Přebíral jsem dílnu a narazil na dva parádní kousky.
Řazení 3×8 na jednu ruku Synchro Shift a odpružený představec Phantom
Přebíral jsem dílnu a narazil na dva parádní kousky.
Řazení 3×8 na jednu ruku Synchro Shift a odpružený představec Phantom
Ten Phantom byl myslim cesky vyrobek, nevis?
Vyráběli ho v německé licenci od IMPROMAT. Byl jsem si pro něj v areálu VŠ v Praze v Motole
ten odlitek dělali v Mesitu Uh. Hradiště, ale pro koho to bylo, to nevím
Francúzsky Synchro Shift bol odkúpený firmou Shimano. Dnes jeho vylepšenú verziu ponúka Di2 XTR.
Di2 je elektronické, Synchro shift byl čistá mechanika, to spolu myslím nemá nic společného :-)
Fakt? Ja som však písala niečo iné.
Tak promiň, ale nějak jsem to tedy nepochopil :-)
„Francúzsky Synchro Shift bol odkúpený firmou Shimano.“ T.j. odkúpený bol aj patent na Synchro shift a radenie prehadzovačky a prešmyku jedným ovládačom. Odvtedy sa nikde u nikoho tento systém neobjavil pretože Shimano vlastní patent. Patent a princíp radenia jedným ovládačom (radiacou páčkou) uviedlo Shimano v zdokonalenej verzii u Di2 XTR.
Jo tak to jo, takhle to má logiku :-)
Jak to Synchro fungovalo principialně? :)
Unitř jsou kulisy, které jsou nastavené tak, aby se nekryly převodové poměry a na rychlost 1 byl zařazený nejmenší tác a největší pasorek, na rychlost 12 největší tác a nejmenší pastorek. Který tác je zařazený se pozná podle toho ve kterém ze tří okének na řazení se číslo objeví.
Naladit to bylo peklo, ale fungovalo to. Problém byl, že se to muselo ladit dost často, takže jsem to po čase strčil do bedny :-)
Wow. No ale měnit lanka bych u toho teda nechtěl :D
Ten představec jsem si koupil někdy v roce 1993 a protože jsem pak kolo i představcem přesunul tátovi (který poslední roky už na kole nejezdí), tak je tam funkční dodnes.
Když jsem vozil děcka na sedačce, jezdil jsem s tímto představcem (viz foto), protože na toto kolo se dala sedačka bez problémů namontovat…
ty ponožky v sandálech patřej taky minulosti :D
Nejsou IN, ale je to hygieničtější a kamínek pod bosou nohou dovede pěkně potrápit
Hygienictejsi nez primo vetrana noha? Nebo jsou ty sandaly putovni a chodi v nich vice lidi? :)
Kaminek ponozka taky nezachrani, naopak se o fusekli pod nohouzasekne a nejde tak dobre vytrepat.
Proč se tedy nosí ponožky do běžných bot a do sandálů nee?
Protože bota obepíná celou nohu, zatím co sandále jen na třech bodech a není jí potřeba pro vstup a výstup z obuvi.
V sandalech (Lizard s kozenou stelkou) odchodim tak polovinu roku. Ponozku si ale do nich beru castokrat, a to po ranu kvuli zime. Az se pres den otepli, leti do batohu. Nejake modni trendy mam u …, dulezitej je pocit.
Asi tak, někdy je prostě na uzavřenou botu teplo a na sandály na boso zima.
Běžný plný boty nevětraj tolik jako sandály – v nich se ti noha nezpotí a neni potřeba fusakle, v plných ano. Proč se nenosí ponožky (prstový) v žabkách když je to tak nehygienické?
Někomu se noha zpotí i v sandálech (zejména odspodu), takže bych ponožky obecně nezavrhoval. Navíc pohled na plesnivé nehty, popraskané paty apod. není zrovna estetický.
jsem rad ze nejsem jediny komu pripadaji hnusne chlupate chlapske nohy naboso v sandalech (navic jeste v takovych tech gumovo-sustakovych) jako cisty kentus.
zato ponožka v sandálech je silně estetická:D
Změní-li se móda, budeš hlasovat pro ně?
Je to jako se zde legendárním „29 nebrat“. :-D
tak treba v japonsku se prstove ponozky zasadne nosi.
Mně se teda noha v sandálech potí, a zespoda fest. Plný boty nosím do města jen pod nulou nebo k obleku :)
a to, že šlapeš v prachu z holubích a psích hoven ti nevadí?
???
no že zdejší ulice nejsou zrovna čisté a ještě chodit v tom bordelu naboso?
V sandálech s tenkou ponožkou není na boso :)
aha, já jsem měl dojem, že hájíš zásadu: V sandálech jedině na boso. sorry jako :-)
Jako když šlápneš na lego?
Neřekl bych http://prozeny.blesk.cz/…ho-leta.html
Některým ženským to slušet bude, některým holt ne. 8-)
Prostě někomu se nohy potí a někomu skoro ne, ale móda teď zrovna velí v sandálech naboso. Musíme i když se nám to nelíbí poslouchat, kuwaaa.
Nevidím problém v tom, aby si každý chodil v sandálech tak, jak mu to vyhovuje ;-).
:D Aneb „parádo trp!“
Při úklidu jsem našel další kousek :-)
Raketový pohon? :)
ne ne, tenkrát se dofukovalo CO2 z klasických bombiček na sodovku, sice to vážilo tunu, ale fungovalo to :-)
Někde jsem četl teorie o tom, že plášť nebo galda má po naplnění CO2 menší valivý opor, než se vzduchem.
Nespletl sis to s heliem? :D
Nebo dusikem.
Je to možný :-) myslím, že to bylo v nějakém rozhovoru se Sosenkou, kdy ze sebe dělal, jak je hrozně znevýhodněnej.....
Tak ideálně tam narvat vodík, aby to do kopce nadnášelo. Jenom bacha na jiskry :-D
Ale s jiskrama by to nadnaselo jako Spaceshuttle. :)
A co na to mravenci?
Mravenci jsou prtavi a maji malou spotrebu kysliku…pokud bubed neco tak maleho potrebuje dychat. Kazdopadne, poku by predtim dukladne vyvevou neodsal vzduch (a to az na levev UHV), nejaky kyslik tam zustne mrravenci zivot nebude v ohrozeni.
wat?
maly tvor = malo kysliku pro preziti…
přesmykač
To som vedel, ze to tu najdem a treba povedat ze vobec nemas pravdu.
Jednoprevodnik si dovolia len dva typy ludi:
Prvy – dupaci co maju skvelu kondicku a velku silu v nohach.
Druhy- lenivi enduraci, ktorym to na to ich hopsanie staci, kazdy strmsi vyslap tlacia vedla bajku a rovinate presuny nejazdia, lebo do lesa jazdia autom.
Myslim ze netreba dodavat do ktorej skupiny patri drviva vacsina bikerov s jednoprevodnikom.
Za pár let si na přesmykač na horském kole ani nevzpomeneme. Drtivá většina bajků bude elektro (tam je přesmykač zbytečný). Bez elektra zůstanou asi jen ti nabušení dupači-prestižáci-závodníci-už dnes jednoplackaři.
Zapomněl si kategorii staromilců a konzervativních dědků, do které budu patřit já :)
+1
3×10 a nikdy jinak XD
…se taky hlásim do kategorie – za konzervativního (a protivnýho) dědka.....i když jen 2 × 10 :o)
…i já :-) Přestože jako ‚lenivý endurita‘ si do Komořan zajedu vlakem, a pak 2krat10 či 3krat10 :)))
Sram už oficiálně zastavil vývoj mtb přesmykačů a postupně zastaví i jejich výrobu. Sází vše na jednoplackove systemy. Uvidime, za jak dlouho se tímto směrem vydá i Shimano.
Hele, proč ne… Tedy, nabídne-li v dohledné budoucnosti nějaká 1 x sada rozsah a odstupňování převodů odpovídající dnešním 3×10 bez padání řetězu z největšího pastorku při protočení klik dozadu (ano, to se v terénu občas hodí) a to vše za rozumnou cenu řekněme na úrovni Deorka… Zatím mi to ale zní jako utopie. Stávající 1 x není pro mé účely použitelným řešením.
A taky zachování rozumný hmotnosti a velikosti a bez zhoršenýho odstupňování.
Protože 3×10 má rozsah přes 600%, takže by na to musela být kazeta 10–60z+ a nejmíň 15 rychlostí. :) A to prostě nechceš.
Nepamatuji si to přesně , ale koukal jsem se na kalkulátor a myslím, že Sram Eagle rozsah 3×10 11/34 nahradit dokáže.
Kdyz vezmu krajni 40/11 a 22/34, tak nedokaze, natoz pak kdyz je desitka spis 11–36, 11–34 mam na devitce.
3×10 je 11/36 kazeta. S 22/30/40 to dá 595%. K tomu má Eagle ještě dost daleko s 500%. Nicméně těch 500% už se celkem dá i pro univerzální kolo. Větší problém je to hrozné odstupňování 10–12 na začátku kazety.
To asi jiné nebude, protože Eagle kazeta má horní pastorky narrow wide a tak musí být na všech pastorcích sudý počet zubů, aby to fungovalo.
Se trochu zamysli nebo podivej na odstupnovani, pocet zubu na kazete je uplne nezavisly na NW prevodniku. I na sram kazetach nekolik lichozubych pastorku je.
Me treba 10–12 vubec nevadi, stejne desitka neni na bezne pouziti, roviny jezdim na 14z, kdyz jedu rychle tak na 12z, 10z jen z kopce nebo s vetrem v zadech. Mit 10z na roviny znamena, ze mas nejspis prilis maly prevodnik nebo rozsah. S Eaglem GX bude vetsina lidi vozit 36 nebo 38z prevodnik a nebudou mit s odstupnovanim takovy problem.
Ty se nauč číst a zamysli se nad sebou… ;-) Píšu, že dva největší pastorky na kazetě jsou NW!!!
Poslednich par dnu jsem na Eaglu najel trochu vic a zda se, ze rozsah je dostatecny. Po rovine pri kadenci neco kolem 95 se da pres 40km/h a do kopce se da plazit kolem 5km/h pri rozumne kadenci. Konecne.
Co máš za kliky? Padá ti to z největšího pastorku při prošlápnutí dozadu?
montoval sem 4× Eagla a dá to 2 otočky dozadu bez problémů
Takže budu muset přidat podložky pod převodník…
jo je to o řetězové lince
Hele pánové a nechcete si tu odbornou debatu o jednoplackách přesunot do vláken 1× cokoliv atp. ?
Mně to taky nepadá a to mám řetězovou linku bídnou 52 mm.
na boost je to akorát :D
Jj, ale mám klasiku 142X12 mm. :-D
potřebuješ tak 2mm dovnitř no :D
vyřešeno :-D
Opravdu je ovál 34 lepší jak klasika 32?
První dojem je, že pro mně jo. Uvidím po sezoně, ale každý to může mít jinak… :-)
Pro nas co neumime slapat do kruhu a radsi slapeme zeli je siska docela prinosna :-)
Typická desítka je spíš 11–36, ne? A převodníky 22–30/32–40/42.
10sp 40–22 × 11–36 dává rozsah 595%, 11sp 40–22 × 11–40 dává 661%.
Takže aby to bylo srovnatelné musel by Eagle mít ještě o 10 zubů víc a to by tam pak skoky mezi převody vycházely v průměru přes 16 %.
To je pravda a právě ty skoky mezi převody na 1 x považuji za největší problém. Osobně chci bike, který mi umožní „jet na plno“ (prostě protože mě to baví) a to kdekoli – do kopce, z kopce, rovinky. Protože však zdaleka nedisponuji „motorem“ parametrů toho, co vozí Jardu, větší rozsah pevodů a jejich jemnější odstupňování je pro mě nezbytnost. Jednoduchost, gramy a cool faktor 1 x tomu bez zaváhání obětuji. Jiná věc je využití 1 x v Enduru. To ale není má disciplína. 1 x tedy spíše než za evoluci považuji za paralelní větev.
Tady je ovšem nejvíce podstatné to, že s 1 x něco vypadáš hustě, skoro jako Jarda K. S 3×10 jako stará konzerva.
+1
Ovšem nám starejm konzervám je to jedno :D
No ty woe.
Proc tady porad nekdo vytahujete razeni typu 3×10 a rozsah 600% ? Proc ne nejake klasicke 3×8, nebo 3×9, u kterych jsem v zivote neslysel, ze by si nekdo stezoval na maly rozsah? Aha, protoze ty starsi typy by uz byly nekterym 1× neco v pohode nahrazeny. Ale ackoliv stejny rozsah u stareho nevadil, u noveho to vadi.
Klasická 3×9 11–32 a 22/32/44 má rozsah 580%, takže ani Eagle jí stále docela výrazně nestačí ani po stránce rozsahu (chybí mu 1–2 rozumně odstupňované převody).
Jenže rozsah neni vše, na každém převodníku na trojplacce využíváš cca 5–6 převodů vzadu, takže 3×5 až 3×6 = 15 až 18 rychlostí, takže i přes větší rozsah pořád jemnější odstupňování než na zmiňovaném Eaglu.
Kdybych měl srovnávat nejnovější 3× = 22/30/40 a 11spd 11–40 vzadu (9spd kazeta 11–32 rozšířená o 36 a 40z), rozsah vychází na 660%. Eagle má skoro o čtvrtinu míň.
S odstupnovanim souhlasim. Tam tezko muze kdykoliv 1× souperit s trojprevodnikem.
Ale stejne porad nechapu ten rozsah. Osobne jsem jezdil nejaky stary 3×7, a dva 3×8 – a nikdy mi zadny z tech systemu nepripadal, ze by mel nedostatecny rozsah. Zrovna nevim jake ty kola mely prevodniky a kazety. Mozna by se mmi o neco lehci prevody hodily. Ovsem do rychlosti jsem s zadnym nemel problem a dalo se slapat nad 50km/h z kopce v pohode.
Takze uplne nechapu proc je potreba nejaky znatelne vetsi rozsah.
Aby se do kopca dalo pohodlnou kadenci 5km/h a z kopca 60km/h+. :)))
Na 3×8 jsem mel 22–32–44 a 11–30. To asi Eagle taky nedava… Na 29" mam aktualne 22–32–39 a 11–34, na kopce treba na Garde bych tam asi dal 36.
Já ti rozumím, ty chceš, abychom tě tady pochválili, jak ti to dobře jezdí.
Konečně to někdo pochopil :-)
Tak, současný 8 sp Altus má 42–22 × 11–34, což je 590%, čili rozsah okolo 600% není výsadou vyšších řad. Srovnávat s nějakými historickými řešeními mi nedává smysl.
Zbavit se dvojího řazení by rozhodně bylo fajn, ale 600 % a dobré odstupňování nabízí (z toho co sem našel) jen převodovka Pinion P1.18 a proti tomu je Eagle levná sranda.
"Drtivá většina bajků bude elektro " – a to sa ti dnes v noci snivalo? povedz nam co este sa ti prisnilo.
Před cca devíti lety jsem tu na B-F tvrdil, že drtivá většina hardtailů bude za pár let 29-er a 26-tkám zvoní umíráček. Taky se mi tehdy někteří krátkozrací smáli.
sorry, ale si uplne mimo. Ano, 29" vidis casto na bike forach, v bike casopisoch a v inzercii, ale pravda je taka, ze vacsina cyklistov jazdi stale 26". Virtualny svet je od toho sveta tam vonku uplne iny, vieme?
btw, zabudol si na 27,5, aj v segmente hardtailov, ktory spominas, ma svoj nezanedbatelny podiel.
To je jednoduché.
Kdybych odhadl, že životní cyklus MTB kola BFU (nemyslím B-F usera) je cca 20 let, tak jsou v provozu v podstatě kola minimálně od r.1997 (realita bude spíš ještě o 5 let jiná). Krom toho bude možná až 90% prodejů v kategorii pod 12 tisíc Kč (dnešních), takže kola levná a nejlevnější supermarketové plečky. Módní výstřelky jako 29" (vyjma GF), 27,5", různé fatbiky a plusy jsou v tomto ohledu žhavou technologickou novinkou a v absolutním počtu nemají proti 26" ještě pár let šanci, musejí si počkat, až 26" nebudou ani na nejlevnějších plečkách a ty již existující nebudou schopné ani přepravy před hospodu, pro rohlíky a zpět.
to už ale mluvíš o cyklech v podstatě geologických
To je pravda, ale uživatele jako můj Strejc co 17 let jezdí na staré 26' a není ochoten cokoli vyměnit/koupit nové dokud se to nerozpadne na prach bych nebral za Bernou minci. Myslím to v dobrém, ale tady těžko hovořit o nějakém vývoji.
Oproti tomu lidé třeba na BF? Kolik je tu 26 (teď nemyslím věk:-)? A na čem letos valí Santa Cruz?
povedz preco si si taky isty, ze vacsina BF userov nepouziva 26"?
neviem kolko je tu presne ludi, ale povedzme aspon 50 000 (btw slovensky mtbiker.sk ma 72 000).
teraz si zober kolko tychto ludi prida svoj bajk do galerie. Je to len velmi maly zlomok z celkoveho poctu.
Ano, vacsina z pridanych bajkov su 29 alebo 27.5, ale na zaklade toho to nemozes zovseobecnit a aplikovat na vsetkych 50000 clenov fora.
Tak nějak. Mám 10 let staré 26" HT na XT se 100 mm zdvihu, a v partě je i větší veterán – 17 let starý Modus s Judy a na véčkách. A to rozhodně nejezdí jen po asfaltu a polňačkách ;)
Chudák malej. Proč mu nikdo neřekne, že se na tom nedá jezdit? To jste kamarádi?
Protože nám vždycky ujede :D
:D
no jednou se zadařilo, ráfky mu namrzly. . . . . . :-)
V bahne ma taky problem, drhne mu to o brzdy :D
Zajed si do Alp a uvidis, ze budes jeden z mala, co busi do kopce za svy. Bohuzel. Tady to zatim neni tolik kvuli cene slusnejch elektrobiku, ale ono to zlevni. I na blby Sumave uz jsou dneska klasicky kola skoro v mensine…
ok, ale aspon na tej ceste tam v Alpach to snad zostane v klasickej rovine bez motora. A ked uz sa nejaky ziletkar s elektroziletkou objavi, tak ho tam normalni ziletkari zozeru zaziva.
Jo ziletkari to je ina sorta, poslu ho do skarpy nazrat sa hliny.
Snad se letos v zari dostanu na Stelvio open, tak dam pak vedet, kolik se jich valelo ubitejch v prikopu :-D
Ještě jsi zapomněl na pozéry co to mají protože to jezdí všichni ostatní :)
Na testfestu jsem nějaké ty jednoplacky zkoušel a měl jsem obrovskou radost když jsem se vrátil domů ke svému 3×10. Ani 2×10 na kolegově RBčku není ono, možná je to jen o zvyku ale zatím se mi 1× nelíbí, vydává to divné zvuky a ten rozsah mi nestačí.
Argument o divnem zvuku je divny :-)
Chapu to, taky mi to dela divne zvuky.
Pořád to šustí protože řetěz je skoro pořád křížený.
Bullhorn řídítka. I když já sem si je kupoval na kolo-krosse v roce 98 a do teď je táta vozí když sem mu to kolo dal.
Tak sandály k devadesátkám patří :-) ale popojedeme, další archiválie, co garáž vydala, ještě k tomu patří podkova, tu najdu, to je jenom otázka času :-)
Podobné mám někde v šufleti.
Já to na „gravebiku“ vesele používal ještě před půlrokem než jsem koupil mini-V a dokonce jsem tyto kyvkové posilovače koupil jako funglovky u Švece: http://www.cyklosvec.cz/…-cantilever/
Takže žádná historie, ale dodnes běžně prodávaný komponent :-)
Presne tento jsem vozival na predni brzde. Na zadni jsem mel nejaky kladkovy, byl to myslim cesky vyrobek.
kangaroo
(Vinohrady. pan Novotný)
STX RC úžasná sada
Ne, je to jen nejpřeceňovanější sada na BF.
Kliky šly pro svou velkou hmotnost použít např i v boji jako palcát nebo řemdih :-).
No nevím, já by spokojený a ocelák z 1991 osazený kompletní sadou STX RC vážil 13 kg, takže to tak tragické s tou váhou sady asi nebude .-)
Předpokládám, že ocelák z roku 1991 nebyl původně osazen sadou Shimano STX RC, protože ta světlo světa spatřila až roku 1995. Byl jsem hrdým majitelem její části (kliky a cantilever brzdy) na svém prvním MTB z roku 1995. Myslím, že přecňovaná ta sada rozhodně není – byl to ve své době etalon střdní třídy. Nejlpeší poměr cena/výkon – ne každý si mohl dovolit XT/XTR. A povrchová úprava toho prvního STX RC byla prostě nádhera. Dodnes mám ty kliky na svém retro biku (v galerii) a pořád vypadají hezky.
Jinak rok před tím (1994) dělalo Shimano „lepší“ STX pod názvem STX Special Edition. To byl předchůdce STX RC.
Jasně, nejprve jsem asi sezónu dvě zjišťoval, co vše je špatně a pak začal, pomalu ladit. Nejprve jsem pracně sháněl hlávko a další nezbytnosti od Ritchey a pak čekal na STX RC a myslím, že už na podzim 2004 bylo na krámě, ale ruku do ohně bych za to nedal, jak se říká, kdo si pamatuje devadesátky, tak si je moc neužil .-)
Náby STX SE jsem měl. Krásný tmavě šedý byly.
Mám doma přehazku…kdyby někdo něco :)
a já mám přesmyk. (jen ho dohledat)
Řezeni na šaltr se zavzdušňovalo, co si pamatuji ;-)
Řazení STX RC se zavzdušňovalo? nějak jsem si za těch dvacet let, co to řazení mám, žádné hydrauliky nevšimnul.....
Asi špatně koukáš. :)
No čučel jsem jak puk, když se mně to stalo, ale dělo se to víc lidem, hlavně v zimě…
Tak to bych prosil vysvětlit, mám ho doma komplet a tedy nějak mě nenapadá o čem je řeč, ať dělám, co dělám vše je to mechanické
Tak předpokládám, že „zavzdušňováním“ je myšlen chod naprázdno (promáčknutí). To se stávalo a stává i u jiných a novějších řazeních. Bývá to zatuhlou vazelínou, což způsobuje, že západka v řazení se nevrací. To je celá záhada. Stačí vyčistit a namazat.
Bingo, to je ono :-)
Takže zatuhlé vazelíně v mechanismu se řiká zavzdušnění. To jsou věci :-)
Musel si to napumpovat páčkou a pak se to chytlo, prostě ti šla páčka na prázdno…prostě jak zavzdušněný :-)
*1 :)
Stále v provozu
Letos 23 sezóna, najeto více jak 60tkm.
k čemu ej ta věc na vnitřní straně brzdové páky?
Tam je prichycene lanko.
Snad nejlepší/nejhezčí sada XTR M900
hlavně šaltr se smykem byl krásnej…
Souhlas.
Ten přesmyk ale určitě není to dobové XTR, že?
Není, je to nějaké alivko, nemam rad horní objímky, jen mužů říct že cele to kolo bylo velké dobrodružství.
To je škoda že to nemáš komplet. Já měl od nova toto kolo a bylo to fakt žrádlo.
Mne vůbec néva že mam tam alivko, v šuplíku mam XTečko, ale jak říkám u mne dolní objímka frčí. To kolo jak je, to bylo velké dobrodružství na několik let, už jsem to kolo par krát odkládal s tím, že budu jezdit na novějším, a pokaždé se vracím k němu.
Jaká prosím byla pořizovací cena?
Já jsem chytil averzi ke spodní objímce hned jak ty přesmyky vylezli. On tam po nějaké době vznikl vakl a přesmyk klepal. Dávala se přes něj gumička aby toto přestalo. Mě na těchto veteránech také baví dělat, ale jezdit bych už na tom nechtěl.
S cenou.Tak to radši ani nevím. Já to měl z rámci šedého sponzoringu. Prostě prachatý kamarád :)
Mne to nedalo, a šel jsem hledat XTR M901, takže to vypadá že budu o litr lehčí. Dekuji.
Není vůbec zač :D
No nevím, kamoš to měl, já jsem tehdy měl železnýho butovanýho Wheelera a když mě to pujčil, tak to byl hrozný kostitřas oproti tomu železu. Proto jsem si nikdy hliníkové HT nepořídil.
No ten hranatý trojúhelníkový profil, místo horní rámové trubky, opravdu nějakým pohodlím vůbec neoplýval. Ale když byla cesta rovná( ideálně asfaltka) tak to jelo jako kráva…
crud cog hog. nedám na něj dopustit
hugina '98 (i cog hog je vidět :-))
a závitový hlávko 1 1/8" shimano deore xt (stále nikdy nenasazené, bezpečně uložené v šuplíku…)
Bych si mohl otevřít muzeum, to je jen část toho co si schraňuju, rámy a spousta dalšího by to tady jen zahltilo, takže vkládám jen to, co už sem bylo jednou vloženo :-)
http://www.bike-forum.cz/…trocha-srotu
http://www.bike-forum.cz/…n-in-1995-96
http://www.bike-forum.cz/…a-retrobajka
http://www.bike-forum.cz/…se-to-schazi
http://www.bike-forum.cz/…ska-v-garazi
http://www.bike-forum.cz/…-ze-nerostou
http://www.bike-forum.cz/…vni-generace
Paráda !
Pecka… Ty věci je vážně škoda použít.
Tohle je opravdu nádhera. Holt doba, kdy měl ještě tuning smyl a pokud na to člověk měl, tak se mohl krásně a často i velice barevně odlišit :-) Miluju 90's.
Rollamajig, zabiják opratí u přehazovaček :)
Asi se příjemně sundavá zadní kolo, že? =)
Popravdě mě při sundávání kola vůbec nenapadlo se nad tímhle pozastavit, prostě vyhnu bowden kolem upínáku :)
Aha, podle fotky jsem nemyslel, že je tam taková vůle. Taky mám na kole „bezopraťovou!“ přehazovačku X9 a tam ta vůle je celkem velká
Mám tento..nejetý
..
Paráda !
Dvakrat mi prasknul v tom upevneni serizovaciho sroubu, a nebyl jsem sam. Na vetsi jezdeni to nebylo, po dvou reklamacich jsem poridil prvni odpruzenou vidli.
kliky CODA
Garazovky se mi nikdy moc nelibily a tyto Cody tak nejak vypadaji. Ale zajimave a hlavne na tu dobu jsou, to zas jo.
mavic d521 ceramic (možno si na zápletech všimnout i tune rychloupínáků, pravděpodobně z konce 90. let. mám k nim i asi nejstarší verzi černých tune big foot klik)
Ráfky mam stejný…akorát probrzdeny od rafkovejch hydraulickejch magur.
já je kupoval před 6 lety u uk v new old stock stavu :-) jen mi mrzí, že to byly snad jediný ráfky s keramickým povrchem širších jak 17mm… přestali je dělat tuším v roce 2003, po přejmenování na 721
Dalších par věci co mam. A zkusím to tady, poptávám přehazovačku XT RD-M735 Short Cage, nebo XTR RD-M900