Dámské Trek/Kross/Gravel kolo?

61 nepřečtených
  • Irenanakole

    Zdravím vás,

    po pročítání diskuzí na téma výběru nového kola, mám obrovské množství otázek (jejichž počty se zvyšují úměrně s časem stráveným na zdejším fóru), než na samém počátku, kdy jsem si pohrávala s myšlenkou, že si koupím první kolo, které mi v cyklo prodejně doporučí, z čehož jsem měla trošku obavy. Proto se obracím přímo na vás v naději, že mi trochu pomůžete s výběrem.

    Prvně k mé cyklistické historii… V 90' jsem měla vypůjčeného Favorita, z kterého jsem byla naprosto nadšená. Po 'skládačce" to byl obrovský skok a požitek ze „šlápnutí na pedál“. Kolem roku 1998 následovala koupě pánského trekového Authora za 10.000,–, což byl pro mě vrchol jízdy. Jezdila jsem na něm skoro každý den do práce/z práce plus delší jednodenní výlety (50–80km). Nedávno, po dlouholeté odmlce, jsem podědila trekové kolo a začala znovu jezdit. Foto kola přikládám. Ve srovnání s předešlým Authorem je jízda mizerná, ačkoliv se domnívám, že kolo je asi mnohem kvalitnější. Po několika málo kilometrech brní ruce z odpružené vidlice (předpokládám), na sedle se nadá sedět v podstatě od začátku, celou jízdu si jen ulevuju a poposedávám ze strany na stranu, tendence si při jízdě rovnat záda vzpřímenějším posedem je také značná, z kopce šlapu na prázdno i na nejtěžší převod a do kopce nejlehčí převod nestačí (což samozřejmě může být dáno i mou oslabenou fyzičkou, o tom žádná:-)).

    Měřím 187cm, ramena široká, váha 74kg. Jezdím převážně silnice, jen občas polní cesty, štěrk a plánuji jezdit opět denně do práce (20km), i v zimě, plus občasné „delší“ jednodenní výlety. Mám ráda svižnou jízdu, ale i pohodlnou.

    Jelikož mi současné kolo nevyhovuje, ráda bych si pořídila nové. Silniční kolo jsem (asi) zamítla, u Gravel kola si nejsem jistá těmi berany, zda bych opět neměla tendenci si „rovnat“ záda, Treková kola jsou- po přečtení některých názorů- ne moc kvalitně osazená ve srovnání ostatními, horské kolo má na mě moc široká/malá kola a mě se jezdí lépe na velkých, užších kolech a pak tu jsou ještě Cross/fitness kola, která jsou něco mezi tím(?) a mnoho názorů zde se kloní spíše ke Gravelu než Crossu. Poslední možností je nechat si kolo sestavit. Rozpočet mám kolem 20.000,– a nejsem si jistá, jestli by sestavením v této nízké cenové relaci někdo chtěl zabývat. Hodně uživatelů zde zmiňují uživatele Scalara, který kola sestavuje, ale je z Českých Budějovic, já kousek od Chomutova…

    Budu vám vděčná za každou radu, postřeh, který by mi pomohl s užším výběrem. Děkuju moc. Irena

    0 0
    • villain  

      Tady je každá rada drahá a věřím, že jich bude spousta. Proto to zkrátím. V současné době bych ti doporučil gravel kolo s tím, že si ho předtím vypůjčíš na testování (nebo alespoň projížďku). Je docela možné, že ti nebude sedět posed a berany, ale minimálně bych tomu dal šanci, věřím, že pro tvoje použití by to mohlo být to pravé.

      1 1
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • Tomcat  
      • pokud tohle na fotc jezdíte jsou i levná treková\crossová kola i za 20 proti tomu budou luxus.
      • pro většinu lidí je konec sezony takže budou slevy například https://www.canyon.com/…ep/3290.html?… a … https://www.bike-discount.de/…ic-n-black-1
      • na slevy pozor v ČR díky malému trhu a covidu má hodně prodejců x let staré hnijící modely za nic moc slevy. Kde u nich po slevě se to dostává často na cenu novinky někde(DE, AU..) před slevou…
      • gravel a pohodlnost bych nespojoval , gravel je pohodlný pro silniční cyklisty kde proti sbíječce na +8 baru žiletkách je to opravdu vélká změna. Z pohledu cross a mtb s vzduchovou vidlicí ne.
      • Scalar vám určitě kolo i pošle
      1 1
    • Lišák  

      Na to, co píšeš, by byl asi ten gravel (na min 40mm pláštích a bezduších) opravdu nejlepší. Problém je, že pokud si na kole na obrázku musíš „rovnat záda“, tak mít berany výš, než sedlo asi nebude to pravé.

      Jak píše villain – zkus a uvidíš. Třeba Decathlon kola půjčuje.

      2 2
    • Irenanakole  

      Děkuji. Určitě vyzkouším půjčení toho gravelu.

      Jestli jsem to z diskuzí pochopila správně, tak pokud bych vedle sebe postavila trekové/kross/fit­ness a gravel ve stejné cenové relaci, tak gravel bude osazen lepšíma komponentama, než první jmenované, je to tak?

      Otázkou by pak bylo, pokud by vyhovoval gravel, na čemž se shodujete, a já k němu taky tíhnu asi nejvíc, jestli ho koupit třebas ve zmiňovaných obchodech a věřit, že když tomu vůbec nerozumím, dostanu po poradě v obchodě kolo, které za ty peníze stojí, a ne kus, který se jen potřeboval dostat po sezóně z regálu za každou cenu, nebo jít na jistotu a nechat ho postavit?

      0 0
      • Tomcat  

        ostavila trekové/kross/fit­ness a gravel ve stejné cenové relaci, tak gravel bude osazen lepšíma komponentami, než první jmenované, je to tak?… …nikoliv, ceny se liší podle značky i ročníku výroby, nebo jestli je to unisex kolo , nebo „dámské“. Ty ceny mohou létat až v desetitisících.

        Základ je v tom že trekové/kross je mimo zájem výrobců a gravel je naopak móda. A tak gravel vám někteří zde budou cpát k snídani, obědu i večeři… Sady pro gravel tak levné úplně nejsou, jako co je možné sehnat cross\ trek

        2 1
    • Irenanakole  

      K reakci na odkaz od Tomcat – ty cenové rozdíly u nás/venku jsou fakt velké. A obě kola krásná:-). Jak to chodí, když se ze zahraničí kolo objedná? Přijde v krabici rozložené a je na mě si ho „složit“ nebo je možnost využít ke složení kola některý bike servis? Díky moc!

      0 0
      • Tomcat  

        Ano rozložené příklad Canyonu který má i české stránky a český partnerský servis

        sestavení

        https://www.canyon.com/…ep/3290.html?…

        podpora:

        https://www.canyon.com/…-finder.html

        A taky třeba záruka . Na Canyon máte dvouletá záruka a šestiletá garance, které běží současně a u kol s duralovým rámem se to hodí.

        0 1
      • Azmir  

        Kolo přijde „rozloženě složené“ tzn bývájí sundané řídítka, sedlovka a přední kolo. Nasadit tyhle komponenty zvládne většinou i laik, pokud se toho bojíte nebo v okolí nikoho nemáte, v servise Vám to většinou do 500 Kč udělají.

        3 1
    • Eseker  

      Ahoj, gravel vypadá jako ideální volba, je to svižné sportovní kolo na rozbité silnice nebo lehký terén (šotolina, polní nebo zpevněná lesní cesta). Nicméně když se podívám na to kolo na fotce výška sedla a řidítek je v podstatě na stejně úrovni a říkáš že si musíš „rovnat“ záda. U gravelu bude určitě ještě sportovnější posed (řidítka níž než sedlo) tak to by asi mohl být problém, chce to fakt zkusit.

      1 1
    • scalar  

      Horské kolo nemá malá kola, dnes je při této výšce standard 29" kolo. To má průměr ráfku 28" stejný jako u crossového kola, obutí a velikost kola tedy může mít jako cross nebo větší. Gravel má ráfky také 28" nebo 27,5".

      2 1
    • Floydie  

      No podle toho jak tam mas nastavene sedlo, tak se nedivim, ze Te brni ruce ;-) Kazdopadne pro Tve pouziti bych do gravelu nesel, je to otrocina proti pohodlnemu trekovemu/cros­sovemu kolu. Bohuzel se tato kategorie kol v podstate prestava vyrabet. Doporucil bych tedy nejake HT MTB v nizsi stredni tride, konkretni model asi tezko doporucit, idealne vyzkouset nekde na vetsi prodejne a nechat si i poradit.

      0 3
      • Alojs01  

        Jen se zeptam, vyzkousel jsi nekdy nejaky gravel? Pripadne jaky? :-)

        2 1
        • Floydie  

          Jo, vlastnim Orbea Terra. A zaroven mam i crossovy kolo a 2× fulla ;-)

          0 0
      • Lišák  

        Já mám zase zkušenost, že po tom, co jsem dal na trekové kolo berany se mi na něm, jezdí značně líp. ;-)

        Zkušenost je nepřenosná.

        3 0
        • Floydie  

          Vypada pekne!

          2 3
        • bara2  

          Nemůžu nic jiného, než souhlasit. A to jsem předělala trek/cros kolo s odpruženou vidlicí (něco, jak měla tazatelka, navíc v dámské verzi) na „prasokočku“ s beranama, jezdí se na tom bezvadně .-D

          1 2
    • TKay  

      Tipů na kola tady asi pár dostaneš, třeba ten Canyon za 23,4k ve slevě nejspíš nebude špatná volba.

      Já k tomu jenom dodám, že všechny tyhle názvy jako cross, trek[king], fitness (a dneska už vlastně i gravel) jsou spíš takové módní názvy pro různé vágní směry konstrukce kol, nejsou to žádné rigidní kategorie, o kterých by se dalo něco konkrétního říct, jako že „cross má větší kola než horské“, obzvlášť ne desítky let po tom, co ty kategorie vznikly. Zjednodušeně, byla doba, kdy v MTB dominoval rozměr 26" a „trekingy“ měly 28" kola, blatníky a nosič, a mezi tím se nějak tísnila ještě kategorie „cross“ pro šotolinové jezdce, která měla taky větší kola, ale s hrubším vzorkem, a neměla nosiče. Tahle doba je už dávno pryč. V MTB dominuje rozměr 29" (stejný průměr ráfku jako 28", ale marketingově to zní líp), batůžkáři jezdí „touring“ kola s hromadou úchytů, na šotolině se jezdí na gravelech (které už se dělají i odpružené a pomalu dýchají na paty starým XC kolům), dřívější „cross“ kategorie už se tak nějak rozpustila mezi různé generické sportovní a touring modely a lehká XC kola na jezdivých pláštích, někteří dojížděči do práce z „trekking“ kol přesedli na městská „city“ kola, každý výrobce ještě ty své kategorie řadí trošku jinak… Zkrátka je to bordel :)

      Chci tím říct, aby ses těmi kategoriemi nějak zbytečně nezatěžovala. Chceš na kole vozit bagáž? V tom případě hledáš kola s odpovídající přípravou. Chceš uhánět ve spodním úchopu? Hledáš kolo s berany. Chceš pohodlnou jízdu? Hledáš konkrétní pohodlný rám. Nějaký průnik se vždycky najde.

      Taky ale upřímně, jestli s tím rozpočtem kolem 20k neuděláš nějakou hroznou chybu, tak se ve v porovnání s tím strojem na fotce svezeš úplně náramně, ať už nakonec vybereš cokoliv.

      3 1
    • roman 3D  

      za dvacet tipuji že to bude kolo s moderními rychloupínáci podle rad

      0 8
    • černápole  

      Můžete mi někdo vysvětlit ty palečky dolů?

      1 1
      • scalar  

        To znamená, že s tím názorem někdo nesouhlasí.

        0 1
        • Tomcat  

          :-D

          Nebo to znamená , že někdo (například já) někoho ser… te a nebo na to může klikat i robot který se mohl , nebo může sem snažit zase poslat nějaký SPAM

          0 3
    • draladar  

      20 tisíc je solidní rozpočet na kolo z druhé ruky splňující požadavky ve velmi dobrém stavu. Příp. nechat rezervu na servis a náhradní díly. Jen je potřeba trochu víc porozumět, co chci, hledat v inzerci, příp. tomu věnovat nějaký čas než se objeví to pravé. Pak pečlivě vyzkoušet a prověřit na místě, jestli bude vyhovovat. Nutně bych se neupínal na nové.

      Ještě tady nepadlo ke gravel versus cross:

      • Na krosových kolech jsou často odpružené vidlice, které nejsou nic moc a znamenají jen zbytečnou zátěž navíc. Obvykle váží okolo 2 kg proti pevné karbonové na gravelech okolo 500 g (kdyžtak mě opravte).
      • Na krosovém kole bývají 3 převodníky (zuby např. 48–36–26), kazeta (zuby 11–36). Takže nejlehčí převod je 26:36 (0,72). Na gravelech bude 1× nebo 2× 11/12 a rozsah převodů bude menší, zejména tam nebudou tak lehké převody a pro netrénované jezdce budou větší stoupání peklo. Anebo na gravelu bude třeba 1×11 (36z + 11/45z) a to zase nepojede na rovině.
      • Obojí výše uvedené pak ale taky dělá rozdíl v celkové hmotnosti kola cross proti gravel zhruba 2 kg.
      3 3
    • Zbyniusz  

      Jsi kus pořádné ženské, skoro 190cm a budeš mít jistě i větší nohy, budeš používat normální pedály a sem tam si hrábneš špičkou boty o přední kolo u gravela, treka, silničky při dojíždění, při zatáčení a manévrech na místo a tahle věc mě teda štvala. Já jsem přes 2 metry a mám přestavěného MTB 29 Scotta Scale s 23" rámem na treka právě kvůli geometrii která je na MTB pro větší lidi lepší. Napsal jsem jen malý poznatek na který se taky zaměř, udělej si s kolem které chceš koupit pár osmiček a kruhů jestli ti to nebude vadit. Přikládám foto mého MTB a všimni jak je daleko přední kolo od šlapek.

      1 0
      • K0cour  

        Mám 191cm, nohu 47–48 a tohle se mi nikdy nestalo. A to jsem přitom docela gramlavý. :D Nedokážu si to ani moc představit, to bych musel šlapat patou.

        1 0
    • Irenanakole  

      Všem vám, pánové, moc děkuji za rady a postřehy.

      Z toho všeho mi vychází, že pokud bych bývala na samém počátku šla do toho prvního obchodu a koupila cokoliv, co mi tam doporučí, byla bych ve srovnání s kolem, co mám, maximálně spokojená. Neměla bych hlavu jak balon a vám bych ušetřila čas:-))

      Když shrnu informace od vás, plus co jsem si ještě načetla včera, vychází mi:

      • nemá smysl se v této cenové relaci zabývat sestavováním kola, když jde koupit kolo v této cenové relaci pro mé potřeby perfektní
      • pokud mám i na trekovém kole, které má vůči sedlu zvednutá řidítka, tendenci si narovnávat záda, asi pro mně berany nebudou to pravé, ačkoliv tuším, že tam asi ten celkový posed bude jiný, možná i pro záda komfortnější, ale můj problém není bolest zad, jde spíš o pocit, že sedět na kole s více vzpřímenými zády, je mi pohodlnější
      • pro mé současné a plánované potřeby a finanční rozpočet je asi zbytečné začít studovat podrobné informace, abych vybrala to nejlepší možné z možných
      • domníváte se, že to brnění rukou při delší jízdě, je problém poměru výšky sedla vůči vidlici? Nebo je to kolo celé špatně?
      • ten Canyon z odkazu se mi moc líbí (pohledově, nic jiného posoudit neumím). Ve stejné cenové relaci je tam pánské/dámské, rozdíl v podstatě jen ve váze(0,5kg). U dámské verze mají 3 velikosti, u pánské 6. Nebylo by pro moji výšku lepší zvolit spíš klasický rám? Nesedělo by pak lépe, než největší velikost u dámského, která začíná na 174cm? A rozumím tomu správně, že Canyon Pathlite 6 má 12 převodů? Nebude problém v tom, co zmiňoval Draladar, že do kopečků šlapat bude pro netrénovaného „peklo“? Přeci jen kopečků je tady, kousek od Krušných hor, poměrně dost
      • budu jezdit s málo naloženým batohem na zádech, takže nosič nevyužiju, ale blatníky by se asi hodily, že?

      zaujala mě věta od Tkay…„Chceš pohodlnou jízdu? Hledáš konkrétní pohodlný rám…“. Jo, to je asi to, co bych na kole ocenila nejvíc a předpokládám, že pohodlná jízda se (pro mě) nijak nekříží s potřebou a možností občas si pořádně šlápnout do pedálů. Otázkou tedy je co je to ten konkrétní pohodlný rám, respektive jak ho najít?

      1 2
      • Lišák  

        domníváte se, že to brnění rukou při delší jízdě, je problém poměru výšky sedla vůči vidlici? Nebo je to kolo celé špatně?

        Problém je sklon sedla. Šička moc dolů znamená, že sjíždíš dopředu a svoji hmotnost musíš držet rukama na řídítkách.

        2 0
        • Irenanakole  

          Tak to asi bude opravdu ono, jelikož mám pořád tendenci poposedávat si víc dozadu.

          0 0
          • bara2  

            Na brnění ruk mi ze všeho nejvíc pomohl uzší úchop na beranech. Já bych úchop za páky na beranech definovala „jako když neseš dva krigle“, přitom mi ruce nebrní.

            1 1
    • rimuln  

      Manzelka je spokojena s geometrii Kellys Desire 2019. Kolo celkove asi patri k tem tezsim (13–15kg) a je to horak. Nicmene posed je vice turisticky, nez zavodni. Co se tyce pak prevodu. Tak zacinala 1×12 s 34×11–50 (SRAM NX). No aktualne je na 32×10–50 (X01 AXS). Zhodnotila totiz, ze az tak do rychla nejezdi (rovinky max 30–35km). A ten nejtezsi moc nepouzivala. Naopak si na dovolene v Krusnych Horach pochvalovala lehci prevod. S AXS mam prostor pripadne jit az na 10×52.

      Jinak co se tyce porovnavani geometriie tak napr.: https://bikeinsights.com/. Tam si muzes porovnavat ruzne ramy. Jejich teorie je postavena na grafu kdy uhlopricka je nejake prumerny stred a vse co jde doleva je vic turisticke/upright a co doprava vic agresivnejsi do zavodna.

      0 0
    • Ripley  

      Zásadní problém toho těžkýho důchodce na té fotce je, že je malý.

      Na 187 výšky je potřeba min. Lko.

      U značek jako Specialized, YT, Giant, SantaCruz, Merida… spíš už XL. Osobně při 185cm mám všechna kola v XL, i Treka – co je největší ze značek, což v XL je 21,5", Merida i Specialized je XL 20".

      Na 187cm je potřeba pro pevný kolo na cyklostezku min. 19", spíš i 20", zbytek doladí posun sedla a délka představce, popř. šířka řidítek.

      https://www.cyklobazar.cz/…all-green-xl

      XL

      https://www.cyklobazar.cz/horska-kola?…

      L

      https://www.cyklobazar.cz/horska-kola?…

      Snažil bych se vybrat něco v karbonu kvůli váze, ale na vlnění se po cyklostezce to není nutný – pevná kola v hliníku mají do 12,5kg.

      Rychlost/pohodlí na cyklostezce řeší vzorek a tvrdost nafouknutí plášťů, popř. i sedla(gelového).

      0 0
      • Irenanakole  

        Bezva. moc díky za informace i za tipy. Mrknu se i na bazarové kousky

        0 0
        • Ripley  

          Pokud bych chtěl „něco“ na chomutovskou cyklostezku do práce při téhle výšce a zkušenostech, tak bych skočil po té green 20" Meridě z Chomutova s 1,5 zárukou.

          Ano, nemá aktuální módní výkřiky jako carbon, pevné osy a 12s, ale se 74kg na stezku rychloupínáky dostačují a rozsah řazení 32/11–51 je určitě dostačující. Časem při prodeji kvůli výměně za „lepší“ model je určitě prodejnější než něco za 25tis. v novém.

          Gravel by byl určitě rychlejším prostředkem, ale do městské džungle i příp. lesních cestičkek je tohle určitě stabilnější, pohodlnější a ovladatelnější, hlavně i při nouzovém brždění, kdy gravel má větší tendenci jít přes řidítka díky horšímu úhlu ještě navíc neodpružené vidlice.

          S většími zkušenostmi se dá pak zkusit, zda je gravel to pravé…

          1 1
          • villain  

            Promiň, ale co tady pořád meleš o karbonu?! Paní píše kolo za cca 20 tis Kč.

            0 2
            • Ripley  

              Tak, jednak píši o 20" green Meridě v hliniku, že nevadí, že není v karbonu, páč je skoro nová.

              A jednak to není pravda, dá se sehnat karbon za dvacku.

              https://www.cyklobazar.cz/…st-lector-lc

              A narozdíl od staršího hliniku to nevadí, páč karbon prostě neměkne, hlinik používáním změkne, s více vysunutou sedlovkou u 187cm nejčastěji u sedlovky nebo řetězové vzpěry časem praskne.

              U Mka a Ska pro hobity se to nestává, ale u XL někdy i L je předpoklad větší váhy k výšce při delších trubkách stejného materiálu. Tudiž větší namaháni, ale chápu, že to pro někoho může být scifi představa.

              1 1
          • Irenanakole  

            Moc díky za rady.

            Prohledávala jsem ještě web a různé typy kol, ale hodně jich je ve velikosti L a XL vyprodáno. Bazarových kousků je pramálo.

            Myslím ale, že se pojedu podívat na tu bazarovou Meridu Big.Nine 400. Vypadá moc pěkně a zkoušela jsem ji dát i do toho srovnavače, který tu byl zmiňován a kolo vychází na vzpřímenou pohodovou jízdu. Takže vyzkouším jak bude vyhovovat – ikdyž ve srovnání s tím mým kolem si nejsem jistá, jestli dokážu pohodlí jakkoliv objektivně posoudit.

            Tuhle novou Meridu prodávají nejlevnější v akci za 23.000,–. Takže otázkou je, jestli raději nejít do té nové, nebo na kole ježděném 1/2 roku není co „ojet“?

            ještě bych Vás poprosila o radu, jestli by bylo vhodné měnit na tom kole pláště za nějaké, které by byly více vhodné na silnici nebo to vůbec není potřeba řešit? Přeci jen se na ní budu pohybovat 90 procent jízdy.

            Ještě jednou děkuji moc

            0 1
            • Lišák  

              Pokud by se Ti zdálo, že to kolo jede pomalu, tak kup dozadu tenhle plášť.

              Přední klidně nech, ten nemá na rychlost na asfaltu příliš velký vliv.

              0 1
            • tl-brq  

              To kolo v inzerátu už měnilo řetěz, takže možná najezdilo víc, než uváděných 1000 km. Záruka může být jen pro prvního kupujícího. Jako laik asi případný problém nepoznáš. Možná bych radši nové – 20% rozdíl není moc.

              Pláště bych do začátku nechal. Spíše na začátku doporučuji experimentovat jak moc nahustit (koupil bych si hustilku s měřákem). Na komfort jízdy, jeji efektivitu, ale i jízdní vlastnosti to má velký vliv. O huštění pneu je tady na fóru dost vláken. Až po čase bych řešil výměny pláště za jiný – i o tom je tu hodně diskusních vláken. Do té doby uvidíš, kudy jezdíš. Třeba s tím kolem mezitím objevíš cesty mimo silnici.

              A pro pohodlí jízdy by do budoucna mohlo být téma bezduše …

              0 0
              • Lišák  

                Pokud měnil řetěz podle obyč. měrky, tak klidně po 900 km. Kolo bylo kupované v květnu. Není to kolo závodní ani enduro a pod. takže předpoklad nějakého velkého ojetí tam není. Můj názor.

                S nastavováním tlaku pomocí měřáku souhlasím. Jen bych doporučil třeba tenhle.

                Pumpa s manometrem není úplně přesná a navíc – bude stát víc, než tenhle „budík“. Předpokládám, že alespoň malou cyklopumpu tazatelka má.

                1 1
              • scalar  

                Ta Merida je za tu cenu vyloženě nesmysl (1×11, rychloupínáky), za podobnou cenu se dá koupit lepší kolo nové.

                2 1
                • Irenanakole  

                  Myslíte, že to není moc dobrej kauf? Koukala jsem i na jiné značky, ale některá už nemají ve větších velikostech,další jsou pohledově/barevně ne moc pěkná(Giant). Většinou mám v cenové relaci a typu na výběr 1 barvu od 1 značky. Chápu, že estetika není podstatná, ale přeci jen by se mi mělo alespoň trošku líbit. Zároveň jsem myslela, že rám z horskeho kola na pohodu je lepší variantou pro vysoké lidi než trek/cross kolo…

                  Co by jste tedy doporučoval vy? Děkuji

                  0 0
                  • scalar  

                    https://www.rozzo.cz/…o-boost-30-2

                    Tohle třeba ze sériovek a nechat tam dát užší pláště s rychlejším vzorkem.

                    1 1
                  • Tomas_82  

                    Ještě jako zajímavá bazarovka vypadá tohle, ani by to nemuselo být daleko:

                    https://sport.bazos.cz/…imited-l.php

                    1 1
                    • Lišák  

                      Pěkný.

                      0 0
                    • Irenanakole  

                      Hmm, tak to vypadá za tu cenu fakt zajímavě!

                      Taky by tam měl být vzpřímenější posed. Když to shrnu, tak mi vychází, že aby bylo kolo -pro moje využití, výšku, do pohody a na víc let", mělo by mít nejlépe karbon rám, pohodlné sedlo, spíše horské kolo/rám z horského kola, 29 kola, duše vhodné na silnici, ne rychloupínáky a ne převod 1×…, ale spíše 2×…(kondičku teď nemám moc dobrou). Shodnete se na tom?

                      Ja klidně zvýším ten badget, protože to vypadá, že cena 20.000,– je jen o fous níž, než by byla hladina, za kterou se dá pořídit už kolo s výše uvedenými vlastnostmi. Nedává mi smysl kupovat kolo na pár let, abych si potom koupila lepší, dražší.

                      Ale…, to kolo, které jste našel, vypadá, že by splňovalo většinu uvedeného za krásný peníz…

                      0 0
                      • Tomas_82  

                        Ono reálně třeba 2×10 nemusí mít větší rozsah než 1×12. Asi nebude nic jednoduššího než se domluvit s prodávajícím a kolo si vyzkoušet. Myslím, že za tu cenu je to opravdu super.

                        0 1
                        • Irenanakole  

                          Ok, děkuji.

                          Uvidím jak by seděla ta velikost. To L vypadá, že bude možná malé, což. Zajedu do cykloobchodu a vyzkouším si sednout na L a XL, abych zjistila jaký je pocit mít „dobrou“ velikost. Pokud by tohle kolo nesedlo, asi bych tedy raději oslovila uživatele Scalara, jestli by mi kolo nesestavil na míru. To by asi bylo nejlepší řešení, co vy na to?

                          0 0
                      • Lišák  

                        Pokud bys to kolo jela zkusit, tak se na něm projeď a pak řekni prodávajícímu, ať Ti otočí představec. Tím dostaneš řídítka o dost výš. Pak se rozhodneš, jak Ti to víc vyhovuje. Na tom kole je představec 17°, to je velký rozdíl, jestli je v positivu, nebo negativu.

                        0 0
                      • Ripley  

                        Opět si myslím, že problémem toho „boost“ kola bude velikost.

                        19" bude malý a 21" už zase velký( pro 187cm ženu). Navíc i bude vážit zbytečně víc. Meridy jsou lehčí, má jen 11převodů. A člověk bude zbytečně někdě po republice a shánět…

                        K čemu je potřeba na ježdění po cyklo do práce pevné osy nebo 12 převodů se skoro podobným rozsahem pro „začátečníka“?

                        Ta Merida je k mání v Chomutově, navíc jí zlevnil.

                        https://www.cyklobazar.cz/…all-green-xl

                        Tak nějak nechápu, proč si na ní nezkusíte sednout, než začnete hledat něco na druhém konci republiky? Navíc je v záruce, kde 2letá záruka prodejce(ne výrobce) určitě platí i pro několik majitelů po sobě.

                        Prodloužené záruky nemusí platit na jiné majitele, ale ty stejně platí jen na rám, kde se stejně buď projeví do 1.roku výrobní vada, nebo jsou způsobeny „nevhodným“ použitím, tak je stejně neuznají.

                        Kdyby byly tyhle záruky výhodné pro spotřebitele, tak je výrobce nedělá;-)

                        Ještě jsem nikdy u nikoho neviděl uznání záruky po víc jak 3letech… vždy vysvětlí, že odřenina na druhé straně rámu může za to, že rám praskl o půl metru vedle… a zkuste se soudit s výrobcem nebo obchodem o rám za „pár korun“…

                        0 2
                        • Ripley  

                          Tak evidentně nějakej nesouhlasící anonymní udavač s palcem dolu byl rychlejší a vzal si ho:-)

                          0 4
                          • Ripley  

                            Tyjo, není těch anonymních palců mířících do své spodní díry nějak málo?

                            Ještě, moc prosím…

                            0 0
                        • Irenanakole  

                          Zdravím vás všechny,

                          jen jsem chtěla uzavřít tuto debatu a ještě jednou poděkovat za rady a postřehy.

                          Meridu jsem si byla vyzkoušet – ještě byla za těch 18.000,–, sedělo a jelo se na ní moc hezky, jen mě pán upozorňoval, že duše jsou dost sjeté a chtějí vyměnit. Nové se dá pořídit za necelých 24.000,–, tak už mi to za cenu 18.000,– plus nové duše nepřipadalo jako až tak velký rozdíl. Nechala jsem si čas na rozmyšlenou a jela se podívat na ten Kross, jelikož když se toto kolo prodávalo, skutečně výrobce odkazoval na tabulku, podle které jsem se vešla do velikosti L a ještě mi pořád kus zbýval. Ptala jsem se pána kolik má cm a odepsal mi 187cm – takže úplně stejnou výšku jako mám já s tím, že si zkoušel i XL, ale bylo na něj hrozně velké. Prodejce mu sám doporučil L-ko. Kolo na první pohled nejeté, jen zaprášené, pohodlné, tak jsem ho hned za ty peníze vzala. V cyklo servisu jsem si nechala poštelovat sedlo, nakonec bylo příjemnější i to otočení představce(ačkoliv mi pán říkal, že to není potřeba a záleží jen, jestli mi je vzprímenější posed príjemnější, zkusili jsme to a bylo to lepší), plus běžná údržba po letech stání.

                          Takže velké díky všem a přeji mnoho šťastných kilometrů!

                          3 0
                    • Jason Voorhees  

                      To vypadá ve vůni. Ani pedále nekoupil. To moc nejezdilo.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.