• fido.biker

    Ahoj, letos v zimě jsem sehnal specialized epic comp 2010 za dobrý prachy, tak jsem si říkal jakou budu mít mašinu a že na ní nebudu muset dva roky šáhnout v poměru kolik toho najezdím. Ale od začátku mám s kolem hrozný problémy! Asi nejhorší je na tom odpružení, od prvních kilometrů sákne zadní tlumič, ale není to horší než abych musel měsíc čekat na reklamaci. Přední vidlici jsem chválil, do tý doby než jsem najezdil cca 1000km a z ničeho nic začala mít vakl a ten se teď každou vyjížďkou zvětšuje, díky tomu taky z vidlice teče olej, takže já se vrátím domů a vidlice je celá poteklá olejem, je tento stav normální u vidlice s 1OOOkm po čtyřech měsících?

    Dál ke spešlu, musel jsem namazat všechny ložiska, futra, hlavák a tak, protože mazivo nikde a kolo vrzalo že lidi se otáčeli! Tak nevím jestli jsem chytnul nějakýho zmetka kde se pořád něco sere nebo jestli todle je normální stav a setkáváte se s tím všichni. Já hodnotím epic jako nejhorší kolo!

    0 0
    • Seky  

      Nevím jak u Specialized, ale u ostatních značek to normální rozhodně není. Osobně Specialized nemusim a Epica zvlášť. Pokud si kupoval bazarovku, nebo testovačku tak je jasný proč se toho kola majitel zbavoval za „dobrý prachy“ a pokud to bylo nový ve výprodeji, tak ti všechny ty vady co jsi popsal musí pokrejt záruka.

      0 0
      • hs74  

        A nebo mu reklamaci uznat taky nemusí,bo ji nezačal uplatňovat hned po zjistění závady.Ale to je jeho boj.

        0 0
        • mr.antik  

          to záleží jak to řekneš. Taky můžou říct, žes to měl přivéz na garančku, že nedodržuješ servisní intervaly atd. Já bych se 1000km nechlubil a řek že je to maximálně polovina.

          0 0
          • hs74  

            Pokud s tím nebyl na garančce tak bude mít asi maličko problém…Záleží jak se k tomu prodejce postaví.

            0 0
            • Kubiczech  

              Proč by měl problém? Garančka na záruku vliv nemá.

              0 0
              • hs74  

                Soudím podle slova garanční ;)

                0 0
              • Deus  

                Ale kdeže

                0 0
              • nox159  

                bez garancky neni zaruka ;-)

                0 0
                • Kubiczech  

                  Zákonná záruka je snad dva roky a vázat ji na nějaké podmínky podle mě nejde. Garančka tak může mít vliv maximálně na záruku prodlouženou – smluvní. U Rock Shoxu je to třeba právě takhle.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak ono je to jednoduche. Prodejce rekne, ze jsi nedodrzel podminky stanovene v kupni smlouve – garancni prohlidka – a mas po srande…

                    0 0
                  • juli  

                    Záruka je sice dva roky, ale uživatel je povinen výrobek užívat v souladu s návodem k obsluze. Jsou-li v něm uvedeny intervaly údržby mj i garanční prohlídka a nedodrží-li některé z ustanovení, potom výrobek užívá v rozporu s návodem k obsluze, což je důvodem k neuznání záruky.

                    0 0
                    • michalrysina  

                      Nevím jak to je, ale někde jsem četl, že prostě je záruka 2 roky a výrobce/prodejce si nemůže nastavovat podmínky. Já mám návod a tam je jen doporučení co a jak. Pak mám fakturu kde je napsáno,že mám 2 garančky zdarma a nic víc. To by si tam pak mohli napsat, že po ujetí 500km padá záruka třeba. Což je blbost. Ale říkám nevím jak to přesně je .

                      0 0
                      • ¨MZ  

                        něco na těch podmínkách bude. Když si koupíš auto, tak taky musíš na výměnu oleje a pod. Když tam přijedeš s 50 000km na tachometru bez předchozího servisu se zadřeným motorem a olej se má měnit po 15 000km, tak počítám že s reklamací taky neuspěješ ani když se budeš soudit.

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        nevím z čeho čerpáš, ale na záruku máš právo jenom pokud splníš určité podmínky, ne v každém případě. Mimo jiné povinou garanční prohlídku (typicky u aut).

                        Nevím jestli v tomto případě byla povinná.

                        Záruka platí dva roky ale nevztahuje se např. pokud je věc spotřebovaná.

                        tzn. sjeté pláště, řetěz, náplně vidlice, tlumiče, brzd bo těsnění.

                        V tom bude pravděpodobně problém i ted.

                        Navíc musíš požívat dle doporučení výrobcem.

                        0 0
                        • michalrysina  

                          Jasný rozumím. Jak říkám tenhle názor jsem jen někde zaslechl. Nakonec jsem se kouknul do návodu a tam je, že záruka se vztahuje na rám hlavně. Jinak vše ostatní je vlastně spotřebák. U těch kol to bude jak říkáte asi no. Asi si to spíš platu s telefonama a PC

                          0 0
                      • juli  

                        …což, žádná blbost není. Pokud je v návodu uvedeno například: „výrobek není určen pro jízdu v terénu“ (což je nadneseně obdoba tvých 500km) a bude ti prokázáno, že jsi v terénu jezdil, pak ti záruka padá…

                        Dokážeš si představit, jak dlouho ustojí sedmikilová silnička jezdit DH?

                        I z takových důvodů musí být návody k obsluze v češtině, aby si každý předem přečetl, jak může výrobek používat a podle toho se svobodně rozhodl, jestli koupí, nebo ne.

                        0 0
                      • nox159  

                        tedka jsem to řešil…

                        konkretne u meridy ta ma psane ze pokud se človek nedostavi do 6 mesicu nebo 500 najetych km na garancni prohlidku je to brano jako nesplneni podminek pro poskytnuti zaruky… (nebo nejak takhle to tam je…)

                        ( zaručak tady nemam jinak bych ti to klidne vyfotil… )

                        0 0
                  • scret  

                    uz se to tu resilo nekolikrat, zaruka plati jen v pripade ze dodrzujes servisni intervaly, stejne jako napr. u aut, kdyz nebudes menit olej, tezko budes neco upletnovat…

                    vzdyt je to logicky, predstav si ze nekdo bude jezdit 10tis. rocne a jak by potom mohla vidlice nebo tlumic vydrzet 2 roky – 20tis.km bez udrzby??

                    0 0
    • Kubiczech  

      Reklamovat, udělat scénu. Normální to není. To všemožné vrzání bych viděl na tesťák. Ty kola jsou povětšinou v hrozném stavu a lituju všech, co to za ty zdánlivě dobrý prachy koupili.

      0 0
    • lucifr  

      Myslím, že na problém je zaděláno hned od začátku:

      „jakou budu mít mašinu a že na ní nebudu muset dva roky šáhnout“

      0 0
      • rukay  

        To ale není jeho problém. Já mám Specialized Hardrock, což je kolo o tý nejnižší kategorie, a úplně mu stačí rychlá údržba před a po vyjížďce. Podle mne bude chybka někde u těch „slušnejch prachů“. Jestli je v záruce, tak s 1000km bych se taky nijak nechvástal!

        0 0
    • daymaker  

      háček vidím v „za dobrý prachy“… :-(

      0 0
    • kubad  

      myslím že hlavní problém je v tvém přístupu

      0 0
    • McBlacky  

      otázka je původ kola.

      co se týče spešlů, tak problémy byli se staršími tlumiči a enduro vidlemi. Jinak v rámci průměru trhu. To co píšeš je buď nebo vyjebane kolo z testů, prase předchozí uživatel, nebo tvoje nulová údržba, nebo ho používáš na jiné věci než je určeno.

      Například pokud ho budeš mýt vapkou a parkovat ve vlhku a mokru, tak to zničíš jakékoli kolo.

      0 0
    • thesecond96  

      „tak jsem si říkal jakou budu mít mašinu a že na ní nebudu muset dva roky šáhnout“

      Minimálně částečně bych viděl problém v tomto, o každé kolo se musí pečovat a je úplne jedno kolik stálo.

      0 0
    • roud  

      Řěšíš kraviny reklamuj specialized mění tlumiče kus za kus během pár dní to budeš mít vyřešený takže nechápu co hrotíš…

      0 0
    • Dakar  

      píšeš, že tě nejvíc sere pružení. Obojí je od Foxe, proč tě žere značka kola? Dám reklamovat a neházím tu špínu na kolo. Věta dva roky bez sáhnutí na kolo je téže pompézní.

      0 0
    • petrun  

      A co se nejdřív obrátit na prodejce? Tady brečíš na špatným hrobě :-))

      0 0
    • Venda  

      Já teda se všema, co nechápou větu „… dva roky šáhnout…“ naprosto nesouihlasím. Když kupuju kolo, nebo jakoukoliv věc, tak očekávám, že to chvíli vydrží. Při malým nájezdu, tak dva roky stačí tak maximálně mazat rětěz a né se cpát do veškerýho pružení, čepů atd. Umýho to teda aspoň tak bylo.

      0 0
      • McBlacky  

        záleží jak a v čem jezdíš.

        Někdy i 50km zadělá na několika hodinový servis. Nebo na brzkou obměnu komponentů

        0 0
      • roud  

        záleží na tom kolik na tom kole najezdíš a v jakejch podmínkách ale kolo když se na něm jezdí potřebuje pořádnej servis pomalu x měsíčně a je jedno jaký máš…

        0 0
        • Venda  

          Co na tom teda servisujete? To jako sundáváte a rozebíráte vidli, mažete hlavu, vyměňujete ložiska každejch 200 km v lese? Já to teda jen umyju, máznu řetěz, popř. stíráky a pokud nic nevrže, tak to otřu a uložím. Cca 20 min.

          0 0
          • roud  

            mno když jezdíš tak měníš řwtěz pomalu každej měsíc jednou za čas je potřeba vyčistit střed hlavu a další ložiska a namazat je obzvláš´t když jezdíš i přez zimu nebo v blátě za deště vidli je potřeba taky čistit a mazat ostatně ale tohle vše a i mnohem víc najdeš v servisních manuálech k jednotlivejm komponentům a pokud neplníš servisní intervaly tak se pak nesmíš divit že ti něco odejde nebo se zadře…

            0 0
            • Venda  

              Nikdy mně nic neodešlo a nic se nezadřelo. To co píšeš dělám jednou za rok, vidli za dva. Moc teda nejezdím (tak kolem 5000/rok), ale to zakladatel asi taky ne. Na zimu mám teda kolo jiný, ale na něm tak max do práce, ale na něm taky vše funguje jak má a o něj se nestarám už vůbec (na něm jsem jen asi po 3000 měnil řetěz, ale ještě to nebylo úplně potřeba. Jen ho občas máznu olejem. Kdybych měl kolo servisovat jako vy, tak radši nejezdím. Kolo mi ale funguje, tak jak má.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nechat třeba kontrolu oleje na vzduchovém pístku u Reby až po 10tis. km, tak to je opravdu bezva přístup…

                0 0
                • nox159  

                  na R7 jsem nesahl 3 roky cca 15000km a jak jsem ji rozebral tak vsechno ok… tak jsem jen vymenil olej a dalsi 3 roky vydrzi :)

                  o nektere veci se nema cenu prehnane starat…

                  tedka uvazuju co s tlumicem od foxu… jestli to nejak resit nebo se o nej taky nestarat…

                  kdyz vemu ze novy stoji rekneme 8k a za repasi po sezone budou chtit kolik 1–2k ? premyslim jestli se to vubec vyplati… :)

                  0 0
                  • scret  

                    zrejme jsi jezdil za hezkyho pocasi, jinak si nedokazu predstavit ze vidle po 15tkm bude ready:)

                    0 0
                    • nox159  

                      jezdil jsem s tim bezne ale bahno jsem zamerne nevyhledaval… ( to nedelam ani ted :D )

                      jak rikam vsechno ok samotneho me to zarazilo…

                      0 0
                    • pepek  

                      Asi se pod ní moc nehýbala :-)

                      0 0
                • ememem  

                  coz je ale imho konstrukcna chyba aj ked mas inak pravdu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Olej na vzduchovém pístku může zmizet u jakékoliv vidlice mnohem dříve než za 10tis. km.

                    0 0
                • Venda  

                  Tu Rebu mám šest let a furt je jak nová. Servisovaná byla dvakrát (každý dva roky), poslední dva roky vozím Foxe a má ji manželka a ta najede prd. A u Foxe je vše taky OK. Bláto nevyhledávám a taky nevyhýbám. Nevím, co s tím vy děláte, že to máte furt v prdeli. S minimálním promazáváním (servisem) mi vše funguje tak jak má. A to dlouho.

                  0 0
              • roud  

                jezdím ± 10 000km ročně a podle toho se věnuju servisu pokud na to člověk dva roky nešáhne tak ať si pak nestěžuje že něco neni OK

                0 0
                • ememem  

                  8nicmenej je fakt ze na to kolko to stoji na to treba sahat dost casto. aspon na moj vkus a to sa toho chytam az ked naozaj treba, nejak prevenciu tiez moc neriesim. (inak povedane hovno to vydrzi co je cena za gramarinu za kazdu cenu).

                  0 0
    • Joseph de Sax  

      bych řek, že je to klasický průměr Česka…u jiných kol začínají problémy i po ujetí 100km..

      0 0
    • Carlos.f  

      Záruku musí prodejce uznat i když nebyla provedena garanční prohlídka. Nemusí uznat závady, které by nevznikly, kdyby byla garanční prohlídka provedena.

      Ke tvému kolu:

      Tak reklamuj – co ti v tom brání?

      Jinak o kvalitě Spešlu již taky nejsem přesvědčen.

      0 0
      • nox159  

        Záruku musí prodejce uznat i když nebyla provedena garanční prohlídka.- nemusi!!! avotomtoje :)

        0 0
        • kubad  

          bylo by to složitější, pokud by rupl rám tak na tom garanční prohlídka těžko co změní, takže by záleželo na tom co se reklamuje, ale reklamace vidle bez garančky by se asi uznat nemusela to souhlas

          0 0
          • nox159  

            je to slozitejsi to mas pravdu…

            ale i tak je jasne dane ze pokud clovek neprijde na garancku ze se mu pak na kolo nevstahuje zaruka…

            to je dane… stejne je to vetsinou o prodejci jak se k tomu postavi… kdyz clovek prijde do obchodu ze ma neco s kolem ja se mrknu ze nema garancku tak to neposlu do haje samozrejme… vzdycky by se melo resit vsechno ke spokojenosti obou stran…

            uz jen z toho jak kolo vypada clovek vetsinou pozna jak se s nim zachazi…

            0 0
    • winter78  

      Zabudol si napísať dosť podstatnú vec – je to kupované v bazare , v kamennom obchode … alebo si to kúpil v e-shope a poskladal si si to z krabice sám ??? Najistejší je kamenný obchod. Ak sa vyznáš, tak aj e-shop môže byť. Bazárovku NIKDY. Nech je v akomkoľvek „super“ stave, nech je jazdené len „rekreačne“, nech je za „dobrý“ peniaz. Jednoducho použitú bazárovku by som v živote nekúpil, to radšej Tesco Olpran.

      0 0
      • yetti  

        Z mého pohledu je to co píšeš pěkná blbost, ale to je Tvůj boj, že si raději koupíš Tecso Olpran než kolo v bazaru. Tak jako u čehokoli jiného se v bazaru dá koupit šrot i velmi slušný kousek akorát se v tom člověk musí alespoň trochu orientovat a také počítat s tím, že to není nové a že možná bude muset něco vyměnit. Ale i s tímhle rizikem je IMHO mnohem výhodnější koupit rozumně jeté kolo na XTčku než nové kolo na Aliviu.

        0 0
        • winter78  

          Sorry ale pre mňa je to úplne kontraproduktívne riešenie kúpiť si značkový kvalitne osadený jazdený bike za cca 20 000 sk , hneď do neho vraziť cca 7000 sk a aj tak tàpnuť či sa ešte čosi nepokazí (a ono sa aj tak čosi iné pokazí). Však úlohou bazaru bolo,je a bude zbaviť sa starých použitých vecí , aby boli peniažky na novú vec.

          Iná vec je ak bike kupujem od niekoho koho poznám , viem akým štýlom jazdil a viem že mu napr. bike po 1000 km nesadol a chce kúpiť iný…tak do toho by som v pohode išiel.

          Stalo sa mi že som čítal inzerát na predaj biku jazdeného rekreačne…a pár mesiacov predtým som čistou náhodou pozeral foto galérie toho istého chlapíka kde mal zbehané takmer všetky maratóny tu na slovensku a v čechách a prejdené celé Alpy na tom istom biku :-)). Úplne rekreačné jazdenie ;-))).

          0 0
          • tonik666  

            Mám Epica, kterého jsem koupil jako 4 roky jetého za docela málo peněz (700 dolarů), počtvrt roce ježdění jsem poslal vidlici a tlumič do Foxu, kde mi repasovali brain a poslali úplně novou oem vidli (dohromady 430 dolarů).

            Teď ho mám skoro dva roky, asi 4000km terénem a nemohu si stěžovat. Jasně, že servisování Foxky a Brainu je drahé, ale co už. Za ty peníze bych nového nepořídil nic co by se tomu Epicu blížilo.

            0 0
        • pepino  

          Amen.

          0 0
        • ememem  

          preco blbost? bike(a mnoho inych veci, v podstate takmer vsetko) z bazaru je fakt vzdy podozrive lebo je otazka preco sa veci chce dotycny zbavit a dost tako zisti co to ma za sebou. preto som v bazare nikdy nic nepredal, ja som totizto taky chumaj ze k tomu vzdy napisem pravdu a tym padom neni sanca ze by to niekto chcel.

          0 0
          • goofy  

            Proc se chce zbavit? Protoze mu nevyhovuje? Protoze zacal jezdit neco jineho? Protoze ma prachy a chce si udelat radost novym kolem? Protoze ma dlouhodobe zdravotni problemy a penize potrebuje na neco jineho? Rozumnych duvodu jsou kvanta. Nevim ci to je jenom u nas takova paranoia, za kazdym prodavanym kolem videt corku nebo totalne zhuntovanou plecku…

            0 0
        • M_ishak  

          Než si koupit fulla zlevněného z 50 na 25 tisíc, jetého dívkou 2 tisíce km po cyklostezce, raději koupím za 30 tisíc nový, s komponenty nižších řad – těžšími, ale robustnějšími. Než abych pak do vylítaného šrotu valil tisíce a tisíce za nové díly, tak raději nový, který bude kromě standardní údržby jinak bez investic. A nebude u něj tolik hrozit, že uprostřed lesa 15 km od civilizace, 30 km od domova, někde nečekaně něco praskne únavou materiálu – zvlášť na oněch drahých ultraodlehčovaných komponentech. Protože u té ojetiny se vcelku snadno může stát, že se dostaneš k ceně nového.

          Člověk musí být kritický a klást si otázky, co toho člověka vede k prodeji?

          I ve světě kol je to jako u aut, kde v českých autobazarech prakticky nenarazíš na jiné auto než se 130 až 160 tis. km – bez ohledu na stáří a stav.

          0 0
          • pepek  

            Tak pokud nejseš slepý, tak většinu možných problémů uvidíš. Já jsem třeba koupil RVL vidlu za polovinu naslepo a když přišla, tak bylo krásně vidět na patkách, že osa tam byla utažená jenom jednou. Ani škrábanec, nic. A to prodejce o 50kg dívce nic nepsal. To stejný s tlumičem.

            0 0
    • Jarman  

      Mám Spešla Stumpjumpera, najeto asi 4500km a kromě spotřebního matroše (destičky, kladky přehazky, středu, gripů, řetězu) jsem nemusel nic měnit, čili mám opačnou zkušenost. A to kolo rozhodně nešetřím.

      Od kolegů co mají spešly jsem také nezaznamenal žádnou zásadní negativní zkušenost..

      0 0
      • Fester  

        jj moje řeč. Mam Stumpika uz 3 rok a opravdu pri poctivé údržbě měním jen retez a destičky… Spec… is best

        0 0
    • marpp  

      Jazdím na epicu 1,5 roka a žiadne problémy. Moc špeciálne sa o bike nestarám, sem-tam kontrolujem tlaky v tlmiči a vidlici, nič netečie, nevàzga. Možno máš smolu na konkrétny kus. A možno si od konkurencie, hehe

      0 0
    • hmm  

      Na to že o sobě nenapíšeš ani ťuk vypovídá že buď jsi od konkurence nebo se ti epic prostě nelíbí. Nebo jsis koupil šrot a nepoznals to :-) Nebo třeba to kolo vůbec nemáš a děláš si znás všech prdel :-)

      0 0
    • tonik666  

      Kdybys chtěl kolo, na které nebudeš muset moc servisovat, tak si opatři singlespeed s pevnou vidlí (třeba 29") :)

      V terénu je na tom super svezení :)

      0 0
    • t29  

      Odpověď pro všechny, kteří tady rozebírají, že to tazatel koupil z bazaru:

      http://www.bike-forum.cz/…mp-2010.html

      = předpokládám tedy, že kolo je nově koupené.

      Odpověď pro fido.bikera: reklamuj.. přinejhorším ti to neuznají a pořešíš si to v nějakém schopném servisu sám

      0 0
      • bochov  

        Nejsi sam ja si koupilGT avalansche a uletěl mi pedal.Potom scotta scale 50 a po 500km mi šla srat vidlice a potom vyplet.Vidlici jsem vyreklamoval,ale vyplet začal praskat ,nebot jsem moc těžky mam105kg to same pedal takže jsem volal obchodní inspekci.

        0 0
    • marapara  

      Asi bych řekl, že jsi prostě měl smůlu na špatný kus. Pokud je to nový bajk, nezbude než reklamovat. Pokud reklamací bude více, tak máš po 4 reklamacích nebo 3 reklamacích stejného komponentu, nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Samozřejmě za předpokladu, že reklamace bude uznána.

      Jezdím SJ Stumpjumpra FSR a nemám s ním problém. Samozřejmě běžnou údržbu to chce u kažedého kola, když na něm člověk jezdí.

      0 0
    • pustipav  

      To je ale znama vec, ze Epic je nejvetsi shit pod sluncem, mel ses nejdriv poradit tady…jinak k ty vidli, ocekavej, ze za dalsich 500 km ti z tama vystreli pruzina.

      0 0
      • zapet  

        Podle tvého příspěvku se dá jasně poznat,že jsi opravdu velký odborník na kola.A nebo je tu druhá varianta,že na Spešla nemáš,tak píšeš takové kraviny.

        0 0
      • Dakar  

        s autorem příspěvku jste jistě kamarádi. On dle nicku biker, který musí k tiché jízdě mazat ložiska a ty znalec, který pozná kdy z čeho co vyletí… oba jste z bajkerskýho hovna pára.

        0 0
    • amito  

      ..jestli na tom kole nebylo místo SPECIALIZED EPIC , napsáno třeba SPELIAZED ECIP …to víš Čína je velká a musí se uživit! jinak hodně štěstí při jednání v servisu !

      0 0
    • PASSAU  

      Kdyz jsem byl v Kanade, tak jsem vsiml majitele od Brazilie, ze ma Specialized V-Works misto Specialized S works, ze je mozny je to padelek

      0 0
    • fido.biker  

      Tady se to rozjelo, já nebyl dva dny na netu a je tady hromada spekulací, ten epic byl koupenej jako novej v kameným obchodě s plnou zárukou, za dobrý prachy bylo to že kolo byl starej model a potřebovali se ho zbavit! A to že jsem napsal že mam kolo na který dva roky nemusím šáhnout, neznamená že jsem hovado a kolo bude dva roky jezdit bez namazání řetězu, ale že nebudu muset po každý vyjížďce montovat. S tou garnčkou to bylo sporný, protože s prodejcem jsme si nerozuměli a myslel jsem že to je po 1000km. Podle mně se musí vše stahovat na reklamaci protože jsem pár let pracoval v yamaze a vím o čem je řeč.

      0 0
      • nox159  

        tak tedka moc dobre nechapu co řešiš na foru kdyz je kolo jak pises v zaruce kupovane v kamenem obchode… uz si to z prodejcem resil… pokud ne nechapu tvoje myslenkove pochody :D

        0 0
    • atak10  

      Tak tohle celopera delaji ale v tomto pripade je to kruty… to je jako z bazaru uz jetej??? Nebo jenom starsi rocnik?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.