Corssové kolo za 20tis. kč (po milionté...)

23 nepřečtených
  • Adam1985

    Předem se omlouvám, že zakládám téma, které tu už určitě někdo založil, ale potřeboval bych něco z aktuální nabídky, proto to sem dávám. Hledám kolo – krossové, vel. 19, dutá osa, vzduchová vidlice, klidně V brzdy, aby to nevážilo tunu a cena do 20tis. kč. Co jsem se tak díval, tak se mně zamlouvá např. toto: http://www.bradsky.cz/…-p-7281.html , potom ještě toto: http://www.lt-cyklo.cz/…deore-v.html , ale abych řekl pravdu, tak to MRX je barevně docela cirkus a osazení bych řekl trochu horší než ten Pells. Pokud byste někdo věděl o nějakém zajímavém kole – klidně staré modely, budu rád za ilustraci. Nemyslím skladaná kola, dotyčná trvá na kole z obchodu – e – shop (kvůli době dodání – jedou na dovolenou). Děkuju, Adam.

    0 0
    • oddie  

      Hm, cross za 20tis, vel 19, s dutou osou, vzduchovou vidlicí, nevážící tunu, přesně takový jsem nechal švagrovi poskládat u Scalara, v krámě jsem srovnatelný neviděl ani za víc…

      0 0
    • nitraq  

      No, kros to není, ale stejnej rozměr kol to má:)) Leader Fox Casper, 15 tisíc a má dutou osu, vzduchovou vidlici a celkově to je dobrej kup. Úzký krosový pláště na to dá, i když uznávám, zadání na typ kola to nesplňuje.

      http://jizdni-kola.online-sport.cz/…r-gent-2014/?…

      0 0
      • Adam1985  

        Díky moc, ale to kolo je primárně MTB a to nechce – vím, že je to to samé – jen s větší pláště, ale např. MTB vidlice jí dojde zbytečně mohutná a chce to crossové kolo. Nevyužije totiž např. tu MTB vidlici – jezdí opravdu po stezce do práce a sem tam nedělní výlet.

        tato reakce je i pro scota a jemu taky díky!

        0 0
        • nitraq  

          Přemlouvat tě nebudu, nemám k tomu důvod. Ale ta vidlice se od krosové funkčně vlastně vůbec neliší, ty mívají zdvih 63 nebo 75 mm, tahle má 80, to není rozdíl. Co se týče váhy vidlice a tloušťky nohou, tak to taky bude plus minus remíza.

          0 0
          • petrbrno  

            Ahoj. Hledám něco podobného jako autor vlákna a ten Casper mě vážně nahlodal směrem k HT 29" namísto crossu, ale jako problém vidím tu horskou kliku s max 42 zuby. Jinak se mi to kolo zdá moc fajn, ovšem když si přečtu např. http://www.bike-forum.cz/…te-2014.html tak stejně nevím jestli bych do něj šel :)

            0 0
            • nitraq  

              Rychlost 48 km/h při kadenci 90 ot./min je málo?:)

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jak rychle jezdíš, jak rychle šlapeš?

              Dejme tomu, že jezdím i na MTB 27,5" po silnici průměrkou třeba 27 km/hod a mám tam převodníky 38–24. Ani na pravověrné silničce na delší jízdy nepotřebuji tác nad 50z a to už se bavíme o stokilometrových průměrech nad 30 km/hod.

              Připadá Ti na MTB 29" málo převod 42 × 11 ? Jak často a jak dlouho šlapeš naplno při rychlosti >45 km/hod?

              0 0
              • scota  

                Trekkingové kliky mají většinou 48 zubů na největší pile, ale neviděl bych to jako problém. V nejhorším se to dá za pár stovek vyměnit.

                0 0
                • petrbrno  

                  No možná mám jen negativní zkušenost z 26", kde je to pochopitelně dáno rovněž výrazně menším kolem a naopak pak 29" těch 6 zubů dožene tím, že má oproti 28" trekového už pro změnu větší obvod.. asi bych si měl najít čas to spočítat, protože vlastně hlavní problém je jízda skupiny trekových a MTB 26" (!) kol kdy při ca stejné kadenci ty treková ujíždí což logicky majitele MTB sejří, že musí víc šlapat :) (pravda – pak se jim zas vysměje v prudší polní stoupačce, ale těch bývá furt míň než zbytku cesty)

                  0 0
                  • gerrard  

                    Kdyz ti na stejne kadenci ujizdeji, tak je potreba radit tezsi prevod a mit porad stejnou kadneci a pak pojedes rychlej. Se ti to trochu domotalo ;).

                    0 0
                    • petrbrno  

                      no a to je právě ten problém, když se bavíme o situaci kdy prostě už žádný těžší převod není že :) Ono tady na jižní moravě je to fakt hodně po rovině, tj. zcela běžně se jezdí na nejtěžší převod.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Slušnej oddíl, jinej gang. Pořiď si silničku, standard 53×11 můžeš ještě vylepšit třeba pilou 56z. Rád se na Tebe pak podívám v televizním přenosu z TdF, možná i fandit bych zajel.

                        Jak rychle to po rovinách jezdíte?

                        0 0
                        • petrbrno  

                          Nejde tu o rychlost absolutní – na výletech nepořádáme závody kde jeden druhýmu ujede, ale právě o to, že chceme jet spolu a prostě z pohledu toho co musí mít větší kadenci, pro udržení stejné (nikoli maximální možné) rychlosti, je tento subjektivní pocit větší námahy frustrující. Já vím, že by v konečné etapě měla zvítězit fyzika a ta vynaložená energie by měla být při jinak shodných podmínkách asi stejná bez ohledu na převod, ale auto mi taky žere na 4ku víc jak na 5ku, tak nevím kde je zakopaný pes :) . Každopádně mluvím o zkušenosti z 26" HT, u té 29" to už asi rozdíl nebude.

                          Dalším rozdílem, o kterém se moc nemluví, mezi HT MTB a crossu mi přijdou geometrie rámů, vzdálenost sedlo řídítka je např. u 29" MRX MTB rámu vel. 21" 64 cm, zatímco 21" rám téže provenience cross má 60,2 cm. Tj. celkem chápu zakladatele vlákna, že chce kros a ne MTB obuté nalehko. Nejen pro něj jsem našel ještě tento tip na letošní 3×10 XT/SLX cross za 18 tis.: http://www.velotrade.cz/…rava-zdarma/

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Sám jsi napsal „subjektivní pocit větší námahy“. Spalovací motor má sice jiné principy fungování než sval, ale stejně jako on se nemůže točit libovolně pomalu, nedá se s ním jezdit trvale ‚pod plynem‘, existuje rozsah otáček, ve kterém se chová pružně a podává optimální výkon. A stejně jako u aut jsou i cyklisté dieseláci a benzíňáci. Jenže to, co při šlapání předvádí většina jezdců na kole nemá s cyklistikou, jak ji chápu já, mnoho společného. Trvale jezdí na volnoběžné otáčky, občas jim to tedy zákonitě škytá až chcípne.

                            Nedají se stanovit přesná čísla, ale kadence 60 pro jízdu po rovině je mimo mé chápání, pokud se nejedná o cílený silový trénink.

                            0 0
                            • petrbrno  

                              No a co je na tom špatně se na rozjetém kole sem tam i „zadarmo“ svézt :)

                              Ano přiznám se že patřím/e k těm dieselákům co na rovině raději šlapou pomaleji a pak, jak napsal gerrard, musí 26" s lehčím nejrychleším převodem prostě šlapat víc než ostatní, bez ohledu na to, že se bavíme o zcela průměrné cestovní rychlosti.

                              Ad ty rámy, no to je samozřejmě pravda, ale já chtěl jen poukázat na to, že prostě vezmu li stejnou značku tak jen výměnou pláště nevznikne z 29" obdobné crossové kolo které jinak ta značka taky prodává, že těch odlišností je tam víc. A jelikož nejsem odborník tak jediné co mne napadá je, že výrobce má vyzkoumáno, že podle něj je prostě taková geometrie lepší pro horské a jiná pro více silniční použití – předpokládám že to má asi zejména souvislost s tím, že cross mají kratší (a lehčí) vidlici a víc v tom třeba není, ale stejně mně osobně to zjištění překvapilo. A ve spojení s tím, že např. ten Leader Fox ty svoje geometrie kupodivu nezveřejňuje, by mohl kupující řídící se úvahou zejména finanční stránkou věci a akceptující HT29 jako reálnou alternativu téhož crosse pak být nemile překvapen…

                              Navíc v tomto konkrétním případě je to pikantnější o to, že MTB mají v sudé řadě a crosse v liché… a geometrie ani u jednoho :( a pak babo raď jakou velikost na dálku vzít.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Přijde mi, že vysloveně chrtích rámů na běžném trhu moc není, trochu je pohřbila éra širokých řídítek. Tím se MTB dostaly blíž ke crossům. Resp. u MTB 29" byla dřív geo velkým kompromisem mezi ovladatelností a stabilitou, u crosse byla od začátku podřízena nenáročnosti ovládání a pohodlí. Crosse „holandského typu“ z MTB neuděláš, ale vhodnou volbou geo a komponent jinak skoro všechno. Navíc proč měnit plášť, když i ty MTB jedou přidobré volbě po asfaltu vynikajícně. Že by byla vidlice crosse zásadně lehčí, to není pravda. Navíc bývá hlavně zásadně měkčí a pro těžší jezdce znevýhodněna RU oproti pevné ose. S trochou snahy není těžké mít na MTB stejný posed jako na sportovnějším crossu a to obojí může korespondovat se silničkou – já to tak mám. Jde hlavně o pozici sedla, abych šlapal podobně/stejně, výšce řídítek a úchopu jsem schopen se jaksi do značné míry přizpůsobit. Pravda, znamená to, že na crossu mám představec 130 mm bez podložek a v negativu.

                                Opačně – tedy snažit se udělat z crosse plnohodnotné MTB – je to trochu horší, s více ústupky (prvním a zásadním je vidlice).

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            O tom dalším rozdílu se moc nemluví, protože to je nesmysl.

                            Geometrie není daná typem kola, ale konkrétním modelem. Geometrie bude takovou jakou si kdo vybere. Pokud někdo nechce 21" rám dlouhý 64cm, tak není problém najít MTB rám 21", který bude výrazně kratší (nebo i delší).

                            Např. Radon

                            http://www.bike-discount.de/…43/wg_id-117

                            má ve 21" 61cm.

                            0 0
                      • gerrard  

                        No kdyz se podivas do profilu, tak zjistis, ze o te rovine neco vim :). Krab uz ti to vysvetlil. Ja jen, ze me na 26 tce nikdy nechybel prevod tezsi nez 42×11 a i ten radim jen zcela vyjimecne. Chce to rychlej slapat ;).

                        0 0
                • petrbrno  

                  Jo a ještě k té výměně, ono to zas tak za pár stovek asi nebude: Deore klika za 1814 + bude potřeba novej přesmykač,ve výprodeji za 374 = celkem +2153 + doprava a práce (mínus ev. odprodejová cena původní kliky což tipuju, že bude zlomek)

                  0 0
                  • petrbrno  

                    Beru zpět, on by šel předpokládám vyměnit jen převodník/y + přesmykač, takže to zas tak drahý opravdu asi nebude.

                    0 0
    • scota  

      https://www.mall.cz/…ite-11400-29?…

      Myslím, že ještě před 2–3 dny tam byly i další velikosti. Tak to doporučuji sledovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.