• kloubik

    Co říkáte na nové vidlice Fox? Poměrně dobrý přehled co je nového viz. článek na Bikeradar.com

    U Talase se nově bude snižovat ze 150 mm pouze jednorázově na 120 mm, to samé u Talase 36 160 mm (verze 180 mm bude mít snižování na 140). U té 160 mm verze mi to přijde rozumné a dostatečné, u Talase 32 si nejsem jistý…

    Zajímavé je zdůvodnění od Foxu :-) Když se sníží na 100 mm, dává to dojem že člověk jede do kopce pomaleji (řešilo se to i tady na foru). Je to podle mě sranda, podle mě se marketingové oddělení polekalo, že lidi (kteří tomu nerozumí, ale zato je to 90 % všech kupujících) začnou řešit, že Fox vidlice jim při snížení ztěžuje jízdu do kopce…

    Další změna je u vidlice 36 se zdvihem 160 mm. Vidlice přijde o nastavování high speed komprese výměnou za lockout s nastavením tresholdu. Nevím jestli je to šťastné řešení – i když je tu jasný posun této vidlice do kategorie trail biků, stejně si myslím, že lockout je zbytečnej a víc lidí by uvítalo možnost nastavit si high speed kompresi podle podmínek kam jde jezdit.

    160 mm vidli si lidi nekupujou přece jen na XC ježdění – i když mi přijde, že marketingová masáž se o tom snaží lidi přesvědčit. Já mám Float 32 140 mm RLC a za poslední rok jsem lockout použil 1×.

    Zajímavý by mohl být návrat Terralogicku a hodně se mi líbí Talas pro 29-tky (90–120 mm). Jo a v neposlední řadě – konečně černá barva! :-)

    Akorát tenhle rok žádný řeči o citlivosti nebo linearitě atd. Už jste někdo jezdil nějakou Foxku 2010 hlavně z 32 Float a Talas řady? Došlo k zlepšení citlivosti díky FIT patroně a zmenšení progresivity jak slibovali? Rád bych vyměnit Float za něco se snižováním zdvihu a čím dál víc uvažuju spíš o Revelation nebo Lyrikovi než o Talasu.

    0 0
    • MlokCZ  

      Tak to se mi tedy nelíbí ani trochu. Změna u Talasu 32 snižování jen jednostupňové ze 150 na 120mm je pro mě obrovské zklamání.

      V praxi právě používám hodně obě polohy, do delších mírnějších kopců snižuju jen o ty 2cm, to je geometrie akorát.

      A do prudkých výjezdů to ty 4cm určitě chce.

      Snižování o 3cm bude v obou případech krok k horšímu a to výrazně.

      A ten marketing moc nechápu, proto tam přeci byla ta poloha jen o 2cm snížení, která tam teď už nebude.

      2010 Talas tu má kubad, v originále vše perfektní (průběh by měl být tedy ok, ale přesně detailněji musí popsat majitelé) až na tu citlivost, které zůstála při starém, takže v originále žádný zázrak. Tedy kvůli citlivosti je třeba nechat upravit, pak i citlivost parádní. Mně stále ještě kolo s Talasem 2010 nedorazilo (tedy už jednou dorazilo, ale ve špatné barvě bez anodizace, takže čekám dále na tu správnou variantu, co jsem objednal), takže jsem v praxi pořád Talase 2010 nezkusil.

      U 2008 Talasu s progresivitou ale nebyl problém, ta šla pořešit změnou tlaku v třetí komoře (a tuhle operaci musí být schopný udělat v každém servisu, kde Talase umí servisovat).

      0 0
      • zmolko  

        mna by zaujimalo porovnanie citlivosti Talasu 32 v plnom zdvihu a Floatu R140. vies to porovnat? diky

        0 0
        • MlokCZ  

          To bude záležet na ročníku obou vidlic. A u R ošizené verze Floatu bez high speed expanze ani netuším jak je přesně nastavená komprese.

          Lze tedy obecně říct pouze to, že Talas systém vždy přidává nějaké pasivní odpory navíc a nepatrně zhorší citlivost.

          Není to ale nic extrémního. A do 2008 ročníku je to mírně horší (odhaduju něco do 2kg odtrhu navíc), od přepracování na Talas III systém to bude už téměř zanedbatelné (určitě do 1kg navíc k odtrhu).

          Oproti tomu mnohem větším kurvítkem je ta vysoká komprese a ta se liší od konkrétního modelu.

          Pokud to bude stejná verze obou vidlic (tedy budou tím mít shodnou část tlumení), tak se citlivost bude pro současný model lišit jen nepatrně a téměř nepoznatelně.

          Bohužel ale v obou případech nebude ta citlivost žádný zázrak kvůli té blbé kompresi (to lze ale pořešit úpravou).

          0 0
      • mr.antik  

        Jen upřesnim, že jsem viděl informaci o snižování o 4 cm (160–120) čili podobně jako u Lyrika 2 step.

        0 0
      • Kynio  

        Promiň Mloku, ale na tohle musím reagovat..

        „V praxi právě používám hodně obě polohy, do delších mírnějších kopců snižuju jen o ty 2cm, to je geometrie akorát.“

        Musel bys bejt třeba „vodováha s geometrickým pravítkem“, abys poznal rozdíl 2cm na přední vidlici při šlapání do kopce. Tohle je pro mě naprostej nesmysl. To prostě člověk nemůže rozeznat a když už jo, rozhodně mu to nijak nepomůže ve výjezdu do kopce..

        0 0
        • pepek  

          Já vodováhu nevozím, ale poznám to spolehlivě. Nejde o vodováhu, ale o změnu stopy. Mně to pomáhá dost, zvlášť na pádové rychlosti v hrbatém výjezdu. Stojí mi to i za to nekonečné šroubování (12 půlotáček) na RVL. O ty 2 cm to snížím i na technických, uzkých pěšinkách, kolo je pak ovladatelnější.

          0 0
          • AsiJura  

            To by mě jeblo, naučil jsme se na talasu používat snižování do výjezdu a vždycky když snížím tak si vzpomenu na u-turn a jsem moc rád že mám talase:)

            0 0
        • DaSnail  

          Tohle je pro mě naprostej nesmysl.

          0 0
        • kloubik  

          Zkusil sis někdy kolo, který mělo vidlici se snižováním? A i kdyby jo, že pro to nemáš cit a nepoznáš to, nebo Ti to nevadí ještě neznamená, že je to bezvýznamný pro každýho. A divil by ses, jak to někdy dokáže pomoci, hlavně u fullu, kde se ve stojákách horší geometrie právě zvěřšováním SAGu na tlumiči.

          Pokud si vystačíš bez snižování, všichni to respektujeme, ale je to subjektivní, pochop že každý má jiné preference. Určití lidé jsou prostě vnímavější a díky tomu dokážou z techniky dostat maximum a určité věci si ulehčit.

          0 0
        • kubad  

          ten rozdíl ve snížené vidlici je sakra poznat, a divil by ses pomůže to.

          0 0
        • MlokCZ  

          Spíš je to naopak, pokud jsi snižování zkusil a nepoznal rozdíl, tak jsi asi naprosto nevnímavý, když nepoznáš nic. A pokud jsi to nezkusil, tak nechápu, proč k tomu vůbec něco píšeš.

          A hlavně kolik si toho v praxi vyzkoušel na fullech typu Stereo, kde je nárůst sagu ve výjezdu větší než u jiných fullů?

          A vodováha? Nesmysl. Poznám i zcela jasně rozdíl (tím teď myslím co se týká změny sagu a geometrie) při zapnuté a vypnuté platformě na tlumiči a ten je výrazně menší než změna o ty 2cm na vidlici. Ten rozdíl bude odpovídat přibližně 1cm na vidlici. A i tohle používám někdy kvůli geometrii. Třeba na chrtím fullu používám jen tuhle drobnou změnu, protože tam pro ten malý zdvih a jiný průběh zadní stavby to stačí.

          A jak píšeš pepek, tak jde také o tu změnu stopy. To je ale jen jeden vliv, také jde o změnu sklonu sedla, na který jsem citlivý.

          A samozřejmě v extra prudkých výjezdech jde o to samotné snížení, na Stereu bych bez snížení v extra prudkých výjezdech nevyjel skoro nic. Na tyhle extrémně prudké úseky by se dalo snížení i o 5–6cm, i když to už by bylo na hraně kvůli přílišnému snížení středu a škrtání pedálů o zem.

          0 0
          • Kynio  

            Nechtěl jsem to napsat nějak špatně. Blbě to vyznělo. Omlouvám se. Jsem teda spíš jen ten typ člověka co je rád, že je rád :) Mám fulla a jsem rád, že to pruží a jezdí. Ono se to asi nezdá, takhle na oko, že snížit si zdvih o 2cm opravdu pomůže. Když se tak nad tím zamyslím, došlo mi to až jak tu bylo psáno o zvýšení SAGu na tlumiči při výjezdech do kopce. V tomhle případě se teda pokud to dobře chápu, přesune těžistě (po snížení zdvihu vidlice) více dopředu a tím pádem se sníží SAG u tlumiče, což je dobře. ASi na tom něco bude no. Já osobně nemám regulovatelnej zdvih na vidlici. Když jsem měl RS recon, zdvih jsem nijak nereguloval a navíc jsem ji měl tak 14 dní, šla pryč a na scénu šla foxka. Plánuju Talase, tak si snad někdy vyzkouším tohle štelování :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Snížením vidlice se moc těžiště nezmění a vliv na sag tlumiče to má minimální.

              Jen se tím snížením vidlice kompenzuje to zvýšení sagu tlumiče a snížení sagu vidlice (ten se taky sníží, protože přžední kolo je zatížené méně), tedy bude ve zdvihu více jak tlumič (díky větší váze na zadním kole), tak vidlice.

              Pokud přepnu na platformu + snížím o 4cm, tak už jsem na tom o něco lépe než by byl celopevňák, kde žádné změny sagů nejsou.

              A konkrétní čísla, jen odhad pro moje kole:

              • na rovině sag vidlice i zadní stavby cca 3–3,5cm
              • v extra prudkém výjezdu sag na tlumiči klidně 4,5–5cm a na vidlicitak 1,5cm

              Takže v součtu máš negativní vliv sagů kolem 3cm v tom extra prudkém výjezdu. 4cm snížení na vidlici tedy získá ještě něco málo k dobru

              V mírném výjezdu je ten součet negativních vlivů menší a bude třeba jen 1,5cm a tedy snížení o 2cm je akorát a větší snížení je nepříjemné.

              Ten mírný výjezd samozřejmě lze jet i bez snížení, ale já to jezdím mnohem raději se snížením kvůli sklonu sedla.

              0 0
              • Kynio  

                Ano přesně tak jsem to myslel s tím těžištěm. Jak koukám, máš sag 3–3,5cm na rovině?? Není to už moc? vím, že asi záleží na konstrukci kola, ale i tak to je dost na měkko. Zrovna včera jsem četl manuál k foxce float rl 07, kde píšou sag kolem 21–35mm. Na to jsem čučel s otevřenou pusou, protože já měl sag kolem 13mm a vidlice mi přišla dobrá. Zkusil jsem teda 25mm a je to rozdíl 100 a 1 :) Mnohem větší citlivost na vychozených lesních cestách atd, ale jakmile už jdu do drsnějšího terénu, vidle docela dost chodí na doraz. Tohle štelování mě asi jednou zničí..je těžký najít zlatou střední, která vyhovuje za všech podmínek mýho ježdění. Jednou silnice, pak les, pak jen šutry vyčnívající ze země atd. U tlumiče je to taky složitý. Citlivost u mýho rámu není zase tak velká, celkově to na mě působí, že je trochu tuhý. Co jsem zkoušel author era s tím vahadlem, tam je to opravdu jak v peřince, ale zdvih 85mm je málo. U mýho kola je to pružení spíš pomalejší, takže to nebere malý kamínky tak, jako author era třeba. Ve větším terénu a u velkých prohlubní jsem ale zase vysmátej a vyhovuje to. Myslíš, že by mohl být u mě problém i v tlumiči, krom typu přepákování zadní stavby? mám tam float R 07..kde je propedal nastavenej na střední hodnotu. A kdesi jsem tu četl, že jakmile tlumič nemá možnost vypnutí propedalu, je to chyba a velká nevýhoda (co se citlivosti pružení týče) Vím že to semka nepatří, ale snad se nebudeš zlobit :)

                0 0
                • Ruprt2  

                  srovnáváš nesrovnatelné.

                  Mlok má sag 25% což je ideál a na zdvihu 140mm je to těch 35mm

                  0 0
                  • Kynio  

                    Jasně, myslel jsem to tak, že je to už docela dost měkký. Nesrovnával jsem :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Co znamená měkký? Po dorazech často samozřejmě nechodím (na úplný doraz téměř nikdy, využití zdvihu ale u oboje velmi dobré, tedy 1cm k dorazu chodím velmi často, na tlumiči to znamená 3mm k dorazu tlumiče a ten poslední 1cm využívám jen sem tam).

                      0 0
                      • Kynio  

                        právě tím měkkým myslím ten doraz. Že pokud už je velkej sag, člověk je pak často na dorazech. Je to ale všechno o způsobu jízdy. Takže se to prostě musí ladit a ladit, zkoušet a zkoušet :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Způsob jízdy je danej, tlumič/zadní stavba se musí přizpůsobit, když to neumí výrobce kola.

                          0 0
                          • Kynio  

                            že je styl jízdy danej výrobcem ještě neznamená, že se tím budu řídit a budu jezdit pouze all-mountain :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Styl jízdy je danej, ale tím myslel, že je danej tím co daný jezdec jezdí.

                              0 0
                          • Kynio  

                            navíc je zcela běžný, že když si nafecuju tlumič a vidlu na XC, pojedu lesem a na prvním skokánku si skočím..to prostě láká a je složitý se udržet při zemi, když tu ta možnost skoku je :)

                            0 0
                            • goofy  

                              Nechapes.. Vidle musi byt naladena tvemu stylu jizdy.. SAG zustava vzdy stejny, ten je tam potreba pro spravnou funkci.

                              V tvem pripade mas proste moc linearni vidli a potrebujes progresivni konec zdvihu, at ho vyuzivas cely, ale nechodis po dorazech.

                              0 0
                              • Kynio  

                                Bavím se o mojí vidli. Tzn, že když dám velkej sag, budu často na dorazu, protože float RL je hold lineární vidle a nemá možnost nastavení progresivity na konci zdvihu. Proto musím zkoušet různý tlaky, abych nechodil na doraz, měl citlivost alespoň přibližnou té, co potřebuju a vidlu si přizpůsobil na svůj styl jízdy, kterej se mění každým dnem. To vše samozřejmě se současnou vidlou. Nemám peníze na nákup talase, kde si budu moct tyhle blbosti na začátku a na konci zdvihu regulovat :)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  to se dá celkem jednoduše doladit…

                                  0 0
                                  • Kynio  

                                    například?

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Pokud se v tom nechceš hrabat sám (což bych asi u nový drahý vidle nedělal) tak vyhledej milan1 a uvidíš. U starší vidle bych tam zkusil dát před doraz zdvihu pružinu nebo zmenšit vzduchovou komoru. Ale nevim. Jen to chce se zamyslet…

                                      0 0
                                    • goofy  

                                      Nevim jak je presne resena komora od Floatu, ale nekdy staci nalit vic oleje nad pistek..

                                      0 0
                                • fousek  

                                  Me teda Float moc linearni neprijde, spis az moc progresivni, kdyz sem mel 06 tak sem vpodstate nevyuzival úposledni 2 cm zdvihu a pokud sem skocil tak mel rezervu jeste 1 cm, snad jednou jedinkrat sem ho dostal na doraz a to byl velmi nepekny dopad.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Me se prave taky zdalo, ze jsem tady cetl, ze Floaty jsou moc progresivni, ale rikal jsem si, ze se asi pletu..

                                    0 0
                                  • Kynio  

                                    Počkej to jako doraz je až těsně u korunky? Protože já se víc jak 1cm ke korunce nemám šanci dostat. Většinou to je tak 1,5–2cm od korunky. Tzn, že to ještě doraz není? Pokud ne, tak to sem teda pěknej mamlas a ani nevím kde na té vidli vůbec doraz je :D jen se mi zdálo divný, že vidle má mít 140 zdvih a přitom kluzáky mají 140 přesně, ale nikdy až ke korunce to nejde..jak říkám 1,5–2cm od korunky

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Doraz je cca 3–5mm od korunky.

                                      0 0
                                      • Stingray  

                                        hele zkus vypustit vidli a zatlač. Řeším to teď na floatu přítelkyně a nedostanu jí na 14 čísel ani náhodou. Je tam tvrdej doraz asi ten cenťák. Kámoš řešil to samí a musel ve vnitř skrátit tu tyčku na tlumáku. Setkali jste se někdo ještě s tímto problémem?

                                        0 0
                                        • Kynio  

                                          vyzkoušel bych, ale momentálně nemám čím nafecovat :( jinak takovýhle zásahy do vidlice raději provádet nechci. Na 14 čísel se nedostaneš no, je tam ta ochrana proti propružení až na doraz. A tu asi nic neprolomí :) To je myslím to tlumení olejem. Takže 140mm je prostě jen papírových

                                          0 0
                                    • fousek  

                                      :-) tak se to vysvetlilo, jak rika Mlok, doraz je tesne pod korunkou

                                      0 0
                                      • Kynio  

                                        přesně tak, vysvětlilo. No takže přece jen jsem mamlas :) Mloku opět děkuju :)

                                        0 0
                  • MlokCZ  

                    A to mám spíše ještě méně než těch 25%. Zadní stavba má reálných 150mm a oba ty sagy mám spíše ty 3cm než 3,5cm (ale někde mezi, jsem teď lehce měnil použité tlaky a sag přesně neměřil). Takže oboje spíše menší sag k 20% (Stereo je konstruované na 20%).

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Float má pružinovou negativku, takže při přefoukání jde citlivost totálně do háje.

                  Samozřejmě často po dorazech vidlice chodit nesmí. A pokud nelze dosáhnout aspoň trochu rozumného sagu aniž by vidlice buď chodila po dorazech nebo naopak nevyužívala zdaleka celý zdvih, tak je pro jezdce daná vidlice průběhem nevhodná a měl si pořídit jinou.

                  Rkový Float je vždy méně citlivý a ještě pokud má compression tune (07 ročník bude mít ještě označení propedal tune) vyšší hodnoty, tak je to úplně zabité. A ani sebevětší sag (tedy sebemenší tlak) to nezachrání. Samozřejmě vždy záleží také velmi na chování dané stavby.

                  0 0
                  • Kynio  

                    Děkuju za vysvětlení. Včera jsem zkoušel kolik psů mám v tlumiči, je to kolem 150. Coš teda jak říkáš, bude asi dost, aby vůbec tlumič mohl být citlivej. Takže jsem konečně rozhodnutej vzdát se ho a koupit jiný. Samozřejmě to bude RP23, jen teď nevím, jakej rok :) to se uvidí no, ještě pročtu hodně historie

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Konkrétní hodnota tlaku v tlumiči je nic neříkající, to zcela záleží na kombinaci daný tlumič + přepákování + váze jezdce.

                      Znám rámy s RP23, kde to majitel jezdí na 250psi a citlivé je to parádně a zase rámy, kde to majitel jezdí na 100psi a citlivé to není vůbec. To jen na ukázku, jak jen z čísla tlaku nelze poznat naprosto nic.

                      Rkový tlumič pokud je ještě navíc nastavení compression tune (dříve propedal tune) na vysokou hodnotu znecitlivuje tlumič na úrovni tlumení a s tlakem to nesouvisí.

                      0 0
                      • Kynio  

                        Tak doufám, že si polepším, když koupím ten RP23. Nejlepší by bylo si to testnout. Jenže půjčovna tlumičů asi nikde není..Asi jen koupit přes net, vyzkoušet a dyštak vrátit

                        0 0
                        • MaPa  

                          Si vyzkoušej celý kolo v rámci testovací jízdy na kterém ten tlumič je a na jeden den si ho prohoď ;-).

                          0 0
        • kafac  

          U fullu je to poznat opravdu hodne. Kdyz jedes do prudkyho kopce, tak se ti hodne zvetsi SAG na zadnim tlumici, kterej tim ze snizis zdvih vidlice vykompenzujes.

          0 0
        • ememem  

          tazko povedat, vec vkusu, nazoru, celkovej geometrie, typu biku a zdvihu. mne to napr. tiez vobec nesedelo, ja som to mal cx biku na manitou black 120mm (IT ci ako sa to volalo), par krat som to skusil a povedal bych ze to bolo totalne k nicomu, akurat to rozhodilo horko tazko ako tak „univerzalne“ vyladenu geometriu a uplne zmenilo charakteristiku vidle (k horsiemu pochopitelne :-), co uz je ale samozrejme vec vidle a nie znizovania ako takeho). vobec som nemal pocit ze by mi to v niecom pomohlo, naopak ta zmenena geometria ma pri dlhsich vyjazdoch dobre stvala, som si pripadal jak na o cislo mensom biku. a pri predstave ze na xc/trail biku bych este mal pred kazdym strmsicm kopcom zastat a 15 krat zakrutit jak to ma RVL tak by ma asi vystrelo. takze ked som to prerobil na pruzinu a prehodil na bahnaka bol som aj celkom rad. osobne bych povedal ze na vyladenom xc/trail biku s dobrou geometriou do 120mm zdvihu je to asi aj zbytocne, pri vyssich zdvihoch to asi bude naberat na vyzname. (co uz ale celkom posudit neviem, nejazdil som nic take dlhodobejsie)

          0 0
          • MlokCZ  

            Na chrtím 120/100mm fullu (přední/zadní) snižování taky nepoužívám (mám tam tedy jen u-turn, kterým bych určitě často nekroutil, jaký to je opruz, ale ani jsem tu potřebu neměl).

            Rozdíl není ale jen ve zdvihu, ale také v naprosto odlišném průběhu stavby oproti Stereu, kde je změna geometrie ve výjezdu výrazně menší (a navíc výrazně nižší zdvih).

            0 0
    • goofy  

      Njn.. Uz jsem si to precetl.. Ty 36-tky na 160mm dodrbali uz uplne.. nejenom ze u R-ka dali open bath, ale ted jeste zrusi RC2 verzi prakticky. Mozna u Talase bych to jeste chapal, ale u Vanu? Timto se mi sen o Foxce borti a bude se treba divat po starsich rocnicich.

      0 0
      • goofy  

        Ha.. Tak ted jsem si precetl clanek a kecam.. U Foxu zase asi nejsou tak uplne blbi a u Vanu zustava RC2 :o)

        0 0
      • Radek Broz  

        Open bath byl na Rkách už letos.

        0 0
        • goofy  

          Jo to ja vim.. Jen jsem pochopil z clanku cojsem videl nekde predtim, ze budou mit vsechny 36 na 160mm zdvihu tu RLC patronu, ale nastesti vypada, ze u Vanu zustane RC2

          0 0
    • Honza321  

      Fajn, ještě by ty XC vidle mohli podražit…kolem 20tisíc stojí DT Swiss a jejich vidle mají minimálně vnější karbonové nohy případně i karbonovou korunku a taky je to značka, která si nechá zaplatit!

      0 0
    • Kynio  

      jinak vidle se mi líbí..konečně je tu design v černé barvě. Nejsem si uplně jistej správnou volbou barvy kluzáků, ale jde to. V každým případě je to lepší, než ty bílý hrůzy co se teď prodávaj. Bílý vidlice podle mě nejsou tak barevně unverzální, jak černý. Teď je tu ještě otázka funkčnosti, jestli je to zase k horšímu, nebo bude citlivost a chod lepší než předchozí ročníky

      0 0
    • zmolko  

      trosku mimo temy, ale napisem to sem.

      najskor som si myslel, ze je to blbost, ale na jednom videu na Youtube sa mi to potvrdilo. totizto mam vidlu Fox Float R140 2009. mal som ju trosku moc nafukanu, tak som chcel len trosku odfuknut. kedze nemam pumpu, tak som len rucne stlacil ten kolik v strede ventilu, no vyslo mi z neho trochu zeleneho oleja (z ventilu). zlakol som sa, no povedal som si, ze to bolo tym, ze som to robil rucne, ze s pumpou mi to nespravi. no teraz som pozeral jedno video a tam to tiez vyfucal len stlacenim toho koliku vo ventile nejakym inbusakom. tak teraz neviem, ci mi odtial nevystrekne olej ked tam strcim pumpu, ci som nieco neposral.

      dost amaterska otazka, ale je to moja prva vzduchova vidla, tak ma pochopte. diky

      0 0
      • Kynio  

        dělá mi to taky. je to normální jev :)

        0 0
        • zmolko  

          fakt? teraz som to znova stlacil imbusom a znova to vytieklo. skusim si este pozicat pumpu a skusim to s nou.

          0 0
          • Kynio  

            pumpu budeš mít taky od té vazelíny :) to je normální, že to z toho jde ven když to ufukuješ..stříklo mi to do oka..byla chuťovka :D

            0 0
      • goofy  

        V vzduchove komore je na pistku olej kvuli tesneni, cili pri vypousteni vzdy krapet unikne i se vzduchem

        0 0
        • zmolko  

          aha, diky za vysvetlenie, uz budem kludne spavat :)

          mimochodom ten olej je pekny zeleny :)

          0 0
    • pustipav  

      Jen tak btw – myslite si, ze se vyplati nejak sundat ta horni tesneni na F32 po jednom bahennim zavode? (chribska), jinak ma najeto tak 200km..

      0 0
      • Kynio  

        myslím, že by to chtělo o pár bahenních závodů víc :) teď je to zbytečný. Jen maž po každý jízdě kluzáky silikonovým olejem.

        0 0
        • pustipav  

          Jako taky bych to nechal, dokud to od vyroby co nejvic sedi, ale toto byly fakt sracky, tak snad se tam nic moc nedostalo.

          0 0
          • mastihuba  

            bych vám do toho hoši nechtěl kecat, ale ten chřibskej mazlavej jíl je schopnej zalezt kde kam, a podle zkušeností už takhle odešla nejedna vidlice. Minimálně kontrolu čistoty si to zaslouží.

            0 0
            • fousek  

              Zas do Foxu se nema vubec hrabat a ma servisni prohlidky 1× za rok, pokud se vydrou vnitrni nohy, tak je to proste reklamace, protze jediny co na foxce muzes delat otirani a mazani vnitrnich nohou.

              0 0
              • mastihuba  

                to mají někde napsaný v záručáku že stačí 1× za rok při jakýmkoliv provozu?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ne, naopak tam mají dost nízké počty hodin po kterých je nutno servisovat.

                  Takže pokud se hodně jezdí a mělo vše dodržet, tak to bude třeba 4× ročně za šílený prachy u Švece.

                  0 0
                • fousek  

                  Me to takhle vysvetlil servisak u Svece kdyz sem se ho ptal po blativejch eXBB jestli jim to tam mam poslat, takze tak.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Otázkou ale je, jestli když tam pak přijdeš reklamovat vidlici, že má vydřené nohy, jestli tě stejně pak s tím nevyhodí.

                    A hlavně když je po záruce, tak bude houby platné, že oni řeknou, že stačí servis jednou za rok (pro někoho dle kilometrů a podmínek stačit klidně může, pro někoho ne), škodu na vidlici stejně pak zacvakáš.

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Celkové hodnocení švece si nechám až na večer, až zjistím, jestli k podání vidlice na PPL potřebují 2 dny nebo 3 dny. Jsem zase jednou něco objednal v ČR:(

                    0 0
              • Manas  

                Ja myslim ze rozhodne cenu ma, konkretne napriklad vymena stiraku se hodne vyplati. Navezl me do toho Pa-dlista a potvrzeno od Carlose z Nejdku. Enduro Fork seals hodne zlepsi funkci.

                http://www.enduroforkseals.com/

                0 0
                • kubad  

                  zase třeba kudlanka psal že naopak ty stíráky sice líp stírají ale zase zhorší citlivost :-)

                  0 0
                  • Manas  

                    Tak uvidime, na tech 16ti cm mi to zas tak moc neva :-)

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Mám je na sjezdový 40 a řekl bych, že se naopak nepatrně zlepšila.

                    0 0
                    • kubad  

                      nevím, já o nich přemýšlím do budocna, jen sem napsal co sem před časem hodil kudlanka který je nasadil

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Jestli si to pamatuju dobře, tak je Milan taky zkoušel a vyloženě od nich odrazoval , že přesně jak píšeš, citlivost jde s nimi do háje.

                    Díky tomu ale mohou výrazně lépe těsnit a koho citlivost netrápí a jezdí často ve velkém bordelu, tak pro něj řešení dobré.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Nesmysl.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak jsem hledal a dohledal to konkrétní info a bylo to ohledně Reby, kde při použití enduroforks stíráků se nesáhlo stejné citlivosti jako s originálními. Pro tenhle případ je to tedy jednoznačné, s originálním odtrh 5kg a s onduroforks ne.

                      U Foxe nikdy nebyl při úpravě problém se kvůli stírákům dostat na parádní citlivost, takže tím pochybuju o tom, že ty originální by byly v tomhle ohledu horší než u RS a že by došlo výměnou ke zlepšení.

                      Nesmysl to tedy rozhodně není. Ty jsi to ale také zkoušel na úplně jiné vidlici a to na 40tce, kde mohou být originální stíráky na tom zcela jinak a ty enduroforks taky. To co jsem psal já je vše pro 32mm vidlice.

                      Máš nějaké změřené hodnoty odtrhu s originálními a enduroforks?

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Změřený to nemám, ale některý věci jsou prostě očividný a měření nepotřebujou.

                        Měli jsme třeba 2 stejný Fox 40 RC2 09 jednu s originálama, druhou s Enduro, rozdíl je opravdu znatelnej i bez měření.

                        Vyměnil jsem je minulý týden i na Fox 36 Float – citlivost opět lepší.

                        0 0
                        • fousek  

                          No a kdyby si koupil RS, tak nemusis menit stiraky a mas citlivost paradni:-)

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            No, o Boxxeru WC bych hodně silně uvažoval, ale na Enduro fox nad RS dost vede.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Taky tu může být (třeba není, nevím jak si to přesně srovnával) vliv ten, že při výměně stíráků si čistil vidlici a měnil olej a tedy mohlo dojít k zlepšení i díky tomu servisu.

                          Ale hlavně jak už jsem psal, tak se to může velmi lišit pro různé typy vidlic (myslím 32jkové, 36tkové, 40tkové).

                          Jinak by mi zajímalo (a to skutečně, žádné rýpání) jak je na tom ten 36tkový Float s odtrhem s těmi enduroforks stíráky.

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Ty 40, co jsme měli vedle sebe na tom byly tak nějak podobně (majitelé to servisujou často, v podstatě obojí po výměně, ± stejně zajetý), u mojí to bylo spojeno s výměnou oleje, tam by se to tedy klidně lišit mohlo. 36 byla nová, ježděná týden, olej jsem nechal, jen stíráky vyměnil. Klidně to změřím, až se k tomu dostanu, ale když jsem nezměřil původní, vypovídací hodnota nebude velká.

                            Prostě já to určitě doporučuju, osvědčilo se to mě i mnoha lidem v okolí, o kterejch vím, že to rozhodně poznají. Rozhodně to není horší, jak tvrdí Milan, aspoň na Foxech ne.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To změření mi teď šlo o tu hodnotu jakou tu má teď (tedy jak moc je/není citlivá), ne o to srovnání před a po.

                              0 0
                              • goofy  

                                Me by to taky zajimalo. A pro nazornost taky porovnani s Vanem kdyby treba nekdo zmeril :-)

                                0 0
                              • Radek Broz  

                                Já ti rozumim, ale s čím to srovnáš? S nějakým jiným měřením na jiný váze, s třeba jinak zajetou vidlicí, což je podle mě naprd – zas tak velký rozdíly to nejsou.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Hlavně jsem chtěl získat větší přehled o aktuálním stavu citlivosti 36tkových vidlicích. U 32jkových znám jak chování z praxe, tak měření spousty kousků, 36tkových ale minimum.

                                  Tedy nejde teď ani tak o ty stíráky, ale vůbec jak na tom jsou 36tkové vidlice.

                                  Teď kamarád s kolem pořídil 36tkový Talas 2010, ještě není zajetý. Na první vyzkoušení sice žádný zázrak s citlivosti, ale čekal jsem to po zkušenostech se staršími Talasy výrazně 36 horší.

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    hele ale ja myslim ze to nema moc smysl na 2011 se 36tka uplně změní,verze se 160mm budou s RLC patronou tzn s lockem.180mm verze to asi mit nebudou.

                                    vice viz ebay.com hledat fox 36 2011

                                    http://shop.ebay.com/…

                                    0 0
                            • milan1  

                              Podívej se, jak to tvrdím já.

                              S materiálem, ze kterého jsou Enduroforks jsem laboroval a zkoušel už dávno. Je tvrdší a méně tvarově přizpůsobitelný, když se používá, vždy se na něj dává větší předpětí, než na pryž. Mé zkoušky mě nepřesvědčily o výhodách. Když jsem měl k dispozici originál enduroforks mé podezření se potvrdilo. Stíráky při přímém srovnání odporů prohrály s originály a moje zkušenost je na průměrech 32 mm.

                              Jednou z variant, ktreré mohou promluvit do výseledku je mazání. Enduroforks doporučuje svoje vazelíny, ty jsem nezkoušel a ty se o nich také nezmiňuješ.

                              Já přidám ale ještě jednu zkušenost a to je o pocitech. Když máš opravdu malé odpory a zkoušíš bez měření, míváš často pocit ( u extra citlivé vidlice), jak vidlice jde trhaně a zaznamenáš každé drobné trhnutí. Stačí ale když u té samé vidlice zvýšíš odpory a vše to drobné mizí a je zahlazeno pocitově lepším chodem, ty drobnosti se prostě schovaly pod jeden výraznější odpor. Měřením skutečného odporu ( odtrhu) by tohle bylo odhaleno.

                              Neříkám, že nemusíš mít pravdu především s ohledem na to mazání ale když už něco „tvrdím“ tak to opravdu nemám vycucané z prstu.

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Dodávám, že použita jejich vazelína, ale jakákoliv kvalitnější na tom asi bude stejně.

                                0 0
    • Kynio  

      Na ebay jsou ke koupi nový Foxky 2011. Co říkáte na ceny? není to nějak málo?

      http://viewitem.eim.ebay.cz/…2952561/item

      popřípadě vyhledejte FOX 2011..

      0 0
      • Smazaný účet  

        no cena je to slušná, ale připočti si dopravu, clo a daň a jsi tak na 20ti, pokud vůbec pošle do ČR.

        0 0
        • Kynio  

          myslíš, že by to stálo tolik to poštovný? myslím, že bych našel mezi známejma někoho, kdo bydlí v USA. Občas taky jezdí do ČR, tak by se to snad dalo dovézt.

          Jen mě štve 15mm pevná osa :(

          0 0
          • Smazaný účet  

            pevna osa je jen výhoda :) až na to, že potřebuješ novej náboj…

            poštovný si zjisti na usps.com, odhaduji 30–50 USD, k tomu pripocti 23% za clo a dan a muzes vidli objednat. Nebo jak říkáš nějakej známej, pokud seženeš. Potom je to bezproblému.

            0 0
            • Kynio  

              No lepší by byla 20mm osa, protože na to mám náboj :D proto mě štve ta 15mm. Nějak bych to musel vymyslet s kolama no :)

              jinak na to poštovný mrknu díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro náboj s 20mm osou si v nejhorším můžeš nechat skoro vždy vyrobit redukci pro vidlici na 15mm osu.

                A nejde až tak moc o poštovné (i když to taky něco stojí), ale o clo a dph, pokud nemáš někoho, kdo to doveze osobně.

                0 0
      • MlokCZ  

        830$ tedy na US cenu vůbec málo není. Po tom jak pomrvili změnu zdvihu a tlumení je nejspíš totožné s 2010, tak bych si naopak byl ochotný dost připlatit abych dostal 2010 model a vyhnul se 2011.

        0 0
        • Kynio  

          ajeee..no to sem si mohl myslet, že dojdeš a budeš na to mít negativní názor :D toho sem se bál, že ti bude 2011 proti srsti :( Proč to teda sakra dělaj ty nový verze vidlí, když to jde směrem k horšímu. Vždyť je to fox proboha.. :(

          0 0
          • Kynio  

            no hlavně se mi líbí černá barva. Nejsem si jistej, jestli by vypadal dobře stříbrnej talas na mým kole…

            0 0
          • MlokCZ  

            Vždyť je to tu na začátku vlákna rozebrané, proč se někomu včetně mě nelíbí ty modely 2011.

            I v zakládajícím příspěvku jsou důvody, které uvádí Fox, proč to tak začal dělat.

            A to si snad každý dokáže sám říct, jestli mu sedí u Talasu snižování 150/130/110mm (140/120/100mm) nebo nově pro 2011 150/120mm (140/110mm).

            A Fox je z mojeho pohledu největší expert na zavádění horších věcí v posledních letech (naštěstí zase některé věci vylepšili, Talas III systém 2010 je dle mojeho názoru nejlepší podoba Talas systému, tedy doteď to směřovalo ke zlepšování).

            Nejdřív dokurvili navýšenou kompresí citlivost u všech svojich 32mm vidlic (naštěst úprava řeší) a teď ještě zhoršují funkci snižování zdvihu u Talasu (to bohužel úpravou pořešit jednoduše určitě nepůjde, to je na výměnu celého Talas systému).

            U tlumičů zase jak je provedený Boost valve systém u RP23, to je také spíše krok zpět (i když mohlo to být kurvítko ještě větší).

            0 0
            • Kynio  

              No ohledně snižování zdvihu mi to je opravdu úplně fuk. Já tohle opravdu neřeším. Nejezdím závodně, ani vytrvalostně atd..prostě jedu abych se projel a užil si jízdu terénem atd. Když už jedu kus do kopce, hold si šlápnu víc no. Já hlavně řeším citlivost a využití celýho zdvihu. U série 2011 u mě vítězí černá barva. Ještě ale uvidím. Chce to zkusit, jak by ten talas 2010 vypadal na mým kole. Jde mi taky o design ;)

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud nechceš snižování vidlice, tak je nesmysl si kupovat Talas vůbec.

                0 0
                • Kynio  

                  a není náhodou talas taky hlavně kvůli lineárnosti průběhu pružení? Kdežto Float je spíš progresivní ne?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To vůbec. Každý ročník Talasu je progresivní jinak a Float taky, takže obecně cokoliv tvrdit o srovnání průběhu nelze.

                    Navíc u Talasu do 2008 velmi záleželo na váze jezdce, protože tlak ve třetí komoře (který určuje u Talasu do 2008 včetně progresivitu) byl pro všechny stejný.

                    Ale zase změnou tlaku ve třetí komoře (interní zásah) šla progresivita jednoduše měnit.

                    Talas 2007 – nechával jsem si snižovat progresivitu opravdu hodně

                    Talas 2008 – nechával jsem si snižovat progresititu trošku

                    Talas 2010 uvidím až dorazí a budu ho déle jezdit, ale tam to nebude tak jednoduché, protože už nemá třetí komoru.

                    A pokud chceš linární průběh, tak si pořiď pružinovou vidlici, budeš mít šanci na ještě o malinko lepší citlivost, nemusíš řešit olej na vzduchovém pístku a ještě k tomu Vanillu seženeš levněji. Tady je ale třeba to ještě letos stihnout, pokud jsem něco nepřehlédnul, tak 2011 už 32jková Vanilla není.

                    0 0
                    • Kynio  

                      Hmm tak to sem byl špatně informovanej.

                      Dobře, takže pokud bych chtěl lineární chod, měl bych si koupit pružinovku. Vysvětli mi, proč na sjezdy se používají pružinový vidlice a tlumiče, když podle toho co říkáš, mají lieární průběh pružení. Pokud vím, tak lineární průběh pružení vidlice/tlumiče není žádoucí při skocích atd. Tam je přece potřeba progresivita, aby se nechodilo stále na doraz po skoku.

                      Nebo už v tom mám totální bordel a nechápu pojem progresivita/li­nearita. Pokud možno, odkaž mě na nějaký téma, kde je tohle vysvětleno..

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Protože si to celé hrozně zjednodušil a mnoho zásadních dalších faktorů.

                        Pro kategorii vyšších zdvihů než 150mm (tedy u Foxe 36tkové vidlice a vyšší zdvih), tak vidlice mají high i low speed kompresi, což vše významně ovlivní. A další vlivy jako rozdílně se chovající vzduchová negativka (i vzduch může mít pružinovou negativku).

                        U tlumičů to nelze takhle srovnávat už vůbec, nejen že tam opět jsou třeba pro DHX tlumič velkým vlivem komprese, ale hlavně tady to zcela zásadně ovlivní průběh samotné zadní stavby. A pak další faktor, u pružinového tlumiče lze ještě laborovat s předpětím pružiny v poměrně velkém rozsahu (narozdíl od vidlic, kde to předpětím moc neovlivníš).

                        A ještě jak pružinová vidlice, tak tlumič může mít doraz pracující ve větším rozsahu.

                        Pružina x vzduch v historii se tu probíralo několikrát, to si snad najít dokážeš (když dokonce to bude i přímo v názvu u některých těch témat).

                        0 0
                      • Tidli  

                        povrava sa, ze vzduchove tlmice/vidlice sa mozu pri dlhsom zjazde zahriat a tym padom vzrastie tlak v komore → iny spring rate, menej citlivy chod

                        tesnenia vzduchovych komor predstavuju dalsie trenie → vacsi odtrh, necitlivejsi chod.

                        progresivita a koniec zdvihu sa riesia HS tlmenim a roznymi pridavnymi systemami, ktore maju riesit progresivitu ku koncu zdvihu. Pri DH je prave dolezity linearny priebeh aby bike pekne papal.

                        Pri pruzinovych tlmicoch navyse nevznika stuck-down problem, su trochu jednoduchsie a pri tych nakladackach je pravdepodobnejsie, ze viac vydrzia ;)

                        0 0
    • Kynio  

      Tak co to furt ještě nemáte nikdo foxku 2011?? Žádný zkušenosti, prostě nic? :)

      0 0
      • lubomir  

        Objednal jsem rám Intens Tracer 2 a právě řeším jestli jít do Talase 2011 160–120 nebo 2010 160–130–100 . Dřiv jsem jezdil Talase 2007 s pozvolným štelováním výšky na Stumjumpru 07 a docela jsem to využíval . Teď teda opravdu nevím do čehojít . Není to žádná levná záležitost ,aby na tom člověk experimentoval . Poraďte ?

        0 0
        • goofy  

          Sel bych do 2011 a doufal, ze bude citlivejsi nez ty starsi… Nebo uplne nejradeji do Floatu ;o)

          0 0
    • scoty  

      Tak co ty Foxky 2011 160 a víc…

      Tmavý Talas nebo bílá Float?

      Jak to fachčí?:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.