dvojí provedení flexpivot s tlumičem pod horní trubkou

11 nepřečtených
  • Pléša

    Proč jeden výrobce volí to a druhý ono?

    1. vzpěry jsou protaženy až před sedlovou trubku a pak je nahoře nebo dole uchyceno vahadlo a do něj vzpěry a tlumič (velká většina – Canyon, Orbea, Yeti…)
    2. vzpěry jsou ukončeny už za sedlovou trubkou, pak je tam prodloužení tlumiče a vahadlo je také za sedlovou trubkou (Specialized)

    Máte někdo povědomí o výhodách a nevýhodách? Napadají mě jenom kratší vzpěry a tudíž větší tuhost u provedení 2), ale zase je tam vidlička podloužení tlumiče navíc…

    Prosím nejraději relevantní technické důvody.

    0 0
    • kubad  

      protože soudruzi nazdalli, že je to tak pro ně lepší, možná i design hrál roly, v té dané firmě nic jiného bych za tím nehledal, a nemá smysl řešit které je lepší

      1 0
    • krabica  

      Max tak snaha se odlišit, tipuju, že ve funkci odpružení tam výrazný rozdíl nebude. Specialized dělal vidličky vždycky, je to takové jejich tradiční řešení. Výhodou bude minimální zatížení tlumiče při stranové flexi rámu, případně nepřesně vyrobený rám také nebude ničit tlumič….

      0 0
      • boo-beek  

        Tu výhodu myslíš u vidliček? Tam je to naopak, dost pružinových tlumičů do vidličky dát nesmíš. Fotek zlámaných pružinových tlumičů a příběhů o velmi ošklivých dopadech na SJ Evo je na fórech docela dost :D

        Co si pamatuju z nějakých článků, tak výhodou je hlavně „jednodušší“ práce s návrhem rámu – je tam dost místa na to, aby při návrhu mohli pracovat s přepákováním, progresivitou, atd., a pak tuhost zadní stavby (otázka je, jak se tohle změnilo s přechodem na flexstays) kdy je dlouhá trubka o kus dřív zpevněná kovaným nebo frézovaným kusem.

        0 0
        • krabica  

          Bavíme se tu u XC/DC viz první příspěvek, tam fakt nebudeš rvát pružinu…

          0 0
          • novas752  

            Když kašleš na servis tak to rychleji oddělá i vzduchovej tlumič. Jak se přidřou ložiska mezi vidličkou i vahadlem tak to jde rychle.

            0 0
            • jonti  

              Vzhledem k tomu, že RS pouzdra chodí hůř než přidřené ložisko, tak to bude stejné v obou případech.

              Zvažuji ji na Sidluxe na straně, kde je větší pohyb, vyměnit za 5 dílný fox, teoreticky by to mohlo zlepšit citlivost.

              0 0
          • boo-beek  

            Bavíme se o konceptu, vidlička je pro tlumič horší, nehledě na užití, ta mechanika je ofc stejná na zdvihu zadku 110 i 160mm. Info o pružině je tak nějak k ilustraci toho principu…

            0 0
    • Tomcat  

      A co třeba patenty ?

      Dneska v tom nehledej žádný zázrak v rozdílu, v rámci výroby jsou pro výrobce větší rozdíly v ceně ( patenty výroba) než pro uživatele. Obzvlášť pro XC nějaká větší tuhost bude hodně laboratorní záležitost ,než nekdo kdo tomu nakládá na AM.

      Není zaručeno, že jeden systém bude vždy výrazně lepší, záleží na provedení, materiálech, geometrii a tlumáku.

      0 0
    • embi  

      Protoze design hraje prim a tomu se casto musi podrit nektera technicka reseni.

      Yoke (Specialized) je zpravidla horsi reseni, protoze na tlumic pak pusobi parazitni sily. Cim delsi tlumic / cim delsi yoke tim horsi.

      Tuhost lze od oka jen odhadovat. Epic je mekkej i presto, ze ma mustek mezi sedlovymi vzperami. Oiz je treba pomerne tuhy kolo.

      0 0
    • novas752  

      Samotný přepákování je určitě tužší na epicu, zároveň i těžší. Ale co na to zbytek rámu že… Taky tam je schovaný flip chip. A 6 ložisek místo 4+pouzdro v oku tlumiče.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.