• zuzi01

    Ahoj,

    mam SJ elita s foxem triadem a uz me moc nebavi prepinani mezi propedalem a open na ramu

    vim ze uz se tady resilo jestli to k necemu je ale jak mlok celkem dobre poznamenal tak SJ se na open celkem dost houpe takze bych to rozhodne vyuzil a v nekterych situacich je prepnuti dost problematicky(ri­ditka jen jednou rukou) a rad po kopci nahoru hned jedu dolu aniz bych pretrhnul nit

    nasel jsem na foru neco jakoze mozna jagwire ale na nic blizsiho, tak me zajima jestli to nekdo nevyresil…

    mel jsem to na pujcenym scotu a bylo to super

    dik

    0 0
    • MlokCZ  

      Co takhle mít vhodněji nastavenou platformu (ať už úpravou v TF tuned nebo poladěním compressin tune)?

      Tím myslím mít méně omezující platformu jako to mám poladěné třeba já na Stereu. A potom není žádný problém, když ve chvíli, kdy je houpavější terén, tak když to nepřepínáš a máš pořád na platformě. Rozdíl ve sjezdu platforma x otevřený tlumič je pak hrozně malý.

      Samozřejmě je pak menší rozdíl i ve výjezdu, že to ani pohupování neomezí moc (ale trochu samozřejmě ano), což mi přijde dobře, protože i ve výjezdu chci dobře funční zadní stavbu.

      Mám páčku tlumiče na Stereu dostupnou hůře (jediná věc, která z mojeho pohledu na Stereu není dobrá), ale nepřepínám to pak tak moc často díky té rozumné platformě, takže to pak moc nevadí.

      Pokud chceš cpát na kolo další kabeláž, tak bych si tohle schoval pro teleskopickou sedlovku. A mít takhle hned dvojí kabeláš a dvě další páčky na řídítka už si nedokážu moc dobře představit.

      0 0
      • zuzi01  

        me prave celkem vyhovuje tak jak je nastavenej ted propedal i open

        kdyz to necham poladit prijdu o zaruku a posilat to kamsi se mi taky uplne nechce(vis zhruba cenu?)

        nevim jestli jsem to uplne dobre pochopil, oni by poladili propedal, kterej bych tam nechal pak porad a zmenili by prubeh? (pac jinak to asi jde zmenit nafoukanim…)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ladí se vždy celé nastavení komprese, které ovlivní jak pozici otevřenou, tak propedal.

          Poladit můžeš nechat celkem levně v Bikelive, detaily se zeptej u nich, já vždy řešil vše v TF tuned.

          V TFtuned je to pak celková úprav tlumiče, kdy dodají vlastní řešení tlumení, kde se ladí vše dle požadavků, rámu a váhy jezdce + navíc pořeší věci jako dodělání high speed expanze. Tlumič je pak chodem celý jinde, ale zase je to mnohem dražší. O lock bys ale zcela přišel.

          Nafoukáním nic nepoladíš, tím měníš i velikost sagu, ovlivníš celý průběh a nic z toho měnit právě nechceš.

          0 0
          • zuzi01  

            no to mas tezky, vysvetlovat nekomu neco o cem nema ani paru, takze asi nebudu plytvat tvym casem

            nez zacnu hledat nemas nekajek link na clanek kde bych se dovzdelal o tlumicich? (ct, high speed expanze, sag …) neco vim ale uz si nejsem uplne jistej…

            pak jestli budes mit cas muzem pokracovat :-)

            0 0
            • Martinson  

              Tlumič Fox triad je fox laděný pro specialized, navíc s atypickým poměrem délka tlumiče/zdvih. Já bych lidi od Spešlu zase tak nepodceňoval, mě se zdá vyladěný dobře.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nikdy žádný tlumič nemůže být ideálně vyladěný, protože vždy je to pouze to stejné jedno naladění.

                Jenže jezdci mají různé požadavky, různě hmotnosti, různý styl jízdy, takže nikdy pro všechny vyhovovat nemůže ať je řešený sebelépe.

                0 0
          • zuzi01  

            a nez me zacnete kamenovat ze mam takovydle kolo a prd o tom vim tak na moji obranu fulla sem nikdy nechtel ani sem o nem nepremejslel. proste sem chtel novy kolo (mel sem tractiona) a chtel sem zkusit 29 garyho , kterou ale nekomu v testcentru uz pujcily, tak kdyz uz jsem tam byl tak sem si pujcil todle no a po prvnim sjezdu sem se rozrechtal, chvili dejchal a bylo jasny ze to kolo uz nedam z ruky

            jako tresnicka na dortu je ze sem tejden potom co jsem ho koupil dostal priusnice takze celkem slusny muka kdyz sem se na to kolo akorat koukal a pak uz bylo –10 stupnu…

            0 0
    • McBlacky  

      na Triad se nedělá. obecně na tlumič kde je potřeba 360 stupňu pohyb páčky jde blbě remote. Na klasický locky co maj max 120 stupnu pohyb to pomocí vratný pružinky a kladky jde.

      kdybys přeci jen na něco funkčního narazil, hoď to sem

      0 0
      • zuzi01  

        treba lock me vubec nezajima, jezdim hlavne teren, takze kdyz nahodou jedu po silnici tak bych to klidne prepnul rucne, cili stacili by dve polohy, ale to asi stejne neexistuje…

        0 0
        • Martinson  

          Mě by taky stačilo pouze open a propedal. Asi zkusím bastlit, pořád šátrám po tlumiči a zároveñ mě vyhovuje jak pěkně rozdílně se chová na open a propedal.

          0 0
          • smallbrother  

            Taky jsem to zkoušel, na FOX RPL, upravil jsem si páčku pushlock na tři polohy (poloha páčky na lock je volná, pohyb je asi 180 st.) Průměr kladky jsem spočítal podle pohybu lanka od páčky, zpětnou pružinu (tlačnou) jsem měl kolem lanka a fixoval jsem ji o konec bovdenu. Jako kámen úrazu se ukázalo nakonec fixování bovdenu na tlumič, protože indexace na tlumiči ja docela silná a podle toho musela bejt i pružina – posunovalo se to.

            Nakonec mi došla trpělivost a během jízd jsem zjistil, že mi Propedal docela vyhovuje. Hejbe se to, ale nijak tragicky. Mám jednočep, možná to je tím.

            Podle mě je ten remote docela proveditelnej, je potřeba mít nějaký zázemí, jinak to je děsnej bastl :)

            0 0
        • kycis  

          Kolik toho mas na nem najeto? Jestli malo, dej tomu cas. Taky jsem nejdriv do kazdyho kopecku zapinal propedal, ale postupem casu jsme se zaprve naucil lepe slapat, za druhe si clovek na fulla celkove zvykne a prestane citit tu potrebu porad pruzeni nejak omezovat, prijde na to, ze to nema vubec zadny smysl. Ted ho zapnu pouze na afaltu, nebo kdyz jsem vyrazil na zavod, ten jsem objel na propedal cely, preci jen treba kratke vysvihy ve stoje jsou s propedalem podstatne efektivnejsi, pri bezny vyjizdce ale takhle agresivne nejezdit, tzn. propedal netreba.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce