Enduro brzdy Shimano XTR 9220 nebo SRAM Maven

60 nepřečtených
  • XNeo

    Házím dotaz do fóra, co by jste si vybrali na enduro ebike a proč.

    1. Shimano XTR BL-M9220+BR-M9220
    2. SRAM Maven Ultimate

    Nyní tam jsou XTR 9120, tak bych něco trochu silnějšího, ale s podobným chováním jako současné.

    0 1
    • kejda  

      Code budou určitě silnější než XTR

      0 0
      • XNeo  

        Code jsem jel jednou na půjčeném kole a jejich projev fakt ne, ale věřím že někomu vyhovují. Maveny by měly dle recenzí dost jiný projev než Cody.

        1 0
        • MP79  

          To je blbost code+hs2 kotouce+metalicke desky = top

          3 1
          • novas752  

            Cody nijak extra silný brzdy nejsou. Maveny jsou mnohem silnější. Spousta dalších brzd taky.

            0 0
          • kejda  

            Tuhle sestavu přesně jezdím. Absolutně perfektní, pro mne.

            0 0
          • Jurawood  

            CODE Rsc mám, mám i XT 2– písky, 4-pístky, SLX, SAINT…

            Code jsou, co se týče brzdné síly, na úrovni dvoupístků za litr v akci… je úplně jedno jaký dáš kotouč… téměř neznatelný rozdíl, měl jsem CL, teď HS2… kdybych nevěděl nepoznám, všechny galfer jsem zkusil – k ničemu, origo sinter taky… prostě sra*ka.

            m8120 není jen jiný hřiště, je to úplně jiný sport

            2 2
            • kejda  

              Máme jako Code RSC, tak i M 8120 a nesouhlasím, že by Sram byla sračka. Mají jiný projev, ale jinak jsi vypustil blábol…

              1 1
              • Jurawood  

                tak má to ložisko, bytelnější páčku, neviklá se…

                Ale co na XT tahám 500g , na stejný výkon u kódů potřebuji tahat tak 2000g. A to mě prst dlouho nedává

                0 0
                • va-bo  

                  Jak jsi to změřil?

                  0 0
                • kejda  

                  Tak zkus ty Code třebas odvzdušnit :).

                  Mně fungují na jeden prst… A to mám trochu nadváhu…

                  1 0
                  • Atilla  

                    Hele ty cody jsou, ale vážně slabé oproti jiným na trhu. Né že by s tím nešlo brzdit, ale zabírat musíš o kus více, než třeba XT 4 píst, dominion A4 atd.

                    0 0
                  • Jurawood  

                    nedměrné množství vzduchu v okruhu se projevuje gumovým tzn. houbovitým chodem. Až tak, že páčku je možné dostat ke gripu. Ne tím, že musíš pro stejný výkon používat 5× větší tlak na páčku.

                    0 0
                    • va-bo  

                      … ne vždycky.

                      0 0
                      • Jurawood  

                        Vždycky se projevuje pružením, to je fyzika. A k řidítku jsem psal „někdy“ v extrémech. A vždycky je tam nějaký vzduch, stejně tak i v tlumiči v IFP je vzduch (jeden z důvodů proš se IFP přetlakuje), i kdyby si dal brzdu do vakuové vývěvy a nechal odplynit i s kapalinou, stejně tam bude mikroskopické množství vzduchu.

                        0 0
                  • filipes  

                    S s čím Code porovnáváš? Dobře naladěné Code asi mohou „stačit“, ale když člověk vyzkouší modernější, silnější brzdy, tak o nich jako nových brzdách přestane uvažovat.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      Já měl kdysi Sainty, pak je vystřidali Magury MT5 a pak Cody.

                      Cody mně přišly chováním, projevem přesně mezi Saintem a Magurou, možná trochu blíž Saintům.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Zajimavé, protože snad nemůžou být rozdílnější brzdy jak saint vs code:)

                        1 0
            • kubad  

              a teď tu pohádku o Karkulce prosím

              0 1
            • kovar  

              blbost

              1 1
      • wilda81  

        V tomto testu https://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/ maji starši XTR, ale i ty jsou prý výkonnější nez Code.

        0 0
        • scret  

          chapu to z toho testu dobre, ze by XTRka mely byt silnejsi nez Hayesy? :/

          0 0
          • novas752  

            No, ale je to všechno měřený při 40N síle na konec páčky, to už je sakra hodně – zvední si koncem ukazováku 4kg předmět…

            0 0
            • scret  

              ja jen, ze si neumim predstavit, ze jsou shimana vykonejsi/silnejsi nez dominiony…

              1 0
              • wilda81  

                Tak T4 má být lehčí verze A4, ne? Asi to má vliv i na výkon.

                1 0
                • scret  

                  Taky mne napadlo, ze by to mohla delat ta karbonova packa… Pocitam, ze lehci to bude prave jen o tu packu…

                  0 0
              • novas752  

                Při týhle konkrétní síle na páku zřejmě ano. Ale při menší síle se to může chovat úplně jinak – přepákování, hadice, tuhost třmenu… To by chtělo ke každý brzdě graf síla na páce/tlak na destičky aby se to dalo přesněji porovnat.

                2 0
    • va-bo  

      Není to jen o brzdách. Záleží na kombinaci setu, brzdy, destičky, kotouče.

      2 0
    • tomfree  

      Mám xtr9220,jsou lepší než předchozí model,určitě jsou výrazně lepší než code,které mám na druhém kole,maven jsem nejel v prostředí,kde bych mohl posoudit brzdnou sílu,ale ta páka mi vadila hned.

      1 0
    • Vieen  

      Pokud ti chovani vyhovuje, tak proc jen nedas vetsi kotouce? Brzdny ucinek bude silnejsi, projev stejny, a jeste usetris (kotouce+adaptery < set brzd).

      0 1
    • va-bo  

      … nebo kouknout, na čem jezdí první liga, a od toho se odpíchnout. Když potřebuješ to nejlepší.

      0 0
    • va-bo  

      Asi moc ne. :-) Kdo brzdí, nevyhrává.

      2 1
    • blackboy007  

      Jaké máš kotouče průměr a co máš za destičky

      0 0
    • embi  

      Maven, Maven. Jel jsem dost brzd v tech nejextremnejsich podminkach (trail 1000m down na test festu). Sram Code slaba jebka, uz bych to nechtel. Ve verzi RSC / Silver staci na cesky jezdeni ale do Alp ne. XTR dobry, ale Maven prijemnejsi brzda.

      0 0
      • Baba-Ji  

        Teď jsem se zas jednou díval na Yt na ty dva „jedem brzdit“ a borec tam byl docela nadšen z Hope GR4, prej oproti Mavenu dobrý feedback na páce.

        Což mně třeba sralo při přechodu ze Saintů na Maguru (MT5), které oproti Saintům taky neměli žádný feedback v páce.

        0 0
        • novas752  

          Hope brzdy mají dávkovatelnost parádní. Maveny jsou docela jedovatý, asi ne až tak jak Magury ale furt dost.

          0 0
          • Baba-Ji  

            No Magury taky buhvi jak jedovate nebyly, modulaci ale měly dobrou (ve spojení s absencí feedbacku na páce mně ale přesně tohle chování nesedělo/-í).

            0 0
    • filipes  

      Mrkni také sem https://www.vitalmtb.com/…est-sessions

      Já celkem souhlasím s hodnocením MT7, ale nový v krabici bych je asi nekupoval. Nesouhlasím, že jsou jedovky, ale páky jsou fórový.

      Code dneska určitě ne.

      Pár lidí v okolí s Maveny docela poplakalo, ale asi to jde nastavit ať to není tak ostré a zbytek si zvyknout.

      U Shimana počítej s velkou spotřebou koutoučů – jsou dobrý, ale jejich spotřeba je dost vysoká (4 kusy za sezónu při ježdění za vlastní, pravidelné bike parky čekám násobek) a do Shimano brzd se tlustý bytelký kotouče údajně nevlezou.

      0 0
      • novas752  

        Tak se Shimano brzdama nemusí jezdit shimano kotouče ani destičky.

        0 0
      • TK75  

        Třeba 2 mm Magura HC Storm se normálně vejdou

        4 0
      • Polo21  

        Shimano XT M8120 a kotuce Inten Blackline Massive s 2.3mm sirkou uplne v pohode, len to treba riadne vycentrovat a funguje to paradne.

        0 0
      • theedge  

        Maveny jsou takovy jedovky ? Jezdim Cody RSC, ale hledam neco s podobnym projevem ale silnejsiho. Nechci jedovky kde si v technice nechte kousnu predni brzdu.

        0 0
        • ceo  

          O tom snad rozhoduje tvůj vlastní ukazovák…

          0 0
          • theedge  
            • konstrukcni vlastnost brzdy … a o to tu jde
            0 0
            • ceo  

              Narážel jsem na „nechtě kousnu přední brzdu…“

              I na shimanech se jezdí pekla a technika, naopak i na brzdě s pozvolným nástupem se dokážeš shodit . Jestli ti vyhovuje pozvolnější nástup a citlivější modulace ok, ale nechtěně kousnout brzdu je 100% chyba jezdce, ne brzdy

              0 0
        • novas752  

          Maveny jsou ve srovnání s Codama fakt ostrý. Spíš jak Shimano.

          Hezky dávkovatelné jsou Hope Tech4 V4.

          0 0
          • mirorek2  

            Hope v4t4 (i starší t3) byly pro mne, i se všemi problémy a reklamacemi, nejhorší brzdy co se týče modulace. Jsem těžký a v alpách tomu dávám pořádně zakouřit, s Hope to bylo peklo. Desky jsem zkusil všechny, kotouče jsem na tom měl Hope.

            Dominiony a4 se mi vodí mnohem lépe, už nemyslím ve sjezdu na brzdy…

            0 0
      • Jarda636  

        Na Xt 4 pístu vozim hope kotouče, vejdou se

        0 0
    • va-bo  

      Jsou jistě silnější brzdy než SRAM Code, ale mně to stačí. Není problém to postavit na přední kolo. Nepotřebuju nic silnějšiho.

      1 0
      • Breakpain  

        Pri spravnem HA ci tezisti jde na predek kolo i s kantikama :).

        Kazdopadne Code brzdy = predpoklad ze se bavime o gravity jezdeni z kopce.

        Nejsou rozhodne spatny a na nenarocny trailovy jezdeni jsou luxusni. I na DH mi prisly super, ale ne na cely den a jsou teda za me dost citlive na odvzdusneni (castejsi vymena nekolikrat behem sezony).

        1 0
        • kubad  

          tak jak píšeš, dnes už nepatří mezi ty nejvýkonnější, taky záleží na verzi pák, ale žít s něma jde, samo dnes kupovat smysl nemá

          0 0
          • mirorek2  

            Třeba za kilečko v akci v DE se pořád vyplatí

            0 0
            • kejda  

              Safra, no enyvej, já jsem platil za Stealth tuším 6 tisíc za sadu, takže taky cajk

              0 0
        • mirorek2  

          Přesně tak to vidím já, musí se ale brát jen RSC páky, zbytek stoji za prd…

          1 0
        • va-bo  

          Jo, souhlas.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.