• cash

    Ahoj všichni , pls o radu. Mám na novém kole Dara Di2. Na adaptéru jsou dvě diody, oranžová a zelená . Při zapnutí do zásuvky a zapojení se na chvíli rozsvítí oranžová a cca po 10 minutách zhasne . Avšak jak bych teda předpokládal , že je to dobité , zelená se nerozsvítí ( což jsem právě předpokládal , že je signalizace , že je totálně plno ) . Tak jsem z toho jelen . Jak poznat , že je to nabité ??? Moc díky zkušeným za radu – Milan

    0 0
    • novas752  

      A návod k tomu nemáš? Kdyžtak bude tady: http://si.shimano.com/

      0 0
    • Lada,s  

      Jak zhasne oranzova je nabito

      je to i v navodu: „When the CHARGE indicator (orange) turns off, charging is complete.“

      0 0
    • cash  

      Kluci díky , ty návody novas752 jsou super – najdu tam vše . No to víš, že někde ten návod je je , ale kam já to dal. Jo je naštudováno , jak píše Ladas , jak zhasne oranžáda je nabito. Dioda vedle je signalizace poruchy. Tak kucí díkes moc , už vím jak na to .

      0 0
      • zdenek  

        Zelená je signalizace poruchy? To musel vymyslet někdo barvoslepý.

        0 0
        • Lada,s  

          já mám ultegru 10sp a mám tam oranžovou a červenou. Na Duře je to možná jinak

          0 0
    • Pebe  

      doporučuju ještě stáhnout a nainstalovat E-tube project, připojit přes tu nabíječku k počítači a zaktualizovat firmware všude

      měly by snad letos vyjít nějaké aktualizace a i na silniční sadě by se měla objevit možnost řazení jako na MTB, tedy řadit pouze dvěma páčkama s tím, že by mělo jít nakonfigurovat kdy a jak to bude řadit mezi převodníkama. Mělo by to vyjít spolu s novým řazením na časovku, kde bude jen jedno tlačítko na každém řazení

      taky by měl být nový nabíjecí junction box do řidítek

      0 0
      • Lada,s  

        boxík vypadá dobře! :-)

        0 0
      • Pebe  

        tak teď to čtu pořádně a na to Synchro řazení se bude muset vyměnit baterka a asi i ten Junction box. Ale zase přibude možnost konfigurovat bezdrátově přes telefon nebo tablet

        VÍCE ZDE

        0 0
    • capo  

      Dostalo se ke mě starší kolo s Ultegrou 6850 Di2. Je tam externí baterka – typ SM-BTR1 na držáku SM-BMR2. Baterky mám ke kolu dvě – ještě jednu náhradní.

      Na kole jsem sám nejezdil, není to moje velikost, mám ho jen na dílně. První zkušenost s Di2. Měl jsem ho komplet rozebrané, odpojené jednotky apod, nyní je složené a vše perfektně fuknční, až na to, že obě dvě baterky po nabití vydrží v kole pár dní než se kompletně vybijí.

      Otázkou tedy je, jestli je možné že jsou obě dvě baterky už po smrti, a vyřeší se to nákupem nové, nebo může být někde něco co způsobuje takto rychlé vybití?

      Co mě překvapuje, tak nefunguje ani „kontrola úrovně nabití baterie“ dle návodu přes řídící jednotku (je tam SM-EW90-A pod představcem). Místo toho to vždycky přechází do režimu „přepínání provozních režimů“ – je celkem s podivem že do obou dvou odlišných funkcí se má dostat při stejném stisku stejného tlačítka… Nebo to chápu špatně? Viz manual

      Baterka? Nebo na diagnostiku? Nebo? Dá se na tom něco proměřit multimetrem?

      0 0
      • novas752  

        To vypada na mrtvý baterky, proměřit můžeš ty,m mělo by na nich být napsáno kolik maj dávat.

        0 0
        • capo  

          Tak jsem baterky obě dvě vyndal a poslední 4 dny měřil. Ta plně nabitá drží stabilně napětí 8,3V, ta co jsem vyndal z kola má stále stejných 7,8V. Je to sice měření naprázdno, bez zátěže, ale tím že napětí samovolně neztrácejí vypadají být v pohodě.

          Otázkou tedy je, zda je nějak možné měřit odběr něčeho co ho nemá mít… Samotného mě napadá jen počkat si na klešťový ampermetr… Ta diagnostická sada něco relevantního změřit či ukázat neumí?

          0 0
          • novas752  

            Diagnostika tohle měřit neumí. Spíš bych odpojoval postupně po jednom jednotlivé komponenty a sledoval. Přehazku, přesmyk, páky.

            Na baterkám nerozumim ale že drží napětí bez zátěže asi nemusí nic moc znamenat. Přeci jen je to dost stará sada, osobně bych podezříval ty baterie.

            0 0
      • capo  

        Zkouším teď diagnostiku SM-PCE1. Bohužel je to ta starší. Píšu bohužel, protože jen novější SM-PCE2 umí udělat „battery consumtion check“. To jsem předtím nevěděl… Díky téhle diagnostice jsem si updatoval FW v držáku baterky, všechno ostatní už bylo up-to-date.

        Metodou odpojování jednotlivých komponent jsem přišel na to, že odpojím-li přesmykač, baterka drží napětí i po 12 hodinách. Odpojím-li hazku, baterka klesne z 8,2V na 7,6V za 12 hodin. Tohle vypadá na ten kámen úrazu. U kterého mám obavu není jiné řešení, než vyměnit hazku. Což je celkem škoda, když tahle jinak 100% funguje (mj. prošla error checkem na diagnostice).

        Teď jsem schválne zkusil propojit hazku napřímo s baterkou novým kabelem, abych eliminoval případnou variantu že to dělá kabel. Uvidíme zítra co to udělá s napětím na baterce…

        Jinak jsem zkoušel multimetrem měřit proud mezi držákem baterky a baterkou – ale bez úspěchu. Zřejmě je vnitřní odpor multimetru moc velký, čísla se neustále měnila a hazka přitom stále dělala malé kroky (junction box blikal jako divej). Tudy cesta tedy nevede…

        0 0
        • duk  

          Možná to máš v popisu popletené, ale píšeš, že když odpojíš hazku, napětí časem poklesne a když přesmykač, tak drží, z toho by vyplývalo, že hazkou to nebude..

          0 0
        • capo  

          Tak i samostatná přehazka propojená fungl novým drátem napřímo s baterkou zajistí během 12 hodin pokles napětí z 7,62V na 6,93V. Tedy problémová komponenta 100% identifikována. Teď by mě zajímalo jestli jedinou cestou je její výměna, když na téhle je pravdpodobně problém v nějaké části na jejím motherboardu, motorek funguje ok.....

          0 0
    • rdx  

      Mam to same nekdy z roku 2013–2014. Baterku uz sem jednou menil. Status zjistis podrzenim radici packy na 1–2 sekundy. Zelena – blikajici zelena – cervena dobijim. Nemam zmereny interval, ale nabiji. parkrat za rok.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.