Cyklisti by měli mít mnohem víc klidu a bezpečí

515 nepřečtených
  • ruinin

    Proč máme pořád ustupovat autům? Bereme to většinou jako fakt – auta jsou rychlejší a my cyklisti bychom neměli nikdy překážet. Jezdíme těsně kolem zaparkovaných aut, kde může kdykoliv někdo otevřít dveře – nevím, jak se mám vejít mezi otevřené dveře a auto, které jede těsně vedle mě – přesto naprostá většina cyklistů se snaží nepřekážet autům, ale naprostá většina aut neprojevuje prakticky žádnou vůli nepřekážet cyklistům. Mělo to být dávno obráceně. Auta by měla mít přednost jen na silnicích první třídy a magistrálách, všude jinde by měli dávat maximální pozor, aby nijak neomezovali, neobtěžovali, natož ohrožovali cyklisty. No je to asi otázka daleké budoucnosti, ale tenhle člověk už to říká dávno… nehledě na to, že už jsme nejspíš prošvihli možnost zachránit planetu.

    https://www.theguardian.com/…dare-mention

    0 0
    • SloM  

      To bude výživné vlákno :-)

      Úplně zbožňuju takové kecy jako máš ty. Jezdíš pravidelně autem? Když beru v normálního řidiče i cyklistu, tak ani jeden nemá snahu toho druhého omezovat a už vůbec ne ohrožovat. Takových je většina. Pak jsou tu ale i ti druzí. Řidiči, kteří se vedle cyklisty musí nacpat za každou cenu a podobně. (a o těchhle se budeš donekonečna bavit). Je potřeba si ale uvědomit, že i mezi cyklisty jsou takoví. Takoví, co jezdí po přechodech, na červenou, schválně tak aby je nešlo předjet atp.

      A že by měli cyklisti snad dokonce všude přednost myslíš vážně? Jako, že by ti auto mělo uhnout do příkopu abys mohlo projet? Nebo zastavit na hlavní a pustit tě z vedlejší?

      A mimo to – normální cyklista jede kousek od kraje a v dostatečné vzdálenosti od zaparkovaných aut a podobně. Hlavně a to je úplně nejdůležitější – CHOVÁ SE PŘEDVÍDATELNĚ. Pak i ten řidič ví, co má čekat a je v pohodě.

      O ochraně planety bych se radši nebavil. Tak dlouho se hledal obětní beránek, až se našly auta… (článek jsem nečetl, reaguji jen na tebe)

      0 0

        MTBIKER odporúča

        Skladom 5 ks

        Uvex I-vo prilba black

        1204 Kč MOC 1511 Kč -20%

        Skladom 1 ks

        Uvex I-vo prilba white

        1306 Kč MOC 1601 Kč -18%

      • petrun  

        Proč uhýbat do příkopu? Stačila by automatická autodestrukce pokud by senzory detekovaly poblíž cyklistu :-D

        Obávám se ale, že by spousta cyklistů najížděla před auta úmyslně :-D :-D :-D

        0 0
      • Al Stra  

        no třebas v tom Berlíně mají kola absolutní přednost…

        a je to hodně o fungující infrastruktuře, kdy kola a auta nepřichází tolik do styku, němci klidně zavřou ulici pro auta

        0 0
        • JakeF  

          Tak to samozřejmě nemaj… Platí na ně stejný pravidla jako na všechny ostatní.

          Rozdíl je v tom, že v Berlíně máš víc cyklostezek (logicky, to město je pro kola daleko vhodnější než Praha) a často povolený ježdění po chodníku, k tomu ale musíš mít značku.

          0 0
          • Al Stra  

            já teda měl v berlíně na kole absolutní přednost když jsem tam nějakej čas pobýval-)

            0 0
            • JakeF  

              Jo, to přítelkyně měla taky… Řidič BMW na hlavní s ní moc nesouhlasil, ale naštěstí i tak zabrzdil :).

              Moc nevím, co si představuješ pod pojmem ‚absolutní přednost‘, ale co jsem jezdil po Berlíně i co jezdím teď po Mnichově, tak mi cyklisti nepřijdou jako nějak privilegovaná skupina. Jasně, infrastruktura je přizpůsobená pro kola líp, ale to odpovídá tomu, kolik lidí na kolech jezdí.

              0 0
          • jJonatan  

            Proč není Praha vhodná pro cyklisty…? Kvůli kopcům…?

            0 0
            • JakeF  

              Kopce, úzký ulice, často kostky nebo koleje…

              0 0
              • Al Stra  

                já bych teda na první místo dal auta, tebou zmíněné položky už jsou pak řešitelné..

                0 0
                • JakeF  

                  Tak samozřejmě… Jakej navrhuješ alternativní způsob dopravy, kterej je stejně pohodlnej a flexibilní?

                  0 0
                  • JendaH  

                    Proč by měl nějaký navrhovat? Třeba žádný takový neexistuje.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Když chceš něco zakazovat, očekával bych srovnatelnou alternativu, jak se lidé budou dostávat třeba do práce…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        pěšky, jako kdysi…

                        zlepší se jim kondice = zmenší se náklady na zdravotnictví

                        menší emise a obecně zátěž životního prostředí, žádný zácpy v ulicích a lidi to sblíží…

                        0 0
                      • JendaH  

                        Když chceš něco zakazovat, očekával bych srovnatelnou alternativu

                        Třeba letecké linky každou hodinu Praha – Brno také nemají „srovnatelnou alternativu“ a není to argument k tomu, abychom je provozovali.

                        jak se lidé budou dostávat třeba do práce

                        Na kole, na elektroskútru, MHD, přestěhují se blíž, najdou si práci blíž, budou používat telepresence… prostě takové ty stejné věci co dělají teď když nemůžou bydlet v Praze a pracovat v Brně.

                        0 0
                        • Martin  

                          půjdou na pracák

                          0 0
                        • JakeF  

                          A to všechno, aby si pár pumpičkářů mohlo jezdit nerušeně centrem města na kole? Jako trolling dobrý :)).

                          0 0
                          • jJonatan  

                            Kvůli tomu, aby v Praze nebyla totálně zajebaná doprava kvůli provozu…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Na to je odpovědí zkvalitnění MHD, ne zákaz aut a nařízení chodit pěšky/na kole.

                              0 0
                              • Martin  

                                Zakázat a buzerovat je jednodušší než přemýšlet a optimalizovat…

                                0 0
                              • jJonatan  

                                Samozřejmě. Zkvalitnění a podpora MHD, výstavba nějakých záchytných parkovišť, ale klidně i cyklostezek a další infrastruktury umožňující alternativní způsob dopravy.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak… A až tohle bude, tak bych začal s řešením cyklostezek, protože v centru už přirozeně bude míň aut a jak sám říkáš, cyklistika je „alternativní“ způsob dopravy a v Praze nejsou a nikdy nebudou podmínky, aby byla něčím jiným. Možná kdyby všichni pořídili e-bajky.

                                  0 0
                                  • jJonatan  

                                    Můj pohled je takovej, že v okolí Prahy se staví o sto šest, ale počet silnic zůstává stejný. Jejich stav se snaží tak nějak udržovat… Ale když se za posledních 10 let zvýší počet obyvatel v mnoha obcích o 50%, ale počet komunikací zůstane +/- stejný, je jasné jak to dopadne, respektive jak to teď vypadá…

                                    0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Tohle me celkem zaujalo ve Statech. To jak jiz pred sto a vice lety udelali infrastrukturu pro auta s tak velkym predimenzovanim, ze i v dnesni dobe je to tak nejak celkem ok. Konkretne treba par mostu v NYC, nebo Golden gate.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Není zrovna Golden Gate vyhlášenej tím, že je každej den ucpanej?

                                        0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Me pred casem docela vrtala hlavou jina vec – proc je v Praze tak malo skutru a malych motorek?

                                    A kdyz jsem o tom obcas diskutoval s par lidma, tak jsem dosel k zaveru, ze to neni ani tak moc objektivnimi podminkami, ale spise ze na to lidi nejsou moc zvykli, a ze je tato varianta ani moc nenapadne.

                                    No a protoze se lidem nechce jezdit na malych motorkach, tak to moc nevidim ani na rozsireni e-kol a normalnich kol.

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      Možná taky krádeže, je otázka, kolik lidí má kde schovávat skutra :)

                                      0 0
                                • Smazaný účet  

                                  další infrastrukturu do centra bez bourání historických budov prostě nedáš…

                                  0 0
                              • JendaH  

                                To problém řeší spíš částečně. Nevěřím, že by mnoho lidí z aut jen tak přešlo, a že venkovan bude přesedat na P+R místo aby těch pár km dojel tím autem kde už sedí už vůbec ne.

                                Btw. já nechci auta !zakazovat!, nechápu, jak jsi na to přišel. Na rozdíl od různých zelenistů a automatů si uvědomuji, že to bez nich nejde (např. převoz těžkých věcí). Já chci, aby všechny druhy dopravy platily poplatky/mýto nastavené tak, aby nebyly dotovány a aby neprodukovaly extrémní negativní externality.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Takže nevěříš, že si budou lidi přesedat na metro, ale věříš, že si přesednou na kolo?

                                  Auta podle tebe platí málo? Silniční daň, spotřební daň na benzín? Můžeš to podložit nějakou konkrétní kalkulací?

                                  0 0
                                  • JendaH  

                                    Takže nevěříš, že si budou lidi přesedat na metro, ale věříš, že si přesednou na kolo?

                                    Věřím, že pokud auto i metro (i kolo, pokud se ukáže, že je potřeba investovat do cykloinfrastruk­tury) budou stát tolik, kolik společnost doopravdy stojí, pak budou lidé z aut přesedat.

                                    Auta podle tebe platí málo?

                                    Ano. Stačí se podívat z okna libovolný všední den – totální převis poptávky nad nabídkou vedoucí k tomu, že poptávka není uspokojena (i ten řemeslník a zásobování, kteří to fakt nedělají z pohodlnosti, ale shodneme se na tom, že to objektivně potřebují a jinak to nejde, nezaparkují), a spousta negativních externalit. Na trhu (představ si že máš třeba trvale přetížené multikino nebo nákupní centrum) by se tohle vyřešilo hned, zvýšením ceny (pokud by nešlo kapacitu multikina/obchodu navýšit, což v tomto případě nejde, víc aut se nevejde).

                                    Můžeš to podložit nějakou konkrétní kalkulací?

                                    Pro ilustraci. Ale jak říkám, není potřeba se vozit po číslech (tady by se třeba dalo namítnout, že se počítají průměrné příjmy a výdaje pro celou ČR a v Praze to může být jinak), stačí se podívat ven.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Ta ilustrace je silná demagogie… Spočítej si, jaký maj ty silnice a automobilová doprava nepřímý efekty na HDP a tedy i státní příjmy, a budeš v takovým plusu, že se z toho posereš…

                                      Opakuju znovu, lidi jezdí autama, protože je to pro ně nejlepší forma dopravy. Až pro ně bude pohodlnější jet metrem/vlakem/tram­vají/na kole, tak budou jezdit tak… Pokud chceme žít v civilizovaným světě a ne se vracet do 19. století, tak cesta je zlepšovat MHD, vlaky atp, ne zakazovat (nebo jinak znepřístupňovat) auta. Když se podívám na ty narvaný metra ve špičce, narvaný tramvaje bez klimatizace a autobusy, kde je vevnitř snad větší kravál než venku, tak fakt chápu, že lidi radši sedí o 5 minut dýl v koloně ve svým klimatizovaným au­tě.

                                      0 0
                                      • MiKED  

                                        Problém v Praze podle mě je, že se staví infrastruktura především pro auta. A město je auty zahlceno.

                                        Pokud by něco mělo smysl, pak dokončení vnějšího okruhu, stavba P+R a dalších věcí, které by Praze ulevily. A samozřejmě železnice/metro na letiště.

                                        A ano, máš pravdu – lidi jsou extrémně pohodlní. Každý musí všude dojet autem, i když to mnohdy nedává smysl.

                                        0 0
                                        • -b-n-x-  

                                          Infrastruktura hlavne pro auta? Hahaha :-)

                                          0 0
                                        • novas752  

                                          Jenze to by pak ty silnicni dopravni stavby v centru prestaly byt tak potreba a to se firmam lijicim beton a asfalt asi moc nelibi.

                                          Napriklad Radlicka Radiala – k cemu to kdyz by se postavilo kvalitni velke P+R primo ve Zlicine na metru.

                                          Pekne vsechno po poradku. :) Nejprve vnitrni okruh, tim se pretizi vypadovky v severozapadni casti mesta, pak ty a severni cast vnejsiho okruhu az nakonec. A pak mozna nejaka parkoviste. :)

                                          0 0
                                      • JendaH  

                                        Opakuju znovu, lidi jezdí autama, protože je to pro ně nejlepší forma dopravy.

                                        Protože neplatí externality, omg!

                                        Pokud chceme žít v civilizovaným světě

                                        Mně situace ve všední den venku moc civilizovaná nepřijde.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Externality samozřejmě platí…

                                          Platí silniční daň a spotřební daň na benzín jako přímou kompenzaci těchto externalit… Pak je platí nepřímo, například tím, že dojíždí za líp placenou prací (jinak by si našli práci hned za barákem, proč dobrovolně trávit čas dojížděním, že…), takže zaplatí víc na dani z příjmu, na sociálním a zdravotním a když si za ty peníze pak něco koupí, tak ještě na DPH (a obchodník daň ze zisku, odvody z mezd zaměstnancům, ti si zas něco koupí a tak dokola… říká se tomu multiplikační efekt, ať tě naučím i další ekonomický pojem vedle oblíbených externalit :)).

                                          Opakuji znovu, máš někde kalkulaci, že to je pro stát nevýhodný? Ta tvoje předchozí byla fakt nesmyslná demagogie, to se na mě nezlob… Ono se stačí nad tím zamyslet, kolik máš ve svým okolí lidí, kteří kvůli práci dojíždí, a věř tomu, že drtivá většina z nich to nedělá z toho důvodu, že by měli požitek z produkce skleníkových plynů…

                                          0 0
                                          • tromboonen  

                                            No zas brzdi, většina těch Skovejch značek jsou dost socky auta a lidi dojížděj i 50 km za prací za průměrnou, ne-li podprůměrnou mzdu (různý sekretářky a mařenky v bankách za přepážkou), daní moc neplatí, max dálniční známku a někteří se i tomu vyhnou, benál OK… auta nechávaj někde v poslední ulici před parkovací zónou, protože jiná možnost moc není … nic špatnýho, ale právě kdyby měli možnost dojíždět nějak kulturně (vlak se přímo nabízí – v Mnichově tuším dofrčíš do kanclu vlakem a S-bahnem odkudkloli v okruhu 100+ km? sice za slušný prachy, co by si Mařenky z českejch bank moc dovolit nemohly, ale ve výsledku to funguje), tady jsme prostě totálně zamrzli ve veřejným plánování (i kdyby někdo něco naplánoval, tak ten proces je na desítky let a vždycky se to posune úplně jiným směrem = jak co nejvíc ulít bokem).. třeba se něco hne teď, když je skoro katastrofální nedostatek pracovní síly, ale moc optimisticky to nevidím, většina firem chce jenom ty nízko placené opičky a nedochází jim, že už prostě na místě nejsou a ty co sjou dál si nemůžou dovolit se přestěhovat a dojíždět dál než cca 50 km taky ne. Mám pocit, že jsme zamrzli v době, kdy většina lidí používala auto jenom na najnutnější věci (konec osmdesátek), ale jak se rozlejzaj suburby tak nic jinýho než auto (teda spíš dvě do rodiny) nedává smysl, protože alternativa vpodstatě není, to není o tom, že by lidi měli moc peněz a platili málo za dojiždění autem, většina z nich si to může tak tak dovolit, ale prostě nic jinýho není když zrovna nebydlíš vedle nádraží na slušný trati co Tě vezme do centra, což je dost vzácnej jev.

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              No tak ale i když dělaj za průměrnou mzdu, tak tam dojíždí protože se jim to vyplatí, takže i na daních zaplatí víc…

                                              S-bahn by Praze prospěl, to je fakt, ale moc si nedovedu představit, jak by se mezi existující domy a infrastrukturu narval. Osobně to mám s dojížděním podobně jak v Praze, jezdí mi metro skoro ke kanclu a s Prahou mi to přijde víceméně srovnatelný, v některý časy je to taky hlava na hlavě (paradoxně proti Praze spíš kolem 8 večer, kdy už jsou dlouhý intervaly, ale pořád jezdí dost lidí). Auto mi tak většinu doby stojí akorát před barákem stejně jako v Praze, protože metrem to je v pohodě a můžu si třeba něco přečíst. Proto říkám, že když je kvalitní MHD, tak to část lidí přesvědčí…

                                              0 0
                                              • tromboonen  

                                                No nějaký stávající železniční tahy tady máme, že jo, mám pocit, že máme od dob Rakouska nejhustější síť železnic v Evropě, akorát to zůstalo na tý Rakousko Uherský úrovni, sice se motorovou lokálkou dostaneš po desítce přestupů i do poslední vesnice, super, před 30 lety se nám to hodilo, ale takový to streamline jak se dostat z každý vesnice do nejbližšího města jako to maj v Německu (a to nebude jenom o tom, že to měli dost vybombardovaný aby tam bylo místo) nebo Anglii, to tady prostě není, lokálky jezděj rychlostí chůze a přepravujou nadšence a trampy, pokud teda nemáš štěstí a nežiješ na sever nebo na východ, ale tam to zas je dost nahovno na cokoli ostatního… ale ta infrastruktura tu je, jen prostě pamatuje Franze Josefa a nikdo s tím nic nedělá, kdyby všechny koleje co vedou do Prahy fungovaly na každodenní reálnou přepravu pro zaměstnance, s napojením metra nebo aspoň tramvají, tak by nebyl vůbec problém, ale třeba z Dobříše jede vlak snad hodinu a půl někam do Modřan nebo tak něco, autobus sice 35–40 minut, ale jen když se to někde nekousne, autem 30 min, ale když nemáš kde zaparkovat tak to ztrácí smysl, ale alternativa moc není a lidi to lámou vrakama aby byli aspoň trochu flexibilní.

                                                0 0
                                              • JendaH  

                                                Pak je platí nepřímo, například tím, že dojíždí za líp placenou prací

                                                OK, na tom možná něco je.

                                                No tak ale i když dělaj za průměrnou mzdu, tak tam dojíždí protože se jim to vyplatí, takže i na daních zaplatí víc…

                                                Ne, to nevyplývá. Například když bude v Praze práce za 20, v Brně za 25, skutečná cena dopravy 10, ale kvůli dotacím zaplatí jednotlivec jenom 3, tak se mu to vyplatí a přitom všichni prodělali.

                                                Ono se stačí nad tím zamyslet, kolik máš ve svým okolí lidí, kteří kvůli práci dojíždí, a věř tomu, že drtivá většina z nich to nedělá z toho důvodu, že by měli požitek z produkce skleníkových plynů…

                                                Možná mám deformovaný pohled (ajťák…), ale pokud jsem musel poslední dobou někam dál dojíždět, tak to bylo tím, že ačkoli je 21. století, lidé stále nepřijali že existuje telepresence. A pak mám okolo sebe lidi, kterým bydlení v paneláku nebylo dost nóbl, tak se odstěhovali do satelitu a teď nám sem každý den jezdí pouštět výfuky a zabírat parkovací místa.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Ad2) u nás jsou nějaký dotace na automobilovou dopravu? ale chápu jak to myslíš, nesmysl to není… nicméně si myslím, že většinou to tak bude, protože alespoň trochu racionálně uvažující člověk nebude utrácet za benzín a trávit volnej čas v zácpě kvůli pár korunám navíc

                                                  Ad3) to jsme zas u tý infrastruktury… co znám, tak třeba z Čelákovic jezdí ten moderní příměstskej vlak, zastaví přímo v centru na metru, ani by mě nenapadlo auto brát, pokud bych neměl jiný důvody… příklad 2, bývalka bydlela ve vesnici kousek od Slanýho, stejně jsme radši jeli autem jen do Slanýho a odtamtud busem, autem jenom když jsme spěchali, jinak to za těch ušetřenejch 10 minut nestálo, busy pohodlný, jezděj každou chvíli… jenže když máš nějakou vesnici klidně daleko blíž Prahy, kde ti jezdí akorát jeden bus za 15 minut, zastavuje v každý prdeli, klimatizaci nevede, navíc z těch pražskejch MHD busů vychází zvuky, že fakt čekáš, ve který zatáčce se to rozpadne… a když konečně dojedeš do města, tak tě čeká „spása“ v podobě přecpanýho metra odněkud z konečný… to si prostě druhej den ráno při pohledu na zaparkovaný auto tohle dobrodružsví rozmyslíš…

                                                  0 0
                                                  • JendaH  

                                                    u nás jsou nějaký dotace na automobilovou dopravu?

                                                    Ano, vždyť jsi to sám napsal: stát dopravu dotuje, aby se lépe rozvíjel průmysl a byl flexibilnější trh práce. Alespoň tak jsem to pochopil a připadá mi to jako rozumný argument.

                                                    protože alespoň trochu racionálně uvažující člověk nebude utrácet za benzín a trávit volnej čas v zácpě kvůli pár korunám navíc

                                                    Přijde mi, že v tom případě kolem sebe vidím spoustu neracionálně uvažujících, kteří jedou dopravním prostředkem, který je pomalejší a dražší.

                                                    nicméně si myslím, že většinou to tak bude

                                                    Já nevím. V první řadě děkuji za dobře zdůvodněné námitky, to je nejlepší způsob, jak si utřídit názory a musím říct, že mi teď můj prvotní přístup nepřipadá tak nad slunce jasný jako na začátku. Ale furt mi přijde, že tebou uváděný zisk bude podstatně menší než všechny ty náklady okolo. Například DPP stojí 20 Giga ročně, což při 50% zdanění znamená, že 200k lidí (odhad že polovina pracujících co dojíždějí MHD má díky lepší mobilitě lepší práci) musí najít o 15 tisíc měsíčně lépe placenou práci, aby se to vůbec zaplatilo, u aut to vyjde ještě hůř. Navíc to podle mě nelze počítat stylem „Pepovi v Praze nabídli 20 a v Brně 30 a Lojzovi naopak, takže teď dojíždějí a 20 získali“, protože kdyby trh takovouto dotací (uměle levnou dopravou) pokřivený nebyl, mohli by třeba oba získat v místě svého bydliště práci za 25 a tak jsme získali jenom 10.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Napsal jsem, že stát si ty peníze vybere na jiných daních. A že stát vybírá daně a poskytuje veřejné statky (což silnice do určitý míry jsou), to je princip jeho existence.

                                                    S DPP to neříkáš úplně přesně, necelých 20 mld jsou celkové tržby, něco vydělají na jízdným, od státu tam jde 12 mld. Což je teda výrazně víc, než jsem čekal, ale to bude tím, že MHD v Praze je ve srovnání s podobnými městy velmi levná. Schválně když to srovnám s Mnichovem, tak za rok mě to vychází v přepočtu na něco přes 24 tisíc, v Praze 3,6 tis. I když to srovnám přes měsíční kupony (v Mnichově není roční), tak Praha vychází na necelých 7 tisíc. A to v tom nemám takový ty příměstký části co v Praze jo, s těma bych byl kolem 50 tisíc ročně.

                                                    Ale na druhou stranu není přece nic špatnýho, že stát dotuje MHD. Nemá smysl, aby vybíral spotřební daň na benzínu a pak z ní platil třeba důchody. Jak sám říkáš, měla by fungovat jako kompenzace negativní externality. Takže lidi jezdící auty pálící benzín v zácpě přispívaj na dopravu lidem, co se tlačí v metru, který bude mít v přepočtu na osobu výrazně nižší energetickou náročnost. To máš polluters pay princip jak vyšitej…

                                                    0 0
                                                  • JendaH  
                                                    1. To už bychom zabředli do definice dotace, podle mě oboje (platit něco s tím, že se ti později zvýší příjmy na daních, i platit něco aby to tu bylo pro ostatní) dotace je, ale hádat se nebudu.
                                                    2. V těch 12 miliardách co mají ve výroční zprávě je zahrnutá i například stavba metra nebo daň z pozemků (vozovny, depa, kolejiště…)? Přišlo mi, že spíš ne, nepovedlo se mi to tam najít. Nebo oprava po povodni, na Wikipedii se píše: „Náklady na rekonstrukci a obnovení provozu se zpočátku odhadovaly kolem 6 miliard Kč, po ukončení prací byly vykázány ve výši 6,9 miliard Kč. Z toho nesla Česká republika 2,8 miliard, 2,4 miliard bylo financováno úvěrem Evropské investiční banky, jednu miliardu uhradily pojišťovny a 0,7 miliard přišlo přes rozpočet Dopravního podniku.“ Nebo třeba tohle. Atd. (on když člověk sečte kolik stálo jenom metro – Ládví, Letňany, povodně, Motol… – tak tohle skoro přešvihne)
                                                    3. To jsme zase na začátku, spotřební daní z benzínu lidé v autech na metro nepřispívají, protože spotřební daň (a pár dalších daní specifických pro auta) přesně pokryjí stavbu a údržbu silnic pro auta. Můžeme tvrdit, že mobilita zlepšuje ekonomiku, ale mně to přijde minimálně kontroverzní.
                                                    0 0
                                                  • JakeF  
                                                    1. zdravotní pojištění je podle tebe dotace nemocných? pokud jo, tak ano, pak podle stejný „definice“ to dotace je
                                                    2. investice do rozvoje a provoz jsou těžko srovnatelný… ale oboje jsou podpora ekologie, kterou se tak oháníš… můžeš mít cenu, že DPP bude na nule, jenže pak ti budou lidi radši jezdit autama a produkovat víc emisí

                                                    Zkusím ještě navrhnout jinej úhel pohledu… Chtěl bys budovat cyklistickou infrastrukturu, ale u silniční infrastruktury se oháníš tím, že by ji stát neměl dotovat, ekologičtější MHD by evidentně taky stát neměl dotovat, tak z toho jasně vyplývá, že máš hodně pravicovej pohled na politiku, a tedy by stát neměl dotovat nic, ani cyklostezky… Jak to cyklisti zaplatí? Zavedeme spotřební daň na kola a díly? Cyklostezkovou známku?

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    zdravotní pojištění je podle tebe dotace nemocných

                                                    Spíš dotace nemocnic.

                                                    můžeš mít cenu, že DPP bude na nule, jenže pak ti budou lidi radši jezdit autama a produkovat víc emisí

                                                    Ne, pokud současně budou auta na nule, tak podle mě bude poměr cen podobný.

                                                    Chtěl bys budovat cyklistickou infrastrukturu

                                                    Nechtěl. Osobně jsem toho názoru, že cyklista patří na stejnou silnici jako všechna ostatní vozidla.

                                                    tak z toho jasně vyplývá, že máš hodně pravicovej pohled na politiku

                                                    Upřímně, pokud někdo přijde s jiný řešením, jak vyřešit zmíněné problémy Prahy (jedovatý vzduch, neprojede a nezaparkuje ani zásobování), tak nejspíš budu pro bez ohledu na to, jestli je pravicové nebo levicové.

                                                    Jak to cyklisti zaplatí? Zavedeme spotřební daň na kola a díly? Cyklostezkovou známku?

                                                    Viděl bych to na tu známku. Spotřební daň na díly má problém v tom, že drahá kola místního osazenstva zaplatí o dva řády víc než kolo z vrakoviště.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Zkus schválně udělat obdobnou kalkulaci na kola, jako jsi udělal na auta… Odhaduju, že ti z toho ta „cykloznámka“ vyjde na desítky, možná spíš stovky tisíc. Pokud kola patří na silnice, měli by se cyklisti podílet na nákladech na jejich výstavbu a údržbu.

                                                    Reálně mi z toho vychází, že automobilová doprava je za současnýho stavu dle tvý definice „dotovaná“ nejmíň… DPP cca ze 70 %, silnice v tebou odkazovaným výpočtu cca 10 % a cyklistická 100 %. Takže pokud všichni začnou platit plnou cenu dle tvý definice, tak ve výsledku budou všichni jezdit auty, protože to bude nejlevnější… Tak ti nevím, nepřijde mi to jako dobrá cesta ke zdravýmu vzduchu v Praze…

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    Zkus schválně udělat obdobnou kalkulaci na kola, jako jsi udělal na auta… Odhaduju, že ti z toho ta „cykloznámka“ vyjde na desítky, možná spíš stovky tisíc.

                                                    Nevím, čekal bych, že cykloznámka bude stát něco jako desetinu (dle hmotnosti a tedy nutné nosnosti a poškození silnice), pětinu (dle obsazeného prostoru a tedy potřebné šířky silnice) nebo ještě méně (dle emisí) než auta.

                                                    DPP cca ze 70 %, silnice v tebou odkazovaným výpočtu cca 10 %

                                                    Zase jsi „zapomněl“ započítat emise a počítáš jenom náklady na výstavbu a provoz infrastruktury…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Desetinu z jakýho základu? Zkus tu udělat nějakou konkrétnější kalkulaci. Za 10 let se do cyklostezek v Praze narvalo půl miliardy, kolik lidí v Praze by po nich tak bylo ochotno jezdit, kdyby za to měli platit? 10 tisíc? To vychází na roční poplatek 5 000. K tomu roční lítačka za 25 tisíc (aby se DPP nemusel dotovat), protože občas taky prší nebo sněží. Fakt mi nepřijde, že tohle by byla účinná strategie, jak lidi odradit od ježdění autem…

                                                    Ty jsi zase „zapomněl“ započítat nepřímý vlivy na HDP. Pokud chceš počítat s externalitami, tak nemůžeš počítat jen ty negativní, ale musíš počítat i ty pozitivní…

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Jen pro info. Kolik z tech stezek bylo nutne opravit za tech 10 let, protoze je provoz kol znicil? Jedna se ciste o stezku pro cyklisty nebo kombinovanou stezku pro chodce a cyklisty? Nejsem z Prahy, nevim.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Dobrá otázka… Bylo by celkem zajímavý to přepočítat na počet přepravených osob, protože přecijen ten provoz na cyklostezce je výrazně nižší.

                                                    Samozřejmě bychom pak měli účtovat poplatek za užívání i chodcům, bruslařům a maminkám s kočárkama… Zároveň cyklistům bychom měli účtovat poplatky i za používání normálních silnic, protože místo na nich zabíraj, ale neplatí nic.

                                                    Ideální by bylo každýmu voperovat čip a účtovat to podle kilometrů, ať to máme na PAYG principu… To by v tom byl čert, abychom ty lidi nedonutili sedět celý dny doma na prdeli před TV Barrandov :)).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    Desetinu z jakýho základu?

                                                    Z toho, co by platila auta. Například se zavede mýto o nějaké odhadnuté hodnotě a pak se bude experimentálně zvyšovat a snižovat, až se zjistí, že snesitelná úroveň automobilové dopravy je třeba za 80 Kč denně. A z toho se to přepočítá na cyklisty, takže budou platit 8 Kč denně, případně protože nám vadí emise, tak uděláme nějakou třeba poloviční slevu na elektromobily, cyklisty a spol. a budou platit 4 Kč. (pozn. přijde mi rozumnější, že by nebyla paušální známka, ale platily se jenom ty dny, kdy člověk opravdu vyjede. Asi by bylo ještě lepší platit podle skutečného nájezdu, ale to se technicky blbě implementuje.)

                                                    Za 10 let se do cyklostezek v Praze narvalo půl miliardy

                                                    Kolik z těch cyklostezek vzniklo kvůli tomu, že bylo potřeba odvést „překážející“ cyklisty z „rychlých“ silnic, případně kvůli tomu, že se po silnicích pro hustotu provozu nedá jezdit na kole?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    No počkej, ale proč by měli cyklisti platit desetinu jen z toho mýta? Řidiči už teď odvádí mraky peněz na spotřební dani… Ono je to ve výsledku jedno, jestli to odvedeš z kilometru/dne ježdění nebo z benzínu, pořád je to daň za ježdění autem, liší se jen princip výběru. Samozřejmě taky zavést parkovný v rámci modrých zón, protože i kolo zabírá místo.

                                                    Jak hodláš odhadnout „snesitelnou úroveň“?

                                                    MHD v Praze teda plánuješ zdražit na těch cca 25 tisíc ročně, aby bylo dle tvojí logiky na nule?

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    1, Kolo si lidi berou domu, tj. financuji si vlastni parkovani. Alespon v CR to tak je ve vetsine pripadu.

                                                    2, Auto, ktere stoji, neplati zadnou dan z paliva, ale zaroven spotrebovava verejny prostor vsech. Proto to chce odlisovat. Jsou komunikace po kterych se jezdi a jsou mista na parkovani. Nejde to slucovat. Priklad. Mohu si koupit auto, postavit ho na parkoviste. Kolik takove auto bude odvadet rocne penez statu? Verejne statky to ale spotrebovavat bude.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Mluvím v Praze o modrých zónách… Tam za parkování auta platíš, za kolo ne.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    ne? však zkus tam to kolo nechat…a zaplatíš…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Myslel jsem parkovný, ne solidární příspěvek na perník :))

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    tak důležitý je, že v rámci sociální rovnosti se tvůj přebytek dostane k potřebným…

                                                    :-)

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    Levičácké zaklínadlo funguje vždycky!

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    spotřební daň

                                                    Good point, mělo by se to nějak vymyslet aby platili zlomek i z toho.

                                                    Jak hodláš odhadnout „snesitelnou úroveň“?

                                                    To je k diskuzi, třeba by se dalo podívat do studií, jaká koncentrace škodlivin ještě nemá vážný (což je opět k diskuzi) vliv na zdraví, a nastavit to podle toho.

                                                    MHD v Praze teda plánuješ zdražit na těch cca 25 tisíc ročně, aby bylo dle tvojí logiky na nule?

                                                    Jo, vypadá to tak. Zní to příšerně, ale přesně tyto peníze se tam teď přece lijí z daní a protože MHD nějakým způsobem využívá většina, tak by po přesměrování toho toku a snížením daní o tuto částku (ano, ha ha, jak naivní myšlenka v ČR :-/ ) měli celkově doplatit málo, ne?

                                                    (edit: ano, zní to fakt příšerně a vlastně jsem nikdy takový ultrapravicový názor nevyrobil, ale dokážu si třeba představit alternativní realitu, kde stát provozuje třeba Internet, a úplně přesně tyhle argumenty by na to seděli – „stojí to strašně peněz“, „podporuje to ekonomiku“, „lidé si to nebudou moct dovolit“…)

                                                    modré zóny

                                                    Osobně považuji současnou koncepci modrých zón za špatnou, protože kdokoli z jiné městské části se nedoplatí – v podstatě to znamená, že zvýhodňují situaci „mám vlastní auto a když něco potřebuji, tak si to s ním dovezu“ před k městu ohleduplnější (co do zabraného místa apod.) „když potřebuji, zásobování/ře­meslník přijede“. Současně si myslím, že pokud se ti jakýmkoli zásahem podaří snížit počet aut v Praze, parkování se vyřeší samo.

                                                    Btw. pořád platí že mi tohle dotaženo do extrému přijde dost drsné (přesněji v současné realitě ČR nerealizovatelné) a rád si poslechnu alternativní návrhy.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Takže když si shrneme výsledky tvojí politiky:

                                                    Auta – zvýšení nákladů na 1 den cca o 25 % (denní poplatek počítám 100 Kč vs náklady 100 Kč benzín + 300 Kč amortizace)

                                                    MHD – zvýšení nákladů na 1 den cca o 500 % (25 tis vs necelý 4 tis ročně)

                                                    Kolo – zvýšení nákladů na 1 den cca o 100 % (10 Kč denní poplatek vs cca 10 Kč amortizace citybajku za 15 tis, životnost cca 5 let)

                                                    Když stát nebude používat cílený dotace na ekologičtější způsoby dopravy (MHD), tak může snížit daně (typicky DPH a daň z příjmu) a to dopadne na všechny 3 kategorie cca stejně.

                                                    Když si vezmu, že ke kolu stejně tu roční lítačku potřebuju, protože hnusně může být celej rok, tak mi z toho jasně vychází, že radši budu jezdit autem všude… Pořád ti přijde, že bys tím podporoval ekologickou dopravu?

                                                    Vyrovnat by to šlo cca na úrovni, že denní poplatek za auto by byl 400/den a MHD by se dotovalo částečně. Ale to už je okamžik, kdy si většina národa nemůže dovolit auto provozovat a to je asi bez diskuze, že dopad na HDP by byl víc než znatelnej.

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    Hm, dobré. Nejvíc mě na tom zaráží, že MHD nakonec vyšla šíleně neefektivně z hlediska finančních nákladů, že bys nejspíš musel dát ekologii velmi vysokou váhu, aby se to zachránilo.

                                                    Ale to už je okamžik, kdy si většina národa nemůže dovolit auto provozovat

                                                    Sem se nechceš dostat, proto můj návrh na mýto počítal s tím adaptivním přizpůsobováním. Doufám, že by se podařilo vyladit částku tak, aby to tento dopad nemělo (tobě totiž stačí provoz snížit řekněme o 20 % – což neznamená, že pětina lidí nebude na auto mít, ale že ho nechá občas doma – a najednou kolony zmizí a tím se projede Prahou plynule a tím s méně exhalacemi).

                                                    Btw. já lítačku nemám a jinak než na kole jsem po Praze nejel ani nepamatuju. Posledních pár zim bylo takových (bez sněhu, fakt mrazy tak týden), že se dalo jezdit furt.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    MHD mě taky překvapilo, ale fakt je ten, že v Praze je MHD relativně kvalitní na to jak je levný. Když to srovnám co jsem byl v poslední době Berlín, Mnichov, Stockholm, tak všude to máš cca ten 4–5 násobek za měsíční jízdenku a kvalita srovnatelná.

                                                    Na druhou stranu, osobně s tím nemám problém. Podle mě je to lepší způsob motivace lidí využívat ekologičtější způsob dopravy oproti autům, než zavádět další daně. Už teď když si člověk spočte, kolik státu komplet odvede, tak to je děsivý… Že mi stát pár tisíc vrátí na levnější lítačce je na místě.

                                                    Chápu, že ty to vidíš jinak, když na kole denně jezdíš… Ale většinu lidí k tomu prostě nikdy nedonutíš, dokud ostatní způsoby dopravy nezdražíš opravdu extrémně. V Praze prostě ty kopce jsou a na další infrastrukturu je místa málo. Chodníky jsou úzký a aut by muselo ubýt o několik desítek %, aby začalo mít smysl někde vyhrazovat větší část silnice než namalovanej pruh na kraji. Takže podpora MHD dává smysl jako dejme tomu druhý nejlepší řešení. (pěšky by to počítám většina lidí bez stěhování nedala)

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    Když to srovnám co jsem byl v poslední době Berlín, Mnichov, Stockholm, tak všude to máš cca ten 4–5 násobek za měsíční jízdenku a kvalita srovnatelná.

                                                    No ale taky tam je trochu jiná cenová úroveň, takže vyšší náklady (například platy řidičů) jsou ospravedlnitelné.

                                                    Už teď když si člověk spočte, kolik státu komplet odvede, tak to je děsivý…

                                                    Je, ale podle mě je to hlavně způsobeno tím, že se půlka rozkrade (do toho nepočítám jenom přímé podvody, ale i různé neefektivity typu že na finančáku dělá armáda lidí ručně to, co by šlo automatizovat).

                                                    V Praze prostě ty kopce jsou

                                                    Tak zrovna kopce řeší klesající cena elektrokol nebo ty skútry jak tu někdo zmiňuje.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ad1, rozhodně nejsou vyšší 4–5 násobně… A navíc kdoví, jestli tam stát nedotuje tu dopravu taky, nedivil bych se, dohledávat se mi to nechce…

                                                    Ad2, máš nějaký podklady k tomu, že jinde to je lepší?

                                                    Ad3, elektrokolo nebo skútr je pořád proti obyčejnýmu citybajku několikanásobně vyšší položka… a srovnání skútr x MHD bych se nedivil, kdyby MHD vyšlo jako ekologičtější

                                                    0 0
                                  • tromboonen  

                                    Tak auto má každej jouda, žejo.. to by musely bejt mýta jako v Londýně, což doufám nenastane, protože v Praze není ten zbytek systému, stačí ty debilní modrý zóny, na který nedošáhne tak 60+ procent lidí co tam regulérně bydlí jen proto, že tam nemaj trvalej štempl nebo maj auto na firmu/IČ… a P+R v Praze vpodstatě neexistuje, teda minimálně na západní straně, tam to supluje Anděl (Krnda si myslí, že stačí malý parkovišťátko někde u Radotína, ze kterýho to trvá do centra asi tak hodinu dvěma autobusama a metrem)… jinak na kole se v Praze dá, ale není to úplně ono :) Anu kostky, ani kopce, ani auta/ne cyklostezky bych nedal jako hlavní důvod, spíš kombinace, plus málokdy se Ti v normální práci podaří vyjednat bezpečný parking pro kolo a sprchu proti smradu, čest výjimkám, já po Praze docela jezdil, normálně mezi autama, nedělá mi to problém, ale do práce kde bych neměl zázemí by měl to nedávalo smysl.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Já i to zázemí měl, vlastní kolárnu i se sprchama a šatnou… No ale to je buď se motat někudy dolů do Nuslí, nahoru na Vinohrady a pak zpátky dolů nebo sjet k řece a objíždět to přes náplavku a pak se někde ***** přes centrum mezi tramvajema, autama a turistama… Jednou za čas proč ne, ale mít to jako denní dojíždění, to by byl ultra masochismus i na e-bajku…

                                      Jinak P+R přímo u metra a kvalitní metro v intervalech, že to nebude ve špičce hlava na hlavě, to je podle mě ideál… Pak se někam přiblížit třeba 2 stanice tramvají už se přežít dá.

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        No tak pokud by to fungovalo, tak si můžeš dovolit to občas když je extra hnusně vynechat, já jezdil jen do vlastního kanclu, na bazén a tak… P+R je nereálný, narozdíl od mostů, tunelů, dálnic a kasírování píčusama v elTodo autech to nic do kapsy bokem nenese, tady je to zakrnděný na desítky let a jinak to nebude, z některejch směrů funguje slušně vlak, ze západu ani náhodou, soudruzi udělali někde chybu.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Viděl jsem nějakej projekt plánů P+R na Zličíně… Mělo to být několikapatrový přímo nad dálnicí mezi Metropolí a Tescem. Vypadalo to odporně a pořádně megalomansky, takže by si na tom někdo mohl pořádně namastit kapsu, takže třeba to vyjde :)).

                                          EDIT: Jsem to našel… https://praha.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

                                          0 0
                                          • tromboonen  

                                            Zličín je tak možná pro Plzeňáky, z JČ a Dobříš/Příbram/Řit­ka se do Pragy valí každej den mega lidí, částečně autobusama, částečně autama a pro ty nic jinýho než Anděl Tesco nebo jak se to teď jmenuje + doplatit vpodstatě není :(

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Zličín máš Plzeň, Beroun, Kladno, Slaný atp, to by se užilo…

                                              Směr od D4 je debilní, tam chybí metro, vlaky jezdí málo a v tramvaji z Modřan strávíš půlku života… To by mě fakt zajímalo, jestli k tomu někdo vymyslel nějaký řešení. I kdyby se vystavělo to D-čko do Písnice, tak to je dost polovičatý.

                                              0 0
                                      • novas752  

                                        Co maji rikat v mhd v jihovychodni a vychodni Asii…

                                        Ke kazdemu metru 2 vagony navic a interval 30s!

                                        Pak takovi prijedou mimo mesto a cumej jak puci kdyz tam jede s trochou stesti 5 spoju za den. :)

                                        0 0
                                    • orm  

                                      Zadne myto neni potreba. Staci zpoplatnit parkovani pro vsechny. Nevidim jediny duvod, proc by soukrome vozidlo melo mit narok na zabor verejneho prostranstvi. At majitele vozidel nesou plnou cenu za vlastnictvi. Ne ze je budou ostatni dotovat.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Veřejný prostranství myslíš třeba parkoviště vystavěný spolu s bytovým domem, aby měli rezidenti kde parkovat?

                                        Tak nějak nevidím tu dotaci od ostatních…

                                        0 0
                                        • orm  

                                          A ci je to pozemek? Toho bytoveho domu? Pokud ano, tak s tim problem nemam. Je to jejich pozemek a mohou si s tim delat co chteji. Pokud mesta a bytovy dum za to neplati, tak je to spatne a ostatni to dotuji. Nemajitele aut dotuji prostorem parkovani majitelum pro jejich soukroma vozidla, je to na jejich ukor. Pokud nemam na to si poridit parkovaci misto, nemam mit auto. To jsou prave ty naklady, ktere nejsou promitnuty do vlastnictvi.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Když se staví bytový domy, tak pokud se nepletu, tak aby ti vydali stavební povolení, tak musí být zpravidla zajištěný i dostatečný počet parkovacích míst pro rezidenty. Takže ano, stát ty pozemky vyčlenil k tomu, aby na nich parkovaly auta.

                                            0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        no problem

                                        pokud by se to zavedlo, pravděpodobně bychom vybetonovali před naším domem předzahrádky a udělali tam parkoviště (je to náš soukromý pozemek)

                                        podobně by postupovalo tisíce domů

                                        úbytek zeleně ve městě by byl velice markantní…

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Pokud je to vas pozemek, tak ja s tim take nemam problem. Pokud je to bytovy dum, kolik parkovacich mist pred tim domem na svem pozemku udelate vs. kolik je bytovych jednotek? Opravdu majitele aut prehlasuji zbytek?

                                          Zelene by neubylo. Udelala by se misto stavajicich parkovacich mist ;-).

                                          Majitele aut by meli nest veskere naklady s provozem a vlastnictvim vozu. Opravdu nevidim jediny duvod, proc by parkovani melo byt zdarma a dotovane vetsinou. Kupte si garaz/misto. Pokud na to nemas, tak auto mit nebudes. Provoz/vlastnictvi auta je v CR hrozne levny. Prakticky jediny naklad je porizovaci cena a to je spatne, protoze to nereflektuje skutecne naklady.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            většina má ty auta, takže jaké dotování většinou? spíš na základě požadavků většiny (s auty) to odsere menšina (bez aut) a to je ta demokracie, jak jí máme rádi, ne?

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              Už aby ta zlá auta pěkně po soudružsku zakázali…

                                              0 0
                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Silniční daň platíš jenom když podnikáš, benzín je nutný k provozu motorového auta. Pokud v autě nepodnikáš, žádnou silniční daň neplatíš a pokud jezdíš na elektriku, neplatíš za benzín.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pokud jezdíš na elektriku, tak těch jedovatejch spalin moc nevypouštíš, tak proč bys měl platit za to, že někdo jinej jo? A pokud se budem bavit o neekologičnosti výroby, tak to by se mělo zahrnout do ceny elektřiny, protože to je stejnej problém ať tu elektřinu žere auto nebo počítač.

                                      0 0
                                      • bezdratova.sprcha  

                                        To je zcela mimo moji pointu. Moje pointa je, že si mnozí ty poplatky vykládají úplně jinak a mají pocit, že jim někdo křivdí.

                                        Kolikrát jsem třeba slyšel už ten pitomý argument, že je nefér, že řidiči platí silniční daň, ale cyklisti za cyklostezky žádnou daň neplatí, přitom žádnou silniční daň nikdo neplatí, leda to auto využívá k podnikání (rozvážení pizzy atd.).

                                        Stěžovat si na ceny benzínu už nemá daleko k tomu si stěžovat, že auto nejezdí jenom na natažením klíčkem a je pořád potřeba ho dávat na servis :)

                                        Já se v podstatě všude dostávám na kole. Mám si začít stěžovat na zvýšené nároky na jídlo a pití?

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          To pak jo… Já myslel že tím chceš odůvodnit, že ty poplatky jsou moc nízký.

                                          0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        když jezdíš na elektřinu, tak kromě toho, že otravuješ Zemi brutální chemií (nutnou pro výrobu akumulátorů), tak jedovatejch spalin vypouštíš stejně, ne-li víc, než klasický auto…jen výfuk máš v elektrárně…

                                        0 0
                                        • Petr L2  

                                          ježdění v elektromobilu je v zásadě stejné jako řešit problém komunálního odpadu vyhazováním smetí z okna, doma máš pořádek a okolo domu svinčík…

                                          0 0
                                        • JakeF  

                                          Při energetickým mixu v ČR už je elektroauto ekologičtější. Do budoucna bude ještě víc, protože další uhelný elektrárny už nikdo stavět nebude, zato obnovitelný zdroje jdou nahoru…

                                          Co se týče baterek, to je aktuálně největší problém, to máš pravdu. Ale co vím, tak už jsou relativně funkční způsoby recyklace. Nicméně lithia máme stejně moc málo, aby to pokrylo celosvětovou poptávku, takže nejspíš skončíme u vodíkových článků nebo něčeho jinýho.

                                          0 0
                                          • Petr L2  

                                            Které obnovitelný zdroje máš na mysli? Jako že nás tady uprostřed Evropy by zachránil vítr a slunce, to snad ani není možné brát jako vtip !

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Soláry udělaly velký pokroky v efektivitě a ceně. Mít to na střeše, aby sis z toho dobil auto na cestu do práce a zpátky, to není nereálný… Samozřejmě u nás by bylo ideální postavit další jadernou elektrárnu, ale lidi jsou vůči tomu hysterický.

                                              Každopádně jak jsem říkal, uhelný elektrárny už těžko někdo další postaví a ropa se drží levná především z politických důvodů. Za pár let prostě nebude jiná cesta, než najít nějakou alternativu.

                                              0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            a z čeho se vyrábí ty větrníky? jaké jsou náklady na výrobu, likvidaci a poškození přírody? A vodní elektrárny? tolik mrtvých zvířátek v zatopených územích, změněné ekosystémy…

                                            a soláry? to je ještě horší…

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Z čeho vycházíš?

                                              Já to právě cca rok zpátky řešil a nějaký studie jsem si k tomu dohledával…

                                              0 0
                                                • JakeF  

                                                  No… A zkusil sis to i přečíst?

                                                  Driving an electric car is still better for the world than chugging around in a gasoline-burning one. According to Bloomberg New Energy Finance, running off electricity was 39 percent cleaner than using internal combustion engines in 2016. And that gap is expected to widen to 67 percent by 2040 as solar and wind power keep taking on a bigger and bigger share of the world’s power mix.

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    no, ona to není přesně ta studie, kterou jsem chtěl najít…

                                                    ta co jsem hledal měřila eko zátěž normálního auta a elektro (Tesly) v US podmínkách (město i mimoměsto) a elektromobily z toho dobře nevyšly…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    No to vidím :)).

                                                    Ono je to hodně o tom, co do studie nastavíš za nájezd. Na krátkým nájezdu ti elektroauto vyjde jako míň ekologický kvůli výrobnímu procesu. Pokud s tím ale něco najezdíš, tak se to otočí a elektroauto je ekologičtější. Jak brzo závisí na energetickým mixu daný země, ale tam je jasný, že do budoucna se bude posouvat k ekologičtějším (jádro) a obnovitelným zdrojům.

                                                    Druhá věc je, že spalovací motor za sebou má hromadu let a peněz ve vývoji. U elektromobilů máš hlavní problém baterky a tam je každou chvíli nějakej novej objev, je spíš otázkou času a peněz, než se něco dostane reálně do výroby. Díky rozvoji elektroaut bude i těch peněz na vývoj víc, takže si myslím, že potenciál pro další zlepšení je vyšší, než u spalovacího motoru. Ono to nakonec ani jinak nepůjde, protože na dnešní Li-ion akumulátory nemáme na světě dost lithia… Takže buď se bude muset hodně efektivně recyklovat nebo to bude muset jít jinak (nadějně vypadaj vodíkový články).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    furt si nedovedu představit tejden offroad s elektromobilem :-D

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jak říkám… Vodíkový články :)).

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To je trochu jiná chemická reakce :)).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    příroda je mocná čarodějka…

                                                    0 0
                                          • JendaH  

                                            Při energetickým mixu v ČR už je elektroauto ekologičtější.

                                            Ano, případně se dá tvrdit, že ekologičtější zdroje elektřiny existují (např. jaderná), a že je aktivisti blokovali (Temelín 1990s) a blokují (další bloky Temelína) není můj problém. IMHO validní argument a docela ho i zastávám.

                                            protože další uhelný elektrárny už nikdo stavět nebude

                                            V ČR nevím (na druhou stranu mohla by se nějaká uhelka vypnout, když už máme ty jaderky a elektřinu spíš exportujeme než importujeme), ale třeba v Německu na to mají jiný názor:

                                            https://technet.idnes.cz/…echnika.aspx?…

                                            https://f1sport.auto.cz/…arova-draha/?…

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Ad2, zase trochu demagogie… Znamená to akorát to, že minulých 20 let neotevírali víceméně žádný a jejich podíl se dlouhodobě snižuje. Stačí se podívat na vývoj energetickýho mixu a ten přesun k obnovitelným zdrojům je tam evidentní… Bohužel to je víc na úkor jádra než uhlí, ale to je už výsledek tý hysterie. Na druhou stranu chápu, že zrovna za barákem takovou betonovou krávu nikdo nechce i kdyby se v ní měla pěstovat vanilka…

                                              0 0
                                • jIrI___  

                                  Avotomtoje! Z tohoto pohledu je auto prostě příliš dostupná věc, vždyť ho má pomalu každá socka. Na osobní auta bych napálil pořádnou daň, ať si ho nemůže dovolit každý, (nejen) městům by se ulevilo neskutečným způsobem. Bohužel tohle automotive lobby asi nikdy nedovolí.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Vím, že trollíš… Ale jen tak mimochodem, automotive lobby se snažila prosadit zesílení „polluter pays“ principu, kterým se ohání JendaH, především ale naopak daňovým zvýhodněním elektrických aut.

                                    0 0
                                  • pavel.b  

                                    Bez Tebe by tu nebyla skoro žádná sranda.

                                    Je pravda co se povídá, že už máš na BF nejvíc diskuzních příspěvků ?

                                    0 0
                                  • kankrlicek  

                                    Jiří – a co zaměstnanost? Půjdou pěstovat mrkev? :)

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      To už levičák neřeší, levičák jen zakazuje a reguluje, dopady jsou problém někoho jiného.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      větší počet nezaměstnaných = větší počet nespokojených = vyšší pravděpodobnost rebelií = vyšší pravděpodobnost války a v ní se to vybije

                                      a o to asi Jiřímu jde…chce válku

                                      0 0
                                    • jIrI___  

                                      Jakou má nezaměstnanost spojitost s (ne)vlastnictvím auta? Snad nechceš tvrdit, že by se lidi třeba neměli jak dostat do práce :)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        nevlastnictví auta = auta se neprodají = stagnace/útlum výroby automotive

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Rozvíjely by se jiné obory, ono to tak vlastně bylo i před automotive boomem. Nehledě na to, že i tak je automotive nafouknutá bublina, u které je jen otázka času, kdy praskne (podobně jako by si před pár lety málokdo připustil, že může zkrachovat prosperující kolos typu Vítkovice Machinery).

                                          0 0
                                      • novas752  

                                        Věř nebo ne, je to tak. Na venkově jsi bez auta nahranej. Práce je málo, dojíždí se klidně několik desítek km, a veřejnou dopravou by zaprvé spojení existovalo klidně v intervalu 2–4 hodin a navíc by cesta mohla být i několikrát delší – přestupy, autobusy a lokálky se hrozně couraj, zpoždní atd. A i v příměstských oblastech neni mhd žádnej med, tam jsou taky intervaly často přes půl hodiny, někdy i přes hodinu, sběrný linky vymetaj každou vesnici, přestupy.

                                        A pokud má někdo nestandartní pracovní dobu (např. noční nebo ranní směny), je bez auta úplně v prdeli. Na venkově poslední busy vyjížděj okolo 21–22h, první ranní jedou okolo 5–6 a okolo poledne taky moc linek nejezdí. A i ve městech dostat se na noční linku mnohdy znamená docela dlouhou procházku, často více přestupů + jízdu s různejma existencema, opilcema atd.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          18 let jsem bydlel na vesnici v rodině bez auta. Všichni přežili, rodiče dokonce pracují na směny v okolních městech (jedno vzdálené 10 km, druhé necelých 40 km), dá se. A kdo říká že ne, ten jen hledá výmluvy :). Pochopitelně to není tak komfortní, jako ráno sednout do plechovky (mnohdy zbytečně) a pak postát v kolonách v ucpaném městě. Ale samozřejmě chápu, že mohou existovat vesničky, kam veřejná doprava či taxíky nejezdí, ale bude jich minimum. Navíc pokud člověk k obživě potřebuje fabriku, tak ho nikdo nenutí v těch odlehlých vesničkách bydlet a může se přestěhovat blíže městu, že ano… Ale občas mi připadá, že lidé jsou líní se přizpůsobit svým schopnostem (nechce se jim buďto stěhovat za prací nebo naučit se práci, kterou mohou vykonávat v místě bydliště).

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            Dobře, na druhé straně mi to do práce trvá 15–20 minut autem, 25 minut na kole a asi hodinu městskou. A nejsem ochoten trávit denně zbytečně přes hodinu v MHD jenom proto, že nějaký levicový intelektuál myslí za ostatní. Je to můj čas a jsem ochoten za tu bonusovou hodinu zaplatit.

                                            Navíc nás tím autem jezdí víc.

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Tvůj boj. Bohužel pro mě a Zemi globálně / bohudík pro tebe se „vyspělá“ populace vyvíjí spíše dle tvého uvažování.

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                Neboj, levičáci po celém světě utahují šrouby a buzerace IAD nabývá stále větších a větších rozměrů… nicméně chápu, že pro člověka, který je ochoten trávit večery opisováním účtenkovky, nemá hodina žádnou cenu.

                                                0 0
                                                • JendaH  

                                                  Hodiny, o které nám život zkrátila inhalace PMx a NOx z aut, mají také cenu.

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    Za zvyšující se exhalace PMx a NOx může nesmyslná zelená doktrína boje s CO2. Fyziku neodrbeš.

                                                    Autobus má exhalace násobně vyšší. To bychom se museli vrátit ke koním a ti zas produkují skleníkové plyny.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Vzhledem k tomu jaxe v poslednim stoleti prodlouzil zivot, a ze zrovna ve stejnem obdobi se tady objevila ta „inhalace PMx a NOx“, zni tohle tvrzeni ponekud zvlastne :-)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    myslíš, že naopak inhalace PMx a NOx život prodlužuje? Zajímavá teorie!

                                                    :-)

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    Sračky to jsou, o tom žádná. Ale současná nesmyslná zelená aktivistická buzerační doktrína ty emise nesnižuje, právě naopak.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Jasne, je to blbost. Nicmene, na tomhle prikladu lze videt, ze ty pozitiva „prumysloveho pokroku“ velmi prevazuji negativa. Schvalne, co kdyby se srovnala delka zivota nejakych lidi zijici v „bezemisnich“ oblastech zeme, a tech zijici tady v tech „srackach“. Kde je zivot delsi?

                                                    0 0
                                                  • JendaH  

                                                    Podobným „argumentem“ lze „dokázat“ o libovolné škodlivině z posledních sto let že je vlastně v pohodě. (neprodloužil by se třeba bez toho život víc?)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                              • krabica  

                                                Proč vůbec bydlíš v Ově a nepřestěhuješ se blíž práci, ať snížíš tu ekologickou zátěž? :-)

                                                0 0
                                                • jIrI___  

                                                  Já se právě za prací kdysi přestěhoval do té Ostravy ;). A momentálně čekám na uvolnění bytu v lokalitě blíž zaměstnání.

                                                  0 0
                                          • Stingray  

                                            Slušný kydy na člověka co si vzal šáde na operák aby mohl jezdit do mišelínu tahat gumy :-DD

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Ahoj, my se známe? Tak přesný popis mé práce by si přece někdo nemohl jen tak vycucat z prstu,

                                              0 0
                                              • Stingray  

                                                Napsal jsem něco špatně? Já měl dojem z tvého mediálního výstupu na BF, že jsi horkotěžko splácel rok auto který jsi nutně potřeboval, nebo jsi si jenom vymýšlel?

                                                0 0
                                                • tromboonen  

                                                  Operák je drahej, když je někdo socka co jede od výplaty k výplatě jako jirka tady, tak je to pro něj nahovno, proto změnil názor a teď by nejradši zakázal auta všem, i těm co je potřebují a mají na ně :)

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    Jen blbec nemění názory :)

                                                    0 0
                                    • Barak  

                                      Půjdou řídit vozidla MHD.:-)

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        Takže místo stovky aut budeme mít sto autobusů :D

                                        0 0
                          • JendaH  

                            Ne, to všechno kvůli tomu, aby v Praze nebyl jedovatý vzduch. (+co píše jJonatan)

                            0 0
                • JendaH  

                  Zajímavé, já s auty při ježdění na kole po Praze problémy moc nemám.

                  0 0
                  • jJonatan  

                    To ale jezdíš přes poledne, ne? ;)

                    0 0
                    • JendaH  

                      Ne, jezdím ve všech dubách a všude možně. A mám problémy typu že někdy vytvoří kolonu a nejdou předjet a že čuchám výfuky, ale že by mě bezprostředně fyzicky ohrožovaly, to se mi téměř nestává.

                      0 0
    • Smazaný účet  

      Se s tím smiř…

      0 0
    • tomxxx  

      Neni to o cyklistech a autech, ale o tom, ze lidi jsou k sobe neohleduplni obecne. Je jedno jestli je ***** ridic nebo cyklista, serou me oba stejne.

      0 0
      • Koblich  

        Přesně tak, je to o lidech. Ale nějak si nemůžu pomoct, přijde mi, že cyklistika snad nějak přitahuje sebestředné kretény, kteří si myslí, že všichni se jim budou přizpůsobovat. O tom, co se děje na silnicích se ani nemá cenu bavit, každý řidič z praxe zná. Ale třeba teď v neděli jsem potkal v parku kde je zákaz vjezdu cyklistů borečka tak 16 let na celopéru. Fajn, je to atraktivní místo, snad bych to i bral. Ale aby lítal mezi lidma jako na trailu, babky před ním musely uskakovat do macešek a jednu pani tam málem sejmul, to už je fakt silný kafe. To samý v horách, člověk jde po turistický stezce s rodinou a najednou proletí parta magorů a málem mu porazí děti. Nejsem pro zákazy, to rozhodně ne, ale co zkusit taky trochu myslet na ostatní, ne jen na sebe???

        0 0
        • orm  

          Ty kdyz jdes v tech horach, tak myslis na ostatni, tj. nejdes rozcapen pres celou cestu :-)?

          0 0
          • Koblich  

            Samozřejmě, jinak už by mě dávno někdo sejmul ;-) A když po horách jezdím, neletím jak hovado někam kam nevidím. A když potkám turisty, jedu kolem nich fakt pomalu, většinou se i pozdravíme ;-) Dělám to tak už řadu let a zatím mě neubylo.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ne, nejlepsi je naopak byt co nejtizsi a zaroven co nejrychlejsi. Takhle totiz vyloucis moznost, ze se dotycny leknutim dostane do tveho kola. A cim je rychlost vetsi – tim je kratsi cas mozne srazky – statisticky tedy mensi pravdepodobnost stretu. :-)

              0 0
    • IndyCZ  

      Neřekl bych, že jsou řidiči obecně neohleduplní. Ano, občas se najde prase nebo to někdo špatně odhadne. Ale to se bude dít vždycky. Nechceš jezdit těsně kolem zaparkovaných aut? A kdo tě proboha nutí? Jezdi tak, jak to pokládáš za bezpečné. Nebrzdit provoz, pokud je to možné, je snad samozřejmost. Když je bezpečnější jet metr od krajnice, tak pojedu metr od krajnice. A když je někde příliš hustý provoz, pojedu jinudy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Občas? Stačila mi včerejší cesta z Pardubic do Plzně…

        Jinak je to jako vždycky oboustranne.

        0 0
        • MiKED  

          Včera to byla divočina asi všude.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A nejvíc mě rozbil idiot, co mi pri jízdě v levém pruhu při nějakých 135 km/h vjel do pruhu (předjížděl jsem pomalejší kamion pro chytraky), vybrzdil mě a následně zdržoval a ještě si pil v pohodě z flašky vodu s následným vyfuckovanim. Odmítal jsem se s nim zabývat, ale takovýho zmrda vzít tak lesenovkou po hlavě.

            0 0
    • tromboonen  

      Auta přednost jenom na I třídě? A ony dneska auta maj paušální přednost před cyklistama kdekoli? Když je někdo *****, tak ani předpisy nepomůžou, většina řidičů je slušná a vyhýbá se dostatečně.

      0 0
    • Jamin  

      Proč ustupovat autům? Protože chci přežít. Podle mě to neni na silnicích tak hrozný jak se čas od času probírá. Jasný, debil se najde, ale je jich naštěstí menšina.

      Jak píšeš v nadpisu, měl bys být v klidu.

      0 0
    • Vilém  

      Kapesnicek?

      0 0
    • laso  

      S tím, co píšeš, nesouhlasím.

      Každopádně zlepšení chování účastníků silničního provozu dosáhneš jenom tak, že zlepšíš to svoje. Na tvoje okolí to určitě bude mít dopad. A že ti je to málo? Tak věz, že většina lidí ani toho mála není schopná. Někde se začít musí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jdu si udělat popcorn

      0 0
    • Smazaný účet  

      Proc? Neohrozenych hrdinu jsou plne hrbitovy. Kup si vlozky s kridelky a mas to vyzesene…

      0 0
    • arny71  

      Další naprosto zbytečné trolovací sračkové vlákýnko. Ještě, že tady mám tlačítko → Blokovat téma.

      Klik.

      0 0
    • AussigBiker  

      Si chlastal? :-)

      0 0
    • Pavel  

      Co bereš za matroš? Já chci taky!

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Cavendish  

      Řešíš neřešitelné. Tohle bude věčné téma s koncem v nedohlednu. Smiř se s tím. Jsem cyklista a taky řidič. Denně najedu autem 80+km. Ročně suma sumárum 28 000km. Na kole pak podle sezony 2500–4000km na všech třídách.

      Jako řidič respektuji cyklisty a naopak. Na silnici se držím při kraji, ale nejezdím škarpou. Cyklistiky objíždím velkým obloukem. Jako cyklistika mám spíš problém s ostatními cyklisty, bruslaři, pejskaři, než s řidiči aut. Nějaký konflikt s autem mám tak jednou do měsíce a vesměs je to na kruháči, kdy mě prostě nedají přednost.. Kdežto s cyklisty a bruslaři skoro každou vyjížďku. Na cyklostezkách nejsem podle všeho moc vítaný. Na silnici mám daleko větší klid. Problémy mám tedy spíš s lidmi ve vlastní řadě. Ne s těmi na druhé straně barikády.

      Nehraj si na silnici na hrdinu. Všichni jsou mrtví…

      0 0
      • Copernicus  

        ma pravdu, predsedo

        na cyklostezkach džungle- na silnicich se přeci jen dodržují jakási pravidla

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Časem zakáží auta bez počítačové asistence schopné převzít nad vozem kontrolu. Lidi nebudou moct jezdit jako prasata a bude po problému.

        0 0
        • Smazaný účet  

          to máš bohužel pravdu

          0 0
          • Martin  

            Lepší bude zakázat IAD úplně a všechny nahnat do autobusů a vlaků…

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já bych zrušil i ty vlaky. Cyklisty to velice omezuje na přejezdech, když musí stát někdy i celé dvě minuty a čekat u zavřených závor, než vlak projede.

              0 0
      • ruinin  

        No jsi z té většiny českých cyklistů, kterejm připadají poměry na českejch silnicích OK. Za volantem jasně vidím, že mě cyklista nezdržuje a nevadí mi. Naopak se snažím neobtěžovat jeho. Je to velmi snadný. Možná mě to zdrží. O deset sekund na pět km.

        0 0
      • Koblich  

        Bohužel, i já mám stejnou zkušenost.

        0 0
    • couffy  

      Mělo to být dávno obráceně. Auta by měla mít přednost jen na silnicích první třídy a magistrálách, všude jinde by měli dávat maximální pozor, aby nijak neomezovali, neobtěžovali, natož ohrožovali cyklisty. .............Nějaká vyhláška,nebo jak se se tomu ted´ říká jde asi mimo tebe.Je jedno jestli jedeš na kole nebo se soupravou po silnici III třídy nebo I.Jsi účastník provozu tak máš pravidla daná.Jestli máš na kole 100kg,nebo se soupravou 25tun,je jedno.

      0 0
      • Martin  

        100 kg je na sumo, ne na kolo.

        0 0
      • Koblich  

        No ono to zas tak jedno není, zkus zastavit 25 tun. Už spousta chodců dojelo na iluzi absolutní přednosti. Fyzika je fyzika a s tím ani celej Brusel nic nenadělá.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak na to bychom si ještě posvítili! eko LED žárovkou napájenou jen z obnovitelných zdrojů, pochopitelně…

          0 0
          • Koblich  

            To jistě, ale musí být kompostovatelná a nesmí mít uhlíkovou stopu, aby se nedala vystopovat ;-)

            0 0
    • puka  

      Jako jo, dneska jsem potkal pár idiotů – buď bikera s 800mm rodlama, jedouciho jak na silničce, nebo silničáře v půlce silnice. Nemá smysl se rozčilovat,ono se jim to vymstí.

      Čest výjimkám (taky tak jezdím, když musím po silnici), kdy člověk slyšící auto přejede na kraj či až na vegetaci.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A bajker se 790 mm riditkama idiot neni? Super!

        0 0
        • puka  

          O to nejde, spíš že člověk na fullu jede raději po silnici s rodlama jak násada od koštěte, místo toho aby uhnul pár cm na štěrk vedle krajnice, když už na to má obutí.

          0 0
          • JakeF  

            A když si někdo koupí kombíka, tak bys mu taky rád diktoval, aby si koupil Smarta a nezabíral na silnici moc místa?

            0 0
            • -b-n-x-  

              A do háje. Zrovna jsem si koupil kombíka.

              0 0
              • Martin  

                Já chci taky kombíka, pak abych to neříkal na b-f :)

                0 0
                • puka  

                  Taky jsem chtěl, ale chečbek bude na mé výlety stačit. Původně jsem chtěl nějaké MPV, něco jako VW Caddy..

                  0 0
            • puka  

              Achjo.. máte dneska hádavou? :)

              Kombík ale nejede 20kmh.

              0 0
              • JakeF  

                No ale zase je precijen o trochu vetsi i nez cyklista s 800 riditkama…

                0 0
            • JendaH  

              To je špatné přirovnání. Lepší by bylo diktovat člověku v SUV ať jede škarpou :-).

              0 0
            • Smazaný účet  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • tromboonen  

            V Emérice si chlapi co maj malý péra (nebo malý sebevědomí nebo kdoví co) kupujou ty nejvetší, nejvyšší, nejširší a nejvíc žeroucí auta, jen tak aby se umístili na žebříčku… u nás na to nehrajem, tyhle tanky jsou dost drahý a dost žerou, tak zbejvaj rodla přes půl cesty a příslušná attitude, ale kolikrát je mi těch rozcapených chudáků líto, natažení jsou jak Batman a evidentně na tom moc neujedou, ale hlavně že jsou na cyklostezce cool.

            0 0
          • Smazaný účet  

            A proc by mel?

            0 0
            • Martin  

              Protože jede puka pičo, neasi… ty máš dneska dlouhé vedení…

              0 0
              • AussigBiker  

                Ti mi vubec nedoslo, dekuji! Mozna by si puka mohl koupit modrej majacek a dat vsem na bf vedet SPZ, abychom mu mohli uhybat do skarpy.

                0 0
            • puka  

              Pro bezpečnost a plynulost provozu.

              ..a protože puka pyčo a jiné vnímání vesmíru, jež je v rozporu s b-f

              0 0
              • Martin  

                Trachtór nebo kombajn taky sjíždí so škarpy, když je dojede auto?

                0 0
                • novas752  

                  No někdy jo.

                  0 0
                • puka  

                  Traktchořů a kombíků nepotkáš 20 na kilometr.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Zase si musíš srovnat náročnost předjetí kombajnu a cyklisty někde na okresce… Kolikrát bych radši potkal těch 20 cyklistů.

                    0 0
                    • Martin  

                      Pokud cyklista jede spořádaně u kraje a vymetá bordel, tak točvolant nemusí hýbat rukama a zvládne předjet bez změny směru, byť stylem Cabbage na kreditku…

                      0 0
          • nooski  

            Ty vole, zelí vol. 2. Doufám, že ty ve své plechovce taky táhneš do škarpy když jede třeba bus.

            0 0
            • puka  

              To ne, jen na kole

              0 0
              • Martin  

                Ale v plechovce tomu autobusu taky překážíš! Zamysli se!

                0 0
                • puka  

                  Autobus jsem za poslední tři týdny, co papíry mám, neomezoval. Spíš já měl s jedním problém, když ten jouda vyjížděl bez blinkru :(

                  0 0
          • JendaH  

            Hele, kolik tak necháváš při předjíždění cyklistům boční odstup, že tvé předjíždění ovlivní když mají řídítka o 10 cm víc?

            0 0
            • Martin  

              Tipnu, že „na kreditku“ :)

              Prostě mladé nezkušené nevyježděné ******…

              0 0
              • puka  

                Dávám prostoru celkem dost. Nevím přesně na milimetr, kolik zabírá levá strana, tak to beru větším obloukem.

                Jsem ještě nevyježděný štěně (jen přes 600km), znamená to, že nemám právo diskutovat o dopravě?

                0 0
      • novas752  

        Ja mam jen 780, takze asi dobry, uff.

        0 0
      • -b-n-x-  

        Sakra! Ale tak za sebe alespoň můžu říct, že jakožto idiot s 800+ řídítkama vyjíždím velmi sporadicky (letos jednou)

        0 0
    • mr.antik  

      Není lepší se přestěhovat někam do víc cyklisticky-friendly lokace?

      0 0
      • couffy  

        Myslíš něco jako Island a Fat bike? :-))

        0 0
        • mr.antik  

          Co z vlastní zkušeosti vím, tak to určitě nejsou Mladá Boleslav a Praha…

          0 0
    • novas752  

      Kup si bike. :)

      V terénu tě může ohrozit leda tak pád stromu, divoká prasata a zejména vlastní blbost. :) V lese máš svůj osud ve svých rukou.

      0 0
      • ruinin  

        Taky že jsem dnes 90 procent byl v lese. Ale najednou les skončí a máš před sebou dva km po silnici, kde se sviští 120. Nasadím světla a pomodlím se. Jsou to prasata. Nic než prasata. A smutný je, že ti tady cyklisti, kterým jde o život, napíšou, že debil jsi ty, ne to hovado, co tě mälem poslalo do krematoria.

        0 0