• Fokus

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit s výběrem komponent na nové kolo.

    Jde mi především o dobrou funkčnost a kompatibilitu. Protože jsem nováček, tak budu rád za každou radu, připomínku a názor.

    Kazeta

    Shimano XT CS-M770 – 9

    http://www.kupkolo.cz/…11–32_z2531/?…

    Přehazovačka

    SHIMANO XT RD-M770

    http://www.mojekolo.cz/…a-xt-rd-m770

    Přesmykač

    Shimano XTR FD-M970

    http://www.kupkolo.cz/…-m970_z2153/

    Řetěz

    Shimano XTR Dura-Ace CN-7701

    http://www.kupkolo.cz/…n-7701_z104/

    Kliky

    Shimano SLX, FC-M660

    http://www.kupkolo.cz/…-m660_z4186/

    Řazení

    Shimano XT SL-M770

    http://www.kupkolo.cz/…prave_z2541/

    To je zatím vše.

    Díky!

    0 0
    • KubaBajk  

      Na nováčka kupuješ fajné věci :)

      Funkční to bude. Kompatibilní taky, jen přehazovačku jsi vybral s inverzní pružinou, ta je na dualy pokud vím. Vem s normální pružinou. jinak bez připomínek.

      0 0
    • PatrikL  

      9-rýchlostnú shimano sadu by som nebral… A XTR prešmyk, to prečo? :)

      0 0
    • fousac  

      Všechno by mělo bez problémů fungovat, já bych dal SRAM X.9 přesmykač a C9 řetěz.

      Teda já bych 3*9 dal celý na SRAMu X.9 (red carbon).

      Vlastně já bych ani 3*9 nedělal, dneska už bych dal 2*10. A i když na 10 speed je podle všeho lepší Shimano, stejně bych to dal na X.9 Red carbon.

      Ale neptej se mě proč. ;)

      0 0
    • nox159  

      proc 9 speed?

      proc XTR retez?

      proc XTR presmyk?

      0 0
    • Vilém  

      V dnesni dobe bych vzal 10ku.

      Kdyz 9ku, tak SRAM.

      0 0
    • Fokus  

      3×10 nebo 2×9:

      Zde opravdu nevím? Myslíte, že 10 speed je lepší?

      Proč XTR řetěz a přesmykovač:

      To nevím, chtěl jsem tam míti něco extra. Myslíte, že je to zbytečné? Závodník opravdu nejsem.

      SRAM X.9?

      Zauvažuji.

      Inverzní pružina:

      Dobrá poznámka. Holt jsem nováček.

      Díky hoši!

      0 0
      • Milvus888  

        xtr presmykac je zbytecny a retez taky… 10 vzadu a 2 vpredu je idealni kombinace :)

        0 0
        • fousek  

          Ideal je 3×8 s 11–28z., ale chce to sehnat lehkou kazetu, tim se snizi neodruzena hmotnost a pruzeni/tlumeni funguje jeste o neco lepe a jako bonus jsou retezy za par korun.

          Jinak nechapu proc se vzdavat u 10s. velky pily kdyz je ta vaha navic hluboce pod tezistem a nicemu tam nevadi a prinos je jasnej.

          0 0
      • PatrikL  

        3×10 shimano/sram

        2×10 shimano/sram

        3×9 sram

        To sú také možnosti, ktoré sú oplatí podľa mňa brať, jednotlivé prevedenia podľa požiadaviek na rozsah prevodov, jednotlivé typy a sady podľa peňaženky…

        Ak chceš mať niečo z TOP sady, tak nech to sú komponenty ktoré majú prínos – čiže v tomto prípade by si mal zobrať lepšie radenie a ostatné komponenty pokojne ponechať o stupienok-dva nižšie.

        0 0
        • Fokus  

          Kouknu tedy na systémy 2×10. Třeba by šlo Shimano SLX FC-M675

          http://www.kupkolo.cz/…m675_z92683/

          XTR je pro mne určitě zbytečné. Jen jsem chtěl „machrovat“.

          Důležité je tedy řazení? Které doporučujete ze sady Shimano?

          0 0
          • pustipav  

            XTR není nikdy zbytečný ;)

            0 0
          • mastihuba  

            Když erko tak kliky, brzdy a řazení, tam je to nejvíc vidět, na smyk a řetěz se nikdo nekouká. :)

            0 0
          • jonti  

            2×10 neni zadny zazrak, vozit se to da, ale me treba vic vyhovuje pro nezavodni jezdeni a jezdeni ve velkych horach 3×10.

            0 0
            • Lister  

              Jaké máš převodníky?

              Protože pokud dáš 36/24 a dozadu 11–36 tak lehké převody nechybí a pro nezávodní použití by neměly chybět ani těžké.

              0 0
              • tonik666  

                Potvrzuju, na pohodové ježdění v klidu. Na hodně pohodové, orientované na terén, se dá i 32/22 resp. 32/24 (a nebo 1×30z až RF začne úprodávat ty svoje NW převondíky:)

                0 0
              • MlokCZ  

                Rozsah ok, ten je dokonce o malý chlup větší než mám na 24/32/42 + 12/36.

                Musí ale sednout ta 36 a oželet 32 převodník. A pak ještě ta 11/36 kazeta (12/36 Sram kazety bych se hodně nerad vzdával).

                0 0
                • Lister  

                  Já zase na tohle nejsem nijak citlivý.

                  Je pravda, že když jsem nahodil na devítku 11–34, tak jsem poznal, že na prostřední toho najednou vyjedu o něco víc a malý musím ředit jen v krizi, ale to bylo tak všechno, čeho jsem si všiml.

                  A pokud někdo, stejně jako já, přechází z klasiky 44–32–22 + 11–32 na 36–24 + 11–36, tak to na tom 36 převodníku vyjde do lehka stejně jako na prostředním u devítky, jen s tím rozdílem, že do rychla pak nemusím házet velkou pilu.

                  11–36 kazetu jsem zvolil schválně právě proto, abych nemusel dávat 38z převodník na dohnání rychlých převodů a abych si tak na velkou placku zachoval nejlehčí převod 1:1.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak jedna věc je, že to bude stejné (zůstane 1:1 převod na střední placku) a druhá, že to může být daleko lepší :-)

                    Kdysi jsem jezdil nejdříve kazetu 11/32 u devítky. Přechod na 11/34 byl právě na střední placce super, že tam šla déle nechávat.

                    A přechod na 12/36 to opět zase o něco zlepšilo.

                    0 0
                    • Lister  

                      Trojplacku neruším vůbec kvůli převodům, ale kvůli chování řetězu ve sjezdech – začalo mě dost štvát jak to na střední placku mlátí do rámu a na velkou zase do mojich nohou, takže velká pila dolů, místo střední bude nová „velká“ a nahoru možná rokáč. Na napínak jsme ještě nedozrál mentálně – zatím pořád sazím na ten v přehazovačce.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To mi taky někdy trošku štve a uvidím jestli časem nekoupím novou Sram přehazku type 2.

                        I když mi ani tak nevadí, že mlátí do rámu, tam mám tlustý neoprén, tak to ani nedělá moc bordel.

                        Spíš to, že na jakémkoliv převodníku občas spadne řetěz (na velké spadne vně, na střední až pod malou). U současného rámu už se aspoň nevejde zasukovat pod malou placku, tak teď zase jezdím sjezdy téměř vždy na prostřední placce.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Napínák taky dávat nechci.

                          0 0
                        • Lister  

                          Už jsem chtěl taky přejít na Type 2, ale nakonec jsme té mojí XTR hazce dal ještě šanci na desítce a tam šlape jak hodinky. Dokonce budu moct zase přitáhnout tu třecí brzdu, protože se Shimano páčkama to řadí lehce i po zapnutí brzdy – s 9spd Sramem to už bylo docela dost cítit.

                          0 0
              • jonti  

                Mam 39/27 a kazetu 11–34. Na druhem kole 42/32/24 a 11–36.

                Skoro vsechno jezdim na dvojpile na velkou, vadi mi, kdyz nechci kvuli plynule jizde 38/24 nebo jeste vetsi rozdil, nedokazu naladit kolo na nekdy rychle dojizdeni do prace (39 se hodi) a vylety v kopcich (i 24 je malo).

                Jezdim to na 29.

                0 0
                • Lister  

                  Jo tak je pravda, že já stále žiju normálním rozměrem kol :-)

                  0 0
      • pelhrimov  

        Cituji Kupkolo:

        „perfektní tichý chod a přesné řazení za příjemnou cenu

        hmotnost – 304g“

        A hádej jestli je to popis řetězu HG-53 nebo HG-93 :)

        0 0
      • pustipav  

        Problém je, že každej ti tu řekne, co je lepší pro něj a nakonec z toho zas bude flame jak prase.) Není jednoznačná odpověď (asi:), jestli je lepší 3*9/10 2*10 1*11 :)

        Vše má své výhody a nevýhody. Stejně jako diskuze co vydrží víc mi občas přijde mimo – záleží jak, kde jezdíš a na spoustš dalších faktorů a řešit že na teoreticky na jiným systému ujedu v nějakým specifickým případě o 300 km víc mi přijde zcestný.

        0 0
      • Singlespeed  

        XTR přesmyk určitě nebrat. Je to nejméně spolehlivý XTR komponent. Téměř každému, kdo ho v mém okolí měl, praskl :-(.

        0 0
    • Fokus  

      Co říkáte třeba na tuto kompletní sadu SLX:

      http://www.kolo-dily.cz/…56/vmcchk,1/

      0 0
    • jachymk  

      Do devítky bych šel jen se starším Sramem X.9. Jinak co můžu v klidu doporučit je nová 2(3)x10 sada Shimano SLX. Cenově, vzhledově i funkčně! Je skvělá, ale záleží tu na tom kolik máš na to volných peněz a jak to budeš používat. Samosebou XT a XRT (X.9, X.0, XX…) bude o chlup lepší. Jinak kombinovat se dá za určitých pravidel Shimano se Sramem. Například 10 rychlostní Shimano řazení a 9 sp Sram přehazovačka.

      Fantaziím se meze nekladou :). Napiš co s tím jezdíš a kam by jsi se chtěl vejít s bankovkou.

      0 0
      • Fokus  

        Chtěl bych nějaký slušný „střed“. To XT/XTR bylo pouze uspokojení a touha míti něco extra. Komponenty budu kupovat postupně, protože na to jako celek nemám.

        0 0
    • Lister  

      Dal bych 2×10.

      Co se v poměru cena výkon relativně vyplatí.

      XT kazeta – každopádně

      XT hazka – může být, a jestli chceš opravdu machrovat, tak na hazku většina lidí kouká jako na první – tak můžeš dát XTR

      XTR přesmyk – rozhodně ne – dej XT

      XTR řetěz – kašli na něj, dej XT nebo C10

      Kliky SLX – přitlač, koupil bych XT, naopak do XTR bych vzhledem k ceně neinvestoval

      Řazení XT – každopádně, níž bych nešel, přijdeš o funkci, ideálně koupit verzi I-spec a dát to dohromady na páky brzd – přijdeš o ukazatel zařazených převodů, jestli ho chceš, tak jedině objímka.

      A co brzdy?

      0 0
      • Fokus  

        Klidně poraď všechny komponenty. Budu jedině rád.

        0 0
        • tonik666  

          Tady bych souhlasil. Na posledního bajka jsem dával:

          SLX kliky

          XT kazeta (kvůli unašeči, 100g oproti SLX).

          XT hazka

          XT smyk

          XT 780 řazení

          SLX 675 brzdy

          řetěž jakýkolikv

          0 0
        • Lister  

          Tak samozřejmě záleží na tvojem rozpočtu, ale pokud bych měl vyjmenovat dvě věci, kde bych pod XT jít nechtěl tak by to bylo řazení a kliky.

          Přesmyk může být v podstatě jakýkoliv, řetěz taky, kazeta hazka SLX nebo XT (XTR hazka na pózing), brzdy SLX nebo XT.

          0 0
          • jIrI___  

            Kliky ne nižší než XT z jakého důvodu? S tím řazením souhlas. Co jsem zkoušel, tak XT je oproti SLX o dost příjemnější (i když Sram to nebude nikdy :) ), ale zas i cena je o dost vyšší.

            0 0
            • Fokus  

              V podstatě to vypadá, že si mám kolo postavit na XT.

              SLX 675 pouze brzdy.

              Také by mne zajímalo, pro SLX kliky ne?

              0 0
              • KubaBajk  

                Prosimtě, klidně si ty SLX vezmi, neuděláš chybu, snad je Ti jasné, že tady na BF se Ti často stane, že semtam tu tvrdí každý něco jiného.

                0 0
            • Lister  

              Klidně mě opravte, ale mám zafixovaný váhový rozdíl 100gr a to je na jednom komponentu (i když za příplatek tisíc korun) docela důležitý faktor.

              Možná většinu nárůstu dělají převodníky a pokud to tak je, a uvažovala by se výměna za jiné, tak pak klidně SLX – ale i tak by pro mne vyhrál vzhled XTček.

              A kazetu bych nakonec asi dal taky XT, rozdíl v ceně není tak velký aby se nevyplatila váhová úspora.

              0 0
          • tonik666  

            Co ti vadí na SLX klikách? Jediný podstatný rozdíl je kvalita 44z placky, kterou já nevozím ani na jednom kole, všude rockring.

            Pokud je Fokus tahač na velkou placku, tak XT. Jinak SLX.

            0 0
      • MlokCZ  

        Pro všechny Shimano kazety ovšem jen v případě, že bude vyhovovat odstupňování (na jedné straně 11/13 skok a pak zase v prostředku kazety děsně malé skoky). Já jsem se Shimano kazetama u destíky zkončil (do devítky jsem spoustu vozil jen XT kazety).

        A proč připlatit na XT kliky místo SLX? Já třeba při přechodu na všech kolech na desítku cíleně koupil všude SLX. U XT jsem neviděl jediný přínos, naopak u SLX jsem rád za malou ocelovou placku.

        0 0
    • Fokus  

      v podstatě už kompletuji (na papír). Často narážím u přehazovačky na pojem krátké, střední nebo dlouhé ramínko. Vysvětlí mi to někdo? Co koupit?

      0 0
      • Fokus  

        Víte, gramáž já moc neřeším. Jde mi hlavně o dobrou a pohodlnou funkčnost.

        0 0
        • tonik666  

          Jestli neřešiš ani prachy, kup si všechno XT. Pokud ano, tak vybrané věci SLX nebo i deore.

          A co že to vlastně má být za nové kolo? Jaký rám?

          0 0
      • tonik666  

        Jo, to je délka toho bazmeku co jsou v něm kladky. S krátkým a středním musíš umět řadit, protože ti nevypne řetěz v některých polohách (malá-malá) a můžeš ho urvat v jiných (velká-velká).

        Pokud bys nejezdil velkou placku, tak by mohlo stačit střední. Jinak dlouhé.

        0 0
        • Fokus  

          Rám budu míti tento

          MATTS LITE XO EDITION-D 2013

          http://www.merida-bike.cz/…TION-D–2013

          Je to na SRAM edice, ale to mne nevadí.

          0 0
          • tonik666  

            A nebylo by lepší/výhodnější koupit celé kolo? Nebo celopéro? atd?

            0 0
            • Fokus  

              Celopéro nechci. Celé kolo asi ne.

              0 0
              • tonik666  

                No, stavět celé kolo na rámu Merida, který je jaksi tuctový…ale proč ne.

                0 0
                • Fokus  

                  Tuctovka to je, to máš pravdu. Ale zamlouvá se mi.

                  ještě se mi zamlouvají nějaké rámy Scott, ještě musím prostudovat. Dají se vůbec někde samostaně koupit? Moc jsem toho na netu nenašel.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.