• wrout

    Ahoj, čtu už asi 2 hodiny forum a nenašel jsem jednoznačnou odpověď. Mám Epicona, v originálním stavu pouze s vazelínou. Když do každé patrony naleju 80W převodový olej, např. 8mm a do obou nohou motorový olej 5W-40, např. 20 mm, tak tím nic nezkazím, že? Díky.

    0 0
    • l.smetana  

      Měl by to být olej k tomu určený, tzn. tlumičový. Motorové pění a viskozita je uváděna v momentě, kdy kapalina dosáhne provozní teploty motoru (!) do kterého je určena. Kup nějaký 5w do horních nohou a motorový dej možná tak na mazání, pokud ti jde jenom o to,ať to funguje ;) Jinak, nechápu co jsi myslel s těmi „mm“. Myslíš to tam nalít podle výšky hladiny? To je snad snažší si to odměřit v nějaké odměrce,ne?

      0 0
      • wrout  

        To mělo být ml, sorry :). Mám tu olej do auta co mi zbyl, Castrol EDGE 5W-40 do turbo dieselu. Naleju teda jen 20ml do nohou a do patron nic jo?

        0 0
        • Georrge  

          pokud tlumičová patrona funguje (je jen jedna, ne dvě) tak ji nech bejt, do každé nohy nalí zespoda 20ml motorovýho, a dát ho můžeš i zhora nad vzduchový píst (pokud nemáš hustší, pak je ale vhodné občas skontrolovat jeslti nad pístem ještě je). Dolní šrouby je taky potřeba zatěsnit.

          0 0
          • wrout  

            A nebylo by lepší, kdybych vzduchový píst vystříknul třeba silikonovým olejem? A co když tam nechám původní vazelínu, to by vadit nemělo ne?

            0 0
            • Georrge  

              silikonový olej ne, vysychá a je moc řídký, brzo proteče dolů a pojede to nasucho. Vazelínu tam nechat můžeš, ale po čase ji nejspíš rozmělní olej a taky to nebude ideální.

              0 0
              • wrout  

                Samozřejmě chci z vidlice vytřískat maximum, takže nevím, jestli nenalít i těch cca 80 ml 80W-90 do tlumící patrony. Všechny bych samozřejmě očistil od vazelíny.

                0 0
                • Georrge  

                  pokud patrona vyhovuje (má tak akorát odskok a není tedy potřeba dávat olej jiné hustoty) tak je zbytečné do ní vrtat. Na chod vidlice to nemá až tak velký vliv, navíc je tam potřeba speciální tlumičový olej a 80W je šíleně hustý olej. Tenhle olej je vhodný akorát nad vzduchový píst.

                  0 0
                • pavlik6022  

                  tam patří tlumičový olej 5–10W, když tam vrazíš motorák tak z ní vytřískáš prd

                  0 0
                • fousek  

                  Jo kdyz do tlumici patrony nalejes 80W tak z ni vytriskas opravdu maximum. Pokud nevis co jaky cislo u oleje znamena, tak bych aspon tlumici patronu nechal v tovarnim setupu, protoze ti co ji vyrabeji asi kapku tusi co tam lejou, i kdyz to nejsou cesti odbornici.

                  Ti co leji do tlumici patrony jinej olej vedi presne co delaji (nebo aspon by meli vedet).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • scarabeus  

      Nezkazis, ale taky tomu moc nepomuzes. Epicon se predelava na olejovou lazen (vnejsich noh) tim, ze se tam daji molitany a nasaknou prave tento olej ⇒ lepsi mazani a plynulejsi pruzeni.

      Do Epiconu se zasadne dava ridky olej urceny do vidlic. Sam mam Epicona z 07 a davam tam 5W. Muzes i 2,5W nebo i 7,5W, rozdil podle me nepoznas. Mnozstevne kolem 15ml staci, muzes dat i o neco vice. Pokud ale nemas molitany, nebude to plnit ucel dostatecne.

      Na pistek se naopak leje hustsi olej kolem 75–80W urceny do prevodovek motoru. Hustsi, aby tvoril film a pistek mohl tak plynule litat sem a tam, aniz by narazil na suche misto. Vyssi viskozita zarucuje trvalejsi film. Dava se kolem 6ml.

      0 0
      • wrout  

        A co ta tlumící patrona?

        0 0
        • Lišák  

          Tu nech tak, jak je. Nebo máš problém, že i při nějvětším útlumu Ti vidlice kope do řídítek? Nebo naopak-i zcela otevřená se pomalu vrací, že ji na roletě zatloukáš do zdvihu? Pokud nemáš ani jeden tento případ, tak na ni nesahej.

          0 0
      • beranek666  

        Jaký olej je vhodný do molitanů pod stíráky? Včera jsem předělal na olejové mazání a vidlice má lehce trhavý chod, řekl bych, že se to celkem zhoršilo oproti původnímu stavu na vazelinu.

        Nalil jsem tlumičový olej 5W polosyntetický finish line.

        Je potřeba vidlici vyčistit od starého maziva a pak nalít olej, nebo nevadí, když se mazivo nechá a jen dolije olej? Vidlice je nová, lehce zajetá (30 hodin), takže jsem vnitřek nemusel čistit. Nohy jsem otřel a lehce máznul silikonovou vazelinou.

        0 0
        • vlk  

          Vše vyčistit, nejen vnitřní nohy zvenku ale i monoblok zevnitř. Vazelína co je

          Z výroby mezi břity stíráků-nechat ji tam.Poté na mazání dovnitř do každé nohy nejlépe redrum od RockShox

          0 0
          • Lišák  

            Kde se dá ještě RedRum sehnat? Došel mně a nikde jsem ho nenašel.

            0 0
            • vlk  

              Tak to jsem netušil, že není k sehnání. Mám pro sebe zbytek doma.

              0 0
    • vasek80  

      Trochu také o předělávce uvažuju. Zatím jsem jen dal nad pístek Redrum, tlumičového oleje mám dost, ale zatím mě odrazuje jedna věc proč do toho nejít. Jak je velká pravděpodobnost, že se bude olej dostávat i do tlumící patrony? Už si nepamatuju jak se to řešilo, ale vím, že to zlobilo. Pak také bez molitanů mi to přijde polovičaté řešení.

      0 0
      • Chrchla  

        no docela veliká, nvm jak u nových epiconů, ale já mám 08 a když se to tu řešilo tak jsem se dočetl, že je tam jen „jednosměrné“(??) těsnění, tj že těsní tak, aby se olej nedostal z patrony ven. Aby těsnil i opačný směr, stačí ho vyměnit za „oboustranné“ těsnění.

        Výsledek s původním je takový, že po čase se do patrony dostane tolik oleje, že se omezí zdvih. Řešení jednoduché, povolit odskok natolik, aby přebytečný olej odtekl a zdvih se dostal na původní.

        0 0
    • wrout  

      Ještě dotaz, abych nalil olej nad vzduchový píst, tak musím rozebírat vidlici zhora v místě, kde se upouští a připouští vzduch vzduch?

      0 0
    • LRRTM1  

      Pokud se nechceš pouštět do pokusů s olejem, doporučuju vazelínu od Motorexu. Vždycky kluzáky vyčistím a pak na ně máznu trochu vazelíny a propružím. Vidle chodí parádně a je slušně citlivá. Tím netvrdím, že s olejem by to nebylo ještě lepší ale do toho se mi nechce. I teď pozoruju změnu k lepšímu.

      0 0
      • wrout  

        Já se do toho klidně pustím, vše mám již nachystané. Když to nebude fungovat dobře, namažu opět vše vazelínou, jak mi doporučuješ.

        0 0
      • vasek80  

        Jakou máš? Tuto?

        0 0
      • dEvilPS3  

        namazes pouze to co zajizdi do nohou? A jakou presne mas? Ja to strikam silikonovym olejem, ale tohle taky neni spatny reseni…odstranujen nejak tu „pruzinku“ co tesni kluzaky od vnitrku noh, aby se tam ta vezelina dostala?

        Premyslim taky o predelani na olej, ale bojim se vyteceni atp, tj dalsi starosti. BTW, kdyz mi vidlice odpruzi po stlaceni, tak se ozve takovej zvuk…jako vznuti,ale takovy vzdusnejsi… je to normalni?

        0 0
        • Vilém  

          Zvuk je normalni, dela jej olej protikajici utrobama tlumice.

          0 0
        • LRRTM1  

          Mám tu, co dal do odkazu vasek80. Nesundavám nic – jen potřu vnitřní nohy a párkrát propružím – dost se toho dostane dovnitř, něco otřou stíráky. Vytáhne to i dost bordelu ze stíráků – to otřu hadrem.

          0 0
          • dEvilPS3  

            k, dam na tebe a koupim ji a tez to promazu..jen se jeste zeptam, do jake vysky ty nohhy natiras? Pouze do takove do ktere je zamacknes a nebo cele?

            0 0
            • LRRTM1  

              Tak do půlky – a co na nich pak zbyde pečlivě otřu…

              0 0
      • Georrge  

        taky jsem teď opět zkusil vazelínu, mám tam tuhle , zlepšení proti původní vazelíně taky je, jak v citlivosti (odtrhu) tak v chodu, ale předtím jsem tam měl motorový olej a s tím to asi bylo lepší… odtrh byl sice horší, ale chod byl hladší a lepší, vidlice snáz a rychleji chodila do zdvihu, takže teď jakoby víc kope. Teď čekám na redrum, a chci zkusit kombinaci redrum + tlumičový olej, a tuhle vazelínu pod stíráky, jsem zvědav na výsledek :)

        0 0
        • vasek80  

          Redrum nad pístek oproti vazelíně jsem ani trochu nepocítil, ale mám z toho lepší pocit.

          0 0
          • Georrge  

            tak změnu chování pístu asi člověk opravdu nemá šanci poznat, přeci jen píst běhá hezky i na tý vazelíně a jeho odpor je minimální :) jde spíš o ty vnitřní nohy a futra.

            0 0
        • dEvilPS3  

          to ja muzu jen cekat zda se nenajde nekdo z Plzne a okoli kdo mi s tim pomuze, popriplade za uplatu udela, jelikoz nemam ani naradi a ani zkusenosti :D Namazu si tak ty stiraky tou vazelinou :D Vic ne :D

          0 0
          • vasek80  

            Na stíráky bych osobně vazelínu nedával. Akorát to lepí bordel. Na ně patří silikonovej olej.

            0 0
          • pavlik6022  

            proboha nepatlej na stíráky vazelínu!

            nastříkej sil. olej, propruž vidli a zbytek otři, tak čiň po každé vyjížďce a vidlice se ti odmění :)

            0 0
            • pavlik6022  

              jinak:

              vazelínu DO stíráků ano – musíš mít ale vytažené vnitřní nohyaby jsi ji tam dostal

              na stíráky (potažmo vnitřní nohy ) rozhodně ne

              0 0
              • dEvilPS3  

                ahaaa az ted jsem to pobral..takze rozmontovat a tam namazat…tak to do toho se taky radsi poustet nebudu :D Rozmontoval jsem XCT V2, ale to je proti epiconu jednoducha vidle kde se nic neda znicit…

                0 0
            • vasek80  

              Osobně znám člověka, co napatlal vazelínu na kotouč. Prej to vydávalo strašné zvuky. Asi to bylo tím, že tam chyběla jedna deska a brzdilo to pístem.

              0 0
            • Lišák  

              A to já tam už tak dva roky vazelínu patlu.

              Přijedu dom, nohy otřu a stíráky shora+nohy u nich napatlám lehce vazelínou. Pomůžu si špelkou, párátkem, nebo sirkou, abych se dostal za podkovu vidlice. Před další jízdou propružím a otřu do sucha. Lepení bordelu se nekoná a nezasviním si kotouč silikonovým „prachem“ při použití spreje.

              Spreje na kolo už jsem přestal používat skoro úplně. Řetěz mažu kapátkem.

              0 0
              • pavlik6022  

                já hodím na kotouč čistou hadru a můžu sprejovat do posrání :)

                0 0
                • Lišák  

                  Taky jsem to tak dělal. Nebo noviny. Ale ta vazelína mi přijde lepší. Používal jsem různý silikonový spreje a každý měl jinou konzistenci toho silikonu, co na vidlici ulpěl. Některý byly pěkná řidina a stíráky byly skoro suchý. S vazoškou – maximální spokojenost.

                  0 0
              • Vilém  

                Tak pokud to chces mazat vazelinou, tak ideal je sehnat co nejsirsi injekcni jehlu, zbrousit ji hrot, tu dat na strikacku naplnenou vazelinou, pak odtrhnout trochu stirak, pod ktery zasunes tu jehlu a natlacis vazelinu pod nej.

                0 0
                • Lišák  

                  Takhle tam občas kápnu redrum, ale ta silikonovka by možná byla lepší. Nicméně té gumě stíráků to, bych řekl, prospívá, když je silikonovaná i zvenčí.

                  0 0
    • nksh  

      Dokazete poradit jaky je rozmer o-krouzku na trnu kolecka regulace odskoku? A pripadne jaky dalsi rozmery, kdyz uz budu tesneni kupovat, se pro Epicon 09 daji pouzit? Diky

      0 0
    • wrout  

      Tak předěláno na olej, zatím jen nohy vidlice, každá 20 ml 5w-40, neboť nemám klíč 26ku. Nicméně olej nad píst, 10 ml 80w-90, mám připravený. Povedlo se mi vyrobit i molitanové kroužky. Teď to půjdu projet, potom napíšu pocity.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Je tam 27, koupil jsem trubkáč, asi za 150,– Kč :-(

        0 0
      • K2  

        Jaké jsou první zkušenosti?

        0 0
        • wrout  

          pruží dobře, odtrh nic moc. Ale jakmile se jednou odtrhne a jede se, tak to jde. Jen se nesmí stát.

          0 0
    • vasek80  

      Jsem se nudil a dával si na Epicona o-kroužek pro kontrolu zdvihu a celkem mě překvapilo, že model 2011 má molitanovej kroužek pod stírákem!

      0 0
    • Tomas94  

      mám dotaz, jaký olej zvolit aby byl nejleší nad pístek ? někde jsem četl redrum, někde 20w-40 o kousek výš 80w-90 a někde nějakou směs.

      CO teda z toho zvolit, finančně to neřeším koupím flašku a vystačí to na dlouho. Chci jen něco co může ovlivnit chod na ještě jemnější.

      0 0
      • Georrge  

        olej nad pist neres, ten s chodem udela minimum, tam jdes pis o to, aby byl hustej a tedy pomalu stekal pod pist, abys nemusel moc doplnovat. Redrum je fajn a vyuzijes ho na cele vidlici (nad pist cistej, do noh michanina s tlumicovym).

        0 0
        • Tomas94  

          ok pro chod je mi jasná výměna vazeliny za olej ale do toho se chcu teprve pustit. takže ten redrum tam dám aby nedošlo k požkození.

          Jinak neví někdo kde v Ostravě pořídít redrum ? ještě ho nemám no :)

          0 0
    • Nerez  

      Můžu se jako začátečník zeptat, k čemu je dobrá úprava Epiconu na olej? V čem konkrétně bude vidlice fungovat lépe, než origo vidlice? Dík

      0 0
      • Vilém  

        Je citlivejsi, lepe reaguje na mensi nerovnosti, snaze se odlepi do zdvihu, neni tak tupa pri nizsich teplotach.

        0 0
        • Georrge  

          a hlavne olej nabizi vetsi kluznou rychlost, takze na vetsi nerovnosti vidlice rychleji a snadneji zajede do zdvihu, takze mene razu se prenese do riditek.

          0 0
      • Kynio  

        Je dobrá ve všem, získáš prostě novou vidlici. Před pár dnama jsem kamošovi předělal Radiona, kterej byl tvrdej, nevracel se ze zdvihu a zdálo se jakoby drhnul. Po vyčištění a nalití oleje majitel žasnul! Děkoval mi, že nemusí kupovat novou vidlici :)

        Takže do toho rozhodně jdi…

        0 0
        • Nerez  

          Ok, to bylo vyčerpávající. Všem děkuji za odpovědi :)

          0 0
        • xcbike  

          šlo by napsat podrobný návod,krok za krokem,jak se předělá epicon/raidon,mám obě vidle,na olej? pořád v tom i po prohledání BF plavu :(

          0 0
          • Pedro404  

            Rozebrat, očistit od vazelíny, utěsnit šrouby spodních nohou teflonovou páskou, nalejt olej do spodních nohou.

            0 0
          • Nerez  

            Taky se na to necítím. Zvládne to trochu slušnější cykloservis?

            0 0
            • worlusho  

              Nic na tom není, chce to jen někoho šikovného a ne katalogového měniče.

              0 0
            • Kynio  

              Kdo ví, jestli se jim s tím bude chtít dělat a když ano, vezmou si za to samozřejmě peníze. Otázka je kolik.

              Není na tom nic složitýho, sundat nohy je otázka dvou šroubků na spodku noh. Vypusť vzduch, trochu povyšroubuj šroubky dole a klepni do nich paličkou, abys je jakoby „zarazil“. Pak vyšroubuj úplně. Nohy se sundají, vezme se hadr, drát/klacek/tyčku cokoliv, odmašťovač a začneš si s tím hrát a pěkně to vyčistíš od vazelíny. Pokud chceš být pečlivý, což doporučuju, tak vytáhneš i vnitřnosti z levé nohy (pružinu). To se odšroubuje spodní „matice“ na zlatavé noze. Vytáhneš to celý i s pružinou a můžeš zase čistit. Zasuneš zpátky, zašroubuješ matici. V nohách u epiconu budeš mít pod stírákama/guferama kroužek z molitanu, nebo kůže. Prostě savý materiál, který necháš nasáknout olejem a vložíš to zpátky. Pokud nemáš kroužek, vystřihni z molitanu. Nasuň spodní nohy, nějakým způsobem (u mě nejlepší injekční stříkačka bez jehly) nalij 20ml oleje do každé nohy, zašroubuj šroubky pod který dáš těsnění (buď měděný, nebo takový to červený co se používá ve vodoinstalatérství a máš hotovo.. :) copak je tohle složitý??

              0 0
              • Kynio  

                Ještě jedna zde už zmiňovaná drobnost..

                V levé noze je i vzduchový pístek. Odšroubuješ horní matici s ventilkem a kápneš tam hustý olej. Zašroubuješ zpět, hotovo.

                0 0
              • Nerez  

                Dík za popis. Takhle bez vidle před očima je těžký si to představit, ve finale to tak těžký možná nebude:)

                Vidle mi teprve příjde. Nahrazuji XCT V4 kterou jsem měl na kole od nova. Děsnej shit :D

                0 0
                • Kynio  

                  jen počítej se ztrátou záruky ;) To jo, budeš spokojený :)

                  0 0
                  • Nerez  

                    Možná do záruky nechám jak je(stejně to bude velkej skok dopředu) a potom předělám. Každopádně díky za popis a rady :)

                    0 0
                  • kudykam  

                    Opravte mě jestli se pletu, ale vlastním servisem vidlice nemohu přijít od záruku vidlice. Jedině v případě že bych vlastním neodborným zásahem vidlici poškodil, nebo můj zásah vedl k poškození.

                    Pokud ale si například sám vyměním olej a v druhé noze praskne pružina např. tak by měl prodejce záruku uznat.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Jo zkusit to můžeš a jakmile bude problém, tak ti budou volat, že si vidlici neodborně servisoval a bude problém.

                      0 0
              • xcbike  

                paráda,první to zkusím na manželčině kole s raidonem v profilu a uvidí se :)

                0 0
              • Kynio  

                Ať je to kompletní. Nad pístek používám redrum (prostě jsem ho jen doma měl) jinak je možné použít třeba ten 80W olej. Jedná se o pár kapek, ovlivní se tím i progresivita vidlice.

                Do noh od 2,5W do 10W. Hustší už bych nedával.. Do každé po 20ml. Bohatě stačí. Kdo by rozdělával patronu, musí si vyzkoušet, ale 5W, nebo 7,5W, je možno i 10W, ale to už hrozí, že nebude stačit rozsah útlumu. Každému vyhovuje něco jinýho.

                Pokud se po čase sníží zdvih, vidlici rozebrat, z patrony nechat odtýct trochu oleje a smontovat zase dohromady. Mně se to stalo jen při první přeměně na olej. Pak po prvním upuštění už to bylo ok.

                0 0
                • Sup7  

                  Popsal jsi to pěkně, ale mám jednu připomínku.

                  2× 20ml do spodních nohou je moc. Z toho pramení i následné nasátí mazacího oleje do olejové patrony a snížení zdvihu.

                  Do spodních nohou dávám 12ml motorového 5W, který se mi na mazání jeví, jako lepší. Problém se snížením zdvihu nemám.

                  Pro úplnost, co si o tom myslí u Suntouru…

                  0 0
                  • Pedro404  

                    He, to je přímo od Suntouru? Nový Epicony sou olejový už z výroby či co?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ne, to maji v manualu uz davno jako tuning tip.

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Nojo, už to vidim, sem si to pořádně nepřečet… Zajímavý, že neřikaj, že se musí spodní šroubky utěsnit, zkoušel někdo, jestli to vůbec bez utěsnění chčije?

                        0 0
                        • Kynio  

                          Chčije sice málo, ale je lepší to utěsnit.Dotáhnutím šroubků se totiž vtnitří táhla zasunou do spodních noh, který mají dokonce gumovou vložku na spodku, takže teoreticky by to téct nemělo. Jenže prosakuje..

                          0 0
                        • maajkee  

                          Starší Epicony trochu chčijou, od 2012 už ne.

                          0 0
                          • Kynio  

                            tak tak..od 2012 už mají olej. Jen nevím jestli všechny epicony..

                            0 0
                            • maajkee  

                              Olej nemají bohužel, ale už je snadný ho tam dát.

                              0 0
                              • Kynio  

                                aha tak to sry za klam :) myslel jsem, že už pochopili, že ta jejich vazelína se časem setře a je na místech kde není potřeba..

                                0 0
                                • Georrge  

                                  vazelínu nezatracovat, ostatně magura k ní po několika letech přešla zpátky, tak asi k tomu má nějaký důvod :) teda jestli to nebyl fake tehdá…

                                  0 0
                              • Kr1z4  

                                Proč je to od 2012 jednodušší? Mám 2013 funglovku a chystám se předělat na olej. tzn že už má molitanový kroužky? Dík

                                0 0
                  • Kynio  

                    Ještě jsem si teď uvědomil, že 2,5W jsme poprvé lil do svýho epiconu a brzo byl problém se sníženým zdvihem. Pak už jsem měl jen 7,5W a s ním už se to nestalo

                    20ml byl můj odhad, protože jsem ztratil poznámky kolik se tam má lejt a nechtělo s emi to hledat na netu s mastnýma rukama :) ale vidle maká bez problému i s 20ml. Před 3 dnama jsem si vidlici čistil a zbyl mi tu 10W, tak je tam a rozdíl neznatelný.

                    0 0
                    • Georrge  

                      já mám v každé noze 30ml oleje a pohoda :) pravda, používám hustší olej, v zimě sice vidle trochu tuhne, v létě je to ale lepší. Jde o to, že řídký olej se snáz dostane do patrony, snáz se protlačí kolem těsnění, proto nemám s patronou problém.

                      A pozor, 5W motorák není to samé jako 5W tlumičák! U motoráků se měří viskozity při 100 stupních, u ostatních olejů při 40 a to je sakra rozdíl!

                      0 0
                • svářeč  

                  epica X1 jsem předělával hlavně z důvodu zvíšení zdvihu.při té příležitosti jej předělal na olej dle tvého návodu.

                  jen došlo ke snížení zdvihu(podtlak),ja­kým způsobem odleju z patrony olej?

                  0 0
                  • svářeč  

                    ještě drobnost,

                    spacer jsem předělal z první díry na poslední.nejsem si jistý,zda nejsem pouze na 140mm.když spacer nezakolíkuju vůbec a dám ho na doraz,bude těch 150mm nebo se na ten maximum zdvihu nedostanu kvuli velkému množství oeleje v patroně?

                    shlédl jsem video kde jsou 3ks plastových spacerů,kdy je mechanik všechny odstraní.s ko­líkama nevím

                    0 0
                  • svářeč  

                    ty voe,zvýšení:-(

                    0 0
            • Kynio  

              Popřípadě jestli jezdíš do Brna, za půl hodinky máme hotovo ;)

              0 0
              • Dunde.e1  

                Chci předělat Raidona X1 a XC na olej, podle toho co jsem četl by to mělo být podobné jako epicon.

                Mám však obavu zda motorák nepoškodí stírací kroužky, nebo je to zbytečná obava?

                Do spodních noh chci dát motorák 5W40 (je zde vice doporučován jak tlumičový) a nad píst trochu převoďáku PP80, myslíte že by to bude ok? 80W90 tam dávat nechci, mam pocit že jsou aditivované pro velké tlaky, což je na úkor právě ochrany těsnění, anebo máte to vyzkoušené?

                Nevíte jak by měl být silný molitanový kroužek pod stíráky?

                Kolo vozím v autě hore kolama, nebude vidlice slzit kolem stíráků?

                Dají se kdyžtak sehnat někde nové těsnění?

                0 0
                • Lord_de_Wolf  

                  Čao, tak jak jsi pochodil? Mám taky Raidon XC a rád bych ho překopal na olej. Moc díky za info.

                  0 0
    • beranek666  

      Jaký olej je vhodný do molitanů pod stíráky? Včera jsem předělal na olejové mazání a vidlice má lehce trhavý chod, řekl bych, že se to celkem zhoršilo oproti původnímu stavu na vazelinu.

      Nalil jsem tlumičový olej 5W polosyntetický finish line.

      Je potřeba vidlici vyčistit od starého maziva a pak nalít olej, nebo nevadí, když se mazivo nechá a jen dolije olej? Vidlice je nová, lehce zajetá (30 hodin), takže jsem vnitřek nemusel čistit. Nohy jsem otřel a lehce máznul silikonovou vazelinou.

      0 0
      • Vilém  

        Molitany namacim do stejneho oleje, ktery pouzivam jako mazaci. Jako mazaci davam normalni motorovy, co mam do auta, 10W40.

        Od vazeliny, pri prvni aplikaci oleje, cistim.

        0 0
        • beranek666  

          dík, zkusím, teď to drhne a tuto změnu jsem nečekal..

          0 0
          • svářeč  

            leju to samé co Vilém nademnou.vazelinu jsem taky vyčistil,ale kdybych to měl ještě někdy dělat,vybod bych se na to.po sezoně to vyleju a dám nový 10W40 a fertig.

            0 0
    • beranek666  

      Dneska se to po pár km celkem i rozchodilo, i když k dokonale hladkému chodu, co znám třeba od reby, to má zatím daleko.

      0 0
      • svářeč  

        však ona se zajede…

        0 0
      •  

        musíš zkusit model epicona nazvaný houpací kůň, ten se houpe několikanásobně více hladce než reba

        0 0
        • beranek666  

          Tuhle verzi asi neocením, na rovinkách a do kopce se zase nerad houpu :) Přenechám labužníkům.

          0 0
        • abel  

          už jsem se začal bát, kde jseš se svojí zamindrákovaností tak dlouho…

          0 0
          •  

            omyl, vynález vynálezce nejlepší vidlice celého vesmíru vyzkoušen v praxi, nejdříve veliké nadšení někdejších uživatelů vystřídalo brzké zklamání projevu houpacího koně. Nakonec to šťastně dopadlo a brzo se jich všichni šťastně zbavili

            0 0
            • vlk  

              Nehoupavost se neřeší u vidlí tím, že se použije vidlice s většími třecími odpory ale případně tak, že se pořídí vidlice s nějakým inteligentnějším systémem. Mimochodem nevím o jakém vynálezci mluvíš. Všechny základní principy se dávno před koly řešily u motorek.

              0 0
            • beranek666  

              Pro určité sjezdové / freeridové disciplíny je hladký chod a žehlení nerovností určitě velký přínos. U XC a Maratonů typu KPŽ to může být na obtíž a nutí tě to příliš často používat lock vidlice.

              Epixon v tovární verzi mi vyhovuje. Pokud bude na olej citlivější, bude potřeba precizněji seřídit kompresní útlum. Mám patronu RL RC, takže se vidlice dá celkem pěkně nastavit k potřebám každého jezdce.

              0 0
              • vlk  

                Pro mne je mazání vazelínou z principu vždy špatně. Ať je použito sebelepší mazivo, vždy se s teplotou mění vlastnosti a pokud jezdí člověk i v zimě, tak jedině mazání olejem. Už jsi na to kápl -nehoupavost vidlice se řeší typem a nastavením tlumení. Prostě, když je vidle necitlivá, tak to jde více cítit v rukách a kopírování terénu taky stojí na houpy s tím související horší brzdná dráha apod.

                0 0
            • abel  

              já mám od Milana už třetí (2× epicon, 1× auron) a se všema 100% spolkojenost.

              ale asi nepatřím do kategorie „všichni“.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jirka146  

      až to budeš mít rozdělaný, tak to snad uvidíš.

      http://cykl.cz/…_2015_02.pdf

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jpscz  

      Tak jsem poridil epixona, podle rad tady na foru jsem

      ho „predelal“ na olejove mazani a zdvih zvedl na 120 mm. Zdalo se mi ze ten sroub co je ze spodu zasroubovanej do ty patrony drzi jen na par zavitech, tak jsem pod nej zadny tesneni nedal, ale po chvilce mi z toho zacal tect ten olej. Tak jsem to tesneni dal, olej netece, ale mam strach ze ten sroub tam drzi jen nakousku!? Nemuze se to vytrhnout ? Diky za rady.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.