• Patrik9546

    Dobry den, uz dlouho chci zacit s DH ale nebyl na to rozpocet ted kdyz jsem vydelal nejake ty penize tak jsem se konecne rozhodl koupit si DH kolo. Samozrejme ze se divam na kola z bazaru protoze nevykradam banky. Jediny problem je ze temto kolum nerozumim a nechci koupit nejaky sunt. A proto jsem se s timhle tematem obratil na vas , protoze jsou tu lidi kteri tomu rozumi vic. Timto vas chci poprosit jestli by jste me jako zacatecnikovi nedoporucily nejake to DH kolo. Jinak merim 180cm , vazim 91kg a rozpocet 25 000,–

    Predem dekuji za zpetnou vazbu.

    0 0
    • Tomcat  

      A kromě 25k kolik máte ročně na servis? Bazar neznamená levnější servis a údržbu.

      1 0
    • polycz  

      Za 25 moc muziky neudelas. A to nemluvim o financich na servis, vybaveni (full face helma!!! chranice) jizdny v bikeparku a cestovny za jezdenim…

      0 0
      • Smazaný účet  

        A taky nekoupit nejakej vyjezdenej unavenej ram co mu muze pod zadkem prasknout kdyz to nejmin ceka.

        0 0
    • novas752  

      Druhý problém je těch 25000. Za to nové DH neseženeš a bazarový za tu cenu jsou většinou vraky, do kterých je dalších minimálně 15 nutné nasypat.

      Navíc se na takových kolech moc nedá jezdit bez lanovky = 400Kč+ denně za lano a doprava do bikeparku a zpět…

      0 0
      • Tomas-kellys  

        Kde je v dnešní době lano za 400?

        0 0
      • Patrik9546  

        Je me jasne ze nejake to DH kolo z bazaru nebude zadna vyhra ale jsem tu aji proto kdyz me tu hodite jakoukoliv radu nez abych do toho sel bez rozmysleni.

        0 0
        • adam320  

          Chce to zhruba vedet, co se za to da poridit za geometrii ramu( v tyhle cenovy kategorii ti bohuzel neporadim)

          Starsi dh nemusi byt spatne. To, ze to za ty prachy bude pekac je jasny, ale dulezity je vedet zda to chci nebo ne. Pokud jsi nadsenej, tak bud proste jen trpelivej a drive nebo pozdeji neco sezenes. Udrzba je draha dnes uplne na vsem a dh pro zacetcnika na tom nebude zdaleka nejhur v porovnani s kolama z ostatnich kategorii.

          Hlavne nekup nic co je praskly, nebo na co se neda pripadne koupit treba patka prehazky, srouby do lozisek zd stavby apod…

          Je jasny, ze budes kupovat stary kolo. Nekupuj zadnou exotiku, ber masove vyrabeny ramy

          0 0
          • novas752  

            Taky to chce zhruba vědět jestli vlastně fakt potřebuju DH. V porovnání s endurem je to hrozně jednoúčelové kolo. Já bych o něčem takovym uvažoval kdybych byl na lanovkách aspoň 20 dní ročně.

            1 0
            • Sistematicx  

              I to mi prijde malo. Ja jich dal loni tak 25 a porad mi DH prijde zbytecne. Ale bydlet nekde v dojezdove vzdalenosti cca do 30 minut autem od lanovky tak bych to hodne zvažoval za sebe.

              0 0
              • adam320  

                Hele v 18(ano byla jina doba cenove) jsem taky nic jinyho nechtel, lanovky nebyly, tlacilo se, slapalo se kde to slo. Nemenil bych a sel do toho znovu. Enduro za 25 bude stat mnohem vic za hovno

                Radit mu at nasetri aspon kilo na poradny kolo nebudu, to by se nikdy nesvezl. A to mu nepreju. Nadseni dela vic nez luxusni stroj.

                A ano, ty predstavy se mu rozplynou, predevsim ty o cenach udrzby…ale to k tomu patri a je to potreba, pak kde je vule tam je u reseni

                3 0
                • Sistematicx  

                  Ja reagoval na tech 20 dni. Nechce se mi to dohledavat kolik dni na lane to bylo presne. Tech 25 jsem jich dal, mozna i vic. A stejne nejak nemam potrebu si kupovat DH. Cisty DH trate kde bych to chtel jezdit jsou v dojedu dvou hodin autem dve. Jedna v Koutech a druha na DM (nove postavena loni). A tim ze mam Spindrifta tak zajedu 90% toho co chci uplne v komfortu.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Do alpských parků se DH fakt vyplatí. Už jen tím jak je to levné na údržbu, masivní a nepotřebuješ nic extra. Když to vezmu tak na DH mi vydržela přehazovačka léta letoucí. Na enduru je ruším pořád. Na zadek stačí levná guma, stejně to hoří. Žádný teleskop, dráha sedla. 20cm zdvihu a tuhost je někde jinde.

                    Ps. To na DM bych za DH nepovažoval. Ještěd, Špičák, Kouty, Špindl, Klínovec i Německa… Zase tak málo toho v ČR není.

                    1 0
                    • Sistematicx  

                      Jako mit ten kopec 2000mnm a vic nekde za barakem tak DH taky beru domu. Ale kdyz to tu mam dve hodiny autem na nejblizsi DH lajnu ktera za to stoji….

                      Kouty a DM nejblize, vsechno oststni cca 3 a vic hodin jizdy.

                      Ale ta nova DH trat co postavili na DM loni na konci je podle me hodne pekna. Neni to takova drncačka jako v Koutech treba. Je kratsi a dam ji na jeden zatah relativne v pohode. Kouteckou mam dole uplne mrtvo pred očima. Ale uvidi se jak bude DM dh vypadat na tuhle sezonu. Po DH cupu byla ta trat zrala na kompletni repas. Jeste se tam predelavali nejaky skoky a pridaval drop vetsi.

                      0 0
                  • adam320  

                    Ten kluk je mladej, ma nadseni a chce jezdit z kopce. Nasetril par korun(!!!na sport!!! Respekt!!!) a rozhodne si myslim, ze jeho vize starsiho dh kola za 25 neni mimo. Spindrift??? Jo, i pro mne kolo snu(treba), ale to je uplne mimo jeho realitu logicky.

                    V tomhle veku zadny lano nepotrebujes, proste tlacis a jezdis. Dneska kluci v jeho veku kupujou za ty samy penize mobily nebo podobny hovadiny, neudelaj 50 kliku a sotva drzi rovnovahu pri chuzi. Nekazte mu to, navic se to da za ty penize koupit:)

                    4 0
        • Tomcat  

          Pokud čekáte že někdo erudovaný (např Novas…) Vám to schválí jako super nápad , tak čekáte marně.

          0 0
        • mirorek2  

          rada je ser na dh za 25 a našetři si na pořádné kolo

          0 1
    • kesu  

      zkus najit neco co moc nepraskalo (treba gamblera) s boxxerem (oservisujes dle youtube). Pocitej s tim, ze problem budou brzdy. Naopak na pohonu to nejezdi. Hned jak to koupis vymen riditka a predstavec, kup to nejobycejnejsi ale novy. Kola lepsi na prumyslech (variaci na tema novatec, formuli a dalsich), rafky se daj znici snadno ale kdyz to bude konfekce, da se to resit. Gumy pocitej s tim ze neco stojej, jezdit ale jde i na ruznych vyprodejovych michelinech nebo continentalech. Kecama na tema setri, kup si enduro apod se odradit nenech

      2 0
      • Atilla  

        +1 . Jen je důležité aby to bylo na 27.5". Gambler s boxxerem a obyč Fox van tlumič aby to šlo udělat za pár kaček. Jak píšeš gumy jsou v pohodě. Teď zrovna jsem prodával nové DH plášťe onza za 400kc/ks.

        Myslím, že kolem 30–35 se da pořídit slušné DH.

        0 0
        • kesu  

          no to urcite!

          0 0
        • Atilla  

          Škoda, že tohle není v Lku.

          https://dolekop.com/…cott-gambler

          Po pravdě jsem přemýšlel, že bych poslal svého gamblera do světa a pořídil nového v mulletu. Tak koukni do mého profilu.

          0 0
          • kesu  

            to jsem asi tak myslel!

            0 0
          • Woko_O  

            Ja teď postavil v mulletu Gamblera 2022. Fakt se těšim na sezónu!

            Čistě k tématu. Ja naopak preferuju jenom DHčko, protože mě nebaví šlapat a řešit různý věci co bych řešil na endurech. I když jezdim převážně do Německa, Rakouska abych zabil víkend. Letos to asi zkusim s Gravity kartou

            0 0
            • Atilla  

              Hmm závist, hned bych ho bral taky, ale nějak se mi tu ty kola hromadí. Ale kdyby šlo DH a jeden gravel do světa…

              0 0
          • Patrik9546  

            Dival jsem se na vas profil na toho vaseho gamblera a musim rict ze to kolo vypada luxusne. :)

            0 0
          • Patrik9546  

            Dival jsem se na vas profil na toho vaseho gamblera a musim rict ze to kolo vypada luxusne. :)

            0 0
      • tigermoth  

        Ještě starý session nebo torque vydrží dost.

        0 0
        • kesu  

          musis ale trefit generaci, ta prvni byla dobra plechovka. Ale tech se do dneska moc nedozilo…

          1 0
    • Breakpain  

      Koupis vranu a naucis se to servisovat ;).

      Kazfopadne jak tu nekdo zminoval, doprava a jizdne …

      0 0
    • -b-n-x-  

      A má být přední, nebo zadní?

      :-)

      0 0
    • david25  

      Jinak klidne o vem Demo. Je jich mraky na bazarech a je to jistota. Treba tady orientacne a asi by se dal sklepnout na 30. Kolo znam a pro Tiptopare novase a spol. Tohle je na sezonu bez investic. Kluci bez urazky jen zapominate ze mladi a nadseni zvladne i nejake lehke nedostatky :) https://www.facebook.com/…62627972275/?…

      0 0
      • Atilla  

        Proti tomuhle mám jedno velké ale. 26" gumy se na to hrozně blbě kupují a jsou drahé.

        0 0
        • tigermoth  

          Ale když chceš, tak se to furt dá.

          0 0
        • david25  

          Ano. Ale u DH je to porad jeste dychatelne. Taky uz jsem byl donucen prejit na vetsi obruce, ale porad muze udelat mullet a ma polovicni problem :D jinak prijde ti litr za butyl nejaky prestrel? https://www.zbozi.cz/…yl-26-x-2-5/

          0 0
          • Atilla  

            Po pravdě ano. V Německu se dají koupit DH gumy na 27.5 kolikrát za půlku. A nejsou to 15 let vytvrdle ležáky. Nedávno jsem bral maxxis DH minion za 600ks v supertacky

            Navíc třeba assegai, shorty, argotal v 26 nekoupíš a co si budem přední guma je základ

            0 0
            • david25  

              tak jako jezdilo se bez assegai i predtim a myslim ze DHF a magic marry je myslim solidni etalon a jak pises kdyz tak koupis v DE :) a Shortynu kdyz se budes snazit taky najdes.

              0 0
              • Atilla  

                Za mě je to mega ústupek a nikomu bych 26" nedoporučil kvůli ND na nic jiného než dirta. Předpokládám, že to nechce na rok, ale třeba na 3–4 roky.

                0 0
                • david25  

                  hele jasne , ale proste s tim rozpoctem co ma moc nevykouzli. A 26 je asi cesta. Uvidi jak moc ho to chytne no a zacne setrit. Jediny problem u 26 kola jsou plaste a rafky pokud by jsi je zdemoloval. Jako s tim se da zit. Nakonec vzdy neco sezenes :)

                  1 0
                  • tigermoth  

                    A nejlepší je na tom to, že ten rozdíl 26 vs 27.5 je co do jízdních vlastností naprosto minimální. Mezi lidma je plno slušných šestadvackových rámů a vidlí co by byly na bazar právě pro takové mladé střelce. Ale trh neumí dodat spotřebák, což chápu u xc, ale v DH a nedejbože ve FR (jezdí nekdo ještě freečko?) je to cypovina. Takhle má doma bratr parádní zánovní rámovku torque s foxou 36 a než to prodávat s nějakou směšnou cenou, radši posháním nové ráfky a pláště a bude to jezdit do smrti. Naštěstí mám celkem funkční sháněcí síť.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Buď rád že to není XC téma za takovou herezi jako 26" by tě upálili. Protože dogma , že když to má o pár palců větší hned z výjezdového bojovníka je mistr světa je neotřesitelné.

                      Mimo nemá někdo link na parodii na tohle téma? Nevim jestli to bylo na Pinkbike?

                      0 0
                  • Atilla  

                    Takhle kdybych si měl vybrat to demo na 26", nebo gamblera na 27.5 co jsem dával výše, tak neváhám ani chvilku. Obě jsou za stejné prachy a třeba boxxer půjde repasovat léta narozdíl od mz. Nevím jak na tohle demo, ale gambler má schodné díly do roku 2019–2020, takže na to seženeš všechno včetně zadní stavby.

                    0 0
                    • david25  

                      priznam se ze na toho gamblera jsem klik az ted. Tak mezi temahle dvouma je to jasne, pokud je ten gambler v normalnim stavu.

                      0 0
    • snílek  

      Kouknul jsem na bazary a oproti tomu, když jsem já v sedmnácti sháněl DH kolo za 25ooo je to naprostá paráda :) Tenkrát před 15 lety to byla strašná bída a na prodej jenom samý životu nebezpečný šroty.

      https://dolekop.com/…cky-mountain

      /…indside-2009

      Třeba tyhle dvě, možná bys potřeboval trošku větší rámy, ale hele jestli tě to chytne, tak to stejně za rok dva zdemoluješ a koupíš si něco lepšího.

      0 0
      • sefik  

        Jsem majitel toho Transition Blindside 2009 na ktery snilek odkazoval, vic fotek je na cyklobazaru. Na tvoji vahu to bude chtit vymenit pruziny za tuzsi, ale jinak myslim cajk i na tech 180cm. Neni to moderni dlouha masina, ale na par let vystaci a je fakt v dobrym stavu, sam si nechci priznat kolik jsem za ten velkej servis dal… Klidne brnkni (telefon u inzeratu).

        0 0
    • Patrik9546  

      Dekuji vsem co mi tu davate jakoukoliv radu nebo mi doporucujete kola. Vsiml jsem si ze jsem hned v prvnim prispevku neuvedl odkud jsem a tak to uvedu v tomto prispevku. Pochazim od Mikulova uvedl jsem to aby jste mi rekli jestli se mi to vyplati nebo ne. Rozhodne me tento sport velmi zaujal a uz dlouho jsem do nej velkej nadsenec. Jediny co delam tak je lukostrelba ale to moc nepovazuji za sport a kdyz jsem nasetril nejake ty penize tak jsem byl na 100% rozhodnutej ze to vyhraje tady tenhle sport. Jinak budu rad kdyz me hodite i nejakou tu radu kde by se v mem okoli dalo jezdit. :)

      Dekuji

      0 0
      • novas752  

        No to aby ses na DH kole pěkně projel tak to máš krásných 130km do Kálnice, 145km do bikeparku Hradiště nebo 200km na Dolní Moravu nebo do Kout. :-)

        A v hned okolo Mikulova jakože z baráku na kole bych na DH vážně jezdit nechtěl. :-) Tam bych si lámal hlavu co bych dělal s trailovým kolem abych nejezdil na jednom brdku furt dokola.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak jde to, taky jsem začal s dh v Praze bez auta. V nejhorším ho to chytne a přestěhuje se někam za ježděním jako každej :)

          0 0
          • mirorek2  

            Jižní Morava kámo :-)))) není Praha

            0 0
          • novas752  

            No v Praze je aspoň lanovka na Petřín. :-) Do 20km je tu spousta možností kde to pustit se 100–250m převýšenim, ostatně víš jak to je.

            Okolo Mikulova je na jedinym kopci NPR, okolo dalších kopečků obora a zbývá malinkej spot na skakání s převýšenim s bídou 40 metrů. Tam DH fakt smysl nemá.

            0 0
            • Mr.Duck  

              A na Petříně jsou nějaký traily na dh? Já to převážně stejně bral na Točnou kde jsme mohli jezdit převýšení tak 10m :D

              Samozřejmě že větší kopec lepší, a s 250m už se dá dobře vyblbnout, 40 nevím no. Když se dá stavět tak by to šlo :). Na druhou stranu, pokud někoho láká DH, možná bude lepší jednou za dva týdny někam vytáhnout to DH a něco si vytlačit, než hledat kompromis v HT co by mělo s dh ježděním pramálo společného. Zábava to je, ale jiná a když jsem začínal jezdit a měl bych svoje první fully vyměnit za HT, asi už bych nejezdil :)

              0 0
              • novas752  

                Urban DH je dnes moderní disciplína. :-) Stříknutý adrenalinem že tě u toho zakleknou. :-)

                o ani v Praze bych DH fakt nechtěl a to je to tady proti Jižní Moravě hornatá oblast. :-)

                0 0
        • -b-n-x-  

          Ty kokos. Tak on bydlí asi hodku od největších evropských hor, a dostává rady jak jezdil dál do nějakých menších kopců :-)

          Železná opona skočila! :-)

          0 0
          • mirorek2  

            hodku? to já teda dvě :D

            0 0
            • kubad  

              180km, 2hodiny pokud projedeš Vídeň což je dost často parkoviště

              0 0
            • -b-n-x-  

              Já pochopil, že tazatel je z Mikulova. To Vídně hodina. A u ní začínají Alpy.

              Ale beru, že něco na dh může být o cosi dál.

              0 0
      • Sistematicx  

        Semmering, tam tomu muzes nalozit na DH.

        Jinak v Mikulove zkus kontaktovat kluky od Tankodrom trails. Maji profil ja fcb a instsgramu, mozna ti poradi nejaky spoty.

        0 0
      • mirorek2  

        Máš auto a stálý příjem? Nejezdil jsi nikdy na kole v parku? Ostatní výbava stojí taky dost, jak už tady zaznělo, víkend klidně trojka padne…

        Musíš to trochu rozvést, kluci co mají třeba trialové nebo bikrosové základy, lítají pak solidně na čemkoli, ale ze startu a bez peněz si v Mikulově vybrat DH a někde kolem jezdit asi moc smysl mít nebude.

        Začal bych na solidním HT, zkusil na jaře pár trail center a uvidíš. Půjčit se dh kolo dá všude v bike parku i s výbavou

        0 1
        • Atilla  

          Víkend padne trojka když trojku máš. Když jí nemáš, tak to dáš za polovinu. Mě 8 dni v Chatelu vyšlo na 12tis se vším ,tak nevím proč by o víkendu musela padnout trojka

          0 0
          • mirorek2  

            Tak jo, borec má 25 na kolo bez výbavy a pojede do Chatelu

            Ta zk***ená DM stojí ranec to samé Kouty a vše včetně ubytka je tam prostě drahé, kde chceš jezdit jinam na dh z JM kraje?

            Do rakous…

            0 0
            • Atilla  

              Všude se dá za pár. Zaplatíš za lanovku a to je celé. Spíš na parkovišti a žereš řízky z domu a večer se vykoupeš v řece. Den před tím si klidně 2× vytlačíš zadáčo.

              1 0
              • mirorek2  

                Desky dáš z klacíku nebo valounku, helmu ze dřeva… taky jsme začínali na favoritkách a drandili po lese be kakoče na hlavě i v zimě. Mama volala z okna ať si vemu aspoň čepku :-)

                1 0
                • Atilla  

                  Helma stojí litr. Nesmíš být tak zpovykaný.

                  Teď jezdím s mlaďákem co má taky hovno krom kola a jedem absolutní low cost. Stačí se někam jenom dostat. Dřív jsem jezdil vlakem a taky to šlo.

                  Jasný není to jako přijet bávem za 2mega, spát v pětihvězde a večer polikat třicetileté rumy a koukat se na kolo za 300k. ¨

                  Kámoš s pár korunama projel pomalu celý svět a objezdil toho 100× víc jak ty.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    ty a tvůj kámoš s pár korunama jste 100× větší borci, to je fakt, na to nemám slov

                    :-)

                    tahej borca z Mikulova na DH za barákem, evidentně máš jižní moravu vlakem najetou

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jo on je borec. Objel Norsko, Nový Zéland, Kanadu, Kanáry, několik států USA,…

                      0 0
            • tigermoth  

              Do Kálnice:) ale to je prašť jak uhoď. Ta lokalita je taková nešťastná. Ale nemuselo by být od věci pouvažovat třeba o nějakém streetu nebo dirtu. Spoty na street jsou všude a na dirt si nakope někde na zgarbáku a stačí k tomu kokos a chrániče. A údržba 00 nic.

              Edit: Attila: dal jsi mi úplně nostalgický pocit:)

              0 0
              • Atilla  

                Hned u Mikulova je kopec 200m převýšení. Bych to neviděl tak černě. Na daleko menších kopcích jsem viděl husté polety kde si bandy týpku tlačí DH horekop.

                0 0
                • mirorek2  

                  Myslíš NP?

                  0 0
                • tigermoth  

                  Tam je to na (aspoň trochu legální) pojezd velký špatný.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jo to jsem si nevšiml hodilo mi to jen kus pod tím CHKO v rychlém náhledu. Ale kopce v okolí jsou. Kousek od nás si kluci udělali mega skoky na maličkém kopečku. Všechno jde, když se chce.

                    0 0
                    • novas752  

                      Okolo těch dalších kopců je obora. Tam v tom koutu se jezdit fakt moc nedá. Ani vlakem se tam odtud moc jet nedá.

                      Je tam malinký bikepark s ani ne 40m převýšenim.

                      0 0
            • Tomas-kellys  

              Kouty se daji z JM vlakem, přespat se da venku dole na place, takže platíš akorát permicu.. Pokud budu potřebovat ubytování, večeře a bazén bude to stát ranec, pokud do toho pujdu trochu punkově tak se to cenově dá

              0 0
              • -b-n-x-  

                Ještě může jet po vlastní ose a jíst volné ovoce kolem cesty :-)

                1 0
              • david25  

                V koutech ti zidi uz kasirujou i za parkovani.

                0 0
                • Tomas-kellys  

                  Jo to jsem taky posledně čuměl a ne zrovna málo, tuším 200, –

                  0 0
                • Breakpain  

                  Jako v noci nebo i když jdeš jen jezdit a jsi tam přes den?

                  0 0
                  • pítrs  

                    200,– den; 40,– hodina

                    Taky mě to „loni“ překvapilo, už tam nepojedu…

                    0 0
                    • Woko_O  

                      To je docela sračka no.. Rokytnice asi 150, Ješted, když to nedáš k hospodě, tak 200, Klíny za 100.. To mě vždycký nasere. Kolikrár ale bohužel parkoviště vlastní nezavislý lidi na sjezdovce. I tak je to ale důvod pro to se jim na to ******..

                      1 0
                      • pítrs  

                        Těch 200,– je u Kout pro mě už jen třešnička na dortu.

                        Odpověd na všechno, ať už na kase nebo restauraci je NE!

                        A jelikož jezdíme v pátek po práci, spíme v autě (parkoviště bez WC > tak bud jdeš do lesa nebo čekáš až milostivě otevře dole bar/restaurace), takže tam jsi do pozdního odpoledne a ejhle, další započetý den. Takže 400,–

                        pecka

                        0 0
                        • mirorek2  

                          jojo bp v česku jsou fakt za hubičku a ty služby…

                          0 0
                        • Woko_O  

                          Přesně. To mě vždycky nasere. Jedeš tam jezdit, někdo i z dálky, tak bych čekal, že počitaj s tim, že tam lidi třeba budou spát v autech. Klidně bych jim dal 200, kdyby tam byla sprcha, WC, nebo trochu elektriky, jako na Klínovci za ty 300 na noc.. Zlatej Geisskopf, kde se dá stát a spát zadáčo na parkovišti, kempit, sprcha/záchod v ceně. Protože chtěj aby tam jezdili bikeři a hlavně aby se vraceli a mohli tam v klidu spát. Ne jenom rejžovat..

                          0 0
          • novas752  

            Jenom za permici na 2 dny dáš 1200+ Benál někam okolo 150–200km daleko je 600–1200 na auto. Buď zevlink na parkovišti nebo další 200+ za kemp na noc.

            Chatel na 8 dní za 12k, to už musíš mít ranec věcí ssebou co taky něco stojej a každej to doma automaticky nemá.

            0 0
            • Atilla  

              Se s někým svezeš a přidáš. My taky jedem ve 4 lidech a každý dá 200–250kč na benzín a jedem. Stejně tak ten Chatel. Jedeš s bandou, půjčíš levný obytňák. Náklady na cestu rozpočítáš a 6 dní permice tě vyjde na 3200kč. Prostě to jde. Po pravdě mě daleko baví víc ten punk v autě na parkáči mezi stejnými lidmi, než někde v hotelu.

              V únoru jsem dal malagu a stálo to na 8 dní letecky s ubytováním v obřím apartmánu a s lanovkou na 7 dní asi 11t bez jídla. Nakoupil jsi v lidlu a uvařil.

              0 0
              • novas752  

                No já se letos nasáčkoval do obytky ke kámošovi a 4 dny ježdění Tignes/La Thuile/2× Pila (noci na parkovišti zadarmo, hygiena v řece) mě to vyšlo na 11.

                A to jsme měli cestu domu zdarma (jinak by to byly další 2–3 na osobu) páč nám zdechla převodovka a zacálovala to pojišťovna. Nemít dobrý pojištění a rodzělit to na půl tak by to bylo dalších 20 na osobu jen za odtah domu a bůh ví jak dlouho zařizování na vlastní pěst a dost možná ještě daleko víc – auto odtahovali až týden po tom co jsme byli doma. Na to je taky třeba myslet.

                0 0
                • Atilla  

                  Pojištění obytky nás stálo cca 800kč do zahraničí. Děleno 5 lidma…

                  0 0
                  • mirorek2  

                    s odtahem?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jasný do 1000km

                      0 0
                      • mirorek2  

                        to je super cena, to mi vyšlo 14 dní na cca dvojku ale osobák…

                        jednou se mi kdysi na cestě z HR málem úplně posrala špajzka, to už nehodlám nikdy riskovat

                        0 0
                        • Atilla  

                          Drahý auto drahá pojistka. My berem nějaké starší dukáto aby jsme ho nezničili a vždy ok. Jasný už se nám stalo, že odešla nějaká kravina, ale zrovna tyhle dukáta ti opraví týpek za hodinu někde v servisu i v Horní Dolní

                          0 0
                          • novas752  

                            T4 Transporter taky neni nějaká voňavka. Ale stejně to nakonec bylo na vykuchání půlky auta a na místě by to bylo za hroznej randál a za dlouho.

                            0 0
                  • novas752  

                    No vidiš, mi v tom měli odtah snad z celý Evropy když to místní servis nespraví do 3. pracovních dnů, po dobu vyřizování hotel do 2k na osobu a noc a proplacení osobní dopravy domu. Nakonec 3 dny hotelu (naštěstí 200m od servisu a 3km od bikeparku :-) ), odtah přes známý bychom uměli za 35 do týdne, nemít známý tak přes 40 a bůh ví kdy.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak v tom je samozřejmě i náhradní doprava atd… A když vím ,že jedu 1100km daleko a nikam dál se posouvat nebudu, tak to nebudu pojišťovat na 3000km jako kdybych jel na druhou stranu Španělska. Byl jsem už celkem dostkrát někde, takže pojištění atd si jde zařídit na míru. Stejně tak jako pojištění úrazu atd.

                      0 0
              • david25  

                Presne. Vetsinou mam spolujezce na 26 co ma na lano jedno pivko a benzin mi dava pozdeji a pojezdi 90% v parku. A jeste musim nechavat auto vetsinou zene tak, razime jeho celkem vrazdou, kdy musim ridit ja . A stejne to miluju. Pank pyco :D

                0 0
                • Mr.Duck  

                  V tech 26 je srdce! Mam dva kamose co maji nebo donedavna meli 26" kola, obe Dema. Honza ma sice k tomu jeste hlavni kolo, historicky 4× praskly GG, a druhej zavodak loni vymenil za 27.5, ale oba jsou jedni z nejvetsich hovad nejen co znam, ale co vubec na kole jezdi mozna :D Takze za par korun s chuti do 26 a zrodi se dalsi legenda! Oba spis preskoci i to pivo jen at usetri na benzin na priste :)

                  0 0
          • kesu  

            byla doba kdy 13 dni portes du soleil vyšlo na 90 euro, apartmán pro 4 na dva tejdny na 450 a jeli jsem oktávkou ve třech s kolama vevnitř.

            Přesně jak říkáš, jde jezdit za pár. Ostatně kde je JMT kterej bral dodávku pro aspoň 5 lidí a vyváželo se…

            Jenže tady každej napíše že potřebuješ kolo aspoň za čtvrt a když nemáš 100 měsíčně tak na DH nepatříš..

            2 0
            • david25  

              A pritom DH je jeste porad aspon lehce v punku a 100+k pro nalesteny enduro lizatka :D

              1 0
              • tigermoth  

                Enduro je vlastně převlečená silnička neasi. Ale co se týče gravity, pořidil bych v Mikulově dirťák za pár korun, nakopal a zbouchal nějaké hřiště a tam se bavil. V mezičase bych hledal nějakou babu tady ze Sudet a pak bych se za ní odstěhoval a jezdil.

                1 0
                • david25  

                  Proste ma blbou zakladnu o tom zadna. Me by jeblo zit na take rovine. :)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Jenže z té blbé roviny máš z celé čr nejblíže do alp.

                    Klidně si tam zajedes zalyzovat po šichtě :-)

                    0 0
                    • novas752  

                      Jenže nejbližší bikepark s lanovkou tam má stejně 200km a je to ukrutných 200 nebo 300m převýšení. To už ty Kouty vyjdou daleko líp.

                      1 0
            • Atilla  

              Však i teď je 3 dny za 49euro. Na netu není ceník více dní, ale pak to zase dál klesá.

              Už jsem i přemýšleli, že půjčíme stěhovací dodávku pro 3 za 11t na 10 dní. Naložíš do ní kola, stany, židle a jedeš. S benzínem, poplatky a lanovkou( bez žrádla) kolem 10k na osobu na 10dní. Nakoupíš v marketu a zážitků milion.

              1 0
              • Woko_O  

                Ja většinou zevlim ve Schladmingu na parkovišti za 12 euro/den. Mám tam rozestavěnej nužkáč a postel v autě. Grilovací kyblík a Billa ve městě na zásoby. Hajzl je kousek v boudě a sprcha je u lanovky free. V Leogangu skoro to samý akorát parkoviště je za 19 euro a vedle je řeka. Největší pohoda. Škoda jen, že v Rakousku nemaj moc rádi, když to jebneš někam k silnici..

                0 0
      • skaj  

        Hele chtel jsem ti to napsat uz predtim, ale zvlast kdyz z tebe vypadlo jak moc ses zelenej:) → zajed si to nejdriv zkusit. Kolo se da pujcit, vybava taky. Aspon budes vedet.

        Jinak za me – vis ze na tom DH se ani kousek neprojedes? To je fakt jenom z kopce… Takze musis jezdit nekam na lanovku a nebo tlacit. A u tebe za barakem je prdlacka, takze i tlacit budes muset jezdit…

        Bez urazky, ale ses si tim DH jako disciplinou fakt jistej? Nerikas tak jenom kazdymu jezdeni z kopce v terenu? Protoze mimo DH je tech zabavnejch disciplin v terenu spousta a pro zacatek vhodnejsi, levnejsi a univerzalnejsi. (ale treba vis, ze DH je proste ono, pak me ignoruj jako blbe radiciho starika:)

        A jinak DH kolo bezpodminecne znamena helmu a nejaky chrabice. Nezapomen na to v rozpoctu.

        4 0
        • Patrik9546  

          Ano vim ze DH neni jen tak nejaky jezdeni z kopce a taky vim ze ty veci kolem toho nebudou levne :). Ale urcite si nejake ty penize nasetrim na ty veci. Jinak tim DH jsem si fakt na 100% jistej a vim ze tenhle sport chci delat :)

          0 0
          • mirorek2  

            a už jsi někdy jezdil?

            0 0
            • Patrik9546  

              DH jsem nikdy nejezdil ani jsem je nikdy nikde nezkusil

              0 0
              • kejda  

                A víš aspoň, co to obnáší? Jestli nezačít nejprve s trailovým ježděním, punk pak může být dát si DH lajnu na trailovém kole :)

                0 0
              • vaclaw  

                Hele jak tu píšou ostatní, jestli nebudeš mít slušnou lajnu, tak si na DH kole moc neužiješ. Určitě tě nechci od DH odrazovat, je to super disciplína a DH kola jsou jinde než endura, ale pokud se dostaneš do rozumnýho bikeparku jenom párkrát do roka a kopce v okolí taky moc nemáš, tak aby tě to spíš neotrávilo a nevykašlal ses na to. Je potřeba si rozmyslet, jak to kolo vlastně chceš používat a kolik času a úsilí tomu chceš věnovat. Zkus napsat, jaký s tím kolem nás konkrétně plány případně proč právě DH, co a kde chceš jezdit.

                0 0
                • Patrik9546  

                  Tak casu bych tomu daval hodne. Predstavoval jsem si ze se proste o vikendu nebo nekdy o v tydnu sbalim a pojedu nekam na trat, DH jsem si vybral protoze me tento sport velmi zaujal a rikal jsem si ze tohle chci jednoho dne delat. Abych se priznal tak jsem si myslel ze by se dalo na DH kole jezdit aji na obycejnych trailech. :)

                  0 0
                  • tigermoth  

                    Zas nenech se náma odradit. DH nebo FR je super a je to dneska v cyklosportu takový poslední závan panku a anarchyje. Tu už je to samý salaryman s autem a není nikomu problém jezdit za bikeparkem. Bez auta potřebuješ kopce blízko, jestli chceš jezdit často a to je na skill potřeba. Naproti tomu spousta lidi co jezdí gravity má k tomu na hraní nějaký dirt anebo street/bmx. Protože to malé kolo prostě umožňuje skillovat techniku prakticky kdekoli. Navíc je to levné a lehké. Můžeš to klidně v letu zahodit a neřešit sedranou vidlu a urvaný šaltr. Naučíš se techniku, co tě pak na DH hodně nakopne dál. A stačí na to nejaký smeťák kde se dá kopat a třeba pár palet. No a v mezicase koukej po nabídkách na pořádné DH a k tomu za 10k nějakou feldu treba:)

                    0 0
                    • vaclaw  

                      Jasně DH nebo i ten FR je super, ale třeba z vlastní zkušenosti vím, že se tak často nedostanu tam, kde ho reálně využiju a mít sjezďáka kvůli tomu je pro mě moc velký luxus, takže mám kolo na ježdění po okolí a v případě potřeby si DH půjčím. Ale jestli to má nastavený tak jak píše, chce tomu ten čas věnovat a ví do čeho jde, tak potom je to jasná volba. Spíš než o odrazování mi šlo o informované rozhodnutí ;)

                      0 0
                  • vaclaw  

                    Pokud to máš takhle, tak je DH určitě jasná volba. 25k je pravda bohužel dost málo, i když asi ne nemožný. Zkusil bych ale ještě nějakou kačku našetřit a při hledání nekoupit hned to první, co bude dostupný a ideálně s někým, kdo bude mít nějaký přehled. Doporučil bych taky si to někde vyzkoušet před koupí. V některých bikeparcích DH kola půjčují a uvidíš, do čeho jdeš. Jinak na sjezďáku se dá jezdit cokoliv, co je z kopce, jenom běžný traily nebo lesní cesty na tom nejsou moc zábavný, případně nějaký technický pasáže na tom jdou hůř než na něčem lehčím a obratnějším. A mimochodem pokud nějaký kolo už máš, ať už jakýkoliv, tak doporučuju začít trénovat techniku a jízdu v terénu, na yt je spousta videí jak na to, protože pokud jsi zvyklý zatím dojet na kole do jednoty nebo po polňačce do vedlejší vesnice, tak si to na DH stejně moc neužiješ.

                    0 0
              • skaj  

                Jo ty si to nikdy nejezdil, na kole v terenu poradne nejezdis, ale ses si 100% jistej? Kua, ja chci aby mi zase bylo 18:) Fakt v dobrym, verim tomu, ze ty veris svoji jistote na 100% a preju ti to.

                Kazdopadne bych ti doporucil koupit neco jak enduro hardtail (ala Dartmoor Hornet), slusnou helmu a boty. Zacit hlavne jezdit, jezdit, jezdit po okoli, zkouset skocit schody, dropnout velkej sutr, sjet hooodne prudkou stran, naucit se bunny hop, najit si v okoli pumptrack… Pak si v sezone zajet parkrat do parku. To ti na dva roky urcite vydrzi a budes vedet vic.

                2 0
          • novas752  

            Stejně bych ještě šetřil, za těch 25 koupil nějaký bazarový trailový HT – ostatně na DH se jezdit nenaučíš za den – a šetřil.

            V dílně se mnou brigádničí 16 letej týpek, docela šikovnej, spousta času po škole, nefláká se a jde mu to, učí se rychle, za rok si poskládal za 70 fajn enduro, spoustu věcí okolo a ještě se toho spoustu naučil = ušetřil raketu za servis, špatný výběry atd.

            1 1
          • -b-n-x-  

            Hele, a nechceš spíš dělat motokros?

            0 0
    • krabica  

      Umíš vůbec jezdit na kole? :-)

      2 0
      • Patrik9546  

        Tak na kole jezdit umim :D ale nikdy jsem si nezkusil DH nebo neco podobneho.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Počkej, já myslel že sis dělal srandu, jak jsi výše psal, že jsi v na dh kole nikdy nejel.

          Myslel jsem si, že třeba minimálně běžné jezdíš na mtb kole v terénu.

          Takhle to asi dost mění situaci.

          0 0
          • mirorek2  

            ta „situace“ byla dost jasná od začátku

            0 0
          • Patrik9546  

            Nene srandu jsem si nedelal :D ale driv kdyz jsem mel klasicke kolo tak jsem jezdil a skousel jsem si sem tam skocit. S kamosema jsme si udelali nejake skoky atd ale to bylo driv :)

            0 0
    • -b-n-x-  

      Hele, a nebylo by úplně nejlepší přemýšlet o stěhování někam do hor?

      Do rakouska to máš kousek, případně kanada.

      1 0
      • vaclaw  

        No nejdřív bych mu doporučil to vyzkoušet, než se přestěhuje do Kanady… :D

        3 0
      • Patrik9546  

        Odstehovat se nekam to se dobre rika no :D ale nejsem zadnej milionar

        0 0
        • -b-n-x-  

          To s tím nemá moc společného.

          Spíše to chce chuť něco dělat, být trochu pilný (ať už na jazyk, a tak), a nebát se kdeceho.

          1 0
    • Sistematicx  

      Uzral cas si koupit zbytecnost. Delsi dobu sleduju inzeraty a hledam a hledam.

      Moje predstava cenova do 50 max. Cokoliv vic by uz musel byt fakt hezkej kousek minimalne jeste se zarukou na dva roky. Za cca 61 je ted Tues na jejih webu, sice hlinik ale nova funglovka s plnou zarukou proč ne…

      Hodne koukam prave na Tuesa. Toho jsme mel pujcenyho od kamose v Koutech a XL velikost na 27,5. Jel jsme na tom nekolik jizd a proste parada. U Tues teda velikost XL. Predpokladam a co jsme koukal na YT, maji ty rámy trochu mensi takze jiny znacky by to bylo L. Mam Spindrifta v L 27.5 a sedi skvele. DH bych rad trochu delsi coz asi nebude u L problem.

      Projel jsem si nejaky kola co by me zajimala a u ruznejch modelu hledal problemy s ramem ale je to tak jako kus od kusu. Nekde zadni stavba nekde predni trojuhelnik praskaj.

      Prikladam kola co me nejvic zajimaji. Takže kdyz hodite oko na zhodnoceni jestli neco rovnou vyradit nebo jestli cenove prepal. S tou cenou kdyz vidim jak dlouho ty kola na tech inzeratech jsou a nikdo to treba tri mesice neprodal tak si rikam ze se pri domluve dokazu dostat jeste o nekolik tisic dolu.

      1. Tohle me zaujalo asi nejvic. Jeste v zaruce, barva dobra, osazeni v pohode.

      https://www.mtbiker.sk/…op-stav.html

      1. Druhej favorit, libi se mi ze pomerne mlade kolo. Nemuselo by byt uplne zhuntovany. Hodne se mi libi ze kabelaz neni v ramu ale venkem, bonus pri servisovani. Trochu se bojim hliniku u Norca, moc jsem nedohledal jestli tyhle nove nejak extra praskaj. Historicky taknejak ze Norco je drzak pomerne.

      https://www.mtbiker.sk/…urum-a1.html

      1. Gambler jako treti. Pekna cena. Vubec netusim jestli scott nebude pruser. Na bazaru jich moc neni. Videl jsme jich nekolik desitek v Chatelu a borci na tom jeli neskutecnou palbu tak predpokladam ze tohle si necha hodne nalozit.

      https://www.mtbiker.sk/…gambler.html

      3a) Tohoto Tuesa bych dal na stejny misto jako toho Scotta. Cena v pohode. Plus pro me ze je to carbon ram a kdyz to praskne tak furt se to da opravit.

      https://www.mtbiker.sk/…2017-xl.html

      1. Posledni Norco jako takova zalozka

      https://www.mtbiker.sk/…urum-a1.html

      0 0
      • Atilla  

        Toho gamblera jsem měl. Neskutečný držák, ale na dnešní dobu krátké kolo. Pro mě největší problém byl, že to začalo fungovat až když jsem měl hnědo v kaťatech. A pod brzdou byl jednočep dost znát ve srovnání s FRamr, nebo patrolem na stejných tratích. Pokud se nebrzdí, tak to sežere všechno.

        Brácha měl starší aurum C1 2016 super kolo, ale zase když přelézáš z reache 440 na 480mm enduro, tak je to hrozný rozdíl a taky ho poslal do světa. Jinak o dost hodnější kolo než gambler.

        Seděl jsem na Tues v XL a hned to bylo příjemnější. A kluk co ho měl si pak půjčil v Chatelu nového gamblera tunned( takže stejné odpružení jako na YT) a byl z toho nadšený.

        Já bych šel rozhodně mullet, kdybych si kupoval DH.

        0 0
        • Mr.Duck  

          +1 za mullet. Na nějaký normální ježdění je 27.5 v pohodě, ale jak má člověk nějaký závodní ambice tak to mullet může zjednodušit.

          Na druhou stranu mimo závody tam velký přínos necítím a otravuje mě řešit různý rozměry na náhradní ráfek a gumy.

          0 0
        • Sistematicx  

          Gambler kratsi by bylo spatny. Chtel jsem o fous delsi nez mam ted Spindrifta nebo stejny.

          L Tues je mi kratkej a XL mi fakt sedi. Ale vim ze YT ma mensi ramy. Ani jejich Capra v L mi nesedi, XL zase perfektne.

          Mulleta jsem zatim nevidel bazarove nic co by me zaujalo. Tuhle moznost bych si musel postavil na hlinikovem Spindriftu. Ale ta cena stavby mi presahuje rozpocet.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.