Dobrý den,
rozhoduji se o co nejlepším trail rámu, no a po dlouhém bádání jsem si vybral:
- PELLS Tarpan
Krásnej a lehoučkej (990g bez tlumiče)
- GIANT Trance X
Nevíte někdo náhodou, kolik váží?
Dobrý den,
rozhoduji se o co nejlepším trail rámu, no a po dlouhém bádání jsem si vybral:
Krásnej a lehoučkej (990g bez tlumiče)
Nevíte někdo náhodou, kolik váží?
Ta váha Tarpana je nějaká podezřelá…
Materiál: Custom Alu Hydroformig Tubeset
Sedlovka: 31,6mm
Váha: 990 g
LOL odhadem tam patří číslice 2 před těch 990 :D
:D Možná tak bez trubek
Ta váha Pellsu je hodně mimo, tolik váží některé karbonové HT.
no 990g Pells?:D leda ve snu a jeste zhulenej:)
To budes kupovat celej samostatnej ram? Trance X cca 30tis.
Jestli vybiras kterej ram, tak jedine TranceX – ma maestro
990g bez tlumice:)) Vtip dne. Gramari celeho sveta zahrnuli firmu Pells objednavkama.
no já jenom, že jsem o pellsu slyšel hodně chvály a trance prý rádmpraská
Od koho jsi tu chválu slyšel? Od prodejců nebo z reklamního letáčku Pellsu? (: Je třeba se kouknout na to, kolik Tranců jezdí. Full od Pellsu jsem viděl vždycky akorát na obrázku. (:
O pellsu hodne chvaly? clovece ty fakt perlis:))
Pells určitě zapomněl před 990 napsat číslovku 2 :). To by bylo již odpovídající.
Tarpan jsem viděl sice jen na obrázku, ale docela myslím se jim povedl. Co se týče po funkční stránce je to 4čep, tak by mohl fungovat. Asi bych ale vsadil na jistotu vzal Trance.
tak přece jenom tarpan je docela novinka a tu chválu jsem slyšel od recenzentů, kterým se tak líbil, že si hned museli koupit taky. A ten tarpan se dá taky postavit docela lehkej.
+/- stejně jak na tom Giantu
Tarpan jsem viděl i v reálu, a dost se mi líbil. Ale působil dost mohutným dojmem, tipoval bych, že rám má i přes ti kila (ale je to jen mlj dojem). Zpracování mi ale přišlo solidní. S Giantem ale bude o hodně víc zkušeností :-)
ahaa, ja uz to pochopil…:) ze te za tu reklamu pells plati:))
sakra, zase jsem se nechal nachytat na odkaz v ankete.
me hlasovani pro Pells neplati.
pro me plati to same :-)
A co třeba gt sensor?
GT Sensor není také špatná volba. Nevýhodou u GT je nemožnost normálního uchycení košíku na flašku. Otázka je, jestli ho budeš používat.
Jezdil jsem 3,5 roku GT I-Drive 5, předchůdce Sensora a fungoval fakt výborně. Teď jezdím Spešla SJ FSR a je ještě citlivější a lineárnější než GT. GT ale mělo výhodu, že se skoro nehoupalo při plně otevřeném tlumiči.
no vo stumpjumperu taky přemýšlím, to by bylo asi upe nej co?
Koukám jak u Spešlu funguje reklama :)
no urcite, prtze specialized jsou uplne nejvic nejlepci kola:))
+1 :-D
Nevím jestli úplně nej, ale funguje dobře a volba to není špatná stejně jako třeba ten TranceX s Maestrem.
Spešl je 4čep a je houpavější, než třeba jiné systémy, ale pokud má člověk tlumič s Propedalem, tak není problém houpání krotit.
Za mě RB IQ.
Pokud chce člověk jednočep, kterému se moc nechce za pedálem a je dost progresivní, pak není co řešit :)
ono je to stejne jedno, prvni full stejne nevyberes tak, aby ti 100% sedel. Proto fulla musis koupit a dokud se nerozapdne, nesednout na jiny.)
na jednu stranu mas pravdu, ale proc koupit neco u čeho víš uz predem ze nebude idelani :D
a vis to, skutecne to vis?:?)
Ty jsi s Giantem 100% spokojeny, kolikaty je to tvuj full?:?)
Ja otevrene rikam, ze moje kolo je ***** tezka, odolna a dlouha jak autobus, protoze se ji nechce na kralika:) A taky ji budu jezdit nez se rozpadne!
funkce zadni stavby ok
uhel sedlove trubky by mohl byt jiny ale mam to nastavene tak ze na fuknci to vliv nema(vzhled neresim) takze taky ok
jediny problem je ze jsem zmenil styl jezdeni, kdybych zustal u toho co jsem jezdil v dobe kdy jsem ho kupoval tak by mi to kolo sedelo dobre… :) tim padem maly zdvih, mala progresivita a delka kola mi tedka uz tolik nesedi ale to souvisi s tim stylem jizdy…
tedka ho budu preskladavat na zavodni kolo takze by mozna mohl byt zase ok…
ale pravda znova bych ho nekoupil…
Ja treba mam taky silenou kovadlinu, ale jinak je to kolo pekne hravy, relativne dobre jede, a pritom zkopce je to tancik, cili ja si to poskladal vicemene podle predstav :o) Mozna bych mohl mit jeste krapet polozenejsi uhel hlavy, ale zas tak to nehori
Říká majitel ne zrovna lineárního jednočepu. Ale já vím, Trek určitě „jde za pedálem“ jako blázen.
treba prave proto…
Já tedy nevím co všichni s progresivitou IQ mají, ale z poslední vyjížďky jsem se vrátil s 14mm nevyužitého zdvihu na tlumiči (tedy reálně využitých 127mm). A to byla vyjížďka převážně po lesních cestách, bez divočin, bez skoků. Sag nastavený na 20mm na tlumiči.
14mm nevyuziteho zdvihu na tlumici dela v realu kolik?
podle me celkem dost ne? co jezdim ja i kdyz jedu jen kolem baraku tam vyuzivam uplne plny zdvih jak na vidlici tak na tlumici pri sagu cca 18–20%
ikdyz si zvolis blby kolo vzhledem k tvymu jizdnimu stylu…:))
ale tezko bych na vyjizdce „kolem baraku“ chodil po dorazech:)
v okruhu 3km od baraku mam dalo by se rist 2–3 „FR drahy“ co tam maji borci postavene… :)
jinak ja si vybral dobre ale potom co jsem vybral a zacal jezdit na fulovi se muj styl jezdeni zmenil… :)
jediny reseni, ktery ti porad radim, nech si Antenu a postav k tomu neco s vetsim zdvihem:)
si to spočítej, pokud je na tlumiči nevyužitých 14mm a v reálu využitých 127mm, tak je to 152–127=25mm reálných.. Nebo opačně 14*±1,8=25,2mm…
Každopádně si myslím, že je to zlepšení – dříve jsem se bál nafoukat do expanzky (do BV) minimální tlak a na tlumiči při stejném ježdění zbývalo max. 25mm nevyužitého zdvihu. Navíc jsem měl větší SAG, asi tak 30mm na tlumiči. Teď mám nafoukáno požadované minimum 125PSI, sag 19–21mm a dosahuju právě těch 12–14mm zbývajících na tlumiči.
Rozhodně si nemyslím, že bych měl na ježdění kolem baráku nebo po lesních cestách s kořeny, cyklostezkách, dávat doraz. Takhle mám aspoň rezervu na nějaký skok nebo na jízdní „růst“ :0)
Mas tlumic o zdvihu 141mm? Clovece kolik to ma oko-oko, tak 350mm?
Reálně využitých 127mm znamená využití reálného zdvihu zadní stavby. Pokud by se jednalo o tlumič, napsal bych tedy že je využito na tlumiči 62mm…
Z toho jak jsi to napsal to zrejme vubec nebylo. Jak jsi dosel na tech 127mm zdvihu zadni stavby to taky netusim.
Já zase nechápu co nechápeš ty.
Přijedu z vyjížďky a změřím na tlumiči nevyužitou část zdvihu. Je to 14mm. Díky znalosti modelu (v poslední části zdvihu je Leverage ratio 1,8–1,72 na úplném konci zdvihu) vím, že těch 14mm na tlumiči je vlastně 25mm reálného zdvihu zadního kola. Tedy jednoduchou matematikou 152–25=127mm reálné využití zdvihu rámu.
A to si prozenes linkage, nebo necim takovym, ze vis jaky je v ktere casti zdvihu pomer prepakovani?
Ano, naměřil jsem pozice čepů rámu a MlokCZ udělal model v Linkage.
Tak to pak jo, uz je mi to zcela jasne:)
Já jsem se postupným testováním dostal až k 22mm SAGu. Když to při nějakým švihu přiškrtím propedálem zmenší se mi SAG na těch cca.19mm. Podobně jsem nastavil i vidlici a spokojenost.