Dotaz za který se musím stydět

57 nepřečtených
  • BB

    Ale musím se zeptat. Před časem jsem ženě na jejím kole vyměňoval středové složení (závit BSA). Nějak se mi podařilo jednu stranu našroubovat opačně, myslím pravou, ale je to celkem jedno. Na to jsem přišel v momentě, kdy zaboha nešla našroubovat opačná strana. Tehdy jsem to vyřešil šalamounsky, koupil jsem druhé středové složení a doplnil správnou stranou a nechal první stranu našroubovanou proti závitu (je to alespoň trochu srozumitelné ?) Věděl jsem, že průšvih nastane, až takto zprasený střed dožije. A ten moment pomalu nastává. Možnost (a) pokusit se to našroubovat správně a doufat, že se závit nějak vzpamatuje. Možnost (b) našroubovat to zpraseně, tak jak je to teď a možnost © zjistit, zda existuje nějaká možnost opravy. Jako laik si představuji vyfrézování zpraseného závitu, vlepení nějaké vložky a do ní vytočení nového závitu. A dotaz zní – existuje vůbec nějaká možnost typu © ? Já to chtěl řešit možností (d) a to koupit jí nové kolo, ale to razantně odmítla, že na jiném jezdit nebude. Já to nechápu, kdybych nabídl nové lodičky, tak bere hned :-) Jen tak pro zajímavost je to Trek Fuel EX. Díky za každou radu.

    0 0
    • kubad  

      za X, vyklepat ložisko a dát do misky nové?

      0 0
      • jecnak  

        To je neco na zpusob helicoilu? Jestli ano, tak to bude chtit jeste vyriznout o fous vetsi zavit. Takze obvolavat servisy, jestli to udelatko maji.

        0 0
    • novas752  

      Hele jak si tam jako ten střed šrouboval? Moc nechápu jak se toto dá zařídit. :D

      Vyzkoušej a uvidíš. Že ten závit bude použitelnej neni moc pravděpodobný (pokud si to tam fakt takhle narval) = Můžeš pomalu vyloučit A i B. Možnost C je teoreticky možná, ale v praxi se může vyrojit dost problémů – lepení v tomhle místě to asi neudrží, rám resp. materiál nemusí být moc dobře svařitelný/spá­jitelný, nevim jak je to s tim závitníkem (jestli to vůbec někde normálně maj) a musela by se dodržet dost slušná souosost s druhym závitem, jinak by se ložiska kurvily dost rychle.

      Řešení D bych upravil na „koupě rámu, pokud možno stejného, nebo podobného a lepšího“. :) Navíc u fulla by šlo jen o přední trojúhelník, což by se asi dalo s dovozcem domluvit.

      0 0
      • Espen  

        Já fakt čumím. Fakt máš co říct úplně ke všemu. Tys ten jeho problém někdy řešil, nebo viděl řešit? Neporadil si mu ale lautr nic. Jen si ho odradit od pokusu vůbec něco zkusit. Co když to vytočí, dá správnou a bude to ok? Musíš se nudit jako svině :-D.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Aby byl BB klidnější tak musím napsat, ze se mi podařilo to samé :-) psal jsem to do servisnich kiksu, ale melo to dobry konec, ram jsem zanesl do servisu, kde se podaeilo vyriznout správný zavit, nevím jak je to možné, ale zavit drží a kolo stále jezdi, to jen k tomu co psal predpredrecnik. Tak hlavu vzhůru!

          0 0
    • oddie  

      Zkusil bych ten závit protáhnout/nechat protáhnout příslušným závitníkem, je docela šance, že se to chytne. Příp. závit zajistit.

      0 0
      • BB  

        Co to znamená „závit zajistit“ ?

        0 0
        • oddie  

          Lepidlo/tmel. Někdo tomu říká „loctite“, leč to je jen jeden z výrobců a nedělá jen to.

          0 0
          • zdenal8  

            A nebo to jenom zajistit důlčíkem

            0 0
            • oddie  

              No to bych nedělal. V dnešní době plejády zajišťovacích tmelů dostupných na každém rohu vůbec, a když už, na hliník se to nehodí, za chvilku se to vymačká a pak je to akorát roztřískané důlčíkem a houby z toho.

              0 0
              • zdenal8  

                Tak neříkám že zrovna tady, ale jsou i případy, kdy to lepidlo použít nejde.

                Ovšem u toho středu si myslím, že to bude zbytečný, zkusil bych to bez lepidla a po pár vyjížďkách zkontroloval utažení. Pokud nemá možnost si to někde „obstarat“ tak to bude zbytečně kupovat kuli pár kapkám.

                0 0
                • oddie  

                  Jen ať si ho koupí, kdoví kde ho zase bude potřebovat :D

                  0 0
    • petrun  

      Volil bych za X.

      0 0
    • Vrci  

      Moznost opravy je. Změnit stred na ISO (italský zavit 36 × 24) a koupit odpovídající střed.

      0 0
      • novas752  

        Do toho se sháněj středy jedna radost. A ještě k tomu na MTB.

        0 0
        • Vrci  

          Asi by nebyl hned skladem, ale je to řešitelné (sram GXP, truvativ black box nebo straší octalinky a čtyřhrany o shimana)

          0 0
        • Vrci  

          Píše, že moment výměny pomalu nastává. Takže nemusí měnit hned. Poptat střed u dovozců je otázka několika zítřejších mailů. Jaké má kliky bohužel netuším. Najít servis v Praze, kde dělají silničky se specializací na evropské značky (colnago, look) nebo na campagnolo a budou mít odpovídající nářadí zabere možná dva dny.

          Ty máš nějaké řešení nebo jen víš co nepůjde?

          0 0
    • iron.hide  

      ak zlyhaju vsetky moznosti, tak stale mozes zbrusit zavity a narvat tam pressfit :)

      0 0
    • mastihuba  

      Na zimaku se mi to kdysi, taky povedlo a normalne jsem to vysrouboval a nasrouboval správně. No a drzi to.

      0 0
      • zdenal8  

        Taky bych jako první možnost zkusil A. Je to nejlevnější a v podstatě se tím už nedá nic ztratit. Pouze ziskat. Pokud to nevyjde, pak bych řešil další varianty.

        Ale teda pořád si nedovedu představit, že se dá narvat levej závit do pravýho. Jako přesadit to, to ještě jo, ale tohle už je extrém. Ale tak evidentně se to dá.

        0 0
        • pierogross  

          Já jsem si to taky neuměl představit, do doby, kdy můj kamarád koupil svému dítěti dětské kolo bez pedálů, koupil pedály, a – levý pedál našrouboval NORMÁLNĚ. Jenom říkal, že to šlo ******** těžko.

          0 0
        • oddie  

          Zas takový extrém to není, hliník je měkký a v kombinaci s jemným závitem to jde snadno.

          0 0
          • Esi  

            prostě není nad to první 2–3 otáčky udělat jen rukou bez klíče, to se ti proti srsti nepovede, s dostatečně dlouhým klíčem a silou jde ledacos. Kdysi dávno když jsem ještě dělal technika v IT tak jsem u zákazníka viděl přišroubovanej kabel od monitoru do PC obráceně a to ten kabel měl kolem sebe plechovou klec která je konická a taky to šlo monitor kupodivu nefungoval:-)

            0 0
          • Rogosek  

            Z kraje asi jo, ale v celé délce je ten závit docela slušná plocha, která umí klást odpor. Těch posledních několik otoček musel bejt porod…

            0 0
        • Rogosek  

          To tam musel natlouct kladivem a bejt fakt v totálním afektu z vlastního nezdaru. Jinak si to taky neumim představit:D a jak tam napasoval tu druhou půlku už vůbec nechápu…nicméně, každému se někdy zadaří.

          0 0
          • BB  

            Kupodivu to šlo našroubovat celkem lehce, to mě na tom mate.

            0 0
      • gerrard  

        +1 tim bych zacal, zkusit dat znovu a spravne. Kdyz by to neslo, tak bych zasel do servisu nechat protahnout zavit a kdyby ani to nepomohlo, tak bych teprv zacal vymyslet nejake alternativni reseni.

        0 0
      • BB  

        Díky, tak to bude první volba, zkusit to tam dát správně. Co takhle použít nějaký lepidlo ? Aby to zafixovalo, ale ne úplně na fest ?

        0 0
        • Esi  

          ano dal bych tam jistotně Loctite z hlavy nevím číslo, prostě ten co dělá rozebiratelný spoj aby jsi to ještě někdy vyndal :)

          0 0
        • Rogosek  

          Určitě. Vyšroubovat, obrnět se trpělivostí a zkusit se „chytit“ ve správném směru. Jakmile bude dotaženo, trochu do toho břinknout kladivem, aby se ten měkkej hliník z rámu jako přitáhl k tomu tvrdšímu závitu osy a tím se znovu zformoval. Pak vyšroubovat, pěkně promáznout a znovu dotáhnout. To už by pak mělo jít poměrně hladce (pokud Tě bude provázet štěstí:) no a pak už vždycky hodně opatrně!

          0 0
          • gerrard  

            Pri dotahovacim momentu 35 – 50Nm do toho mlatit nedava moc smysl.

            0 0
          • -b-n-x-  

            Ke stesti bych jeste pridal „Necht te provazi Sila“ :-)

            0 0
    • Jimm22  

      Taky bych to zkusil vyšroubovat a dal tam novej a správnej závit plus do závitu dát kouska tuším loctite, aby se to nepovolovalo. Nemyslím si, že bys ten závit tímhle totálně odrovnal. Když by to nešlo, tak bych pak řešil dál co s tím, ale zkusil bych to

      0 0
      • Leeeeo  

        Loctite ano,ale použil bych ten co uplne nevytvrdne,res­pektive zůstane ve forme gelu a jen zabraňuje povoleni.

        Pokud použije pevnostni,tak to priste vyšroubuje i s tim načatým závitem.

        0 0
      • BB  

        dík, střední locktite by to měl jistit. Postup jasný, zkusit to správně s loctitem. Pokud se to nechytne, tak nechat protáhnout závit v servisu. Pokud ani potom, tak hodit kolo na skládku a pro manželku vymyslet nějaký příběh.

        0 0
    • pumpy  

      hele me se to stalo neco podobneho – nasrouboval sem stred ale s jinym stoupanim na zavitu (anebo sem to tam spatne) – v servisu me to protahli zavitnikem a drzi to v pohode. Takze bud nasroubuj nebo si to nech protahnout. dle meho.

      0 0
    • Tina  
      • Dobrý deň, je tam IT podpora?
      • Ako vám môžem pomôcť?
      • Nejde mi do mechaniky strčiť tretia inštalačná disketa.
      • Hmmm, zaujímavé. A tie predchádzajúce išli v poriadku?
      • Noo, už tá druhá tam išla veľmi ťažko…
      0 0
    • Tina  

      Nie si sám. Raz k nám prišiel do servisu týpek a mal pedále našróbované opačne. Pravý v ľavej kľuke a ľavý v pravej ;)

      0 0
    • Tina  

      Možno by tam šiel narezať závit ITA. Ten má väčší priemer ako BSA. Tuším 36mm. Čo sa dá robiť však zistíš až v akom stave je závit. A to musíš najskôr dostať von tú špatnú misku. Dovtedy môžeš iba teoretizovať.

      Neber si to osobne, ale nick si si zvolil vzhľadom na tému parádne. To muselo byť znamenie :)

      0 0
    • Tina  

      Ešte taký dotaz, nejde v tej špatnej miske vymeniť iba samotné ložisko?

      0 0
      • kubad  

        jde, psal sem to hned nahoře, jecnak plusoval :D

        už sem to několikrát dělal

        0 0
    • alinceb  

      Ještě k tomu šroubovaní nové misky do pokaženého závitu:

      Obvykle je miska středu z měkčího AL než rám (nebo mi to tak přišlo), protože se spíš omele závit na misce než v rámu.

      Pokud budeš chtít „protáhnout“ původní závit novou miskou, tak bych to zkusil nějakou ocelovou (používaly se u 4-hranů nebo třeba i u soudobých Campa UT/PT misek) nebo pak použít závitník (mají lepší servisy).

      Z Líbeznic to máš kousek do Brandýsa, tak nalož kolo do auta, zajeď k Barešovi a vyřeš opravu s ním. Je to zkušený rámař a různé opravy dělá dnes a denně (ocelové i AL rámy). Cena bude imho mnohem přívětivější než kupování nového rámu.

      0 0
      • BB  

        tohle bude asi nejschůdnější, přece jenom to nechat odborníkům.

        0 0
        • kubad  

          vyměn jen ložisko práce na pár minut, nikam nemusíš jezdit, co je na tom složitého?

          0 0
    • pierogross  

      No, a teď navrhuji, chlapi a Týno, toho nechat, dva dny klid, protože jestli to všechno začne zkoušet, bude mít z kola nějaký nový vynález…:)

      0 0
    • USPS  

      Za v) vyměnit ženskou…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.