Cyklotrenažer pro zimní trénink

485 nepřečtených
  • petrhajekmail

    Cyklotrenažer pro zimní trénink

    Dobrý den, za nedlouho tu máme zimu a tím pádem pro mne cyklo sezóna pomalu končí. Letos jezdím na kole každý den a zimní pauzu bych asi nezvládl. ? Vím, že se dá na kole jezdit i v zimě, ale není to nic pro mne. Proto jsem se rozhodl pořídit si nějaký slušný cyklotrenažer. Chtěl jsem se Vás zeptat, Vás co cyklotrenažer přes zimu používáte, jestli byste mi mohli z vlastní zkušenosti nějaký cyklotrenažer doporučit. Chtěl bych doporučit pouze ty trenažery, se kterými jste Vy sami maximálně spokojeni. Nechci si kupovat jeden z nejdražších s tím, že bude nejlepší. Děkuji Vám za Vaše tipy.

    0 0
    • blaf  

      google

      a jinak trenazer/valce jsou desnej opruz, abys nezjistil, ze to taky neni pro tebe :) osobne jezdim radej venku nez se trapim na valcich

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Elite Arion válce Skladem > 2 ks

      Elite Arion válce

      4 399 Kč MOC 5 999 Kč -27%

      Elite Quick-Motion válce Skladem > 2 ks

      Elite Quick-Motion válce

      7 799 Kč MOC 11 199 Kč -31%

      Elite Qubo Power Fluid trenažér Skladem 2 ks

      Elite Qubo Power Fluid trenažér

      5 899 Kč MOC 8 299 Kč -30%

    • Sugar67  

      Pokud si myslíš, že jezdit v zimě venku není nic pro tebe, tak to jsi ještě nejezdil na žádném trenažeru!!! Je tady hromada vláken a všude se dočteš, že jsou to vyhozený peníze. Zkus si ho někde vyzkoušet a uvidíš sám. Jdi do fitka, vyhoď za to 50Kč a poznáš ;-)

      0 0
    • Paja  

      Nechceš Elite hydroforce? Hydraulická brzda, zátěž se mění páčkou vyvedenou na rodla. Najeto max. 20 hod., už se mi několik let válí na půdě ;-)

      0 0
      • poriz1  

        Jaká cena?

        0 0
      • Smazaný účet  

        kruci…tady kazíš ceny – potřeboval bych prodat ten samej…i když možná lepší model – měl jsem podstatně vyšší nákup

        0 0
        • Breakpain  

          Odkaz, cena a jak moc je jety – do e-mailu, dekuji…

          0 0
          • Smazaný účet  

            s odkazem to bude horší, na webu jsem to už nenašel…

            prakticky nepoužívaný trenažér Elite Hydroforce, koupeno listopad 2004 za 9000,–Kč

            (hydraulická brzda, regulátor se přichytí na řídítka, elektronika žádná)

            přenechám ho za 5000,–

            k tomu podložka Tacx pod přední kolo a kovový upínák shimano, aby si v trenažéru člověk neojebával svoje kultovní :-)

            0 0
          • novas32  

            jestli na to mas moralku a jeste neco shanis, tak mas email.

            0 0
        • Paja  

          Tak jo, příště ho budu teda nabízet za trojku ;-), poriz zdá se ztratil zájem…

          0 0
    • Mikikuba  

      Ahoj,pokud to myslíš vážně s tréninkem přes zimu tak si trenažér pořiď. Já používám tenhle

      http://www.hankaebertova.cz/…valce800.jpg

      Mám na něm najeto doslova tisíce hodin.V poměru cena kvalita je super.

      Pokud máš kolo pro radost je opravdu diskutabilní jestli na něm a jak dlouho budeš jezdit.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Taky si myslim, ze si tim kolo trochu muze zhnusit.

        Ale zase ten pocit, ze pak vyjede na jare a pojede to lepe, nez kdyby na nem neslapal…

        0 0
        • Rychlej turista  

          Kolo si tím nezhnusí, jen to za chvíli odložía jako ostatní raději vyrazí ven do deště, větru nebo mrazu :-)

          Ale byl tady jeden, který jezdil snad jen trenažér a podle toho, co psal, tak na tom dokázal sedět podstatnou část dne a vyloženě se v tom vyžíval :-)

          0 0
          • blaf  

            to bude Vabrousek, ten za zimu ven nevyleze :)

            0 0
          • Biker jak Pes  

            Taky znám pár takových pacientů, kterým nejsou cizí ani 4 hod dlouhé seance.

            0 0
            • DaD  

              ja,ja! Ale po čtyřech hodinách na válcích už trošku bolí prdel:)

              0 0
              • Sugar67  

                Po 4 hodinách na válcích by mě odvážel doc. Chocholoušek ;-)

                0 0
              • Biker jak Pes  

                Když dáš každých 30 min pauzu, tak se to dá. Osobně jsem dal jednou 3,5 hod na válcích ve dvou u etapy TdF a nebylo to tak strašné. Hlavně můžeš s někým pokecat. Výhoda je, pokud umíš jezdit ze sedla, můžeš se protáhnout, uvolnit zadku. :)

                0 0
          • mr.nikdo  

            No, ja tam jdu s odporem.

            Naposledy me ani filmy nebavily.

            0 0
            • Smazaný účet  

              a je ten odpor regulovatelnej? aby ten trénink za něco stál… :-)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Je. Kazdych 5 minut roste. Obcas to je normalni a stale stejny narust, jindy to je narust geometrickou radou.

                A vem si, jak to pak stoji treba v breznu.

                0 0
    • radek01  

      Já mám tento a vlastně se těším na ten vopruz až na tom budu jezdit…:-)

      http://bike4u.cz/…machine.html

      0 0
    • Delkim  

      mám trenažér TACX, osobně si bez toho zimu nedovedu představit, resp. stačí i dnešní vichřice s deštěm a ještě na něj rád vlezeš :)

      už si stahuj filmy a seriály, ať ti to pak utíká, opruz to je strašnej :)))

      0 0
      • nox159  

        rád lezt na trenažer? :D blázen :D

        0 0
        • Breakpain  

          Za ten pocit, když na jaře ostatní vidí Tvoje záda to stojí :), navíc, jak píše kole … prsotě si dám sluchátka a s pustím si na 3h dva filmy nebo nějaká videa na Youtube a je to … :)

          0 0
          • blaf  

            tim chces rict, ze vydrzis 3 hodiny? a pravidelne? tak to smekam

            0 0
            • Breakpain  

              Když si neodřu moc zadek tak jo … to je jedinej problém co mám – na kole se pohybuješ, tady to není třeba a pak to je docela problém.

              Hele, ber to, jako bys koukal na dva filmy za sebou :) … akorát u toho budeš šlapat no ;) … problém je spíš kde nato brát čas, abys nekončil pozdě večer …

              Narovinu přiznám, že bez filmu bych nedal ani půl hoďky ;o).

              Rutina mi nevadí, spíš ji vítám … nejsem moc kreativní jedinec ;) …

              0 0
              • blaf  

                no tak variantu bez filmu ani neuvazuju, pro me je to i s filmem hodne narocny, dal jsem asi dvakrat kolem dvou a pul hodiny, ale to uz jsem fakt trpel (psychicky)

                0 0
                • Delkim  

                  já mám rekord 3 a půl hodiny, to bylo u sledování nějaké horské etapy na Tour :)

                  jinak to docela „utíká“ u sledování obecně cyklistiky, pak je dobrý tenis a docela jde i hokej, když je MS a nehrajeme zrovna jako pitomci :)

                  ale nejvíc mi to osobně uteče, když v tom mám nějaké intervaly, to pak „nebolí“ psychicky ale fyzicky a to mi vyhovuje víc

                  0 0
                  • jonti  

                    Mne nejvic sedi akcni strilecky, kde se porad neco deje. Nebo sportovni prenosy. Tim byl idealne treba Vasaloppet, ktery je i docela dlouhy.

                    Dalsi vyborna kombinace je treba hodinu behat a potom 45 na trenazeru.

                    0 0
                  • DaD  

                    Tour na válcích už ne!Nějak sem to podvědomě naklopil ve sjezdu s nima a už jsem se válel na zemi.Myslím,že jsem jel zrovna v háku Saganovi:)

                    0 0
                • Ice-goofy  

                  Můj rekord je 1,5hod a slezl jsem, že jsem ty totál mokrej tretry promočené, jak kdybych vylezl z vody a už jsem za sebe pěkně házel „potní šmouhy“. pro mě ta hod je tak akorád. Filmy už nepomáhají, ale obdiv všem co drží dvě a více…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já jezdím jen hodinu když už, co v reálu je jednou týdně. Nejsem až tak tréninková povaha :)

                    0 0
                    • Ice-goofy  

                      ;) Od 50minuty do 60 to utíká jak celý den v práci ;) Co teprve kdybys ji měl tu povahu ;)…

                      0 0
                    • Ice-goofy  

                      Myslel jsem to ve smyslu Tvé výkonnosti a jak píšeš Tvé trénikové povahy… ;)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        nj, jenže víš jak. To je package – nastavit hlavu na kurevský sebeničení, přestat lejt, místo celodenních výletů jezdit tréninky, většinou sám…

                        Koho by to v mým věku bavilo :)

                        0 0
                        • Ice-goofy  

                          Souhlas.. Já převážně tady jezdím jenom sám, ale jak říkáš je to jak mě to baví .. výlety, do práce z práce… někdy rychleji někdy pohoda (většinou jak mají děti kroužky ;)) a jak říkaš nebavím se o setkání s kamarádama, kde se leje ;) a to nějak tam to je nastaveno až do sebezničení (tady jo ;) tady mě to jde)

                          P.S. To se kondičně dívám z velké dálky na Tvé záda ;)

                          0 0
            • Mikikuba  

              3–4:)trénink je trénink.já rozhodně radši trenažer než humus venku. zdraví jsem nenšla na …a to nemluvím o tmě…

              0 0
              • Biker jak Pes  

                Tak to raději vyjedu do totálního humusu, než se trápit doma. :)

                0 0
                • Mikikuba  

                  Druhá věc je že kvalita tréninku venku a vevnitř je v zimě neporovnatelná. O bike nemluvě. Já to prostě beru že trénuju a mám nějaký cíl a úplně stejně me nebaví najíždět v zimě venku jako doma. A doma bych řekla že mě baví víc a nic neriskuju.

                  0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Otázka, co je teda kvalitnější. A otázka biku by mě teda taky zajímala. :)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      samo že doma je to kvalitnější, o levely

                      0 0
                      • Biker jak Pes  

                        Tohle bude zase dlouhá debata, ale budiž. :)

                        Když jsem začínal s cyklistikou, tak jsem řešil podobné věci. Tehdy mi trenér říkal o nějaké profíkovi (tuším, že to byl snad ještě Kořínek), který jezdil celou zimu na trenažéru. Dodržoval tepy, rychlosti, časy, všechno, co se dalo v té době sledovat. Vyjel pak ven a těžce nestíhal ostatním.

                        Osobně znám pár kluků, kteří jezdí venku za každého počasí. Nikdy nebyli na jarním soustředění a dokáží na silnici pořádně zatopit i profíkům.

                        Taky jsem spíše zastánce tréninku venku, přijde mi to mnohem přirozenější, než se mordovat doma. Tam to prostě není ono, ať to budeš simulovat jakkoliv. Nejspíš to mám ale vžité z toho, že jsem na trénink doma nikdy neměl pořádné podmínky (bydlení v paneláku, málo prostoru), takže veškerý trénink jsem taky řešil venku (minimálně běhat se dá opravdu za téměř každého počasí).

                        Na druhé straně ale máme Štybara, který v nejlepší cyklokrosové formě trénoval snad jenom na trenažéru, kde si uměl mnohem lépe pohlídat intenzity a lépe se mu to dávkovalo.

                        :)

                        0 0
                        • black.horse  

                          jedna věc bude dávkovatelnost doma a druhá adaptace organizmu na počasí, kdyby trávil většinu zimního tréninku doma v „teple“ tak na jaře vylezu před barák a než sejdu schody k chodníku tak dostanu rýmičku… mám vyzkušené že před lety, když jsem v zimě pravidelně najížděl za každýho počasí, byl jsem méně nemocný.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          podle mě bude krátká.

                          Beru to přísně z hlediska efektivity, tedy trénink v zonách dle watů, podle vyšetření. Cokoli jiného indoor má nižší efektivitu a je tudíž ztráta času, primárně s horším nebo lepším výsledkem udržení kondice.

                          Faktory bezpečnosti a rizika nemoci nezahrnuji – byť pro někoho jsou rozhodující, zejména pokud není suchá zima s minimem sněhu.

                          NA indoor jednotce s watmetrem, dokážeš jezdit všechny motivy a držíš se když jsi totální lama v rozpětí 30w, když to umíš tak klidně 10–15w. Kadenčně si můžeš opět dát co potřebuješ. Křivky výkonu (a tepů) jsou bez velkých skoků v rámci úseku, intervalu. Což by mělo být cílem každého zaměřeného tréninku i venku.

                          Při jízdě ven musíš nejdřív dosáhnout profilu/terénu, který je pro daný interval vhodný (jednoznačná nevýhoda, nebot na trenažeru si můžeš sestavit trénink, že ti jednotka sama dává zátež a délky a pauzy jsou konstatní jak si je nastavíš). Venku při tréninku ZDV je často problém najít rovinatý profil v dostatečné délce a kvalitě, na trénink intervalů do kopců to ani nemluvím, tak zase nedokážeš dodržet dobré a kvalitní pauzy mezi intervaly. Intenzivnější intervaly pro rozvoj FTP v délce 20–40 minut to je skutečný oříšek, protože trénovaný jedinec jede v této zoně už dost rychle a to v zimě často je s velkým rizikem.

                          samozřejmě jedna věc je mít hromadu času a jezdit 80–100 hodin v 1–3 měsíci, pak skutečně s někým kdo trénuje 40h indoor zameteš. Ale pokud budou oba jezdci mít odjetý stejný čas, tak ten co to jezdil venku bude parkovat.

                          0 0
                          • tom xtr  

                            Souhlas

                            0 0
                          • Biker jak Pes  

                            Myslel jsem, že se budeme bavit víceméně o tréninku ZDV. Řekl bych, že i ty víš, že pokud někdo myslí závodění natolik vážně, že najíždí i přes zimu, tak nemá problém jezdit ZDV i ve zvlněném/kopco­vitějším terénu. Tudíž odpadá nutnost hledat totálně rovinatý terén. Samozřejmě, že taky raději jezdím po rovinách, ale občas si vjedu do kopců, protože po rovině už to je fakt otrava.

                            Co se týče bezpečnosti/nemoci, s tím souhlasím, k tomu není co dodávat.

                            K tréninku intervalů, závodil jsem vždycky od prvního dubnového víkendu s tím, že jsem pouze najížděl a do intenzit jsem šel až s prvními závody. Taky ty výsledky podle toho vypadaly a do formy jsem se dostal až v půlce května. Dělal jsem to hlavně proto, že závody na jaře pro mě neměly velkou váhu a chtěl jsem vydržet jezdit celou sezónu. Letos jsem měl v plánu závody už v březnu (Bíteš, Hlohovec), které nakonec nedopadly a podle toho jsem i upravil trénink. Neměl jsem problém nalézt v okolí vhodný terén přesně pro daný trénink. Řekl bych, že v našem měřítku, v jakém jezdíme ti postačí téměř cokoliv a vždy se to dá jakkoliv upravit. Samozřejmě na profi úrovni už to bude vypadá jinak.

                            Další pro mě jasná věc je hlava. Při tréninku doma z toho musíš zmagořit. :) Ne každý je nastavený tak, že to vydrží. Osobně jsem pro trénink venku. Nicméně pokud bych snad někdy měl prostory s pořádným trenažérem, wattmetrem, tak možná budu mluvit jinak, ale do té doby jezdím venku, dokud nepadají stromy. :)

                            0 0
                            • jonti  

                              Ta zima bez intenzit je obecne docela zlo, jedine ze by sis je daval v jinych sportech. Je to cesta k tomu se naucit jezdit jen na jednu rychlost.

                              0 0
                              • Biker jak Pes  

                                Souhlasím. Někdy není na škodu zařadit i kratší závody (cyklokros, běh, běh na běžkách), ať to není taková rutina. Jednou za čas jít trochu do červených čísel vůbec nevadí.

                                0 0
                            • McBlacky  

                              jasný že to jde, ale není to optimální, prootže z kopců prostě často nešlapeš atd.

                              navíc třeba ty to má ok, já zase mám 20minut plácání než jsem někde, kde se dá trochu jet. V zimě je to i delší, takže efektivně z 2h tréninku 45minut zajebu ve městě :/

                              stejně je to pro mě teoretický, nedokopu se venku ani doma k něčemu co by mělo smysl. Kdyby ale ano, tak doma mi to dává větší smysl

                              0 0
                            • tom xtr  

                              Jen jestli to nebereš jen podle poslední zimy. Pamatuju některé zimy předchozí roky, kdy se nedalo rozumně třeba 14 dní i víc vůbec vylézt ven na kolo, běhat šlo, ale i to třeba blbě. Nebo se dal jezdit jen nějaký krátký odklizený okruh, kde to bylo stejně na zblbnutí, jak na tranažeru.

                              0 0
                              • Biker jak Pes  

                                Taky jsem nad tím uvažoval, jestli to nemám z poslední zimy. Ale za posledních 5 zim jsem na válcích najezdil možná tak 10–15 hodin.

                                0 0
                          • biker jura  

                            zase někdy taky není špatný i ten souvislý interval trochu „rozhodit“ zvlášť na biku potřebuješ adaptovat tělo na pár šlápnutí i mimo setrvalý výkon…což si myslím, že byl možná ten problém toho Kořínka jak psal BjP. Ale jinak souhlas.

                            0 0
                        • Rychlej turista  

                          Když už jezdit doma, tak na válcích nebo aspoň na trenažéru s velkým setrvačníkem, kde se dá simulovat rychlá jízda s těžkou šajbou při vysoké frekvenci šlapání i tepání (jezdíval jsem od 105 otáček a více/min. na ANP). To se venku dlouhé minuty praktikovat nedá a je to alespoň přibližně podobné jízdě za kamiónem, což osobně považuji za level nejvyšší. Takže pro časovkáře, triatlonisty a vlky samotáře ideální příprava.

                          Druhé výborné využití válců a v tomto případě i jakéhokoliv trenažéru je při opravě těla, ať už po nemoci, úrazu nebo při boleti kolena.

                          Čťyři měsíce od zlomeniny páteře jsem první měsíc dával jen válce – od několika minut a postupně zvyšoval, až jsem se mohl posadit na kolo i venku.

                          Při bolesti kolena je to ještě důležitější, protože kloub sice pohyb potřebuje, ale nesmí to bolet. Takže v tomto případě zase vysoká frekvence šlapání (105 ot./min.), ale bez zátěže, na lehoučký převod a jezdit jen do doby, než přijde bolest. Opět od několika minut a mám vyzkoušeno, že když se bolest neobjevila ani po hodině, mohl jsem bez obav vyjet ven. Výhoda tohoto postupu je nejen v tom, že se člověk nemusí vracet domů s bolestí (a tím i dalším huntováním kloubu), ale podle prodlužování času lze denně sledovat, jak se koleno uzdravuje :-)

                          0 0
                          • Tina  

                            Ja iba dodám, že valce sú skvelé na naučenie sa kruhového šliapania a izolovania nežiaducich pohybov celého tela od pohybu nôh. Človek sa naučí zafixovať vrch tela a točiť iba nohami. A taktiež sa dá na nich naučiť jazdiť kadenčne.

                            0 0
                          • Biker jak Pes  

                            Rekonvalescence po zranění je trenažér jasná volba. Tam není o čem diskutovat. I vzhledem k tomu, že doma z toho znovu nespadneš. :)

                            0 0
                        • biker jura  

                          Tak Štyby prej jezdí na trenažeru teď nějaký speciální „silový“ tréninky. To by mě zajímalo, jak to vypadá.

                          0 0
    • tom xtr  

      Třeba ti při tom rozhodování přijde vhod můj vývoj ohledně in-house tréninku, otázka je ale rozpočet na takový heblo.

      Kdysi jsem doma v zimě jezdil na klasice = kolo upnuté do jednoduché trojnožky (TACX) + jsem měl půjčené i nějaké jednoduché ergo. Dá se to, ale po pár letech (tak 2) jsem se na to už nebyl vůbec schopen přinutit sednout, prostě morálka.

      Nakonec jsem se rozhodl, že když na něčem podobným mám doma vydržet 1,5 hod a víc a netrápit se, tak je třeba si to za každou cenu všemožně zpříjemnit a zpestřit. Music + TV + PC film sice dobrý, ale pro mě už to úplně nezabíralo.

      Z toho mi vyšlo (bez záruky úplnosti):

      • Trenažér musí být ihned ready k použití = nesmím ho skládat předtréninkem a pak rozkládat, nelze do něj občasně upínat běžněpoužívané kolo – nejspíš tedy zimáka (závoďáka už vůbec ne).I z toho důvodu jsem taky opustil trojnožku TACX.
      • Musí se dát nastavit dobře a přesně posez jako na kole + upíchnout tamvlastní sedlo. Šiftování jen sedlové trubky nahoru dolu nestačí.
      • Musí mít kvalitní brzdu, tedy dávkování zátěže.
      • Přiměřená = minimální hlučnost, odmítám jezdit někdev podzemí.
      • Je třeba mít šanci si čímkoliv zpestřit trénink + trénink nějakměřit = musí měřit výkon (Watty) + tepy (přes Polar snímač) + kadenci +čas (+ vzdálenost), ukládat záznam z tréninku na medium / PC. Chci aby bylnějak vidět vývoj.
      • Je dobré pro zpestření možnost virtuálních tras – zátěže(offline) + virtuálních online závodů, tj. on-line internetový trénink.Tzn. možnost připojení trenažeru do sítě / k PC + na internet.
      • Hodí se možnost nastavit vlastní programy – zátěž, např.úseky – intervaly. Není to ale úplně nutný, dá se řešiti manuálním nastavením.

      Z toho mi pár let zpátky vyšlo, že jsem v akci koupil ne úplně nejlevnější ergo, který to splňuje. Musím říct, že jsem se na něj během zimy (+když je venku hnusně) často doslova těšil a těším, vlastně skoro jak na kolo ven, když je hezky. Pro mě to nakonec byla teda vyloženě volba buď všechno nebo nic, tzn. žádný trenažer, nebo něco jako tohle.

      Pro úplnost ještě co po čase nevyužiju / považuju za zbytečný:

      • Jakýkoliv automat – trenér, který předhazuje svoje programy podlepředchozích měření. Vlastně využívám buď virtuální trasy, onlinetrasy, nebo úplně manuální režim volby zátěže.
      • Zbytečné mi přijdou vlastně všechny pevně zabudované tréninkovéprogramy, stačí mít možnost programovat vlastnítrénink – zátěž.
      0 0
    • 159753  

      já osobně z výběru trenažer/válce mám daleko raději válce..nepřijde mi to tak nechutně nudné, když u toho zkouknu nějaký ten seriál..

      0 0
    • Zodiax  

      Používáte někdo spinner místo válců nebo trenažeru? Jeden jsem teď vyženil, tak si říkám, že to může být dobrá alternativa ;)

      0 0
      • Rorejs74  

        JJ, kdysi jsem koupil jetyho Kettlera a v zime na nem jezdim. Cumim u toho vetsinou na zaznamy z TdF, Gira, Vuelty a podobne. Vetsinou si davam tak 90–120 minut.

        Jako nezbytny prislusenstvi ale povazuju velkej ventilator, jinak ze mne za chvilku tece jak z vola a je to neprijemny.

        0 0
        • 19ala  

          mám taky spinning ( + klasický rotoped ale ten nepoužívám ) v zimě mě to přijde jako zpestření gut

          0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, zrovna včera jsem zahájil taktéž „zimní“ přípravu. Uvažuješ stejně jako já, tedy jen shrnu. Loni jsem jezdil prakticky celou zimu, ale dost mi to odskákalo rameno (prochladnutí) a v těch mnohdy s.ačkách mě už nebavilo jezdit. Jasně, mohl bych to vyřešit lepším oblečením, ale do toho se mi nechtělo investovat. Navíc před cca 5 lety jsem na rotopedu přes zimu jezdil a vydržel to!!! To je důležité vědět, protože skutečně někteří toto prostě nevydrží! Tedy trenažer byl jasnou volbou a hlavně se mi u trenažeru líbí, že sedím na svém kole, ideální posez, SPD atd. Tak jsem projel diskuze (těch je na foru hafo) a bylo mi i doporučeno tento TACX http://www.kupkolo.cz/…atic_z92956/ . Ten jsem nakonec koupil a včera prvně ujel cca 3 hodiny. má zátěž 10 stupňů je celkem tichý (bydlím v baráku, takže hluk moc neřeším) a po včerejšku i s ohledem na ty prachy jsem s ním spokojen. Koupil jsem k němu (na doporučení) speciální plášť přímo od TACX, nechtěl jsem si sjíždět svůj nový (staré, sjeté jsem bohužel vyhodil), ale to už je na Tobě (vždy můžeš dokoupit).

      Takže za sebe jej můžu s přehledem doporučit! Jen znovu upozorňuji, zvaž, zda 2 – 3 hodiny vydržíš „tupě“ šlapat na místě! Já to vydržím, ikdyž si pomáhám sledováním televize/muziky…

      0 0
      • Delkim  

        jj, to je základní TACX, naprosto dostatečný

        proti některým obyčejným ála Force se tam dá nastavit dostatečný odpor (zátěž) i pro silový trénink

        ještě doporučuji dokoupit podložku a jak už někdo zmínil i pořádný větrák :)

        dneska odpol zahajuji zimní přípravu, tak se na něj po 10ti denní pauze bez kola docela i těším :) stáhnul jsem si 4 série Walking Dead, tak uvidíme jak to u toho bude utíkat

        0 0
        • sharkeeCZ  

          také zvažuji pořízení trenažéru a chtěl jsem něco interaktivního, ale dávat 20.000 Kč za trenažér se mi opravdu neche

          Ale objevil jsem novinky v podobě aplikace, která by měla poskytnout interakci i na základním trenažéru – http://www.zwift.com/what-is-it

          znáte někdo, už jste to někdo testoval? Já jsem v pořadníku a nezavěšuji.

          0 0
          • Delkim  

            no joooo, ale to musíš mít k tomu i meříč výkonu :)

            jinak na youtube jsou desítky různých tréninků, se dá podle toho jezdit, pokud někdo chce

            0 0
        • Lada,s  

          blázne, já teprve zahajuji posezonni odpočinek :) zahajovat zimní přípravu ještě před koncem října mi přijde pro hobbíka zbytečně brzo, ale proto gustu… :-)

          0 0
          • Lachtis  

            No dobře, napsal jsem to blbě nebo spíš to lépe znělo :-D. Prostě zahájeno ježdění (trénování) v teple domova :-). Pauzu mít budu…

            0 0
          • McBlacky  

            taky myslím, že to je brzo. Ale záleží jaký jsou cíle. Kdo závodí od března, už musí ted začít, to je jasný

            0 0
    • jakub  

      jen si tu trošku přiohřeju polívčičku, když by někdo chtěl ušetřit své kolo, máme ještě pár Spinnerů od Startracu ze zrušeného spinningového centra – jsou to kola na fakt hrubé zacházení a jsou v pořádku, více na kuba@viridium.cz cena k jednání je 7.000,–Kč

      0 0
    • Sugar67  

      OK. Myslím, že kromě rad s výběrem, by to chtělo dát ještě dohromady rady, jak u toho vydržet a nezešílet. Z příspěvků mi vyšlo následující (prosím o doplnění):

      • nejde to bez psychického odrušení – TV, PC, Muzika …
      • aby ses úplně neuvařil je nutný ventilátor

      Přiznám se, že ani při dodržení obojího jsem to nevydržel a radši vyrazil do nečasu. Nějaké další rady?

      0 0
    • vsn  

      … a je to tu po roce zas :D

      takže o5 – bržděný válce a před ně větrák – nic se za ten rok nezměnilo

      0 0
    • tromboonen  

      Za mě válce, taky jsem řešil a rozhodl se pro ně, není to taková nuda jako statický trenažér, zlepšíš si techniku šlapání a neztratíš rovnováhu na kole (no ne že by člověk po zimě na trenažéru venku upad, ale prej se to může projevit, možná je to kec, nevím, nezkoušel jsem), viz srovnání válců a trenů..

      Válce stačí bez brždění, dát staré pláště, nízký tlak, plus mezi křížené dráty zastrkat karty = to udělá i ten větrák, částečně, já jezdím v nevytopené místnosti a stejně se spotím jako kráva..

      Nevydržím déle než hodinu, ale to jen kvůli zadku, trpí mnohem víc než v reále, i když se člověk snaží měnit posed a občas ve stoje, tak prostě víc než hodinu nedám, ale zas najíždět na tom vyloženě objemy to by bylo fakt na hlavu… ta hoďka s nějakými intervaly je akorát, nejsem teda žádnej závodník a netrénuju moc systematicky, mám to jen na denní porci únavy a regulaci špeků..

      A těm co tvrdí že je lepší ven, no v zimě za světla se to blbě stíhá i kdyby člověk vydejchal počasí a sračky na cestě a na kole (já moc ne), po tmě to už chce fakt motivaci, plus muset se navlíkat, připravit kolo, pak jej občas vyčistit… na válce skočíš během zpráv a je to, já to občas dělám i v létě, když nestíhám na pořádnou vyjížďku, prostě během zpráv se trochu zapotím a nestratím čas chystáním… a půl až hoďka na válcích s pár intervalama je pocitově min jako 3 hod normální vyjížďka venku..

      0 0
      • Sugar67  

        Já se spíš donutím na 2 hoďky v zimě potmě ven, než na hoďku na trenažér. Hodím na sebe věci a jedu. Kdežto trenažér musím donést, pak donést kolo, smontovat to dohromady … pak tupě šlapat, pak to zase rozmontovat, odnést kolo, odnést trenažér ;-(

        0 0
        • McBlacky  

          no jasný ale když ho máš postavený tak dáš kalhoty, triko a valíš.

          Oblíkat se ven je pak hromada hadrů na praní navíc.

          0 0
          • Cryzyy  

            A za 4h doma propotis ctvery kalhoty, 2 ponozky a 3 rucniky a jeste potom musis pod valcema vytirat :) Vsechno ma svoje co a proti.

            0 0
    • RUSH  

      To já se zeptám trošku jinak – trenažér nebo ergometer?

      Ergometr by byl taky hned ready, nepotřebuju nijak šachovat s kolem, řekl bych že je tišší. Pokud by se dal dobře nastavit posed, nemuselo by to být marné …? Máte nějakou zkušenost? Třeba i se spinnerem.

      0 0
      • Smazaný účet  

        klasickej sušák na prádlo tě vyjde levněji ;-)

        0 0
      • tom xtr  

        Jak píšu výš, tak mě vyšlo výhodnější ergo. Podmínka ale je, aby se dal přesně nastavit posed + klasický upnutí sedla + … další výše uvedený parametry a to ergo pak nebude nejlevnější.

        Jednoduchý levný ergáče (do 10 tis.) byly co jsem viděl úplně na nic, respektive určitě ne pro něco, co bych nazval trenink.

        0 0
    • Cavendish  

      Trenažér ti stačí z bazaru obyčejný za 1500–2000. Ale stejně natom nevydržíš déle jak 2h. Já se nudím už po 1h,ale i to stačí na protáhnutí. Větší smysl by mělo (pokud máš silničku) koupit 28mm pláště + blatníky a prostě se trochu oblíct a vyrazit ven. A nebo a to je asi lepší varianta, vzít běžky a běžkovat.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Vidím to stejně, pokud nepotřebuje kvůli závodům nutně drtit kolo, tak objet sem-tam něco na biku a prostřídat aktivity – běžky, běh, dlouhé rychlé procházky, nordicwalking, plavání, možná posilovna. Předejde tím vzniku dysbalancí a bude mít o to větší chuť na kolo. (Ode mě to fakt sedí.)

        0 0
        • Cavendish  

          Běh,plávání,běžký a to kolo venku bude 100× lepší než se nudit doma na stroji, na kterým najede 20h a pak už ho radši nepoužije.

          0 0
    • black.horse  

      s dovolením, přihřeji si polívčičku, kdyby někdo sháněl

      0 0
    • Tina  

      Celkom dobré tipy a recenzie na trenažéry a valce od Bikeradar

      0 0
    • Breakpain  

      Ještě si přihřeju polívčičku – do teď jsem jezdil AL rám na trenažeru … ovšem letos šlo pryč a je karbon … vadí to něčemu nebo neřešit a jezdit ? Díky

      0 0
      • blaf  

        do trenazeru se dava druhy kolo, kteryho cloveku neni lito, jednici bych do toho nedaval…

        0 0
        • Breakpain  

          A to je ono – kazdy to rika, ale proc, udelam tomu kolu neco? …aktualne mam jen jedno kolo, tak je to tezko resitelne ;-) … alternativa jsou valce … ale jsem v panelaku … no, tak nevim co sousedi.

          0 0
          • blaf  

            udajne dostava sodu zadni stavba, kolo je v zadu pevne a ty jak slapes a hybes se na tom tak se ruzne naklanis, jak moc, to nevim

            0 0
            • McBlacky  

              mě to nakonec prasklo u podsedlový objímky teda. Používal jsem asi 450gr noname totál tvrdou sedlovku.

              0 0
          • McBlacky  

            jedno kolo už jsem v trenálu rozštípal – hliník. Vzhledem k tomu, že celkově jsem na něm jezdil dost málo tak to asi vliv má. Když jezdím trochu víc silově, tak se to kroutí pěkně…

            Kolik hodin v trenálu to mělo netuším, hrubý odhad 200 hodin, venku do 10000km, bylo to před cca 8mi lety kupovaný jako slušnej bazar

            0 0
          • Biker jak Pes  

            Zadní stavba občas slušně lítá i při nástupech venku, natožpak v trenažéru, kde to máš ještě upnuté.

            0 0
            • Lada,s  

              Tohle jsem částečně vyřešil tím, že pod trenažér dám 3 složené deky, takže trenažer pak nestojí pevně na zemi ale má možnost se do určité míry naklánět spolu s pohybem kola. Jednoduché a funkční :-)

              0 0
              • Delkim  

                tak doufám že z toho manželce nejdřív sundáš povlečení :)))))

                0 0
              • Biker jak Pes  

                A ještě jsi nespadl? :) To mi připomíná, jak tady někdo popisoval, že má válce položené na matraci, aby to izolovalo vibrace. Takové bosu + válce v jednom. :D

                0 0
                • Lada,s  

                  Nespadl :-D ale samosebou to má celé náklon max ± 5 cm do strany, ale furt lepší než když to položíš rovnou na zem kde se to nehne ani centimetr, no ni?

                  0 0
      • Tina  

        A preto mám valce s regulovaným nastavením odporu (Elite Arion Digital). Bezdrátová programovateľná jednotka kontroluje odpor zadného valca.

        Na valcoch rám kola netrpí o nič viac ako na silnici.

        0 0
        • Delkim  

          cenově maličko jinde, ne?

          dá se na tom trénovat i síla? třeba kadence 50 ot a k tomu odpovídající zátěž odpovídající třeba +400w?

          0 0
          • Tina  

            Tak môžeš si to prepočítať. Kúpiš klasický priemerný Ergo za 3.000,– Kč a k tomu „šunku“ z bazáru za 1Otis, aby si si na Ergu nerozlámal zadnú stavbu karbonovej silničky.

            Alebo si kúpiš slušné valce. Čo ťa vyjde lacnejšie?

            Odpor sa dá nastavovať. Ešte som neskúšala maximum, ale myslím, že v informáciách píšu 400W. Na mobil si môžeš stiahnuť príslušnú aplikáciu a urobiť Conconiho test. Prípadne si z Google map vytvoriť vlastnú trasu.

            0 0
            • Delkim  

              odprosti se od ceny, já řeším to, zda ti válce umožní skutečný silový trénink na nízké kadenci, 400 w jako maximum je málo

              a lze i vůbec na válcích ještě bezpečně jet kadencí 50 ot? nespadneš?

              0 0
              • blaf  

                a lze i vůbec na válcích ještě bezpečně jet kadencí 50 ot? nespadneš?

                jde o to jak rychle se toci kola, takze kdyz to budes drtit silsilove tak imho nespadnes

                0 0
              • Rychlej turista  

                K čemu je to dobré?

                0 0
              • Tina  

                Nie, valce nie sú primárne určené na silový tréning. Dá sa na nich určitým spôsobom trénovať aj ťažšie prevody, ale ich výhoda a zameranie je inde. Silu môžeš trénovať vonku, ale naučiť sa správne kruhovo a kadenčne šliapať sa najlepšie naučíš hlavne pri jazde na valcoch. Sila ti je nanič pokiaľ nedokážeš šliapať do kruhu v slušnej kadencii.

                Jazda na valcoch je oveľa náročnejšia na sústredenie ako na klasickom trenažéri. S údivom som na Eurobajku sledovala v stánku Elite borcov, ktorí neboli schopní bez pomoci na valcoch urobiť ani jednu otáčku kľukami.

                0 0
                • Delkim  

                  takže ideálně doma mít i ten ergáč a to druhé kolo :)

                  0 0
                  • Tina  

                    Keď myslíš ;)

                    Zimné obdobie IMHO nie je o tom istom tréningu ako v lete. V zime je dobré vykonávať aj iné športy ako beh, bežky, lyže, plávanie, dlhé prechádzky na horách. Aby sa telo preladilo a zaťažilo aj iné svalové partie. Búšiť v zime to isté ako počas dlhej letnej sezóny je IMHO kontraproduktívne, lebo príde nová sezóna a budeš tak „vyhorený“, že na intenzitu na bajku nebudeš mať ani pomyslenie. Ale to je iba môj názor a ja to mám osobne takto nastavené.

                    0 0
                • Biker jak Pes  

                  Tak mezi hobíky nenajdeš moc lidí, kteří by na tom někdy seděli.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Napsal bych to jinak – silový trénink (zapojení všech možných dostupných nožních svalů) jde na válcích trénovat skvěle (psal jsem to výše), ale Delkim má na mysli simulaci jízdy v kopci s obrovským sklonem a tedy vysoký výkon při nízké kadenci. Zde síla (všech nožních svalů) není primární, protože takový kopec lze vyjet i stylem šlapání zelí, kdy se jde cestou nejmenšího odporu (bolesti) a využívají se prakticky jen nejsilnější svaly. To je dobré možná pro vzpěrače, ale cyklista potřebuje trénovat především i ostatní svaly, což ovšem bolí :-)

                  0 0
                  • bernie  

                    Mě trenažér koupili 2týdny zpět rodiče, abych už konečně přestal jezdit na kole, že mají starost…

                    Tak jsem to zkusil – po hodině jsem byl zlitej jako nikdy, na zemi lák jako prase, plášť na odpis, do válečku vybroušený šlic. Moc mě to nevzalo a kilometr venku má pořád větší hodnotu než toto.

                    Já teda jedu podle:

                    Čím horší počasí, tím lepší cyklistika :)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      To je jasná věc, člověk má radost, že konkurence leží u televize a proto je třeba toho využít a trénink pokud možno ještě prodloužit :-)

                      0 0
                  • McBlacky  

                    navíc s trenažerem v rovině tohle stejně nenatrénuješ…

                    0 0
                    • blaf  

                      tak co podlozis pred kolo? :)

                      0 0
                      • blaf  

                        jezisi co jsem to napsal? :)

                        melo byt: co podlozit predni kolo?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          na trenálu klidně ale na válcích si to moc neumím představit, že bys třeba vyrobil 10% stoupání :)

                          0 0
        • McBlacky  

          do trenažeru ti stačí cokoli, klidně nejlevnější šunka na soře z bazaru. důležitý je, aby zadní kolo bylo 100% vycentrováno ve všech směrech

          0 0
          • Tina  

            Lenže tá „šunka z bazáru“ by ma stála toľko čo tie valce. A môžem trénovať na kole na ktorom potom pôjdem aj von ;) Nehovoriac o tom, že jazda na takej šunke mi neprináša žiadnu radosť. A navyše nepotrebujem doma skladovať a servisovať ďalší bajk.

            0 0
            • blaf  

              Nehovoriac o tom, že jazda na takej šunke mi neprináša žiadnu radosť

              a indoor jizda na jednici ti radost prinasi? ;)

              0 0
              • Lada,s  

                indoor jizda na jednici je menší zlo než indoor jizda na plečce :-D

                0 0
            • RUSH  

              A dá se na válcích jezdit i na bajku (HT29)? Je třeba měnit pláště na hladší?

              0 0
              • Tina  

                Samozrejme. Ešte som sa nestretla z valcami, ktoré by nemali nastaviteľný rozchod valcov.

                0 0
                • RUSH  

                  No jo, ale já mám Spešl ve velikosti 21/XL http://www.specialized.com/…compcarbon29#…

                  a to má rozvor 113,2 cm a s takovými válci jsem se zase ja nestretol. Musí to bíýt přesně 113? Tacx ma mx. 110 cm a Elite 112,4 cm.

                  A jak je to s těmi plášťmi? Bude to se Spešl Fasttrack je hlučnější, nebo je tam ještě jiný problém?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já to v pravěku zkoušel na MTB taky, je to teda celkem pruda ten posed a plášt to chce slick totál hladký. jinak to docela dělá bordel.

                    0 0
                  • Tina  

                    myslím, že ± 1cm je stále v tolerancii.

                    Prípadne si zväčši SAG na vidlici na 3cm a ten rozvor sa skráti ;)

                    0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    No, já jsem v rámci experimentování loni touhle dobou zkoušel ± „2 díry“ (4 cm) na Elite Arion Mag a v zásadě to šlo. Silnička byla poněkud neklidná a frajeřinky typu „jednou nohou a/nebo bez držení“ byly na můj vkus poněkud nesnadné, ale s jistým omezením (a v úzké chodbě) se dalo.

                    0 0
              • Lada,s  

                Dá :-D

                http://www.youtube.com/watch…

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Neměnit pláště, stačí vyměnit válce za hrubší. :D

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Pridas par hrebiku a strepu a muzes oficialne testovat plaste a No Tubes tmely :-D

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    ovšem vzorek na válci musí být negativním obrazem vzorku na plášti, jen tak to bude dokonalé! ;-)

                    0 0
    • rdx  

      Dve sezony mam http://www.tacx.com/…ers/i-vortex a naprosta spokojenost, filmove trate, google maps, online zavody. Postavene na karimatce pred plazmou napojenou na comp. Nove maji i ipad aplikaci.

      0 0
    • Macík07  

      Zkuste se podívat sem: http://www.bike-arena.cz mají tam hodně zajímavý věci. tak třeba vyberete.

      0 0
    • roura  

      Kdyby se někdo chtěl zbavit nakyho jetyho tak od 1500 tak beru :)

      0 0
    • Lada,s  

      Ovšem tohle je jiná liga :D

      http://www.cyklobazar.cz/…tezi-d-i-y-/

      0 0
      • biker jura  

        mazec

        0 0
      • Biker jak Pes  

        Mega.

        Ta duše jako řemen. :D

        0 0
        • Tina  

          Dušu ako remeň som používala na starých valcoch viac ako 5 rokov. Keď sa roztrhla pôvodná guma tak sa mi fakt nechcelo platiť 500Kč za novú. Funguje to bez problémov. Dokonca vytvára aj určitý odpor. Iba treba z duše vytrhnúť ventil ;)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Já jsem se spokojil se silonkama, guma praskla po pár hodinách, silonky vydržely několik zim. :)

            0 0
      • Melvin  

        To je mazec, teda.

        0 0
    • xcbike  

      Je tu někdo komu se na cyklotrenažeru po čase zvýšila hlučnost,nebo je stále stejná i po několika letech užívání.Přemýšlím nad bazarem,tak mě to zajímá…

      0 0
      • Breakpain  

        Většinou to končí na bazaru proto, že to lidi nebaví, a skoro na tom nejezdili, takže bych se toho nebál.

        0 0
      • blaf  

        to neres, hlasity je to uz z vyroby…

        zainvestuj do sluchatek :)

        0 0
      • Mikikuba  

        Na trenažeru mám najeto několik tisíc hodin…Typ

        http://www.hankaebertova.cz/…valce800.jpg

        Nic se na jeho provozu nezměnilo dokonce ani nemám projetej či vyměněnej zadní váleček, který tlačí na kolo. Používím normálně sjeté plášťovky žádny speciální plášť, který vůbec není třeba podle mě. Je velice tichej jedinej zvuk je vlastní jízda čili řetěz na pastorkách. Horší než hluk jsou vibrace i přes několikanásobné podložení spešl podložkama.

        0 0
        • xcbike  

          Díky,zrovna tenhle Elite Crono je i na bazaru za 1500,– tak asi do něj půjdu,díky

          0 0
          • xcbike  

            Ještě mě napadá,když tento trenažer nemá nastavitelné zatížení,jestli to není problém…?

            0 0
            • Mikikuba  

              Ne absolutně ne.Daleko lepší je měnit zátěž řazením hodně to simuluje vlastní jízdu venku. Podle toho jak nafoukneš zadní kolo může být ta zátěž i hodně velká když nemáš moc nafouknuto:) Bez problémů se na tom pomocí řazení dá jezdit nad ANP. Víc není na trenažéru třeba. Je to jeden z trenažérů s nejlepším poměrem cena životnost a výkon. A ta zadní trojúhelníková stavba i pobírá třeba nekulatost kola – není to prostě úplně napevno jako ty co mají pevnou konstrukci.

              0 0
              • Delkim  

                ty tam dokážeš nasimulovat třeba 250 W při 50 ot.?

                0 0
                • Mikikuba  

                  jo i když vzhledem k mým kolenům jsem spíš jezdila 60 ot a víc To co píšeš bych jezdila venku. Bez problémů co se týče funkce. Horší je co na to sousedi:) Rozumná hranice je kolem 300W ale jak říkám výše já na tom jezdím především objemy a meziprahové tréninky. Anaerobní silové jezdím od března pozdějc a to venku. Určitě je nenahraditelný jezdit na vlastním kole a ne na spinneru nebo nečem ještě horším mám na mysli třeba rotoped…:)

                  0 0
                  • Mikikuba  

                    Jsem stará škola neuznávám ježdění intenzit či silových tréninků jednoduše řečeno v zimě. Já striktně jezdím navyšované objemy 4 měsíce a v březnu víceméně venku. Teda teď už turistím totálně a o tréninku se mluvit nedá:DD čili jezdila…

                    0 0
                • Delkim  

                  už to vidím, on tu zátěž samozřejmě má, jinak by to nešlo

                  0 0
                  • Mikikuba  

                    Jasně že má zátěž:) jsem asi nepochopila dotaz:) ale koriguju ji přehazováním.

                    0 0
                    • Delkim  

                      btw ty „bezzátěžové“ jsou ty kapalinové, tam skutečně volíš zátěž pouze řazením, zátěž ti stoupá dle rychlosti

                      např. tenhle, ten mám vyhlídnutý :)

                      CycleOps JetFluid PRO

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        Ten můj Elite má také olejový brzdný systém. Akorát je fakt starej. Myslím si, že je to stejnej systém jako dáváš odkaz ty. I stál podobně okolo 8000 tehdy.

                        0 0
              • Hanyz1  

                Mám stejně pozitivní zkušenost s podobným trenažérem – Elite Qubo Power Fluid. Tichý váleček, jednoduché a rychlé upnutí – jen se upne rychloupínák a o přítlak na váleček se stará už gravitace. Odpor si člověk řeší na řazení, na trenažéru není potřeba. tedy pokud člověk není vysazený na generování čísel :) Odpor je větší než jízda po rovině (nižší průměrná rychlost) a naopak při simulování kopce na těžší převod je oproti realitě měřená rychlost naopak vyšší.

                0 0
                • Breakpain  

                  Jediná nevýhoda je spurt ze sedla.

                  Tam tenhle systém ztrácí, protože se odlehčí zadek. Já spurtuju stylem, kdy se dost nakloním nad předek a mám horní uchop za páky.

                  Jinak si nestěžuju, stačí to :) a je to i tiché.

                  0 0
                  • bagr84  

                    Včera mi došel stejnej. Spurty se mi zkoušet nechce, mám pocit že bych rozštípal rám :) Jinak spokojenost.

                    0 0
                  • Hanyz1  

                    Spurtovat na trenažéru ze sedla mi připadá jako naprostá blbost, pokud v tom člověk nemá upnutou starou ocel. Trenažér nejsou válce

                    0 0
                • Blunderbuss  

                  To mohu potvrdit. Odpor Elite Qubo Power Fluid je citelně větší, než jízda po rovině. Je to jako jet do mírného kopce nebo v silném protivětru. Mám k tomu snímač Elite Misuro B+. Párování s iPhonem přes Bluetooth proběhlo přes aplikaci Elite My E-training bez problémů. Snímač ukazuje správná data co se týče rychlosti, vzdálenosti i kadence. Výkon nemám s čím srovnat, ale ten nejspíš počítá na základě odporové křivky a rychlosti. A pozor na žebrování odporové jednotky trenažeru, která se při provozu pořádně zahřeje.

                  0 0
                  • bagr84  

                    U tohodle trenazeru bych prave na nic co vychazi z odporove krivky nedal, protoze s tim jak se kapalina zahriva, odpor znatelne klesa… bohuzel.

                    0 0
                    • Blunderbuss  

                      To je tvoje osobní zkušenost nebo obecně pozorovaný jev u tohoto trenažeru?

                      0 0
                      • bagr84  

                        Osobní zkušenost, intervaly s powermetrem (na obrázku vzdy stejny vykon, rychlost ale roste – a to dost).

                        Obávám se, že takhle se ale chovaj všechny fluid trainery.

                        0 0
                  • Prazak0  

                    Mám čerstvě Elite Qubo Digital, verzi s vlastním cyclocomputerem, ne tu Smart+. Ukazuje mi to watty, co jsou zcela mimo realitu, jak píšu jinde. Snímač kadence to nemá, počítá to, ale tato hausnumera mi přijdou asi to nejpřesnější, co to ukazuje

                    Kdosi na youtube dal video, kde porovnává ten můj trenažer a běžným cyclocomputerem, Elite ukazuje nižší rychlost asi o 1,5 až 2 km/h při rychlosti něco pod 20. Toto by mi nevadilo, ale waty zcela realitu mi vadí.

                    0 0
                    • sharkeeCZ  

                      watty mimo ralitu, prosím o popis, jak josu zcela mimo realitu a s čím je to v danou chvíli srovnáváno?

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Dnes jen v rychlosti, popisoval jsem to v samostatném tématu. Třeba jeden trénink, kde prům. Wattům 72 odpovídala prům. TF 147. To je TF, co jezdím do kopce, 100W s vyplazeným jazykem, 120 krátkodobě, rozhodně kratší dobu, než třeba dokážu do kopce 3–4% jet rychlostí 24km/h. Prostě vycházím z čísel bike calculátoru, případně údajů, co uvádí příručky sportovních lékařů ap., kde jízda po rovině rychlostí 20km se počítá za nějakých 90W, 21 nebo 22 překročí stovku. Po rovině jezdím rychleji, přitom ty watty stoupají kvadraticky nebo jak. Počítal jsem, že běžně budu jezdit nějakých 160W, 200 dávat nějaké kratší úseky, 120W mít jako regeneraci. Jako by mi to ukazovalo o 100W méně. Bylo by na delší popis.

                        0 0
                        • sharkeeCZ  

                          takže je to jen o pocitu, nikoliv relevantním měření. Stačí, děkuji.

                          0 0
                          • Prazak0  

                            O pocitech jsem nepsal nic, i když samozřejmě pozity v rámci tréninku mají velký význam, ve spojení s měřenými veličinami a zkušenostmi. Psal jsem o rychlosti, co jezdím na kole na silnici, kde neměřím watty, ale okamžitou a průměrnou rychlost. Z toho jdou spočítat watty, sice ne exaktně, různě fouká, ale je tu nějaké číslo. Do bike calculatoru zadám spíš bezvětří, sílící vítr, když třeba jedu kus po větru a zpět proti větru, tak leda zhroší průměrnou rychlost. Ale jezdím i dny, kdy moc nefouká. Ty tvoje „pocity“, to jsou vypočtené watty na základě rychlosti a případně i sklonu vozovky.

                            Měření wattů je právě na tom kalkulátoru. Bohužel ty pocity mi řeknou víc než hausnumera, co to ukazuje. Poměrně přesně měřím TF, mimo ten cyclocomputer, nebere mi pásek ze sigmy, nevadí. Vím ovšem, že TF v místnosti o teplotě 13–14stC, ovšem bez pohybu vzduchu, je vyšší, než když jedu venku a proudící vzduch mě ochlazuje. I když mám i zkušenost, že při teplotách přes 30stC mi TF stoupá při stejné rychlosti. Pak tu je výkon, který dokážu určitou dobu jet a nedostávám se do kyslíkového dluhu. Venku u kopců 3%, rychlosti 16km/h pojedu něco pod 150TF, tu hranici dosáhnu možná na vrcholu kopce. U tohoto se nezadýchám, jedu v rovnováze. Při TF 155 se dostávám do kyslíkového dluhu, třeba kopec 4% stejnou rychlostí, tak ho vyjedu, ale za ním to vydýchávám. Takže já tu mám plno změřených veličin, ty pocity jsou až druhotná věc, vůbec jsem o nich nepsal.

                            Nakonec pokud bych šel do sportovní laboratoře, nechal se měřit na ergometru, nebo někde na kardiologii, tak pokud bych neudržel delší dobu 100W, tak tímhle výkonem bych byl těžký kardiak, co mu to srdce nezvládá. Na těch ergometrech ty watty nejsou asi stejné jak při jízdě venku, ale jsou jim podobné, o něco nižší. Já tu pouze tvrdím, že ty watty na mém nově koupeném Elite Qubo Digital ze eshopu ukazují naprostá hausnumera. Oproti nim mi pocity řeknou daleko více, pochopitelně. Takovéto měřidlo nemá cenu, prostě má to hodnotu zátěže se stavitelnou zátěží. Mít „nějaké číslo“, tak to můžu mít trenažer bez měřidla a jen měřit rychlost obyčejným měřákem, co dám dozadu. Pro určitý stupeň zátěže budu mít jakousi rychlost, nebudu k tomu znám watty nebo třeba i budu, když mi výrobce poskytně nějakou výkonovou křivku.

                            0 0
                            • sharkeeCZ  

                              Toliko zbytečných písmenek. Exaktní je exaktní, pocit je pocit iu když si k tomu napíšeš slohovku o 15 A4. HOWGH!

                              0 0
                    • Blunderbuss  

                      V porovnání s mým cyklocomputerem mi Misuro B+ ukazuje rychlost o cca 0,5 Km/h nižší. Na computeru mám nastavenu tabulkovou hodnotu obvodu kola pro plášť 23–622 dle návodu Sigmy. Každý výrobce ale uvádí trochu jiné hodnoty (např. pro plášť 23–622: Sigma a VDO – 2133 mm, Cateye a Blackburn – 2096 mm, Polar – 2070 mm, …) a každý plášť je trochu jiný. Určitou chybovou odchylku bude vykazovat jak cyklocomputer, tak snímač Elite. Těch půl km/h mi přijde v rámci tolerance OK.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Cyclocomputery na ježdění venku kalibruji, jednak měřím obvod otočením kola, malinko odčtu na stačení při zátěži. Pak to srovnávm s nějakou referenční vzdáleností, takže ujetá vzdálenost pak odpovídá mapě, jde tam měnit i milimetry. Tady jde o to, že čísla co mi ukazuje jsou zcela mimo. Ne třeba odchylka 15% jedním směrem.

                        0 0
    • Blunderbuss  

      Zeptám se třeba tady. Máte někdo zkušenosti s aplikacemi TrainerRoad a CycleOps VirtualTraining (CVT)? V čem se liší? Kterou z nich si doporučujete? Mám trenažer elite qubo powerfluid se senzorem Misuro B+. Zatím jsem zkoušel pouze aplikaci Elite My E-training a omezeně CVT v rámci 14denní free verze, kde to šlo rozumně spárovat jen jako „Powermeter“, kdy aplikace přebírá výkon a kadenci, přičemž rychlost a vzdálenost nějak dopočítává. Pak to ale ukazuje vyšší rychlosti a vzdálenosti, než je skutečnost. Na druhou stranu, o kilometry mi ani tak nejde, jako spíš o nějaký jakžtakž smysluplný trénink podle watů. Takže otázka spíše je, která z aplikací dokáže navrhnout vhodný/lepší strukturovaný tréninkový plán. Z toho, co jsem četl, bych se spíše přikláněl k TrainerRoad, ale ten se musí rovnou zaplatit, byť nabízejí vrácení peněz v případě nespokojenosti.

      0 0
      • blaf  

        Ten měsíční poplatek, co zaplatíš na zkoušku Trainerroad tě určitě nezruinuje. Jinak Trainerroad ti určitě nic navrhovat nebude. Sám si vybereš tréninkový plán a podle toho potom trénuješ. Při konkrétním tréninku ti potom ukazuje hodnoty (watty, tepy, kadence, …), ukazuje intervaly, atd. Ale nic extra světoborného. Já to zkoušel, vyhodnotil to jako zbytečné a dál to nepoužívám.

        Na návrh vhodného tréninku si musíš buď něco nastudovat a napsat si to sám nebo zaplatit trenéra nebo se spokojit s něčím univerzálním (pak ti Trainerroad něco přinese, univerzální plány mají).

        0 0
        • Blunderbuss  

          Samozřejmě, že mě to nezruinuje. Spíš mi jde o to, zda-li vyhodit ty prachy za TR nebo raději za CVT. Nikdy jsem nějak cíleně netrénoval, ale letošek jsem prakticky celé první tři čtvrtletí promarodil a na příští sezonu se chci dát dohromady. Myslel jsem si (možná naivně), že aplikace ti na základě FTP testu a řekněme výběru programu sestaví tréninkový plán, kde ti nastaví kdy, co a jak (waty/časy) jezdit…

          0 0
          • Orbicek  

            No to ti nastaví – v trainerroad ale i v jiných si uděláš FTP test (pokud FTP víš tak nemusíš) a pak si vybereš jeden z tréninkových plánů, nebo třeba jen individuální trénink (TR jich má stovky) – všechno jsou to de fact šablony, které mají nastavené intervaly v % FTP. Takže pokud si dva lidé s rozdílným FTP vyberou jeden trénink – bude stejný strukturou (např. 5× 5minut 100% FTP), ale konkrétníma wattama se budou lišit podle tvých konkrétních schopností. V rámci plánu si vybíráš i verzi podle odhadovaného počtu naježděných hodin týdně.

            U věštiny tréninkových plánů je to samozřejmě strukturované v rámci týdenních a měsíčních cyklů, tak se ti nestane, že bys měl jet max. power intervaly tři dny po sobě. Po určitém čase je vždy v plánu FTP test, abys viděl, jestli ses posunul a případně se na základě toho upraví watty pro další trénink.

            obecně TR má fakt hodně velkou zásobarnu tréninků, ale osobně mě nebavilo jen čumět na křivku a data, takže jsem skončil u Zwiftu, kde jsou plány a workouty taky (byť ne tolik), ale zároveň mám i jiné možnosti -volná jízda, závody, group rides…

            0 0
            • Blunderbuss  

              Tak nějak jsem si to představoval. Nečekám, že se budou věnovat každému individuálně.

              U jednotlivých aplikací se ale 20min FTP test liší. Na CVT to je akce na 30minut, zatímco u TR na 60 minut. Podle toho TR jsem si poskládal FTP test v My E-training a odjel si ho. V My E-tarining jsme jel i ten jejich test, ale nějak jsme nepochopil, jak naložit s výsledkem.

              Zwift mi připadá spíš jako hra, kde místo bušení do klávesnice dupeš do pedálů a mám takovou obavu, že bych se asi neudržel a jel jinak než podle plánu. Navíc nevím, zda-li funguje i na iOS.

              0 0
              • Orbicek  

                Ad Zwift – máš tam i workout mode, kde držíš předepsané watty – pokud máš smart trenažér, tak můžeš bušit, jak chceš, ale víc wattů než máš nepojedeš:) Navíc dostáváš hvězdičky, pokud zajedeš interval dobře- to je motivace držet watty tam kde máš…

                Co se týče FTP testu, tak se může lišit, existuje několik typů – vysledné FTP by se mělo buĎ automaticky nebo ručně nastavit do Tvého profilu, aby s ním program počítal při dalších tréninkoch.

                0 0
                • Blunderbuss  

                  Tak to by šlo. Problém je ale absence iOS aplikace. Resp. je ve stadiu betatestování.

                  0 0
                  • madik  

                    iOS jim bezi normalne. Sice je to Beta, ale funkcne to je myslim stejne jako na PC a nema to zadna omezeni. Asi bych se toho nebal. Myslim ze kolem 30% ze vsech uzivatelu je na iOS, v nejakem podcatu jsem to zaslechl. Zwift muzes mit 2mesice zdarma pokud si aktivujes Strava Premium (rovnez zdarma na 1mesic).

                    0 0
                    • jenda95  

                      ad Strava: uz ne, free Zwift pro strava premuim konci 31.12.2016

                      Ale porad je zdarma 50km/14dni po registraci

                      0 0
                    • Blunderbuss  

                      Na Appstore jsem našel jen Zwift Mobile link.

                      0 0
              • Endrju82  

                U Zwiftu máš 3 možnosti:

                • Volná jízda, vidíš na obrazovce své údaje o tepovce, kadenci a výkonu a jedeš podle sebe kdy ti trebažer podle profilu mění zátěž (pokud máš takový trenažer)
                • Workout – vybereš si typ cvičení, nebo plánu vyplníš FTP a jedeš podle toho bud v normálním režinu tj. aplikace ti ukazuje jaké waty máš jet a ty podle toho jedeš a musíš si sám měnit zátěž a abys dané watty splnil anebo ergo mod, kdy ti aplikace nastavuje zátěž podle toho jak zrovna šlapeš a stále se snaží ti dát zátěž podle dané fáze workoutu. V takovém módu je ten obraz jezdce co vidíš nerelevantní protože jedeš nesmyslně rychle nebo pomalu.
                • Event – a to je jako doplněk k tréninku, kdy se přidáš k nějaké události (společná jízda, nebo závod) a tam se tempo většinou vyhrotí ale je to takové vybočení z toho stereotypu ježdění doma na trenažeru.

                Jinak zatím Zwift na iOS má jen podpurnou aplikaci abys mohl ovládat zwift, ale v průběhu prosince by měla být dostupná plnohodnotná verze Zwiftu na iPad podporující bluetooth příslušenství.

                0 0
                • jenda95  

                  Jeste umi Zwift jeden mod, taky ho nazyva ‚free ride‘ – ale je to workout ve kterem nejsou predepsane intervaly, ale trenazer klade odpor, ktery si nastavujes podle chuti a potreby. V podstate stejny rezim jako u trenazeru s mechanickym ovladanim zateze.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Tenhle režim považuju za nejlepší. Přece si každý dokáže držet hodnotu wattů sám. Tam kde je režim pevných Wattů, např. režim Power u Elite Qubo Digital, tam to znamená, že to nepovolí víc. Prostě když šlape člověk více, tak to zmenší odpor zátěže. Výsledek je uřezávání výkonu na té hodnotě. Pokud tak jede člověk sám, tak si přece můžu držet tutéž hodnotu, akorát mi to bude malinko oscilovat v hodnotách pod i nad, jednak skutečně a pak i dle nedokonalosti trenažeru.

                    Co se týče intervalů, tak co je snažšího, než např. zvýšit výkon a jet pár minut „kopec“, prostě zvýšit si výkon a sledovat TF. Nebo nějaký vyloženě intervalový trénink, tohle bylo spíš simulace změny zátěže, ke které dochází tím, že se nejede stále po rovině.

                    0 0
                    • jenda95  

                      Pevne watty = ergo mod a je to ten spravny rezim pro strukturovany workout. Proste nic neni lepsi/horsi, jen ruzne mody maji ruzne ucely.

                      0 0
                    • Orbicek  

                      Tuhle větu nechápu:

                      Tam kde je režim pevných Wattů, např. režim Power u Elite Qubo Digital, tam to znamená, že to nepovolí víc. Prostě když šlape člověk více, tak to zmenší odpor zátěže. Výsledek je uřezávání výkonu na té hodnotě.

                      To e přece největší výhoda ERG modů u smart trenažerů, že ti umožní jet nastavenou hladinu wattů při různé kadenci, ale výkon je vždy stejný po celý čas intervalu – umožňuje to opravdu strukturovaný a přesný trénink – ne, že by to bez toho nešlo, ale jde o pohodlí, nemusím řadit a nic upravovat a prostě šlapu.

                      Pokud je člověk v manuálním režimu, jak ho popisujete, tak to samozřejmě jde taky, ale člověk musí čumět na hodinky, pak přenastavovat zátěž atd.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Pokud šlapu, tak mám naopak tendenci kadenci držet stejnou. Funguje to tak, že při zpomalení to klesne, když člověk zabere, tak výš ho to nepustí. Aspoň jak jsem měl možnost to zkusit, nevyhovovalo mi to, radši režim, kde s vyšší rychlostí stoupá výkon, jak na silnici. Ale někomu to třeba vyhovuje, mně teda ne. Protože na tom uvedeném trenažeru to ve výsledku znamenalo mít nižší hodnotu, při zpomalení to pokleslo, než se vyrovnala zátěž, tak chvíli nižší výkon. Je to nepřirozený styl, ale nikomu neberu.

                        0 0
                • Blunderbuss  

                  OK. Až bude Zwift na iOS, tak ho vyzkouším.

                  0 0