• Kinginrin

    Ahoj, jdu si pro radu ke zkušeným. Bude to asi trochu delší..

    Momentálně mám hardtail Specialized Pitch 2018, kupovaný pro občasné vyjížďky, tehdy vyhovující rozpočtem, vzhledem a i pocitově OK při svezení před obchodem. Bohužel s kolem mám od začátku celkem problémy, přehazovačka si dělá co chce a vedlo to již k mnoha pádům, kdy si samovolně přeřadila při jízdě do prudkého kopce, spadl řetěz a já nestačila vystoupit z nášlapů atd… Poslední dva roky jsem začala jezdit víc při vyjížďkách delších než hodina trpím jak pes s trapézy a krční páteří. Musím co 20 minut stavět, protahovat … a strašně to kazí dojem z ježdění.

    Už jsem zkrátila představec na minimum, posunula sedlo vpřed, snížila sedlo, ale nic se nezměnilo. Zvýšení řidítek mi v servisech důrazně nedoporučovali.. Jsem na tom kole prostě moc natažená dopředu, což je samozřejmě daný jeho geometrií, ale při projížďce před koupí se to dostatečně neprojevilo. Na druhou stranu při sjezdu se na kole cítím velice dobře, ale kolik těch sjezdů během vyjížďky je, žejo… Občas si půjčím přítelův Trek Roscoe 6, který sice není full, ale má vzpřímenější posez a je to pocitově lepší…

    To mě tedy vede k myšlence zkusit full, kde mi přijde, že ten posez je vzpřímenější – víc jak paní radová. Skladbu tras mám tak 50/50 silnice vs terén, šotolina, lesní cesty. Co se požadavků týče, nepotřebuju asi honit váhu, ani karbonový komponenty, ráda bych se pohybovala kolem 70–80.000 (pokud to bude mít smysl, jsem ochotná jít i na víc), teleskopickou sedlovku, převody 1×12 s kazetou, abych vyjela tady ty děsný kopce, zamykání vidlice na řidítkách asi nepotřebuju a pro svoje potřeby asi neumím úplně posoudit důležitost vidlice – pružina vs. vzduch. Mám 177 cm a dlouhý nohy, takže u většiny výrobců jsem na rozmezí M/L. Bydlím pod Krušnýma horama, takže věština tras jsou dost kopce.. Ráda bych prostě kolo, na kterém se mi bude příjemně jezdit, můžu se na něj spolehnout, užiju si i nějaký ten sjezd, občas lehčí trail – zbytek se stejně v nohou.

    Zatím mě celkem zaujala tato kola:

    Merida one twenty 600 tu jedinou jsem fyzicky viděla, ale nezkoušela jsem

    Trek Remedy 7 možná zbytečně velký zdvih vidlice?

    Trek Top Fuel 5

    Trek Fuel ex tohle by mi vyhovovalo i vzhledem, i když by to měl být asi poslednější parametr v důležitosti.. ale jsem holčička, no :-D

    Budu moc vděčná za věcné komentáře a rady zkušených bikerů. Je možné, že mi na základě výše uvedených informací napíšete, že hledám naprosto nevhodná kola, ale to je přesně ten důvod, proč si sem jdu pro radu před tím, než utratím, pro mě, celkou vysokou částku za kolo. Díky všem, co dočetli až sem :)

    0 0
    • Charlie_R  

      Na šotolinu a lesní cesty jsou podle mě ve výběru(až na Fuel 5) zbytečně velké zdvihy, taky ty kola budou trochu hůř stoupat. Vybíral bych něco se zdvihem max. 130mm s nezávodní geometrií. Třeba https://www.bike-life.cz/…-2023/d44807?…

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Kinginrin  

        Pravda, budu se snažit pohybovat kolem 120, což Fuel 5 splńuje.

        0 0
        • theedge  

          U těchto nízkodvihových fullů budeš často narážet na problém hodně sportovního posedu – jsou směřovány špíš jako XC závodní stroje a Stack ( výška hlavového složení proti středu ) mívají kolem 590 což je dost málo. Bude to posed který nechceš. Je to případ i Trek Top Fuel. Ale za vyzkoušení nic nedáš.

          Použitelnou geo mí i YT IZZO a je to krásný kolo:

          https://www.yt-industries.com/…/bikes/izzo/

          0 0
          • MlokCZ  

            Příliš malá hodnota stack vyloženě vadí až když chybí už moc. Tzn. pokud by potřeboval třeba o více než 3–4cm větší stack, tak až v takovém případě bych rozmýšlel vyřadit kolo z výběru.

            Dokud je to do těch cca 4cm, tak něco udělá nějaká ta podložka pod představcem (která většinou bývá) + to vždy pořeší snadno řídítka s větším zdvihem.

            Kombinace menší stack + řídítka s větším zdvihem zase přidá více místa nad horní rámovou trubkou.

            0 0
    • theedge  

      A toho fulla cheš teda proč ? – jen proto že chceš vzpřímenější posed ? určitě jde najít i HT se vzpříměnější pozicí.

      Pokud ale chceš fulla i z důvodu pohodlí tak to samozřejmě smysl má. Ale pozor XC fully se závodní geometrii ( halvně s nízkým Stackem ) budou se sportovním nataženým posedem.

      Ten současný Specialized máš při svých 177cm v jaké velikosti ?

      1 0
      • Kinginrin  

        Jednak pro vzpřímenější posed, ale i pro to pohodlí. Chtěla jsem to trochu i na vyblbnutí na trailech… Na ty XC jsem se dívala a hned je vyloučila, to by mi nic neřešilo..

        Ten Specialized je “L” ale stejně mi přijde, že mám prostě sedlo strašně vysoko a pak to vede k tomu natažení… když dám sedlo níž, tak je to lepší, ale už se mi šlape hůř..

        0 0
        • ladys  

          L je u Speslu pro tebe hranice a zřejmě špatně zvolená. Doporučuje se vzít menší velikost.

          0 0
          • Kinginrin  

            Pravda, bohužel jsem dala na radu odborníků v Radotíně, na kole se primárně cítila dobře, ale bohužel se nezadařilo. Problém vidím v délce nohou, mám tím pádem kratší trup a jsem proto moc natažená…

            0 0
        • theedge  

          Tak koukám na tu geometrii tvýho kola:

          https://geometrygeeks.bike/…-sport-2018/

          Jsem jen o 2 cm menší a to Lko je ti za mne určitě velký. Toptube 625 se Stackem 604 je na tebe dlouhej a nizkej posed.

          Na vzpřímenější posed se nedívej na Lka, ale na velikosti M ( u naprosté většiny značek ).

          Ať už to bude full nebo HT.

          0 0
          • theedge  

            Pokud full s pohodlnym posedem, tak bych hledal geometrii jako treba Giant Trance 29 2 ve velikosti M.

            https://www.giant-bicycles.com/cz/trance-29-2

            0 0
            • ladys  

              Kolik to váží? 15kg? Fajn do kopců.

              0 1
              • theedge  

                Vsak doporuc neco lepsiho :-) Dal jsem to jen jako priklad geo, pokud teda umis cist.

                0 0
              • Azmir  

                Spíš k 16 :D

                0 0
              • Lišák  

                Ty to bereš ze svého, silničářského, hlediska. Já teď jezdím stejný kopce na 15 kilové devětadvacítce, jako jsem jezdil na 13 kilové šestadvacítce a rozdíl pociťuju jen v tom, že na té 29", byť o 2 kila těžší, se mně jede líp.

                Ano, nejezdím kopce v Alpách.

                0 0
                • ladys  

                  Jelikož jezdím hodně a hodně i na biku, tak vím co dělá pár kg navíc… 26 jsem měl také, obě kola mají 12kg, což je podle mne hodně. Víc nedovolí rozpočet. Kdyby jsem to měl porovnat, tak v bordelu je lepší 29 na polnackach 26.

                  0 0
          • Kinginrin  

            Dívám a u Treka se nabízí M/L, což by asi byla úplně nejlepší varianta. Každopádně vyzkouším i Mko :) Díky

            0 0
      • theedge  

        .

        0 0
    • DanyBart  

      Jestli Vám vyhovuje přítelův Rascoe tak, jestli by nestačil HT s lepší geometrií, širším pneum, bezdušema a vidlicí s tokenem, aby líp žehlila malý nerovnosti.

      Případně Trek s iso-speedem (nikdy jsem nejel, tak nevím).

      Přece jen s fullem se pojí větší náklady na servis a údržbu.

      0 0
      • novas752  

        To je hroznej strašák ty zvýšené náklady na údržbu. :-) V celkových nákladech je to sotva 15–20% navíc.

        0 0
        • DanyBart  

          Tak to nejsou jen finanční náklady, ale i čas třeba :)

          0 0
          • JachymP  

            Souhlasím, navíc si nemyslím, že full z principu vyřeší nevhodně zvolenou velikost nebo geometrii kola. A 50% na silnici a málo sjezdů na vyjížďku – to bych si radši koupil karbonové HT a jelo by to líp.

            0 0
            • Kinginrin  

              Asi jsem ten poměr se silnicí trochu přestřelila, přeci jen se nejlépe cítím v lese na šotolině… full by mi pak dal možnost vyzkoušet i víc trailů a posunout dovednosti, což si na stávajícím HT netroufám. Ale je možné, že po vyzkoušení dojdu k závěru, že třeba full není pro mě, uvidíme.

              1 0
              • Charlie_R  

                Většinu toho, co jezdím, bych dal i na HT. Bikeparky a traily dole kopcom jdou mimo mě. Ale full je pohodlí – na kořenech, kamenech, panelkách, zadek tolik netrpí, atd… Nezávodím, tak je mi to jedno, že se trochu prohupuje(mohu zamykat, ale moc to nedělám, jen na asfaltu). A hmotností jsem na 11kg, což je celkem dobrý. Už se k HT nevrátím.

                0 0
      • Kinginrin  

        Vyhovuje posedem, ale ještě bych asi chtěla víc vzpřímenější… má na tom hodně široké pneu a ty mi zas tak nevyhovují, stejně tak jako osazení.. Co se nákladů na servis týče, tak to asi není tak úplně problém..

        0 0
    • novas752  

      Nejlepší je prostě půjčit a vyzkoušet. U Treku by to neměl být problém.

      Full ano proč ne, rozpočet je na pěkný full dostatečný. Když Trek tak Top Fuel, Fuel EX už je kolo čistě na trailové ježdění. Ale je to poměrně drahá značka, za dané peníze se dají najít lépe vybavená kola – u kterých je často zase problém je vyzkoušet (Canyon Neuron, YT Izzo atd.)

      0 0
      • Kinginrin  

        Souhlasím a díky.. je zvláštní, že jsem dnes mluvila se 2 prodejci Treků, kde jeden mi Fuel EX nedoporučil ze stejného důvodu jak zde uvedeného a druhý mi naopak vysvětloval, že je pro mé ježdění lepší … spíš byl dražší, řekla bych…

        0 0
    • Azmir  

      Přihodím do pranice zajímavé kandidáty, kdybys chtěla ušetřit na peněžence. Za 40k https://www.bike-discount.de/…trail-al-7.0 nebo za 52k dokonce v carbonu https://www.bike-discount.de/…-trail-9.0-1

      0 0
      • Kinginrin  

        Vypadají zajímavě, ale moc nevím, kde bych je vyzkoušela… carbon za ty peníze vypadá úplně top, ale při mý smůle bych ho hned při první vyjížďce někde řachla.. známe se :-D

        0 0
        • Azmir  

          Vyzkoušet jedině od někoho zde na b-f nebo zkusit něco s podobnou geometrií. Carbon je právě na „bouračky“ mnohem lepší, není totiž problém ho za pár drobných opravit, prasklý hliník neopravíš.

          0 0
    • FOSA  

      Ještě by měl jít půjčit bajk i v decathlonu, ten jejich full 120/120 zdvihu by na Tvůj požadavek mohl být ok. Někde jsem teď četl, že to lze půjčit na týden, to už člověk stihne slušně projet… Nemá teda teleskop, ale to se dá řešit.

      Já od nich jezdil hardtail xc900 v karbonu a super kolo s bezkonkurenčním poměrem cena/osazení.

      0 0
      • Kinginrin  

        Díky, zajdu se na něj podívat, budu to mít při cestě na prohlídku Treka

        0 0
    • Kinginrin  

      Díky všem za podnětné rady a připomínky, omlouvám se za pozdější reakci, ale systém mi nedovolil, jako nováčkovi, přidat více komentářů dříve, než za 24 hodin. Trochu jsem se zorientovala v nabídce a nejslibněji zatím vychází ten Trek Top Fuel 5 (cena ok, dostupnost na zkoušku v mém okolí a vzhled také) – v nadcházejících dnech se na něj jedu podívat a pokud bude na první šlápnutí vyhovovat, půjčím si ho na víkend – Trek tuto možnost prý nabízí a v případě koupě kola cenu odečte, což mi přijde fér. Třeba ve finále zjistím, že mi vlastně full vůbec nevyhovuje a budu zpátky tam, kde jsem byla :-D

      0 0
    • Kinginrin  

      Tak jsem nakonec zakotvila u Treka, konkrétně tohohle:

      Fuel EX 8

      Měla jsem ho teď 3 dny půjčeného, vyzkoušela kopce, sjezdy, lesy a trail a maximální spokojenost… ani po 3 hodinách jsem o zádech nevěděla. Jen na těch 29 kolech se budu muset naučit, ale to půjde :) Velikost M/L ideální.

      Každopádně všem zúčastněným děkuju za podnětné rady, zase jsem se něco přiučila :)

      0 0
      • Lišák  

        Pěkný!

        Nafoť a šupni ho do profilu.

        0 0
        • Kinginrin  

          Díky, ještě bydlí v krabici u prodejce. První týden v červenci pro něj jedu, tak pak udělám fotodokumentaci :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.