušenosti…2kg hmotnosti jsou prostě znát. Ať na kole, tak i v pase :D

                    2 0
                    • TK75  

                      A protože máme rádi pečenou husičku, řízeček atd tak si radši připlatíme za lehké komponenty, než si utrhovat od úst :-D

                      5 0
                  • esmo  

                    double post

                    0 0
                  • novas752  

                    Ono to znát je, ale pocity jsou sviňa, plášť nabombenej na 4 bary taky pocitově jede supr, ale reálně ne. Samozřejmě výpočty výkonu atd. nemohou zohlednit snadnější snadnější manipulaci s lehčim kolem při stoupání terénem apod.

                    A hlavně ta hmotnost neni vše, to je jen blbý číslo se kterym se narozdíl od dalších faktorů velmi snadno pracuje. Lehoučkej rám je supr, ale když se kvůli tomu při šlapání žvejká, rychleji budeš na kopci na trochu těžšim o dost tužšim, lehoučkej hladkej plášť je supr, ale když ti na mokrých kořenech 30× hrábne, opět budeš rychleji nahoře na tom těžšim s pomalejšim vzorkem…

                    Například jsem měnil tlumič, místo cca 300g vzduchového jsem dal skoro kilový pružinový, a kupodivu to kolo stoupá pocitově o dost lépe, protože to najednou zamyká na tvrdo…

                    1 0
                  • Peslezedirou  

                    Říkám si, že asi žiji v místě, kde tu gravitaci cítím trochu víc…:-) každý gram dole za mě super.

                    0 0
            • Cryzyy  

              A mohl bys mi prosim napsat, ze cca + 500g na svem kole nepoznam ? Dal jsem sice o proti lonsku o 200g lehci kola, ale nandal teleskop, dle meho uplne zbytecne 150mm, jenom proto, ze kdyz uz Kashima, tak vsude, o trosku tezsi plaste a dozadu Tubolight EVO vlozku… nevim, zda na tom jeste nejakej kopec vyjedu a ze jich prej zase od patku bude :o)

              0 0
      • TJK  

        z mojí zkušenosti to je asi takhle

        1. kola + obutí (váha, vzorek pláště, bezduše x duše)
        2. Geometrie kola (XC Geo prostě jede lépe naž položená Enduro GEO)
        3. celková váha / tuhost kola (manželčino pod 9kg karbon HT na stejných gumách je živěší než moje Vendetta)

        se zbytkem si musí poradit sám.. univerzál neexistuje, vždycky je tam nějaké ale…

        0 0
        • TK75  

          Hezký…s bodem č.2 nesouhlasim, to se psalo i před lety, kdy položená geo znamenala mít HA třeba 67–68°, to má teď xc a nejspíš nikdo nezpomalil :-)

          Nevěřím že přední kolo víc pod sebou nějak urychluje kolo

          U grevlu bych taky řekl, že nejde o to že to má strmej HA, ale prostě o ten nízkej předek co mi natáhne posed abych se opřel do pedálů

          ?

          0 0
          • JachymP  

            2 je myšleno asi jako celkový posed, nejen HA. Pak lze souhlasit.

            0 0
            • TK75  

              To ano

              0 0
            • TJK  

              ano ne pouze HA ale ta geo celkove.. porovnavam pocit na cistokrevnem XC HT a moji EN venette postavene jako cisty XC

              0 0
      • Smazaný účet  

        Takže rozdíl nepoznám???

        0 0
        • Kaire  

          Nové kolo na obzoru za 3, 2, 1.

          0 0
        • JakeF  

          Tak ale tady se nebavíš o rozdílu 2 kg… Tady je primární rozdíl, že Epic je efektivní XC kolo a ne trailová žvejka z lešenářskejch trubek.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak zněl dotaz na začátku, ale tady se řeší gumy a waty, a že hmotnost je najednou zanedbatelná…

            0 0
            • JakeF  

              Tak snad nejezdíš na kole tejden a je ti jasný, že je všechno individuální podle jízdního stylu, tras, výkonu, preferencí, atp…

              Hmotnost sama o sobě je fakt přeceňovaná. Jestli si koupíš tohohle Epica, nebo o ty cca 2 kg lehčího S-Workse, tak na hobby ježdění to zásadní rozdíl nebude.

              0 0
            • TK75  

              Asi se řeší protože pod názvem „efektivní xc kolo“ se skrývá x věcí které z něj to efektivní xc dělají :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já to chápu tak, že co nejlevnější úpravou zvihů a to buď z XC kola nebo trailového vznikla nová marketingová crossoverová kategorie DC, která zřejmě opět jen zvýrazňuje negativní stránky.

                0 0
                • TK75  

                  Na kategorie bych se vysr.. a řídil se jen podle sebe.

                  Co ty chceš aby to dělalo, bez ohledu na všechny pravidla

                  0 0
                • JakeF  

                  Na ty marketingovy kategorii zvyraznujici negativni stranky dneska jezdi vetsina XC svetaku :))

                  Jsou to kola do terenu… Pokud chces lehkou raketu na sotolinu a asfalt, tak to neni pro tebe.

                  0 0
                • novas752  

                  Řekl bych že to spíš zvýrazňuje ty pozitivní stránky, za cenu toho že to jede o maličko hůř.

                  Je to XC kolo posunuté trochu víc do terénu. Stále to má velmi dobré platformy opružení pro šlapání jako xc, ale trochu víc trail geometrii a je to v terénu trochu pohodlnější a schopnější díky plášťum, brzdám, mohutnějšímu odpružení apod.. Kdo to nemá na čistě závodní výkonnostní použití, je pro něho imho DC lepší než čistě XC kolo.

                  6 0
                  • Edwin  

                    A tímto bych to vlákno uzavřel, pač k tomu není co víc dodat :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      TR stejně půjde pryč, je to nechtěné ošklivé káčátko kupované na silu, s kterým se snažím marně už přes rok sžít.

                      I za cenu, že už žádný MTB následovník nebude.

                      0 0
                      • Paja  

                        Co si pamatuju, mělo to být ošklivé káčátko, které bude možno obouchati v lese a bez skřípění zubů pověsiti na hák při přepravě ČD ;)

                        0 0
        • novas752  

          Si to zkus. Epicy EVO maj a přes jakéhokoliv prodejce Spešlu to jde zajistit.

          https://www.testthebest.bike/seznam-kol

          0 0
        • Georrge  

          Pokud je jedno z těch kol nastavené na závod a druhé na trail, tak rozdíl poznáš. Dej tam ale stejné kola, stejné gumy, nastav podobně posed, nabouchej do toho trail kola tlaky aby to využívalo podobně zdvihu jako ten epic a najednou už tam tak zásadní rozdíl nebude.

          2kg jsou trochu znát, ale když hodíš na toho epica dva litrové bidony, tak se z rakety stane líná mrcha? Nestane. Těch faktorů je prostě hodně a jak jsem psal, každý udělá trošku a v součtu to udělá dost.

          1 0
        • Smazaný účet  

          Je tu vůbec někdo, kdo Epic EVO, Trek Top Fuel apod. reálně jezdí???

          0 0
          • esmo  

            Kubánec jezdí Top Fuel předchozí generace

            0 0
          • novas752  

            Jel jsem na aktuálnim Evu i klasickym XC, na staršim Evu i XC taky. Na novym top fuelu ne, na staršim ano. Na SuperCaliberu ano.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Takže final resumé od největších BF kapacit…

              nepoznám teda rozdíl při shodných komponentech:

              – cca dvojnásobně těžší rám

              – karbon vs. nezeslabovaný Al

              – chod z.s. ložiska vs. kluzná pouzdra

              – zdvih 120/110 vs. 130/120

              Tak jo.

              0 0
              • krabica  

                Jestli ho chceš, tak si ho kup a neřeš, jinak si pořiď radši pořádná kola… ;-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Kola z Břeclavi přes deset jsou na pi*u?

                  0 0
                  • krabica  

                    Oproti pořádným karbonům…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To je nějaká novodobá čínská bf pandemie?

                      0 1
                    • JakeF  

                      Já ti nevím, mně přijde, že proti solidním alu ráfkům jako DT je ten rozdíl taky spíš pocitovej, než že by člověk reálně zrychlil… Rozdíl na průměrný rychlosti alu x karbon jsem nebyl schopnej změřit ani na silničce (stejná výška ráfků).

                      0 0
                      • Atilla  

                        Taky nepoznám jestli přehodím zadní carbon za EX1501. Karbon má výhodu v tom, že když ti prasknou dva dráty, tak se točí pořád rovně:)

                        0 0
              • JakeF  

                Pocitově „poznáš“ leccos…

                Že bys reálně změřil rozdíl na průměrný rychlosti, to bys musel jezdit takový věci, že bys kola už dávno fasoval a neřešil na BF

                1 0
              • Edwin  

                Ber to tak, že ti prostě to kolo „nesedlo“ a jiný ti pocitově může sednout líp a tudíž se ti na něm líp i pojede. Jestli máš možnost změny, tak to udělej.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To já vím od začátku, že mi kolo nesedlo, ale nikdo mi tady nebude vykládat, že nepoznám rozdíl.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ty evidentně hlavně nepotřebuješ kolo do terénu… Kup si gravel a přestaň tu trollit.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Je mi jasný, že na tomhle fóru už jsou jen samí hustí rideři. A že nikdo od baráku za svoje na obyčejné TZ do lesa už nejezdí.

                      0 0
                      • Atilla  

                        To je jasný, ty lanovky na každém kopci nejde přehlédnout:)

                        1 0
                      • JakeF  

                        Na to mám XC fulla… Ale než bych řešil nesmysly jako ty, tak radši jezdím… Na hobby ježdění mi to kolo vyhovuje víc i na závodech, drncat se někde na 9kg HT bez teleskopu, na to už jsem starej.

                        2 0
                  • Atilla  

                    Tak proč se ptáš? Ty to kolo od začátku nesnášíš, tak se ho zbav ne? Když budeš mít z nového radost, tak ti to líp pojede. Ale zase přijdeš o tu zábavu hodiny kritizovat něco co celkem slušně funguje.:)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak pročs ho dával pryč, když tak skvěle funguje?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Už jsem ti to psal, nahradil jsem to gravelem. Za prvé kvůli tomu, že se mi překrývali kategorie kol a hlavně kvůli zápěstí, protože po zranění můžu na beranech jezdit bez ortézy na rozdíl oproti klasice.

                        0 0
                    • Paja  

                      Nepřijde, Patrik na všem něco najde ;-)

                      0 0
                  • esmo  

                    A proč se nás na to teda ptáš, když víš, že ten rozdíl poznáš? :D

                    0 0
                  • Dejv0  

                    s.er na to tady, rozdíl poznáš okamžitě a bez debat, ať jsou čísla jaký chtěj. A ty 2kg? Jop bude tě bavit nebrat do ruky kovadlinu.

                    0 0
                  • Georrge  

                    Však si toho epica někde vyzkoušej. Já pár let zpátky jezdil 150mm AM a myslel jsem si, že na moje ježdění to je zbytečný přepal a tak jsem si na test festu vyzkoušel různá kola. Ze srandy i EN, ale to jsem hned zavrhnul, to byla líná mrcha a sranda na tom nebyla ani z kopce.

                    Pak jsem zkusil tehdejšího Epica, čekal jsem jaká to bude střela, no místo toho jsem zjistil, že to je hodně nepohodlná mrcha a nějaký šílený pocit rychlosti jsem na tom neměl (ale samozřejmě že to bylo výrazně rychlejší než to EN a i než mé AM).

                    Pak jsem zkusil 120mm fulla od Superioru a na tom jsem se cítil nejlépe. Byl trochu těžší než Epic, po hladkém povrchu do kopce trochu pomalejší ale jak jsem vjel do terénu, najednou byl ten sup rychlejší díky měkčímu odpružení. A z kopce na něm byla parádní zábava, Epic byl na můj vkus příliš tvrdý. Takže já jsem se prostě v mnoha místech cítil rychleji na Superioru, než na Epicu. A někdo jiný, kdo preferuje tvrdá kola, se zase bude cítit rychleji na ultralehkém HT než na Epicu.

                    0 0
                  • novas752  

                    Však ti to taky nikdo nevykládá. Rozdíl mezi dvěma dost odlišnýma kolama samozřejmě bude znát. Čistě rozdíl hmotnosti na stejném kole (např. s nebi bez bidonů) znát taky trochu je, ale na reálbém měření se projeví docela zanedbatelně.

                    0 0
              • Georrge  

                Přijde mi že to tu trochu překrucuješ. Ptal ses na svižnost vs. pomalá hajtra, zajímá tě to reálně časově, nebo pocitově? Protože reálně časově tam hmotnost rámu nehraje moc roli (pokud je výsledná hmotnost celého kola +/- stejná, což OK, se stejnými komponenty nebude, ale zkus si ty dva litrové bidony a uvidíš) a materiál rámu nehraje roli žádnou. Co hraje roli je tuhost rámu, tu sice ovlivňuje i materiál, ale nejvíc to ovlivňuje konstrukce rámu.

                Ložiska vs. kluzná pouzdra nehrají absolutně žádnou roli v tom, jestli pojedeš rychleji nebo ne. To ale neznamená že to nepoznáš, jen to nesouvisí se svižností vs. pomalá hajtra. Jediné kde to může mít vliv, je pocit z toho kola, protože kolo na vyšším zdvihu, citlivějším odpružení a valivých ložiskách bude při záběru působit měkčím dojmem, takže ti to nebude připadat jako taková raketa. Časově to ale nemusí znamenat žádný rozdíl a opět nejvíc udělá konstrukce rámu a geometrie pružení.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Řek bych, že kluzná pouzdra všude budou potřebovat prvotní větší impuls k rozhýbání a z.s. nebude tak citlivá.

                  Asi bych si představoval nějakýho virtuala v karbonu 120/110, kde by ložiska vydržela alespoň 3 sezóny ;)

                  0 0
                  • Georrge  

                    Ložiska bych úplně neřešil, stejně se ta citlivost na XC kolech zabije platformou v tlumiči (snad už jsou dneska tlumiče s platformou, které jsou na open opravdu open). A moc energie ze šlapání se v ložiskách taky neztratí :) a s tou výdrží valivých ložisek jsem trochu pesimista, protože výrobci tam dávají docela malá ložiska a ty prostě nevydrží. Ložiska jsou totiž dost těžká :)

                    Jinak jak jsou na tom ty kluzné v RB? Potvrdila se jejich vyšší životnost?

                    0 0
    • Peslezedirou  

      Myslím, že nemá cenu řešit rozdíl mezi XC a DC, protože teď se jede Gravel bike ;-)

      2 1
      • kucka7  

        Přesně:)))

        Stačí se kouknout na letošního Obra Drásala – 7. Celkově Foja na gravelu.

        A ať mi nikdo netvrdí, že Drásal je bez techniky. Když to řekněte o Salze tak budu souhlasit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.