Elektrokolo - PPC IV aneb pokračování

871 nepřečtených
  • PavelK10

    Volné pokračování…pro příznivce i odpůrce elektrokol.

    0 1
    • onuce  

      Chci jen podotknout, že odpůrců by nebylo, kdyby nebylo positivní diskriminace e-biků, vůči jiným jednostopým motorovým vozidlům. Jako každá positivní diskriminace, tak i tato přináší jen zbytečné rozepře a nesnášenlivost. To jen, abych se vymanil snad z nálepky odpůrce…

      3 4
      • DaSnail  

        Ty si pozitívne diskriminovaný s 3stopovým motorovým vozidlom.

        0 0
        • onuce  

          To právě vůbec nevím. Nevím, za co jsem oficiálně považován. Jen nedávno na mne z okénka mercedesu, starého, nějaký mladík hulákal: máš ject po chodníku ty de..le! Na druhou stranu mě často míjí policie, státní i městská, a nic. Zrovna včera, když jsem seděl na „židličce“ uprostřed dopravní zácpy na hlavním průtahu Plzní, připadal jsem si takový nepatřičný a bezmocný.

          2 0
          • Georrge  

            Zkus se zamyslet nad tim, kolik prostoru s tim vehyklem zaberes. Pak ti mozna dojde, za co jsi povazovan :)

            1 0
            • onuce  

              Vaše odpověď otázkou k zamyšlení mi nepomohla. Na šířku měří vehikl 63cm. Za co jsem tedy považován? Děkuji.

              0 0
              • tomxxx  

                Na druhou stranu, takovej tlustoprd zabere klidně víc jak 63cm a taky nemusí stát v koloně mezi autama.

                Jinak jde o to, jakou máš rychlost. Ty vozítka pro důchodce a elektrický vozejky mají max rychlost podobnou chůzi.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • onuce  

                  Přípomoc funguje do 15km/h, efektivně cca do 12km/h.

                  0 0
                • onuce  

                  Tak teď, když znáte rozměry i maximální papírovou rychlost, dokáže někdo říci, kam patřím? Na chodník, cyklostezku, silnici? Pan Georrge sic výše machroval, ale zřejmě neví nic. Možná to neví nikdo, možná ani policie. Možná se na mne zapomnělo…

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 1
                  • Janes  

                    Patříte do rezervace :-).

                    0 0
                    • onuce  

                      No tak ale vážně, pane Janesi. Teď se právě hodí, že máte patent na mísu. Jak to tedy opravdu je? Děkuji.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 2
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
      • Georrge  

        O jake diskriminaci to mluvis?

        0 0
    • PavelK10  

      Každé má svoje kouzlo…kolo …ekolo …motorka. Každé i svoje negativa. Je fajn, že si každý může vybrat co bude jezdit… Buďme rádi za ty současné možnosti. Před 100 lety nebyly a za 100let kdo ví co bude. Pořád jsem ani po 1000++++ příspěvcích nepochopil ( nepočítám exotické příspěvky ala Vuk a Onuce) co až tak některým vadí na ekolech, že je to nutí dělat ze sebe idi..... a chovat se jak řidiči, co jim praskly nervy na ucpané cestě. Do lesa, na hory, do přírody se chodíme zbavit všedních starostí…a je jedno, jestli pěšky, na kole, nebo elektrokole. Máme se na sebe usmívat, chovat se ohleduplně, zdravit se s úsměvem, pokecat o nových věcech…a ne vybíjet si vztek na ostatních. Ano, elektrokola způsobily přeplňováni některých míst…ale jsou tisíce dalších vhodných míst. Ano ekola pomáhají do kopce…ale cyklozážitky jsou minimálně stejné jak bez motoru. Starší a nemocnější můžou dále jezdit více km, zdatnější můžou využít dopomoc ke zdolávání předtím nepředstavitelných výjezdů. 99% lidí co ekola kritizuje na nich žádný opravdu pořádný kopec nevyjelo…Ale myslí si, že o tom ví všechno…To je nelogické a nesmyslné. Normálně logicky uvažující člověk by neměl posuzovat něco, s čím nemá vlastní zkušenost a hádat se s těmi, co vlastní zkušenosti mají… Tím zesměšňuje hlavně sebe…

      4 2
      • onuce  

        „Máme se na sebe usmívat, chovat se ohleduplně, zdravit se s úsměvem, pokecat o nových věcech…a ne vybíjet si vztek na ostatních“

        Vítejte v ideálním, utopickém světě à la komunismus. Zjevně Vám schází trocha té lidské intolerance.

        2 4
        • PavelK10  

          Právě že „nám“ ta trocha tolerance (doufám že většině) neschází

          2 0
          • onuce  

            Psal jsem o intoleranci, zdravé intoleranci, ne neupřímné, a vesměs hrané, toleranci.

            2 0
            • Harley-Davidson  

              Jj, ta zdravá nesnášenlivost a nerespektování druhých musí chybět snad každému ( ironie). Naštěstí jsou tu „osoby“ jako ty a vše to uvedeš do rovnováhy.

              1 0
              • onuce  

                Lépe tedy, dle Vaší ironie, tolerovat i zlo? Nebo když ne přímo zlo, tak třeba nedobré tendence? S falešným úsměvem a pohodlnou lhostejností.

                2 0
      • Mustafa  

        Jestli jsi Tebou zmiňované nepochopil ani po 1000++++ příspěvcích, možná bys neměl příčinu nepochopení hledat u oponentů.

        1 1
      • Vuk  

        Ecko dostalo do lesu i lidi od kterych se usmevu nedockam a pak me stve jeste to protlacovani ecek (kvuli zisku vyrobcu), vsem co by si vystacili s klasickym.

        2 0
        • Cavendish  

          Od tebe se lidi taky moc úsměvu nedočkají. Zatím tu působíš jako celkem slušný zabedněnec a pruďas.

          0 1
          • DaSnail  

            Ale notak, trochu empatie. Keby si mal aspergerov syndróm, artrózu páteře, celiakiu, ploché nohy, kŕčové žily, malý výtah a nikdo by ti nechcel vyrobit 8,5kg efull za 500–800€ aj ty by si bol pekne nasraný.

            2 0
            • Vuk  

              Kouknete vsichni se na modely 2015–2017. Tam se naslo spoustu takovych kousku. V roce 2019 mi je nabizeli jako vyprodej za snizenou cenu a kdyz to koupim v bazaru, tak dosahnu toho, co tady pise DaSnail.

              HT 9,5kg focus karbon xt 2500€

              HT 10,5kg focus karbon slx 1600€

              Full 150mm fox dtswiss fox34 xt 11,8kg 2400€

              Full 120mm scott slx 12,4kg 2600€

              Merida, Giant trance 2 cube 140 13,5kg 2000€

              Vsechno 2×11 slx nebo xt a bezduse.

              0 0
    • Vuk  

      DaSnail napsal :Daj si presmyk po misku

      Predelavka na 2×11 by me vysla na 8500kc. Neni misto kudy vest lanko. XT 8000 presmyk nema adapter. U lisovanych misek to neni proveditelne, sedlova trubka neumoznuje osazeni presmyku, protoze v jejim stredu se nachazi tlumic. Kliky nepasuji do misek. Vetsina dnesnych trail AM ramu neumoznuje predelani na 2×11.

      Info od vyrobce

      Snižování hmotnosti při navrhování našich kol není podmínkou. Vývoj se pak může zaměřit na jiné vylepšení a snižuje se riziko praskáni rámu. Dvoupřevodníky u celoodpružených kol jsme přestali osázet, kvůli omezování výrobnich návrhu s použitím přesmykače a jednodušší výrobě. Kola s jednopřevodníkem jsou na trhu zcela dostupné a není třeba se jich bát. Dostupné sa stávaji taky i elektrokola pro kondične slabší zákazniky

      Chapu je, jako vyrobce bych delal to same.

      Protlacovani ecek, ma nasledek odmitnuti vyroby ultralehkych levnych kol s 2plackou, na kterych by se kondicne slabsi zakaznici tolik nenadreli a nameli potrebu resit koupi ecka. Kolo bez baterky, motoru, elektroniky a bez prizpusobovani robustnejsiho ramu je logicky o hodne levnejsi.

      Nikdo mi nenamluvi, ze vyssi cena ultralehkych kol je kvuli jich nedostatku. Ecka nezdrazela. A i ty nejdrazsi klasicka kola maji 1×12. Kolo s 2×11 se neda ani vyskladat. Vytahnout ze supliku starsi dokumentaci a udelat ram na zakazku, by bylo drazsi, nez dat inzerat na starsi zavodni model 2017 za 4nasobnou cenu od nekoho, kdo ho taky nechce prodat.

      0 0
      • MlokCZ  

        kol s 2plackou, na kterych by se kondicne slabsi zakaznici tolik nenadreli

        Co máš pořád s tou dvouplackou a nadřením se, to je úplný nesmysl.

        2×11 Shimano má v podstatě stejný rozsah jako 1×12 (rozdíl v rozsahu jsou 3%, což není ani čtvrtina jednoho převodu, tedy naprosto zanedbatelné). Tedy žádné převody navíc s 2×11 Shimano nezískáš a nemůže se s 1×12 nadřít víc.

        Jedině Sram má u 2×11 díky kazetě začínající 10z pastorkem o trochu větší rozsah, ale pořád to je oproti 1×12 jen o 1 převod. A pokud je někdo slabší, tak samozřejmě vynechá ten nejtěžší a ohledně nadření na tom bude opět úplně stejně s 1×12, jen si už nepřišlápne při rychlostech nad 40km/h (což je na biku úplně fuk).

        Jediná nevýhoda u 1×12 byla (a pořád je) u Sramu, kde jsou kazety z jednoho kusu a k tomu pěkně drahé. A to pak nepotěší, když někdo sjede nejmenší pastorky, jak se poměrně běžně stává.

        U Shimana jsou kazety jednak o něco levnější (až tedy na to, že aktuálně nejsou dostupné), ale hlavně k tomu jsou k mání malé pastorky samostatně (kazeta v části menších pastorků není z jendoho kusu).

        0 0
        • PavelK10  

          Přesně, přece nebudu brečet že nekoupím Pedro žvýkačky když můžu koupit Orbitky. Ano chápu nostalgii, ale poptávku určuje trh.

          0 0
        • Vuk  

          1×12 je o hodne drazsi, retez, kazeta, rychejsi rozladeni, rychlejsi opotrebeni, vetsi skoky mezi pastorky, retez do kriza, pomalejsi prerazeni pres vice pastorku, celej cas na krajnich pastorcich, nemuzu kupovat stejnou retez i spojku jako na silnicku a vymenit ji kde se drive opotrebi.

          U 27,5" 30z bude chybet na silnici tezky prevod . Kazeta 9–52 se prodava za 6000kc a je nedostupna. XT 11sp je levna a dostupna vsude. Krajni pastorky jsou maslo, protoze se nepocita s nima dlouha jizda. Pocita se jizda k lesu nebo na maraton autem a do kopce zdatnejsim zakaznikum nebude vadit chybejici pastorek. Slabsi at si koupi ecko, coz je nesmysl, kvuli hmotnosti ecka.

          38/24–11–46 je velkej rozsah. 38/24–9–52 by bylo jeste vice.

          0 0
          • MlokCZ  

            A přitom většina toho co píšeš jsou úplné nesmysly, já narozdíl od tebe mám na některých kolech 2×11, na některých 1×12 a dlouhodobě vše jezdím:

            • začněmě skoky mezi pastorky u Sramu, 11sp a 12sp kazety jsou zcela totožné, liší se pouze tím, že 12sp. má největší pastorek navíz → odstupňování je zcela totožné
            • u Shimana se odstupňování mírně liší, ale rozdíl je minimální (naopak za mě na 11sp. Shimano kazetě jsou někde skoky moc malé, jediný lepší skok u 11sp. kazety je začátek 11–13, to je jediný trochu nepříjemný skok u 1×12, tedy 10–12)
            • cena je pro některé komponenty i přesně naopak, i ta nejlevnější GX kazeta pro 2×11 (začínající 10z pastorkem, aby to mělo nějaký smysl a přineslo aspoň ten mírně větší rozsah, jinak bych pro 2×11 už neměl žádný důvod) je dražší než SLX 12sp. kazeta
            • u řetězů jsou mírně dražší 12sp., ale vydrží mi také i déle
            • tedy rychlejší opotřebení rozhodně obecně neplatí, to závisí na konkrétním případu zejména jak kdo vozí velkou placku a jak moc řadí nejmenší pastorky
            • řetěz se u 2×11 kříží úplně stejně, pokud na velkou jezdíš celou kazetu (a není důvod to nedělat, protože přesně tak to nejdéle vydrží, rychle to odrovnou právě příliš brzdké shazování na malou)
            • křížení ničemu nevadí, rozhodně vadí méně než ježdění malé placky (na malé placce je rychlé opotřební)
            • pomalejší přeřazení o více pastorků tak leda ve tvojem snu
            • celý čas na krajních pastorcích také leda tak ve tvém snu (tedy já u 1×12sp. krajní pastorky jezdím nejméně z celé kazety)
            • s tou spojkou zase nějaká tvoje fantasmagorie (proč bys nějakou spojku někam měnil, naprostý nesmysl)
            • proč bys měl dávat kazetu 9–52? To bys měl pak o dost větší rozsah než u 2×11 Shimana.
            • když je stejný rozsah (1×12 Shimano vs 2×11 Shimano), tak nemůže chybět nikdy žádný převod (tedy pokud by už nechyběl u 2×11), pokud se zvolí vhodná velikost převodníku

            2×11 je u Shimana 36/26 + 11–42 a u Sramu pak 36/24 + 10–42. To co jsi uvedl jsou jen nefunkční tvoje bláboly (k tomu nejsou přehazky, které poberou takový rozsah, ani větší než 42 pastorek není vhodný pro 11sp. přehazky, 38–24 v 11sp. také neexistuje).

            Pouze u Sramu je tak o něco větší rozsah než má 1×12, ale zase právě třeba za tu nevýhodu dražších kazet z jednoho kusu (oproti Shimanu 1×12).

            Ale jako vždy píšeš jeden bláblo za druhým. Dnes mám výjimečně náladu na to reagovat, i když je jasné, že je to zcela zbytečné.

            K 2×11 bych napsal za sebe jediné dvě výhody. Při použití Sramu o ten 1 převod navíc (pokud ho někdo opravdu potřebuje, většina ho potřebovat nebude).

            A pak mi 2×11 Sram řadí o chlup lépe než 1×12 Shimano. Ale i to Shimano když je dobře seřízené, tak řadí výborně.

            U 1×12 tu zase zůstává, že to prostě nepadá. I když pro mě to není takový rozdíl, 2×11 Sram shodím v terénu jen ojediněle (už to není tedy takový problém jako býval dříve s přehazkou bez brzdy).

            1 0
            • Cavendish  

              A já vůl si doma už rok střádám díly na low*cost bike.

              Deore M61× 2×10 36/22 11–34 a ty mě napíšeš takovou slohovku.

              Styď se!

              2 0
            • Vuk  

              Celou jizdu 35km na 38/11 po silnici a pak 5km lesem na 24/42. Slx. Focus raven 2015 10,5kg 2×10 27,5" zkousel jsem 15 kol.

              36/24– 11/46 je do kopce ideal jenom po silnici nekdy chyby jeste jeden tezky prevod. Na 27,5"

              Retez 11sp 13€ spojka 2,5€. 12sp 26€. Spojka 5€.

              Nahradnich spojek 11sp mam nekolik, kdyz se v terenu protrhne retez.a retez taky. Silnicka nema 1×12. Retezi nevadi 105 nebo xt.

              Xt kazeta 11–46 60€. Kcnc 9–52 250€.

              Ty prevody tam chyby. Kdybych to nemel odzkouseno, nepsal bych blaboly. Kdyz mas nohy jako po vosim utoku a kolo si dovezes autem, nevidis problem.

              Koukni na ta videa z odkazu a na tu diskuzi mtbiker.

              0 0
              • PavelK10  

                Kolik už jsi urval řetězů jestli se můžu zeptat?

                0 0
                • Vuk  

                  Cca 3000km jedna retez.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Kolik si jich utrhnul. Ne jak dlouho ti vydrží

                    1 0
                    • Vuk  

                      Zadnou. Vymenujem na 132,75.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Proto potřebuješ tuny náhradních spojek, že…

                        Normálně se to dělá tak, že se schová spojka z prvního ojetého řetězu a ta se vozí jako náhradní (a na začátku stačí poprosit kohokoliv, komu už nějaká z jetého zbyla). Tedy žádný spojka navíc není nikdy potřeba.

                        0 0
                        • Vuk  

                          Kol s 11sp spojkama mame vice. Na kazde kolo v batohu jednu.

                          0 0
              • bikerGT  

                Ale pises blaboly.

                0 0
        • cioran-m  

          Když někdo sjede nejmenší pastorky, jak se běžně (na elektomotokole) stává… :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • PavelK10  

      https://vtm.zive.cz/…default.aspx

      Za mě ta 1 verze by byla fajn do práce a asfalt. Do lesa to už asi bude trochu něco jiného než současný ebike. Ale nebudu odsuzovat něco, o čem nic nevím

      0 0
      • Mustafa  

        Druhá varianta ( bez šlapek ) je imho budoucností tohoto segmentu cyklistiky. Postupem času tato kategorie ,,nízkováhových emotorek " pravděpodobně vytlačí aktuální formu ebiků někam na úroveň aktuální obliby fatbiků – své příznivce to i nadále mít bude ale bude to výrazně okrajová záležitost.

        0 0
        • PavelK10  

          Tak to si opravdu myslím že to tak nebude…nebo aspoň tedy doufám

          1 0
          • psbiker  

            Proč ne, adeptů s akcelátorem nebo 30 kadencí je hromada. Jediné co tomu brání je malý dojezd pouze na baterii a nějaké ta legislativa, ale to se snadno prolobuje. Vývoj v cyklistice nezastavíš :)

            0 0
          • Mustafa  

            Protože se na to díváš víceméně tunelovou optikou sportovce – někoho kdo si ať už na biku nebo ebiku chce ( i ) zamakat. Jenže s tím jak jsou ekola dostupnější, tak se do segmentu jejich uživatelů přesouvá stále více těch, kteří jej mají čistě jako dopravní prostředek. A těm bude absence nutnosti připomáhat spíše vyhovovat. Můj tip je takový, že kupní síla té množiny , která chce čistě dopravní prostředek bude do trendu ebiků stále více ,,kecat". Ostatně, ono to je vidět i na ulicích. U dětí stále převažují klasická kola ale stále častěji jsou vidět na něčem, co jede samo. A nepřijde mi pravděpodobné, že budou-li si mít v budoucnu vybrat mezi ,,s přípomocí" nebo ,,bez přípomoci", tak že zvolí tu namáhavější variantu. To bude další závažíčko na váhách ve prospěch ,, bez přípomoci". Samozřejmě, možná se pletu.

            1 0
    • PavelK10  

      http://ebike-mtb.com/…-pw-x3-2022/

      Nové motory Yamaha

      0 0
      • Tanguero  

        No hezké, motorek je o 300g lehčí, ale co baterka? Já chci e-bike co nejlehčí, ale za rozumné peníze. Jezdím každý den do práce, dohromady 30km. Když jedu na vyjížďku, max 80km, na ebajku možná 100, ale to už bych měl místo zadku karbanátek. K čemu je mi dojezd 150km, když akumulátor váží 5kg. Mě stačí poloviční a přípomoc na EKO, nebo do kopce. Ale kde takové kolo sehnat?

        0 0
        • MlokCZ  

          Modelů cílených na hmotnost s menší baterií (375Wh) je na trhu už celá řada (kola typu Levo SL). Akorát s tím už rozhodně žádných 100km neujedeš, pokud tedy nepojedeš znatelnou část s vypnutým motorem.

          150km dojezd (pokud to nemá být celé po rovině) je utopie i s větší baterkou.

          5kg mít nemusí ani větší baterka. Mám 750Wh baterku, která má 3,55kg.

          A ta hmotnost u ebiků se děsně přeceňuje. Po nějaké době ježdění už ji nevnímám vůbec a v podstatě mi ani vůbec nevadí a v některých situacích ji naopak ocením.

          Už jsem se sžil s hmotností i při pokusu něco skočit (kde mě nevynese sám terén). Už v podstatě dám to co na klasice, jen se musím více soustředit při tom. A naopak když to potáhnu nechtěně i trochu více za pedály (tedy místo bunny hopu je to více prasoskok), tak to nemá tendenci se točit do strany, jako má trochu u klasiky.

          Podstatné je, že všechna zásadní hmotnost navíc (motor, baterka) je odpružená.

          Jediné, kde mi ta vyšší hmotnost vadí je převoz na střeše auta (nemám na autě kouli, takže musím vozit na střeše). Teď nejde o naložení na střechu, to jsem zvládnul i sám (a může někdo případně pomoct).

          Jde ale o nosnost nosičů, kde všechno je do 20kg. Pořídil jsem Thule upride, do kterého to jde upnout dobře a drží to také dobře. Ale nechtěl jsem to hrotit přes ten limit 20kg (i když by to nejspíš nebyl žádný problém), tak to vozím bez baterky. A to je komplikace, aby v případě deště nenateklo kam nemá.

          Takže díru po baterce jsem obaloval smršťovačkou. Funguje to dobře, těsní to dobře, jen je to cca 3 minuty zbytečné práce navíc při každém převozu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Bez baterky se do těch 20kg vejdou už v pohodě.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Modus2  

          Moje baterka (normální lionka za 150 USD) má 440 Wh a váží 2,5 kg. S průměrnou přípomocí 100W, což je pro středně trénovaného cyklistu dostatečný, tedy vydrží cca 4 hodiny. Bez problémů s ní na silničce ujedu 100+ km, díky přípomoci s průměrem min. 30 km/h.

          0 0
          • Vuk  

            Jet na necem co ma nad 15kg bez pomoci motoru a nejedna se o DH je nesmysl. 14kg celopero ktere by nemelo zadny odpor motoru a ten bych zapnul jen misto 2 nejvetsich pastorku.

            Ecka jsou tezka, protoze se pocita, ze na nich budou jezdit i tloustici 145kg, co kolo bez pomoci neutahnou. Udelet 12kg ecko s vykonni baterkou a s certifikaci nosnosti do 70kg neni problem. Jenom zakazniku by nebylo moc a jak by dokazali pri reklamaci, zda nan nesednul 110kg chlap.

            0 1
            • MlokCZ  

              Se 145kg se rozhodně nepočítá. Většína éček mají maximální povolený váhový limit 130–150kg. To je ale hmotnost celku, takže jezdec tak maximálně 105–125kg.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • psbiker  

                Co když vážím 135 a chci pokořit každý vrchol a sjet i téměř kolmý trail, dát si při tom do těla a bez námahy? Co pak?

                0 1
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • roud  

                  Dát si do těla bez námahy :D

                  0 0
                  • Vuk  

                    Bylo to mysleno jinak, psbiker si da do tela svaly pri vyjezdu a taky i mozgem, pri technickem sjezdu. Bez namahy pak uzije technickej sjezd a trail s bunnyhopy, kde neni hmotnost kola na obtiz.

                    0 0
                    • Janes  

                      .

                      0 0
                    • psbiker  

                      Bunny hopy si užívám na obrubník, ne patník, abych slečny ohromil menším zemětřasem :)

                      1 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • psbiker  

                      135 nemám, ale vrchař nejsem.. Nohy jako po vosím útoku :)

                      0 0
                • Janes  

                  My, kluci s touto váhou, takový cypoviny neděláme, bo soudnost..

                  .

                  1 0
                  • Vuk  

                    Vy jinou moznost nemate, nazhubnete tak to hodite za hlavu. Ja na to vahu mam porad na to myslim a staci jenom vhodne kolo. Vyrobci se ho kvuli zisku z ecek rozhodli prestat delat.

                    0 0
                    • Janes  

                      Omyl, mně to nelákalo nikdy. Jsem duší asfaltožrout, tam jsem doma. Do terénu raději pěšky. Je to něco jiného, zvlášt, když u toho sbírám houby, jako tyhle dva dny.

                      0 0
                      • Vuk  

                        Na asfalt je spis silnicka na 8bar slickoch a jeste ji sebou vemes do terenu pesky na houby. Kdyz chces kouknout nekde pod ker, kolo nechas 5m vedle obehnes okoli a pak se s kolem presunes kousek dal. Jako dopravni prostredek k lesu je to idealni.

                        0 0
                        • Janes  

                          Když jsem jezdil na žiletce, nikde jsem nestavil, okolo asfaltu mě nic nezajímalo. Na mojí starý silničce by Tvoje zadnice zažila středověk, vozil jsem 19ky pláště na 110 psů. :-)

                          Jinak, chatu mám na kraji lesa, kolo netřeba…

                          0 0
                  • BabbaJagga  

                    A kterou část cypoviny myslíš, tu nahoru nebo tu dolů? :)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Pak bych doporučoval nechat se vyšetřit.

                  0 0
      • Tanguero  

        smazano

        0 0
      • Tanguero  

        smazano

        0 0
    • psbiker  

      Přínos cyklistice to sice není, ale jestli místo bílé dodávky pojede něco takového, bude to na silnicích hned příjemnější:

      https://www.idnes.cz/…automoto_fdv

      0 0
      • Janes  

        Evropa přichází na to, co je v Asii běžné…

        0 0
      • Vuk  

        Na pohled to vypada jako babetta a zalouzilo by si to poradne kontroly. Kazde odblokovane kolo zabavit. V Cine si je nedovoli odblokovat a tam ecka neberou k sobe do pokoje ubytovny 1×2m.

        0 0
        • Cavendish  

          Jestli chceš něco kontrolovat, tak začni u načipovaných osobních aut. Možná se budeš divit…

          0 0
          • Vuk  

            Tady jde o stoupajici pocet smrtelnych nehod ecek a ne o rakovinu z emisi. Ja chci jit v klidu jako chodec beze zraneni. Kolize s eckari jsou caste a ne jeste vytezovat sanitky. Obsazena hospoda eckari, na stole vodka, krik. Ti stamgasti zpusobi nemeni. Jenom tam dojedou na ecku.

            Elektrarny zpusobuji horsi emise. I tezba lithia znecistuje planetu a vyroba vodni turbiny taky. Veterne elektrarny zabiji ptaky.

            Nejvic bio je jenom kolo. Jenom je nesmi menit pokazde, kdyz prijdou s novejsi geometrii.

            0 0
            • pepek  

              Nejvic bio je kolo? Víš kolik CO2 vypustí zadýchaný cyglista? O metanu ani nemluvě.

              0 0
              • Vuk  

                stromy si s CO2 poradi, s exhalaty nikoliv.

                0 0
              • psbiker  

                Cyglistický CO2 je bio. Metan je horší, fazole ničí klima.

                1 0
            • GFhifi  

              Tak se vrať do jeskyně,ty analytiku.

              0 0
            • Cavendish  

              Vodka na stole a křik? To je ukrajinská ubytovna, ne hospoda plná éček. Nebo si fakt myslíš, že všichni co mají e-bike jezdí jen chlastat?

              1 0
              • Vuk  

                Ziju v jinem kraji. Nabijet ecko neni kde a jeste je tam nahuleno.

                0 0
                • Cavendish  

                  Kdyby sis furt nevymýšlel blbosti….leda by si žil v Africe, pak bych to to možná věřil.

                  0 0
    • Vuk  

      Francie vs. upravená elektrokola: Za posun maximálky hrozí pokuta 800 tisíc a rok vězení

      https://www.auto.cz/…ezeni-133716

      0 0
      • Cavendish  

        Nejdůležitější z toho článku je toto

        ,,Nový zákon se nevztahuje jen na samotné majitele, ale i prodejce a výrobce. Pokud se prodávajícímu prokáže, že nabízel upravená kola, případně program pro jejich úpravu, tomu hrozí stejně tučná pokuta a vězení až na dva roky.”

        Má se začít u prodejců, jak sem už jednou řekl a bude klid.

        Bosch jim do toho stejně hodil vidle. Jednotka se při pokusu p manipulaci zamkne a naser si :)

        0 0
        • psbiker  

          Zákony jsou zákony a zdravý rozum taktéž.

          0 0
        • roud  

          Všechno se dá obejít stejně jako v autě se najde způsob jak jednotku obejít nebo odemknout :/

          0 0
        • Modus2  

          Nejvyšší čas změnit EU limit na US normu 32 km/h a bude klid.

          1 1
          • Vuk  

            U mtb jo. U silnicek je to porad malo. Dochazim po silnici 5km vzdalenost za 7minut. Koukam na displej sviti tam nekdy 38, nekdy 33 a nekdy 45km/h. Predstavuju si, ze mam na kole bombu jako ve filmu s tim autobusem a nesmim jet pod 25km/h. Pokud mi nekdo nevjede do jizdni drahy, da se to zvladnout. U nas je cyklomagistrala, 70km dlouha rovina. Kdyby to byla idealni rovina a nefoukal vitr, klidne by mohl nastavit limit bomby na 32km/h. Na 5km jizdy je to zvladnutelne. Vsichni resite 25km do kopce, ja nejezdim kopce. Silnice jsou malokdy do kopce a i to az na konci uzavrene vsi, kde stezka pokracuje lesem. Prevod 52–11 je idealni pri bezvetri a 190m klesani na 18km. Plaste mam 700×25c schwalbe lugano 8bar.

            0 0
      • Janes  

        Stejná pakárna jako třicítka ve městě. Voni jim to jejich arabáši vysvětlí, až budou u moci, a nebude to dlouho trvat.

        0 1
    • zdenal8  

      Tvl zase ten hodně nepovedenej fotošop.

      0 0
    • Vuk  

      https://m.facebook.com/story.php?…

      Štvorica cyklistov uviazla v ústi Kláštorskej rokliny.

      0 0
      • Cavendish  

        To ale jen ukazuje na demenci těch lidí. Jsou v horách a nemají ani baterku….

        0 0
        • Vuk  

          Kdyz to jde zaridit v jinych zemich, ze se dement nedostane k stroji se kterym neumi zachazet a jede do nepristupneho terenu, melo by to jit i tady. Cechoslovaci jsou takova sorta lidi, v sandalech se zrani v Tatrach, porad jeste poznaceni totalitou chteji honem vse vyzkouset. Na jizdu po silnici kupujou celopera, protoze to hezky vypada. Cim drazsi, tim lepsi. Sleduju videa prodejcu. Zakaznici chteji vetsinou nejvykonnejsi ecka. Pujcovny maji levnejsi, ktere v boostu vydrzi jenom pulku trasy.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            3 1
          • bessinka  

            Bohužel moc sjízdných silnic v Československu není. Proto se kupují celopéra a SUV.

            0 0
    • Vuk  

      https://elektrokolobezky.heureka.cz/…ma-1000-pro/#…

      Tohle souhlasim. Takhle se to dela. Vyrobce nastavil maximalku 35km/h, coz je o 3km vice jako usa limit a dojezd 35km. Pokud by to bylo omezeno na 25km/h, vsichni by ji odblokovali. 45km/h na ktere vsazi jine kolobezky, je nebezpecne a snizuje dojezd. I tech 35km dojezd je malo, kdyz to nema pedaly a neni to skladna kolobezka do mesta. Prujezdnost kol je supr. Do terenu by se ptalo alespon 60km.

      Kolobezkare ktere dosahuji vic jak 35km/h a nesplnuji ridicske podminky motorky, by meli tvrde trestat jako ve Francii. Nikdo je nekontroluje, jezdi i na boltu ve dvojici. Pujcit bolt jenom na ridicak jako v Nemecku a pri jizde ve dvojici nebo po chodniku jim ho sebrat.

      0 0
    • iron.hide  

      :D

      1 0
      • Janes  

        Mlho, na Vuka nemáš :-)

        2 0
        • iron.hide  

          Ne na vuka fakt nemam, on sa tu hra na pepicka, pritom je to len slovensky troll. Uzite si ho :)

          1 0
          • Janes  

            A teď ještě něco, co nevíme :-). Od vás k nám vůbec proudí divné existence …

            1 0
          • Vuk  

            Nekdo mi tady postnul ukazku z filmu jeste vetsi blbec nez jsme doufali. Za trolla bych ho nepovazoval. Si to protireci.

            Troll dela osklivou praci vedome zamerne, aby nastval lidi kolem. Ja pisu co pokladam za pravdu. Kdyz mi ecko nesedlo, tak mi proste nesedlo, pokladam ho za hruzu a pisu veci, ktere se mi na nem nelibi, co by se mohlo zlepsit. Dtest taky prideli horsim produktum min procent. Treba televize nebo notebooky. Nektere maji vsechny mozne funkce, spoustu pripojitelnych zarizeni a jsou levnejsi nez jine.

            0 0
    • Mobidyk1  

      jedno se musí éčkám nechat, s jejich nástupem si na kole bez motoru zase po cca 20 letech začínám připadat jako pankáč. Když dorazím smradlavej potem a žíznivej k hospodě, mám pocit mezi tlustejma strejdama se zaparkovanýma Crussisema jako opravdovej vyvrhel.

      3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 1
      • PavelK10  

        Smradlavej potem a žíznivej dojíždím i na ebiku. Jaké si to uděláš takové to máš…

        2 1
      • Prasopes  

        jj, mě to pivo i nějak víc chutná, když můžu před tím přelétnout opovržlivým pohledem přípomocňáky a ty jejich monstra:-) mám víc pocit, že si to zasloužím, to dřív nebylo, když vypadali jako sportovci všichni:-)

        prostě se odděluje zrno od plev, vlastně docela pozitivní jev…

        1 1
        • Harley-Davidson  

          Zkus si ublinknout. Pocit převahy se tím ještě znásobí. A navíc tvé opovržení pochopí i ti kteří nepochopili tvůj pohled a do té doby se na tebe mile usmívali. Pak už bude následovat jen prozření a pálení elektrokol.

          0 3
          • Hermod  

            Člověče vyser se na to debilní a trapné fake id, už ti bylo vícekrát řečeno, že ti to nikdo nežere … :-/

            0 0
            • Harley-Davidson  

              Obsluha fichtlu pozná fake ID :-). A terazky mi povedztě, Hermod, čo vy si predstavujetě pod takým slovom fake ID?

              0 1
              • Hermod  

                Jako Janes jsi rozhodně lepší (a vtipnější). Vždyť ani toho fichtla jsi nevymyslel sám … (nehledě na to, že ten fichtl by nejspíš toho tvého vysněného haryka předjel). Raději ještě zvaž to velké A, ať se sny promění ve skutečnost. :-)

                1 0
                • Harley-Davidson  

                  Takže ještě jednou. Třeba se dočkám odpovědi.

                  A terazky mi povedztě, Hermod, čo vy si predstavujetě pod takým slovom fake ID?

                  Jo a fichtl používám, protože jsi to tak sám nazval. Nevím, proč ti to teď vadí.

                  Jo a moje elektrokolo by to tvoje kolo (kdybys nějaké měl :-) ) také předjelo.

                  0 1
                  • Hermod  

                    No to je přece každá druhá a další registrace téhož člověka na internetovém fóru.

                    0 0
                    • Harley-Davidson  

                      Aha, a která je moje první, druhá atd?

                      Edit. teď jsem to pochopil. podle sebe soudím tebe. Hele Vuku, já vím, že máš více ID, ale vymyslet si, že jezdíš na fichtlu :-) a prej 180 :-))))

                      0 0
                      • Hermod  

                        No tvoje první je Janes … ale s tím Vukem jsi vedle. Moje první id bylo smazáno už hezkých pár let zpátky, a v současnosti jiné než Hermod nepoužívám.

                        0 0
                        • Harley-Davidson  

                          S tím Janesem jsi vedle stejně jako, že to na čem jezdíš je motorka :-)

                          Jiné než Harley-Davidson ( mám několik motocyklů této značky) nepoužívám.

                          0 0
                          • Hermod  

                            Ale no tak. :-) Jestli je to pravda, jistě budeš znát jejich typy z paměti a napíšeš je sem do dvou minut!

                            0 0
                          • Hermod  

                            Jinak neřikám, že haryky jsou zlý … ale přece jenom, až budu mít víc najeto, spíš půjdu do něčeho čtyřválcovýho a litrovýho. Třeba Hondu CB1100, nebo Yamahu XJRo.

                            0 0
                        • Janes  

                          Není, bobánku, není, jsi stejně vedle, jako se svými názory na elektrokola…

                          A když už tady tak fichtlujete, troška historie…

                          https://cs.wikipedia.org/…Karl_Fichtel

                          0 0
                      • Vuk  

                        Hermoda urcit za mne to je k smichu. Admin vi podle IP ze jsem Vuk, i kdyz docela sverazny. Motocykl bych neuzvedl ani ridicak nemam na motorku. Ani tolik penez. Kolo muze byt zakryto prehozem vedle postele 10 let a netreba platit pojisteni. 2× za rok si vyjet nekam. Kde bych ho parkoval? Harley-Davidson vyzniva jako falesny profil. To jsem si vsimnul i ja. Nejspis jako utok na Hermoda. Zeptejte se na me na mtbikeru.

                        0 0
                        • Hermod  

                          Hlavu vzhůru. Nějakou dvácu bys zvládl, i kdybys vážil 45 kg i s postelí …

                          0 0
                • Janes  

                  Ty vogo, tak Ty jsi víc mimo mísu, než Onuce :-))

                  0 0
            • Modus2  

              Tedy pánové, nestačím žasnout nad tím, co řešíte. Vůbec netuším jak to souvisí s přínosem éček pro cyklistiku. :-)

              0 0
              • BabbaJagga  

                Měli bychom si upřímně přiznat, ze dosud tady ani v předešlých dílech nic konkrétního v tomto duchu nezaznělo.

                0 0
                • Hermod  

                  No hele, jestli bylo Pavlovým cílem kočkování, tak dobrý. Jestli bylo cílem cokoli seriózního o elektrokolech, tak neměl volit provokativní název.

                  0 0
                  • PavelK10  

                    Myslím že ečkaře název neprovokuje.

                    1 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 1
      • bessinka  

        Já se nejvíce potím při placení.

        1 0
    • Harley-Davidson  

      Naštěstí jsou punkoví bikeři úplně jiný level než strejci chlastající vodku a ničící přírodu.

      0 2
    • Harley-Davidson  

      Něco pro Vuka

      asi ebikeři, kteří si po vodce spletli kolo a jeli domu na pankáče.

      https://prazsky.denik.cz/…08-1mvl.html

      https://zlinsky.denik.cz/…0210623.html

      https://www.idnes.cz/…e-zpravy_khr

      a tady pankáči co to dali za svoje

      https://polar.cz/…vovali-marne

      Atd. mohl bych tady pokračovat dále a dále. Tohle mi zabilo 5 minut života. Kdybych tomu věnoval čas a energii co Vuk mám toho tak na 5 stránek.

      Jen v jedno kolo věřit budeš. Elektrokolo je zlo. :-)

      0 2
    • PavelK10  

      Už i Petra Vlhova to pochopila :)

      2 2
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lišák  

        Doba si to žádá, kdo nemá na kole motor, jako by nebyl.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • iron.hide  

        no todlecto :-O :/

        asi reklama

        0 0
        • PavelK10  

          Nevím, náhodně jsem si toho všimnul. Ona v rámci přípravy jezdí na kole i na motorce. Tak proč ne ebike.

          0 0
    • PavelK10  

      Nový přírůstek v rodině, odpoledne první testovačka 

      0 0
      • Cavendish  

        Nevypadá to zle no

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.garisson  

        Neberte to prosím jako flame, ale už docela dlouho přemýšlím nad tím, proč vlastně není společně s tím motorem integrovaná i převodovka? Odpadla by nějaká drahá kazeta, přehazovačka, převodník, jenž se stejnak opotřebuje a nahradil by se jen dvěma pastorky. Řazení by šlo jak mechanicky, tak elektronicky, steně je k dispozici velká baterka a rám se uzpůsobuje komponentům tak jako tak.

        1 0
        • PavelK10  

          https://www.bikeandride.cz/…-remen-news/

          Váha a cena je zatím proti…

          2 0
          • Vuk  

            Shimano Nexus 8sp SG-C6001.

            Kdyz nebude mit protislapnou brzdu. Udelat by se dala i vetsi.

            0 0
          • mr.garisson  

            Ta cena je fakt astronomická. Když si vezmu, že vlastně potřebuješ na kompletní kolo ještě kola, vidlici, brzdy… Navíc ten řemen bude v blátě trouble maker. Ale hezké vidět, že ten vývoj se zase o něco posunul.

            0 0
            • pepek  

              Kam se posunul? Toto je už 30 let stále znova oživovaná mrtvola. Místo bezproblémového řetězu a hazky máš řemen a převodovku s mnohem větším odporem. Plus váha a cena. Stačí se podívat na tu odkrytou převodovku, tolik koleček a ložisek nechceš pohánět.

              0 0
              • mr.garisson  

                Však ty to nepoháníš, to dělá motor, ne? Místo řemenu je lepší řetěz, o tom žádná. Na normální kolo bez motoru je to nesmysl, ty odpory jsou vyšší, než s přehazovačkou, to nerozporuju.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tímhle přístup bys na ebiku daleko nedojel.

                  Na ebiku má smysl šetřit energii i bez převodovky, natož ji plýtvat ještě převodovkou. Tedy pokud chceš jezdit i delší trasy. Na 1–2h kolem baráku by to šlo, tam je kapacitní rezerva slušná.

                  I nepřehánět to s plášti (super pomalé i když super držící) je i na ebiku hodně znát v dojezdu.

                  Za mě a co bych s tím chtěl jezdit bych začal plýtvat až tak cca s baterkou s kapacitou 1500Wh+ (k čemu to má sakra daleko, třeba Bosch nově konečně přišel také aspoň se 750Wh baterkou a i tu má už těžkou až až). A převodovka by rozhodně nebyla to první na co bych energii z baterky obětoval.

                  1 0
                • Vuk  

                  baterka neni zatim atomovy reaktor.

                  0 0
        • Modus2  

          Sturmey Archer 5 Speed transmission:

          https://www.f1authentics.com/…-team-ebike/

          0 0
    • Harley-Davidson  

      Něco pro Vuka do jeho databáze.

      Vrtulníky nestačily odvážet zraněné cyklisty z Jeseníků

      Tak koho zažalovat? Výrobce, prodejce kol? Správce trailu? Majitele cyklostezky?

      1 1
      • BabbaJagga  

        A souvislost s názvem vlákna?

        1 0
      • PavelK10  

        Žalovat? Sport byl, je i bude vždy spojen s určitým rizikem. Ale to je každá lidská činnost. Cyklistů přibylo, přibylo i úrazů. Jak překvapující…

        0 0
      • Vuk  

        diky :)

        Zajimave komentare diskuze

        …YouTube je plný videí, kde se tyto krkolomné sjezdy v podání těch co to umí, vidí. Poté se to některým může zdát velmi jednoduché. Bohužel opak je pravdou…

        …Mám chatu přímo pod lanovkou v Koutech a slyším pořád záchranku. Proč se stále vyhazují peníze za lidí kteří nechtějí dodržovat bezpečnost…

        …Nikdo vám neukáže sanitky, které stojí u trati a hlavně dojezdů závodů, například v Dolomitech…

        …Takový je bohužel dnes trend. Zmanipulovat dav aby aby jim všem prodali ty svá kolečka za nemalé peníze.Tak rozbagruji lesy v chráněných lokalitách.Udelají tomu obrovskou reklamu jaké je to skvělé vyjet si do přírody na kole a jaký je to skvělý zážitek pustit se s ním z kopce mezi stromy.Tak dav jde nakoupí kola a letí z kopce dolů a rozvinou si hubu…

        …Co je tam tak nechat. To by byl teprv adrenalin. Takhle to je : já budu vymyslet blbosti a riskovat život a zdraví, abych se pobavil, a když se něco stane, tak ať mě někdo zachrání. Mělo by se to takovým „sportovcům“ nechávat zaplatit…

        …Nejhorší možná kombinace je, když prázdninoví cyklisté propadnout iluzi, že mohou jet TDF či MS v cyklokrosu nebo trialu. Pak se nelze divit že to takhle dopadá.....

        …Já je v létě pozoroval na Lipně. Kola za desítky tisíc, lidé na nich rádoby sportovci oblečený jako na tour de France. Po celoročním vysedávání v kanceláři sednou na bicykl a jedou jako o život.....

        …Tolik cyklistů i na půjčených koloběžkách letících dolů mezi turisty jen tak neuvidíte nikde v zahraničí.Peníze ,peníze, hloupost a pocit adrenalínu vítězí…

        …Když se dnes podíváte po svém okolí tak uvidíte hodně lidí co má nějaký úraz na noze nebo ruce. Příčina je celkem jednoduchá. Dnešní mládež již není tak zdatná jako my co jsme se narodili před rokem 1989. Ono všechno před rokem 1989 opravdu nebylo tak špatné jak nyní blbnou děti ve škole. Daleko více jsme měli tělocviku a dělali jsme různé sporty. Dnešní děti nemají žádnou kondici, ale mají odvahu vlézt na různá zařízení, která dobrou kondici vyžadují. Když je někdo diletant a si udělá pořádný úraz, tak bych ho tu jeho léčbu nechal zaplatit. Napřed musí mít všeobecnou sportovní průpravu a pak může machrovat…

        …Já jezdím na řízek s bramborami a ten druhý na uhlí nebo uran. Je to tak dobře pro tuto Zemi…

        …Neexistuje regulace jejich půjčování. Často si je berou lidi kteří na normálním kole nejednou jak je rok dlouhý s tím, že se na něm tolik nenadřou do kopce. To je sice pravda ovšem jezdit na tom z kopce je zase podstatně náročnější na zvládnutí. Lidé které by se do těch hor nikdy nedostali protože na to nemají schopnosti a fyzičku se tam najednou dostanou a úrazů přibývá…

        …Tak to je tady co bydlim zcela normalni. Kvrdlaj se na kolech za sto litru, vohaknuty jak vitez tour de france po silnici prvni tridy a pres prikop je cyklisticka stezka. Obcas maji s sebou i deti. A zkuste na ne houknout!…

        …od PC přímo za adrenalinem bez denní praxe!!…

        …dříve jezdili v horách ti, co ma to měli, myslím fyzicky. Dnes tam jezdí sráči, co na to mají, bohužel, finančně…

        1 0
        • Harley-Davidson  

          Věděl jsem, že neodoláš. Jinak myslím, že nešlo o trial, ale trail.

          Jen mi chybí info, kdo to všechno zaplatí.?

          0 0
        • Nitroglycerin  

          Na tebe docela srozumitelný a dobrý příspěvek. Chválím beze srandy, máš víceméně pravdu.

          Akorát problém zdaleka není jen v éčkách ale v lidech celkově. Tuhle pohodlnost a rozežranost lze vztáhnout téměř na jakoukoliv oblast života a zábavy naší relativně bohaté společnosti. Je nás moc, máme se dobře, tak vymýšlíme kraviny.

          0 1
          • Harley-Davidson  

            Co je na tom dobrého? Jsou to jen stejné kecy jaké mají staří, zapšklý jedinci k mládeži již od začátku lidství.

            3 2
          • Modus2  

            Ty vukoviny jsou v zásadě furt stejný, „elektrokola zhouba lidstva“. Netvrdím, že jsem z hromadnýho rozšíření éček nějak zvlášť nadšený, ale stejně mi to je je drek platný, dokud bude poptávka, bude i nabídka. A nedá se vyloučit, že až to přeroste nějakou únosnou míru, přijde i nějaká regulace, např. zákazy vjezdu do určitých lokalit, atp.

            0 0
        • Tanguero  

          Narodil jsem se v roce 1971, za socíku byli dvě hodiny tělocviku týdně jak na základce, tak na střední škole. S tím sportováním to taky nebylo zas tak žhavé, pokud na to rodiče neměli, tak maximálně čutání na plácku mezi paneláky a chození do pionýra. Jen nebyli počítače, mobily a v TV max 5 programů (CT1, CT2, STV2, Ostereich 1 a Ost2) a koukat se dalo jen na máloco. Tož co jiného měl i děcka dělat..

          1 0
          • onuce  

            Jsem rok výroby 1970 a do Pionýra jsem nechodil, ačkoli jsem na něm jezdil. Tedy jen párkrát na půjčeném pařezu.

            0 0
            • Janes  

              Jsem ročník 1960 a do Pionýra jsem nechodil, bo mě tam nevzali. Z pomsty jsem potom na ničem, co neslo název Pionýr, nejezdil .-)

              0 0
              • BabbaJagga  

                V Mladém světě si prý tehdy nějaký milovník mladých děvčat nechal zveřejnit seznamovací inzerát: Vyměním ojetého Pionýra za neojetou pionýrku…

                0 0
              • onuce  

                Vy jste chtěl, a nevzali. Já ani nechtěl.

                0 0
                • Janes  

                  Opravdu nevím, co jsem v osmi letech chtěl, nebo nechtěl. Jako syn pána, nestraníka, co neschvaloval okupaci a rozšiřoval 2000 slov jsem stejně na výběr neměl…stejně jako několikrát později…

                  0 0
                  • onuce  

                    Ale psal jste, že Vás nevzali. Aby Vás mohli nevzít, musel jste nejprve chtít, žádat. To je logický předpoklad.

                    0 1
                    • Janes  

                      Prostě došli za všema spolužákama a nacpali je do té organizace, tak jsem se zeptal…když to ještě několikrát později udělali znova, již jsem se neptal.

                      Podotýkám, že na rozdíl od Vás, se toto událo v roce 1968…ale Vy jste byl samozřejmě o deset let později v osmi letech již přesvědčený antikomunista… jste holt výjimečný..

                      0 0
                      • onuce  

                        V osmi letech jsem byl přesvědčený individualista, což, ano, znamená i antikomunista.

                        0 0
                        • Janes  

                          A teď ještě tu o Sněhurce…

                          1 0
                          • onuce  

                            Je to pravda, neměl jsem žádné kamarády, nezáviďte pane. I Vy jste je mohl nemít, kdybyste byl skutečný individualista, potažmo tedy přesvědčený antikomunista.

                            0 0
                            • Cavendish  

                              V 8 letech si ani pořádně nevěděl co to je komunismus.

                              Kamarády si neměl z jiného důvodu, to se neboj.

                              2 0
                              • onuce  

                                Ano, přesně tak. V osmi letech to byl opravdu jen individualismus a přirozený odpor k organizování, nařizování, a hromadným akcím. Jenže to je právě, při pohledu zpět, skutečný antikomunismus. Ryzí antikomunismus prýštící přímo již z dětské duše. Nehraný, spontánní.

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  V tom případě to ale byla tvoje paličatost….ne vědomí odpor ke komunismu, nic víc

                                  2 0
                                  • onuce  

                                    Vědomý možná tehdy ne, však přirozený a o to cennější.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      Ano, jistě ne vědomý, to jsem Vám právě neveřil. Ale samozřejmě, někdo je solitér a někdo ne, já jsem již na půl cesty, ale kamarády stále potřebuji a zaplaťtennahoře, dosud nějaké mám. Jít na pivo sám, to bych nedal…A občas se projet na kole krajinou s nějakou menší sestavou, to má taky něco do sebe.

                                      1 0
                                      • onuce  

                                        Kdybyste neměl s kým jít na pivo, jen by Vám to prospělo. A jezdit v sestavě musí být dost o nervy, neustále se někomu přizpůsobovat… Pokud jedete sám, ve všem si vyhovíte.

                                        1 1
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          1 0
                                      • onuce  

                                        S tou sestavou, to jste mi připomněl. Nedávno jsem míjel, píši teď o odlehlejším koutě přírody, skupinku skutečných cyklistů. Světe div se. Jenže i ona již byla červivá. Ve svém středu totiž měli jednoho přitloustlého na e-biku.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          3 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • ladys  

            Dost sportů se dalo dělat prakticky zadarmo.

            Boty trenky, triko a registrace…

            Venkovní program byl plnej lítání na kole,stromy, koupání, hokej na rybníku, parkovišti.

            Byla to spousta zábavy :D

            0 0
        • GFhifi  

          Tebe prostě sere,že všichni na to mají,jen ty ne.Tak tady nefňukej a něco s tím udělej,

          1 3
          • Vuk  

            tyhle nazory jsou jenom copy,paste z komentaru jinych, aby je nemuseli pracne vyhledavat.

            Nejdriv rekni invalidovi na koleckovem kresle, at s tim neco dela. Nekdo proste nemuze ze zdravotnich duvodu neco s tim delat.

            Dochazi ti argumenty, tak uz pises nepravdive nazory. Clovek, ktery nejdriv mysli, napise, ze proste mi ecko nesedlo. Invalid na koleckovem kresle, taky nikdy nebude splhat na Everest.

            0 0
    • Vuk  

      Souhrn ruznych nazoru, at to mame pohromade.

      Cast eckaru kazi jmeno cyklistice a vznikaji hejty. Z duvodu pomoci motora sa cyklistom muze stat jakekoliv nemehlo.

      V tezkych kopcich mas na ebiku vyssi watty, protoze udrzis jet v kadenci a v technickych mistech udrzis porad posilat vysoky vykon, na normalnim kole se clovek vetsinou vic sekne, spadne kadence, zvysi se sila, ale vykon je ve finale nizsi, nez kdyz jedes frekvencne bez zaseku. Takze se na ecku nadres vic a ani o tom nevis. (ebik neni pro duchodce)

      biker bez motora bude musiet tlacit a nezadycha sa.

      Pokud jezdíš na 40 let starým kole, tak se nedivím, že Tě to nebaví. Zkus si půjčit něco nového. Možná zjistíš, že ten motor není nezbytně nutný. ;-)

      Motor ti pomáhá v závislosti na to jak šlapeš, takže pokud šlapeš jak lemra, motor na tebe se*e, pokud makáš tak dopomůže (ale režim EKO jen velice vlažně, prakticky jen dorovnání váhy oproti normal karbon MTB). Si koupí ekolo a pak si dají eko přípomoc, jen aby kompenzovali váhu kola. Za ty prachy, co je to stálo by mohli mít kolo o 15 a víc kilo lehčí a nemuseli by nic kompenzovat. (Motor aby pomahal, potrebuje aspon kadenciu 20)

      Realita je takova, ze ebiku bude raketove pribyvat a ja bych byl rad, aby to slo aspon tim rozumnym smysluplnym smerem. Neni to ulehceni v pravem slova smyslu, spis jina disciplina. A to je problem, ze ebiky jsou tak zamichane a tlacene obchodniky na ukor normalnich kol.

      Hodne tomu „pomahaji“ ty necyklisticke brandy typu Crussis, a spol, ktere udelaly na trhu zasadni zasah a tradicni obchodnici se tomu trendu dost podrizuji, protoze vidi ty prodeje. A hodne je znat i Haibike syndrom atd., marketing je nastaveny tak, ze proc si vlastne kupovat normalni kolo, kdyz ecko je ve vsem lepsi a jeste se mene nadres. Realita je pak ale o dost jinde. Jestliže to vypne nad 25 km/h, tak je to asi dost na pytel, na co pak tahat takovej těžkej krám na průměrnou trasu XC, kde mám vyšší rychlostní průměr, než dopomoc a tím pádem bych jel celou dobu za svoje? To se fakt vyplatí max na prudší stoupání, kde tu rychlost s přípomocí využiješ.

      Kdyz nekdo jezdi na ekole do prace (pouziva ho jako dopravni prostredek) nebo pro manzelku nekde na poflakovani po cyklostezce, protoze by to jinak neujela, nemam s tim problem. Ale obcas to sportovni pojeti nekterych jedincu je fakt ubohe a zvlastni. Tuhle jsem mijel rodinku na kolech, dve dcery a manzelka na normalnich kolech, fotrik mladej chlapik, max 40 let, byl na ebajku. Holky utrapeny a otraveny a fotr rika: „Tak jedte normalne tudy po rovine, ja si tady dam jeste vyslap pres kopec, pockejte na me, sejdeme se na druhy strane.

      Jindy jsem zase jel na hory a na takovem miste s vyhlidkou a stankem, kam normalne moc lidi na kole nedojede, byla skupinka elektrikaru, kteri by tam samozrejme za svoje taky nikdy nedojeli. Vetsinou jsou tam chodci/ turisti a par schopnejsich cyklistu. Tito borci po pivku velmi hlasite rozebirali, jak si dneska makli a jak to bylo vostry, a prakticky vsechny tam obtezovali svou pritomnosti. Byli nahlas, delali ramena, bylo jich moc, svoje motorovy kola roztahany vsude, kde to slo. To me fakt otravilo a jsem si jistej, ze za chvili to tam zakazou vsem kolum, bez rozdilu.

      To je to, co me na tom hrozne sere, casto se zkratka ty lidi neumi chovat a nemaji jakoukoliv soudnost. Vrha to spatny svetlo na uz tak docela rozporuplnou povest cyklistu a casem to odnesou vsichni, nejen elektrikari.

      To je i ta masirka doby, vsechno a hned, co nejvice v nejkratsi dobe atd. Jak bych slysel toho bucka v bikesalonu: "dam si tam turbicko a trailik si diky tomu sjedu 8×. Lidí je prostě moc, bohatnou a zákonitě se cpou na zajímavá místa i v přírodě. Dříve na těch místech převažovali jen místní – pěšáci, pak s rozšířením aut přijeli pěšáci ze vzdálenějšího okolí, „vynálezem“ mtb začalo přibývat bikerů, no a dneska přibyli navíc e-kolisti. A mezi všemi skupinami najdeš slušné lidi i hovada co se neumí chovat. Kdo na klasickem kole umí jet 30km/h nebo víc, umí to kolo i slušně ovládat. U e-cyklistů začátečníku nebo tech hovad tohle neplatí.

      Jeden místní prodejce mi říkal, že přijde strejda, že by chtěl kolo. Při nabídce a ukázce nějakého obstojného klasického v relaci 20tis ho pokoušejí mdloby, že to je úplně mimo jeho představy a možnosti, ale v momentě kdy přejdou k éčku, tak strejda vytahuje bez problémů 40tyček a odjíždí. Případně další éčko s manželkou po boku… Osobni zkusenost s rodici. Za kolo by to nikdy nedali, za kolo s motorem to daji, protoze to nemaji ve stejne cenove kategorii.

      Pointa je v tom, že člověk co se o kola vůbec nezajímá a viděl maximálně, že „běžná“ kola se v Tescu dají pořídit za 2,5–4tis, tak je pro něj nemyslitelné dát za normální kolo 20tis. Ale za ten nový objev samohybu se všemi benefity co to pro člověka přináší je ochoten klidně 40tis vysypat, nebo o tom aktivně uvažovat.

      Ekolo je pro nekoho módni trend a potrebuje ho jako fetiš , rituál , kolektiv… …bez kterého ty projevy veřejně nedává najevo.

      Jezdíš tam, kde by ses normálně nedostal. Takže víc lidí se dostane tam, kde by normálně nebyli a z toho mohou pramenit zákazy. E-bikeři se cpou tam, kam se jinak na normálním kole nedostaneš, už třeba z důvodů omezení fyzičkou. E-biker cestou dolů na mnohem těžším kole nechává stopu ještě výraznější. Ten, kdo jede za svý, tu cestu projede méně krát než ten na éčku (pokud si dávají stejně do tela) a vzhledem k vyšší váze soustavy zanechají větší stopy.

      Roky tu fungovala prirozena regulace, at pesich, tak cyklistu, ze se nekam mohli dostat jen diky sve fyzicce. Fungovalo to. Ted se ta prirozena regulace prolomila tim, ze se nesmyslne zaradilo kolo s motorem mezi kola a dostalo jejich vyhody. To zarazeni kol s motorem mezi kola melo drive svoje opodstatneni a vetsinou se to tykalo kola s dodelanym jendoduchym benzinovym motorem. Ucel techto kol byl ciste pracovni. Nikdo s tim nejezdil pro zabavu po lese. Teto berlicky se chytnuly vyrobci a cele se to zvrtlo. Neni to problem stari vs. mladi.

      Lidi na ečkách jezdí tam, kam by se vydalo jen velmi málo jedinců na normálním kole.

      Ty lidi by tam nešli pěšky, ale na ečku to daj a tak se zkrátka začalo zavírat ;-) Zavírají se cesty komplet pro kola, nikdo neřeší jestli klasika nebo ečko a ani to nikdo řešit nebude. Těch cest, který se třeba v Jižním Tyrolsku už zavřelo pořád přibývá. Sice to není nic překotnýho, ale je to jen do prvního závažnějšího problému, pak to půjde šmahem ;-) Klasický turisti, kterým někdo naplánuje při dovolený jeden den výlet nejsou problém. Problém jsou ti, co si řeknou: Mámo dneska se podíváme na Kolmannhütte, ale protože ty tam nedojdeš, tak si půjčíme ebika.

      Co se tyka e-kol a e-kolobežek, tak legislativa je jasna. Problem je, ze to nikdo nekontroluje. Ja osobne nemam problem s tim, aby ekola jezdila rychleji nez 25km/h, ale mam problem s tim, aby se na ne v takovem pripade koukalo jako na mopedy. Tj. zadne cyklostezky, zadna priroda. Ale to nekteri ekolisti nechtej, protoze oni chtej mit vyhody kol, ale zaroven tam jezdit rychle i 50km/h s dopomoci. Lidi co na tom takhle jezdí, by na klasice nikde jinde než po rovině 5 km k nejbližší občerstvovně nepřežili. Takže asi ano, tihle si máknou více.

      Místo, aby člověk jel třeba na kolobezce, nebo šel pěšky, tak jen stoji a veze se. Spravne by elektrokolobezka mela jet bez pomoci 6km/h. Z nejakeho duvodu si na to aplikovali pravidla pro elektrokola, tj. 25km/h a vykon.

      Nedávno sem sledoval ekolistov, kteří po příjezdu na zámek kola opřeli do nějakého tvaru stříhaného stromku živého plotu. Když obsluha je upozornila, že támhle je použitelný stojen a do zámku je zákaz vjezdu na kole měli plnou hubu keců. Většinou ve smyslu že ho nemá co poučovat protože na kole jezdil už v roce 1960. Pokud se tito seniori ucili jezdit jeste na kolech po wehrmachtu, tak predpokladam ze pitomci se stali jeste v dobe neelektricke, takze ekolo s jejich chovanim ma pramalo spolecneho. Ekolo jim maximalne umozni prodlouzit akcni radius, kde vsude mohou ukazovat ze jsou pitomci, ale pitomce nebo slusne lidi z nich neudela.

      Loni jsem byl svědkem dvou otočení, kvůli stromům. Jednou pár kolem 50let nezvládl na hřebenu přetáhnout svá E kola přes dva padlé stromy a museli se vrátit. Podruhé chlap kolem 40 let,(vypadal masožravě) to po třetím stromu vzal a také se vrátil(bylo jich tam přes cestu tak 8kousků, ale to nevěděl). Každopádně, padlé stromy fungují jak proti motorkám tak i proti výletníkům s kolem na baterku.

      Kdyby se to neprodávalo tak ceny dolů moc nepůjdou protože pro výrobce, obchodníka je v nějaký moment lepší neprodejný kus zlikvidovat, nebo dát na náhradní díly. Než to prodat nějaký socce co ho pak bude prudit s servisem.

      Co bych e-kolům já osobně upřel, je vjezd tam, kde už je kol i e-kol dohromady prostě moc. Čistě z toho důvodu, aby tam ještě nějaký čas mohla i kola normální. Je tady samo paralela, že kola zas zahušťují prostor pro všechny turisty (pěší, cyklo) Jenže tady není problém je od sebe odlišit a když je to neúnosné, holt zakázat vjezd (vstup) jen části z nich. Pokud lide nevidi rozdil, ze u pohybu vlastni silou, se k tomu, aby ses nekam dostal, musis postupne dopracovat a tim se prirozene naucis chovat, tak to mne prijde smutne. Po zmáčknutí toho čudlíku na čipnutém ekole u nekterých, se stane z e-cyklisty řidič, který řídil vozidlo bez technického osvědčení a povinného ručení.

      Osobne nemám elektrikárov príliš v láske, mám s nimi zopár nepríjemných skúseností.. Na ilustráciu uvediem aspoň jednu konkrétnu, stalo sa to cca pre 8 rokmi. Vtedy som ešte ani netušil, že niečo také ako e-bike existuje, do reality ma „uviedol“ jeden starší pán, veľmi sa mi potom ospravedlňoval.. Cca v polovici jednej bratislavskej lesoparkovej asfaltovej stojky ma začal z ľavej strany obiehať na svojom stroji, keď tu zrazu nezvládol pilotáž (alebo mu náhle odišla baterka..) a hodilo ho to priamo ma mňa. Našťastie som stihol ešte zareagovať úhybným offroad manévrom, našťastie som mal vtedy horský bike, za vyše tri desaťročia mám niečo najazdené, takže sa vlastne nič nestalo.. Odvtedy sa mám vždy veľmi na pozore, keď za sebou začujem charakteristický bzukot, človek nikdy nevie, aký hochštapler sa na neho práve doťahuje. Radšej sa vždy uhnem úplne na pravú krajnicu a myslím si svoje.. Horšie je to ale v teréne, kde je minimum miesta na predbiehanie. V stúpaniach sú elektrikári zákonite rýchlejší, ale v rovinatejších technických pasážach sa karta obracia a tí menej skúsení sa často dopúšťajú jazdeckých kiksov, čím ohrozujú nielen seba, ale aj ostatných.. Počul som o prípade, keď sa manželský pár vydal spolu na e-bikový trailový trip, pani bohužiaľ nezvládla kormidlo svojho ťažkého tátoša a s mnohopočetnými zlomeninami musela do nemocnice.. Za peniaze investované do elektriky sa dá kúpiť ľahučký celokarbónový stroj, na ktorom by kratšie trasy zvládol jazdiť aj človek bez kondície a som ochotný staviť sa o všetky svoje bicykle, že by ihneď prepadli kúzlu jazdenia za svoje a už nikdy nezatúžili presedlať na 25 kg ťažkú mašinu, ak nebyvaju v Alpach.

      Ekologia ebiku. Ide o použité batérie a ich recykláciu. Stači sa otočiť okolo seba a zistime, koľko baterii sa nachadza vo vsetkom bez čoho si svoj život mnohí z nas ani nevedia predstaviť. Mobily, tablety, notebooky, smart zariadenia, auta, kolobežky a ine. Stači sa trošku pomotať po nete a človek je hneď v obraze ako a kde sa baterky recykluju. Za chviľku sa nam budu po prirode povaľovať kde jake baterie lebo napr ani sam predajca ebikov stare baterie neodobera ( schvalne som sa ho na to pytal ), zberne suroviny o to nemaju ziadny zaujem, takze bud to odovzdate niekde alebo sa to vyhodi. Este sme nezvladli problematiky s plastovymi flašami a už sa nam tu objavuje dalši problem. Nechcem tu otvarat nejaku EKO diskusiu ale mne na Ebikoch, Eautach,Ekolo­bezkach najviac vadi toto. Bohužiaľ aj predaj a vyroba tohto tovaru sa riadi trhom a konzumom a je iba nas, či tomu podľahneme alebo nie.

      Je to o ebikeroch. Statisticky sa ich najde viac. Pretoze pomoc motora dovoli dostat sa do terenu kazdemu tupelu co by inak sedel pri pive a nevie sa chovat aj pri tom pive. Kto je zdatny, jazdi aktivne, pozna etiketu a je schopny ovladat svoj bik. Ked je ebik dostupny pre vsetkych, v lese ich je potom tolko, ze si pani na zahradke myslela, ci je tam nejaky pretek. Prave tieto tupela, kazia meno cyklistike a kvoli tomu su hejty. Kto pracuje na svojej kondicke, vacsinou ma v hlave viac rozumu. Tito ebikeri ani nepoznaju nevyhody ebikov. Ked zistia, ze to nad 25km/h netaha, daju si ho odblokovat.

      Jezdec ma dane zony, kde se pohybuje. Kdyz vezmu treba 250W, coz je rekneme nejakych 3,67 W/kg v mem pripade, zakladni tempo, tak na rovine na aero silnicce jedu nejakych 34–35. Na gravelu to je kolem 33 a na top biku to je treba 32. Na 18kg ebiku, ktery je poskladany smysluplne- lehke zaplety a top plaste, tak jedu kolem 28–29. Porad beru idealni podminky a rovinu. Na obycejnem starem kole je ta rychlost treba kolem 26 na tomhle vykonu. V kopci je ten ekvivalent mnohem horsi a tam tezky ebike ztraci vyrazne. Abych dorovnal rychlost normalniho dobreho mtb na asfaltu v 7–8% sklonu, tak ten narust bude urcite kolem 40–50W. Ale jsou to ciste steady zateze, kdyz se bude akcelerovat, tak ebike na tom bude samozrejme jeste hur. Kdyz jsem delal test na zakladni pripomoc u Shimana, tak jsem jel svoji kompenzaci 185W na 120 tf a do kopce to vychazelo ekvivalentu 430W na silnicce. Realne ta ebike souprava jela kolem 480W, aby plus minus stacila silnicce.

      0 6
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 1
      • Modus2  

        Pán ráčí být grafoman a nebo státem uznaný blázen? Kdo by ty hámotiny četl?

        2 0
        • Vuk  

          Vy jste je cetli, kazdy den kousek a nekteri prispevek jste mozna prehledli, Ja si je odkladam, at jsou pohromade. Neboj knihu Elektrokolo zhouba cyklistiky, psat nehodlam. :)

          0 0
          • Janes  

            Nečetli…

            1 0
            • Harley-Davidson  

              já to četl celé. Jaké dojmy to ve mne zanechalo jsem popsal níže.

              omlouvám se za vynechané i přidané čárky.

              0 0
              • Modus2  

                „já to četl celé“ Pán ráčí býti masochista? :-)

                0 0
                • Harley-Davidson  

                  Snažím se být spravedlivý, tedy než se k příspěvku vyjádřím celé to přečtu. Třeba tam bude i něco rozumného :-). Ale ani já nesahám dvakrát na horká kamna.

                  2 0
          • Nitroglycerin  

            Ano, našel jsem tam i svůj odstavec:-)

            Ale že si někdo dělá výpisky ze žvanění na fóru? Sakra, chlape, bereš na to něco? :-)

            0 0
            • Modus2  

              Ani zvýšená medikace už nezabírá, je to chronický. :-)

              1 0
    • Vuk  

      https://myturiec.sme.sk/…liciach.html

      Bikeri v horách na Turci ohrozujú turistov, často jazdia agresívne

      0 0
      • Harley-Davidson  

        Už na vojně jsem si všiml, že vy migranti ze Slovenska když se rozčílíte začnete hůtoriť nějakou splácaninou, které je těžko rozumět, stejně jako Babiš. Řekl bych, že jsi si s ním blízký nejen původem.

        Jinak tvůj příspěvek na mne působí asi takto:

        Bla, Bla, Bla, jablka, hrušky, hodinky, holinky, bla, bla, jablóčike, hodinke, motýle, bla, bla. Nikdy nustúpím, pametajtě si to, nikdy. Jen já mám právo jezdit na kole, kam budu chtít.

        Nevím jestli tahle republika, tolik takto kvalitních imigrantů ze Slovenska zvládne.

        0 1
        • BabbaJagga  

          Než se příště začneš navážet do vyjadřování migrantů ze Slovenska (nebo odjinud), zopakuj si před tím základy češtiny, ty vlastenče…

          0 0
          • Harley-Davidson  

            Koukám, že moc cyklistů nežere maso. Někdy to zkus. Mozek bílkoviny potřebuje.

            Ty jsi taky imigrant, nebo snad volič Babiše?

            0 1
            • BabbaJagga  

              Maso konzumuji pravidelně, o mé psychické ani fyzické zdraví nemusíš mít zbytečné obavy. Ale děkuji za starost.

              Nejsem imigrant ve smyslu, jak ho chápeš a prezentuješ, náš rod je na území Čech usazen prokazatelně již více než 3 století.

              Nejsem voličem Babiše a jeho sekty.

              Na rozdíl od tebe jsem nebyl na vojně, to mi možná chybí.

              A myslím si, že kdyby ses v cizině dostal do maléru nebo se rozčílil, také bys začal překotně hůtoriť česky. Mám ovšem podezření, že jinak než česky se stejně nedomluvíš ;)

              0 0
              • Harley-Davidson  

                Tak jen v bodech a snad to tentokrát pochopíš

                1. kdybych emigroval do ciziny určitě bych se naučil jazyk země, která mi dala možnost v ní žít, využívat výhod a to přesto, že jsem se tam nenarodil
                2. na diskuzích bych určitě nepoužíval rodný jazyk
                3. nedovolil bych si jako imigrant rozhodovat kdo má právo kdy a kam v dané zemi jít, popřípadě požadovat zavádění jakékoli nové restrikce po občanech dané země
                4. jestliže se někdo při psaní příspěvku dostane do psychického rozpoložení, že je schopen psát pouze v rodném jazyce, měl by ihned navštívit lékaře
                5. bohužel co se týká imigrantů ze Slovenska znal jsem pouze ty gumy na vojně a Babiše, kteří to měli podobné jako Vuk a byla to vždy známka nízké inteligence a psychického „zdraví“

                Edit:

                A ještě bych poprosil vypsat ty mé prohřešky proti základům češtiny, ať se jich příště vyvaruji. Děkuji.

                0 0
                • Vuk  

                  Ja mam 3/4 rodiny v CR (Kralovohradecko, Frideckomistecko), rodice jsou odtud, mama mluvi cesky a ja umim taky. Pokud nektere slovo poslovenstim, muzete to prominout. I Trailhunter nekdy cekne slovensky. Havirov, Breclav, Uherske Hradise, Vsetin. Co pak je to za Cecha, ktery nerozumi slovenstine? Decka stravi vikend na Slovensku a doma v Praze zacnou michat slovenstinu. Slovaci maji spoustu nareci. Zahoraky, Vychodnare, Rusini a jsou tam i madari, romove, nemci, par arabu, italove, ukrajinci,

                  0 0
                  • Harley-Davidson  

                    Ty raději navštiv co nejdříve lékaře. Podívej se na ten svůj pamflet. Nejprve česky a s diakritikou, následně vynecháš diakritiku a píšeš slovensky, pak česky bez diakritiky a následně slovensky s diakritikou a naopak. To podle toho jak moc tě vědomí vlastní důležitosti dostane do varu. O obsahu se nedá nic napsat, protože žádný není. Ty si dokážeš protiřečit ve dvou větách po sobě jdoucích a tvoje hluboké „myšlenky“ skáčou všemi směry.

                    0 0
                    • Vuk  

                      TO DLOUHE JSEM NEPSAL JA. Je to jenom copy/paste – sbirka ruznych prispevku od ruznych lidi. Kdo by to editoval?

                      Vyhledej starsi temata, neco z toho tam najdes.

                      0 0
                      • Prasopes  

                        sbírat si příspěvky z diskuzí je ale na návštěvu lékaře také:-)

                        0 0
                        • Vuk  

                          Ja studuju nevyhody ecek, abych mohl pak argumentovat. I studenti VS to tak delaji.

                          0 0
                          • pepek  

                            Kde budeš argumentovat?

                            0 0
                            • Vuk  

                              nejspis tady, jako ted tim dlouhym prispevkem. Najdete si chvili cas to precist, at jste v obraze.

                              0 0
                              • Prasopes  

                                Jo, to rozhodně uděláme:-)))

                                2 0
                              • pepek  

                                A nechceš se angažovat raději na těch Novinkách, tam budeš mít daleko větší publicitu a ti lidé tam tě budou mít rádi.

                                2 0
                          • psbiker  

                            Tak teď, aby si měl úplnější pohled, se zaměř ze studijních důvodů i na ty výhody. Obracet problematiku ze všech stran může být užitečné :)

                            2 0
                            • Vuk  

                              Jsem hubeny, poskozena pater, ecko se nevejde do vytahu, neuzvednu ho nad vanu pres 60cm dvere, abych ho osplichnil, financne jsem na tom bidne, kopce v okoli bydliste nemam, prekazky na vyjezdu… nac budu studovat vyhody?

                              Nekdo napsal, ze mi proste ecko nesedlo a pri to pisu jenom z flustrace.

                              0 0
                              • psbiker  

                                Bereš to jenom podle sebe, někomu éčko pomůže.

                                1 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                              • Janes  

                                Pane, nejste Vy příbuzný s panem Onuce?

                                1 0
                      • Harley-Davidson  

                        Takže ty uděláš CTRL-C, CTRL-V bez toho aby sis to vůbec přečetl a zjistil, že to vůbec jako celek nedává smysl? Bez toho abys to nějak uvedl? Prostě je to dlouhý, negativní, hodně písmenek, hodněx slovo ebike a to je celé? Jsem rád, že lidé jako ty a Babiš jste moji spoluobčané ( pro vegetariány – ironie). Už se nedivím, že jde vše do kopru.

                        2 0
                        • DaSnail  

                          Ale Vuk žije na Slovensku. Keby imigroval do Česka, tak ho zvolíte za ministra dopravy a potom ukáže ebikerom zač je toho loketvole.

                          3 0
                          • Harley-Davidson  

                            Dík za info. Přiznám se, že já si nedokážu představit, že bych na forech v různých státech radil jak negativně přistupovat k části jejich spoluobčanů vč. navrhování tvrdých represí vůči nim. Navíc ve věcech o kterých nevím vůbec nic.

                            Když už lezu na fora v jiných zemích vždy mi jde o řešení nějakého technického problému. Politiku a dojmy do toho nepletu.

                            0 0
                            • Vuk  

                              CR i SR jsou v EU schengenu a porad jsme bratri.

                              0 0
                              • pepek  

                                Bratři? Furt jste ještě ve válečném stavu s USA a Ruskem

                                1 0
                                • BabbaJagga  

                                  Jak to? Vždyť od Rusa nedávno dobrovolně přijali ekonomickou – pardon, vakcinační, – pomoc.

                                  0 0
                              • Harley-Davidson  

                                Na tyhle komunistické kecy o bratrství já neslyším. Ty budeš nejspíš brácha i s Rusákama ( slované). S těmi máte hodně podobnou mentalitu.

                                0 0
                                • BabbaJagga  

                                  Nevidět to zde, nikdy bych nevěřil, že se stačí přestěhovat do Zittau a z jednoho je hnedle lepšočlověk… co mi to jen připomíná, 30.léta minulého století?

                                  0 0
                                  • Harley-Davidson  

                                    Tohle jsi vyčetl z mého příspěvku? Tebe nezachrání ani dvě kila masa denně. Komu není dáno.....

                                    Věnuj se čárkám. Když budeš mít volno můžeš i tečkám.

                                    0