Ahoj, kdo dojíždíte do práce i v zhoršených podmínkách – jaké máte kolo a na jaké vybavení nedáte dopustit?
Ahoj, kdo dojíždíte do práce i v zhoršených podmínkách – jaké máte kolo a na jaké vybavení nedáte dopustit?
Anketa: Kolik jezdíte tam a zpět?
Stareho ocelaka mtb 26"
Takovej,,zbytkáč"
Jezdím bez ohledu na počasí i kdyby stálo 10 cm vody. Přes léto i v dešti jezdím na letních kolech, tj. RB a Canyon v profilu. Střídám je podle nálady.
Před zimou pořídím nějaký finančně dostupný stroj do 5000, snažím se o horáka. Vybavím ho světly, blatníky a jezdím na něm, abych lepší kola chránil před solí. Na jaře podle situace a stavu rozhodnu, jestli zůstane v rodině, nebo půjde o dům dál. Loňský Superior XP 920, rok 2009 dělá radost sestřence od chvíle, co mi poslala dotaz, jestli bude lepší jedno, nebo druhé kolo z hypermarketu.
Sebe přivybavím následovně:
Mimochodem pokud někdo něco máte, můžete poslat do zprávy. Finanční představa 5 tisíc, podmínka kotoučové brzdy, horák.
Jedna cesta cca 14 km. Jezdím do –10°C, nebo do té doby, než je shrabkama sněhu zúžená silnice.
Špatně jsem hlasoval, jedna cesta 29–30, takže mělo být 50–80. Jezdím do cca –5. Zimák je aktuálně kaput, takže uvidím.
U mě záleží na odpoledním počasí, kdy si cestu z práce protahuju. Takže jedu: když ráno prší, ale odpoledne nemá, když je ráno do –10, ale odpo to má jít alespoň o 5st nahoru.
Do ultrahnusu mám 25let starýho oceláka s dlouhýma blatníkama a 1×10. Nesmrtelná kombinace.
Mám to hodně podobně. Jen v zimě, protože jezdím téměř celé městem a není kudy uhnout mimo provoz, nejezdím podle teplot, ale podle toho, jestli leží sníh. Když vidím, jak jezdí auta, nemám odvahu se mezi ně vrhnout.
V létě (teple) jezdím v dešti stále, vynechávám jen, pokud má být opravdu velký, souvislý liják celý den. Pokud má celý den pršet, a k tomu být ještě zima, už přemýšlím o tom, jestli nevytáhnout auto.
Jezdím to na starém trekingu 3×7 s blatníkama. Do hnusu jsem občas přihazovala ještě další podprdelní blatník. Za deště totiž přejíždím necelých 100 metrů silnice, kde nejsou jen kaluže, ale souvislá vrstva hodně tekutého bláta. Stavba D3 tu dělá své. Světly a odrazkami jsem ověšená jako vánoční stromeček :)
Když chčije jedu autem je důležité přijet do roboty na kole suchý nechci pak na sebe natahovat mokré hadry. Když zmoknu cestou domů je mi to fuk…
Když už je sníh a dá se na něm jet beru horala viz profil…
Pořídil jsem toto teď to na zimu předělávám podle svých představ
Tak za 8 hodin mi vzdycky hadry uschnou…:-)
V kanclu asi jo, ale v pidiskříňce co mám na šatně vůbec. A pověsit to mimo skříň tak se mi do toho nějaký dobytek vysmrká nebo utře špinavý pazoury.
Přesně, zavřený ve skříňce v šatně to fakt ne uschne. Ono i sušit to v kanclu, tak stejně musí být topná sezóna. Jinak to taky neuschne.
Tak nějak. U nás je navíc ještě riziko, že bys je už nenašel (kolega zapomněl na skříňce dres a po šichtě už ho tam neměl). A v uzavřené skříňce to samozřejmě neuschne ani v létě. Já to řešil tak, že jsem s prosíkem, pár krabičkami cigaret a kafem došel za uklízečkou a domluvil si, že si můžu cyklooblečení vždycky ráno rozvěšet v jejím relativně prostorném kamrlíku.
A ty cigarety vykouřila v tom kamrlíku..?
:-)
jezdím aspoň jednou týdně 35km tam a 35km zpátky. Vyberu den, kdy je největší pravděpodobnost sucha a tomu přizpůsobím oblečení.
Kromě ledovky jedu všechno, ale mám to jen 4,7km :D
Dnes jsem jel poprvé do práce s vědomím že line jak cip. Před šichtou jsem si koupil force pláštěnku, oblékl elastické prádlo ať si ho v roboťe vyčváhám a teď ho mám.na topení. Plášténka prošla testem, tak budu jezdit i v dešti. Když bude pršet budu jezdit jen 10km jinak chci 40+.
Edit: lije jak cip
Moje kolo do rachoty. Eska Premier. Kolo jsem dostal od údržbáře u nás v práci, párkrat na něm jel, pak bylo několik desetiletí zaparkováno ve sklepě. Úpravy se dotkly převodů (pevný převod), nová kola, kliky a sedlo, pedály, doplněny blatníky, košíky na lahve, světla. Brzdy nahrazeny modelem Favorit Centric. Představec, řidítka, brzdové páky, hlavové složení jsou origo. Aktualní nájezd 8000km, nejdelší vyjížďka 140km
Jsme tomuhle modelu říkali Čalfa-byl přibližně cca.v tu dobu premiér.
A zatímco Čalfa už není čtvrt století v politice, EsKa najíždí kilometry vesele dál
Rám ze starého favorita osazený „přebytky“+ kolobrnda, když teploty spadnou pod 10 st. C
7 km každým směrem; jezdím celoročně (jak jinak bych taky měl jezdit, vlakem je to úplný nesmysl, to už vyjde líp jít to pěšky) na Arcore Cross 1.1, a pokud je sníh a posoleno, tak na Author Outset 2014 (nejhorší kolo ever). Mám bundu něco-jako-goretex (neexistuje k ní žádná dokumentace, ale je dobrá vlastnostmi, nepromokne ani se v ní nezapařím, ale je velmi volná a tak má velký aerodynamický odpor), návleky na kolena z tlusté látky, ale promokavé, a tretry Force Ice Mtb. Teď jsem si pořídil ještě strašně drahé kalhoty-přes-kalhoty (High Point Road Runner 3.0 Pants), zatím jsem je měl jednou (včera), což nebylo na kole, ale bylo to vynikající, tak uvidím, ale nebudu je vozit běžně na těch 7 km, ale jenom když pojedu někam dál, nebo bude fakt hodně pršet. V menším mrazu jezdím s tenkou čepicí pod helmou, ve velkém s tlustou čepicí bez helmy, to jsem ještě nevymyslel jak udělat. Ale velké mrazy jsou v Praze pár dní v roce, tak to není tak strašné. Na kole mám vpředu blatník a vzadu nosič s košíkem vystlaný igelitkami a přes to návlek na batoh.
Ve velkém mrazu mám tlustou vložku do helmy a ještě i přes helmu dám kapuci od bundy.Nebo pod tu vložku beru tenkou kuklu.Taky jsem to kvůli helmě dost vymejšlel:-)
Já při větší zimě používám lyžařskou helmu.
Jo, tohle nepochopím … proč lidi vymýšlí věci do cyklo přilby, když stačí vzít / koupit tu na lyže :-) …
Nebo integrálku. :)
Jo hlava v teple, to je základ. Taky používám kuklu a když je fakt kosa tak i čepici k tomu. Sice to pod přilbou úplně nesedí, ale teplo je.
Neřešila by tvůj zimní problém s helmou, helma o číslo větší? Aspoň nějaká za pár korun, ale pořád lepší než žádná. Myslím, koupena pouze pro tyto účely. Možná by jsi sehnal i něco v sekci „daruji, levně prodám“…
Já mám 57–62 a s se slabou čepicí a kuklou je to knop. Nevím jestli se helmy dělají ve větších velikostech.
Tak dělají se návleky přes helmu. Nebo si nechat něco uplést.
Jj, návlek na přilbu vozím celou zimu a dost to pomáhá
Dokud to neklouže tak budu jezdit. V srpnu 2019 jsem pořídil gravel, od té doby na nějakou cyklistickou sezónu nehraju. Teď mi přišly svítící reflexní pásky z aliex. Tak doufám, že se osvědčí. Párkrát se mi stalo, že mě na křižovatce, kde jsem měl přednost nevidělo auto, přijíždějící z leva nebo prava.
Odrazky do výpletu.To zachraňuje zdraví.
Jo to je pravda.
Ona taky už zima ani není, pár týdnů a jinak to jde:-)
S ohledem na Covid budu mit narizeny homeoffice nebo rovnou vyhazov, takze smula.
Jinak jsem jezdival za kazdeho pocasi, posledni vykrik techniky byl letity 26" Author s torpedem.
Zalezi na teplote, kdyz je minus 20 tak se na to s radosti vykaslu a jedu autem, mam to asi 5 km do letoska jsem pouzival tohle
Pěknej,,zimák" :)
Kurňa, paráda
když neprší a není míň jak –5 tak celkem pravidelně a hlavně točit klikama i v práci
Dobrovolně bych za deště na kole nikdy nevyjel, to že zmoknu, mi nevadí, ale to že zmokne kolo, to nemám rád.
Máš kolo z cukru?
Na to se podívám :-D
Nemám prostě žádný krám na vyhození, když se koukneš, co tu postovali fotky ostatní, kteří jezdí za deště, tak to jsou i dle nich prostě kola na vyhození, na kterých jim už nezáleží, se svým nejlepším kolem by do deště dobrovolně nevyjeli.
Tady koukám někdo zásadním způsobem nepochopil myšlenku zimáka. To nejsou kola na vyhození, na kterých nezáleží, ale kola z odolných součástek s nízkými náklady na servis. O vodu vážně nejde, kolo se nerozpustí, ale proč bych jezdil celou zimu v soli a blátě s kolem, kde výměna kazety po zimě vyjde jak generálka zimáka?
Přesně tak!
O vodu jde, to kolo se ušpiní, je třeba vylít vodu z rámu, kdoví co voda v rámu mezitím udělala se středovými ložisky, vyčistit a namazat alespoň řetěz, já mám silničku a horáka, nemám už místo na třetí kolo do deště. A to nebydlím v bytovém domě, ale v RD. Do zaměstnání jezdím střídavě na obou, když je hezky. Spíš přemýšlím, že prodám silničku a horáka, a koupím místo dvou kol jednoho Gravela. Ale to bych si musel na Gravelu nejdříve vyzkoušet tak 100 km.
Mravenci vodu vypijou.
Můj,,zimák nebo blatníkáč"není kolo na vyhození.Jen jsou na něm díly co svou práci odvedly,ale nejsou po smrti.
A hlavně,zimák potřebuje větší péči než jednička.Tu maximálně,,zapráším"ale zimák to schytá fest.
Pár lidí,co jim na zimním švihu upadl blatník nebo bouchla guma,protože ju chtěli na zimáku dojet jsem zažil.
Jasně,využití zimáka má mnoho podob.
Dle libosti každého soudruha.
Já mám blatníky na obou kolech, se to hodí, když jedeš do práce za sucha a před odjezdem domů začne nečekaně pršet. Nebo když tě překvapí déšť během vyjížďky. Ale dobrovolně bych za deště prostě nevyjel.
Cíleně do deště taky nevyjedu,ale jak píšeš,když je mokro nebo hrozí že zaprší
Párkrát do roka tak vyjedu i cíleně, na „jednici“, když je delší suché období, všechny stezky zaprášené, kameny se smekají jak ďas, tak se i na tu deštivou vyjížďku dopředu těšim. :)
No a na zimáku, když už je člověk v práci a nechce čekat třeba hodinu v zimě na vlak, tak prostě nějak domu dojet musí.
Ehm. Nechci rozpoutat valku o kole na vyhozeni, ale videl jsi stroj co mas v profilu? Ja se kouknul, a nejsem si jistej, ze by zrovna tohle bylo kolo na neco jinyho nez na zimu:)
Každý podle vlastních možností a subjektivního vnímání, hodnota je relativní. Jemu je líto vyjet v dešti s tříletou stavbou za 16, já vodu neřeším a je mi líto vyjet do soli s dvouletým kolem za 55 / půlročním za 35, na zimu hledám něco jako má on. Pak se tu určitě najde někdo s kolem za 150 a ten byl bral toho mého Canyona jako levné kolo na zimu.
Vsak to mel byt vtip, ja samozrejmne naprosto chapu ucel zimaku i rozdilny moznosti vsech z nas. Navic je klidne mozny ze tohle uz davno neni realita a on ma treba nejakou strelu za dve kila to ja nemuzu vedet, ale nazor ze voda skodi kolu je ulet, on mu skodi i pisek, hlina, prach, a zdaleka nejhorsi je samotna jizda. To jde pak vsechno do haje, loziska, retez, kazeta, o pneumatikach ani nemluvim:)
Ja se teda priznam ze pokud bych jezdil denne do prace 50km tak by mne vadila nejaka sunka i v hezkym pocasi natoz v pliskanici, tohle uz jsou jednodusse kilometry u kterejch je fakt jedno ze to kolo stalo padesat sul nesul
Ten písek je horší jak voda.Nejhorší je ale zloděj :,–)
O zlodějích ani slovo, za dva roky mě stáli 55, jednou v práci, jednou doma. :D
No vždyť jo, to je právě že si to člověk hýčká a co z toho.Pak ti to odveze nějakej parchant
Voda určitě škodí kolu nejvíc, při každé jízdě v dešti se mi dostane do rámu a po příjezdu domů vyleju tak 2 dcl. Ložiskům ve středu to asi na výdrži nepřidá.
Navrtej díru a máš pokoj.
Jo jasně, o jednu díru více, kudy to tam poteče.
Neblbni, díra pod středem je nutnost
Možná to navrtám, až to zase jednou rozeberu kvůli výměně ložisek.
A ted tam diru nemas? Se docela divim :) bezne na ramech byvaji.
Jinak stredy byvaji zapouzrene a utesnene, takze voda v ramu by jim vubec nemela vadit.
Mám tam díru se závitem, v které je tedy přišroubován šroubem vodič lanek, takže jako by tam díra nebyla.
K ložiskům středu se voda z rámu určitě dostane a Shimano Hollowtech nemá z výroby ložiska zapouzdřená z obou stran, pokud se nemýlím.
A jak se tam ta voda ze stredu dostane? Ze tys tam nedal tu utesnenou trubku :)
No a to si představ že praxis tam tu plastovou trubku nemá.To mě vylekalo, ale funguje to, asi to mají vychytaný :,–)
Stejně o nic nejde, utěsněné průmyslové ložisko, když se po… Tak se dá ložisko nové
Ta trubka asi zrovna moc netěsní, když vnikl článek s návodem na výměnu ložisek. Nebo jak si myslíš, že může dojít k zničení průmyslových ložisek na jízdním kole jinak, než se se do nich dostane voda a vyplaví mazivo?
Trubka tesni dobre, loziska dostavaji nejvic na prdel z vnejsi strany a pri myti tlakovou vodou. A navic si vetsina lidi beztak kupuje ty nejlevnejsi, tak se nediv.
Cena ložisek nemá na průnik bordelu vliv. Dostane se tam, i když je LLU. Pomůže jen přeplnění vazelínou a občasná kontrola.
Tvuj prispevek je v rozporu s tim clankem, kterym se tu ohanel, tak si to hosi urovnejte.
já jsem se ničím neoháněl, rozporoval jsem pouze tvoje tvrzení, že drahé ložisko je odolné vůči průniku bordelu.
A cetl jsi ten clanek?
článek je z pravěku, nečetl. rozporoval jsem pouze tvoje tvrzení, že drahé ložisko je odolné vůči průniku bordelu
No tak čti, čti, ono se od té doby zase tolik nezměnilo.
BB52ky jsou tak laciné že opravdu nevidím problém je měnit. Bordel se do nich dostává pořád i když kolo vůbec neumývám stačí se mrknout na mojí spodní rámovou trubku kam stéká bordel
a proč to píšeš mně?
Ty jo, nechtěl bych mít kolo jako ty…
Asi se budeš divit, ale ono se to na těch dílech zas tak nepodepíše. Otestováno několik let na Ultegře. Po očištění je jak nová a to byla několik let ježděna jen v zimě, v soli ve městě. Myslím, že je to jen o hlavě (tvojí), díly s tím nemají problém.
No jasně, tak proč tu každý postuje, že na to má zbytné kolo (na vyhození)? Já jezdím do práce na tom na čem jezdím na vyjížďky, ale oboje jen za sucha.
Asi proto, že to tak mají. Když se Ti to nelíbí napiš jim sz.
Protoze jsou lidi jak ovce. Dá se v pohodě používat moderní kolo s dlouhýma blatníkama. Jen je treba se o nej vice starat.
Tak jo, ale jako zimák se bere kolo o kteté se nebojíš v tom je samo i o odcizení.
Tak jiste je vhodnejsi jezdit na nejaky stary jebce pred smrti a kazdy tyden ji rozebirat, repasovat, vymenovat rozpadle dily. Tim uz jsem si prosel a vracet se k tomu nechci. Jak pisu. Moderni kolo s blatnikama v pohode zimni provoz zvladne. Tohle uz nalitalo 40 000km pres nekolik zim, cyklokrosovych sezon a letniho jezdeni po sotkach a myslim, ze par sezon jeste da.
Osobně jezdím na jednom kole, bohužel zimák bych uvítal, na hřiby to mám 20km a nemůžu ho nechat u stromu, by se kde kdo divil jací aparáti jsou v lese.
To jo, na přední jsem přidělal plácačku a není problém
Přední blatník vypadá zajímavě, pošli odkaz pls.
Sks speedrocker a dole kus plastu přidělaný stahovací páskou
Vidím že proběhl upgrade kokpitu. Vypadá to výborně! Já nad něčím podobným taky přemýšlel, ale pak jsem na zkoušku zkusil nasadit hrazdu a ta mě chytla neskutečně. Takže teď nevím jestli na ty karbonové berany někdy dojde…
Zas tak dobry to kombo není, jsem z hotoho dost rozpačitý. Jednak držák Garmina je jen na Garmin a světlo jsem musel dobastlit a jednak opticky napojení představce na hlavovku není ideální (pohledově z boku).
Starý kokpit dostal šlupku z boku a na beranech byl velký šrám, takže jsem je raději vyměnil.
Je fakt že ten pohled z boku není úplně ideální. Ale uhlazenost shora je super. Docela by mě zajímalo jestli se na ty horní plochy dá na delší dobu lehnout? To se mi na hrazdě hodně zalíbilo.
Na tu horni plochu se dá složit, ale zas na ni nejde namontovat hrazda (a ani pořádně světla atd.). Uvažoval jsem o úpravě jedné tvarované podložky pod představcem, aby dosedala na krytku hlavy a rám, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Každopádně to půjde, ale asi to nechám až na nové kolo, po kterém pokukuju.
No to mě právě taky trochu vrtalo hlavou. Každopádně hrazda je velmi pohodlná, ale pěkná moc není.
Co je to za blatníky? Jak jsi je uchytil?
Tohle téma má obrovský zádrhel !!! Do práce za deště bláta jezdit nejde. Dnes jsem poprvé vyjel do deště ( ne do práce). Mám mokré ůplně vše. To do druhého dne nevysušíš, nemluvě že vše se musíš vyprat a tretry-boty vysušit.
TOS uhodil hřebík na hlavičku
Schne to minimálně do druhého dne, ale spíš déle.Taky proto mám vše komplet dvakrát.Ale já naštěstí do práce chodím.Jezdim po práci pro zábavu
Tak jsou pláštěnky, návleky atp.. Určitě se pochlubte i kdo v čem jezdíte :)
Nezkoušeli jste někdo USB vysoušeč bot?
Čoveče na ten vysoušeč jsem koukal na yt a vypadalo to jako super věcička
Tretry mám turistické s Goretex membránou. Ta už sice moc nemembránuje, ale když jsou moc promočené, tak na zpáteční cestu stačí na ponožky igelitové pytlíky a nohy jsou v suchu. :-)
A v mokrém počasí to chce dlouhé blatníky, přední nejlépe se zástěrkou.
Záleží na tom, kolik a kudy do práce jezdíš. Mých asi 9 km, celé městem, nekolikery semafory a podobné brzdy je zkrátka pomalých. Co naženu na rychlosti pohybu, prostojím na křižovatkách. Nejlíp, když k tomu ještě chytnu na vlečce posunování vagónů. Pořád je to rychlejší než autem.
Takže za deště jezdím v pláštěnce a převlékacích kalhotách do deště, jedu pomaleji a dojíždím v suchu a bahno jen na „igelitu“. Pláštěnku a kalhoty oklepu hned ve vchodu, pokud je hodně zabahněno, v přízemí omyju, otřu a složím do igelitky, vyběhnu schody a rozložím zase v kanceláři, aby to doschlo. Při troše štěstí to cestou zpátky nepotřebuji.
Jasně, tohle není reálné, pokud někdo jezdí víc jak 30 km, ale dojížděla jsem stejně i když jsem to měla necelých dvacet jednu cestu. Pravda, jezdím to v obyčejných botách, takže můžu druhý den vzít jiné.
První odstavec – mám to úplně jak přes kopírák. Dojíždění jsem zkusil od cca letošního června , a je to fajn, zkusím to dat do prosince.
Ale nechápu jedno, ono se dá dojíždět na kole každý den 20 km jedna cesta?
Proč ne, vždyť je to hodina ráno i odpoledne. Pokud alternativa je MHD s předsedáním a každý z těch autobusů jede ve špičce jednou za hodinu, ještě rád sedneš na kolo. Rekord MHD v zimě jsem měla tři a půl hodiny, byl mráz a nejelo to. Než takhle čekat a doufat že pojedeš, to je lepší kolo.
Moje první zaměstnání, firma se přestěhovala z centra do Horního Dolního, jezdila jsem tak rok a něco.
Hlavně je to spolehlivější, než autobus. Když napadne moc kalamitek a vítr to šikovně nafouká, tak přes ty závěje kolo přeneseš. Na rozdíl od auta nebo autobusu. Z dojíždějících jsem tak byl občas v kolbence první :-)
Ale jde, pokud to je jen lehký déšť, kolo je osazeno pořádnými blatníky a nejedeš do té práce hodinu a půl, tak úplně v pohodě.
Je to celé o správně zvolené výbavě.
Přesně, není špatný počasí na kolo, je jenom špatný oblečení a vybavení na kolo.
Jezdím teď v tomto období denně a loni v zimě jsem v nejhorším počasí udržel alespoň 2× za týden. Což stačí na to si udržet kondici i přes zimu. Postupně nakupuji oblečení, loni zimní kalhoty a zimní tretry, letos větrovku Gore Shakedry. Ještě dříve zimní kuklu. V přechodném období do +2st. není vůbec problém používat universální sportovní oblečení. Při mrazech pak už jedině výše zmíněné zimní oblečení. Teď bezproblémů jezdím do –10st., na méně už nemám výbavu, ale asi ani potřebu jezdit. V tuto chvíli nejslabší článek jsou rukavice, ty budu muset vyměnit. Jinak celoročně jezdím Trek Boone, což rozhodně není tradiční zimák. Mám i starší kola, ale na těch by mě to nebavilo. Ale pravda je, že poslední 2 zimy byly hodně mírné a suché, to se pak dojíždí samo.
když je tu diskuze o zimákách. Když ho nemáte, dáváte třeba na zimu pevnou vidlici místo odpružené či jinak na zimu měníte setup kola?
Jen nasadím zimní pláště. Na Pracanta.
To mi připomíná, že bych mohl na trekinga také opět/preventivně lupnout pláště s hřebíky, když už se zase blíží ta zku**ená zima. :-)
Ale tady snad ještě nějaký měsíc tak špatně nebude, na rozdíl od Západních Sudet.
Jaká zima? To z tvého odkazu si neumím představit na co to použít.Leda že bych jezdil ráno v pět kdy je námraza.Zase ale já jezdím v zimě večer třeba okolo šestý hodiny a to taky už je kolikrát led, ale přesto mi nic neklouže.Jen Speedmax 40 mm ty celkem občas jo, ale jinak ničevó :-)
Možná až si rozbiju hubu tak to přehodnotim
To je nejlepší na vymydlené zmrazky, pak se pohybuji i rychleji, než auta :-). Ano, je to na ráno „za tmy“, mimo aglomerace, po silnicích III. třídy, navíc přes kopeček se zatáčkami, kde probíhá zimní údržba stylem „občas to projedu, když zbude čas a posyp“. Spíš taková cyklistická zlomyslnost, než co jiného. Jo – a ledovka – ta je na tom vynikající!
Stačí bydlet v oblasti, kde se nesolí, a jízda s takovým pláštěm je pak radost :). Doteď mi jedna sada visí ve sklepě a čeká opět na příležitost, ale po přestěhování do prosoleného města i jeho širokého okolí už pro hřeby není tak velké využití.
Mojí Konu v profilu, ale loni jsem to zalomil v půlce listopadu, jezdím domů v noci a už byla moc kosa, když mrzne, sněží, prší tak nejezdím.
Já na kole nic neměním blatníky vozím celý rok. Světelnou rampu taky vozím celý rok. Jezdím na 6tou to je extrém už sám o sobě. Když je led a sníh nejezdím. Nečeká na mě totiž žádný vyhřátý kancl ani cesty mimo provoz. Ale blbé kecy kolegů že si suším mokrý hadry a je smrad z toho a další mě furt školí že nemají cyklisti na silnici co dělat. Nejvíc si na kole cením kvalitních plášťů protože defekt ve tmě je totálně naho.no
Do hnusu je základem dlouhý blatník, světla a mraky reflexních serepetiček…
Loni celou zimu na 29", letos za tímhle účelem koupen gravel.
Na hlavu „tunel“ přehnutý dvojmo, hlavně přes uši, zimní tretry, ve velkém mrazu mám nějaké teplejší cyklo rukavice (kolem nuly se v nich však potím!!). Zapracoval jsem na reflexních prvcích, pořádná blikačka na AA baterie, reflexní pásek, reflexní „izolepou“ mám v plánu pak místy polepit rám, reflexní pásek pak na batohu, případně pláštěnka na batoh taky v reflexu. Problém je spíš asi viditelnost čelní, tam mám jen pidi bludičku, protože není potřeba přisvětlovat.
Blatníky nevozím, když prší, vetšinou jsem po 30 vteřinách durch, a pak už je to jedno. Mám to 12km, cca. 30min dle semaforů a to jde vydržet. Teplá sprcha po přejezdu do práce i z práce…Oblečení pak dle teploty, když vím že zmoknu, beru do batohu druhou sadu oblečení na odpoledne.
Čím horší podmínky a méně bláznů na kole, tím víc si to užívám :-D Když zmoknu, přejdu do módu kdy mi je to jedno, usmívám se a šlapu rychle, ať mi není zima. Po 20 minutách ale už teplo neprodukuji a zbytek cesty už se těším do té sprchy!
Dopředu jakoukoliv blikačku na AA nebo AAA, ale ne strobo, že je velká, to nevadí, kolo to uveze a aerodynamiku čert vem, stojí pár šupů ve výprodeji sportovních supermarketů. Jen si tím zabordelíš řídítka :-).
V zimě, vlastně už teď, když je pošmourno, tak je i lepší blikat pořád, jsou hodně malé kontrasty a spousta řidičů a řidiček už výskyt cyklisty jaksi neočekává, protože sami by paty nevytáhli. A celkem dobré je mít fluo žlutou bundu, je vidět ze všech úhlů, i z těch, ze kterých světlo ne.
Protože do práce, když už jedu, jedu potmě, tak mám jak výše zmíněnou blikačku, tak normální Gaciron světlo V9S (na kterém je krásný režim pulsování místo blikání). Teď jsem synovi koupil V9F-600, protože bude muset vyjíždět pokaždé z města z hustším provozem a zase se do něj vracet; moc se mi líbí tvar kuželu se dvěma ohnisky, na 600 lm se dá po silnici i jet. Jen je potřeba lampičku na kole nezapomenout, aby nedostala nožičky.
Ale když už máš Diverge tak vymazlený/é a vozíš cyklopočítač, tak bych asi hlasoval pro předsazený držák a pod něj tohle.
Používáním neorigo držáku na Garmina si koleduje u 1000, 1030 a 1030PRO o ulomení „paciček“ bajonetu na přístroji.
Dobré vědět.
Podle fotek tam má ale něco úplně malého, jako Edge 130, vůbec to nemusí být Garmin.
Je tam nějaký základní bezdrát, Echowell? Nebo tak nějak se jmenuje ta značka…nepříjemné zjištění bylo, že se ruší signál když zapnu přední světlo (na bludičku to nereaguje).
A fosforovou bundu nemám moc rád, to bych na sebe asi nedal. Teď mam podzimní cyklodres, zimní bunda má pak kousek i té fluo žluté, ale jet celý žlutý – to néé…
Barvy přehodnotíš. Až na kole za šera mineš za zatáčkou někoho neosvětleného, bez odrazek a nejlépe v maskáčích s šedou kapucí od mikiny přes hlavu deseti centimetry (a je jedno, jestli v autě nebo na kole; na kole je to snad ještě horší), tak se o barvách budeš bavit jinak.
Zrovna včera jsem pro současné cesty do práce pořídila dlouhý dres z Dekáče. Teploměr ukazoval 8°C, a bylo v něm na cestu do práce skoro horko, takže počítám, že s nějakou lepší spodní vrstvou v tom budu jezdit pomalu do nuly. Pochybuji, že by mě někdo přehlédl.
Přestalo mě bavit při horší viditelnosti přes sebe přetahovat reflexní vestu, proto tohle cestářské řešení. Na kole mám z části reflexní nástřik z výroby, a k tomu spoustu reflexních samolepek ještě navíc. Vzadu mám automatickou blikačku se senzorem světla a pohybu kupovanou ve výprodeji + přední blikačky za pár korun, k tomu za tmy přidávám ještě „skutečné“ přední světlo.
Pochybuji, že by mě někdo přehlédl.
I takoví se najdou, když ne neúmyslně, tak rovnou naschvál. Prostě Tě ignorují, ať blikáš, svítíš a barevně záříš jako jaderný reaktor. Představa, že cyklista (a chodec a běžec) nemají na silnici co pohledávat, tím méně za šera a v zimě, je silně zakořeněná.
Dres sice nevětrací, ale líbí se mi. Jen mohli ještě přidat větší odrazky vzadu na kapsách, třeba celý vodorovný pruh, pomohlo by to.
Reflexní samolepky jsem nedávno řešil takto a ještě mám v zásobě doma tohle, ale moc si neslibuji.
Ještě jsem si uvědomil, že odrazky mohou být i štýlové
Tady podsedlová brašna Blackburn, normálně šedá barva, ale focení s bleskem a je vidět že fungujou boky jako odrazka
Z toho odrazivého materiálu se dělají i celé batohy, ve Sportsdirectu jsem z něj viděl i celou cyklovestu a běžeckou bundu. Osobně by mě zajímalo, kolik to snese vyprání :)
Vestu mám už několik let z Lidlu, deklarován 3M materiál. Zatím celkem drží. Také ale není samospasitelná, přijde mi, že u takto velkých ploch už mají někteří točvolanti problém s identifikací objektu a považují mě za splašenou dopravní značku. A problém je prodyšnost, věci ze Sportsdirectu bývají perforované.
https://www.kola-visek.cz/…bike-jacket/?s=93
nemam, jenom jsem ki okukoval
To vypadá zajímavě. Teď jestě jestli je to opravdu nepromokavé a není to úplný igelit.
Smát se je dobrý a když se k dešti přidá sníh tak si zpívám.Blatníky ale naopak beru jako nutnost, díky nim nejsem promoceny na kost.Až za dlouho.
Blatniky jsou, pokud jsou dostatecne dlouhe, pri desti naprosto zasadni. Vetsinu vody totiz dostanes od kol, ne od deste (neberu ty ultralijaky, kdy neprsi, ale pada voda)…:-))
Přední blatník jak nemá plácačku tak to stříká přímo na tretry
A na řetěz.
No tretry jsem mnèl plné.
No já když to tu čtu tak si snad ty blatníky pořídím…
Já už se taky nechal zblbnout a díval se na Force za 300,– co mají v cykloshopu přes cestu…
K blatníkům to chce ještě dodělat dlouhou plácačku z nějaké gumy nebo plastu. Jen doufám, že to místní módní policie ustojí.
Přesně, sám volím pet láhev, 2L jsou i správně zaoblené..
Já je rád nemám, proto mám jen ty na sucháč.Jezdim bez nich a když je hnusně tak jsou hned nandaný.Bez nich to nejde
Jo a plácačka je lepší z tvrdého plastu.Gumová vlála ve větru dopředu a dozadu.Na prd
Já rezignuju, tohle nedám. Raději si dám schody v baráku a počkám na sucho. Bohužel mám jen jeden bajk.
No jo, schody a podobny věcičky jsou fajn
Na bajku bych taky blatníky nesnes, chce to prostě druhý kolo
Místo blatníků druhé kolo :-D Do hokny jezdím jak strašák a budu řešit jestli ve tmě nebude kolo hnusný :-D Suchá prdel forever
Musíš číst vše né půlku :-)
Mě by ani tak nevadilo jak to vypadá. Jako spíš to, že to drnčí a když se projede blátem, tak se to dřív ucpe.
Já to u bajka nemyslel ani co se týká vzhledu.Spiš že to na něj ani nejde přidělat.Nebo teda si neumím představit jak na třeba Horneta dávat dlouhý blatníky.
Na gravel to je pohoda, mě třeba nic nedrnčí a dávám je dost vysoko takže ani blátem se neucpou.Jen teda já je můžu mít vysoko protože mám 27,5 kola a tak je místa v rámu hromada.To je na těch blatnikách na suchý zip dobrý, dají se posunout jak chceš vysoko
V podstatě 4× týdně, 29,4 tam, kousek víc zpátky. Bohužel musím projet Prahou takže hlavně cesta zpátky je už trochu adrenalin. Odjezd 5:30 ráno, takže přes zimu fakt TMA! Rekord je těsně pod hodinu ode dveří ke dveřím, jinak většinou do hodiny a čtvrt..
Nevyjíždím když padá voda (nemám nepromok) a nesnáším neustálé čištění kola, či je větší mlha (jezdím po silnici).
Argon Dark Matter – karbon gravel – viz profil :), světlo Lezyne 800, vzadu Varia Radar. Aktuálně sháním nějaké rozumné sundatelné blatníky. Dřív sem jezdil na Scott Foill, ale po sražení dodávkou ho už nechci do Prahy moc tahat. Gravel je na průjezd Prahou ideál.
Oblečení je vždycky problém, jak nezmrznout a zase nebýt zpocený jak myš, ale nějak to vždycky uhraju. Přilbu na zimu s potahem, pod ní čepičku, rukavice běžkové či windstopper. Tretry s neopren návleky a uvažuji o zimních.
Zimní tretry jsou super. Mám mtb a začínám pomalu uvažovat nad silničními, jak stárnu, tak jsou ty podzimy nějak čím dál chladnější.
Hmm.. asi obejdu shopy.
Rozhodně to je první věc ze zimní výbavy co je třeba pořídit. Velké plus je i odolnost proti vodě.
Loni jsem koupil ty žlutý od Force za cca 1900Kč, fungují super… Zapínání trochu krkolomný (nejdřív tkaničky, pak přes ně ještě zip), ale jinak ok.
Letos na jaře jsem v jednom místním malém kameňáku viděl poslední zaprášenou krabici snad několikaletých ležáků NW Celsius přesně v mé velikosti, prodavač na ně nastřelil cenu 700 Kč. Tomu nešlo odolat i když v zimě vyjedu spíše výjimečně :D. Snad poprvé v životě čekám, až trochu klesnou teploty, ať je můžu vyzkoušet.
Předloni. A měl jsem koupit o kousínek menší. Zapínání jako na botách na běžky, normálka. Už jsem v nich letos dvakrát jel.
Už na jaře? ;)
Já ještě ani nevytáhnul ty neopren navleky, jen tenké. zatím mi nepřišlo že bych trpěl. Ale botky pořeším, to by bylo abych na nějaké nenarazil.. i ty Force bych asi zchroupnul.
Nad dvě hodiny po mokrém povrchu, ve větru a 7°C už je příjemnější vzít si zimní.
přesně, u mě i nad hodinu… Blbý je když ráno bylo těch 7 a odpoledne 17. Tak jsem si mohl vybrat jestli mi ráno bude zima v letních tretrách nebo odpoledne horko v zimních… Vybral jsem ranní zimu, a bylo to tak, i přes dvoje ponožky a návleky chodidlo po hodině jízdy začíná prochladávat…
Já mám doma několik kusů návleků na tretry a vše to je k ničemu hlavně co se týče komfortu a výdrže nic nenahradí zimní tretry. A to návleky vozím již 10let. Jasný kluci vozí platformy a normální boty ale já si rozbil hubu na ledu několikrát tedy ve dne, ne ráno za tmy a stejně ty spda vozím :-D Jediná nevýhoda spd je sníh který spda může ucpat. Oblečení na zimu nezvládám, potím se jako prase. Pokud se obleču dobře tak ze mě leje. Když málo tak je mi dobře ale když stojím někde tak hned lehce prochladnu. Funkční oblečení neexistuje pro moje pocení.
V zimě jde víc než kdy jindy poznat funkčnost oblečení. Podobnými stavy jako ty jsem trpěl při zimní turistice (při pohybu akorát a při zastavení zima nebo naopak při zastavení ok, ale při pohybu zpocený) a řešil jsem to lehkou péřovkou v batohu, kterou jsem vytahoval okamžitě po zastavení. Toto jakž takž fungovalo, dokážu si to představit i na kole. Ale minulou zimu jsem objevil materiál Polartec Alpha (konkr. bundu Rab Alpha Direct) a ten mě vyloženě nadchnul – bunda si pěkně drží teplo a přesto je prodyšný, takže při pohybu se neuvařím ve vlastním potu a i při každém zastavení nemusím vytahovat péřovku. Původně jsem ji teda kupoval pro zimomřivou přítelkyni a když jsem viděl, jak je z ní nadšená, tak jsem objednával jeden kousek i pro sebe :). Té Alphy existuje spousta gramáží, u těch nižších si dokážu představit i použití v mrazu na kolo.
Já mám dost problematické nakupování oblečení. Všechno je mě malé. Ale díky za tip
Do haklu mám zimák. Blatníky celoročně. Mám na nich po celé délce reflex, plus přidávám helmu.
Co je mezi vidlici a ramem, to tam mas kousek trubky kvuli odsazeni?
Nene, to je origoš forska.
Ja tu vidlici mam taky. Ono to na te fotce vypadalo divne, jako by tam bylo minimalne 10 cm mezi spodnim hlavkem a korunkou vidlice, protoze neni videt ta navarena vyztuha od spodni trubky.
Jezdím celoročně na GT Grade. Nevyjíždím, když vím, že bude celý den pršet, leží sníh, nebo je méně/více než –5. Chci si jízdu alespoň trochu užít. Nejhorší jsou rukavice, ruce mi prostě promrzají a nohy – zatím návleky. Jinak blatníky, když prší, ale budu muset přidat plácačku, páč odstřikující proud jde rovnou na tretry. Cesta tam 10 km, domů 13 – 29, podle toho kudy. Blikám, odrážím. Ale co pláště? Vozíte něco jiného v zimě než v létě (nemyslím teď extrém s hřeby)?
Nene sprinty dělám vždy na pořádným vzorku. Pořádnej hrubej vzorek je jediná cesta. Jediný co řeším je tlak. Přezouvat pláště považuji za otravu.
Z to co pises clovek nevi jestli tedy jezdis nebo ne:)
Gumy zatim vzdy normal, tlaky vozim na limitu i za sucha takze negativni teploty nic nezmnenily, ale letos urcite nacpu duse a vyrobim hrebikovy pneu ze sjetych, na leto jiz nepouzitelnych. Snad to pak budu moci zase poradne nahustit
Na dojíždění mám tohohle Apače a jezdím celoročně bez ohledu na počasí, těch 15 minut se dá přežít vždycky. Kolo neudržuju a pohon měním komplet po cca třech, čtyřech zimách, mezitím jenom mažu řetěz a přezouvám letní a zimní pláště. Z vybavení bych vypíchnul zadní blatník, je rozdíl mít zadek a záda mokré od deště nebo špinavé od bláta. Samozřejmostí jsou blikačky a odrazky, do tmy se hodí i čelovka, do mlhy moc ne. Oblečení podle počasí. Nejlepší nákup byly zimní pláště s hřebíkama, ideální na ušlapané zmrazky na stezkách.
Prší, nebo neprší, takhle to mám furt.
Ještě že v práci máme sušičku ze staré skříně. Když po cestě zmoknu, tak to dám do ní a za 2 hoďky všechno suché.
+1
U nás v práci všude jen podlahovka. Jediné místo, kde se dá něco usušit je kompresorovna.
My máme ze staré skříně na zbraně. V dolní části je přidělán el. ventilátor (jakési keramické topné tělísko). Dáš do toho zmoklou uniformu, zapneš do zásuvky a teplej vzduch tu skříň vytopí. V horní části trubky jako odtah. Uniforma je za 2 hoďky suchá. Když přijedu zmoklej, tak tam loupnu dres a po službě vyjíždím v suchém.
Favoritka na SH Tiagra-4700.
Jezdím denně přes Prahu, nejkratší cesta jedním směrem cca 13km, když je pěkně a čas natáhnu jednu tak na 40 a univerzální stroj viz foto, aktuálně jsem nahodil na zimu blatníky, kdyby někoho zajímalo, můžu zítra vyfotit. Když je pěkně, tak kola střídám podle nálady, silnice nebo full a taky podle toho, jestli mám nějaký jednání nebo ne, silnička je skladnejší a beru si ji všude sebou:)
Tak jsem to dnes ráno dal bez,,tlamy,,Jsem zvědavej co bude večer.Snad to povolí.
Já to dnes po sedmi kilometrech raději otočil. Uvidíme zítra.
Brno- mírné oteplování :-)
Středa – léto