Cross pláště na 29" MTB - pomůžu si?

107 nepřečtených
  • moreplavec

    Mám CUBE LTD PRO 29 a na něm obuté Schwalbe Rapid Rob 29×2.25 a Schwalbe Tough Tom 29×2.25. Kolu je pár let a přijde mi, že prostě netáhne, že se dost nadřu, abych na rovné silnici udělal 30km/hod. a 35km/hod. je vlastně už maximálka. Jezdím hlavně cyklostezky, ať už parkem či po silnici, terén jen když cyklostezka náhodou vede kousek lesem/blátem. Ve výsledku na rovných tratích mám docela problém udržet průměrnou rychlost 20km/hod., což mi přijde divné.

    Tak bych rád věděl, zda bych měl přezbrojit, zda si vůbec nějak pomohu, spíše na nějaký, užší, 29" plášť s jemnějším vzorkem nebo rovnou 28" crossový plášť. Pročetl jsem fórum, stavil se podívat v krámu, ale nepodařilo se mi najít (byť to určitě nelze nějak snadno vyjádřit) zda by případná výměna něčemu pomohla, zda raději volit jen užší nebo užší a crossový plášť. Jelikož nemám druhé kolo a nemám s čím srovnávat, pak je stále ve hře, že mám pomalejší převody či logicky jen to kolo rychleji neušlapu.

    Budu rád za každou radu, hlavně pak zda je problém spíše ve mně nebo na co bych měl raději přezbrojit. Díky!

    0 0
    • novas752  

      Nebylo by jednodušší toto prodat a pořídit si nějaký gravelbike? MTB má překvapivě na rychlou jízdu po asfaltu „všechno špatně“. Pláště, převody i posed. Přičemž s pláštěma něco uděláš (dal bych tam gravelbikový 700×35 až 45 protože pláště dělané na krosový kola jsou obvykle těžký a pomalý protože spousta antidefektoých ochran které prostě nejedou). S převodama by se taky něco vymyslelo (větší převodníky, přesmykač na krosový kola), ale tim posedem resp rámem je to zabitý už od začátku. TAkže za mě nový kola.

      0 0
      • moreplavec  

        Kolo měnit určitě nebudu, to už raději koupím nějakou jetou silničku do 10k. Teď opravdu chci vědět, zda bych si pomohl změnou pláště, resp. zda mé osazení je tak špatné.

        Osobně mám pocit, že přední kolo slušně plave, hlavně na silnici, kdy v ostré zatáčce vysloveně cítím, jak tam chybí jistota, kousek a letím.

        0 0
        • novas752  

          No jenže ono je to celé špatně, základ je špatně, rám je špatně.

          Ano, nějaké dobré pláště na gravelbike oproti tomu co tam máš teď znatelně pomohou. Aktuální náznak problému s převody se tim ale pouze dostane do popředí. Ano, šlo by vyměnit převodníky a přesmykač za krosové = velká placka 46 nebo 48 zubů. Rychlé převody, rychlé pláště jenže „pomalý posed“ na mtb s docela vysokou hlavou a rovnýma řídítkama. Díky čemuž to stejně o tolik rychleji nepojede, rozhodně ne tak jak by to jelo na gravelbiku/sil­ničce, zejména proti větru. A to řešit dos dobře nejde, tam narážíme na geometrii rámu se kterou nehneš. Navíc zcela zbytečně tahat a starat se o odpruženou vidlici…

          Takže takhle ve výsledku zrychlíš na průměru možná tak o 2km/h (pláště + převody).

          0 0
          • ladias  

            Ne každýmu vyhovuje silniční posed (mě konkrétně proti biku úzký berany) To si musí vybrat sám. Ja třeba jeden čas asfalty místo na silničce jezdil na pevným RBčku s Racekingama ve 2.0 šířce. S tim že to slušně jelo po asfaltu a kdykoliv sem měl možnost sjet do terénu. Kulatej profil RK a hustej střed celkem jede. Investice 1200,– obě + bych to dal na mlíko nebo aspoň investoval do light duší cca 200–300 za obě.

            0 0
            • novas752  

              No jo jenže to je po silnici oproti jeho plášťum rozdíl dost malej. A když do terénu nejezdí, tak mtb plášť prostě nepotřebuje, na nějaký občas popojetí někde úplně postačí pláště na gravel které jsou zase o chlup rychlejší, lehčí…

              0 0
    • roman 3D  

      TB nebo G-one

      0 0
    • adam1  

      Úzkým pláštěm si dle mě moc nepomůžeš a příjdeš o pohodlí .Nevím kolik chceš do toho investovat ?

      Lepší kola a bezduše by snad mohly pomoci ?Kolik si představuješ tu rychlost 43km/h ?to stejně nedáš na mtb dlouhodobě :).Kup si tu žiletku raději .

      0 0
    • Alojs01  

      A fyzicku na ty rychlosti mas?

      Ja treba na biku na silnici po rovine s rychlosti okolo 30 km/h problem nemam. Plaste Vittoria Mezcal 2,25. Ale mam neco najeto no…:-)

      0 0
      • ladias  

        Tohle je ovšem druhá strana mince, kterou asi tazatel slyšet nechtěl :-)

        0 0
        • moreplavec  

          Ale jo, je to možné, že jsem tak špatný. Také to zmiňuji ve svém dotazu. Nicméně můj starý Author, který mi ukradli, jezdil o poznání snadněji a to bylo hodně staré kolo.

          0 0
    • šlapatko  

      Jezdit rychle na bajku jde. Vidlici lehce přefouknout, snížit řídítka a koupit rychlé pláště. Převod 40–11 bohatě stačí na vyjížďky o průměru 30 km/h. Časem můžeš vyměnit vidlici za pevnou. Na bajku jsem jezdil normálně trasy 100km s průměrem nad 30 km/h. Dnes jsem rád za 27 km/h. Nemám čas, jezdím polovinu oběmů než dříve. Mrkni na Nick rychlý turista. Ten jezdí na bajku ohromnou pilu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        „Na bajku jsem jezdil normálně trasy 100km s průměrem nad 30 km/h“ Hehehe :) Převýšení v mínusu ? Tak sem se dlouho nezasmál. :)

        0 0
        • šlapatko  

          Jezdil jsem větší oběmy. Ročně cca 12000km. Nějaké převýšení bylo. Podívej se jak rychle se jezdí závody KPZ a pak mudruj.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ja jenom říkam že aby jsi zajel na mtb 100km 30+km/hod včetně nějakého kopce za běžného provozu mix silnice/stezka nebude až tak snadné. Ale jestli jo, tak palec vejš. :) Tlachám o tom proto že mám jednu 108km jako druhý základní okruh.Jinak je mi to fuk. :)

            0 0
            • šlapatko  

              Jsou to roviny na Hané a taky kolem Bečvy. Něj průměry pamatuji kolem 32km/h.

              0 0
              • Esi  

                Tak na to jsem byl vždycky chcípák, nejvíc jsem jel 245km s průměrem 25,6km/h na silničce s triatlonovýma řidítka v 18 letech od Prahy do Podkrkonoší a zpět, ale taky jsem teda nikdy nenajezdil za sezonu víc než 6000km

                0 0
              • Esi  

                Tak na to jsem byl vždycky chcípák, nejvíc jsem jel 245km s průměrem 25,6km/h na silničce s triatlonovýma řidítka v 18 letech od Prahy do Podkrkonoší a zpět, ale taky jsem teda nikdy nenajezdil za sezonu víc než 6000km

                0 0
        • oddie  

          To je dobře, že se dokážeš zasmát své vlastní hlouposti.

          0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
    • MatS  

      Moje partnerka ma uplne stejneho Cubika. No ty plaste jsou ty nejlevnejsi provedeni Schwalbe (dratova patka, tezky). Ty vymen za neco rychlejsiho s kevlarovou patkou. Dale jsou v tom hovadsky tezky duse, takze taky vyhodit a dat extralight duse treba od Schwalbe. A uvidis tu zmenu.

      Dalsi tezkou veci na tom kole je ram (s tim nic nenadelas) a sedlovka (vazi 380g). Kup lehci sedlovku a usetris dalsich cca 180g.

      Zbytek uz moc nema smysl resit. Ale i tak to znatelne ucitis.

      0 0
      • moreplavec  

        Vzhledem k mé váze řešit takové detaily… to asi nemá moc cenu. Ale kvalita Schwalbe je děsivá. Aktuálně další defekt, přední kolo do rána zase na ráfku. Tentokrát jsem hledal dírku a našel toto: https://www.youtube.com/watch?…

        Jinak původní duše tam už dávno nejsou. Za posledních 20 let jsem musel lepit asi 5×. 0× na všech kolem předtím, 5× Schwalbe na tom Cube. Pak už jsem jen duše střídal, asi i kvalita duší šla totálně do háje, používám je jak utěrky, najít nějakou co drží je velký problém. Takže mám ve skříni poslední 3 duše a teď půjde na řadu další. Nevěřím, že mám na silnici takovou kliku na ostré předměty, prostě děs, i proto chci ty pláště vyměnit. Případně nějaký tip na 29" duše, široký laufek?

        0 0
    • oddie  

      Na cyklostezky je toho skoro škoda, nicméně dal bych na to Race Kingy v šířce 2,0, ty sám spokojeně jezdím.

      0 0
      • moreplavec  

        Myslíš Continental Race King II 29×2.00 kevlar? Když jsou připraveny na bezduši, tak to použití s duší nebrání, že?

        0 0
        • novas752  

          Nebrání. Akorát v podstatě vozíš zbytečnou vrstvu navíc. Ale zase se to líp používá s těma lehčíma dušema

          0 0
        • oddie  

          Nebrání, nicméně bych si je dal radši na ty bezduše :)

          0 0
          • moreplavec  

            Ale to bych musel vyměnit ráfky, ne? Nebo co obnáší přejít na „bezduše“? Nechce se mi teď investovat nějaké větší peníze. Navíc když vidím, jak plášť umí odejít po pár stovkách km, je to pak drahá sranda.

            0 0
            • novas752  

              Ono se stejně ty kvalitnější = rychlejší pláště pro tvoje využití ani jiné než tubeless ready moc nedělají. Jestli ano nebo ne záleží na vnitřnim tvaru ráfku, je potřeba aby to vypadalo nějak takto https://www.slowtwitch.com/…-profile.jpg

              0 0
            • Smazaný účet  

              občas je to taky oser… po půl roce doléváš mlíko, někdy si nesedne úplně bezdušový ventilek s ráfkem a když pak jednou měníš plášť tak jsi ******** od latexu :)

              0 0
    • kandik psi zub  

      moje aktualni, dost empiricka zkusenost

      XC full s 29×2,3 RaRa vs. XC hardtail s G-One 1,5 v terenu o kterej ti jde dela rozdil cca 10minut na 2hod vyjezdu.

      O kolik vic takovej setup jede se nejlip projevi kdyz jedes na vylet s nekym s tlustyma gumama. Z kopce on slape a ty se vezes.

      0 0
    • moreplavec  

      Jak pročítám fórum a pak hlavně komentáře, vypadlo mi z toho několik možných řešení. Asi nějaká klasika, typu:

      • Schwalbe Thunder Burt Addix Speed 29×2,1" (515g)
      • WTB Nano 2.1 29" TCS Light Fast Rolling Tire
      • Continental Race King II 29×2.00 kevlar
      • Schwalbe Hurricane 29×2.25 new Perf. (drát)
      • Schwalbe Smart Sam Addix Performance 29×2,1" (drát)

      Lze někde nějak tyto pláště srovnat nebo říci, který se na mé kolo lépe hodí? Rád se Schwalbe vyhnu, po tom co předvádí na mém kole, ale zase možná mám jen vadný kus. TB mně láká nízkou vahou, která je údajně hodně znát, Nano si zase velice pochvalují a proti tomu RK je za příjemnou cenu a asi o tolik horší nebude. Lze nějak pláště vůbec porovnat, pokud nemá člověk možnost si je nějak zkusit?

      A pak ještě poslední věc, kterou neumím rozlousknout: dát na přední i zadní shodný vzorek? Nebo z těchto plášťů je některý na některou pozici zcela vyloučený?

      Každopádně díky za komentáře a posunutí do cílové rovinky!

      0 0
      • couffy  

        Schwalbe Thunder Burt ti na silnici zmizne po pár stovkách km,ale jede,pak ti vznikne slick,ten pojede taky.Budeš ale píchat.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Race King Protection je jen 29×2.2

        https://www.continental-tires.com/…g-protection

        0 0
        • ladias  

          Na typ ježdění co píše mu stačí i obyčejnej drátovej, 650g je na drátovej plášť super. Na Kolokrámu je maj za 399,– a k tomu light duše a myslim, že je to rozumnej poměr cena výkon. Eventuálně kevlarovej za 590,– a od mitasu jsou tam duše light za kilo. Sice na galuskáč, ale investoval bych do pumpy nebo aspoň redukce

          0 0
      • madhence  

        Je tady ještě jedna věc na zvážení. Jestli nemáš extrémně široké ráfky, můžeš zkusit trekové pláště. Těžko se shánějí bezduše, ale když dáš ultralite duše, půjde to. Např. Schwalbe dělá Smart Sam o slušné váze i v drátu. O šířce myslím třeba 42 mm (to je na trek slušný objem). Proč o tom vůbec přemýšlet jsou tlaky, dá se to nahustit třeba na 5 ATM a to už jedeš skoro jak po kolejích, to to pak přece jen trochu sviští a přitom máš i nějaký vzorek do terénu. Nutno ale myslet na to, že přijdeš o značnou část pohodlí měkkých plášťů z horáka.

        0 0
        • moreplavec  

          Toto mně napadlo, zda by se třeba v bazaru nenašla druhá kola, na která bych přehodil a měl trek na MTB. Nevím jak by to vypadalo, ale technicky by tomu asi nic nemělo bránit. Navíc přehození by nebylo nijak časově náročné.

          0 0
          • borda  

            Provozoval jsem to tak léta k plné spokojenosti.

            Nesjíždíš si bikový pláště zbytečně po silnici.

            Můžeš dát kazetu s jemnějším odstupňováním a zároveň tě těžší nejlehčí převod nutí trochu jet a neflákat se v kopci :). Nevím kolik to pobere max zubů rozdílu, pokud si dobře pamatuju, kdysi jsem měl na jedno kolo kola s kazetama SLX max. 34 a max. 28 a chodilo to v pohodě.

            Přehození je otázka okamžiku.

            Vypadá to normálně. Treking s trochu mohutnější vidlicí.

            0 0
        • nitraq  

          Nejen že tím přefouknutím přijde o značnou část pohodlí, on taky přijde o značnou část výkonu kvůli odporu plášťů.

          0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • moreplavec  

        No, ještě řeším, zda náhodou nemám řádně podhuštěno. Podle technických specifikací bych měl hustit 2–3.7 bar, ale nemám jak změřit. Hustím tak, aby kola šla těžko zmáčknout, ale kolik mám reálně, netuším. Jinak kolo má najeto pár stovek km a nebýt neustálého sundávání a řešení defektu, je jak „sjelo z linky“.

        0 0
    • Fazzy  

      Kolo máš fajn. V podstatě to neni tak složitý jak to tady v diskuzích často vypadá. Krosovým pláštěm si nepomůžeš, o šířku zas až tolik nejde. Prostě tam dej něco míň zubatýho a lehčího, vyzkoušej různý tlaky a nečekej zázraky. Půjde spíš o pocit, že se ti líp jede, než že bys najednou jezdil průměry 25 km/h. Pokud ti to záda a svaly dovolí, sniž kokpit, vychytej posed. Zbytek je o nohách. Horský kolo holt patří do terénu.

      0 0
    • scota  

      Tought Tom je starý Nobby Nic a ty jsem několikrát píchnul ikdyž jsem jenom projel pohledem kolem ostružin ;-) A je to plášť určený na Trail a AM.

      0 0
    • moreplavec  

      Tak jsem hodně četl a navíc sehnal, byť dosti podivný, tlakoměr. Zjistil jsem, že jsem se prostě bál foukat, aby kolo pod mojí vahou neprasklo. Nafoukal jsem nově na 2bary přední, 2,5 zadní a kolo získalo zcela jiný charakter, jako když ho někdo zapne. Přední kolo se v zatáčkách chová daleko lépe, zadní ztvrdlo neskutečně a odvaluje jak nikdy. Dal jsem si tedy 19km kolečko co jsem jezdíval před léty a hned padlo několik osobáčků. Jednak průměrná rychlost je přes 21km/hod., ale i maximálka poskočila na 41km/hod.

      Další analýzou jízdy, proti výškovému profilu, jsem zjistil, že rychlejší pláště by mi asi pomohly, ale jen na rovinkách a z kopce. Háček se skrývá v úsecích se stoupáním. Prostě na nich trávím spoustu času a zde se nemá smysl zajímat moc o vzorek, natož pak o tření či odpor vzduchu. Prostě to neušlapu. Příjemné je, že nestíhají stehna, dýchání apod. vše v pohodě, takže rostoucí fyzička by měla brzy zkrátit časy na stoupání a průměr by se měl sám rychle začít zvedat.

      Zatím tedy s přezutím na „lepší“ pláště nebudu pospíchat, hlavně začnu zlepšovat fyzičku. Než dojedu tyto pláště uvidíme kam se posunou moje limity a co zajímavého ještě zjistím a možná se to sejde s nějakou podzimní slevou nebo výprodejem.

      0 0
      • adam1  

        No vidíš to!BF toť lék snad na vše :))bacha na placebo efekty jsou ošidné až zrádné :)

        A jak to dáš na bezduše a např.mezcaly 2,25 tak ten tacháč shoří:))

        Ps:a tachometr je nastaven ok?:)

        0 0
        • moreplavec  

          Data beru z mobilu či hodinek, z GPS, takže odchylka bude velice malá.

          Co je BF, asi to nejsou ty pantofle, že? :)

          0 0
          • adam1  

            Tak ty odchylky tam jsou :) a někdy se objeví hlavně ta maximálka celkem šílená .

            Ber to vše orientačně a jezdi na pocit ,kdy přijedeš a “sakra to bylo fajne”:),hlavně to chce jezdit ,jezdit ,jezdit a pak se ti i ty kopce budou zdát menší a kratší a v kterých se odehrává docela dost a odděluje se zrno .....:).

            Ať ti to fffičí.

            BF =zkratka této organizace :)

            0 0
      • mrazik01  

        Maximálka 41km/h :D

        0 0
        • acino  

          Nerozumím, proč si tady z něho děláš srandu. Ty zase podle všeho neumíš nastavit brzdu.

          Kluk se snaží něco naučit a zlepšit se, vzal si zdejší rady k srdci. Dokonce veřejně uznal, že chyba je z velké části v něm, za co ho respektuji. Takže je to spíš na pochvalu, než blbé komentáře. Každý někde začínal, a každý ma jiné limity.

          0 0
        • moreplavec  

          To se snad časem taky změní, ale pro maximálku fakt nejezdím. Navíc když vidím co lidé mají na silnici za výbavu, ani nečekám, že bych to významně posunul.

          0 0
      • oddie  

        Dobré zjištění, ale stejně bych tam na ty popsané podmínky dal ty užší Race Kingy, když se s tím podstatě nejezdí terén.

        0 0
        • moreplavec  

          Ono to tam stejně dopadne, jen si to teď už nemám jak omluvit/vymluvit, když vím, že se mám hlavně hýbat :)

          0 0
        • adam1  

          Chlapci nevím jak vám ,ale ty 2,1 se žvýkají teda dost hlavně v zatáčkách a když to víc nabušíš tak ok ,ale hodně ztratíš na pohodlí .Myslel jsem že pojedu “rychleji” a nejel no a vytřepaný jak cy/ip:)

          Barzo/mezcal bezduše

          Přešel jsem zpět na 2,25 ta samá kombinace a jede to líp a pohodlněji (1,6/1,8)

          Vyzkoušel jsem si to a ty 2,1 si nachám na zimu

          0 0
          • moreplavec  

            Co, ve zkratce, musím pořešit, kdybych před nákupem nových plášťů šel tedy rovnou do bezduší? To mi připadá logické, ale netuším, co to obnáší, resp. může stát. Sám si to doma neudělám, na to nemám zkušenosti.

            Nebo jsou nějaké zajímavé nabídky v bazaru na vypletené bezduše vhodné pro mé kolo? Možná lehce jetá bezduše s koly nebude zase taková hrůza a pak je to ideál, budu mít 2 sady kol a můžu blbnout a testovat.

            0 0
            • adam1  

              Základ jsou pláště s označením T.R ,tvoje ráfky neznám ,ale snad půjdou ?Stejně si to necháš někde prvně nahodit a tam ti řeknou ano/ne?a pak už sám :) nic na tom není .Koukni na trubku je tam toho mraky i vlákna tu jsou .

              0 0
              • moreplavec  

                Jo, už jsem viděl několik videí a není to žádná věda, tedy pokud něco nezačne zlobit. Asi koupím pláště pro bezdusi, ale samotnou migraci letos asi ne. Leda bych už koupil celou sadu kol v bazaru za fajn cenu.

                0 0
      • Honzis  

        taky záleží kde člověk jede, samé rozjíždění, zatáčky, kopce atd, vše ovlivňuje rychlost dost zásadně. Nemá cenu bušit kopce na pokraji smrti a pak to po rovině rozdýchávat. Největší zlepšení ve stoupání samozřejmě přinese redukce váhy (jezdce)

        0 0
      • moreplavec  

        Ještě k té maximální rychlosti: zkusil jsem si vypočítat teoretickou rychlost pro můj převod a pokud mám vše správně, tak to o moc víc nebude. Nebo to mám někde špatně?

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak tady nejde o šlapání. Tedy i tam by šlo krátkodobě dát mnohem větší rychlost (krátkodobě můžeš dočit mnohem vyšší kadenci), tedy pokud to bude z kopce (na rovině na to nebude výkon).

          Jde tu o jakýkoliv i malý a ne moc prudký sjezd, kde nemusíš vůbec ani šlapat. Moc si nedokážu představit trasu, kde by to nedalo maximálku aspoň k 50km/h když je to jezdivá trasa mimo opravdu terén.

          0 0
          • moreplavec  

            No, tak ještě budu laborovat. Můj starý Autor, které mi ukradli, mi při sjezdu v klidu 50km/hod i víc dával. Ale možná prostě na to už nemám ten výkon, uvidim časem. Jinak nemám pocit, že by kolu něco bylo. Kola se točí hladce, vypral jsem řetěz, tak uvidíme až zase začnu pravidelně jezdit, kam se to posune.

            0 0
            • Esi  

              Je potřeba najít správný kopec, na biku není problém ani 70km/h. 50km/h to je maximálka snad při každé vyjížďce.

              0 0
      • drood  

        Já to říkal… Ono to pod tebou nepraskne kvůli vyššímu tlaku, ale při podhuštění cvakneš duši o ráfek…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Určitě bych do výrazně užších (trekingových) plášťů nešel. Vyzkoušel jsem toho dost a zatímco nárůst rychlosti byl s užšími plášti řekněme sporný (to je víc o vzorku než šířce), ztráta pohodlí a tedy i rychlosti na horších asfaltkách nebo šotolinách byla markantní. Osobně na svém druhém biku, který mám na podobné účely – asfalt, cyklostezky, šotolina, vozím ke své absolutní spokojenosti WTB Horizon (ale ty se tuším dělají jen na 650B). Rozhodně se přikláním ke Schwalbe (něco) One v šířce plus mínus dva palce.

      0 0
    • TommyP3  

      Na asfalt a štěrk jde dát i streetova pneumatika se silnicnim vzorkem. Třeba taková Vittoria Tattoo light 29×2.3. Je celkem lehká, jde natlakovat na 4 bary a přitom i tlumí. Letos najeto s dětma po lese cca 150 km po lese bez defektu. Po městě dalších 200 a na pneu to není poznat. Na urbanovi s hodně pohodlným posedem se dá v klidu jet 25 km, s lepší fyzickou asi 28 by šlo taky.

      0 0
    • Mate  

      Je velký problém investovat do krossových plášťů cca 1000 za pár? + duše a prostě to reálně odzkoušet?

      0 0
    • Růža17  

      Dobrý den, ahoj.

      Debatu jsem přečetl. Tady je to těžké protože se tu hádají lidé z MTB XC a pak třeba TREk pláště a i ta CROSSka.

      Můj názor.. Obecně čím víc nafoukneš tím lépe ti to po asfaltu pojede, nyní neřeším terén šotolinu a nic kolem..... protože tam nehraje roli jen tlak ale grip a oskok gumy pohodli a tak… Jezdím do práce na horském 26 s pevnou Schwalbe marathon supreme. Pokud ho nenafoukneš nejede, pokud mu dáš 3 bary a více tak jede. a vydrží na zadním 10 000 km. Pokud bych použil XC plášť který by třeba jel stejně i když takových moc nebude musíš ho opět nafouknout na velký tlak aby po asfatlu jel…Takže je v terénu nevyužitelný. Navíc takovýto palšt najede tak 3000 km o defektech nemluvě je to prostě šlupka i když lehčí. O krosových pláštích: nikdy jsem neměl ale kolega necyklista dokáže jet vzdálenost 10 km na starém krosu po rovinách 35 a já mám hodně problém abych mu stíhal. Jak nastane kopec tak mu ujedu. Takže podle mého názoru mu ten kros jede lépe…

      0 0
      • MlokCZ  

        Obecně čím víc nafoukneš tím lépe ti to po asfaltu pojede.

        Už zase? Už tady ten nesmysl dlouho nikdo nenapsal…

        Takže pro zopakování:

        https://www.renehersecycles.com/…e-is-faster/

        Summary: On real roads, even smooth ones, higher pressures don’t roll faster.

        Conclusion: If you want to go fast, you need supple tires. That is all. Pumping them up harder won’t make you faster. On rough surfaces, it actually makes you slower.

        0 0
        • MlokCZ  

          A když už tady máme opakování základů, tak ještě pro jistotu i šířka plášťů:

          https://www.renehersecycles.com/…-are-slower/

          A z toho jedna citace ohledně aerodynamiky, kde je vidět, že pro hobíka nemá vůbec žádný smysl řešit aerodynamiku při výběru šířky pláště:

          We tested our tires on smooth pavement at 29.5 km/h (18.3 mph), and found no speed difference between narrow and wide tires. If you ride much faster, then it’s possible that wider tires have a little more wind resistance, but the difference will be so small that it’ll get lost in all the other factors that influence your bike’s speed. On the other hand, if you ride slower, then the advantage of wider tires will be even greater.

          0 0
          • Růža17  

            Tak asi placebo efekt. Každopádně bych s tím marathon supreme s 1,5 atmosféru po asfaltu jet nechtěl. Na horském 29 v terenu je to samozřejmě i něčem jiném.

            0 0
          • sparrow_cz  

            No, Mloku, odkazovat se na test 20, 23 a 25 mm silničních plášťů je asi trochu mimo, nemyslíš? Tady se bavíme o 29×2.25 pláštích. Řekl bych, že tyhle pláště nafoukáš tak max na 6 barů, než ti uletí z patek. Pochop, že ta křivka poměru tlaku/valivého odporu má zhruba tvar paraboly. Já bych odhadoval, že s max tlakem na zmíněných pláštích ani nedosáhneš toho vrcholu, čili bodu, kdy začne s přibývajícím tlakem VO zase růst. Mmj. na bicyclerollin­gresistance.com má změřených spoustu plášťů na válci to co píšu, jen potvrzuje.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak když ani nevíš, že testy z válce (závislost na tlaku) jsou do reálu zcela nepřenostitelné (mají zcela odlišnou závislost na tlaku), tak to je pak těžké dále něco řešit. Přesně o tom to celé je, že v reálu se to chová úplně jinak.

              Silniční pláště jsem zmínil pouze pro to, že tam je k mání jedno z nejlepších měření (z reálné jízdy).

              Na renehersecycles mají opravdu mnoho měření z reálné jízdy na hodně různých šířkách. Já mám zase mnoho svojich měření na bikových pláštích (věnováno opravdu mnoho hodin měření v reálu).

              Nemám ale už nikoho potřebu o ničem přesvědčovat, takže kdo si myslí, že je to dobré nabušit, tak ať si to klidně nabuší jak chce. Mě je to fuk.

              0 0
              • MlokCZ  

                A jinak ohledně použitelnosti a přenositelnosti do reálu výsledků z bubnu na bicyclerollin­gresistance jsem tu v minulosti v jiném vláknu psal poměrně obsáhlé pojednání. A je to poměrně složité a bez větších znalostí více měření z reálu wattmetrem a srovnání s měřením na bubnu téměř nemožné.

                0 0
            • Esi  

              6 barů to teda nevím, možná při nahození na prasátka bez mejdla, moje ráfky mají maximum 3,5 baru (přetlak)

              0 0
        • ladias  

          Mloku, já si na tebe vždycky vzpomenu když jedu tady takovej svůj oblíbenej okruh (na biku ale je to tak ze 60% po asfaltu), kterej jezdím poměrně často…

          Ale k věci, je tam úsek kde se jede po asfaltu cca 500m z kopce a přechází to v mírné stoupání do horizontu tak 100m a pak dál z kopce. Předchází tomu prudkej výjezd, takže na začátek tohodle úseku přijedu docela vyndanej a pouštim to dolů bez šlapání. Pokud mám čerstvě dofoukáno na nějakých 2,1 baru (na metrák váhy) tak musím začít proti tomu horizontu šlapat znatelně později než když tam mám cca 1,8 –1,9. Jezdím tam celkem často tak to mám opravdu vypozorováno. Bavím se teď opravdu jen o asfaltu (o terénu nemusíme diskutovat). Předloni na ČT cupu jsem jel celou trať s kamarádem co měl identicky obuto jen měl nabušeno na 3bary (já cca 2) a z kopce se vezl a já za ním šlapal (a to jsem byl o nějakých 10–15kg těžší než on a jel za ním v pytli). Můžeš mi to nějak osvětlit, vždycky si vzpomenu na tebe a mám z toho trochu schýzu. Díky

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nésu Mlok. Ale operovat konkrétními bary není úplně korektní. Lepší by bylo asi řešit deformaci pláště/plášťů při jízdě, na což má vliv třeba i posed, minimálně rozložení hmotnosti mezi předním a zadním kolem. K tomu třeba ještě nastavení pružení/tlumení vidlice. V neposlední řadě i aerodynamický odpor těžšího/většího jezdce.

            Jen podle sebe: na 100 kg a rychlou jízdu bych dal ~2,5 bar na 2,25" pláště.

            0 0
          • MlokCZ  

            K měření metodou dojezdu/rychlosti ve sjezdu jsem tu už psal. Tu lze použít pouze za dodržení více podmínek a tak jak to popisuješ je zcela nepoužitelná (rozdíly dle daných pokusů budou ovlivněny násobně více podmínkami než nějakou malou změnu tlaku, takže nezměříš vůbec nic). Pár základních podmínek:

            • sjezd musí být velmi mírný, jinak je to rovnou konečná (v prudkém aerodynamika hraje moc velkou roli a pak i jen nepatrná změna větru a jiných podmínek zcela převáží ty měřené změny s menším rozdílem tlaku)
            • začínat musíš zcela za identických podmínek, tzn. nejlépe ze zastavení
            • nutné zcela identické podmínky výbavy, tzn. kolo ale také i oblečení (stačí si vzít jiné oblečení a hned to výrazně ovlivní výsledek) a samozřejmě dodržet zcela totožný úchop (tzn. např. vždy zcela natažené ruce, protože u pokrčených nedodržíš stejné pokrčení)
            • nutné testovat ve stejný den těsně po sobě (jak se změní trochu vítr, tak je to celé v háji)
            • nutné udělat větší počet opakování (minimálně tak 5, lépe 10) a z nich udělat průměr, protože i těsně po sobě nezaručíš totožné povětrnostní podmínky

            Srovnávat s někým jiným nelze už vůbec. Opět jiné vlivy než tlak budou násobně větší než srovnávaný tlak. S někým jiným se dá jakž takž srovnávat za předpokladů:

            • jezdíš s ním dlouhodobě, ten druhý jezdí pořád to samé (stejné kolo, pláště, posed, oblečení a fouká stejně)
            • ty oproti tomu vyměníš pláště nebo tlak
            • uděláš větší množství opakování kontrolovaného srovnání (tím myslím např. mnoho opakování na tom stejném sjezdu za cíleně dodržování stejných podmínek)

            Stručně řečeno, tak jak to popisuješ nemůžeš zjistit ohledně malého rozdílu tlaků vůbec nic.

            Dále vážíš hodně, takže na pěkný asfalt budeš mít optimální tlak přes 2 bary, zvlášť když to jsou méně objemné 2,1". Optimální tlak takhle přesně od stolu rozhoně nedokážu určit, to ovlivní i dost konkrétní pláště (nejen hmotnost jezdce), ale pod 2 bary to už téměř jistě nebude.

            1,8–1,9 baru na slušný asfalt pro 2,1" bych foukal tak na svojich 73kg.

            0 0
        • Xixao  

          Jsem to radši smazal..

          0 0
    • šlapatko  

      Důležitý je i posed. Řídítka jsou dost vysoko. Kolem 30 km/h začíná být posed velmi důležitý. Ve větru daleko dříve.

      0 0
    • drood  

      Všichni mi tvrdí, že 29er je rychlejší, ať už tu 26 konečně vyhodím. Alfine 8, dynohub, 26er, 30 km/h není zvláštní problém. Průměr na 40 km silnice, lesní cesty, přes Vízmburk, dolů po žluté turistické, průměr včera 22,5 km/h. Už jsem byl i rychlejší, ale na staříka, který jezdí jen do práce snad dobrý…:D. Nemáš prostě jen špatně nastavený obvod kola v compu…? A co tlaky? Píšeš, že ,,měříš" palcem, to je fakt o ničem… ,,Bačkory" prostě na silnici neutlačíš…

      0 0
      • Esi  

        Když on je vždy největší rozdíl v tom kdo a jak jezdí, teď jsem v Podkrkonoší na 40km nastoupáno kolem 1000m průměr tak těch 21–22km/h jel jsem stejný okruh s kamarádem který moc nejezdí, průměr 15km/h on úplně vyřízenej, já v klidu odpočinutej, maximální tep asi 110 a to jsem jel ještě v kopci napřed a nahoře čekal. Tak že posoudit jak moc bude 29 rychlejší můžeš jedině sám, stejný okruh jeden den na 26 druhý den na 29 a i tak ti to bude zkreslovat vítr.

        0 0
        • babkanakole  

          To, že jedeš v kopci napřed znamená v důsledku jen to, ten co se za tebou hrabe z posledních sil (i když pro tebe směšnou rychlostí), si na rozdíl od tebe nahoře neodpočine :)

          Pravda, to odpočívání na kopci je pro netrénovaného taky zrada, protože pak ztuhnou nohy a moc se to nechce znovu rozjet. Jezdit s někým s výrazně jinou výkonností kopce bývá za trest pro oba.

          0 0
          • Esi  

            No neboj já to znám i z druhé strany, mám 100kg, většina parťáků 75kg tak že můžeš hádat jednou na koho se čeká na kopci :-) i když ten výkonnostní rozdíl teda není ani náhodou tak velký jako mezi mnou a tím kamarádem o kterém jsem psal který s náma nejezdí. Dokud je ten kopec do 6% tak v pohodě stačím, každé procento navíc je samozřejmě problém, gravitace je výrazně proti mě :-)

            0 0
    • moreplavec  

      Tak jsem si půjčil track od kamaráda a rovnou zajel rychlejší čas o 7%. Nicméně, jak jsem se domníval a potvrdilo se mi, nejhorší brzdou je moje nadváha. Oněch 40kg navíc brzdí a brzdit nepřestane. Z kopce působí mé tělo jako rozvinutá plachta, do kopce jako koule u nohy :) Takže zkusím hlavně ubrat z toho vaku a uvidíme, co to udělá s časy. Díky za komenty.

      0 0
    • moreplavec  

      Dnes jsem poznal odpověď na svou otázku: ANO.

      Dneska jsem koupil těžce jeté pláště Continental 29×2.2, nafoukal na 2,5baru a bez většího snažení jsem zajel osobáček na své oblíbené trati. Padly skoro všechny usekovė rekordy. Kola zásadně lépe odvalovala a bylo to hlavně znát na rovince a méně vzdorovala ve stoupání, kdy už moje fyzická mlela z posledního. Právě to rozhodlo o cca 10% větší průměrné rychlosti.

      Díky všem za komenty, jak zhubnu, mělo by se to na průměrné rychlosti dále podepsat ještě více.

      0 0
      • adam1  

        Já volím TOP09 :) bo ta šéfka jezdí a navíc v dresu vypadá šik!

        To bude “placebo”:)) mi to dělá po každé jízdě když mám něco nového :)

        0 0
        • moreplavec  

          To beru, jdu si nakoupit levné pláště a budu přezouvat po každé jízdě :)

          Je mi jasné, že placebo efekt v tomto může hrát svou roli, ale vzhledem k bolavému lýtku a stavu po dojezdu jsem lehce optimistický. Moje fyzička nemá moc skryté rezervy :) Uvidíme časem, zatím to vypadá dobře.

          0 0
          • adam1  

            A já myslel že to je předvolební tah :))

            Ať to šlape a přeju posun .

            Jinak uznéj sám ?viz.foto:)

            0 0
            • moreplavec  

              Nevim, z těch dvou nemusím ani jednoho. Možná víc mně dráždí ten Babiš, i když asi jinak než to myslíš Ty :)

              0 0
    • moreplavec  

      Rád bych oživil toto vlákno. Letos jezdím daleko více než kdykoliv předtím a i časy se posunuly úplně jinam. Chytlo mě to a už taky sedím na kole několikrát týdně. Aktuálně mi dosluhují X-King 29"x2.2 a rád bych přešel na něco jezdivějšího. Vzhledem k tomu, že bych rád dal i bezduše, tak uvažuji o CONTINENTAL Race King 29×2.2 ProTection kevlar. Jezdím silnice, polní cesty, cyklostezky, takže by to mělo víc než stačit.

      Nicméně, můj Cube nemá ráfky připravené na bezduše. Takže zvažuji koupit rovnou vypletená kola. Hodně jsem tu toho o kolech četl, hodně jsem hledal na e-shopech a díky částečným informacím zde a pak hlavně nekompletním informacím na e-shopech je opravdu těžké něco dohledat. Když už něco najdu, najdu poměrně nelichotivé reference a nebo opačně, cena kol převyšuje pořizovací cenu kola. Chápu, že nelze mít levná, výborná, kola, ale přesto bych si rád zkrátil cestu k cíli a poprosil o radu zkyšených: jaká kola bych si měl typicky vyhlédnout/poh­lídat, pokud jsou toto moje omezující parametry:

      • musí jít na moje kolo :) https://www.bike-life.cz/…9-2015/d2875
      • vůbec se nebojím bazaru, klidně koupím jetá kola obutá do něčeho rozumného nebo si to pak už obuji
      • musí vydržet váhu 120kg
      • velikost 29"
      • bezduše, resp. vhodné pro bezduše

      No a nakonec to nejdůležitější: opravdu nerad bych dával za komplet více jak 10k (to bych možná raději pořídil silničku), spíše by se mi líbilo něco rozumného, obutého, z bazaru. Ideálně pokud bych obě kola vyřešil do 5k, ale v tom už moc nedoufám.

      0 0
      • az8  

        Osobne som bral Crossmax od Mavicu. Páči sa mi servisovatelnosť a zvuk orechu ID360. Páska nalepená z výroby. Skúseností užívateľov BF hovoria pre inštaláciu originálnych ventilkov. Na predne koleso som dokupoval koncovky TorqueCup. Oproti tvojim súčasným kolesam sa brzdové kotuce pripevňujú 6 skrutkami. Najlepšie mi vyšlo objednať ich z bike24.

        0 0
        • scortis  

          A dělají se crossmaxy na rychloupínák? Aby pak ještě nemusel řešit nějaké koncovky.

          0 0
          • az8  

            Súčastou non-boost sady sú konverzné koncovky na rychloupinák. Niekde sú súčasťou i ventilky (ja som nemal).

            Pre boost rámy s QR v zadu stačí dokúpiť konverzné koncovky na QR a prioadne TorqueCup na predok.

            0 0
            • moreplavec  

              Díky, to je i cenově relativně dostupný. Pokud to dobře chápu, když mám Shimano osazení, tak potřebuji HG ořech. Tedy konkrétní kola jsou:

              https://www.kupkolo.cz/…021_z105225/

              a varianta: Pár – 15×100/12×142mm – HG

              Je to tak? K tomu pak už stačí jen kazeta (stejná jakou mám na kole) a samozřejmě pneu. Pak již budu mít 2 kompletní sady kol na přehazování. Nebo ještě v tom rozpočtu/výčtu chy­bí?

              0 0
              • az8  

                Orech Shimano HG. Neviem či boost alebo non-boost. Ešte budú potreba brzdové kotúče na 6 dier.

                0 0
        • Hadato  

          Za mě je Crossmax na 120 kg naprostý nesmysl. 24 drátů není nic moc ani na mou muší váhu (ca 65kg).

          Osobně bych šel do DT Swiss řady 1900 . Má to spolehlivé náby a kola budou o hodně bytelnější. Kola jsou sice na pevné osy, ale dají se předělat na QR pomocí redukcí. Cena by měla být kolem 10 kKč.

          0 0
          • Hrabex1  

            myslim, ze mavic uvadi 120kg (i s kolem), ale souhlasim s tebou je to ulet. Pri 120 kg bych hledal neco mnohem bytelnejsiho na 32 dratech.

            0 0
    • moreplavec  

      Díky za info. Co tato kola: https://www.bike-forum.cz/…-e-biky-nova máte někdo s tímto typem zkušenost?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.