Dolomity Grand Tour od CK Kudrna

36 nepřečtených
  • Huawei

    Jel jste někdo MTB zájezd Dolomity Grand Tour od CK Kudrna ?

    Zajímaly by mě, nějaké bližší informace k tomuto zájezdu.

    Jsou hodnoty nastoupaných metrů uvedeny správně. Hodnoty převýšení se mi zdají nějak moc velké, na to že jde o náročnost zájezdu č.4.

    S CK Kudrna jsem nikdy necestoval, tak nemohu posoudit náročnost.

    1.–2. Podvečerní odjezd z Brna, ranní příjezd do Levico Terme. Zde začíná první etapa (převážně silniční), která nás zavede přes Valsugana Roncegno, Ronchi až do Torcegno a dále směrem k obci Telve. Zde se dostáváme k rozcestí, kde začíná legendární stoupání na Passo Manghen (2.047 m), známé z několika ročníků Giro d'Italia. Ze sedla následuje vzrušující sjezd do Cavalese v několika variantách. (↑ 3.462 m / 3.640 m / 3.793 m ↓ 2.944 m / 3.122 m / 3.281 m ↔ 67km / 69 km / 66 km)

    3. Tato etapa nás povede dokola masivem Latemar a nabídne nám působivá panoramata. Z Cavalese začínáme směrem na Predazzo. Od lyžařského vleku Fiemme-Obereggen zamíříme lanovkou, nebo po vlastní ose do Feudopass (2.200 m). Odtud již míříme na vrcholovou etapu kolem masivu Latemar. Šotolinovými sjezdy a výšlapy dosáhneme až k Lago di Carezza, uprostřed borového háje. Na jeho poklidné hladině se odráží vrcholky Rosengarten. Rozhlédneme se také ze sedla Costalunga a odtud už zasloužený downhill do Moeny a údolím Val di Fassa s výhledy na okolní masivy do Pera di Fassa do kempu. (↑ 3.140 m (bez lanovky)↑ 1.990 m (s lanovkou) ↓ 2.825 m ↔ 55 km)

    4. Třetí etapa bude na rozdíl od ostatních okružní s výhledy na masivy lemující Val di Fassa. Projedeme Pozza di Fassa. Pokocháme se výhledy na San Nicoló i Val Jumela. Vyšvihneme se do Sela Brunech (2.419 m), nejvyššího místa celého zájezdu. Vydechneme při průjezdu planinou Ciampac. Odtud klesneme do města Canazei. Z městečka Mazzin vystoupáme na Rifugio Gardeccia (1.950 m). Po nabažení se výhledy na Rosengarten se vydáme downhilem přes lyžařské areály zpět do Pera di Fassa. (↑ 2.655 m ↓ 2.655 m ↔ 42 km)

    5. Další den se buď lanovkou, nebo po vlastní ose vyhoupneme na vrchol do Le Cune (2.190 m), abychom si užili nádherný panoramatický výhled na Dolomity del Fassa a Pale di San Martino. Odtud se vydáme z kopce přes Passo Lusia na Malga Bocche. Dál pokračujeme údolím Val Venegia na Radlera na útulné chatě Baita Segantini. Odtud můžeme z výšky 2.200 m obdivovat skalní stěny Pale di San Martino v plné kráse. Následuje zasloužený sjezd po singletrailech do San Martino di Castrozza. (↑ 2.900 m (bez lanovky); ↑ 1.900 m (s lanovkou); ↓ 2.800 m ↔ 47 km)

    6.–7. Ze San Martino di Castrozza se vydáme úpatím Pale di San Martino. Svezeme se napříč údolím Valle di Primiero. Následně vystoupáme z vesnice Imer vstříc sedlu Passo della Gobbera. Po silničce na Refugio Ravale a dále šotolinou údolím Val Cia, hlouběji do pohoří Lagorai. Vystoupáme vzhůru do sedla Passo Cinque Croci (2.018 m). Zde se dosyta pokocháme masivem Cima d'Asta. Plni dojmů si užijeme 20 km dlouhý sjezd do Castelnuovo. Cyklostezkami kolem řeky dojedeme zpět do Levico Terme. Po této etapě a zasloužené koupačce v Lago di Levico se příjemně zničeni vracíme zpět k domovu. (↑ 3.900 m ↓ 4.900 m ↔ 93 km)

    0 0
    • Barak  

      Neřeš náročnost podle nějakého čísla, ale podle toho, jestli jsi schopen vzdálenost a nastoupané metry ujet. A započítej do toho, že se jedná o několik dní v řadě.

      Jestli se ti nezdají uváděné hodnoty, naklikej si trasy do mapy.

      0 0
      • Huawei  

        Proto se ptám zde na fóru (nějakého účastníka daného zájezdu) , zda jsou uvedené nastoupané metry skutečně správně.

        Jak to bylo s kvalitou stravování – polní polopenze ?

        0 0
    • Zbyněk  

      Ta převýšení jsou dobrý nesmysl. Třeba první trasa má max 2000 a poslední to samé. Když jsme kdysi jeli z Bellamonte přes Baitu Segantini, San Martino di Castroza, Passo Gobbera a Passo Cinque Croci do Torcegna, dalo to 115 km a 2900 metrů výškových. Nechápu, jak může cestovka uvádět takové bludy. Je to trochu diletantství!

      0 0
      • zdenek  

        Prostě to naklikali v mapě. Převýšení z mapy mi pravidelně vychází podstatně větší než je realita. Např. tento týden jsem jel okruh přes Fanes:

        • Mapy.cz: 3300 m
        • Strava: 2600 m
        • výškoměr: 1950 m
        0 0
        • Zbyněk  

          Tak samozřejmě. Jinak mapy.cz jsem v cizině taky zkoušel a je to dobrej úlet… přitom u nás mají odchylku tak 10–15%.

          P.S: jaký nakonec byl ten okruh, stálo to za to?

          0 0
          • zdenek  

            Příroda úžasná, ale terén místy na hranici mých možností. Okruh jsem nakonec musel zredukovat. Vyrazil jsem pozdě a než jsem se z Brunecku doštrachal po cyklotrasách přes San Virgilio na konec asfaltu, bylo skoro poledne. Takže jsem se škrábal nahoru v tom největším horku. Místy dost hluboká vrstva šotoliny a větších kamenů. Poslední úsek na Passo di Limo už bylo pohodlnější tlačit. U silnice na Cortinu jsem si musel přiznat, že se na dalších 600–700 v.m. necítím a minimálně bych se odrovnal na další den. Taky už mne tlačil čas a byl jsem na suchu. Věděl jsem, že směrem na Toblach je u odbočky na Prato Piazza pramen…

            Další den jsem dal Passo di Stalle a Klammljoch. Dříve jsem je jel z jedné strany nahoru a dolů. Teď se mi konečně povedl celý okruh.

            A další den jsme se vrátili do Fanes, ale s ferratovým vybavením a vylezli jsme vodopády na Rio di Fanes. Nezapomenutelný zážitek a úžasné výhledy. Dvakrát se lezlo skrz vodopád…

            0 0
            • Zbyněk  

              Díky za popis. Myslel jsem si, že to bude dost kamenitý a náročný. Ten okruh přes Stalle a Klammljoch jsi jel po směru nebo v protisměru ručiček? A ty vodopády jdou projít i jen tak bez ferratového setu?

              0 0
              • zdenek  

                … a místy i dost prudký. Nebyl jsem jediný, kdo sjížděl některé úseky s jednou nohou vycvaknutou…

                Jel jsem proti směru ručiček, protože stoupání po silnici z Campo Tures si od lońska ještě živě pamatuju. :-) Taky se mi nechtělo stoupat po silnici mezi auty. Ve sjezdu mi to tak nevadí a stoupání na Stalle řeší semafor.

                Ale je fakt, že sjezd z Klamm by se mi víc líbil opačným směrem. Byly tam delší rovné / rychlé úseky, takže bych pošetřil brzdy.

                Cyklisti se chodili podívat k vodopádu jen v tretrách. Ferrata má pár úseků B, což i bez nějakých velkých zkušeností dávám i bez vybavení. Vzhledem k mokré skále jsem to ale nechtěl podceňovat. Potkávali jsme i lidi jdoucí v protisměru (žádný zákaz jsme nahoře neviděli). Dokonce i bez vybavení. Není asi náhoda, že to byli zrovna Češi…

                Detail

                0 0
                • Zbyněk  

                  Ten okruh jsme jeli stejně. Člověk se tak vyhne náročnému výstupu na Klammljoch z italské strany. Rakouská strana je na sjezd zase pohodlnější, to je pravda. Na tu ferratku jsem se ptal proto, že na příští rok plánujeme zase delší akci do Dolomit s kombinací kolo a pěší a tohle by mohla být zajímavá alternativa… ačkoliv pravděpodobně budeme nakonec v jiném údolí.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pustertal je dobrej na kombinaci ;-) k rakouský hranici třítisícovky a na druhou stranu kolo :-)

                    0 0
                    • zdenek  

                      Na Strava jsem viděl i záznamy, kdy to někdo vzal z Campo Tures přes hřeben na rakouskou stranu ke Krimmelským vodopádům. Podle rychlosti pohybu to místy byla spíše procházka s kolem…

                      0 0
                  • zdenek  

                    U ferraty je to individuální. Někdo dá B v pohodě bez vybavení, někdo ho potřebuje třeba jako psychickou podporu. Tahle není moc „vzdušná“, abyste měli pod sebou stovky metrů. S tím má občas někdo problém.

                    V každém případě je vhodné použít helmu. Třeba i cyklistickou. Jednak padající kameny od lidí shora a jednak nízký profil při podlézání vodopádu.

                    Jinak pěkná pěší atrakce jsou tunely na Falzaregu. Ale to asi víš.

                    0 0
    • jonti  

      Kazda mapa ti hodi prevyseni uplne jinak, neres to, je to tam sjizdne a cisla jsou mensi.

      S Kudrnou co jsem byl byla strava jednoducha ale chutna.

      0 0
      • Huawei  

        Dotaz na účastníky tohoto zájezdu :

        Tento MTB zájezd se jede přesně po stopách etapového přejezdu východních Dolomit zvaného Grand Tour ?

        Pokud ano, tak v článku je uvedeno : jeho délka je 342 km a převýšení 7857 m až 8897 m.

        Toto převýšení by již mělo být správné.

        16057 m jak je uvedeno u CK Kudrna je zřejmě nějaký omyl (3462+3140+26­55+2900+3900).

        0 0
    • Paua  

      Zdar ,tento zájezd jsem absolvoval, a dobrý kopce velmi slušný, nevýhoda dost asfaltu. Některé sjezdy , tuším 4 den brzdy nestíhaly a to mám avid code ale prostě nestíhaly a kotouče změnily barvu. Jídlo dobrý jen akorát teď ten jejich Chipanze mě nechutná. A docela je pakárna každý den balit stan a večer ho stavět. Jinak 5 den si zaplať lanovku my jsme to šlapali a pak tlačili, no žádná hitparáda. Na nějaký singletraily zapomeň spíš turistické cesty a na nich dost Taliánů a dost tím myslím fakt hodně ale jsou tolerantní.( srpen mají dovolené) Celkové hodnocení dobrý zájezd, panoramata, dobrá parta , ale jestli máš naježděno 500 km k rybníku po rovině tak se budeš trápit.

      0 0
      • Huawei  

        a)Znamená to, že každý den ráno po snídani jste balili stan. Naložili do mikrobusu a byl převezen do jiného kempu ?

        dle CK je uvedeno : Nocovat budeme 4 noci ve vlastních stanech a spacácích (první noc v kempu u Cavalese, dvě noci u Moeny a poslední noc v kempu u San Martina di Castrozza). Je to tak ? 3 x převoz a skládání stanu ?

        b)Jak vypadaly jednotlivé kempy, bylo tam vše potřebné ?

        c)Kolik Km a jaké převýšení jste v jednotlivých dnech najezdili ? GPS údaje ?

        d)Jak Vám vyšlo počasí , nebylo na vrcholcích zima ?

        e)Lanovka byla 2× v ceně zájezdu ?

        f)Byly nějaké další nutné výdaje, např.za lanovku nebo vstupy ?

        g)Nebylo by nějaké foto ? pro představu o zájezdu.

        0 0
        • zdenek  

          Co sleduješ dotazem d)?

          Jeden den můžeš nahoře chodit v tričku a druhý den tam může ležet poprašek sněhu. V těchto výškách musíš počítat se vším, co se týká oblečení na zájezd. Maximálně to ráno zredukuješ podle aktuální situace a předpovědi.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Přesně ;-) že se budeš někde nahoře brodit sněhem se ti může stát v červenci i v srpnu :-D

            0 0
            • Huawei  

              Ptal jsem se „Paua“ jak jim vyšlo počasí.

              Ne jaké bude počasí až tam pojedu já.

              To je snad rozdíl.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak dnes od 2.850 metrů sníh :-D

              0 0
              • zdenek  

                Víš přece, že ho to nezajímá. On chtěl vědět, jak jim vyšlo počasí loni. :-D

                Jinak bych mu napsal, jak vyšlo počasí nám. Jenže jsme tam byli s jinou cestovkou, takže by to nebylo směroplatné. :-)

                0 0
              • zdenek  

                Tak ten sníh jsem dnes viděl ze silnice přes Brenner…

                Taky je v Tyrolsku citelně chladněji než jsme měli na Gardě. :-(

                0 0
        • Paua  

          Tak tak každý den se stany balí, podotýkám mokrý od rosy, Kempy super, počasí výborné. Zima byla jen na passo Manghen ale kousek pod nim je hospoda. Převýšení jsem měřil ale už jsem to smáznul, neni to pro mě důležité. Výdaje jen to co propiješ a projíš navíc, Lanovka nebyla v ceně, ušetřené peníze jsme propili, nicméně po zkušenostech že bez lanovky moc tlačíš kolo jsme si tu druhou rádi zaplatili. Výhoda byla že nás bylo 9 a jezdilo se společně ,občas se na někoho počkalo . P

          0 0
    • Rorejs74  

      Zkusím se přiživit. Nemáte tip na nějakou cestovku, která dělá něco podobnýho z hlediska trasy ( ideálně pro silničky ), ale s lepším zázemím ?

      Stačil by i mobilhome v kempu, ale se stanem se prostě drbat nechci.

      0 0
      • Volovec  

        Dolomity na silnickach (letosni termin uz je ale pryc) a v jinem terminu na MTB s ubytovanim v hotelu s polopenzi dela brnenska CK ALPINA

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ještě jedna informace ;-) Přes léto je Grödner Joch a Sella Joch uzavřenej pro běžnou dopravu. Pouze turisti, cyklisti a linkový autobusy. Jsou tam nějaký vyjímky (např. elektromobily), nevím je přesně, ale informace má každý infocentrum.

      0 0
      • prodi  

        ale jenom ve středu, ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          jj máš pravdu, z tý zprávy to tak nevyplynulo, tak jsem se byl zeptat u nás v infu. Komplet denně je to zavřený jen nad 7 t. Ostatní prej příjde příští rok :-D Jsem zvědav, co vím tak se to tady řeší každej rok posledních 12 let, že budou jezdit jen linkový busy :-D

          0 0
    • Martin z Brna  

      My chtěli s kámošem jet to jejich lago di garda, je to jejich nejlehčí silniční zájezd.. Akorát mám furt strach jestli to dám, kilometrově to není problém ale vůbec nemám představu v jakým tempu se to může jet…

      0 0
      • zdenek  

        Nejvíc se dozvíš od cestovky…

        My jezdíme s jinou cestovkou a tam jsou dva průvodci. Takže se obvykle vytvoří dvě skupiny podle výkonnosti / rychlosti. Navíc každý dostane mapu a instrukce odkud a kam se jede, co je cestou zajímavého a jaké jsou alternativní trasy. Takže není problém vytvořit ještě menší skupinky nebo jet úplně sám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.