• palasicka

    Zdravím všechny, jsem fakt v tomhle hloupá, takže se omlouvám možná i za hloupý dotaz.

    Vyměnila jsem přední kolo a osu v něm. Když ale jedu, přední kolo vydává cvakavé zvuky. Víc je to slyšet, když jedu z kopce. Jako by se v tom přepínala nějaká pružina. Nevím moc jak ten zvuk popsat.

    Nevíte někdo, čím by to mohlo být a jak to opravit?

    Jako fotku přikládam tu rychloupínací osu co tam mam :-/

    0 0
    • HKs  

      Horské nebo silniční kolo?

      Je tam kotoučová brzda?

      Nejlépe nějaké foto

      0 0
    • Bubaaak  

      Hodně štěstí při hledání :D

      Zkus se kouknout jak tam ta osa je strčená, měla by být složená obr. níž

      Pokud to je poskládáno správně, zkus zvednout kolo, roztočit ho a pokud to bude vydávat zvuky, pak bych se zaměřil na brzdy,

      pokud brzdy nebudou škrtat, sundat kolo, chytnout kolo za pevnou osu co vede skrz náboj a roztočit kolo ve vzduchu (bez nasazaného rychloupínaku, ta fotka od tebe)

      0 0
      • palasicka  

        Je to 100% tou osou, dělá to jen když na tom sedim, nepravidelně, někdy častějš, někdy méně, nejčastěji když jedu z kopce. Zkusim to víc promazat, ale je to celý olepený vazelínou, takže nevim, by mělo bejt vpohodě.

        0 0
    • atty  

      Navštiv servis, kde jim to popíšeš. Pokud Ti něco při jízdě „neleze do drátů“ (čidlo tachometru třeba) ale jde to přímo z náboje, tak tam nic jiného, než ložiska v náboji není a doma si to s touto mírou znalostí těžko opravíš (to není nic špatného ani pejorativního – každej není cyklomechanik).

      Pokud tam máš ložisko ve stavu, že jsou třeba vypadané kuličky (dokud se to nerozebete nezjistíš), není to moc bezpečné, protože se to právě v nějakém sjezdu může kousnout úplně, což znamená třeba okamžité zablokování kola, což se může tak rovnat letu přes řídítka.

      Vodítkem může být, že rukou roztočené přední kolo trochu přidrhává, ale bez zatížení jízdou to taky nemusí být poznat.

      Protože nepíšeš nic o kole (ten rychloupínák můžeš mít na horském kole i silničce), nepíšeš, jak je kolo staré a používané, je podle mne prostě dobré zajet do servisu a popsat jim to. Pokud je ten náboj kola v háji, stejně to znamená výměnu ložisek, výměnu náboje (rozpletení kola) či celé nové přední kolo a nic z toho si asi stejně doma neuděláš.

      Pokud to cvakání jde tedy z náboje a nemohou to dělat třeba kotoučovky, vrzající hlávko, křupající vidlice nebo to nejde úplně odjinud – rám kola krásně vede zvuk a tak spousta lidí zjišťuje, že nějaké pazvuky, co slyší od předního kola, mají příčinu někde úplně jinde :)

      0 0
      • babkanakole  

        K tomuhle doporučení se připojuji.

        Jen ještě předtím pořádně prozkoumej, jestli někde neškrtáš – brzda, nějaký „drát“ nebo jeho koncovka, u mě s oblibou konce vázací pásky, kterými mám přitažené čidlo apod.

        Nadzvedni přední kolo, protoč, a dobře poslouchej a koukej, jestli to cvakání není něco z tohohle.

        0 0
      • palasicka  

        Díky, to jsem chtěla vědět, jestli mi to může potenciálně zabít :D Problém je, že vždycky když přijedu do servisu, tak mi s timhle mym hrosko/městskym sajrajtem pošlou do háje, ať si přijdu za 3 týdny, že na tohle nemaj čas :D Já zas nikdy nemam 3 týdny čas. Takže když sem píchla kolo, vyměnila jsem duši a při tý příležitosti jsem vyměnila i tu osu, protože ta stará byla úplně v háje a musela jsem jí z toho vydolovat násilím. A co jsem tam dala tu novou, tak to dělá tohle.

        0 0
    • mr.nikdo  

      Jak jsi tam dala ty pruzinky?

      Mas to dost utahle?

      0 0
      • palasicka  

        Těma pružinkama jsem si nebyla jistá a řikala jsem si, že to je přesně to co je za problém, ale když jsem to včera kontrolovala, tak jsou tam přesně jako na tom obrázku. Od široký části k tenký směrem ke středu kola. Spíš jestli se to nedá přetáhnout? :-/

        0 0
        • mr.nikdo  

          Tak jde to. Ale pokud nemakas tvrde v posilovne, tak tomu u holky moc neverim.

          A co bylo se starym rychloupinakem, ze byl Ko?

          0 0
          • palasicka  

            KO byla duše, ale abych vyndala kolo, musela jsem povolit rychloupínák a ten se mi při tom poněkud rozpadl v ruce. Měl plasovou tu páčku (don't ask me, já to celý koupila za pětikilo :D)

            0 0
    • jannk  

      Mi se to dvakrat stalo taky presne po vymene zapletu, pomohlo lehce maznout stycne plochy ramu a kola, proste ten ram byl trochu jinak otlaceny a nejak si to uplne nesedlo. Pokazde to preslo po cca 500km

      0 0
      • palasicka  

        Díky, tahle rada mi vedla k tomu to ještě celý promazat a radši to pak celý rozebrat :D

        0 0
    • palasicka  

      VYŘEŠENO trochu :D

      Takže jsem to celý rozebrala, že ještě zkusim promazat ložiska. Když jsem to rozebrala, tak jedna strana byla ok, ale druhá kompletně suchá. Co asi bych považovala za větší problem, že jsem někde dvě nebo tři kuličky z ložiska ztratila – potažmo předchozí majitel, protože nevím, jak se z tak uzavřenýho systemu můžou jinak vytratit. Všechna vazelína byla nacpaná do prázdné mezery mezi kuličkama, takže tento stav už očividně nějakou dobu trval :D Anyways, očividně teda je tohle kolo busted.

      Dokážou to za rozumnou cenu v servisu opravit nebo si mám koupit celý nový přední kolo? Potřebovala bych seštelovat i brzdy a přehazovačku, takže kdyby to bylo možný vyřešit v servisu, holt si nějakou chvíli na to i počkam.

      PS: děkuji za radu na tom radši nejezdit, jsem ráda, že jsem se teda nezabila a že jsem se obrátila na vás před tím, než sem se rozhodla na tom jezdit z vrchu :D

      0 0
      • atty  

        Pokud je to starý kolo za pětikilo, s klasickým předním silničním kolem (28"), tak se myslím vyplatí si tady zadat poptávku do bazaru, že koupíš/za pár piv nebo čokolád poptáváš starý přední silniční kolo. Duši a gumu si vyměnit umíš, rychloupínák případně použiješ ten Tvůj (měl by mít stejnej rozměr) a máš vyřešeno. Protože výměna (spíš shánění správnýho ložiska na starý kolo) bude nerentabilní vůči účelu.

        Servis brzdy a přehazovačky holt svěř servisu (nejlépe nějakej malej, „zapadlej“, ale teď v sezóně budou mít stejně všechny celkem našviháno), nicméně pokud si zvládneš vyměnit duši a jseš schopná rozebrat náboj k ložiskům, tak podle youtube videí nebo návodů na internetu zvládneš poladit i brzdu, případně i zkusit seřídit přehazovačku – tomu celkem věřím.

        A když si dáš do profilu lokalitu, kde jezdíš, tak se možná najde i ochotný biker z okolí, co by se Ti v rámci nějaké vyjížďky na to zběžně kouknul – seřídit brzdu či přehazovačku (pokud je rovná patka a vše jinak funkční) je otázka několika minut.

        0 0
        • palasicka  

          Co když do toho koupim ty chybějící kuličky?

          0 0
          • Bubaaak  

            V každý prodejně s lozisky, ale raději kup všech 9+9 kuliček když to máš rozhozený

            Odkud si, možná někdo pomůže…

            0 0
          • atty  

            A máš tam klasické ložiska v pouzdře, nebo ložiskové konusy? Pokud míníš dokupovat kuličky, pak musíš vědět rozměr a počet – ideálně nafoť náboj a celé přední kolo – je tu dost lidí, co Ti případně mohou poradit. Pokud je to náboj na konusech, mohou už být vydřené i dráhy pro kuličky. Nejlepší bude „čitelné“ foto náboje či ráfku (jeho popis, pokud tam je a dá se z něj určit, co tam může být), pak má smysl řešit, zda se vyplatí dokoupit kuličky (pokud je ve správné velikosti vůbec seženeš), nebo je rentabilnější za 2 kila koupit nějaký celý´starší přední kolo.

            0 0
            • Bubaaak  

              Věnečky ještě kurña, máš pravdu

              0 0
              • atty  

                No jde právě o to, co tam vůbec má – může to bejt nějakej „spešl cizinec“ (to kolo) a náboj bude něakej atyp a všechno jinak :)

                Mám v garáži starý, ale funkční záplety, přední bych klidně za čokošku pro dcerku daroval, ale tazatelka může bejt třeba z Ostravy, tak to pak je celkem nerentabilní :)

                0 0
    • Tacmud  

      Vyplň si do profilu odkud jsi (a ppřípadně i fotku). Třeba se pak najde někdo ochotnej kdo pojede kolem a koukne na to.

      0 0
    • pekoss  

      Znam jedno 100%ni reseni, narvat do usi sluchatka s kvalitni hudbou a cvakani a vrzani kola je tatam :-)

      0 0
      • atty  

        To je dobrej nápad, dokud to nepustí někde z kopce dolů, nevylítnou zbejvající kuličky a po nich i tazatelka střemhlav přes řídítka… :)

        0 0
    • Reaktor  

      Taky mám ten problém. Na 2 měsice novem kole. Zitra namáznu plochy rámu jak tu radíte, ale zdálo se mi, že to jde z výpletu. Kolo je zadní a dnes se mi vrátilo ze servisu kde mi namazali náboj zcela bez vazeliny. Vyjížďka odhalila že cvakání na kole je stale. Bohuzel jsem do servisu odvezl pouze zadni kolo. Kdyby to měli celý, tak by to mozná projeli a odhalili.

      0 0
    • Xfantasy  

      Tak ono může praskání dělat i volnější dráty ve výpletu.

      Jinak obecně mazat všechny styčné plochy i pod patkou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.