• Vit48675

    Ahoj poradíte. Mám toho favorita z roku 1964 zajímal by mě model popřípadě správné polepy. A ještě kdyby někdo věděl jaké má mít originální díly. Napadl mě favorit PwB ale všiml jsem si že rám na PWB má to vodítko lanek u převodníků navařené ale tento má chromové oddělávací vodítko (6. fotka) a nikde stopy po řezání. děkuji moc.

    0 0
    • Vilém  

      Tohle se ted bude opakovat kazdy den?

      3 0
    • mais  

      Úplně nevěřím, že je to favorit z roku 1964, ale pokud ten rám je, tak pak na něm z té doby není prakticky nic jiného a vše ostatní jsou novější upgrady,

      když si vzpomenu na kamarádovo favorita z dětství, tak polepy viz tohle:https://aukro.cz/…4-6969331695

      ráfky byly široké pláště žádné galusky, nebo pologalusky, spíš dneska něco jako gravel, vepředu jednotác, vzadu tři kolečka, blatníky takhle široké hliníkové s nápisem favorit, lakování modrá metla, co přecházela uprostřed trubek do stříbrné, páčka hliníková, hazka už nevím, ale nebyla hranatá jako na našich z 80. let, brzdové páky taky jiné, ale brzdy stejně tragické, představec už nevím a sedlo bylo to široké kožené, co se používalo i v 80. letech

      0 0
      • BabbaJagga  

        Predstavec není původní, ale kliky a 2-převodník ano, mám to stejně na svém 1971. Pedály nejsou.

        0 0
        • mais  

          64 a 71 muzou byt od sebe daleko ten o kterem jsem psal byla ulozenka od roku 68…

          0 0
      • learita  

        Něco jako gravel – vše už tu bylo a dnes to znovu objevujeme.

        Je to obyčejný Favo. Výrobní číslo ti napoví jaké polepy použít.

        Je škoda, že to tady pleveliš, když je tu tolik vláken s touto tématikou.

        0 0
        • mais  

          Asi odpovídáš druhým a třetím řádkem na špatnou adresu ;)

          0 0
          • learita  

            Já vím, předpokládám, že to všichni pochopí jako ty:-)

            0 0
        • Tomcat  

          Něco jako gravel – vše už tu bylo a dnes to znovu objevujeme… …jako že v minulosti byli "siničky s kotoučema co vydrží víc než to co devadesátkový XC kola? A tráva byla zelenější…

          0 0
          • learita  

            Jasně, kola s berany a širšími plášti tu byli vždy. Dnes tomu říkáme gravel, tenkrát to bylo prostě kolo na kterém jsi mohl i přes les, prostě všude. Brzdy měli samozřejmě poplatné své době. Co se výdrže týká, tak tady já se starou ocelí nemám problém. Zatím se pode mnou nic nerozsypalo a to já to rozhodně nešetřím.

            No a zda byla tráva v šedesátých letech zelenější? Tak to je samozřejmé.

            0 0
          • mais  

            jasne napsal jsem neco jako gravel ono totiz v te obci davali asfalt tusoim ze 1966 a o tricet let pozdeji, kdyz jsme na tom jezdili, tak ten samy asfalt twm byl s opravami uplacanymi lopatou dneska se takove trati stavi jalo umele prekazky

            0 0
          • bara2  

            Tak oni tenkrát dospělí muži nevážili metrák a víc. Ta konstrukce i brzdy předpokládaly tak do 75 kilo. Chlap, co měl 80 už měl nadváhu a metráček už byl tlusťoch… Taky byli menší, 180 byl vysokej chlap, dnes to mají ženský – 180cm a 80 kilo :-)

            0 0
            • mais  

              Začal jsem jezdit na favoritu v době, kdy jsem měl 50 kg včetně postele a ty brzdy byly prostě špatný,špalky, měkká konstrukce atd – seřízený to taky moc nedrželo, když jsem ze svého favorita před pár lety udělal sranda kolo s dětma na hřiště, tak jsem přešel na brzdy force za pár šlupek – proti klasické favorití tragédii nebe a dudy.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Já taky.cca.r.1975

                2 0
              • Janes  

                Tak abych vnesl jasno do brzd na Favoritech, českého původu byly 3 druhy, základní, Speciál a Centric. Ty druhé a třetí byly o level jinde…ale né, že by nějak zvlášť brzdily, ale ty základní byly jenom pro ozdobu. Na druhou stranu tě brzdy na Fávu naučily předvídat :-)

                1 0
                • mais  

                  No jelikož u nás byl king, kdo měl favorita s hazkou a o jiných než základních brzdách jsme v té doby tak možná slyšeli.., tak v rodných kopcích mě favorit cyklistice na delší dobu odnaučil a až vysoko po dvacítce jsem se začal od motorky vracet ke kolu…

                  0 0
                • Excel  

                  S centricama nebyl problem dostat kolo do smyku, se zakladama mozna jen na škváře a to eště kdo ví jestli. Ale pravda vazil jsem tak 40 kilo

                  0 0
                  • BabbaJagga  

                    Já tam měl Speciály, a ani se 72kg jsem neměl problém zabrzdit tak, abych gumoval. Ale nedělal jsem to, bo galusky nebyly zrovna zalevno.

                    0 0
                  • mais  

                    se základama leda tak na mokrej trávě a s těžíštěm hodně vepředu – z delšího kopce to nebylo ani důstojné zpomalování, natož brzdění.

                    0 0
                • cibi  

                  hele, ty páky k speciálkám nepatří.

                  K nim patří páky se štelováním.

                  A pokud vím, ani k centricům se nedávaly.

                  Toto jsou „poslední“ socíkové páky, koupil jsem je cca 1986?

                  0 0
                  • Janes  

                    Fotky jsou webu, u brzd Centric. Ale máš asi pravdu, nějaké štelování si matně pamatuju…

                    0 0
                    • Modus2  

                      Určitě ty páky měli stelovani. Měl jsem je na F 12, koupeno v roce 1971.

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Ano,je to vidět na fotce odemne.Sice špatně,ale je.Speciálky čelisti+páky se štelovákama a jen malý světlý gumy na,,krabičkách,,

                        Kolo z cca.stejné doby.

                        0 0
                • kyl  

                  A co bylo toto za páky? Byly kole co vypadalo jako Favorit. Nemají žádné značení.

                  0 0
                  • learita  

                    To nebude Favo.

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Tohle určitě ne!Nějaký rekreační kolo s beranama.Německé, rakouské atp.výroby.

                      1 0
                      • kyl  

                        Já původně myslel že ty dlouhé páky fungovali tak že při držení za rovnou část silničních řidítek stačilo natáhnout prsty a páku přimáčknout k řidítku. Ono to ale funguje opačně.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jak opacne? Funguje to tak jak sis puvodne myslel.

                          0 0
                          • kyl  

                            Musí se od rovné části řidítek odtlačit.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak to asi ne. Staci kouknout na to foto.

                              1 0
                              • kyl  

                                Ok, nějak to asi fungovat bude. Zkusil jsem je napasovat na řidítka ale má to malé objímky, na jedné je nápis favorit ale nevypadá že by tam pasovala.

                                0 0
                                • mech1  

                                  Funguje to tak, jak jsi myslel. Zmáčknutím k sobě, když se držíš za berany nahoře. Je to ale jen na přibržďování. Nečekejte zázraky.

                                  0 0
    • JanCermak  

      Ne vse je pravda co se zde uvadi.Samozrejme,ze favorit v roce 1964 galusky mel.Jsem pametmik a kolo jsem z te doby mel .Ne vsechny typy ale za cca11oo.-kcs byl favorit s galuskama.Brzdy Centric „prisly“ na trh o par let pozdeji.Na kole,ktere je na fotu je skutecne mnoho dilu z pozdejsi doby.Celkove kolo nema zadnou hodnotu(pouze nostalgii puvodniho vlastnika,pripadne cenu ve sbernem dvoru).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.