• blaza.7

    Ahoj všichni,

    už nějakou dobu vybírám full(celopéro) do 50–60 tisíc. Zhruba 5 let jsem jezdil na HT nebylo to špatný ale ten komfort na fullu je úplně jinde.

    Jezdím 1–2 krát týdně, kolem 50km. Většinou lesy v okolí Olomouce, hory jako Jeseníky, Beskydy atd… Co se týče vyjížděk je to většinou nahoru, dolů takže bych to viděl spíš na Trail bike zdvihy max 140/150mm, zároveň aby to nebylo extrémně těžký.

    Mám 182cm, 88 kg a kola většinou L-ka.

    Zatím jsem se díval na Canyon Neuron 5/6, a Qayron Carma.

    Budu rád za vaše tipy.

    0 0
    • MilanT  

      Já mám tedy CARMA MKII TR Q 29" něco přes rok a zatím zkušenosti dobré.

      Najeto cca 3500–4000km převážně na vyjížďkách okolo 50–60km.

      Jediný problém co mám je s vrzající kazetou,ale tenhle týden budu dávat kazetu SLX M7100 a věřím že problém pazvuků se tím vyřeší.

      Jinak brzdy fungují dostatečně,nikde žádné vůle a i dokonce sedlovka má vakl tak maximálně 1–2mm o čemž ovšem vůbec při jízdě nevím.

      Tlumič drží,vidle taky nic a za sebe mohu tenhle stroj doporučit.

      Samozřejmě to něco váží,ale už jsem si zvykl a vlastně je to vhodný posilovací stroj :-)

      Vlastně jedna věc tu je,ty pláště jsou sice nezničitelné,ale když jedu s kamarády kteří mají míň terénní obutí tak při přesunech tolik nestíhám :-)

      Mám kolo v profilu tak se můžeš mrknout.

      Jenom tedy ta cena je vyšší než Tvůj limit,no.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • blaza.7  

        Díky, kolo vypadá pěkně akorát si říkám jak se na tom jede po silnici, než se dostanu do lesa mám to tak 15km po cyklo tak jestli by nebylo vhodnější něco o kousek lehčího a univerzálnějšího.

        0 0
        • novas752  

          To máš jednoduchý. Jak to jede po silnici ovlivní zejména pláště (jestli to má zdvih 130 nebo 150 je jedno protože to můžeš přizamknout a jestli to váží 13 nebo 15kg je v ten moment téměř jedno). No a pláště máš dané tím, jak a kudy chceš v terénu jezdit. Buď to bude neprůstřelné a lepivé, ale 15km po silnici jednim směrem pojedeš s dost velkym sebezapřenim, nebo to po silnici docela slušně pojede, ale zase to bude pro potenciál trailového kola trochu nebo dost limitující v terénu.

          Jestli přecházíš z toho xc ht co máš v profilu tak počítej s tim že to prostě tak i tak pojede po silnici hůř (ale zase si pod tim nepředstavuj katastrofu, akorát ti při stejnym úsilí při přesunu prostě klesne průměr, při pohodovém tempu podle těch plášťů o nějaký 2–6km/h). A dej si bacha, že nové výrazně odlišné kolo pravděpodobně dost zamává tvými návyky jak a kudy jezdíš.

          1 0
        • MilanT  

          Jak to jede po silnici,není to raketa :-)

          Na druhou stranu jezdivější pláště hodně vyřeší.

          0 0
      • antuch  

        z Carmy se dá udělat u rychlý BC kolo. Já s tím teda jezdím i maratony, ale já jsem jinej a dělám to vlastně v rámci práce:D

        Aktuálně mám setup 12,8 kg s pedály na gumách Michelin Wild XC.

        3 0
    • Georrge  

      Přijde mi, že těch 150mm chceš spíše pro komfort a spíš než co nejvyšší rychlost z kopce chceš rychlost na přesuny a do kopce. Na tyhle účely byly před lety fajn vysokozdvihové XC kola. Dnes je ale vše hodně orientované směrem dolů a 150mm kategorie už mi moc jezdivá nepřijde. Tak jestli nebudeš muset zabrouzdat do nižší zdvihové kategorie 120–130mm.

      Nebo ještě takhle – jak moc dobré sjezdové schopnosti od toho očekáváš? Co nejlepší?

      0 0
      • blaza.7  

        Co nejlepší být nemusí, těch 140mm aby to aspoň mělo. Nějaké skály, skoky atd.. s tím jezdit určitě nebudu. Jak říkám něco na styl toho Qayronu nebo Canyon neuron, nejsem v těch kolech zas tolik zběhlej, tak bych byl rád za nějaký další tipy a značky. :)

        0 0
        • novas752  

          Spíš řekni jak a kudy chceš jezdit v terénu. Zběhlý možná nejsi, ale v dané kategorii a cenové hladině si vybral asi top osazená kola na trhu. Teď jde o to, jestli je trailbike to co potřebuješ. Z mého pohledu to jsou kola dělaná na to aby si se v rámci možností dopravil pod kopec, relativně efektivně vyjel na kopec za účelem užít si jízdu terénem dolu a poté to opakoval.

          Dříve jsem měl jen xc ht a typická vyjížďka měla 50–80km, nějakých 500–1500m převýšení, po větší oblasti, asfalt + lehký terén a trochu středně těžkého. Rok poté co jsem si koupil 150mm 27,5" trailbike měly moje typické vyjíždky už jen 30–40km při stejném převýšení , asfaltu nutné minimum při jízdě z a do menší lokality, ve které se motám a vyzobávám sjezdy dolů, klidně vyjedu 3× stejnou cestou nahoru.

          0 0
          • blaza.7  

            Počítám s tím, že podle kola se přizpůsobí i moje trasy. Když jsem měl HT jezdil jsem převážně šotolinu, polňačky a lehčí sjezdy, kořenům a tak jsem si vyhýbal jak do výjezdu tak do sjezdu ale rád bych si je dával, proto chci full to je hlavní věc. Jak jsem říkal o těch 15km cesty po asfaltu to se dá samozřejmě zkrátit, bude to prasácká cesta ale taky je to důvod pro celopéro. To co jsi psal o smyslu Trail-biku chápu a dává mi to smysl. A jsem rád, že mým prozatímním výběrem jsem se trefil mezi top kola v dané ceně. Každopádně bych rád nějaký další značky a modely ať se mužu porozhlednout i jinde. Díky. :)

            0 0
            • novas752  

              Nevím za kolik teď mají nejlevnější modely, ale docela slušně osazené vždycky byly i kola YT Industries, Propain, Radon, Kellys, CTM. Lépe než Canyon nebo Qayron to ale nejspíš nebude.

              0 0
            • ladys  

              Tak zatím, jezdíš terén na gravel, a radši žádné kořeny a hned trailové kolo.

              Nevím co je okolo Olomouce za brutální sjezdy a traily.

              Na jihu ČR jsem zatím se zdvihem 100/100 neměl problém, ať to byla 26 nebo 29.

              Jdeš na komára palicí..

              0 1
              • theedge  

                Na bf mne vždycky překvapí to maloměšťácký uvažování – bydlíš v Olomouci, tak proč si chceš kupovat trailové kolo ? To by si lidi v Olomouci nemohli koupit ani sjezdovky když v Olomouci není sjezdovka :-D Přechází z HT se 100mm vidlí a má si koupit fulla se 100mm vidlí jo ? To je teda pokrok :-) Když to stačí tobě na Jihu Čech, tak to musí stačit jemu v Beskydech že ?

                Jasně tam vidím napsáno Jeseníky a Beskydy a to už jsou regulérní hory – rozhodně z pohledu MTB. Těžko se z Olomouce do Jeseníků bude přibližovat po vlastní ose – prostě to naloží do auta nebo vlaku. A co když ho napadne si zajet do Rychleb nebo když už má fulla tak se svézt na lanovce v Koutech ?

                Vzhledem k tomu že trail bike je to nejuniverzálnější co může koupit, tak se dívá správně.

                A jak se tu už mnohokrát napsalo, tak to není o tom jestli má zdvih tlumiče 130 nebo 140, ale o tom jaký pláště bude vozit a jaký tlaky v nich. Když na takový kolo dá dozadu Rekona 2.4 tak to pořád pěkně pojede a už to snese i něco v terénu.

                blaza.7:

                Cenově dostupný kola dělá Canyon, Cube, Radon, CTM, Kellys, Quayron, …

                3 0
                • ladys  

                  Člověk co nejezdí na HT přes kořeny a chce jezdit lehčí sjezdy. Tak mu schvalujete trailové kolo :D

                  Přečti na co jsem reagoval. Děkuji.

                  Na horší cesty, kořeny a lehčí sjezdy mu stačí 100/100, kola i pláště co mu doporučujete jsou úplně mimo.

                  0 0
                  • theedge  

                    1 -Trailbike mu schvaluji protože ho sám chce – to ty mu vnucuješ že mu musí stačit XC, protože přece stačí tobě, tak musí stačit každýmu … jasná logika toho že jen já mám pravdu :-)

                    2 – jak jsi chtěl tak znovu čtu si na co jsi reagoval:

                    „Počítám s tím, že podle kola se přizpůsobí i moje trasy“ – začne jezdit jinak a jinde než jezdil.

                    "To co jsi psal o smyslu Trail-biku chápu a dává mi to smysl.

                    Tak nějak mi z toho vychází že vůbec nevím o co tu řešíš. Byl jsi někdy v Beskydech ?

                    3 0
                    • černápole  

                      Beskydy jsou hrozná díra-)

                      1 1
                    • ladys  

                      On ho sám chce… Jsi zkušený cyklista, tak mu poraď. Evidentně trail není jeho cíl-chce jezdit lehčí sjezdy nahoru dolu. Na co mu tam bude trailbike. Aby do kopce táhl váhu navíc? Logika jezdím trailbike jezdi trailbike :)

                      Na XC se toho dá sjet opravdu dost i se šlupkama, takže přizpůsobení tras není problém. Má to 15km do kopců a lehčí sjezdy.Nestojí to nad zamyšlením zda nepostačí obyč full?Nižší váha, lehčí pláště. Promiň napsal jsem svůj názor ;)

                      Neřeším nic, napsat názor se může?Nikomu nic nevnucuji, jezdit na tom bude on. V Beskydech ne, ale jinde jsme pár kopců vyjel a sjel. A Jižní Čechy nejsou jen okolo Třeboně. Vůbec nechápu proč na mne v každém příspěvku útočíš, přemýšlej o tom, že na základě svého schvalování si kopí kolo a na konec zjistí, že to pro něj není. A bude mu to cyklistiku znepříjemňovat. Možná máš pravdu a bude šťastně s trailbikem drtit cyklostezky ;)

                      0 0
                      • theedge  

                        Hele na to nemá smysl reagovat. Ať si koupí co chce … informací tu má dost :-)

                        1 0
                      • jeniiiik  

                        No, přítelkyně byla taky na xc posrana. Koupil se trailbike, (Norco Optic) a sjede co by na xc nedala ani omylem. A jestli je celkově na vyjížďce pomalejší o 2 nebo 5km/h je úplně fuk.

                        Není to tak dávno, kdy tady frčely endura na Superflow. :)

                        1 0
                      • novas752  

                        A co když lehčí sjezdy chce jezdit, protože s jinými nemá zkušenost kvůli tomu, že jsou na xc hardtailu spíš boj o přežití než zábava?

                        Já to měl taky tak. To co jsem na xc ht jezdil jako maximum co bylo nějak zábavně jetelné, teď na lepšim kole už skoro nejezdim protože je to na tom nudné a jezdim těžší/zábavnější sjezdy.

                        0 0
    • mais  

      napadá mě Blizzard XCM – když už potřebuješ fulla – jet 50 km výlet a z toho 30 km po silnicích na fullu není nic zábavného a pokud pojedeš s někým jiným, kdo má HT, tak se víc nadřeš, nebo by jsi si dal sám nižší tempo – full začne (aspoň pro mě) být zábavnější hned, jakmile opustíš asfalt.

      O pláště se netřeba bát, většina lidí, co se na kole tak nějak toulají krajinou atd.. tak super výkonnostní a odolné pláště nepotřebují a většinou je zastaví dřív hlava a chybějící schopnosti, než kompromisní vlastnosti plášťů

      0 0
      • novas752  

        No ona ta hlava jde často docela ruku v ruce s těma pláštěma a dalšíma okolnostma. Jsou věci do kterých by se mi na nějakých xc pláštích zrovna nechtělo, ale s lepšíma to neni problém.

        0 0
        • mais  

          To sice jo, nicméně většina lidí jezdí na kolech a s technikou jejíž potenciál zdaleka neumí využít. Takže se pak trápí na vynikajícím sjezdovým nebo enduro plášti a vysokou odolností a přitom by to samé s trochou tréningu dali na výrazně lehčím plášti na pomezí XC/trail, zase se podívej, co většina lidí reálně jezdí a co tam berou… měl, bych to srovnat, tak u motorek v době oblíbenosti cestovních endur, pro řadu těch motorek byl největší terén šotolinový parkoviště pod zámkem či jinou pamětihodností, dneska taky většina SUV 4×4 bere ztečí tak parkoviště u hyper super a jednou max dvakrát do roka se s tím lidi přesunou do Alp, aby zajeli na uklizené parkoviště pod centrální lanovkou

          0 0
          • novas752  

            No jo, ale to je prostě o hlavě a těžko s tim něco uděláš. Jednou prostě takovou hlavu máš a nemáš stovky hodin ježdění na to to nějak výrazně posunout. Pokud takové věci jezdit chceš, můžeš si uzpůsobit kolo tak aby tě v těhle situacích podpořilo lépe. A naopak, pokud o takovém ježdění vůbec neuvažuješ, je úplně zbytečné mít trailbike hendikepovaný rychlýma xc pláštěmě, protože to pak vláčíš úplně zbytečně a nějaké xc nebo dc by udělalo lepší službu.

            0 0
            • mais  

              jasně taky je faktor chci to, nicméně zrovna u těch plášťů je to fakt markantní, jak lidi často podlehnou marketingu a cílené reklamě. Jasně nemám nic proti dobrý plášťům – dokonce považuji za rozumné mít několik sad (pokud nemá člověk několik kol) – rozlišený podle použití a ročního obutí a běžnou letní krajinovou vyjížďku na letním suchu – ty trail/xc pláště zvládnou v pohodě, podzim jaro, zima, trailpark je zase vhodnější mít víc drsný pláště, nicméně obávám se, že většina používáním dojde k tomu, že ty trail/xc je vlastně nijak zásadně nelimitují

              0 0
      • Johny_r  

        Souhlas. Hlásím se do uvedené kategorie. Vepředu mám Ardent race a vzadu Aspen. To první by většina místních trailistů nikdy neobula, protože to není dost DH a to druhé je čistě závodní XC plášť s minimálním vzorkem. Kolo ochotně jede i po asfaltu a přesto si při svých omezených schopnostech užiju i traily. Předek mě nezradil snad nikdy, zadek někdy klouzne, ale v rámci slušnosti a kontrolovatelného smysku. Limit hlavně té přední gumy bude daleko před mými schopnostmi. Jasně, nejsem žádnej závodník, ale někdo určitě potřebuje víc, ale myslím si, že pro 80–90 % cyklistů, co potkávám by tahle kombinace taky stačila a na přejezdech by se mnohem míň nadřeli.

        0 0
        • mais  

          asi tak, navíc jsem si všiml, že většina lidí (včetně často mě) jezdí v nášlapech i na fullech, takže první limit je sundat nášlapy…

          0 0
          • MilanT  

            Moc nerozumím, full = jezdit platformy?

            0 0
            • mais  

              ne nášlapy = hlava, nemůžu hned a snadno vystoupit = pro většinu lidí limit

              1 0
              • Georrge  

                yop… a je to větší limit než gumy

                0 0
                • mais  

                  samozřejmě.

                  za mě největší limity od hlavy jezdění na kole, kdo je překoná je hned jinde:

                  1. špatná rada při učení jízdy na kole, když učí člověk, co to neumí (je zvláštní, co si lidi nesou celej život)
                  2. neschopnost/strach používat přední brzdu
                  3. nášlapy a strach z nich
                  0 0
          • novas752  

            Furt bych mnohem radši jezdil s nášlapama na pořádných pláštích, než na platformách s nějakýma rychlýma xc semislickama. Na fullu mám teď sice platformy, na trail ht ale půjdou nášlapy.

            1 0
          • Johny_r  

            Taky jezdím v nášlapech (s ohrádkou). Především proto, že velká většina vyjížděk není trail, ale nějakej les, polňačka a tvrdý XC boty mi vyhovujou. Jezdím v nich i na trailech, i když preferuju spíš flow traily s pumpováním, klopenkama než nějaký kamenný peklo. Určitě nastaly momenty, kdy to hlava nedala, ale bylo jich tak málo, že mě to ještě nedonutilo vzít platformy. Vím o místě, kde bych je asi ocenil, ale je to takovej šotolinovej padáček se zatáčkou uprostřed a potokem dole, kterej bych se bál sejít i pěšky. Navím tam rozhodně narážím na brzdný vlastnosti Aspenu na zadku, kterej tady jede jako sáně. Zcela ojediněle využiju tu ohrádku, vycvaknu botu a postavím jí mimo kufr. Není to dobrý řešení, ale na pár metrů nějakýho extrémního bordelu, kterej potřebuju spíš pomalu opatrně projet, to docela stačí. Navíc ty nášlapy vozím dost na lehko. Ještě nikdy se mi nestalo, že by mi bota omylem vypadla, takže nevidím důvod to moc utahovat. Snažím se spíš cvičit hlavu, že se nemá bát. Už mockrát se mi stalo, že jsem musel nečekaně vystoupit a vždycky jsem nohu automaticky vyndal. Je to fakt v hlavě.

            1 0
            • Edwin  

              Jediný v čem mě limituje SPD je „jízda“ po zadním kole. Tam vrávorám a obojím se, že to nevycvaknu. V terénu jak píšeš, je to automaticky ven.

              0 0
            • n_bye  

              Já stejný. Ještě dodám že v těch sjezdech kde to drncá ocením to, že noha nepopojede.

              0 0
        • krabica  

          Ardent ti klounzne v první ostré zatáčce na navlhlé hlíně, to bych nepřál ani nepříteli… :-D

          1 0
          • Johny_r  

            To bude asi dost záležet na stylu jízdy a tom, čemu říkáš ostrá zatáčka. Mne ještě nezradil. Nejen na navlhlé hlíně, ale ani v bahně. A to mám Ardent Race – rychlejší variantu, která drží asi ještě míň než Ardent. Ale jasně, na nějaký enduro to není. Na maratonový tratě a lehčí traily je to úplně v pohodě.

            0 0
            • novas752  

              Tato informace bude při výběru trailového kola a obutí na něj velmi užitečná.

              0 0
              • Georrge  

                Proč by ne, však se tu celou dobu mluví o tom, že trail kolo se dá zrychlit a posunout směrem k XC pomocí plášťů. A ačkoli jsem ardent nikdy nejel, tak podle vzorku mi to zas až takový extrém nepřijde.

                0 0
                • novas752  

                  Pak ale vláčíš trailové kolo úplně zbytečně protože si na tom kvůli plášťum stejně nemůžeš dovolit o moc víc než na xc.

                  0 0
                  • mais  

                    většina lidí, co jezdí na kolech vláčí s sebou víc, než by muselo, určitě mezi třetinou a polovinou má kolo dokonce blbě zvolené a nakonec si stejně min polovina lidí kupuje kolo podle faktoru chci to

                    1 0
                  • Georrge  

                    Já vím, ale co se dá někdy dělat… už nahoře jsem si posteskl, že tahle trail zdvihová kategorie je kolikrát až moc orientovaná dolekopcom. Jak jinak to řešit, když chce člověk něco s lehce vyšším zdvihem (ten můžeš ocenit ať už máš jakékoli gumy) a zároveň aby to trochu jelo? Nevím jestli se takové kola dnes ještě nabízí, asi pak jedině stavba nebo upravit…

                    0 0
                    • mais  

                      prakticky nic, ne každej je blázen a fanda, co může mít a má na každou trať jiný kolo, takže nakonec je ten trail největší univerzál, pro ty, co chtějí tak nějak všechno a nechtějí moc asfalt. Prásknou na to nášlapy, nebo hybridy (z jedné strany nášlapy a z druhé platformy), dají lehce nebo více méně drsné gumy proti původnímu osazení a jdou jezdit. Jen je dobré si uvědomit, co člověk chce, aby to úplně nepřestřelil… jasně máš vejlety, kdy by to mohlo být klidně gravel, cross a máš vejlety, kdy by to mohlo být drsnější kolo, ale nakonec to vlastně všechno na tom trailu dáš, ne nejhezčeji, ne nejtechničtěji, ne nejrychleji, ale svezeš se

                      3 0
            • vaclaw  

              Hele jestli tobě ardent race stačí, tak budiž ti to přáno, ale třeba mě ardent nestačil ani ma zadním. Stačilo aby bylo mokro nebo naopak vyschlo a prašno a už to bylo na hraně. A to nejezdim žádný hroty. Samozřejmě technika mě asi limituje, ale proč si nepomoct pláštěma.

              0 0
              • Johny_r  

                To rozhodně. Jde o to, co je cílem. Pro mě je důležitější, aby to nemělo odpor, když šlapu někde po rovině, do kopce a jsem ochoten za to obětovat nějaký grip na trailu, protože tam jsou moje schopnosti stejně daleko za možnostmi toho pláště.

                0 0
    • blaza.7  

      Dáte mi ještě nějaký tipy na jiný značky a modely kol, než byly zmíněny? Díky za odpovědi. :)

      0 0
      • mais  

        asi tu neni Ghost, RB (ale nevim, kdy maji dodani), Giant

        0 0
        • jeniiiik  

          RB už tak z bazaru. Nefungují.

          1 0
        • Metrick  

          Ono toho do 60 bohužel fakt moc není. Nejlíp vychází to co bylo zmíněno. Oblíbený Trance 29 od giantu je od letoška přes 75, Orbea Occam/Oiz, o něco míň, ale ceny jsou blíž k 70 než 60. Jestli budou k sehnání, tak ještě Marin Rift Zone nebo nějaký Polygon, případně nižší verze Norco Fluid FS. Co bude dostupné je jiná věc.

          0 0
    • jeniiiik  

      Koukni do zpráv.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.