• Alenkacyklistka

    Dobrý den, chtěla bych poradit s výběrem horského kola. Cenový limit cca 25 000,–. Najezdím zhruba 2 000 km. Zatím jsem zvažovala model Merida Juliet 7.500, Ghost Lanao 5 2017, Cube Access wls race nebo nějaký model od Scottu. Více mi sedí dámský rám, ne unisex. Děkuji za radu

    0 0
    • plzakj  

      http://www.bike-forum.cz/…5-pro-slecnu

      Uplne na konci diskuze je Canyon za 20k, kteremu nic nechybi. Jinak v te diskuzi je popsano skoro vse :-)

      0 0
    • novas752  

      Hoď sem konkrétní odkazy, takhle nevíme jaké modelové roky zvažuješ, za kolik přesně a nikomu se to moc nechce hledat.

      Kola od Scottu jsou obecně taková dražší.

      0 0
        •  

          Rozhodně merida,kvůli růžové.

          0 0
        • honza1982  

          Rozhodně bych doporučil díval se pořádně. Z těchto bych si nevybral ani jedno za ty peníze. Dají se skutečně najít i lepší sériově vyráběné kola. Nepřemýšlela si o tom, nechat si postavit?

          0 0
          • Alenkacyklistka  

            Která sériově vyráběná kola jsou tedy lepší? A kdo by mi v Ostravě postavil kolo?

            0 0
            • novas752  

              Unisex. :) Ženská cyklistika je teď docela v módě a ceny dámských kol jsou mírně nadsazenější než u „pánských“.

              Tohle je docela dobrý – slušný brzdy, řazení, lehčí kliky. Dalo by se tam před koupí domluvit na lepší vidlici (Epixon) a byla by si na cca 25k.

              0 0
            • honza1982  

              Nechceš po mě, abych procházel internet a hledal kolo, že ne. K těm stavbám. Nemusí to být člověk z Ostravy. Hodně stavitelů posílá postavené kola na adresu. Osobně u toho nemusí být člověk přítomen.

              Souhlasím s tvrzením Novase. Ceny dámských kol jsou našponované, což dost dobře nechápu. To kolo co postoval je rovněž daleko lepší než ty, co byly postovány. Dokonce si troufnu říct, že velmi dobré.

              http://www.cyklonemcik.cz/…-5-lady-2016 taky fajn, 7 tisíc zbyde. Koupím kliky, deore stačí a vyberu vidlici a je to taky prima kolo.

              tady je ten ghost s xt brzdama navíc, to se vyplatí:

              http://www.cyklonemcik.cz/…-5-27-5-2017

              0 0
        • novas752  

          Díky.

          Ty prohnutý rámy teda vypadaj. Ale proti gustu…

          Ghost (osazením se mi jeví nejlíp) má slabinu v naprosto základních brzdách (to je obecný neduh většiny sériových kol pod cca 40k), takže pokud chceš jezdit víc v terénu nebo někde v kopcích resp. „zkopcích“, asi bude potřeba upgrade.

          Cube má stejný problém s brzdama (opět jen 160mm kotouče a stejná řada brzd, jen starší model) a má nic moc vidlici (je to levná pružinovka překopaná na vzduch).

          Merida má o něco horší vidlici než Ghost, ale o něco lepší než Cube. Brzdy opět to samé, ale aspoň je vepředu 180mm kotouč (pokud plánuješ spíš roviny, nemusí to být tak důležitý parametr).

          Řazení je v podstatě stejné u všech, trochu mi u všech chybí kliky s dutou osou, akorát na Ghostu by mohla být přehazovačka s brzdou (nedaří se mi dohledat jaká verze tam je), což by v případě víc terénního nasazení moha být výhoda, řetěz je líp napínaný a méně „mlátí“ o rám.

          Takže z těchto asi ghost, ale stejně bych se ještě trochu podíval po dalších adeptech. A neuvažovala si o stavbě na zakázku? Bylo by to výhodnější než sériovky, dostaneš lepší, vyváženější a svým potřebám na míru sestavené kolo. Najdi si tady víc informací, máme toho tady tuny.

          0 0
          • Alenkacyklistka  

            Děkuji za radu. A na jakém základu se dělají kola na zakázku? Jaký používají rám?

            0 0
            • novas752  

              Stejný. Téměř všechny tyhle levnější rámy lezou z několika fabrik někde na Taiwanu a kvalita je vpodstatě stejná. Často více výrobců používá stejný "katalogový rám, jen na tom mají svojí grafiku.

              Stavitelé stavěj nejčastěji na Force, MRX, Scud, Maxbike, ale dalo by se domluvit i na jiném, co de dá sehnat (např. někdy v zimě byly v Německu docela levně k sehnání rámy Cube).

              0 0
    • palo7  

      ty levnější kola od Cube (pánské) mají vlastně skoro dámskou geometrii, takže klidně koukni v DE po výprodejích a pokud trefíš velikost, tak to bývá dobrý kup.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Trochu patrný rozdíl mezi geometrií dámských a pánských MTB rámů je, že dámské mívají kratší efektivní délku horní rámové trubky. Když si délku posedu upravíš představcem kratším o cca 1–2 cm docílíš stejného rozdílu. Obdobně zvolit menší velikost rámu s více vytaženou sedlovkou.

      Než gender rámu je pro efektivitu a komfort jízdy zásadnější celková ergonomie posedu na kole:

      Délka klik http://www.nettally.com/…rankset.html

      Fit Calculator https://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      0 0
      • palo7  

        souhlas, ale tím představcem můžeš ovlivnit i řízení a to ne vždy k dobrému

        0 0
    • PetaP  

      Dobry vecer,

      procetla jsem ted par diskuzi, a zkusim dotaz polozit zde. Predem moc dekuji za radu.

      Doposud jsem jezdila na cross kole, ale kamaradka mi nekolikrat pujcila sve horske Cube a byla jsem nadsena z rozdilu. Nepotrebuji zadny special, ani individualne postavene. Spis jde o to, ze mam miry 182cm / 68kg . Je mi jasne, ze velikost bude treba vyzkouset (nevadi mi ani bazar), ale zajimal by mne nazor, kde zacit, abych zmatene nehledala vsude. Cena idealne do 25tis, najedu asi 1000km za rok, vetsinou sotolina a zpevnene lesni cesty. Nize uvadim par odkazu, ktere by mi takto „pres web“ prisly zajimave. Hlavni otazka zni – mam pri me vysce hledat ciste mezi damskymi modely? Nebo proste zkusit jakykoliv (i pansky) model s 29'' koly, velikost M/L, tedy 18–19''?

      Moc dekuji.

      P.

      https://www.bradsky.cz/…p-11895.html

      https://www.bradsky.cz/…p-10029.html

      https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

      https://www.bradsky.cz/…p-10819.html#…

      0 0
      • palo7  

        18tka ti bude malá, 19 a možná někde i 20.

        Máš velký rozptyl u osazení kola, tak prvně promyslí jestli chceš 1× něco a nebo klidně cokoli.

        0 0
      • enjoy79  

        Při tvé výšce bych se nebál vybírat z pánských kol. Já mám taky 182cm a na 29" kola spadám na 90% do velikosti rámu L, tedy 19". Akorát pozor, někteří výrobci mají pro dámské rámy jiné tabulky, což jsem taky nevěděl když jsem kupoval kolo manželce (v profilu)

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Figuru máš i do kopců. Že Tě lákají i vícepřírodní cesty, než na které je určeno trekkingové kolo, sis už ujasnila. Častěji se setkáš s nějakým příčným kořenem, vystouplým kamenem, terénní vlnkou. Snadné přejetí umožní jednak předozadní posun těžiště (odlehčení/nad­zvednutí předního či zadního kola) při jízdě ze sedla + tomu vhodně zvolená geometrie rámu. Ke Tvé tělesné výšce odhaduji délku řetězové vzpěry do 435 mm, efektivní délku horní rámové trubky kolem 620 mm.

        Úhel hlavové trubky cca 69° je stabilní z kopce i dobře točivý.

        Když se podíváš na velikosti např. tohoto rámu https://www.trekbikes.com/…ral/p/21920/?…

        Je to číslo velikosti 18,5 inches, a tabulka výrobce doporučuje ještě větší velikost 19,5“.

        Zdvih vidlice výletních 100 mm – to se svou váhou nedohrcneš na doraz.

        Převody 1×11 potřebují lidi valící z kopce takovou střelbu, že by z řadících převodníků setřepali řetěz a Ti blbější než 2×10 řazení. Pro ostatní je vhodnější dostatečně rozsáhlé a zároveň příjemněji odstupňované 2(3)x10(11) řazení.

        0 0
    • PetaP  

      Moc dekuji, to jsou cenne rady. Co se kvality tyce, radeji bych neco vice kvalitniho, aby mi to nejakou dobu vydrzelo. P.

      0 0
      • enjoy79  

        Za těch cca 25000,– už bych si pohlídal, aby mělo kolo vzduchovou vidlici. Ta se dá nastavit podle tvé váhy a na rozdíl od většiny pružinových vidlic funguje (je citlivější). Na bazaru se dá taky dobře koupit, ale to by chtělo asi sebou někoho, kdo do toho trochu vidí.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Odrazil bych se asi tak od tohoto inzerátu. Na uvedené použití kolo naprosto s jistotou plně dostačující, jen nechat postavit na větším rámu.

          0 0
          • Mart7  

            Scalar by ji moh něco pěkného poskládat. Kolo o 10 tisíc dražší bude v mnoha směrech lepší. Doporučil bych kvalitnější vidlici než RST f1rst (RS recon např.), lepší náboje (deore, slx), tenčené dráty a lehčí ráfky, aspoň kolo líp pojede a bude pohodlnější. Brzdy se servem jsou fajn, ale to chce už rovnou kotouče RT54 nebo 56. Převody 2×10 jsou dobré, např. kliky 26/36 a kazeta 11–36, nová kazeta deore 11–42 má velký skok 15–18 což je moc, navíc tu kombinaci pobere GS ramínko.

            0 0
    • PetaP  

      Moc dekuji za rady! P.

      0 0
    • PetaP  

      Ještě jednou dobrý den. Tak jsem po dalším hledání a radách dospěla k tomuto seznamu. Mohla bych ještě jednou požádat o reakci, abych viděla, kam se nakonec miska vah překlopí – bylo mi řečeno, že snad s ani jedním z nich neprohloupím. První tři modely mohu mít za úplně stejnou cenu cca 22,5tis. Ty další dva jsou asi o 3tis dražší. Pro rámy Cube mi vychází velikost 19, Radon pak 20. Díky moc. P.

      Cube Access WS SL – https://www.xlivesport.cz/…--raspberry/?…

      Cube Acid – https://www.cyklokyjovsky.cz/…40675/v73526

      Scott Scale 980 – https://www.rockpoint.cz/scale-980-018?…

      Cube Reaction PRO – https://www.cyklokyjovsky.cz/…40676/v73532

      Radon ZR Team NX1 – https://www.radon-bikes.de/…-29-nx-2018/

      0 0
      • mirorek2  

        Ten Radon za 850 je fajn, Reaction má navíc pevné osy, ale nic moc záplety,,, Raději bych dal pak jiná kola, než rám bez pevné osy, ale já nevážím 60kg. Rychloupínák vzadu hodně lidem nevadí

        0 0
      • Pán z Dubu  

        Nejpříhodnější geometrii má Cube Reaction Pro 2018 https://www.cube.eu/…cknred-2018/ velikost 21“- jak doporučuje výrobce. Trochu splácaně působí zadní osa Boost pevná + přední rychloupínak.

        C Access Ws je kratičký rám

        C Acid má nadměrnou řetězovou vzpěru

        Scott by mohl mít kratší řetězovou vzpěru a níže BB, obdobně Radon.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.