• Vozataj

    Zdravím,

    mám v plánu výměnu rámu (HT za FULL). Chci něco se zdvihem max. do 120 mm a cenově max 20 tis. Kč. Spíše XC geo, velikost 20". Padl mi do oka Cube AMS 110 Race, ale sehnat samotný sám je vcelku bojovka. Nevíte o někom, kde by se dal sehnat (model 2012, 2013)? Čeští ofiko partneři bohužel rám neseženou. Případně budu rád, když mi doporučíte nějakou alternativu. Webů s rámy jsem navštívil dost, ale nic, co by mne zaujalo jsem nenašel.

    Díky za rady a tipy.

    Mimochodem, vyhledávání jsem použil, ale nenalezl jsem uspokojivou informaci.:-)

    0 0
    • MlokCZ  

      Leda si počkat až bude k mání na bike-discount, letos je tam několikrát měli (většinou to rychle zmizí).

      Teď tam mají jen tenhle

      http://www.bike-discount.de/…rameset.html?…

      to je už výrazně přes 20tis., ale zase v karbonu. A velikost 20" to je.

      0 0
      • Vozataj  

        O tom na bike-discount vím, ale cena se mi nelíbí.:-) Myslíš, že je reálné, že se něco v nabídce ukáže? Pokusím se to sledovat.

        0 0
        • MlokCZ  

          To nevím. Některý rok před vánoci ještě nějaké rámy se znovu objevily, některý rok ne.

          Když se teď do cca ledna neobjeví, tak pak budou spíše až zase kolem poloviny příštího roku a později.

          V každém případě je to nutné sledovat pořád a často, někdy se objeví nějaký kousek a třeba během 1–2 dní zase hned zmizí.

          0 0
    • Bombík  

      Kup si RB IQecko.

      0 0
    • mmartini  

      Pohlídej si tento web:

      http://www.schlierseer-radhaus.de/

      Teď momentálně tam fully nemá, nebo jsem to přehlédl, stránky jsou příšerné. Nicméně já jsem tam koupil rám AMS 125 Pro (model 2010)včetně RP 23 za 460 EUR, pošle i do Čech za slušné peníze, já jsem byl přímo u něj, z Prahy asi 450 km.

      Zkus mu napsat mail, měl toho ve skladu mraky.

      0 0
      • Vozataj  

        Díky. Schválně jim napíšu. Je dobré, že máš osobní zkušenost, protože, když jsem je viděl, nějaká objednávka mě rázem přešla.:-)

        0 0
      • Vozataj  

        Jo a jinak to je super cena! Doufám, že se něco ukáže!

        0 0
        • mmartini  

          Tady je ještě ten původní seznam rámů, které prodával. Jsou to různé modelové roky, to už se chce doptat. Nazývá to druhou kvalitou, která spočívá většinou v drobném oděrku někde na rámu, který ti ukáže a je na rámu označený.

          http://www.schlierseer-radhaus.de/Rahmen.pdf

          0 0
    • maajkee  

      AMS nebrat, je to těžký jak kráva a ještě to má krátkou geometrii pro něměcký turisty, fakt nebrat!

      0 0
      • Stingray  

        hele už to nepij a běž raději spát

        0 0
        • maajkee  

          Mluvím pravdu, ten rám jsem měl a dokonce jsem na něm z nějakýho nerozumu chtěl i postavit pro sebe bajk, rychle jsem poslal zase dál, ams fakt ne.

          0 0
      • ememem1  

        ste zas mali s kapelou po koncerte dlhu noc co?

        co konkretne ma kratke?

        tezky – jak ktory, o carbone sa skoda bavit, hlinik je takztiez v norme, neni to ultralight to je pravda zato je to poctivy kus na ktorom sa moze bez problemov vozit aj 100kg typek ako ja. ak chces spolahlivost a nie 200g dole za kazdu cenu aby to nebylo jak krava tak to je velmi dobra volba.

        0 0
      • MlokCZ  

        To je zase perla. Tobě jeho geometrie nevyhovuje, takže jistě nemůže vyhovovat nikomu…

        Zajímavé je, že v mojem okolí jich jezdí více a majitelé jsou spokojení. A co si některé vybavuju detailněji, tak to vozí cíleně s 90mm představcem (tedy nebyl by problém to ještě trochu natáhnout kdyby chtěli ještě s přijatelnou délkou představce).

        Já ho vozil kdysi jednou se 105mm představcem (to ještě před hodně lety na úzkých rovných 58cm řídítkách) a pak po několika letech chvíli znovu již s 90mm představcem (už s o něco širšími řídítky).

        Nejlehčí sice rozhodně není, to je fakt, ale zase za ty prachy co se dal/dá koupit je to zcela v pohodě.

        A současná karbon verze je naopak hmotnostně na tom velmi dobře.

        Kdyby se tomu rámu mělo něco vytknout, tak pro starší verze dost vysoko (až nepříjemně) položený střed.

        Současné AMSko v karbonu už tímto netrpí a střed šel o 1,5cm níže než byl u starších hliníkových AMS (100mm zdvihu).

        0 0
        • maajkee  

          Jak jsem řekl, jsou to na hovno kratký rámy a jsou těžký jak prase, tak to prostě je. Znám taky pár lidí co tady na tom jezděj a všem ostatním jsou ty kola jen pro smích, všichni na tom seděj jak báby s nůší, přitom to má být „XC“ full a má to 13, 14 kilo, děs běs.

          Tak se mi to prosím už nesnaž vyvracet, díky ;)

          0 0
          • Ruprt2  

            Hehe, Mlok na tebe reagovat nesmí, ale ty můžeš? :-)

            Znám taky několik uživatelů a všichni ví proč to kolo mají a jsou s ním nadmíru spokojeni.

            0 0
            • maajkee  

              Já mu neříkám, že nesmí reagovat, já jsem ho slušně poprosil, aby se mi to nesanžil vyracet a ještě jsem předem poděkoval.

              Měl bys začít chodit do kurzu „Porozumění psanému textu“ ;)

              Ten kdo má AMS tak neví proč ho má, ty lidi ho maj protože jim někdo řekl, že je to dobrý a nebo protože to bylo levný. Tak to prostě je, je potřeba se s tím smířit a nebabrat se v tom ;)

              Jo a měj se Romane, jdu zas něco dělat místo toho abych tady s tebou dále ztrácel čas, čus!

              0 0
              • Ruprt2  

                Dám svým známým svůj telefon, chudáci mají kolo na hovno a neví o tom.

                Člověk by naopak čekal, že někdo jako ty, kdo se prezentuje, že má s koly velké zkušenosti, a který dokonce píše, že už vyzkoušel kol tolik, že ví co mu vyhovuje a prostě se podívá na geometrii a ví o čem to je, tak si nekoupí pro sebe nevhodný rám. :-)))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ten druhý odstavec, to taky opravdu nechápu a to bez smajlíka. Ten rám má v reálu přesně takovou geoemtrie jaká je u něj uvedená (a to bez žádných dalších záludností jako mají některé konstrukce s nestandardním provedením sedlové trubky).

                  Ještě u někoho kdo si kupuje první kolo a vůbec tomu nerozumí bych pochopil, že bude překvapený z geometrie po koupení…

                  0 0
                • maajkee  

                  Já jsem ten rám koupil abych ho osahal a vyzkoušel, jak by mi sedlo kratší a vysoký kolo, ale fakt to nešlo. Věděl jsem, že ho za stejný prachy zas v pohodě prodám dál. Toť vše.

                  0 0
          • ememem1  

            neni to tak davno co si sa mnou o tomto svojom vytvore hadal ze je to snad najlahsi bike pod slnkom a aspon piati sme ta presviedcali ze taras(kludne si teh thread najdi, mne sa nechce). teraz taras z opacnej strany.

            k geometrii – bud konkretny zoberme jednu velkost a porovnaj „kratky“ cube s „normalnym“ akym len chces. furt inac neviem co tym kratky myslis, TT, razvor, zadnu stavbu alebo co vlastne ?

            0 0
            • maajkee  

              Jo jo, přiznávám, byl jsem zaslepený.

              0 0
            • maajkee  

              délka horní rámovky je na výšku prostě krátká. Ve 20" má ten rám asi 600mm, kupříkladu spešl(camber) v 19" má cca 615mm.

              Prostě jsem zastáncem týhle starý školy delších rámů.

              Rámy se zkracujou kvůli tomu, že jsou lidi líný, hovno odělaj a maj problémy se zádama :)

              0 0
              • mmartini  

                Obávám se, že nemáš pravdu. AMS 125 (2010) ve 20tce má horní rámovou trubku 605mm, např. Trance ve stejné velikosti 610mm, takže AMS 125 rozhodně nějak superkrátký není. Jinak rámy se zkracujou třeba taky kvůli hravější geometrii, nejen kvůli tomu, že lidi dělaj hovno…

                0 0
                • Palo TT  

                  Kratku geometriu ma AMS 100.

                  AMS 125 je „bezna“ geometria.

                  0 0
                  • maajkee  

                    To už se nedělá ne?

                    Koukám na stránky Cube, je tam AMS 110 a 130 a oba modely jsou 605mm efektivně

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže jak píšu níže se 74st. sedlovým úhlem…

                      Otázkou zůstává jak moc vhodné je to zvětšování sedlových úhlů (nejen u Cubu).

                      Pro mě je to třeba ok, protože vozím sedlo poměrně posunuté dopředu (kratší stehenní kosti). Už ale i já potřebuju pro tyhle větší sedlové úhly sedlovku s offsetem a s rovným zámkem mi to nevychází (na rámech s menším sedlovým úhlem jsem vozil rovný zámek a k tomu ještě sedlo v zámku spíše posunuté dopředu).

                      Pro někoho s opačným extrémem (extra dlouhé stehenní kosti) to může být nepříjemné, může mít problém dostat sedlo dost dozadu i se sedlovkou s větším offsetem.

                      V každém případě to délku posedu slušně natahuje. Třeba ani hodně dlouhý Trek není pak reálně téměř o nic delší.

                      19,5" virtual (tedy druhá největší velikost Treku EX) má 622mm délku, ale se 73st. sedlovým, tzn. o 1cm kratší posed za posun sedla (pro stejnou předozadní pozici).

                      Takže rozdíl je najednou už jen 7mm a to jsou Treky extra dlouhé…

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Nesouhlasím. Z reálného nastavení posedu (tedy stejně nastavená předozadní pozice sedla vůči středu) bych řekl pro starší AMS Pro (AMS 100), že je v 18" o pár mm delší než 18" AMS 125tka. A že AMS 125tka je ze všech fullů od Cubu nejkratší.

                    Na AMS 125 jsem musel vozit 105mm představec, s 90mm už mi to bylo krátké (i s širšími řídítky). U AMS Pro jsem to jezdil tak i tak dle řídítek (širší řídítka – 90mm představec).

                    Současné AMSko 100 v karbonu je mírně prodloužené (a je delší než starší AMS Pro/100, tak než AMS 125).

                    Konkrétně 595mm pro 18" a 612mm pro 20".

                    Nuto přičíst, že je to se 74st. sedlovou trubkou, tedy sedlo půjde hodně dozadu a o krátkém rámu nemůže být vůbec řeč.

                    Tohle by na mě bylo třeba už moc dlouhé.

                    Současné AMS 110 je také mírně delší než starší AMSka. Udávaná délka horní rámovky je sice stejná a to 588mm pro 18" a 605mm pro 20", jenže je to také pro 74st. sedlový úhel. Tedy opět to posunutí sedla dozadu natáhne cca o 0,5–2cm (dle toho s jakým modelem a úhlem se to srovná).

                    Dříve býval sedlový úhel o něco menší dle modelu:

                    AMS 125: 588mm v 18" a 605mm ve 20" ale nejmenší sedlový úhel a to 72,5st. – proto tenhle rám byl ze všech nejkratší (sedlo jsem tam i v reálu vozil výrazně více posunuté dopředu než na AMS Pro/100).

                    AMS 100/Pro: 588mm v 18" a 605mm ve 20" a k tomu 73,5"st.

                    AMS XMS: 583mm v 18" + 600mm ve 20" + 73,5st. sedlový úhel – tohle vychází ± v reálu nastejno jako AMS 125

                    Jediný rám který bych označil opravdu za dost krátký je právě AMS 125tka.

                    Současné AMS 130 a 150 jsou zase reálně mírně delší díky většímu sedlovému úhlu (130tka je delší výrazněji, 150tka jen mírně – ale také i 150tka mi vychází s 90mm představcem pro pořád stejnou předozadní polohu sedla jako na AMS 125 a všech ostatních Cube rámech).

                    0 0
                    • maajkee  

                      Jenže tady je problém, pokud já vezmu velikost 20" aby byla použitelná co se délky týče, tak byť bude mít sedlový úhel 74° tak mi to bude k prdu, protože sedlovku budu mít zasunutou v rámu jak jantar, protože už je to prostě moc vysoký.

                      AMS jsou prostě pro lidi co maj rádi krátkej posed, tedy ne pro ty co maj rádi svižný ježdění a nemaj rádi překlápění kola dozadu do prudkýho kopce.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nemůžu za to, že máš krátké nohy…

                        A nikde jsem netvrdil, že tobě bude ten rám dobře. Jen ukazuju, že ty rámy (hlavně současné modely) vůbec nejsou krátké, ale naopak spíše už delší. Třeba pro mě už moc dlouhé, že bych na tom nemohl jezdit (AMS 110 by mi byla dlouhá v 18" velikosti na mojich 182–3cm).

                        Pro krátké nohy ten rám není, protože nemá sníženou horní rámovou trubku, což je jeho jasná nevýhoda oproti některým jiným rámům. A pro některé postavy to může být problém.

                        Ta poslední věta je slušná kravina. Jednak zcela ignoruješ, že lidi mají velmi odlišné proporce a tedy dost jezdcům vyjde na AMS rámech slušně sportovní natažený posed.

                        A to s překlápěním kola je nesmysl úplný.

                        Tady se to bude mírně lišit dle konkrétního AMS modelu.

                        Např. AMS 150tka je ve výjezdech nejméně se překlápějící full dané kategorie na kterém jsem kdy seděl (a že to bylo hodně rámů). Nebo možná ještě obecněji, je to nejméně se překlápějící 26tkové kolo na kterém jsem kdy seděl nezávisle na zdvihu a jestli to je HT nebo full.

                        Tedy naprostý opak toho co píšeš.

                        Zvedání do kopce (pro stejného jezdce) je dané třemi faktory:

                        • délka zadní stavby, AMS 150tka co jezdím má 433mm dlouhou zadní stavbu,což je mezi 26" fully opravdu hodně, AMSka s nižším zdvihem mají 425mm,což je takový průměr v dané kategorii; AMS 130tka už mátaké 433mm
                        • průběh zadní stavby, tohle je hrozně důležitý faktor (as narůstajícím zdvihem ještě významnější), protože v prudkémvýjezdu ovlivňuje jak se mění sagy a jak moc se to do výjezdu zhorší:všechny AMSka mají průběh takový, že v první části zdvihu moc dozdvihu nejdou a to je pro výjezdy nejlepší a je to velké plus oproti jinýmstavbám; tady AMSko vede v podstatě nad čímkoliv na trhu; samozřejmětohle vlastnost není jen výhoda, ale současně pro jiné situacei nevýhoda; oproti některým jiným stavbám stejné zdvihové kategoriedíky tomu hůře žehlí
                        • výška středu: novější AMSka ok a střed spíše níže, takže tadyzase spíše výhoda; starší AMSka jsou na tom hůře, tam byl střed výše atohle byla do výjezdů nevýhoda

                        Na délce rámu v podstatě nezáleží vůbec, pro stejné předklonění těla v prudkém výjezdu délka rámu nemá žádný vliv na polohu těžiště (tedy až na polohu předního kola, která je ale v celku jezdec + kolo zanedbatelná v celkové hmotnosti soustavy).

                        I když trošku také záleží. Na kratším rámu s delším představcem ve výjezdu méně klesá sag na vidlici než na delším rámu s kratším představcem.

                        Takže pokud někdo sáhne po kratším rámu s delším představcem (při zachován délky posedu), tak na tom bude v prudkém výjezdu díky tomu mírně lépe než ten na delším rámu s kratším představcem.

                        V každém případě co se týká zvedání v prudkých výjezdech, tak AMSka obecně patří k tomu lepšímu na trhu a některé modely jako AMS 150tka k tomu nejlepšímu na trhu vůbec.

                        O větším překlápění ve výjezdu nemůže být naprosto žádná řeč.

                        0 0
                        • maajkee  

                          No jel jsem na půjčený AMS 100 v 18" se 110mm představcem a tam kde jsem s Camberem(19" 100mmpředstavec) vyjížděl naprosto v pohodě, tak se mi AMS naklápělo dozadu, takže já to beru z praxe v přímým porovnání.

                          Nohy nemám nějak extrémně krátké, řekl bych spíš průměrné, 185cm výška, 85cm nohy, to není nic extrémního.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Z toho vyplývá jediné, neměl jsi ty kola stejně nastavená (předozadní poloha sedla) a tím srovnáváš nesrovnatelné.

                            Další věcí je naladění odpružení, pokud na obou kolech nebylo přesně na tebe, tak další faktor, který udělá srovnání nesmyslné.

                            Já jsem narozdíl od tebe jezdil dlouhodobě mnoho let téměř všechny AMSka na trhu a to s precizně totožným nastavením předozadní polohy sedla a odpružení.

                            A samozřejmostí pro srovnání překlápění je stejná poloha trupu. Tedy pokud na jednom ze srovnávaných kol je znatelně delší/kratší posed, tak je třeba se na tom narovnanějším posedu předklonit do srovnatelné polohy.

                            Jinak srovnávat je nesmysl, protože to bych mohl na stejném kole se stejným rámem jen vyměnit řídítka. Jednou dám rovná, jedná dám s větším zdvihem a najednou to stejné kolo se bude jednou zvedat a jednou ne (když při těch řídítkách s vyšším zdvihem se nepředkloním do stejné polohy trupu).

                            Půjčit si na pár minut kolo, které nemáš poladěné perfektně pro sebe → naprosot zcestné závěry jak se kolo chová.

                            Tohle platí zcela obecně, to není jen pro tento případ.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Měl jsem ho nastavené zcela na sebe, jezdil jsme na něm celý víkend, protože svoje jsem neměl k dispozici.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Na obou kolech nejprve naladěno odpružení a pak následně přesně nastavena předozadní poloha sedla vůči středu a měřeno olovnicí (nebo jiným měřidlem svislice)?

                                U fullů se dle změny sagů a naladění odpružení významně mění předozadní poloha sedla.

                                A stačí to mít třeba o 1,5cm jinak a zvedání kola v prudkém výjezdu se naprosto zásadně změní.

                                Starší AMS 100/Pro je sice ze všech AMS významně nejhorší co se týká zvedání na zadní (díky nejkratší zadní stavbě a nejvýše položenému středu), ale oproti Chamberu by to nemělo být rozhodně horší.

                                Jen dle geometrie to nesouhlasí (a že mi geometrie x praxe vždy seděla při opravdu stejném nastavení kola). Sám jsem konkréntě Chambera nejel.

                                A pak zůstává to nejdůležitější a to stejný předklon trupu.

                                Pokud by byl úplně totožný posed (tedy stejná výška řídítek vůči sedlu, stejná délka sedlo-řídítka při opravdu stejné předozadní poloze sedla a stejná šířka řídítek), tak pak je možno srovnávat na obou kolech bez předklánění, tedy ve standardní jízdní poloze.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Sám jsem konkréntě Chambera nejel

                                  No a jsmeu jádra pudla. Já když něco hodnotím, potřebuju mít příklad z praxe. Z čísel bych se nikdy neodvážil nic hodnotit a nebo dělat závěry, protože ono taky ty čísla nemusej být vždy uplně košér a každej výrobce taky může používat trochu odlišnou metodiku.

                                  A je to Camber ne Chamber :)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Při přecizním nastavení posedu mi vždy čísla x praxe seděla u slušných výrobců (ti mívají uvedenou geometrie skoro vždy ok, i když i tady se může vyjímka najít). Jinak kokrétně k Camberu taky nic s jistotou bez testu z praxe nepíšu.

                                    V praxi pak vidím problém v tom, že precizní nastavení nemá téměř nikdo a skoro každý když tvrdí, že má kolo nastavené stejně, tak je to jen plus minus autobus a stejně to zdaleka není.

                                    To je samozřejmě každého věc a nemusí to někomu vůbec vadit, ale pro srovnání vlastností typu zvedání do výjezdu je to zcela stěžejní.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Já předozadní pozici nemusím měřit, zrovna tak výšku sedla, to už za ty léta poznám automaticky po chvíli jízdy.

                                      Tlaky v tlumiči a vidlici jsem si nastavil samozřejmě ± autobus na adekvátní sag.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak v tom případě už nevěřím tomu nastavení předozadní polohy ani trochu a tedy ten poznatek o zvedání kola je zcela nevypovídající.

                                        Pocit předozadní polohy sedla ovlivňuje i právě výška řídítek, přesná délka opsedu a další faktory.

                                        A pocitově je to pak dost často přesně opačně. Tedy při precizním stejném nastavení polohy sedla pro různá kola to pocitově je znát, že je to nastavené jinak.

                                        Já jsem kvůli tomu třeba v průběhu let měnil předozadní pozici sedla dle toho jak jsem měnil posed.

                                        Kdysi jsem vozil extra chrtí (jiný jsem ani na prastarých HTčkách nedokázal pro svoje proporce nastavit, to už jsem tu někde rozebíral proč) a k tomu jsem vozil sedlo posunuté výrazně více dopředu než vozím dnes pro současný posed.

                                        Pocitově tedy vozím pořád stejné předozadní nastavení sedla, reálně je ale velmi odlišné…

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Já vozím předozadní pozici na všech kolech stejně, vždy si natáhnu provázek se závažím a spustím k ose pedálu, naprosto mi vyhovuje tohle klasické nastavení. Mám to tak jak na silničce, tak jsem to měl na fullech i na HT. Mám to tak i na cyklotrenažeru, jinak se mi nešlape dobře.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            On je velký problém tohle i správně změřit. A to obecně, i pro mě to platí.

                                            Na neodpružených kolech (silnička, celopevňák) to jde ještě vcelku dobře, i když i tady je třeba důsledně hlídat výšku paty při měření (stačí lehce pohnout patou a už to lítá o 1–2cm předozadní polohy).

                                            Na fullu se k tomu přidají sagy. Tedy nejprve je nutné mít poladně pružení a pak se to na místě blbě měří. Nejsi přesně v poloze jako když jedeš, takže to hned změní sagy a navíc za jízdy se drží dynamicky na trošku jiné hodnotě…

                                            Já si vypomáhám měřením pozice sedla nezatíženého kola + tohle dávat do souvislostí se sagem který jezdím reálně za jízdy.

                                            Tohle je vše pouze pro přesnější srovnání mezi různými koly a právě třeba pro hodnocení některých vlastností.

                                            Jinak jezdím nastavené jak mi to vyhovuje pocitově a na různých kolech to pak dle měření pro rovinu vychází trochu jinak (svislice k ose pedálu).

                                            0 0
              • ememem1  

                napr. velkost 20 namatkovo

                anthem X 615

                ams 612

                epic 615

                netvrdim ze patri medzi najdlhsie ale to ze je kratky je proste blbost.

                mimochodom – nechcel si robit pre tu sracku zastupenie resp. predaj? nejsi tak nejak na cube nasraty ze ti niketo vyfukol dealovanie?

                0 0
                • maajkee  

                  Epic se dělá ve 20"? To je mi novina.

                  A ano anthem je taky spíš krátký rám.

                  Jestli má ams 612, tak je to nějaká novinka, ještě loni měl ve 20" 600 nebo 605mm.

                  Ono vůbec 20" rámy už jsou většinou prostě vysoký kozy, bajkovej rám je většinou hezkej do 19", pak už to začíná bejt nehezký.

                  Nicméně jestlis to stále nepochopil, byl to z mé strany především nehezké pošťuchování na který se majitelé nebo bývalí majitelé AMS chytli jak slepice na flus :)

                  0 0
                  • Pavouk88  

                    Nějak stále nechápu tvoje pohnutky, a vzhledem že nereaguješ na ten koment ohledne zastoupeni tak bych snad řekl že na tom i něco bude… Jinak je jasný že spokojení majitelé s tebou nebudou souhlasit…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Koment ohledně zastoupení jsem nekomentoval úmyslně, není tam co komentovat.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jen k tomu spokojenému majiteli. AMS Pro/100 už pár let nemám (vozil jsem jako svůj první full několik let a pak ještě jednou o něco novější ročník jako pokus o chrtí kolo).

                      Dnes bych rozhodně spokojený majitel AMS Pro/100 nebyl. Pro moje použití taková v ničem nevynikající kolo a přitom ve všem horší.

                      Tím myslím, že AMS 150tka jede jen o velmi málo hůře, pro mě s minimálním rozdílem. I hmotnostě je rozdíl hodně malý (jen cca 0,5kg nahoru u AMS 150tky a to hlavně proto, že vozím pružinovou vidlici).

                      A zase z druhé strany, AMS Pro/100 díky zdvihu + průběhu už skoro vůbec nežehlí.

                      Takže na kolo do terénu je to málo žehlivé a oproti tomu to nepřinese super raketu.

                      Proto jezdím teď AMS 150 + 29" celopevňák.

                      A pak bych dnes nezkousnul výšku středu staršího AMS Pro/100. Na mě moc vysoko. A to jsem si to ještě trošku zhoršoval vidlicí když jsem ho jezdil, měl jsem tam Rebu na 120mm (se 100mm vidlicí na můj vkus moc velký hlavový úhel).

                      Já klidně tedy napíšu, že bych byl dnes se starší AMS Pro/100 dost nespokojený.

                      0 0
                      • ememem1  

                        to je tiez vec nazoru. ja som s tym v rovnakej zostave ako spominas docela spokojny. ano, raketa to neni ale este je to stale sportovo ladeny bike s docela prijemnou geometriou s ktorou sa na nom da presediet pri nejakom alpenX cely den aj s batohom. mne zas moc nevyhovuju vysoke zdvihy, viac jak 120/120 bych nebral lebo to uz vyzaduje zamykanie a znizovanie zdvihu vpredu co ma absolutne nebavi a zehlenie mi za to nestoji. ten vyssi stred mi docela vyhovyje prave kvoli slusnej prejazdnosti aj hodne rozbitym terenom(napr. v tych alpach). cize ako univerzal pre moje potreby mi to postacuje (aj ked obcas idem na preteky tak rozhodne nie s cielom byt v prvej desiatke). a jak som spominal sice to neni ultra light ale zato poctivy kus na ktorom netreba furt nieco bastrngovat a bat sa ci ho mojich takemr 100kg neposle do kytek.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tohle taky byl už čistě můj subjektivní dojem pro moje potřeby. V mojem okolí jezdí taky někokoli lidí, co jsou spokojení se starším AMS Pro/100.

                          A při vyzkoušení vyšších zdvihů se jim to vůbec nelíbilo…

                          Ten příspěvek jsem napsal hlavně proto, abych ukázal souvislosti, že se mi ten rám pro mě dnes vůbec moc nelíbí, už ho ani nejezdím, takže nemám důvod mu jakkoliv nadržovat ve stylu každý chválí svůj ocas.

                          Jinak k tomu snižování vidlice. Na Stereu jsem snižoval opravdu hodně, díky průběhu zadní stavby to bylo více potřeba.

                          Na AMS 150 i přes o 10mm vyšší zdvih vzadu snižuju vidlici daleko méně (i když občas také snížím), díky průběhu zadní stavby to není tolik potřeba (a to ani z důvodu zvedání na zadní, ani z důvodu, že nemám rád moc zvednutou špičku sedla při dlouhém výjezdu).

                          Ale zase jak už jsem psal, tak daní u AMS 150tky za ty výhody průběhu je zase nevýhoda, že to není žádná superžehlička.

                          0 0
                • MlokCZ  

                  Anthem X má 73st. sedlový úhel, takže nutno pro srovnání hned něco odečíst pro reálnou délku posedu.

                  Epic už jsem nehledal jak na tom je.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jenže u Epica 19" budeš mít sedlovku vytaženou více než u AMS 20", s tím je taky potřeba kalkulovat.

                    0 0
            • PatrikL  

              Geometria, čo mi to len pripomína? Jasné, si „zabudol“ odpovedať na nejaké otázky, tak opäť prosím vráť sa k nim http://www.bike-forum.cz/…izne-xc.html#… :)

              0 0
          • MlokCZ  

            Když píšeš kraviny, tak se nediv, že je pak někdo vyvrací.

            0 0
          • Vozataj  

            Koukám, že se každé téma stočí na flame! Za chvíli na BF nebude nikdo přispívat, protože místo odpovědí ohledně položené otázky, dostane tak akorát velký kulový!

            Délka je například stejná s mým stávajícím rámem (M500D vs AMS 110 Race). Rozdíl je v poloze středu.

            Na druhou stranu mi to nedá a nechám si od tebe doporučit jiný rám, který bude splňovat mé požadavky – max. 120 mm zdvihu ve velikosti na 182 cm v rozumné cenové hladině!

            0 0
          • Pavouk88  

            Ahoj hmm to je zajímavý od tebe slyšet, když jsem ten rám od tebe kupoval tak jsi říkal něco jinýho… Ted´ nestranně: s rámem jsem nad míru spokojenej, zatím ho mám rok asi 4000km. Po geometrii jsem šel vcelku úmyslně je podobná jako u předchozího Wheelera co jsem měl. Rám je těžší ale zas doufám že to bude znát na životnosti…

            Nicméně jsem spokojený uživatel…

            0 0
            • maajkee  

              Ale vždyť já si z nich jen utahuju ;) Včera jsem se trochu picnul a vyvolával jsem flame, což se mi podařilo. AMS si najde svoje spokojený uživatele jako kterejkoliv jinej rám :)

              0 0
          • jIrI___  

            Ty jedeš… Takovým stylem to v byznysu daleko nedotáhneš :)

            0 0
            • maajkee  

              No jo no, jsem holt parchant a provokatér, s tím se musejí moji zákazníci smířit :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.