druhé zádní kolo, disc brzdy.. případné problémy

37 nepřečtených
  • koudak_11

    Chci si udělat druhé zadní kolo do města (nic drahého), které bych přehazoval dle potřeby. Jedu do práce, šup nějaký trekinkový 35 plášť. Pojedu do terénu, šup stávající kolo. Bez seřizování brzd a šaltru.

    Mám kotoučovky a náboje viz http://www.trek-bikes.cz/…-elite/p-136

    No a teď LAMA dotazy. Je to realizovatelné? Je mi jasné, že je to celé o vzájemném osovém postavení kotouče, kazety a matek na ose. Ale protože nejsem zběhlý, tak netuším, jestli u všech výrobců a komponent je osová vzdálenost kotouče a kazety shodná.

    Musím si koupit stejnou nábu a kotouč nebo můžu koupit nějakou shimano nábu? Je jedno, jestli koupím centerlock nebo 6 děr?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Ikdyz koupis stejnou nabu, tak se muze klidne stat, ze ti po prehozeni bude kotouc lehce skrtat. Do ramu totiz nedas dvakrat kolo uplne stejne…

      O razeni bych se nebal, se stejnou kazetou a nabout o bude chodit

      0 0
    • Lišák  

      O druhá kola na dojíždění do práce jsem se taky pokoušel. Nedalo se to seřídit-kotouč stále škrtal. Řešilo se to tady, navrhl jsem použít stejné náby, ale myslím, že Mlok tehdy psal, že ani tohle problém 100% neřeší. Tak jsem se na to vybodnul.

      0 0
      • jonti  

        S pevnou osou by to mohlo fungovat.

        0 0
        • koudak_11  

          No pevnou osu bohužel nemám. Mám tam klasiku 10 mm.

          To jste mě nepotěšili. Ale alespoň ušetřík spoustu peněz.

          0 0
          • indoorajn  

            no me to funguje a mam naboje DT a Novatec, chce to tam davat ty kola pokazdy stejne (mam znacku na „ose naboje“), druhy kolo jsem „seridil“ jenom rucnim ohybanim kotouce aby neskrtal, zadny posuny trmene!

            0 0
            • koudak_11  

              Jak značku? Tomu nerozumím. Když dávám kolo do zadní vidle, tak přece záleží na tom, jak jsou daleko matky od kraje osy.

              Nevím, ale mě tedy kolo pokaždé sedne stejně. prostě ho dorazím na konec patek a je to. O tohle bych se nebál.

              0 0
              • MlokCZ  

                Dosednutí do patek samo o sobě vůbec nestačí. Dosedací plochy nábojů k rámu se nefrézují pro přesnou rovnoběžnost a ještě mívají výstupky.

                A jiným pootočením této dosedací plochy nějaká ta desetinka rozdílů vznikne hned. A na kotouči už je to na větším poloměru hned několik desetinek nebo i milimetr.

                0 0
                • koudak_11  

                  Aha, tak pak tomu už začínám rozumět. Já tam má SLX a SLX kotouče a nepozoroval jsem problém se škrtáním kotouče při vyndání a zandání kola.

                  Čili asi mám větší mezeru mezi deskami, čož by dokazoval nepříjemně dlouhý krok na pákách.

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Ten nepříjemně dlouhý krok na pákách dokazuje asi hlavně nepříjemně nafukovací hadice Shimano brzd.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    SLX mají servo wave, takže zase až tak dlouhý chod páky i při větší mezeře nemají.

                    V každém případě na SLX to bude o něco jednodušší při té větší mezeře. I tak ale musíš zajistit aby to na obou nábojích vyšlo stejně a tady se může stát, že budeš muset jeden kotouč podložkovat i na stejných nábách. Také můžeš mít štěstí a může to vyjít (a to při větším štěstí i na různých nábách).

                    0 0
                    • koudak_11  

                      Rozumím. Jen se pro upřesnění zeptát. Nedřív tedy budu řešit vzálenost kazety od kraje (štělováním konusů), abych nemusel ladit při prohození kola řazení. A potom budu podložkovat disk?

                      A druhý dotaz. Kde seženu tak tenké podložky pod diskk. Předpokládám, že pro podložkování bude výhodnější centerlock, kde je podlažka jen jedna.

                      0 0
              • indoorajn  

                jak pise Mlok… Vysvetlit znackovani asi nedokazu, pripadne to muzu vecer vyfotit s tou znackou, ale asi zapomenu :) Jo a v pripade maly mezery mezi deskama je pak dulezity i kolo dobre dorazit do patek.

                0 0
                • koudak_11  

                  Asi tomu už rozumím. Značku jsi dělal na matce? Nějakým pilníkem?

                  0 0
                  • indoorajn  

                    lihovym fixem na dosedaci plochy naboje

                    0 0
                  • indoorajn  

                    a nez zacnes resit podlozky, tak zkus ohybat kotouc, da se to hodne zmenit! ale chce to trochu praxe

                    0 0
                    • koudak_11  

                      Rozumim,ale to asi pomuze jen tehdy, kdyz kotouc skrta jen na nekterem miste, ne? Tezko ho vyosim po celem obvodu.

                      0 0
        • MlokCZ  

          Osa až takový problém není. Tedy někdy to může fungovat i bez pevné osy a naopak pevná osa to nezachrání.

          Bez pevné osy se stejné vložení kola zajistí značkou na pevné části kola, která se neotáčí.

          Problém je, že dva náboje nejsou většinou totožné a stejně ani dva kotouče.

          Vyřešit to lze, ale nutné je si pohrát s podložkami (zkoušet něco kolem 0,2–0,5mm) pod kotouč na jednom z nábojů.

          A také to záleží na použité brzdě. Když je to brzda s větší mezerou, tak je to snadnější, protože není takový problém, když to o nějakou desetinku vyjde u každého kola jinak.

          V praxi jsem to zkoušel už vícekrát a aktuálně mi to poprvé z mnoha pokusů funguje i bez podložkování.

          Konkrétně dva páry Red Metal 29 XL. I u nich mi to funguje až po přechodu na SLX brzdy s XT kotouči. Předtím na Avidech to nevycházelo. Více udělala změna kotoučů, předtím Avid kotouče nebyly stejné. A něco málo přidala o trochu větší mezera brzd (nevychází to ani teď úplně stejně, ale dostatečně na to, aby nebylo nutné brzdu po prohození seřizovat a fungovala ok).

          A pro srovnání na fullech kde mám pevné osy obě, tak to samo o sobě neřešilo nic. Na obou mám Red Zone XLR. Když jsem tam měl The One, tak prohození kol nepřicházelo vůbec v úvahu bez seřízení brzd (a to ani s Shimano kotouči). Teď co tam mám SLX, tak je to na hranici, že to spíš už chce pokaždé seřídit.

          0 0
    • AleZ80  

      To s tím dosednutím kola se tu přílišně dramatizuje. Z X sundání a nandání kol jsem musel seřizovat třmen 1× nebo 2×.

      Když jsem tam dal kolo a škrtal kotouč, tak jsem ho vytáhl a nasadil znovu a maximálně na třetí pokus tam dosedlo tak, že kotouč neškrtal.

      0 0
      • Vilém  

        No ono taky dost zalezi na brzdach, na tom jakou maji mezeru mezi deskama a kotoucem, na tom jake jsou to naboje, jak maji zakoncenou osu a dosedaci plochy.

        0 0
      • MlokCZ  

        Zkus to někdy na brzdách s malou mezerou…

        0 0
        • AleZ80  

          Ale jo, hádat se nebudu. Od toho tu je vlákno Novinky 2015.

          0 0
      • obda  

        Mam brzdy XT (modelovy rok 2004), a bez znacky na naboji se trefim tak v jednom ze sesti pokusu (s ni vzdycky). Vcil mudruj.

        0 0
    • Neunzikger  

      Kdo dojíždí do práce pravidelně a často, zpravidla na to má kolo: zimák/šichťák. Obvykle se nekupuje, ale vzniká z předchozího po koupi nové jednice. Dá se za tím účelem pořídit bazarovka. Často tato kola mají dlouhé blatníky; hubenější gumy – aby je ty blatníky plnohodnotně překryly; pedály bez nášlapů; solidní osvětlení; větší než malé množství odrazek ve výpletech… Čím nevzhlednější tím lepší, aby ses s ním shledal poté, co si po jeho zamknutí běžným zámkem skákneš nakoupit.

      0 0
      • koudak_11  

        :-) Kolo jsem menil po 19 letech a nove me avi moc. Na starem se mi uz jdzdit nechce. Kolo si nosim az do kanclu, takze to mam bez adrenalinu.

        0 0
    • koudak_11  

      O víkendu konečně zprovozněno. Musel jsem dat pod kotouč jednu podložku z plechovky od piva. Vše funguje. Dik za rady

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.