• benedy

    Zdravím Vás tady a zároveň bych se chtěl zeptat někoho zkušeného,jak je to s huštěním kol?

    Mám trekové kolo a už nějaký čas pozoruji jednu věc a nevím jestli to tak je správně.

    Kola mám vždy nahuštěné tak na 3 bary ale vždy do měsíce mi tlak spadne na 2 bary,je to normální?

    Koupil jsem kvůli tomu i nové duše ale toto je pořád stejné.

    Děkuji za Vaše názory.

    0 0
    • adam1  

      Ano je to normální ,správně bys měl kontrolovat před každou vyjížďkou :)

      Kdybys měl bezduše tak foukas před každým švihem .

      0 0
    • nitraq  

      Za měsíc to je klidně možný, asi bych se tím příliš netrápil.

      0 0
    • Cavendish  

      Mě z latexové duše uteče 1bar za 24h. Takže pohoda

      0 0
      • Vrci  

        Z galusek s laexovou ještě víc. Mám kolem metráku, tak foukám na 10 bar. Druhý den je v nich kolem 5.

        0 0
        • Cavendish  

          Tak on čím větší je tlak, tím rychleji ten latex utíká. Já tu latexku foukám na 7bar, tak utíká jen 1 bar. CX galdy s latexem foukám jen na 2bary a ten únik je fakt malý.

          0 0
    • Singlespeed  

      Není to tak správně. V průběhu času se tlak v pneu nesnižuje, ale zvyšuje, to dá rozum. Pokud jsi měl původně 3 bary, měl bys mít za měsíc cca 3,85 baru.

      0 0
    • Pikaču  

      Registrovan 2009 a v roce 2021 položí tuhle otázku :o

      0 0
      • Singlespeed  

        Benedy byl mnoho let bytostně přesvědčen, že se tlak v pneumatice časem zvyšuje a ono bác, ******* jak cip, nechápu nic, je to naopak :-).

        0 0
        • nooski  

          Cíp je u košile, ******* jak cyp sakra! :-)

          0 0
          • MiKED  

            Podle Ústavu pro jazyk český to je spíš „cip“ (jako rodák z Opavska jsem byl taky překvapený).

            0 0
            • nooski  

              To chci vidět, máš zdroj?

              0 0
              • teffe  

                Wikislovník:

                Slovo pochází z okolí Ostravy a Karviné. Původně se jednalo o označení hornického učně – hanlivá narážka pro nemotoru, zřejmě z německého nářečního Zipf („nezajímavý muž, trouba“, v hovorové němčině též „mužské přirození“), které vychází ze středohornoně­meckého zipf („cíp, špička, výčnělek“, v dnešní němčině Zipfel) souvisejícího s českým cíp a patrně i anglickým tip („špička“).

                https://cs.wiktionary.org/wiki/cyp

                0 0
            • yorg  

              Jako rodák z Prajzké odpovím citátem :-)

              Cyp. Slovo cyp bylo na ostravských šachtách od 19. století pojmenování pro koníka či poníka, který tahal v dolech vozíky s uhlím nebo hlušinou. Za celý svůj život nevyšel z dolu a jen smrt byla důvodem, kdy se dostal na povrch.

              Havíř – Wikipedie

              0 0
              • MavasH  

                chudák cyp… musel pojít, aby se na chvilu dostal na povrch a pak s nim šup zase pod drn (teda předpokládám, že ten se už do salámu asi moc nehodil) :)

                0 0
                • TK75  

                  A nakonec z tvrdýho cypa udělal nějakej Pepik z ústavu pro jazyk obycejnyho cipa

                  0 0
                • LM  

                  Ostravské klobásy? :-)

                  0 0
      • Tomcat  

        Spící účty vytvořené do zásoby pro ty smazané… 8-)

        0 0
    • Tomcat  

      Záleží na duši, ventilku, skladové teplotě… O celý jeden bar to může a nemusí.

      V některých kombinacích tohle znám jako spíš trn v plášti, někde je to normální.

      0 0
    • Chiron  

      V podstatě je to normální. Jeden bar za měsíc je sice dost, ale ovlivňuje to více věcí. Třeba já mám zkušenost, že duše od Rubeny ztrácely tlak výrazně rychleji než Schwalbe nebo Maxxis. U starých, opravovaných duší může být problém ve špatném nalepení záplaty atp.

      0 0
      • adam320  

        Zalezi do kteryho baru chodis, nekam se da bez pochyb i vicekrat nez jednou za mesic:)) Ale souhlasim, ze na tlak to ma neblahe ucinky!

        PS: nemohl jsem si to odpustit(cerve­najicisesmajlik)

        0 0
    • osobne  

      Od té doby, co do duší sypu mastek, tak tlak drží. Ale u galuskových ventilků je to do duše obtížné nasypat, nejlepší nahnat to tam podtlakem, ono stačí jen trochu a funguje to.

      https://www.ddpneu.cz/…-500g-mastek

      0 0
      • Vilém  

        Zkus pouzit omastek, ten jde aplikovat strikackou i do galuskoveho ventilku.

        0 0
        • JachymP  

          Nejlíp funguje omastek s vepřovejch řízků, ještě za tepla.

          0 0
          • Vilém  

            JJ, kdyz se delaji v troube, bohuzel malokdy zustane nejaky nazbyt, vse to poctive vyjedu cerstvym chlebem.

            0 0
      • Modus2  

        A funguje ten mastek i na latexový duše?

        0 0
      • Georrge  

        Mastek uz v dusich byva z vyroby. Ted jsem tu mel duse, ktere ho mely v sobe tolik, ze pri uposteni tlaku vyfukovaly i ten mastek. Coz totalne zajebalo ventilek a ten pak spatne tesnil a tlak pres nej utikal.

        0 0
        • osobne  

          Tlak ti naopak utíkal, protože jsi mastek vypustil a měl jsi ho pak v duši moc málo.

          0 0
          • Georrge  

            Snad jsem jasne napsal ze to utikalo pres ventilek ne? Po jeho vycisteni od mastku tlak drzel. V dusi je mastku porad hodne.

            0 0
    • Youda  

      Tak jsem nahustil na 3 báry a za měsíc sem hodím výsledek.

      0 0
      • Breakpain  

        To jako fakt? :-) … Kolo se musí dofukovat, není to pneu na autě, která opravdu drží dobře.

        Když je kolo víc ja 2–3 dny bez pohybu jdu znovu na kolo, dofukuju. Mám nějaký tlak, který optimálně chci a ten tam prostě už nebude ;-). Ať to má duši nebo ne, výsledek je stejný, minimálně ob den dofukuju, pokud se nejedná o plečku na dojíždění, kde to neřeším, nabombím a kontroluju rukou, abych nejel po ráfku …

        0 0
        • osobne  

          Dofukuji také, tak jednou dvakrát ročně. Obden se mi tedy nezdá normální.

          0 0
          • Esi  

            Dofukuju bezduše na MTB 2× měsíčně, tak 2–3 šťouchy do každého kola, tak že tak 2 minuty jednou za 14 dní, zase jsem co mám bezduše ještě nezažil defekt který bych musel řešit, občas v garáži vyndám nějaký trn. S dušema už bych měl letos minimálně 5 defektů

            0 0
          • Breakpain  

            Mrkni se co sedláš a co sedlám já, to jsou úplně jiné kategorie ;-). Jsem zaměřený jen na jízdu z kopce ⇒ ladění tlaku v pneu a v odpružení. A dělá to obří rozdíly ;-) … takže když máš ideální hodnoty, chceš je mít na každou jízdu stejné ;-).

            0 0
            • osobne  

              No mrkni se na úvodní příspěvek, co sedlá tazatel. Tvrdit mu tady, že dofukovat každé dva dni je normální, mi přijde trochu ujeté.

              0 0
            • TK75  

              Taky to na grevlu kontroluju a ladim cca obden před každou jízdou… rozdíl v jízdním projevu je totiž značnej a jiný odpružení nemám :,–) Ale on má duše takže to je jinej svět

              0 0
              • osobne  

                Kup carbon rám, vidli, sedlovku, řidítka, a nebudeš muset obden ladit kolo pumpičkou.

                0 0
                • Tencovozikmin  

                  Co to meleš osobo?

                  0 0
                • TK75  

                  Mít pneumatiky natvrdo a odpruzovat se rámem, vidlicí a sedlovkou může fungovat u silničky (pohlcování lehkých vibrací) ovšem za předpokladu, že je vše navrženo na nějaký úrovni (profil, geo) aby nešla do háje tuhost při šlapání

                  Jakmile máš pneumatiky víc jak cca 40 mm, tak se ovšem dostáváš do prostoru, kde hlavně úřadujou bezduše a tlak…bavíme li se o přenosu ran

                  Karbonovou vidlici a sedlovku mám a k tomu dural rám a bezduše, věř tomu že nemám žádný problém s komfortem jízdy a ani na druhou stranu s přenosem energie při šlapání.

                  A o jízdních vlastnostech pneumatiky bezduše s optimálním tlakem versus nabušený s duší se nemá snad ani cenu bavit

                  0 0
                • Breakpain  

                  njn …tak to vysvětluje to dofukování jednou za půl roku

                  0 0
        • novas752  

          Řekněme že při některých stylech jízdy na přesném tlaku v podstatě nezáleží, jestli má 2,5 nebo 3,5 je uživateli úplně šumák, hlavně že to fouká jednou za čtvrt roku, poněvadž foukání je hrozná práce.

          0 0
          • Breakpain  

            ale tak já to chápu ;-) u plečky se k tomu chovám stejně ;)

            0 0
            • Esi  

              U plečky s torpédem co mám v kolárně nafoukám co se vejde a jezdím dokud necítím ráfek, nemám doma pumpu a těch 300m do garáže je hrozná dálka :-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      MTB foukám na 2 bary a za 2 týdny mám i 1,6. Ze začátku jsem na to furt zapomínal a imrvére jsem jezdil na podhuštěném kole …

      0 0
      • TK75  

        To mám stejně.(i ty bary)..díky tomu jsem zjistil, že mi méně vyhovuje víc:-D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taky dávám klidně míň. Jednou jsem měl přehuštěno a v zatáčce na štěrku jsem se parádně vysekal a podruhé jsem se zase napichl na šutr :-D jen to zasyčelo …

          0 0
        • LM  

          Já jsem zjistil, že je lepší se hned vrátit a dofouknout to na optimální tlak, než se pak celou cestu omezovat a trápit na podhuštěných kolech. V klopkách a na odrazech je to pěkně o hubu :-)

          0 0
      • pavelxy  

        1,6 vozím normálně…:D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.