Cyklostezky a dálnice z článku z Vela

74 nepřečtených
  • Sobi

    Nejdřív jsem chtěl reagovat na thread ohledně článku z vela,ale nakonec jsem zjistil, že bude lepší založit nový thread. To co jsem se dočetl mě ani tak nepřekvapilo, ale spíš pěkně vytočilo. Tyhle dálnice se objevují v lesích neustále, jestli je opravdu lesáci potřebují to ví snad jen oni… ale víc mě vytáčí asfaltové cyklostezky řezající krajinu. Jejich smysl mi uniká, neboť jsou stavěny spíš pro bruslaře a kočárky ( proč tedy název cyklostezka ) a pro cyklouše nezajímavé, ale ještě víc mě nasere když slyším jak se všichni chvástají kolik km cyklostezek vybudovali a za kolik mil korun! O tohle nikdo zájem nemá! Je tady tolik cest ,které se dají prohlásit za cyklostezky bez dalších povrchových úprav a ty mil korun se dají využít na odpočívky, značení, koše na odpadky a celkové zkultůrnění třeba poničené krajiny. Ale to ne! To radši obce a státní podniky budou dávat milionový zakázky svým kamarádům a známým za asfaltování a plundrování krajiny. Ale s tímhle nikdo nehne! Bohužel těchto dopravních staveb v naší krajině stále víc a víc!

    0 0
    • Martin  

      vidím to podobně. stezky rostou jako houby po dešti a stojí většinou za hovno :-?

      raději ať se opravují normální silnice nižších tříd než vybít někam asfaltový pás, o který se v zimě nebude nikdo starat a který v prvních mrazech popraská.

      0 0
      • marapara  

        Kdyby udělali cyklostezku na poli vedle frekventované silnice, po které jezdí dost aut i cyklistů, tak je to super. Vidím to ve svém blízkém okolí, bylo by to potřeba jako sůl. Když jedu ráno do práce autem, tak potkávám docela dost cyklistů po hodně frekventované silnici. Ale ničit a kácet lesy aby tam udělali asfaltku – cyklostezku, to prostě nechápu.

        0 0
    • maxtor  

      Troufnu si tvrdit, že normálních „kolistů“, kteří rovnou vyasfaltovanou cyklostezku uvítají je x krát víc než těch, kteří berou kolo jako sport a hobby. Nelíbí se mi to stejně jako tobě, ale je to bohužel tak.

      0 0
      • easyrider  

        No já si nedokážu představit jak mý 60ti letí rodiče brázdí na svých crossech nějaký single trail. :) Musíte si uvědomit, že pro některé lidi ten asfalt prostě smysl má.

        0 0
        • Sobi  

          Tady nejde o šířku a rovinnost, to uděláš např zhutněným kamenem z lomu …ale o ten asfalt, podloží a celej ten proces výstavby a její cenu. Nemám nic proti širším a rovným cestám, ale prostě asfaltový koberce do přírody jako takový podle mě nepatří.

          0 0
          • easyrider  

            JJ, to souhlasim, ale třeba někde je asfalt nutný – V rakovníku po povodních zmizela celá cyklostezka která vede podél rakovnického potoka. Ted ji zčásti vyasfaltovali a už jí žádná voda nevezme.

            0 0
            • Sobi  

              Jo tohle je třeba konkrétní řešení technické problému, to je v pořádku s tím jen můžem souhlasit. Tady to určitě smysl má.

              0 0
      • Martin  

        to máš samozřejmě pravdu. nicméně myslím si, že stavba cykloveleděl opravdu slouží primárně k naplnění něčí kapsy.

        vidím to takhle:

        1. ouřad a stavební firma si mnou ruce. provize našly kapsičku a ouřada má co napsat do výkazu
        2. vohnouti u piva si nad novou stezku taky jásají. no konečně voe že taky někdo uďál pyčo něco pro nás, abysme vole mohli z hospody jezdit na kole domu a nemuseli voe mezi těma autama…
        3. přijde zima a poté jaro. stejní vohnouti lamentují. pyčo voe kde sou ti silničáři, silnice sou voe po zimě děravý a ta nová stezka taky stojí za prd. už si bohužel neuvědomí, že to byli oni, kdo novou stezku před zimou velebili do nebes.

        takže suma sumárum, ouřad se nažral, výkaz vyplněný, kvóta naplněná a normální člověk jenom vrtí hlavou, kam zas dal někdo rozum…

        0 0
        • Sobi  

          Super! Líp bych to asi nenapsal!

          P.S: A v Bruselu si odškrtnou dotace na rozvoj turistiky! :-D

          0 0
        • maxtor  

          Tak např z mého bydliště postavili cyklostezku do Uherského Hradiště. Před tím ses tam na kole dostal jen po frekventované cestě a nam bylo rořně několik nehod – bylo to fakt o hubu. Teď máme krásnou osvětlenou a bezpečnou cyklostezku. Ať se namazal kdo chtěl, třeba tím někomu zachránil život a třeba i mě – jezdil jsem po té cestě co chvíli a bylo to o držku.

          0 0
          • Hnoj  

            Jistě, ale pokud jsem to dobře pochopil, tady se řeší problém asfaltových dálnic uprostřed lesů a ve volné krajině, když se postaví asfaltová cyklostezka podél frekventované silnice, rozhodně to není na škodu, ale k užitku. Nicméně proč stavět takovou cestu v lese, kde tě může přejet maximálně lsák s traktorem?

            0 0
            • maxtor  

              Ta stezka částečně vede lesem – podél cesty není místo. Jasně, máš pravdu, ale ber to zase z té druhé strany, že díky tomu asfaltu se tam na kole dostane každý a ne jen my. Znovu opakuji, že se mi to taky nelíbí a asfalt podlě mě nemá v lese co dělat. Chtě nechtě ale musím být tolerantní. Ty nebo já si vždycky nebo aspoň většinou najdeme alternativu, jak se asfaltu vyhnout. Jsou horší problémy.

              0 0
              • easyrider  

                Jo jo, přesně tak.

                0 0
              • Sobi  

                Fakt nechci aby to vyznělo, že jsem odpůrcem asf. ale ten má konkrétní funkční využití… Jenom mě to rve srdce když je zařízlý někde uprostřed nádherný přírody… :-(

                0 0
                • maxtor  

                  Neboj, taky mě to hne někdy žlučí. Zrovna letos v mém okolí ubyde jeden krásný úsek v údolí potoka, ale co naděláš. Aspoň se utěšuji tím, že se tam pro změnu podívám na žiletce…

                  0 0
              • Hnoj  

                Teda já jsem v tomhle dost radikální, jen málo věcí mě sere tak moc, jako veselá rodinka s 15 ratolestma, stádem psů a karavanou kočárků, které zaberou celou „cyklostezku“ a když na ně zvolám ať uhnou, tak riskuju že mě ty psy budou mít k obědu… Ač je to ode mě hnusné a bezpochyby i sobecké, radši bych aby se neasfaltovalo, protože by bylo místo jen pro nás…

                Myslete si co chcete, ale tohle zpřítupnování terénu všem je k ničemu… Když chceete chodit do přírody, obujte pohorky a jdetě… Tyhle dálnice všechno jen kurví, nehledě na to, že pro většinu lidí je 100* příjemnější chodit po dejme tomu udusané hlíně než po asfaltu, mě osobně z toho bolej kolena :-/

                Radikální? ano, ale dle mého nejlepšího vědomí a svědomí…

                0 0
                • Sobi  

                  Jo většinou se chovají jako stádo. Prostě ONI si tu jsou a všichn jim musí uhnout. O nějaký slušnosti se nedá ani bavit… A když je upozorníš tak ještě začnou být agresivní! Je to v lidech…

                  0 0
                • maxtor  

                  Možná, že až tu rodinu budeš mít taky, tak uvítáš možnost vypadnout s ní po hezké cestě do přírody, protože palé dítě těžko na dětském kole zvládne nějaký terén. Je to na úhlu pohledu – máš jej takový, jaký máš a v podstatě je na tom asi většina BF stejně. BF ale není vzorek celé společnosti. Bohužel…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Jo, ale jestli to takhle půjde dál, tak až já budu mít rodinu, už nebude příroda, do který by se dalo jít, takže je to otázka zcela hypotetická…Smutné:-(

                    0 0
                  • easyrider  

                    Souhals.

                    0 0
          • Martin  

            samozřejmě že pokud někdo postaví stezku s rozumem a citem, potom tleskám a dávám bod. nicméně dementní projekty s nulovou využitelností pořád převažují. já kritizuju právě projekty bez mozku.

            0 0
            • easyrider  

              A nebo když se za budování cyklostezky vydává to, že někdo zcela nekompetentní opíchá značkama stávající cesty a vytvoří jakýsi paskvil, místy nesjídný paskvil a už vydává brožury a už se chvástá,jak postavil cyklostezku. toto je má vlastní zkušenost a chce se mi z toho…

              0 0
              • Martin  

                blejt. žejo…

                o prázdninách 2006 jsme s bandou jeli vícedenní akci na silničkách směr Olomouc – Hranice a dál na Valachy. poblíž Hranic jsme měli problém, kudma jet, abychom nemuseli po hlavní. narazili jsme na značenou stezku kolem bečvy, začínala pod helfštýnem, byla značená jako část greenways. inu řekli jsme si, že když to je v rámci projektu greenways (chápu to jako síť dálkových tras, které slouží třebas pro dálkaře na trekách, co jezdí vyloženě natěžko, pokud se pletu, tak mě pleskněte :-)), tak že ji použijeme. no fuj. stezka vedla dobré dva kilometry příšerně kamenitým povrchem, snad i víc, hezky jsme tlačili a nadávali. na cyklostezky v tomhle není moc spoleh. aspon mohli dát upozornění, že jde o úsek pro MTB, na treku bych tam nechtěl jet

                0 0
          • Honza z H  

            A to je přesně ono, cyklostezka, která vede od někud někam a kde se předpokládá nějaké dopravní zatížení má určitě smysl. Třeba, když jsem na delší trase na kole, rád takovou stezku použiju. Podle mě by se měly primárně budovat stezky, spojující satelity a města pro dopravu za prací a potom dálkové trasy, spojující větší města v místech, kde není dostatečná síť komunikací 3 a 4. třídy. Ta cesta u těch Křtin je ale široká pro 2 kamiony, tam mi smysl uniká.

            0 0
      • Radek Broz  

        A opíráš se o nějakej průzkum nebo střílíš od boku? V počtu absolutních lidí možná, v „počtu použití“ to tak markantní určitě nebude.

        0 0
        • Martin  

          opírám se o zdravý rozum a o zkušenosti z mého okolí. ten post je samozřejmě napsán s jistou nadsázkou :-)

          0 0
        • easyrider  

          Co tim chceš říct?

          0 0
        • maxtor  

          PO těch stezkách jezdím v podstatě denně a vidím, koho tam potkávám. A věř mi, šílenců jako jsme my, je z toho množství minimum. To je můj dlouhodobý průzkum. Pokud potráváš jen cyklisty s kokosem na hlavě a bikem minimálně za dvacítku pod sebou, máš asi jiné zkušenosti.

          0 0
          • Luka  

            a proc tam nejezdej? protoze se tam motaj pejskari, deti a duchodci roztazeny po cely delce a mnohdy pachajici naschvaly ala „ja neslysim“ nebo pejsek s voditkem pres celou stezku. to je duvod proc se stezkam vyhybam ja…

            0 0
            • maxtor  

              Souhlas, ale tím pádem dáváš jasný důkaz, že mimo asfaltovanou cyklostezku existuje i alternativa v terénu. Já si taky raději na biku vyberu cestu, kde se nemotá to, co popisuješ. Tím pádem nevidím důvod proč nadávat na cyklostezky. Zakladatel thredu nepoukazoval na provoz na vyasfaltovaných cyklostezkách, ale na pouhý fakt, že existují.

              0 0
              • Martin  

                toho si ale všímám i já, jakmile se někde objeví cyklostezka nebo cyklopruh (občas i nová silnice), tak tam okamžitě naběhnou lidi, které jmenovala Luka. to se potom není čemu divit, že ortodoxnější cyklisti nadávají a hledají si alternativy po svém. na silničce se stezkám a pruhům vyhýbám jak čert kříži a když venčím Frantu, tak nadávám jak špaček – na bajku má člověk výhodu, že dementa na stezce může objet po trávě, na cesťáku holt musí blbce ze stezky vyřvat nebo zabrzdit a jet za tím individuem krokem.

                dokud nebude mezi chodci a cyklisty symbioza, tak se nám bude žít špatně

                0 0
                • maxtor  

                  Ale výdyť si to popsal naprosto skvěle – problém není v existenci stezek, ale že se po nich pohybují lidi, kteří tam jednak nemají co dělat a ktyž už, (buďme tolerantní) by se měli chovat tak, aby nepřekáželi. Proč může parta mladých holek na kolečkových bruslích dávat pozor a uhnout ti bez jakýchkoliv keců i když je dojíždíš zezadu a zároveň blbeček na stejných kolečkových nesmyslech, který jede proti tobě, se sluchátky tě málem sejme (to se mi stalo)?? Už jsem se takhle párkrát pohádal, a vždycky mě to vytočí.

                  0 0
                  • Martin  

                    když jsi u té ochoty. mezi Ondřejovem u Rýmařova a Dlouhou loučkou byla strašně dlouho zavřená cesta – oprava povrchu. stala se oblíbeným rejdištěm bruslařů s pejskama. nekecám, pokaždý, co jsem tama jel z Pradědu, jsem tam potkal někoho v konfiguraci čokl+vodítko+brus­le. ještě se na mě dívali jako na vraha, když jsem po nich chtěl, aby mi uhnuli nebo stáhli čokla tak, aby nezavazel… jestli jsem měl jenom štěstí na blbej vzorek populace nevím, ale zdálo se mi, že v té oblasti je vysoká koncentrace hovad

                    0 0
                    • maxtor  

                      Znám jednou jsem na cyklostezce míjel 2 psovody ve výslužbě se psy na vodítku – jeden uhnul na pravo druhý nalevo a přímo předemnou jeden čokl na vodítku skočil k tomu druhému na druhé straně a zabral tak celou šířku stezky. Málem jsem to položil. Když jsem začal nadávat vrhli se na mě, že tam nemám jezdit tak rychle. Otci se stalo to samé jen s tím rozdílem že to neubrzdil asi půl metru za psem nabral jeho vodítko. Psa málem oběsil. Normálně by mi ho bylo líto, ale takhle ani trochu.

                      0 0
                • Luka  

                  no.. jeste doplneni: vyhybam se stezkam ani ne z duvodu ze se tam nekdo mota a ja nemohu jet rychle ku cili…spis ze i pomala jizda ohrozuje a je ohrozovana detmi, psiky, duchodci ci jinak motajicimi se bytostmi. Me asfaltove stezky prijdou za A/nezajimave, za B/nebezpecne, za C/mnohdy ovsem jedina rozumna cesta z bodu A do bodu B. Ti myslim cyklostezky ve meste.

                  budovani asfaltovych/dlaz­denych stezek v lese nechapu nijak jinak nez jako korupci uredniku a namasteni kapsy stavebnim firmam. Neprinese to nic. Da se chodit/jezdit/ven­cit/motat se po sotoline ci pekne uslapane hlinene ceste stejne dobre, ba lepe nez po asfaltu. Co pak mam z prirody? To je jako postavit eskalatory k vlezu do lesa pro houbare. Nebo jim dat detektory hribku… taky by to nikoho nebavilo. a tak je to i s asfaltem v lese.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Já s tebou naprosto souhlasím. Bohužel ale všichni takový názor nesdílí. Proto si asi budeme muset zvyknout, že v horách budeme asfalt potkávat čím dál častěji…

                    Ale jak už jsem psal výše. Jedna věc je udělat a druhá je udržovat. Pokud na cyklostezku s nezpevněnými krajnicemi nikdo osm deset let nešáhne, je z ní jedna velká díra.

                    0 0
                    • Martin  

                      ad druhý odstavec: ámen :-) polní/lesní cesta se udržuje v podstatě sama :-), ale pokud se sere na adfaltku, potom je z ní brzo tankodrom.

                      já osobně se asfaltu v lese nebráním. samozřejmě v rozumné míře, občas je osvěžující popadnout silničku a zajet si do lesa – nemusí to byt nutně německá dálnice, stačí solidní povrch – les není jenom pro bajkry, ale nic se nemá přehánět… jinak brzo skončíme v obrovské betonové pláni

                      0 0
        • cabbage  

          je jasný, že kdybys prováděl průzkum na hemmertrailu, tak ty výsledky budou trochu jiný;)

          0 0
    • easyrider  

      No jo,ale měli bychom si uvědomit, že kecat o tom na forech asi nestačí, že by se měl zapojit každý z nás. To co tu píšeš, napsalo už asi tisíc lidí a každýho to sere a je to jasný že to každýho sere,ale ještě jsem nečet: „Já to vidím takhle a takhle, mělo by se pro to udělat to a to, já sám už jsem pro to to a to udělal, pokud by měl někdo zájem opřem se do toho polu…“. Jinak mi tyhle diskuze ve stylu „je to na hovno“ přijdou zcela bezúčelný. Sory za kritiku ale je to tak.

      Já za sebe můžu říct jediný: neudělal jsem proto nic. Nevím jak. Třeba jsou ale mezi námi lidé, kteří vědí…

      0 0
      • Lance  

        a mne je to sumafuk

        0 0
        • easyrider  

          A víš, že mně v podstatě taky? Tam, kde bydlím, si prostě vyjedu do lesa a jezdím si tam sem a tam dokud mě to baví, všude je spousty cest a jejich kombinace jsou nevyčerpatelné..a jestli někde nějakou vysfaltujou? ..no tak se tam aspon projedu na silničce :)

          0 0
          • Lance  

            mam to uplne stejne a i kdyby to vyasfaltovali vse, tak s tim stejne nic neudelam. Tady je ruznych tras, ze nevis kterou jet nejdriv

            0 0
      • Sobi  

        No máš pravdu… Pracuju jako technik v oblasti dopravních staveb ( cyklostezky nestavím!!! ) a fakt vidím, že jakýkoliv boj proti razítku na stavebním povolení je absolutně zbytečný!Obce se chovají jako že nic. Proti tomu asi nic neuděláme a občanská združení v tomhle nemají žádnou váhu! Škoda

        0 0
        • easyrider  

          Tohle celý by vyřešilo,dle mého, celostátní občanské sdružení velikostí a povahou podobné KČT. Ale to by tisíce remcajících bikerů nesměli hledat důvody ale museli hledat způsoby…

          0 0
        • Martin  

          vezměme si příklad třebas zde: www.dfens-cz.com/view.php?…

          najde se někdo, kdo by byl schopen ukočírovat občanské sdružení cyklistů se zdravým rozumem? (já to nejsem :-) )

          0 0
          • easyrider  

            KČT funguje, ČSC funguje… a pokud jsi čet velo i v anglii jim to fuguje. Chce se to prostě sjednotit. Zní to debilně ale je to tak. Staré hardcorové heslo: Unite and fight!

            0 0
            • Sobi  

              Jo zkoušel jsem kontaktovat některé organizace, ale k nějaký činnosti se mají jako lačný k sr.ní. Sjednotit to by jsme možná chtěli, ale ty organizace mi připadá, že vůbec ne!

              0 0
              • easyrider  

                To chce prostě jednu jedinou, megaobrovskou, celostátní hlavní..... :)

                0 0
                • Sobi  

                  Chtělo by to prověřit možnosti… Myslím že jediný co můžem je vytvořit občanské združení… Ale těch je hafo!

                  0 0
                  • easyrider  

                    V tom je ten problém. Tohle by prostě chtělo celostátní mega akci. A hlavně aby se spojili ty lokální roztroušený združení,stanovily si stejný zájmy a pravidla. Vytvořit prostě SČS – svaz českých cyklistů :)

                    0 0
                    • Sobi  

                      Tak zkusit sehnat kontakty na Obč sdruž, obeslat je a uvidímo zda by měl někdo zájem se sjednotit. Schválně se o to pokusim… Uvidíme!

                      0 0
                      • easyrider  

                        Jestli na to máš čas, pokus se! Já na to nemam ani čas ani náladu.

                        0 0
                      • tk  

                        na kontaktovani organizaci ser:

                        KCT: KCT pro nas nic neudela. sam predseda cyklosekce Motl mi potvrdil, ze je to vytunelovana organizace, ktera bikery (i kdyz o by chtel) neprijme. jedine palacovym prevratem. ale to bude muset chvili pockat.

                        CSC: citace z: Gregor, A. (2006). Slavomír Svoboda – muž číslo 1 ČSC – rozhovor www.bikebase.cz/article.php?… [070108].

                        Zamýšlí svaz věnovat se i věcem spojených s rekreační cyklistikou – průchodnost krajiny, zákazy vjezdu v celých oblastech, řešení dopravního zákona atp. Pokud ano tak jak, pokud ne, tak proč?

                        Nevím co nazýváte rekreační cyklistikou, pokud jsou to rodinné výlety do přírody, zde svaz velice těžko může jakoukoliv formou přispět k organizování takovýchto rodinných výletů. Ale jak je již výše uvedeno, můžeme více zapojit hobby závodníky a organizovat pro ně závody s nižší výkonnostní třídou, tj. kratší trasy a podobně. K Vaší otázce pokud ano a jak, pokud ne a proč by mě spíše zajímal Váš názor, jak můžete pomoci organizovat rodinné nedělní výlety, nemáte-li na mysli amatérské závody.

                        Co cyklostezky? Už samotný název napovídá, že by měly být jednotné a spravované jednou organizací… Cyklostezky jsou ve výhradní kompetenci krajských svazů, a to z dvou důvodů:

                        1. znalost místního prostředí
                        2. komunikace s místní samosprávou
                        3. a možnost žádání o granty prostřednictvím místní samosprávy

                        Nedovedu si představit, že by někdo od Pražského stolu rozhodoval a nebo organizoval cyklostezku v Ostravě. Ale jednoznačně si dokážu představit iniciativu Ostravského svazu cyklistiky ve spolupráci s místní radnicí při organizování cyklostezky.

                        Greenways: na muj dotaz o mozny spolupraci jsem dostal tuto opoved: No ona ma ta horska cyklistika dost velky negativni dusledky???

                        kontaktuj wwww.cemba.cz zatim nic moc moc. na jare zalozeni OS. necekejme zazraky. ale: BIKEŘI SOBĚ

                        0 0
                    • Radek Broz  

                      Ono to ale neni nikterak jednoduch – viz cemba.cz;-) Taky čim větší organizace, tim rozdílnější zájmy členů a neschopnost se na něčem základním shodnout.

                      0 0
                      • wendak  

                        máš pravdu, vždyť se nedomluvěj ani dva lidi, většinou je to tak, že se minimálně jeden podřizuje

                        0 0
                      • easyrider  

                        Proto by ty zájmy měly být vytesány ve štítu té organizace. Bez jednotnosti a schopnosti řešit věci objektyivně jde vše dopr.. že?

                        0 0
        • wendak  

          je pravda, že mě sere to, jak jsem napsal v jinym threadu jak přicházíme o naše cestičky, ale taky je pravda, že si holt musíme nacházet jiný a objevovat nový a nový pěšiny a sjezdíky a všechny taky nemůžou vyasfaltovat, takže mi to může bejt vlastně fuk, ale stejně je to hnus ten asfalt :)))

          0 0
    • tk  

      to samy jsem napastoval i do druhyho threadu o tematu. trochu me mrzi, ze jsem tu za kazatele a exota, a moje prispevky, jsou sahodlouhy a vypadaj, jako kdybych sezral vsechnu moudrost, ale co se da delat.

      nazor „s tim nejde nic delat“ je podle me uplne mimo. je cynicky a zbabely. je tak pohodlny rict „s tim nejde nic delat“, drzet hubu a krok. daleko tezsi je aspon trochu se sam za sebe snazit prispet k tomu, aby se malymi krucky situaci prestala zhorsovat a jednou se mozna zacala zlepovat. nebat se a nekrast!

      ale konec moralozovani. co je možné udělat:

      1: ve věci dvou konkrétních cest – Morávkovy stezky a Šumbery: apeluji na ty, kteří obě dvě cesty znají, aby napsali slušný ale jasně nesouhlasný email (ještě lépe dublovaný dopisem, ze kterého vyplývá povinnost úřadu reagovat) na ŠLP Křtiny, městkou část Brno-Sever, městkou část Brno-Líšeň, Jihomoravský kraj (odbor regionálního rozvoje, a také odbor životního prostředí). můžete také ex-post podpořit protest environmentalis­tických aktivistů z Hnutí Duha, tím že vyjádříte svůj souhlas s nimi v této věci, jak z hlediska předmětu ochrany přírody, tak z hlediska podpory rekreace.

      můžete se inspirovat následujícím:

      ředitel ŠLP už reagoval na moje informaci o tom, že vyšel článek o Šumbeře a Morávkově stezce. Nejsem si jistý, jestli je správné ji tady vystavit, proto jenom výcuc. J Martínek mimojiné napsal, že 1) ve věci už jednal s odborem reg. rozvoje JM kraje 2) zná můj členek z Vela, který popisuje mtb singltrek ve Walesu. 3) jsem prý asi představitel „představitelem menšinové skupiny cykloturistů, a to terénních, kteří vyhledávají pro svoje sportovní vyžití stezky typu Morávkovy“ 4) vycházejí vstříc více většinové části cykloturistů, těm, kteří využívají silnice a lesní cesty 5) jim dali cyklistům k dispozici celou svou dopravní síť (na její použivání mají ale cyklisté nárok ze zákona) 6) pokračováním péče o ně je vybudování nové polyfunkční turistické cesty Šumbera. hlavně napsal, že 7) požádají o vypracování studie ve věci Morávkovy stezky 8) tím chtějí zahájit širokou diskusi o problému.

      já jsem odpověděl (opět jenom výcuc):

      1. za všechny terénní cyklisty vážím nabídky ŠLP Křtiny ke spolupráci a výzvu k debatě
      2. že bikeři jsou poměrně velká a velmi aktivní menšina, že nejsou jen sportovci, ale mají les rádi. řada z nich je vlastně vlastně terénními cykloturisty
      3. neexistuje žádná ostrá hranice mezi cyklistickou většinou a terénními cyklisty. Rekreační cyklisté jsou rozprostřeni na škále mezi těmi, kdo jezdi pouze po asfaltových stezkách a těmi, kteří vyhledávají pouze pestré a technické náročné cesty.
      4. vítám péči ŠLP o stávající LDS povzbuzuji k pokračující harmonizaci hospodářské a rekreační funkce lesních cest
      5. Morávkova stezka nepotřebuje projekt, potřebuje citlivou rekonstrukci bez velké pompy: Pokud by Morávkova stezka měla stát modelovým příkladem moderních metod konstrukce udržitelných cest, zásah do ní by musel být znatelný. Jako lepší řešení tedy považuji ji v tichosti citlivými metodami zrekonstruovat pro její současné uživatele a místní obyvatele.
      6. Úsilí podpory terénně cyklistických projektů navrhuji vrhnout do přípravy nové modelové cesty která by vznikla ve spolupráci ŠLP s LDF MZLU, Jihomoravským krajem a ČeMBou. Bude to počin hodný Brna, poslání ŠLP Křtiny a MZLU, který by se mohl a měl stát modelem pro řešení aktivní lesní rekreace po celé naší zemi.

      pokusme se slušnou cestou donutit ŠLP, aby nezůstal u prázdných slov, ale skutečně

      1. zahájil širokou společenskou debatu o tom, jak je vhodné podporovat rekreační funkci lesa
      2. začal ve spolupráci s jinými subjekty pracovat na modelovém singletraku pro sdílené užívání

      2: ve věci jiných cest v ČR pokud víte o stavbě nějaké lesní dálnice, nebo o nedostatečné péči o nějakou hodnotnou stávající lesní cestu / stezku, napište slušný ale jasně nesouhlasný email. odkažte se na můj článek. poukažte na to, že rekreační funkce lesa je vázána na hodnotné lesní zážitky. lesní stezky a chodníky zprostředkovávají lesní zážitky daleko lépe než lesní dálnice. poukažte na to, že se tato věc začíná řešit v ŠLP Křtiny, ať je kontaktuji s dotazem.

      3: navhruji šířit za terénní cyklisty toto obecne stanovisko

      1. nebojujeme proti dopravnim stezkám, které zbepečňují provoz
      2. nebojujeme proti cestám pro nenáročné cyklisty
      3. bojujeme proti prznění krajiny, necitlivě navrhovanými cestami s živičným povchem. i cesty pro nenáročné cyklisty mohou do krajiny zapadat. bez asfaltu lze ušetřit až 70% nákladů
      4. chceme singltrek

      biku zdar

      0 0
      • Sobi  

        Dík, fakt dobrej příspěvek. Napsal jsi to fakt přesně! Tohle je nejen věc Bikerů, ale taky všech ostatních, životního prostředía celkově i kulturního dědictví… Vždyť by to tu mělo zůstat i po nás!

        0 0
      • cabbage  

        ad 3) naprostý souhlas, (skoro bych řek, že 1 bod je kvůli mě;) jenom to d) co si pod tímto termínem představí úředník(úřednice) – nazval bych to pro „lesni stezky“ případně pěšiny(nj. ten kořen slova;) ať si nemyslej, že v lese chceš kdovíco z oceli a betonu:-)

        0 0
        • tk  

          kéž by mohl byt bod 1 jenom kvůli tobě. lidi prostě uvažujou naprosto zkratkovitě a často dojdou k tomu, že podpora terenní cyklistiky = odpor k cyklostezkam

          lesni stezky: ano to je take termin, ktery uvadi stare zneni ČSN 736108 o lesní dopravní siti. současné znění odstavec o lesnich stezkach a lesnich chodnicich vypustilo. ve veci nedostatecne legislativni a metodicke / normove ochrany lesnich stezek prave kontaktuji MZe. dam vedet, jak se to vyvine.

          krome terminu „lestni stezky“ pouzivam take termin „společensky a enviromentalne udrzitelne vrstevnicove rekreacni cesty“.

          na jare bude k dispozici prirucka dobre praxe pro realizaci „společensky a enviromentlne udrzitelnych vrstevnicovych rekreacnich cest“ urcena primarne pro cyklobyrokraty a lesni spravy.

          urednici si uz nebudou muset nis predsavovat, budou mit po ruce jasnou metodiku.

          0 0
      • Luka  

        k tomu dopisu co na nej musej reagovat… je to vic jak rok a nikdo mi na dopis na urad nezareagoval :/ napriklad…

        0 0
    • pavelr  

      Proč se vůbec cyklotrasy značí? V drtivé většině využívají silnic a místních komunikací.Kdyby se radši peníze vynaložené na jejich značení daly na opravu silnic. Včera jsem jel po cyklotrasách 4.třídy 0097–0099. Vedou většinou po silnicích, od nikud nikam, cestu vám nezkrátí ba naopak, na zajímavá místa vás nezavedou. Vůbec jsem nepochopil, komu budou sloužit. Taky jste si všimli, že Lesy ČR budují odpočívadla na odlehlých místech, mimo křižovatky lesních cest a mimo turistické značení?

      0 0
      • Radek Broz  

        Protože takkhle můžou říct politici z místních samospráv: „Udělali jsme x km cyklotras“.

        0 0
        • Martin  

          tak tak. když jedu někam na silničce, tak optimální cestu zkonzultuju s mapou eventuelně s programem Cyklotrasy a mám pokoj, značení stezek je mi u ******, protože je zmatené.

          a na horáku jezdím v okruhu 60 km kolem olomouce, tam to znám jak svý boty

          0 0
          • Radek Broz  

            Souhlas. Podle mě snad není nikdo, kdo ty žlutý cedule potřebuje.

            0 0
            • Martin  

              wono je pravda, že kdyby to značení bylo udělaný pořádně, asi by bylo i použitelný. jak jsme jeli ty valachy, tak jsme se snažili orientovat právě podle těch žlutých cedulek s tím, že „jedem po pětce“ a milá pětka nás zavedla někam úplně do ******… tak jsme se vrátili k vytištěnému itineráři. jako orientační pomůcka asi dobrý, ale musíme počítat s tím, že se můžeme ztratit

              0 0
    • cernys  

      Je dobře, že se o tom už konečně začíná mluvit. Všude samý zákazy a omezení a vytlačování na asfalt. To že se rozbíhá diskuze o stezkách a podmínkách ježdění v přírodě je prvním krokem k řešení toho problému

      0 0
      • Karlos009  

        Přesně tak. Nemám nic proti asfaltovým cyklostezkám ve městech, případně v oblastech s vysokou cyklodopravou (např. Pardubice – Hradec), ale současná praxe je taková, že úředník nechá vybudovat v lese cyklodálnici a na ostaní cesty zakáže vjezd. Myslím si, že mnohem lepší by bylo nechat cesty v podobě jak jsou, případně jen ty nefrekventovanější lehce udržovat. To je přece příroda! A pokud se chci někam podívat, zvolím způsob přepravy podle toho jaké tam už vedou cesty. A ne abychom všude budovali asfaltky, protože většina národa má auta, nebo silniční (trekingová) kola.

        0 0
        • tk  

          cesty nejsou priroda v prisnem slova smyslu. poukud neuvazujeme cesty vyslapane zveri, jsou naprosto jednoznacnym lidskym zasahem. jde o to je stavet tak, aby do prirody zasahovaly co nejmene a aby byli prirode co nejblize je to mozne. zminena moravkou stezka je vyjimecna tim, ze tyto podminky naplnuje.

          bohuzel cesty, ktere jsou soucasti lesni dopravni site toto vetsinou nesplnuji. cesty vyssi kategorie musi byt relatine siroke (ale zdaleka ne tak riroke jako Sumbera). cesty nizsi kategorie zase vedou nejkratsi cestou dolu spadnici, protoze se po nich stahuje drevo. bez udrzby takove cesty nevydrzi.

          cesty vhodne pro turisticky provoz by nemeli byt prilis siroke (jako lds cesty) a meli vest po vrstevnici (na jako svazeci linky). takove cesty nevyzaduji zdaleko tolik udrzby, jsou mensim zasahem do prirody a dobre se po nich jezdi, chodi, beha. rikame jim prirode blizke cesty, ale neni to priroda v prisnem slova. vypadaji velmi podobne jako moravkova stezka. takove cesty jsou u nas ale jenom zbytky, nepodlehaji legislativni ochrane, nikdo se o ne nestara, nikdo je neumi stavet.

          presto jsou tyto zbytky velmi cenne tim, jak dobre plni rekraecni funkci. ja se od lidi, co rikaji cest mame dost lisim tim, ze nejsem ochotny spojit se pouze s jezdenim po traktorovych cestach. chci takove cesty – singletrak – protoze vim, ze lesni zazitky na nich jsou radove lepsi. mame legitimni pravo takove cesty pozadovat.

          myslim, ze co se tyce vlastnictvi kol, vetsina z nich budou mtb. staveni cyklo asfaltek krajinou je hlubokym neporouzumenim zdroje popularity cyklistiky – ten spociva ve vynalezu a rozsireni horskeho kola.

          0 0
  • Jirik123

    hele, neznas naky reprose??

    0 0
  • Martin

    óóóóó mocný aštare šerane, klaníme se ti i tvým prorokům. dej ať láska zvítězí a netahá nám sem další exoty jako je pleione :-)

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.