Zdravím všechny cyklisty. Měl bych prosbu. Sháním přídavné brzdové páčky na cyklokrosové kolo. Máte někdo zkušenosti s Tektro páčkama? Bude lepší účinnost dualů při přepažení přes tyto přídavné?
Díky
Zdravím všechny cyklisty. Měl bych prosbu. Sháním přídavné brzdové páčky na cyklokrosové kolo. Máte někdo zkušenosti s Tektro páčkama? Bude lepší účinnost dualů při přepažení přes tyto přídavné?
Díky
Vozil jsem tektro packy samostatne. Jsou urceny pro canti brzdy, takze pakovy pomer by mel byt stejny jako u dualu. Osobni zkusenost s kombinaci obojiho vsak nemam.
Určitě se tyhle páčky dají použít i samostatně? (Neprudím, jen se ptám:-)
No jsou na principu odtlačování bovdenu a ne vytahování lanka. Tak záleží, jestli na nich půjde váleček na konci lanka někde zapřít (když nepokračuje do hlavní brzdové páky)
Ano, zcela urcite daji:) Na fotu s veckama, coz ale zrovna idealni kombinace neni.
na ucinnost dualu to nema vliv…
Jestli chceš přídavné páčky Tektro, můžeš je mít výhodně ode mě. Mám jedny úplně nové navíc. Na účinnost brzdění to velký vliv nemá. Víc to ovlivníš špalkama a seřízením. Když máš všechno dobře, brzdí cantilevery perfektně.
Zdravím. No záleží, našel jsem jen tyto tektra. Kolem šesti stovek stojí na pultě. Neznám ostatní sortiment, možná se spokojím i s těmito. Jsou průvlačné, jen si nejsem jistý závlečí na opření lanka o brzdy při brždění. Díky
Taky neznám výrobky konkurence. Jezdím tenhle typ a líbí se mi jak brzdí. Co myslíš tou závlečí? Chceš je používat bez duálů? Můžu ti vyfotit detail toho, jak to vypadá na mým kole, jestli chceš.
Koukám, že ty v odkazu jsou za 590,–. Úplně ty samé nové bych ti prodal za 400,–.
Jo tak znova koukám, že je na cyklobazaru inzeruju za 300,– Jsou tedy za 300,–.
Beru. můžeme se domluvit na poslání, nebo mám možnost se pro ně zastavit. Záleží odkud si
Podle kontaktu na acstar.cz jsi v Brně? Já bydlím na Mníšecku pod Brdy a dojíždím do Prahy.
Dívám se, že na cyklobazaru ty páky pořád jsou, jak to dopadlo nakonec, měl bych o ně zájem… ;-)
Nedopadlo to, přestože to vypadalo slibně. Nedostal jsem instrukce kam to poslat. Doufám, že to není nějaké nedorozumnění. Každopádně leží tady v krabičce a čekají nového pána.
mam je taky na prodej, kdybys chtěl ;-)
Pro ostatní, ty Tektra za úžasnou cenu stále nabízím. Tak komu dalšímu přídavné páky chybí? Neumím si představit jízdu na krosce v terénu bez nich.
zbytečnost, CX není do opravdového terénu :-)
Mluvím o terénu, do kterého je.
nevšiml jsem si, že by nějaký profík, kromě žen, měl přídavný páky…
Tím se nechlub. Používají se, a nejenom v cyklokrosu, ale taký na silnicích (třeba toto kolo z Paris-Roubaix), na cestovních kolech a fixkách.
Koukni na tohle slideshow . Zajímal by mě tvůj názor. Vím že tam startuje hodně hobby jezdců, často i na horských kolech. Na některých snímcích jezdci brzdí přídavnými pákami a myslím, že ví proč. Zajímal by mě tvůj názor.
Řeč byla o profících, sleduješ Toi Toi Cup, belgické poháry a MS?
To jsou většinou hodně rychlé tratě na louce…
MS Tábor 2010:
http://www.ceskatelevize.cz/…004/diskuse/
možná u nějakýho mongola páky najdeš u elitních krosařů ne.
Nesleduju, ale záznamy jsem viděl. Hodně rychlé tratě na louce a třeba Three Peaks Cyclocross (mimochodem, i ten jezdí profíci) se dost liší. Jinak, jak jsem ti doložil, tak i profíci ty páky používají, a nejenom cyklokrosaři, ale i silničíři v závodech jako je Paris-Roubaix. To prostě neokecáš. Možná nepovažuješ ty co jsem ti našel za dostatečně elitní, ale nehodlám hledat další a další dokud mezi nimi najdeš někoho, koho za elitního považuješ. Jsi náročnej, když nestačí ani Adam Craig.
pariz rubaix je specificky tema hromadama kostek… ono totiz nejmene to vibruje u predstavce… tak proto je tam vozi… tak to sem furt netahej ;-)
Já vím. Proč bych to sem netahal, když to sem patří?
Rob Jebb , který vyhrává TPC už několik let, přídavné páky taky používá a v odkazu je dokonce jeho fotka přímo při činu. Toho ale jistě za elitu nepovažuješ.
Opravdu netuším, co to sem dáváš za jména.
Ranking – Cyclo Cross 2010/2011:
Že ty něco nevíš má být nějaký argument pro něco? Neposouvej branku. Doložil jsem ti, že jsou profíci, kteří ty páky v závodech používají, a to nejenom cyklokrosových, nýbrž i silničních. Nepotřebuju dokládat, že se jejich jména vyskytují v nějakých žebříčcích.
Když hodíš do googlu „rob jebb site:uci.ch“, zjistíš, že se toto jméno v seznamu elitních závodníků pro různé roky vyskytuje.
Pokud má pomocný páky jeden z dvaceti profíků, a to ještě většinou ten, co má CX jako doplněk sezony v zimě, beru to jako, že je profíci nepoužívají (kolébkou CX je Belgie).
V USA a pod., kde jezdí s kotoučovkama na CX a na horských kolech, to nepočítám.
Neposouvej branku. Tys řekl, že žádný elitní profík je nepoužívá. Já řekl že ano. Já doložil, že mám pravdu. To už neokecáš. O USA jsem neřekl ani slovo. Závody, které jsem zmínil jsou Three Peaks Cyclocross a Paris-Roubaix a ani jeden z nich není v USA.
Co tady vůbec řešíme??? :-(
Bavíme se o CX závodech, to znamená závody, kde jsou pouze CX kola, ani jeden z tvých jmenovaných k nim nepatří!
Neposouvej branku. Nebavíme se jenom o CX závodech posvěcených UCI (samozřejmě ti můžu najít někoho, kdo je tam používá – viděl jsem je na záznamech, jenom zjistit, kdo to byl). Bavíme se o tom zda profíci v závodech používají přídavné páky nebo ne. Já říkám, že někteří ano, ty že ne. Já doložil, že mám pravdu. Ty nevím co chceš dokázat.
Stačilo říct: až na pár vyjímek, a mohl jsem si ušetřit
absolutně zbytečnou diskuzi.
Jo.
Měl sis uvědomit, že diskutuješ s ekologem. Takže jsi to měl vzdát hned na začátku a měl bys klid.
Nejsem ekolog, ale biolog.
Ale argumentaci máš úplně stejnou.
Je to irelevantní, ale ekologie má k biologii velmi blízko. Pokud se ti nelíbí něco na mé argumentaci, napiš co. Pokud myslíš, že se v něčem mýlím, napiš v čem a proč. Pokud nemáš co říct, nic nepiš.
Budu se řídit svou radou o 3 řádky výše.
tohle ma s cyklokrosem spolecne jen to, ze se to jede na cyklokrosovych kolech… :)
Myslím, že víc než to, ale typický CX závod to není.
a ja je v terenu nepouzil nikdy… je to akorat o drzku… jedine vyuziti tak max na silnicni svihy, kdyz pri pribrzdeni nemusis prehmatavat z vrchniho uchopu… :)
Stejně jako v lese nebo kdekoli jinde mimo silnici.
A v neposlední řadě jsou velmi užitečné v provozu ve městě.
pokud jezdím 95% při úhopu za dualy, při podřazení před křižovatku, nevím, proč bych měl přehmatávat na přídavný páky, měl jsem to seřízený tak, že při úchopu za dual se dalo krásně brzdit zvrchu…
Ty mě nechápeš. Samozřejmě taky při úchopu na hoodech taky pohodlně brzdím duálem, o tom to není. Jde o to, že při kličkování mezi auty a chodci člověk často ocení lepší rozhled při jízdě na topech a možnost z nich zabrzdit je k nezaplacení. Další využití je při prudších techničtějších sjezdech (tady mi řekneš, že na to cyklokroska není, na což odvětím, že je) a při dlouhých štrekách, kde chce člověk občas změnit polohu a chvíli jet vzpřímeně. Já se držím nahoře když třeba piju a je to prostě dobrý mít nahoře páky. Tím neříkám, že nejsou lidé, kteří pro přídavné páky nemají využití. Jsou a je jich hodně. Podle mě je hodně lidí sundavá z hloupého snobství, už jenom protože se jim anglicky říká „sissy levers.“
Tak kdyz je to takova pecka, jak stale rikas, tak proc si je nenechas? Nebo proc uz je davno nekdo nekoupil?
Já je na svém kole mám, na druhé kolo nemám, a druhé páky ve skříni nepotřebuju. Nekoupil, protože jsem měl smůlu a tři zájemci je skoro vzali.
ty jezdis prudci technictejsi sjezdy a drzis se za vrch? :)
zajimavy :) jak se na takovem uzkem uchopu manevruje?
Co ti na tom přijde divnýho? Nechápu. Manévruje se mi dobře, jinak bych to nedělal. Při sjíždění prudšího svahu někdy potřebuješ posunout těžiště co nejdál dozadu. Možnost to udělat a stále mít přístup k brzdám je dobrá věc. Je teda fakt, že spíš než při sjíždění se držím nahoře v malé rychlosti při kličkování mezi kameny, pařezy, auty nebo lidmi.
Ty seš teda neúprosný zastánce, cos měl před Giantem?
Já byl taky zastánce rohů, a před 14dny jsem je sundal :-)
Neúprosný bych byl až ve chvíli, kdy by je někdo chtěl z mýho kola sundat.
Možná hádáš, že horský kolo, a máš pravdu.
No a rohy z horáka bych si taky sundat nenechal. Jak může někdo vydržet třeba celý den v sedle a držet se jenom jedním úchopem?
Teda chápu, že to člověku kazí image, když má berany zvlášť na vlaštovkách, nebo plastový tácek pod kazetou. Ale proč se vzdávat něčeho co funguje? Osobně nemám nic ani proti ponožkám v sandálech.
tak potom si asi predstavuju technicky sjezd uplne jinak nez ty… :)
Nejspíš, no. A jezdíš na cyklokrosce?
ano, a dokonce i par zavodu sem objel ;-) a na bajku jezdim taky ;-)
Jsem se ti měl podívat na profil, no. Evidentně máme na mysli různé věci. Vysvětluju si to tak, že na závodě, kde ti uklidí dráhu od kamenů jde o úplně jiné sjezdy než to co na krosce někdy jezdím já tady po Brdách.
no a pro me je technicky sjezd neco uplne jineho, co tady jezdim po palkovickych hurkach a beskydech, a tam bys s cx moc nepochodil :)
Za tu dobu co jsi na světě jsi už mohl pochopit, že věci jsou relativní – např. že co je technický sjezd na CX je nuda na MTB nebo že co je hezká holka v Amsterdamu je průměrná ošklivka v Praze.
Sháním taktéž cyklokrosové páky ale ve chrom / stříbrném provedení. Nevíte někdo o nějakém shopu nebo kde by se dali v CR sehnat? Klidne i bazarove. Diky za info
Ty široký FSA by měly teoreticky brzdit nejmíň, Avidy mi připadaj nějaký drahý…
Tak to vypadá že Avidy (drahý? levnější v černé barvě jsem zatím nenašel)
Třeba tady
já myslel 6 , ale asi krom váhy mezi 4 a 6 nebude rozdíl
6 mají samostatný výměnný gumičky…
díky za osvětu
píšou že pro použití s pákami Sram a Shimano, logicky by to snad mělo fungovat se všemi pákami Campa popřípadě nějaké bikové
S Campagnolo pákama brzdí cantíky od Avidu docela blbě.
Mají blbý krok, nebo máš pocit, že to nebrzdí?
To bude platit asi pro Ergopowwery 2. generace. Nové modely by měly mít krok a umístění čepů podobné, jako konkurence.
Je to možné. Ergopowery 2.generace moc nebrzdí ani v kombinaci se silničními brzdami Shimano, tak budou mít zřejmě trochu jiné přepákování.
Tak jsem objednal Avidy Short 6 , uvidíme jak to bude brzdit s pákama Veloce. Možná pak přibude fotka do rubriky " Pády" :o)
:)
zapomněl jsem obrázek…
A včil mi řekni, kde se dají sehnat :-) Jinak vypadají jak ta moje Tektra akorát mají botky na Campu, tudíž hůře sehnatelné špalky.
taky by mne zajímalo kde koupit když to nebude fachčit :o(,nenašel jsem je v nabídce na stránkách výrobce jen ty jejich CX brzdy. A stejně bych je chtěl v černé :o)
Pohledej Mirage http://fstatic1.rennrad-news.de/…MirageVR.jpg ale délka ramének je 85mm stejně jako u těch Tektro RX 5, ke kterým, aspoň u kolokrámu, dostaneš štelovací fajfku, kterou člověk využije.
Prečo by široké FSA mali brzdiť najmenej? Nemajú práve tou šírkou najväčšiu páku s tých troch bàzd?
Zvaž alternativu k těm FSA http://www.kolokram.cz/…0-cerne.html Jinak Mini-V brzdí jak čert, ještě si to rozmysli.
Já vozím cantilevery a nevidím žádný problém v účinnosti brzd. Ubrzdím cokoliv horním úchopem. Pochopitelně na cyklokrosce se nejezdí brutální sjezdy..
Pochopitelně záleží na tom, kde s ní jezdíš ne? Já kolo sice natahám do bláta, ale naopak si dávám prudké sjezdy s potřebou zastavení z velké rychlosti.
Ale určitě, záleží na celé řadě věcí. Chtěl jsem jen napsat, že není potřeba se automaticky cantileverů bát a napsat názor, že mi vyhovujou. Nic víc. Často se tu píše, že nebrzdí.
Když jsem kupoval kolo, měl jsem obavy (kvůli zde přečtenému), ale je to pro mé účely úplně v pohodě.
Jistě se najdou uživatelé kterým nestačí. Dnes už můžou mít na cyklokroskách kotouče, pokud o ně stojí. Já je cíleně nechtěl, ale to je jiná otázka.
Já jsem se zase cantíků bál i kvůli jejich nastavování a údajným pazvukům a škubání vidlice. Pokud bych Mini-V nesehnal, tak bych ale stejně skončil u těch Tektro CR720.
TRP výběr pro sociálky :)
TRP = Tektro Racing Products :-) Ale ty CX 8.4 vypadají pěkně.
já myslím, že brutální sjezdy nejsou potřeba. ve středu přede mnou zastavilo auto a při horním úchopu jsem neměl šanci. stačil jsem přehmátnout a stejně jsem ho musel objet na trávu … a to mám cíleně kotouče
přesunoval jsem se na terénní vložku :-)
btw, jdou ty přídavný páčky na kotouče?
Na mechanické by měly jít.
Mně teda obstojně brzdily starší cantíky Avid Shorty 4 (trojbarevný bbb gumičky) se Sh 105 dualama i při držení za páky…
To jo, na silnici je spousta nepředvídatelných věcí a osob, tomu se téměř nedá vyhnout. Na to ale bohužel nepomůžou sebelepší brzdy. A když se budeš chtít vyhnout silnici a půjdeš na cyklostezku, tak ti pod kolo vběhne pes pobíhající volně. :-(
Protoze ty tve kotouce moc nebrzdi. Z mechanik slusne brzdi jen BB7.
Veľmi dobré skúsenosti s FSA Energy. Avšak nesmieš od cyklokrosových „cantíkov“ očakávať brzdný účinok kotúčov ;)
Jenom tak ze zvědavosti by mě zajímalo, jak fungujou ty přídavný brzdový páky na cyklokrosových kolech? To brzdový lanko jde z duálů skrz tu přídavnou páku nebo tam vedou k jedný brzdě dvě lanka?
btw: 100 :)
Vede skrz…
Díky. Jsem vždycky myslel, že si tam dávaj páky z horáka a oni jsou to takový speciální:-).
A je to k něčemu? Dobrá věc nebo trapas to vozit?
to je individuální podle toho jaký uchop riditek pouzivas
Každého věc, jak mu to vyhovuje. Ale třeba včera na Flandrech je měl jeden z jezdců Europcaru – tuším, že to byl Damien Gaudin – a jako trapas to tam asi nikomu až tak nepřišlo. A řekl bych, že třeba Serža si s tím taky trapně nepřipadá… Já s tím osobní zkušenost nemám, takže nehodnotím.
jj, byl to Gaudin. Minulej rok jsem to viděl i na Roubaix, třeba u Turgota, což je taky Europcarista.
Mam to, ale nepoužívám je tak často, jak jsem si myslel. Asi je to i tím, že jsem canti vyměnil za V – Tektro RX5, takže to i při horním úchopu slušně brzdí. V terénu se to moc neužije, ale při popojíždění po městě se to hodí.
Mam to a taky to moc nepoužívám. Možná si zvyknu. Třeba v náročnějším terénu se to bude hodit. Zatím jsem terénem moc nejezdil.