• dEvilPS3

    Zdravim,

    chci se zeptat majitelu 120 FOX vidlic,

    koupil jsem si prez bazar F120 RL, funkcni je, sice je vic progresivni nez jsem cekal, i po upusteni oleje nevyuziju celej zdvih, ale neco me trapi vic.

    Porad se mi nezda ze je to 120tka. Meril jsem kluzaky a nameril jsem cca 120mm od bileho kusu korunky po bily kus nohou…a do toho jsou zapocitana gufera a kdyz vidli uplne vypustim tak ji do dorazu chybi cca 0,5cm. Prilkladam foto (o par mm vidle zaleze jen vahou kola)

    NA druhem kole mam Raidon a ten ma 100mm a kluzaky ma dlouhy cca 11+ cm (nevypoustel jsem ho tak nevim jak na doraz chodi, muj starsi epicon mel o 1 cm vetsi kluzak nez zdvih a ten 1cm nevyuzival).

    Je to vazne 120tka, nebo me ojebal? :D

    Jakou delku kluzaku mate vy?

    0 0
    • scret  

      mam tu dve 120ky Foxe.. Jedna ma 125mm a druha cca 121mm.

      Mereno od stiraku po korunku, neboli proste ta cast nohou, ktera je videt:)

      0 0
    • jIrI___  

      Vypusť vzduch a stlač na doraz, pak nafoukej nějaký rozumný tlak a změř o kolik se předtím vidle ponořila, není nic jednoduššího :)

      0 0
      • mirabike  

        někteří výrobci kol mají od FOXu vidle přizpůsobený – Giant 125, Cube myslím 110 – může to být konstrukčně 120 negativní pružinou, nebo nějakým spacerem upravená na 110, nebo 115..

        to není na jIrI-ho, ale na autora ;-)

        0 0
        • dEvilPS3  

          Takze ji zkusim sundat nohy (doufam ze postup je stejnej ajk u epiconu) a kouknu zda tam neni nejaky spacer…jinak nafoukani na cca 90psi je zvedlo onten fous co zajizdi vahou kola.

          0 0
    • Smazaný účet  

      uz jsi to koupil, tak je to stejne sumak:D

      0 0
    • dEvilPS3  

      takze…rozebrano, posunul jsem takovou tu ticku co drzi pist vzduchovy komory o 2cm vys, je zpet 125mm… ale posralo se to jinde. Jak mi z nohou vytekl olej tak mi vytekl i z reboundu. A ted je to bez locku a bez rebound stelovani. Nalil jsem do obou nohou pred smotnovanim cca 25ml 5W oleje (10W sjem nemel). Kam ho mam jeste nalejt, aby to makalo?

      0 0
      • scret  

        a tusime snad, co mas za verzi?:)

        0 0
        • dEvilPS3  

          to je otazka, netusime, nikde to neni napsany, sam jsem po tom patral… asi mam toto, nevim co to je, ale podle obrazku to asi sedi

          http://service.foxracingshox.com/…viceProc.htm

          http://www.ridefox.com/…penbath.html

          jinak, prilil jsme olej a uz se lock chyta…ale pri zamceni se kyve o par milimetru, pred tim byl nadoraz.

          Napadlo me zda to omezeni zdvihu nebylo prilis olejem v te tlumici patrone, co jsem teda udelal tim ze jsem posunul ten pistek o jeden level dal? Napadla me zmena velikosti vzduchovy komory, coz by se promitlo na progresivite, coz by zde lae nekdo v minulosti napsal, ze se da takhle lehce menit velikost…

          0 0
          • scret  

            takze mas teda Open bath? pak si najdi na netu, kolik tam patri oleje a jakyho… Z hlavy si to nepamatuju…

            Nez zacnes vidlici rozebirat na prvocinitele, udelal bych zakladni servis…

            0 0
            • dEvilPS3  

              nasel jsem ze 160ml 10w…mam momentalne 5w, tak jsem tam dal 5w s tim ze to az sezenu vymenim za 10w. Leje to tam ale horem, na to nemam naradi tak jsem to nalil do nohy spodem (vsude lejou10w, ja mel na epicona kvuli hladkymu chodu 5w, tak jsem pouzil tento). Snad to ze tam bude menei viskozni olej neznici patronu.

              Zakladni servis myslsi co? Poslat to na repas?

              0 0
      • Foose  

        takovi inzenyri jsou nejlepsi… kdyby jsi radeji jezdil.

        0 0
        • Smazaný účet  

          no teď už spíš našel servis :DD

          0 0
        • dEvilPS3  

          jezdil, nejezdil, dnes jsem dal 50km terenem a uprime me to stvalo, ani jsem si vyjizdku neuzil, nizsi zdvih mi rozhodil geometrii a velka progresivita mi na radosti taky nepridala…

          0 0
          • Smazaný účet  

            dej to do servisu:D

            0 0
            • dEvilPS3  

              to jsou rady, kvuli tomu jsem si to doma nemenil, abych ji musel davat do servisu :P Myslel jsme ze si nekdo doma tuhle zakladni vymenu oleje delal sam a tak poradi.

              0 0
              • kubad  

                na stránkách foxu máš kompletní návod na všechny vidlice, včetně obrázků a množství náplní.

                /akorát asi bude složitější dohledat model co máš/

                nevím co potřebuješ víc, pokud ti to nestačí tak bohužel servis

                s progresivitou bohužel nic neuděláš, jedině ji ještě zhoršit jde :D

                0 0
                • dEvilPS3  

                  V poho, uz vse mam, slo mi jen o to proc mi nesel lock a zda vadi mene viskozni olej. A o to co jsem vlastne provedl prendanim zarazky s pistkem o jeden level vejs…

                  0 0
              • scret  

                jak pise kubad, navod mas, mnozstvi a jake oleje taky, tak co furt resis? 5W zas tak nevadi, ale pocitam ze ridsi olej muze za vetsiho tepla zacit kopat – budes muset pritahnout tlumeni…

                Lock ti nesel podle me, ze jsi dal malo oleje…

                0 0
                • dEvilPS3  

                  to je presne ono, to jsem chtel vedet.

                  Diky vsem :)

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    progresivita jde zmenšit vcelku jednoduše zkrácením plunžru ve vzduchové noze,čímž zvětšíš objem pozitivní komory – nevím jak jsi technicky zdatný, ale zkrácení o 1 cm jde už hodně znát na zlepšení využívání zdvihu

                    0 0
                    • dEvilPS3  

                      U foxe to asi nepujde, jelikoz ma plunzer pripojenej primo na pistek, ne jako epicon kterej mel plunger o pistek oprenej :-(

                      0 0
                      • bruco  

                        Nema plunzer aj druhy koniec? :-)

                        0 0
                        • dEvilPS3  

                          To ma, ale tam jsou takovy ty sroubovaci veci a tesneni, to se podle me neda zkratit. Nebo se pletu?

                          0 0
                          • goofy  

                            Nevim co tim zkracovanim chcete docilit. Minimalne bude pak treba zkratit negativku, cili citlivost pak pujde stejne do kopru… Spis by to chtelo promenlive tuhou negativku, jak to maji ted nove Floaty…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              kua kazdy milimetr zdvihu se pocita, tu jde o precizne vylazenou geosku!

                              0 0
                            • pavlik6022  

                              nevidím důvod k úpravě negativky, tlak v pozitivce bude foukat + – stejný,tím pádem i citlivost bude stejná , jen bude lépe využívat celý zdvih

                              0 0
                              • goofy  

                                Bud jsem blby, nebo nechapu, ale kdyz zkrati plunzr, tak si snad zkrati i zdvih, ne? Porad nejak nechapu co tim jde docilit :-)

                                0 0
                                • dEvilPS3  

                                  Teoreticky kdyz ho zkratis nahore u pistku, tak se vic roztahne vzduchova komora, dolejsi doraz bude porad stejnej…a bude danej tou zarazkou s negativkou. Takze by to melo teoreticky chod zlinearnit.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    No musel jsem si to najit a uz chapu… Ze tam mas mezi pistkem a negativkou takovou mezeru jsem necekal…

                                    0 0
                                  • pavlik6022  

                                    přesně tak – zvětší se tím objem vzduchové komory, vidlice bude více lineární

                                    0 0
                      • pavlik6022  

                        samozřejmě že to jde i u Foxe, pístek je zajištěný kolíkem není nic jednoduššího než ho vytlačit, plunžr zkrátit a podle otvorů v pístku vrtnout novou díru a znovu zajistit. Já jsem pístek už nezajišťoval a nechal ho jako u Epiconu jen opřený :)

                        0 0
                        • dEvilPS3  

                          Tak tu zarazku toho co zastavuje negativku jsem prendal z kraje na prostredek, byly tam 3 diry, bylo to v ty nej spodnejsi…to byl taky muj dotaz, co jsem tim dosahl? Mam ho teda dat na ten nejvys?

                          Co jsem ale koukal na tlumici patronu, ta uz do takove vzdalenosti jako pak plunzr vzduchovky nevyjede…

                          Chtelo by ji to nejak nastavit…

                          0 0
                          • dEvilPS3  

                            Ted koukam ze se mluvi o pistku a ne o tom co drzi negativku…

                            Jinak, kdyz upustim skoro vsechen olej z nadpistku, dosahnu vetsi vzduchovy komory, ale asi se mi to brzo znici, co? Ze bych tam misto 5ml dal treba jen 2…

                            A zkousel nekdo vyndat tu mrnavou mensi ngativku a nechat tam jen tu vetsi?

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              nechal bych tam 5 ml, pokud by jsi měl po úpravě zkrácením plunžru vidlici moc lineární a často jsi chodil po dorazech, tak se dá zvýšit progresivita dolitím většího množství oleje nad pístek, takže podělat se nemá co. Upravoval jsem několik F32 100 mm a osvědčilo se mi zkrátit plunžr o 1cm, olej nad pístek pak byl standartních 5 ml.

                              jinak já jsem čerpal z http://forums.mtbr.com/…-suspension/

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.