• a.lexi.a

    Ahojte,

    dotaz jaké kolo si mám pořídit. Mám v plánu jezdit převážně sjezdy apod.. (teprve budu začínat na s jezdec), ale občas bych chtěla nějaký ten výšlap a ježdění po horách.

    +aby cena neprevysla přes 20 000.

    Tedy něco mezi DH a HT.

    S horským kolem mám zkušenosti ale už má něco za sebou a jak říkám chtěla bych něco s čím bych se na sjezdech nezabila.

    • taky počítám že než se někam dostanu něco nějakou dobu bych jela po silnici, ale to je zanedbatelné…

    Takže děkuji všem za rady

    0 0
    • Georrge  

      Na čistokrevném DH nikam po silnici nedojedeš. Takže spíš nějaký enduro / trail bike a jelikož 20k je dnes bohužel žalostně málo, tak spíš tak nějaký trail HT. Co bazar?

      0 0
      • novas752  

        20 je dnes žalostně málo i na trail ht.

        0 0
      • a.lexi.a  

        Bazar je v pohodě me jde spíš o ten typ a druh kola jakože… co mám vůbec hledat

        0 0
        • novas752  

          Začal bych trailovým kolem, vzhledem k rozpočtu trailovým hardtailem. Pokud do toho v blízké době nechceš dát víc peněz za lepší díly, tak rozhodně bazar, něco tak 3 roky maximálně staré, ideálně s teleskopickou sedlovkou, vzduhcovou vidlicí.

          1 0
        • Georrge  

          Jestli věk 15 sedí, tak vem nějaký trail HT z bazaru (popis viz novas). Možná ještě porosteš, vyzkoušíš si jak takové kolo funguje, neutratíš nesmysl, časem si koupíš něco lepšího a už budeš mít lepší představu co.

          0 0
        • gersa  

          Učitelku češtiny ?

          3 7
    • novas752  

      No máš v tom slušnej guláš.

      DH kolo je speciál určený jen a pouze na ježdění z kopce, nikde jinde se na tom jezdit nedá. A za 20 nic takového v použitelném stavu stejně neseženeš ani nové ani bazarové.

      HT jakožto Hardtail je pouze označení kola s odpruženym přednim a neodpruženym zadnim kolem (narozdíl od celoodpruženého „full“), klidně to může být crosscountry, trailové, enduro nebo i sjezdový HT.

      1 0
    • Tomcat  

      Doporučuji stránky Dolekop.com tady jsou hrozně starý boomerři a neporaděj. Tam ti budou rozumět. Hlavně je tam super bazar kde nějakou tutovku seženeš.

      1 4
      • esmo  

        Nevím jestli si děláš legraci, nebo jsi tuhle pitominu myslel vážně… :D

        1 0
        • Tomcat  

          Zcela vážně si dělám prdel.

          Pokud týpek neumí použít Google, hádám takový dotaz by tu nezakládal.

          Pravděpodobně nad pokusy o rozumnou odpověď o kterou se někdo dole snaží, se leda nějaký trol udělá. Asi tak ;-)

          1 0
    • tigermoth  

      Dolekopcu zdar, vítej na fóru a hlavně se nenech odradit, mezi spoustou mudrlantů a brouků pytlíků určitě dostaneš i praktické rady. Zkusím přispět svýma.

      1. Za 20 klacků pořídíš OK stroj na bazaru, nikoli nový. Asi tam budou nějaké kompromisy, ale neboj se toho, jezdit půjde a to je hlavní.
      2. Jelikož se chceš přibližovat na svoje lokality po vlastní ose, bylo by vhodné kouknout po něčem se zdvihy vepředu a vzadu cca 140–160 mm – po modernu se tomu říká Endúro :D Za 20 litrů to ale na bazaru bude hodně olítané, s tím počítej.
      3. Koukni do mojeho profilu, je tam ocelový HT (neodpružený zadek) s vidlicou se zdvihem 140 mm – pro začátek by něco takového mohlo být tvůj nejlepší kámoš, zadní tlumení se přeceňuje :D (a teď do mě). Postavil jsem ho s pomocí bazaru za 20, rám a vidle byly nové. Šlo by to i daleko levněji. Lítat se na tom dalo taky dost dobře, si měl vidět ty insta jezdce na Rychlebech, když jim to nandával vágus na HT.
      4. Bazar na Dolekop.com je tvůj druhý domov. Taky jsou tam články a celkově materiál z téhle oblasti, dobré na získání přehledu.
      5. Hlavní je neřešit a jezdit. Není potřeba mít všechno nové, moderní, odpovídající vkusu internetu. Frýrajd je anarchyje, něco sežeň a pal to z kopca. Ale nešetři na dobré helmě, rukavicách a chráničích – aspoň kolena a páteř.
      5 0
      • kycis  

        Neda se nez souhlasit.

        Jen me vzdycky rozesmeje ta radost a pohrdani jezdcu na levnejch kolech kdyz predjedou nekoho na drahym stroji. Vzpominam na svoje mlady leta, kdyz jsme s kamosema na maratonech opovrhovali tema pupkacema na drahejch strojich se slovy „kdyby mi to radsi dal, kdyz jezdi takovy ho..o :-) “

        Mno, a pak jak starnes zjistis jak to ve skutecnosti je. Ze slusne zaplacena prace sezere mraky casu, a ze nez sam, vyjedes radsi s detma, coz ti fyzicku a skill moc neposouva. Jen uz proste nemas duvod jezdit na spatnym kole, protoze nejaky penize uz mas a hlavni je pro tebe zabava a uzit si to.

        No a s usmevem prejes tem mladejm pocit hrdosti, jak ti to pres handicap v materialu natreli :-)

        Peace

        10 0
        • tigermoth  

          Jenomže tady jsem byl ten staroch já :) Spíš jsem myslel, že buď chceš jezdit a zlepšovat se a nebo mít hlavně obrázky na instáč. K tomu prvnímu nic moc fancy materiál nepotřebuješ, a když ho máš, jde to líp.

          1 0
        • Atilla  

          No ju už jsi starej;)

          0 0
        • Cyklofanatic  

          Tesat do kamene

          0 0
      • vaclaw  

        Bych trošku krotil to nadšení. S tím trail HT souhlasim, za danou cenu asi jediná možnost něčeho rozumnýho a zábavy je na tom dost. Navíc na učení lepší než full za mě. Ale 20k je na dnešní dobu dost málo. Aby to dávalo trochu smysl, tak se štěstím za to seženeš v bazaru rám, vidlici, kola plus nějaký drobnosti. Ale občas se dá narazit na slušný trail ht, třeba na Dartmoor rámu, za něco přes 20.

        0 0
        • -b-n-x-  

          No nevím. Moje kolo (knolly z profilu), bych asi za více než 20 neprodal, a přitom si na něm jízdu pořád užiju velmi :-)

          0 0
          • vaclaw  

            Tak jasně, buď může trochu připlatit a koupit nový případně skoronový kolo s moderní geometrií, nebo jít do přes 10 let starýho fulla bůh ví v jakym stavu. Sice do toho možná další desítku taky vrazí, do důsledku se na tom bude hůř jezdit, protože geometrie, ale bude mít fulla. Každopádně nepochybuju, že na schopnym starším fullu zažiješ spoustu zábavy, jenom si nejsem jist tou efektivitou.

            A btw myslim, že bys za to knolly klidně dostal i přes dvacet, už jsem tu viděl podstatně horší kousky za víc ;)

            0 0
    • Venda  

      Jo tak takhle to dela!! Kdyz chces aby ti nekdo poradil, tak si napsat do profilu, ze jsem mlada holka…

      0 2
    • mr.antik  

      Pokud nejseš extra vysoká tak se dá občas slušně koupit 26 celoodpružený endurko (cca 150mm vidlice i zdvih vzadu), nutně nemusí být dobitý a přitom za dobrý prachy. Na začátek to myslim stačí.

      2 0
      • vaclaw  

        No je otázka, jestli na modernějším Trail HT nebude víc zábavy než na oldschool 26" fullu. Když ještě do toho připočtu případný investice do tlumení a ložisek, tak se to navíc může i dost prodražit.

        0 0
    • a.lexi.a  

      Tak , nové momentálně se rozhoduji mezi Trail HT a celoodpružené enduro. Cenpge se v bazarech sehnat dá ai pod 20.000 teď co z toho.

      Vím, nejdřív abych si ozkousela apod. ale máte nějaké zkušenosti?.

      0 0
      • tigermoth  
        1. jestli na to nespěcháš, dej si přes léto brigádu a získaný keš vlož do rozpočtu, budeš jinde.
        2. v mezičase studuj co které termín znamená a jaké komponenty jsou ok a jaké nebrat.
        3. větší výběr bazarovek je po sezóně, proto bych se řídil bodem 1.
        4. jak budeš mít možnost si něco z téhle kategorie kol projet, tak projeď, rozšíříš obzor.
        5. jak jsem právě pochopil, tak jsi dáma. Jelikož jsem tě oslovoval v mužském rodě, tak jsem se dopustil neodpustitelného zločinu misgenderingu, což by na západě znamenalo konec kariéry a doživotní ban tady na BF, tož se omlouvám.

        Peace.

        1 0
      • Octopuss  

        Za 20000 seženeš leda lehce průměrnýho pevňáka na bazaru, a to ještě s velkým štěstím.

        Celopéro je absolutně bez šance… Nebo teda bez šance koupit něco, do čeho během krátký doby nebude potřeba vrazit spoustu peněz.

        0 1
    • wmarek  

      Na kole za 20k si sjezdy fakt moc neužiješ. Slabé brzdy mizerné odpružení, o řazení ani nemluvím. Za to nekoupíš ani normální trailové HT. Takže bych uvažoval jedině o bazarovce. Ideální možnost, našetřit alespoň na 70k pokud chceš celopéro. Minimálně na 30k pokud chceš hardtail.

      Bohužel cyklistika je drahý sport :)

      1 1
      • wmarek  

        A do té doby jezdit na tom co je. Sám jsem jezdil 5 let na něčem ocelovém z minulého století na V-brzdach s pevným rámem a pevnou vidlicí. Pokud žádné kolo nemáš, tak to chápu. Bazar je v tomhle případě tvůj nejlepší kamarád.

        0 0
      • tigermoth  

        Však píše že bazar neva. Cyklistka, je drahý sport, když neumíš obchodovat :D

        0 0
      • Breakpain  

        Ale musíš dodat, že za 70 dostane pořád základní, osekaný full :-) …

        0 0
        • novas752  

          Stejně jako za 30 nebo spíš 40 hardtail.

          0 0
        • -b-n-x-  

          Tak sice nové rozumné fs kola jsou až nad 150, ale je otázka jestli třeba základní trance, reign, jeffsy, nebo capra za 55 (před pár lety, teď nevím za kolik jsou), by tazatelce bohatě nestacily?

          0 0
          • Breakpain  

            No, já právě koukal, co se teď dá koupit, ale OK, asi stačilo ;) … ale já bych trpěl. Tlumák bez komprese, dokonce už jsem viděl i vidli bez kmoprese … děs běs :-).

            0 0
            • wladeq  

              Tos toho jeste nevidel dost, fox prodaval ctyricitku bez komprese, i 66 marenu jsem mel jen R, uplne normalni stav, a prezili jsme :)…jinak za 20 s obrovskym stestim koupi pouzitelne kolo na sjizdeni kopcu, nebude to teda buhvico…to co mam v profilu bych za vic jak 20 asi neprodal, nebyt z prahy, jen se m itu na nej prasi

              a kdyz uz nic, koupil bych dirta s dvema brzdama

              0 0
            • david25  

              stejne to neumime nastavovat. Nemas tocitko o starost min, user friendly :D

              1 0
          • wmarek  

            Taky si myslím že jako první lepší kolo stačí osekaný ale funkční základ

            0 0
    • svobikk  

      kdysi sem měl podobný dilema, ale spíš sem byl víc orientovaný na parky + cesta do práce a zřídka nějaká projížďka kolem komína

      pořídil sem ninju. v parku raketa která snesla všechno a po ugradu s teleskopem a převodama 1×11 se na tom dalo aj šlapat.

      pamatuju si že sem dal na tom něco přes 70km to byl rekord. jinak kolem 40km na vyjížďku.

      ted koukám, že když sme jeli se ženou na výlet tak natom dost jezdila. no není se čemu divit, měla HT.

      jinak sem ho kupoval v roce 2015 myslím, od kámoše, celý na foxu žehlička jak prase. a co tady píší místní, že si nachystej 70k na první kolo tak to jsou kecy. jo a stálo mě myslím 25k

      1 1
      • wmarek  

        Tak když jsi to měl od kamaráda tak se není čemu divit, ten by ti asi neprodal nefunkční kolo o který se nestaral. Stejně to je s cenou. A funkční bazarovku která nebude po nějaké době potřebovat generální servis, případně výměnu komponentů za 20k fakt budeš shánět těžko. Ale může se poštěstit to neříkám. Jen aby pak na opravy toho kola nepadlo víc peněz než za nové.

        0 0
    • XNeo  

      Neboj se toho na bazaru (napr. i na dolekop.com) se da full sehnat kolem 20–25 . Nebude to sice žádný moderní dělo, ale radost z ježdění to může přinést. Kolo za sto litrů si dopřej, až těch sto litrů budeš mít a budeš si moci dovolit ten luxus buchnout to za zábavu. Hlavně začít jezdit.

      0 0
      • novas752  

        Akorát spousta z těhle kol je ve stavu šrot zralej na generálku za dalších 10–20.

        0 0
        • Tomcat  

          Mnohé to není ani na opravu, právě tím jsou Dkids známý. Když už to nejde opravit tak místo vyhodit to prodej. Ideálně jako ok, v cajku je tý holkou. I jeden místní pro mě zmrdeček to skoušel s Dunconem se zničenou hlavovkou.

          1 0
        • XNeo  

          Bohužel to je riziko bazaru. Těžko někdo dá kolo do top stavu a pak ho hodí na bazar. Pokud je ale zničenej rám, tak je to na přesdržku prodejci.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.