full mtb downcountry vs xc pro hobby

22 nepřečtených
  • ZdeNECK1

    Otázka za všechny prachy, hobik, kterej tratě mistráku nikdy jezdit nebude, už mu není 25, ani 35, nehoní segmenty, na druhé straně potřebuje mit pocit, že kolo jede UP a občas furt pro pocit zamyká :)… je pro něj xc 100/100 narovnanější hlava za zenitem, měl by zkusit downcountry?

    Uvítal bych nějaké konkrétní zkušenosti běžných hobíků, ve smyslu, jezdil sem xc 100/100, ted mam univerzal 120/120 +2kg a stojí to za to, nebo spíše pro běžného uživatele marketing a nejede to, chápu, že je to věc subjektivní, ale testovaček je žalostně málo… dejme tomu, že co se zestárnutí týče, zajímá me srovnání modelů 2017 vs 2021, starší 29er fully nesrovnávám..

    dík

    0 0
    • novas752  

      Baví tě jezdit z kopce? Chtěl bys aby kolo z kopce zvládlo tak trochu víc nebo při tom aspoň bylo pohodlnější a jistější? Pokud ano, zkus DC, pokud terénim sjezdum zrovna moc neholduješ tak to neřeš a vem XC.

      1 0
    • Smazaný účet  

      DC je fajn, ale odlehčování leze do peněz.

      0 0
    • jonti  

      V soucasnosti uz zadny vetsi vyrobce nema novy model XC kola, ktere by jeste nikdo neoznacil pred par lety jako DC. Specialized Epic, Scott Spark RC, Intense Sniper, Trek Top Fuel a novy Ghost jsou uz hodne dlouhe a polozene.

      Jezdim ted Scott Spark 2021, zdvihy 130/120, uhel hlavy nejakych 67. Na puvodnich kolech a 2,4 Rekonech to jede z kopce super, ale po rovine nebo do kopce jsem mel oproti XC kolu pocit, ze mam zatazenou rucni brzdu. I oproti staremu Anthemu 29er na NN 2,25.

      Nedavno jsem mel vidlici v servisu, tak jsem tam nahodil 120mm Sida a lehci kola na 2,3 Fasttrackach a je to uplne jine kolo. Je o hodne sviznejsi, i kdyz to porad neni pocit jako u starsich XC kol. Z kopce to bylo ale o dost horsi, malo tuha vidlici a gumy co tolik nedrzi jistotu ve sjezdech vyrazne snizili.

      Zaver je, ze je to asi jedno, ramem je ted skoro kazde kolo dostatecne i do tezsiho DC terenu, nejvic delaji kola, gumy a dostatecne tuha vidlice. Teleskop uz beru u kazdeho kola jako samozrejmost.

      0 0
      • Hadato  

        Nesouhlas, strašně moc dělá geometrie. Chce to položenější hlavu a krátký představec (dlouhý reach).

        0 0
        • jonti  

          Ukaz mi XC kolo predstavene v roce 2020 nebo 2021, ktere to nesplnuje. Podle mne DC kategorie prestala existovat a davat smysl rychleji nez se rozsirila, tim jak se XC kategorie posunula vic do terenu.

          1 0
          • Hadato  

            Neříkám, že se jedná o kola představena v 2020/221, ale je pořád v nabídce více kol, které mají klasickou XC geometrii. Lux ještě pro letošek, Orbea Oiz a další. Tohle bych prostě osobně nedoporučil, tak to lepší vidle, kola a pláště nezachrání.

            S tou DC kategorií souhlas. Není prakticky důvod stavět kola na staré XC geometrii. Vypadá to, že to konečně většina výrobců taky pochopila.

            0 0
            • JachymP  

              Záleží kdo kde a jak jezdí a jestli má hlavu na to, aby se ve sjezdech někam posouval nebo nemá. Ve starším věku někdo kupuje fulla třeba kvůli většímu pohodlí než na HT a při tom jezdí terén i styl na HT. V těchto případech bych se nebál ani Luxe ani Oiz. Podle mě si na to každý musí přijít sám, co je kolo pro něj.

              0 0
              • jonti  

                Potreba fulla a potreba moderni geometrie spolu nemusi souviset. Turista v horach oceni fulla na rozbitych sirokych cestach, ale moderni geometrie je pro nej spis na obtiz.

                0 0
            • romank3  

              Je to ale právě otázka na konkrétní použití, třeba právě OIZ ve variantě TR je za mě pro hobíka který rád sportovní kolo a zároveň chce zkusit trochu toho trailu naprostý ideál. Třeba pro to co píše tazatel bych s klidem přesně takové kolo doporučil. Není to XC chrt ale pořád je to sportovní kolo které jede a zároveň se nebojí terénu. Já vím, XC tratě se změnily, dneska je to všechno mnohem více o náročném terénu, ale kdo z normálních hobíků takové tratě jezdí a jak často? Pro takového člověka je pak dnes tolik moderní geo 90% času na obtíž pro to aby 2× do roka na trailech zjistil, že to kolo je vlastně navržené pro něco úplně jiného než on normálně jezdí

              Pro tazatele: Nejsem úplně to co jsi poptával, přecházel jsem že 100/0 na 120/120, ale možná tím spíš mohu za sebe říct, že toho že by 120/120 nejelo bych se neobával, a to říkám jako člověk který pořád jezdí silnice:MTB tak 70:30. Takže pořád víc než na terén koukám na to jak jde kolo za pedálem a podle mě v tom jak to jede rozdíl proti 100/100 pokud vyloženě nechodíš vteřiny a gramy na závodní trati prostě nepoznáš, ale v lese si s tím můžeš dovolit o dost víc

              0 0
              • mirage  

                Jak poses, ten clovek de pijde projet fvakrat za rok na Rychleby s zbytek bude jezdit normalni teren. 120/120 bude vic pohodlnejsi. A jak zminujes, plno lidi ani nepozna novou geo a nekomu to i nevyhovuje.

                0 0
            • Pikaču  

              Oiz s hlavovkou 68 ze je špatná?

              0 0
    • Edwin  

      Měl jsem 2016 Anthema (čistý xc) a teď mám 2021 Tallboye (DC) a je to pro neambiciózní hoby ježdění lepší. Na rychlosti ztrácím pouze kvůli chybějícím těžším převodům, jinak to válí parádně a dolekopcom je to úplně jiná soutěž. Anthem byl skvělej, Tallboy je (pro mě) lepší.

      0 0
    • snas89  

      Za me rozhodne dc!

      Downcountry je o geometrii a ne ani tak o zdvihu.

      Delsi reach, polozena hlava (cca 67–68) a kratky predstavec.

      A to kolo odpusti smerem dolu fakt nesmysly. Je to uz jen o limitu zdvihu (100 vs 120) a co udrzi plaste.

      Co se tyce vybusnosti, tak dc kola podle me ztraci malinko a ve vysledku jsou stejne rychlejsi a schopnejsi.

      Tech vyhod je proste tolik, ze to neslo ignorovat a trh ted dohani progresivni vyrobce, krery s tim pred par lety zacali.

      Vyzkousej a uvidis. Vlastni zkusenost a zazitek je zaklad.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Je RB TR120 dc?

        0 0
      • jonti  

        Pocitove je to fajn, je to super zabava, ale na zavodech nakonec zjistis, ze to pomalejsi je. Presto ale takove kolo stejne jako ty velmi doporucuju.

        0 0
        • plzakj  

          Tak ten, kdo na zavodech jezdi top5 snad ma jasno nebo volby vice kol. U ostatnich moc nechapu, proc na “zavodech” resit umisteni a porizovat si kvuli tomu kolo, ktery mi bude zbylych 99% casu v roce bavit min nebo omezovat.

          0 0
          • Cryzyy  

            Já třeba zase úplně nevím, kde všichni na těch DC a více kolech jezdej a jak často vlastnosti takového kola využijí ?

            Abych opustil virtuální bublinu BF a překročil reálné zkušenosti z MTB Trilogy, tak jsem se letos zúčastnil pohodové vyjížďky s jedním našim předním enduro závodníkem, většina účastníku na trail/enduro kolech, nakonec to dopadlo tak, že jim Vojta ukázal co na svých kolech nedají a většina účastníků nechápala, že na XC 100/100 bez teleskopu sjedu víc (nebo stejně), než oni na svých kolech. Přitom bych řekl, že se za úplně sjezdaře nepovažuji ani náznakem, respektive se z kopce bojím jezdit rychle.

            2 0
            • plzakj  

              Tak ja mam treba hned za barakem spoustu trailu, kde jsem predtim jezdil na XC HT, ale dneska uz bych tam bez fullu a teleskopu jezdit nechtel. A taky nejsem zadnej endurista. Navic mam dve kola, takze na 110mm fullu jedu do terenu a mimo teren jezditm na grevlu.

              Proto pisu, ze vhodny kolo na 90% casu si musi kazdej najit sam podle toho, co jezdi. Ja bych si kolo na 2 akce za rok nekupoval. A je jedno, jestli vic nebo min trailovy.

              0 0
    • TJK  

      ja muzu rict ze sebe, ze akt. uplne vyhodu cisteho „stareho“ typu XC kola nevidim… Mam postavene „XC“ na Enduro ramu (nerikam ze to je ta spravna cesta a ze to doporucuju) , karbon kola, 2,3" fastraky, a vlastne jedine co me v zasade obcas vadi je mekkost 100mm SIDa… kolo umi letet neskutecne (alespon pro muj pocit) suprove se na nem jede do kopce, postavenejsi SA a z kopce dolu to ciste limituje jen jezdec (na co si troufne), jasne nejedu na tom kudlu jako na Enduru, ale kdyz dam na predek purgatory to sragor tak oproti Fastrakum zase cely kolo posunu o level dal.

      Osobne si myslim ze to je dobry krok, jak sam rikas asi ti nejde o sekundy a bedny na zavodech, imho kdyz si koupis bike klidne i 100/100 se spravnou GEO, objevis zase trosku jinej biking a mozna i zabavu v jizde z kopce a v „horsim“ terenu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.