• gersa

    Pánové a dámy mám dilema. Od nového roku budu každý den dojíždět do práce necelých 40km a chtěl bych kolo pro občasné dojíždění. Řekněme tak 2× týdně pokud to počasí v zimních měsících dovolí.

    Mám zimáka na klasickém lowcost silničním rámu od Fortu a to je kámen úrazu, protože se tam vejdou max 23mm pláště + plus blatníky. Myšlenka je taková, že bych koupil CX rám a přeházel stávající sadu/díly na něj, případně doladil drobné rozdíly jako sedlovka, délka představce.....

    Moje první volba padla na RB CX. Když pominu kotoučové brzdy, na které bych musel přejít (tedy i nové komplet kola), tak je tady několik dalších ale:

    • rám není připraven na blatníky (dobrá, to by asi nebyl neřešitelný problém)
    • má pro mě ne zrovna vhodnou geometrii (vysoká hlava, sloping)
    • šířka zadní stavby je tak akorát na hraně (budiž, stejně to plánuji jezdit hlavně na silnicích a 32mm plášť by měl být OK)
    • už jednou jsem RBčko měl, silničku, ale nebyl jsem zrovna 2× spokojen

    Měl by někdo jinou vhodnou variantu?

    Děkuji předem

    0 0
    • novas752  

      Co rám na gravelbike? Kotoučovkám se asi nevyhneš ale rozšíří to výběr a narveš tam mnohem širší pláště.

      0 0
    • Singlespeed  

      Pokud nepotřebuješ nutně kotouče, tak třeba rám Maxbike CX4000 je na zimáka jak dělaný (místa pro blatníky a gumy dost, očka na blatníky, poměrně nízká hlava a bez slopingu).

      0 0
      • Mig_all  

        CX bez kotoučů je dneska už úplně passé…

        0 0
        • Singlespeed  

          To je jasné. Ale na zimáka (což zamýšlí zakladatel vlákna) proč ne. Na nekotoučové rámy s očky lze snadněji instalovat dlouhé blatníky ze vzpěrami.

          0 0
          • Smazaný účet  

            To je opravdu obrovský problém, trochu to vyhnout v místě předního třmene…

            0 0
            • Singlespeed  

              Občas chybí i můstek na zadní vidlici (třeba u RB RX), takže se musí bastlit :-).

              0 0
              • Martin  

                Zlaté české ručičky :)

                RB tvrdí, že přípravu na blatníky udělá na vyžádání, takže tam asi můstek přivaří.

                0 0
              • jIrI___  

                Solidní výrobce nacvakávací můstek přibalí k rámu :)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Rozumný člověk, který ví, že bude vozit celoblatníky, si přece pořídí rám na to uzpůsobený, případná montáž/demontáž je pak otázkou "chvíle"a pevnost uchycení bez poškození rámu zaručena.

                Stejně tak šíře gum, v posl. době si tady dost lidí koupilo rám a až pak špekulují, jestli jim tam zůstane mezera 1 nebo 2 mm, pořád dokola…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Právě proto jsem dával tip na rám, který je na blatníky plně připraven včetně přední karbec vidlice s očky.

                  0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Ale právě ráfkové brzdy bývají často důvod proč je instalace blatníku bolest. Pokud je rám i vidlice pro blatníky uzpůsoben, tak je z hlediska blatníků praktičtější kotouč.

            0 0
            • Singlespeed  

              Když máš ráfkové brzdy, jen koupíš blatník, nic nemusíš upravovat ani přihýbat jako u kotoučového rámu (tam zavazí třmen brzdy), přišroubuješ ho k rámu/vidlici a je to. Se žádným problémem jsem se snad nikdy nesetkal.

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Ještě jednou si přečti co jsem napsal a věnuj zvýšenou pozornost té části kde píšu „Pokud je rám i vidlice pro blatníky uzpůsoben“.

                Právě že u ráfkových brzd může nastat problém s kolizí brzd a blatníku. U kotoučovek to nehrozí.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Single asi myslí vzpěry blatníku k vidlicím u rychloupinaku.. ty dost často ale na vyloženě silničních blatnikach nejsou, páč silnice nemá většinou navářky ani óčka na právě zmíněné vzpěry.

                  Single: myslel jsi tenhle problém?

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Myslel. Bavíme se o CX rámu a o obloucích se vzpěrami vhodných na CX kolo pod které se vejde i širší (třeba 32mm nebo 35mm) plášť. Takže v tomto případě je třeba u kotoučového rámu obvykle trošku bastlit, krátit nebo přihýbat i když má přípravu pro blatníky.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ještě jsou vidle a blatníky, kde se to uchytává zhruba v půlce délky vidle, ale určitě už jsou i lepší vidle, který s tím počítají i při uchycení u patky…

                      0 0
        • gersa  

          To je sice pravda, ale já tím pádem budu muset kupovat nový kola a kotoučové brzdy

          Mám doma troje starý zapletený kola, který by se na zimáka hodily a je škoda je nevyužit

          0 0
    • nooski  

      Proč jsi nebyl spokojen se silnicí od RB? Geometrii si můžeš za příplatek zvolit vlastní. Osobně mám zimáka na dojíždění do práce taky na CX rámu a kdybych stavěl nového, tak bych se zaměřil na pár věcí:

      Kotouče rozhodně ano. Ne že by mini-V nebrzdily, brzdí parádně, ale právě kvůli blatníkům jsou kotouče výrazně lepší.

      Uchycení blatníků mám vyřešeno pomocí stahovacích pásků. Drží to dobře, nikdy jsem s tím problém neměl.

      Sloping (který má i zmiňovaný Maxbike) ač nemám rád, tak na dojíždědle nabízí teoreticky větší pohodlí a více vysunutá sedlovka umožňuje montáž více světel – rozhodně plus.

      0 0
    • Martin  

      Nové RB RX (nikoliv CX :)) bude mít širší zadní stavbu.

      0 0
    • MiroHo  

      Od Nového roku se stěhuju a budu na tom podobně,teda budu to mít do práce ještě trochu dál…nějakých 45km jedna cesta.Do teď jsem jezdil 15km tam a 15 zpátky,měl jsem na to krose s blatníkama a dojížděl jsem každý den.Toho jsem prodal a koupil jsem si silnici s kotoučema,kde se dá nacpat až 32mm plášť od Cube.Blatníky už neřeším,taky mám v plánu jet tak 2× do týdne a když už pojedu tak si vyberu prostě den kdy má být hezky,jet 40 km ve sračkách a 40 zpátky by mě asi moc nebavilo.Když „náhodou“ nevýjde předpověď,tak ass saver a návleky na boty v batohu to jistí.Víc než 32mm pláště nepotřebuju,budu to mít většinou po okreskách,jeden úsek po polňačce takže ty 32ky na to budou ideál.Mám tam Vittoria Zaffiro Pro.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Celoblatníky (nejlépe uchycené tak jak mají být) ničím nenahradíš, akorát s nima stejně z CX uděláš sil. kolo, jelikož v terénu se za mokra ucpou.

        0 0
        • MiroHo  

          Ano vím,jak jsem psal,tak jsem několik roků jezdil s blatníkama,včetně zástěrek a vím,že jsou nenahraditelné,ale to bylo když jsem jezdil každý den a bylo mi jedno jaké je počasí protože jsem to měl 15km tam a 15 zpátky,ale když budu jezdit 90 2× do týdne tak si vyberu den kde má být hezky ne?Já osobně si teda nedokážu představit,že bych jel 45 do práce v dešti.Proto jsem na to své dojíždění s blatníkama nepočítal a neomezovalo mě to ve výběru kola.

          0 0
      • jIrI___  

        Tak nějak, jezdit do práce 45 km nějak pravidelněji na kole je už hodně na morál. Mám to do práce stejně daleko a jezdím na kole jen tehdy, když jsou vyhovující podmínky pro příjemnou jízdu (teplo, sucho). Nejsem takový srdcař, abych tuhle štreku jezdil v dešti nebo mrazu a pak byl ještě schopný fungovat 8h v rachotě :D

        0 0
    • Johnnyxjr  

      A tady jsi koukal?

      https://www.planetx.co.uk/…cross-frames

      0 0
      • gersa  

        Jo, to není špatný tip..... jediný minus jsou kotoučovky

        0 0
        • MiroHo  

          Z Planet X bych pro tento účel bral určitě London Road A kotoučovky bych určitě bral jako plus :-) I když budeš muset kupovat kola.Za mě jsou i mechanické kotouče lepší než ráfkové brzdy.

          0 0
          • gersa  

            Nějaký důvod proč nevzít XLA?

            0 0
            • MiroHo  

              Kromě designu rámu asi ne;-)

              0 0
              • gersa  

                A cena je u CX taky o dost nižší

                0 0
                • Johnnyxjr  

                  Jinak jestli neřešíš váhu tak ten jejich karbon je taky slušnej

                  0 0
                  • gersa  

                    Na tento rám jsem se tu na BF díval

                    Karbon je na zimáka IMHO zbytečný luxus

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Sůl prý karbonu neškodí, narozdíl od AL a Fe. Tak proč si neudělat radost a nepostavit celoročního low-cost univerzála?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak zas na druhou stranu i na duralovem ramu snad nejvic dostavaji s soli zabrat patky ramu a vidlice a ty jsou u hodne karbonovych ramu prave duralove. I kdyz v dnesni dobe pevnych os by to nemuselo byt tak strasny.

                        0 0
                    • Johnnyxjr  

                      Já tam bral titánek za rok nalítáno 7+ nic se nevysralo nevrže nepraská dostává čočku za mě pohoda

                      0 0
                  • detoxy  

                    O tomto jsem taky hodně přemýšlel, ale nakonec jsem dal na značku. Docela by mě zajímalo, jak jezdí.

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      Trochu jsem na něm v létě pojezdil je dost tuhej zpracování solidní mám za to že ho dlouhodobě jezdí Pijer tady na BF

                      0 0
    • 2. Bóďa  

      Včera mi odsud přistál CX rám Cross Race- https://schlierseer-bikeparts.de/trekking.htm

      A mají i ve velikosti 53/59 na véčka. ;)

      0 0
    • gersa  

      Tak nakonec jsem zvolil rám Ridley, značku která se mně vybaví když se řekne cyklokros

      Bylo to dohromady i s koly, kotouči a třmeny

      Poradíte mi pláště 32 mm? Provoz na silnici, takže žádný drapáky netřeba

      0 0
    • gersa  

      Drobný progres

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.