DH brzdy - TRP DH-R Evo vs Hayes Dominion A4

106 nepřečtených
  • Woko_O

    Čest

    Momentálně mám Saint brzdy a ačkoli nějak brzdí, mám s nima pořád nějaký problémy. Moc mě to už neba a tak bych klidně zkusil něco novýho.

    V podstatě se v nějaký rozumný cenový kategorii nabízí tyto dvě varianty. Magury nechci.

    Pro TRP hraje víc do karet, že lze použít Shimano olej a desky, což by mi ze Saintů zůstalo. Hayes použivá DOT 5.1 a desky jsou trochu složitější k sehnání.

    Recenze obou brzd jsou tak 50 na 50, jako se všim.

    Nemáte někdo přímou zkušenost s oběma brzdama, nebo alespoň s jednou z nich? Co byste vybrali?

    0 0
    • Markusokus  

      Osobně bych šel do TRP DH-R Evo, hlavně kvůli kompatibilitě s Shimano olejem a deskami, které už máš. Toto ti umožní ušetřit nějaké náklady a čas s náhradními díly. Recenze jsou sice smíšené, ale kompatibilita je velké plus.

      0 0
    • MirosPikos  

      Jezdím rok a půl Hayes a nemusel jsem na ně sahat. Chtěl jsem na začátku sezony vyměnit DOTku ale asi už to nestihnu. Brzdy brzdí stále jako nové. Konzistentní, výkonné bez namačkávání/pro­padávání páky. Desky bych volil černé sinter. Buď obě nebo zadní a dopředu zelené. Tedy běžně sehnatelný. DOT naopak považuji za výhodu. Seženeš jí všude za pár korun. A nemusíš mít strach, že nějaká vyloženě brzdám nesedne. Nevím, jak jsou TRP háklivé na různý olej, ale shimana chtějí prostě ten jejich Shimano červený. TRP budou asi také fajn. Každá brzda je trochu jiná jak konstrukčně tak chodem. Abych vzal TRP, musela by vycházet výrazně levněji jak Hayes. Za stejnou cenu za mě jednoznačně Hayes.

      0 0
      • Woko_O  

        Jo, já proti DOT nic moc nemám, jen by to znamenalo koupit všechno nový navíc. Což bych ještě nějak zvládnul. Co vím tak TRP použivá Shimano olej, kterýho mám asi litr a stejný desky. I odvzdušnení je víceméně stejný, přes kališek.

        Jen nevím jakej je chod. Nemám moc rád když to brzdí až u gripu. Mám radši brzkej nástup. To má nabídnout Shimano, což se mi moc neděje. Kdyby to mělo bejt jak nějaký SRAM Code, tak mám problém

        0 0
    • Pepe72  

      Já bych zkusil ty TRP, ale mám dvoje sainty a ty fungují přesně.

      0 0
      • Woko_O  

        Nevím proč se mi tak nějak furt mění chod, teď začly až nechutně vřískat kotouče a ztrácely brzdnej účinek. Fajn, vyndal jsem kolo, vyčistil, dal jsem novej kotouč, nový desky, odvzdušnil, celý vyčistil, jeden run dobrý a druhej začlo to samý na jinejch komponentech. Přesně jak kdyby to někde teklo, ale na pohled je všechno suchý. Nerozumím tomu. Dřiv mi tekly odvzdušnováky, vlhnou páky, čim víc jim nakládam, protože to neumím, tim menší je na ně spoleh.. nebaví mě to.

        0 0
    • kajto  

      Nezkoušel někto instalovat Hayes dominion a4 na karbónový Stevo? Na netu jsou i úspěchy s origo 5.5 mm hadicí,ale většinou měnili hadici za užší. Díky

      0 0
    • george45  

      Nemáte náhodou někdo přebytečný šroub na uchycení pružinky a destiček do třmenu Hayes Dominion (A4)? Viz foto. Jeden jsem dnes ztratil.

      0 0
      • Atilla  

        Hehe já taky, musel jsem si koupit nové origo desky. Tam je. Není to moc dobrý systém.

        0 0
      • va-bo  

        Zatím tam můžeš dát závlačku.

        0 0
        • Atilla  

          Nemůžeš

          0 0
          • va-bo  

            Díra není průchozí?

            0 0
            • Atilla  

              Ne, proto ztratíš šroub. Není průchozí, tudíž tam nejde dát ségrovka.

              2 0
              • LM  

                Tak příště pojistit pomocí loctite.

                Že by první drobné mínus „nejlepších brzd na světě“? :-)

                1 0
                • Atilla  

                  Tak lepidlo samozřejmě na šroubu je, ale asi ho bylo málo a po výměně destiček jsem ho ztratil. Zase z výroby mi to skoro nešlo povolit ani po nahřátí.

                  0 0
                • Sistematicx  

                  Ja dirku mám durch. Vracime je tedy zpet na prvni místo. :D

                  1 0
              • va-bo  

                Tak to jo.

                0 0
              • george45  

                Ja to pruchozi skrz mam. Docasne jsem to vyresil tim, ze jsem tou dirou provlikl zip pasku, ktera drzi desticky a pruzinku na spravnem miste. Ale nebude to dostatecne trvanlive reseni, tak jsem si rikal, ze ma nekdo mozna plonkovni sroub navic.

                0 0
                • george45  

                  Desky Sinter maji dle obrazku v baleni zavlacku. Takze by to melo fungovat i timto zpusobem.

                  0 0
              • Sistematicx  

                Tak to mam asi nejakej lepsi model. Ale na vsech trech brzdach mam diru pruchozi.

                1 0
              • Atilla  

                Tak moje chyba, taky tam mám díru. Ale klasická závlačka z shimano 420 mi tam nedala. Zkusím si sehnat delší šroubek na který by šla dát ségrovka.

                0 0
                • Breakpain  

                  Pokud uspějete pane kolego, podělte se. Vůbec by mi to nevadilo …

                  0 0
    • LM  

      Technická: Jak blízko jdou ty Hayes Dominion A4 nastavit ke gripu?

      Mám rád, když to zabírá co nejblíž. Nebolej mě z toho pak ve sjezdech ruce (s pákama dál bolely).

      Proč se ptám: V USA nabízí Hayes variantu SRL (Short Reach Lever), která má jiný tvar brzdové páky, ale kterou jsem v Evropě neviděl :-/

      • SRL (Short Reach Lever) – ergonomically designed for the smaller hand or short reach level positioning.

      Foto: 1. Dominion A4, 2. Dominion A4 SRL

      1 0
      • kejda  

        A4 nemají contact point, takže si můžeš nastavit jen vzdálenost páky od gripu…

        0 0
      • TJK  

        na milimetry.. ja brzdim pakou temer na grip

        1 0
      • Atilla  

        SLR tady prodávají. Třeba Antik je má. Nevidím důvod si to kupovat pokud nejsi holka, nebo dítě

        1 0
        • mr.antik  

          Už jsem namotnoval standard. Nešlo ani tak až o to, že ta páčka jde víc ke gripu (i když ne uplně pod optimálním úhlem), ale profil páčky je užší a není tak hezky plochá jako standard.

          V kombinaci všeho dohromady to víc řeže do prstu, navíc jsem začal dost jezdit bez rukavic.

          1 0
      • benobiker  

        Mám klasickou páku, mám extra malé ruce (Mka rukavice) a taky rád brzdím blízko gripu – žádnej problém… SLR jsem zprvu taky koumal, ale je užší, bál jsem se, aby neřezala do prstu… Ale v ruce jsem ji neměl… Nastavit se dá klasicky vzdálenost páky od řidítek, nemám problém ji nastavit fakt dost blízko gripu blíž než vůbec požaduju… Contact point jde nastavit tím šroubkem, ale jak už tady Atilla zmínil, je nastaven na co nejkratší krok, kdy je břit těsnění hned za přepouštěcím otvorem a není žádnej důvod jej nastavovat dál. Pak to akorát může začít haprovat při rychlém namačkávání…

        2 0
    • RttB  

      Jen z zvědavosti – proč ne Magury?

      0 0
      • LM  

        Choulostivé „plastové“ brzdové páky? Nutnost woodo rituálů při odvzdušňování? :-)

        0 0
        • RttB  

          Ani jedno tebou napsané se TOP modelu netýká.. a pokud někdo chce nahradit Sainty, tak se předpokládám bavíme právě o tom.

          0 0
          • LM  

            TOP modelem myslíš GUSTAV PRO?

            0 0
            • RttB  

              JJ

              edit: Jo, teď koukám, že tělo páky je taky ten jejich „plast“ – to je zřejmě to, co jsi myslel. Nikoli páku jako takovou…

              0 0
              • LM  

                https://www.pinkbike.com/…-brakes.html:

                In its stock guise, the lever doesn't come close enough to the bar for my liking. Magura says there will be aftermarket lever blades available in due course and explains that the minimum reach point was set due to constraints provided by the ABS system.

                Takže nic pro mě. Já mám rád když to zabírá až kousek od gripu.

                0 0
                • RttB  

                  Ano, je to tak psáno i v českém popisu:

                  oproti rodině brzd MAGURA MT (např. modelu MT7 PRO) je koncová páčka je ve výchozím stavu o něco dále od říditek, což je vhodné pro osoby se středně dlouhými či delšími prsty.

                  Třeba ve mě to budí nedůvěru, když to bere blízku u gripu. Ale je to určitě jen věcí zvyku. Asi to tak ještě vyzkouším nastavit a zvyknout si…

                  0 0
                  • LM  

                    Pro nastavení na blízko nesmíš mít brzdy zavzdušněné nebo proměnný bite point (Shimano). Pak se může stát, že ti páka půjde až na grip bez toho aby to brzdilo. Pokud tohle brzda nedělá, tak je to v pohodě a nebolí z toho tolik ruce.

                    3 0
      • Woko_O  

        Měl jsem MT7, neseděly mi. Zvláštní feel, měl jsem všechno na Sainty na Magury nic. Než jsem vyzkoušel udělat z nich Shigury, tak jsem je prodal. Byl jsem zvyklej na Sainty, tak jsem je chtěl.

        0 0
    • Atilla  

      Zdar, nějaký typ jak se zbavit rachtání desek u Dominion A4? Zkusím roztáhnout víc pružinku, ale jak originál, tak galfer rachtají celkem dost.

      0 0
      • mirorek2  

        Mě A4 nerachtají ani s origo ani se sinter deskama. Klasicky trošku přihnutá pružinka, žádné drama…

        0 0
      • Sistematicx  

        Me teda nerachtali zatim zadne. Co jsem zatim mel tak vsechny klid -origo/goldfren/gal­fer/sinter. Sinter cervene ani rachtat nemohli. Barva na desce se zapekla do pistku a bylo to jak prilepene :DDD. Tak muzes zkusit ty.

        0 0
        • mirorek2  

          to zapíkání dělají všechny sinter barvy :-D taky řešení

          0 0
        • Atilla  

          Mám hromadu galfer pro, takže sinter se mi kupovat nechce. Půjdu to roztáhnout a snad to bude ok. Při nejhorším zkusím dát bužírku na šroubek

          0 0
      • TJK  

        to spis vypada jako prilis volny trmen.. moje A4 nevydaji ani tuk a vytahnout desku je docela kumst… jinak pruziny mam z vyroby napruzene opravdu hodne

        TJ

        0 0
      • benobiker  

        Heh:-D Řešil jsem to asi před půl rokem, kdy jsem přecházel z organických desek (podkladová destička je natřena černou barvou a pístky se do ní kousnou) na sintrované, kdy je podkladová destička čistej kov bez nátěru… Písky po ní kloužou a desky klepají… Natřel jsem desky ze zadní strany barvou, ale dal jsem silnější vrstvu, pístky se do ní kously až moc, vyloženě se tam přilepily :-) Stalo se mi pak jednou, že kapalina trochu prosákla kolem pístků a brzda začala pískat. Barvu ze zadní strany desek jsem trochu sundal na smirku, aby se pístky vyloženě nepřilepily a od té doby je to ok. Žádnej prosak, ani klepání.. Každopádně, tohle je trochu neduh těch brzd, zdá se mi, že je zbytečně moc velká vůle mezi deskami a třmenem, moc velkej pohyb destiček, alespoň teda originálního výrobce, alternativní jsem zatím nezkoušel. Třebas v trialovém světě bývá s tímhle občas problém. Člověk nechce poslouchat klepání destiček, tak je buď podlepí páskou, nebo natře tou barvou, pístky se pak zakousnou, jenže jak se brzdí a desky vyloženě neklouznou po destičce, tak mají tendenci se „páčit“ (zabrzdíš kolo jedním, ale i druhým směrem – při zabržněném kole, kdy jsi na hraně překážky a tahá tě to zpět) a pak to může prosakovat, stalo se to nejednomu borcovi… Na mtb se ti tohle většinou nestane, jezdíš z kopce a prostě brzdíš jedním směrem…

        0 0
    • Atilla  

      Nemá někdo náhodou přední hadici k dominionu na prodej?

      0 0
    • Woko_O  

      Nakonec jsem pořídil TRP DH-R, k tomu jsem nechal Saint hadice a teď jsem jim dodal OAK páky. 2.3mm kotouče z Aliexpress a sintrovaný Avid desky. V týhle kombinaci to funguje parádně.

      Jediný co tak jsem si musel koupit extra celou servisní sadu s olivama, kalíškem a střikačkama

      0 0
      • TJK  

        to je vylozene set aout of box :-D

        3 0
      • va-bo  

        Jen pro zajímavost. Které Avid destičky pasují do TRP DH-R? Myslel jsem doteď, že TRP má destičky stejné jako Shimano. Asi se pletu.

        1 0
      • RttB  

        Složitěji už to nešlo? :D

        0 0
        • Woko_O  

          Určitě by se ještě něco našlo. Třeba ty páky jsem měnil na Klínovci v dodávce, protože proč bych to měl dělat doma v dílně, že jo. Samozřejmě mi v sadě imbusů chyběl jedinej 1.5mm, který je potřeba. Takže jsem si ho šel půjčit nahoru do servisu. Do toho chcalo jak sviň a parkoval jsem úplně dole.

          4 0
    • Atilla  

      Zdar, hele jaká je nejlepší DOT 5.1? Asi teda koupím origo hayes, protože se zatím tváří dost dobře, ale cena za malé balení je šílená. Zatím jsem zkoušel brembo, Hope a v obou se dělají takové cucky i když jsem to měl jen chvilku otevřené. Nějaké typy? Díky

      0 0
    • benobiker  

      Heh:-) Tvl, kupuju v jakejkoliv mototechně, posledně jsem bral v AutoKelly Brembo 5.1 půllitrovku asi za 2 kila :-) Tohle mi přijde právě jako výhoda u brzd na DOTku, že nemusím kupovat drahej minerál jak lojza… Cucky jsem žádné neobjevil.

      2 0
      • Atilla  

        Tak minerál od shimana stojí litr 350kč a na rozdíl od DOT se nezkazí:)

        Teď když jsem řešil reklamaci Hayes, tak hned první otázka byla jakou používám DOT:)

        1 0
        • benobiker  

          Jasně no, pravda… Stejně je to takovej nesmyslnej alibismus od těch výrobců, aby jsi dodržoval jejich značku náplně… Máš dodržovat specifikaci, to jest DOT 5.1 a hotovo. CO se dělo s Hayesema? Jakej byl problém že reklamace?

          1 0
          • Atilla  

            Hele nešla odvzdušnit. Vadná páka, ale koupil jsem je skoro nové na bazaru za 4tis i s kotoučema, tak se to vyplatilo.

            0 0
            • Honza03  

              Mě přední dělá něco podobného, pumpuje při zahřátí, to jsi vyřešil koupí nové páky?

              0 0
              • Atilla  

                Po domluvě jsem to poslal na reklamaci na Slovensko a dostal novou páku a komplet odvzdušněnou brzdu. Vůbec jim nevadilo, že jsem měl fakturu z DE.

                Měl by jsi mít doživotní záruku.

                4 0
            • benobiker  

              Nešla odvzdušnit? Rozepiš se, co bylo s pákou. Mě jednou nešla protlačit kapalina ze třmenu do páky, v určitém momentě se to prostě „přicpalo“. Byl nějakej bordel u přepouštěcího kanálku, trochu jsem zahýbal s pístkem s mrtvým zdvihem, pořádně to proplách Brembem :-) a od té doby klep klep, mám klid… Ale třebas jednomu kolegovi, má myslím dva páry a tečou mu kolem pístků ve třmeni. Na mojich třmenech trochu bojuji s klepáním destiček, mají celkem velkou vůli ve třmenu. Ten kolega zase říkal, že se mu tam skoro nemohly vejít :-D Mno, trochu jim to lítá… Jinak mám stejně tyhle brzdy za ty prachy nejraději.:-)

              0 0
              • Atilla  

                Podle mě jim nějak ujela tolerance na čepu/táhle co tlačí píst v páce. Abych se dírka do expanzky otevřela, tak jsem musel úplně vytočit nastavovač. Páku jsem měl komplet rozebranou a žádný bordel tam nebyl.

                S klepáním mám na jednom třmenu taky problém. Zkusím tam nalepit takový filc. Desky mám galfer pro a ty jsou o trošku menší jak origo. Jinak mám tři páry a jsem spokojen. Na dvou kolech 2,3mm a na jednom origo 1,95mm kotouče.

                0 0
                • mirorek2  

                  Ty Galfer desky jsou o chlup menší..

                  0 0
                  • Atilla  

                    Pružinku už jsem roztáhl, tak, že jsem to pomalu nemohl strčit do třmenu a stejně to klepe. Nějaké rady?

                    0 0
                    • benobiker  

                      Já to řešil natřením zadní strany podkladové desky, pístky se víc kousnou, už to neklepe, psal jsem v příspěvku někde nahoře… Když to přeženeš, jako jsem to udělal prvně, přilepí se, pak hrozí průsaky kolem pístku.

                      0 0
                    • RttB  

                      … neřešit to.

                      0 0
                    • M@rkr  

                      Lepím na třmen malé proužky ppf folie v místě kde klepou desky, dost to pomůže. Klepaly mi slx 4 píst, klepou cury 4 i Hayesy. Přitom magura to vyřešila magnetem v pístku, který si desky elegantně přichytí.

                      1 0
                      • benobiker  

                        To mě zajímá! Pošli fotku, jak to vypadá.:-) To tedy lepíš předozadně uvnitř třmenu? Jestli jsem to teda dobře pochopil. Nemáš problém pak s tím, aby se to nějak neroztejkalo a nedostalo se ti to tam kam nemá? Když se to zahřeje. Neodlupovalo se to a tak :-) Jinak třmeny Magura – ty jsou super, nedávno jsem skládal Shigury, třmeny s magnetickými pístky jsou parádní žádné klepání, je to takové čisté… Vlastně jediná věc na Magurách, co je super je ten třmen:-D Kování a páky nic moc…

                        0 0
                        • M@rkr  

                          Ano předozadně lepím cca 3–4mm široké proužky, vždy mi stačilo dát to tam v jedné vrstvě, ale třeba být opartný při výměně desek aby to člověk nepomuchlal. Piplačka to teda je. Vozím cca 2 roky, nemám s tím problém.

                          1 0
                    • MirosPikos  

                      Bacha u toho roztahování aby pak desky šly hezky naplocho. Já se takhle trápil s neseřiditelným předním třmenem. Naladil jsem to, projel a začalo to šoupat, rezonovat a pískat. Tomáš by mohl vyprávět o té zoufalosti. Nakonec stačilo vhodně naohybat pružinku aby byly desky hezky v celé ploše na pístku. Od té doby zase starý dobrý Hayes.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Jsem víc a víc rád, že jsem ty nedodělky vrátil.

                        0 0
                        • Atilla  

                          No na druhou stranu na rozdíl od Hope Tech4 se tomu neroztahují třmeny, nejsou všude špatný těsnění a jednoduše se to odvzdušňuje.

                          Měl jsem doma zároveň TRP DHR Evo, Sram code RS, Hope T4 V4, Dominion A4 – vše stejné desky galfer pro a dominion A4 to s přehledem vyhrály.

                          1 0
                          • vaclaw  

                            Jako když tohle tady čtu, tak jsem skoro taky rád, že nakonec jsem se rozhodl ušetřit a jít do Cura 4 :) nicméně tam se určitě časem taky něco najde ;)

                            0 0
                          • suslos  

                            Tohle podepsat teda nemůžu :-D

                            A níže jak se pise o Cura 4 – to jsou za mě super brzdy do koše :-D sorry

                            0 0
                            • TJK  

                              na XC nahodou dobry :) Curry 4 mam na Tofuelu, Curry 2 mam na manzelcine XC a jedny Curry 2 na detsky 26 :) … na dospelacky kolo pro velky kluky mam poradny bzdy… hnusny hajesy :-D

                              0 0
                          • Pepe72  

                            Brembo už pro Tebe Chystá Brzdy :-)

                            0 0
                        • Radek Broz  

                          Podle mě velká chyba. Jsou super. To, že tam Atilla cpe přehypovaný desky špatnýho rozměru, s těma brzdama až tak nesouvisí:)

                          1 0
                          • Pepe72  

                            Právě že to dělá dobře, zkusí a ví a né: to bude asi takové!?

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.