Zdravím , budu si poprvé odvzdušňovat brzdy sám , mám na to vše krom zmíněného bloku proti vyjeti pístku . Brzdy mám shimano br-mt500 . Nějaký tip co použit jiného ? ????
Zdravím , budu si poprvé odvzdušňovat brzdy sám , mám na to vše krom zmíněného bloku proti vyjeti pístku . Brzdy mám shimano br-mt500 . Nějaký tip co použit jiného ? ????
Zkus vyžebrat v servisu…
Chtěl jsem koupit ale bohužel :/ :D
Ano už mam objednané ale dojde až po víkendu
Strč tam cokoliv, co má 10mm – třeba inbus 10
Já bych tam nic kovového nestrkal…to už bych si to raději vyřezal ze dřeva:-))...... ne fakt, prostě mám rád mezi pistkama něco měkčího.
ptáka?
10mm?
Evidentne
Tiez ma napadla jedna vec co ma 10 mm :P
Napadla mě úzká plastová trubka , taky se mi tam nechce dávat nic z kovu . Díky za info něco v práci vymyslím :) nevěděl jsem jestli to jde i bez origo bloku :D
Pokud rozbiješ píst tím inbusem, tak už budeš vědět, že se nemáš nikdy pouštět do jakékoliv opravy čehokoliv :-)
Co dát něco tenkýho mezi desky a kotouč?
A pak je roztlacis a prdnes membranu…
Tak správně by se měly roztahovat vždy s povoleným šroubkem.
No když si na https://si.shimano.com stáhnu dealer manuály co mi Shimano nabídne k mým brzdám (BR-M615), tak v oddíle, kde se popisuje výměna destiček, není ani zmínka o tom, že by se před roztažením destiček měl povolovat šroub na páce.
Osobně se mi asi 2–3 krát stalo, že při výměně destiček z páky vytekl olej a páka i řazení byly zamaštěné. Nicméně když sem to očistil, tak už to dál neteče a brzda funguje. Výměnu oleje v brzdě mi zatím vždy dělal servis.
U 7100 je:
Než budete zatlačovat písty, připevněte nálevku k brzdové páce. Membrána brzdové páky může být tlakem oleje poškozena.
No vidis :D
A pak si vyber, u těch M615 je jenom
Note that there is a risk of oil overflowing from the reservoir tank.
Tak snad u nich riziko poškození páky skutečně není nebo je minimální.
u M615 (a tehdejších SLX, XT, ..) byla membrána udělaná jinak a byla odolnější. U těch nových praskne snáze a proto ta připomínka v návodu.
To je tedy super inovace.
Každopádně dík za potvrzení, že s nemusím strachovat, že moje brzda není v pořádku.
No pro výrobce je to rozhodně super inovace a správný naschvál že se ta membrána snad ani neprodává jako náhradní díl, odejde díl za 10kč a koupíš kompletní páku
Kde je problém? Stejně je lepší při výměně desek zrovna odvzdušnit.
problém je v tom že když to dělá někdo třeba prvně a zapomene při výměně destiček vyndat šroub a zničí si membránu protože to před tím nějak blb přeplnil tak zahodí celou páku na místo toho aby mohl za 20kč koupit membránu a prostě jí vyměnit.
Samozřejmě pro někoho kdo to dělá pravidelně to problém není, prostě při výměmě destiček srovnáš páku vyndáš šroub na páce dáš kalíšek a není problém, dělám to taky tak :-)
Ani to nemusí dělat prvně, u starší generace to nebylo potřeba a teď najednou je, koho by to napadlo.
ptal jsem se kdysi na nějaký těsnění do tuším pumpy tektro, bylo mi vysvětleno, že se to nedělá, protože na západ od nás je práce tak drahá, že se jim to nevyplatí a že tedy mají nejmenší díl páku, třmen, hadici
V Kanadě to rozhodně platí. Práce je často dražší než nový díl. Ideální to není..
sice chápu argument, proč vyndavat kotouč a desky při odvzdušnění, ale na druhou stranu, nechceš to mít odvzdušněné právě na kombinaci destiček a kotouče?
Nebylo tu ted dost pripadu praskle membrany na pace?
Taky dolívám kapalinu podle stavu ojetí desek a kotouče, stačí nebýt úplný ocas.
Zapomenes a je to hned :)
Nesmíš to dělat na poslední chvíli a musíš si vytvořit svalovou paměť. Já to dělám tak, že pokud měním desky, rovnou odvzdušním i brzdy ;-). Takže vždy s kalíškem … A když dojezdím, dělám si vždy malý servis (kontrola šroubků, desek … očištění odpružení).
Ale souhlasím, že to není blbu vzdorné řešení ;).
Každopádně u Shiman mi přišlo, že odvzdušnění na kotouč / desky zajistí teprve ten správný pocit na páce :-/ … takže já tak fungoval celou dobu, dokud jsem je jezdil.
Jako mne se to nestalo. Vychazim z temat tady na B-F.
U starych Shiman to tak bylo vzdy – prelit system a bylo to lepsi.
U tech novych to moc riskovat nechci :). BR 985 to snesly. Ale to je porad jiny rocnik.
U 8120 taky v pohodě
netuším, já vás nesleduju, pro mě je odvzdušnění brzd na všem možném každoroční rutina a neumím si představit, že budu odvzdušňovat jinak než na kotouč – pač to u většiny keplů vymezuje vůle
Nemusite sledovat mne. Ale staci to, co se na BF obcas objevi: https://www.bike-forum.cz/…-olej-z-paky
jelikož si technicky s kolem vím rady, takže jdou tak nějak technické problémy většinou mimo mě pokud zrovna nejsou na první stránce nahoře, aby mě to zaujalo
Aha. Ja to tady parkrat zahledl. A tohle mne prave zaujalo.
A co tak mam pocit, neni to jen lokalni… Hodne se shani paky.
Asi jako keramicke pistky :)
dřevo ;-)
Cokoliv co se vejde do trmenu mezi plně roztažené pistky, mám na správný rozměr obroušený kousek dreva
Narvi tam fixu… nebo prupisku.
Jako náhradu můžeš použít 10 mm inbus vražený do třmenu. Případně 3D tisk, pokud máš k dispozici.
Dřevěný kolík na prádlo je přesně to, co potřebuješ.
Já tam strkám kombinačky, co mám doma. Kupodivu stejná šíře a jak se zužují, tak mi krásně zalezou do třmenu a drží pístky po celém obvodu
Omlouvám za off, ale to dnes lidé vyrůstají v nějaké sterilní bublině, bez nápadu, invence, myšlení?
Vždyť stačí vzít kousek dřeva, v tomhle případě 1cm a problém je vyřešen, mnohem rychleji než u sezení za počítačem a pročítání fóra.
Ještě jednou sorry, ale tohle mě docela zarazilo …
jojo na tohle by mohla být ideální guma na gumování, pokud bude mít ten rozměr tak jsou pístky určitě v bezpečí, jinak já mám teda kousek palubky která měla přesně těch 10mm a je to přesně ono :-)
Ne, tam proste MUSI byt orginal od Shimana! Zadna improvizace neprichazi v uvahu… Jinak to nemuze fungovat
Ironie samosebou :-)