coloodpružený trial/allmountain cca 70k Kč

54 nepřečtených
  • Destro

    Ahoj,

    hledám už delší dobu bajk na kterém bych si užil jak sjezdy v lese kořeny/ kameny / sem tam nějaký lehčí dropy ,

    tak Ty kopce někdo musí vyšlapat, tak abych na tom neumřel někde v půlce kopce.. zaujali mě zatím tři kola,

    zajímal by mě Váš konstruktivní názor, koukal jsem že se hodně ptáte na výšku a váhu, jsem malá koule 165cm /92kg

    jinak kola co se mi zatím celkem líbí, i z pozice recenzí od majitelů, (nesvezl jsem se zatím na žádném z nich)

    https://www.urban-sport.cz/…mp-29--2021/

    https://www.kolasvorada.cz/…lack-2021-s3

    https://www.rosebikes.com/…er-2-2696897?…

    děkuji za každou radu..

    0 0
    • vaclaw  

      Mě se vcelku jednoznačně líbí ten Rose, výbavou mi přijde jinde. Za sebe ještě mužů doporučit Orbea Occam H30. Sice je třeba hned vyměnit brzdy, ale zase se dá sehnat levněji než ostatní a jezdí moc pěkně.

      3 2
    • MTBIKER doporučuje

    • Tomcuska  

      Ještě koukni třeba na tohle https://www.skiandbike.cz/…acite--gray/

      0 0
    • Georrge  

      Nejlépe vybavený je ten Rose, přijde mi i nejhezčí. Nad 27,5" jsi neuvažoval? Pro 165cm bude 29" 140mm full solidní tank, sice to pojede ale s 27,5" si podle mě užiješ více srandy.

      0 0
    • Bumblebeee  

      Co Neuron v hlíně? V Sku je skladem

      https://www.canyon.com/…-7/3158.html

      0 0
    • Destro  

      Kluci

      děkuju, koukám na Ty vaše kola co jste mi poslali, spíš je problém dost s velikostí,

      popravdě zatím i s velikostí je na tom úplně nejlíp ten Rose,

      a uvažoval jsem o 27,5, ale v okolí co tu mám, spíš to vidím na ten tank..

      3 0
      • Lochy13  

        Hele pri tyhle vejsce bych tu 29tku rozmyslel jeste. Zvlast pokud to technicky moc neovladas (to tipuju dle dotazu).

        0 0
      • novas752  

        Taky bych byl pro 27,5". 29" je na fullu s vyšším zdvihem dobré pro závodní použití. Jakmile se na tom chceš spíš bavit než závodit tak je lepší 27,5" i při normální výšce postavy. Se 165cm podle mě neni o čem.

        1 2
        • Destro  

          kdyby to byl nějaký větší problém asi by to výrobci nedávali vůbec do prodeje, i na nižších verzích bajků, jinak přecházím z 26" ,a většinou co jsem se ptal, tak prý jsou moje obavy zbytečné.. na pár kolech 29" jsem se svezl,

          (všechno tedy hardtaily) ale přišlo mi to úplně v pohodě.. proto vybírám z 29"

          5 0
          • novas752  

            Výrobci daj do prodeje cokoliv co má potenciál se prodávat. ;-) Viz například fatbiky, x let zpět to bylo mohutně tlačené pomalu i na dojíždění do práce po cyklostezce.

            Doporučuju si vyzkoušet nějaký celoodpružený trailbike/allmou­ntain ve 29" a ve 27,5".

            2 0
            • jeniiiik  

              Na běžné použití, právě když se nutně nepotřebuješ bavit , nemáš tak dobrou techniku, nepotřebuješ pohopsavat na každé bouli a na každém kořenu a v klopence nepotřebuješ být o 0.0001 vteřiny rychlejší, je právě daleko lepší ta 29".

              1 1
              • novas752  

                Jestli se na trailovém kole nepotřebuješ bavit tak ale vůbec nepotřebuješ trailový kolo, to můžeš vklidu šlapat do zblbnutí na něčem lehčim.

                6 0
          • Lochy13  

            Zeptam se teda obracene, proc 29? Co si myslis, ze ti to prinese?

            Podle toho co pises: celkem z kopce, skoky, dropy hledas zabavu, tam bude 27.5 pri tve vysce urcite lepsi (u stejneho typu kola).

            0 0
    • theedge  

      Jestli meris 165 tak bych se podival na novy Canyon Spectral 27,5

      0 0
    • Destro  

      Koukal jsem na Canyon, a asi bude opravdu nejlepší si to zkusit a projet,

      jinak co jsem tak četl, tak 27,5" je spíš na ovladání a hravost v zatáčkách na trailech,

      kdežto u 29" je překonání překážek snadnější a nepotřebuji k tomu až takovou precizní techniku,

      bývá stabilnější v nerovném terénu, větší stopa (plocha kterou se plášť dotýká země),

      a zatím se spíš díky tomu přikláním k 29"

      popravdě jsem raději víc řešil velikost rámu než velikost kol…

      2 0
      • novas752  

        Bude no, bez toho čteš jen názory ostatních, nejlepší je udělat si vlastní zkušenost. Zkus si někde jakýkoliv trailový kola ve 29" a 27,5" ať si ten rozdíl vyzkoušíš.

        0 0
    • Destro  

      Tak to zkusím ještě jinak, zvednul jsem badget a vybral jsem si kolo od Canyonu,

      https://www.canyon.com/…torque-27.5/

      tak jestli to dobře chápu, je tedy pro mojí velikost postavy, jestli se to tak dá nazvat, nejvhodnější velikost rámu ´´S´´ …

      druhá taková otázka zní, jestli by se i v Této velikosti nechalo pak předělat na Mullet… jestli to neovlivnilo zatížení rámu.. nevím jestli jsem to napsal úplně dobře.. ale vzhledem k tomu že u velikosti M jsou schopný ten Mullet udělat (jen asi) změnou zdvihu a předního kola, jestli by šlo udělat něco podobného na Té moji velikosti rámu S… protože jsem někde viděl/četl, že je možné na tento model Torque, dát čistokrevný sjezďácký přední tlumič.. (dvoukorunku), jen nevím jestli by to šlo na tenhle typ (27,5) a velikost rámu S, proto mě to zajímá.. a jesti mi to je někdo schopen polopaticky vysvětlit, byl bych vděčný…

      Jinak kolo jsem už objednal… :-))

      0 0
    • Destro  

      Ahoj, chci se zeptat, křupe mi v hlavovém složení, a nevím jak tomu předejít… nebo nemáte s tím někdo zkušenost? Fakt mě to prudí.. kolo za 100K a nějak mi to radost zatím nedělá..

      0 0
      • Pepe72  

        Aby to nebyl krk.

        0 0
      • mirorek2  

        rozebrat, prohlédnout lupou hlavu, vyměnit ložiska, promazat a hlavně zkusit jestli nekřupe vidla

        1 0
      • novas752  

        Nevim co máš přesně za kolo, pokud tam jsou misky nalisované tak je i vylisovat a nalisovat znovu očištěné.

        Taky to může být z vidlice (velmi často to tak je), při zatáčení to může dělat i vedení hadic/bowdenů, náboj, kliky, představec, zadní stavba…

        1 0
        • Destro  

          Prosím Tě je to Canyon Torque.. a nalisované tam misky nejsou.. vedení bowdenů, zlobila mě sedlovka, ale to jsem pořešil takže bowdeny nebouchají, představec, to nedělá, za ten jsem bral… náboj, a kliky to je k zamyšlení, ale to by dělalo spíš při šlapání než při zatáčení rodlama.. ta vidlice… podruhé nebo potřetí zmiňovaná, rozeberu to a kouknu na to… pořádně… protože fakt se mi nechce po každý jízdě čistit hlavový..

          0 0
          • Georrge  

            Hlávko sedí dobře? Točí se plynule? Zatěsněné jak má být, nedostává se tam bordel? Dobře stáhnuté ježkem a zároveň nepřetažené?

            0 0
            • Destro  

              tak to je dobrá otázka, takhle, vůle tam není, ježek řekl bych sedí v pohodě… každý na to utažení (přetažení ježka) píše, s citem.. tak utahuju na 3nm … vyčistil jsem to namazal a zas to přestalo vrzat… spíš je otázka kolik tý vazelíny tam mám na ty ložiska dát.

              Uvidím zítra to zas půjdu projet, tak snad už to bude v pohodě, jinak to budu muset hodit do servisu, aby se na to kouknul někdo zkušenější…a dal to trochu líp dohromady.. každopádně by mě to zajímalo čím to je, a kudy by se tam ten bordel dostal, když je to celkem utěsněný..

              0 0
              • mirorek2  

                ty 3nm jsi vzal kde?

                0 0
                • Destro  

                  představec na 6nm, tak jsem z toho dal půlku, nikde jsem nenašel na kolik to mám utáhnout.. všechno co jsem četl nebo viděl, bylo doslova řečeno s citem… ale kolik je ten cit.. to už nikdo nikde nenapsal… myslíš že je to moc?

                  0 0
          • novas752  

            No z vidlice je myšleno klasické vrzání lisovaných spojů korunky a krku resp. vnitřních nohou.

            Jestli se nemýlim tak je to u Fox 38 poměrně časté.

            0 0
            • Destro  

              Prosím Tě, já mám tu nižší verzi Torque s RockShox ZEB… a když jsem to měl rozebraný, tak tam není nic lisovaného (nebo jsem si alespoň ničeho nevšiml), a vnitřních nohou teď to čtu.. tak ten jsem ještě rozebraný neměl, ale podle mě to vrže okolo ložisek.. protože jsem to vytřel, namazal, a zas to přesalo.. spíš je otázka na kolik utáhnout ježka… aby tam nebyla vůle, ale jak tu už někdo psal, aby to zas nebylo přetažený.. do toho moc nevidím…

              0 0
              • Pepe72  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • novas752  

                To asi těžko rozebereš když je to lisované žejo. :-) To se vylisovává hydraulickym lisem a dělají to tak 3 servisy v republice možná. Oficiálně se to podle výrobců vidlic dělat nesmí a celé CSU se musí vyměnit.

                Každopádně neslyšel jsem že by se to stávalo u Zebu a projevuje se to lupánim hlavně při brzdění a když to dostane ostrej kopanec.

                0 0
                • Pepe72  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  1 0
                • Destro  

                  to je super vědět, ale stačilo to jen vyčistit, a je loupání pryč,

                  právě že se mi to stávalo jen když točím řídítkama (z leva do prava), takže po vyčištění, a namazání ložisek to křupání přestalo, spíš by mě zajímalo kudy se tam ten bordýlek dostává, abych to nemusel po každém ježdění znova čistit.. je to divný celkem..

                  0 0
                  • novas752  

                    Hmm tak asi hlávko no. Na hlávkách šetří téměř všechny značky. Já co jsem dal do Jeffsy CaneCreek 40 místo OEM Acros tak mám klid.

                    0 0
        • Pepe72  

          Ty mu chceš pomoct a on furt nos nahoře.

          0 0
          • esmo  

            Bacha nebo tě smaže :D

            0 0
          • Destro  

            Hele Pepe už jsem Ti psal, mě sem nepiš, nejsem na Tebe zvědavý, a jestli jsi i ročník 72, tak se jdi prosím Tě léčit, starej chlap a má potřebu se tu chovat jak idiot… to nepochopím…

            0 0
    • Destro  

      hele měl jsem to už 2× rozebraný, vyčistil, namazal, a přestalo to, ale dělat to po každým vyjetí se mi opravdu nechce, .. jinak vidle to není, protože to dělá čistě když zatáčíš.. a jak jsem napsal, už mě to přestalo po vyčistění…je to nějaký divný

      0 0
      • Pepe72  

        Nebuď namyšlený. Příště to napiš celé hned.

        0 1
        • Destro  

          a Ty mi tu nepiš, a jdi si psát někam jinam když nechceš pomoct.. děkuju

          0 2
          • Pepe72  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Pepe72  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • LifeIsRide  

      Zkusil bych ještě shodit představec, pořádně ho očistit (i krk vidlice) a na straně řídítek máznout dosedací plochy představce…

      Btw. jak se na tom Torque jezdí, dá se vyšlapat i nějaký ten kopec? :)

      0 0
      • Destro  

        jak mi píšeš budu to muset celé rozebrat, vyčistit, a dát zas dohromady,

        Jinak k Tvé otázce, Torque je super kolo, až na tyhle maličkosti co teď řeším, zatím jezdím jen lesy kolem, takže všechno si musím vyšlápnout, a vyjede to nesmysli, stále musíš počítat s tím že když vedle Tebe někdo pojede na hardtailu, tak na běžných cestách (nebo silnicích) bude rychlejší než Ty, po rovině i do kopce, a valivý odpor je prostě znát, ale jak se kopec přehoupne, a jedeš dolů, tak už Tě předjede, jen někdo kdo má menší pud sebezáchovy než Ty…

        Vlítnul jsem ve sjezdu i párkrát do solidních kolejí po traktoru který byli napříč, a to kolo vydrží nesmysl, prostě jsem ani nešel na doraz tlumičů, (samo jezdecká chyba, nevěděl jsem jak ta cesta vypadá) a furt jsi to mohl řídit. Cítil jsem se bezpečně ve všem co jsem zatím sjížděl.. brzdy co Tě ubrzdí, tlumiče co Ti dovolí přejet všechno možný.

        Za mě?

        Pokud chceš pořádnej zábavnej tank na sjezd.. tak je to perfektní kolo, a nechá se s ním i skoro všechno vyšlápnout (tam je limit spíš v mých nohách než v kole), prostě jsou gumy široký tak musíš počítat s tím že to půjde hůř, ale jinak… je to fakt bomba… nehoupe se při jízdě v sedle, což je super…a dolů jak jsem psal…u mě maximální spokojenost.. neměnil bych

        1 1
        • Destro  

          Ahoj,

          tak více jak po roce přidám pár postřehů,

          za rok jsem najezdil přes cca 4 000 km, v různých terénech, ale protože roční údržba volala, tak jsem dal kolo do Kolofixu na Zličíně, když opomenu že kolo bylo v servisu delší dobu, protože komunikace nebyla teda úplně ideální. Ale dobře měli toho trochu víc, nechá se to pochopit. A to že nedokázali zjistit že je prasklý rám, a když opomenu že momentový klíč zřejmě v servisu nevedou, a i přes upozornění nedokážou najít co s rámem je, tak asi né všude jsou odborníci, a vem to čert, řekl jsem si, třeba se zrovna ten člověk zaučoval, nemá takové zkušenosti atd. tak jsem to až tak neřešil.

          No a pak když si s Canyonem (v české kotlině) konečně napíšeme, připouštím že dlouho trvalo než jsem se ozval já (měl jsem ale k tomu samozřejmě důvod, protože mě nějaký člověk (záměrně nepíšu řidič) srazil dodávkou, když jsem jel z práce domů na kole), tak po dohodě vzali kolo na výměnu rámu, což šlo relativně rychle, a hlavně mi bylo řečeno že tam je opravdu nějaká vada od výroby a nejsem první komu se to stalo.

          Dobře v pohodě nic se neděje přeci kolo za 110K kč musí něco vydržet by si jeden myslel, no zatím tedy nic moc nevydrželo, po roce ježdění výměna středových ložisek a u takto drahého kola mě to docela překvapilo.

          Na silničce jsem teď měnil taky středové ložisko, ale to kolo jezdilo s originálem 14 let.

          No a proč to celé píšu? Protože z Canyonu mi dnes dali vědět, že při dotahování mechanikovi sjel momentový klíč a kolo odřel, takže se omlouvá, sice se to bude řešit, to je musím pochválit. Ale vlastně za co? Když mi kolo dorazilo nové, měl jsem naříznutou zadní pneumatiku z boku, řešili to semnou, samozřejmě jsem nad tím mávnul rukou, říkal jsem si, hele snaha je, tak se to někomu nepovedlo, ten co to stavěl..bla bla bla a furt jsem je omlouval, tak se na to vybodnu, no ale koukám že je toho čím dál víc, a prostě ať se na mě nikdo nezlobí, ale já už bych kolo od Canyonu nikdy nekoupil, za Ty problémy, co mi to kolo přineslo, a jak je vidět ještě asi přinese, nikomu to nepřeju, a snad máte lepší zkušenosti..

          Prodají Vám kolo s prořízlým a poškozeným pláštěm, špatným rámem a dost s pochybnou kvalitou ostatních komponentů. Kdybych nenajezdil přes 4 tisíce kilometrů, tak by se tato věc, ohledně rámu ani hned nevynořila. A musel bych to řešit později samozřejmě nejlépe po záruce? A pak Vám ho ještě při opravování poškodí? Opravdu si někdo myslí že horská kola Canyon za to stojí? Já už bych určitě do této značky nešel, protože zkušenost je fakt tragická.

          Leč jízda na kole je parádní, ovšem za neustálé problémy mi to nestojí, zajímalo by mě komu ano za takové peníze.

          0 0
          • Gwaihir  

            Všem ostatním to za to stojí, protože ses obětoval a všechny průsery na letošek si vyžral ty. ;-)

            2 0
          • Tofifee  

            Čau, můžu prosím vědět jestli se jedná o hliník nebo karbon? Taky by mě zajímalo kde ti to prasklo, jezdím karbonovej mullet, tak ať vím na co se připravit. Jinak kolofix je tragickej. Kolo jsem tam měl jednou a takovej servis si dovedu udělat sám, na klepajícím DHX2 vyměnili akorát těsnění kolem točítek, tlumič klepe dál. Tentokrát jsem zvolil servis specializující se na odpružení, tak uvidim.

            0 0
            • Destro  

              Ahoj, prosím Tě mám karbon, vlastně je to Torque 27.5 cf 7 , rám prasknul u vložky středového složení, tam kam dáš ložiska, mají tam prostě vložku v rámu aby jsi tam mohl dát ložiska dovnitř, a samozřejmě že ta vložka rozje..la ten rám zevnitř, projevovalo se to jako když jsem na hardtailu oddělal ložiska (po asi 6 letech), nakonec na to pak stačilo lehce zabrat rukou a cítil jsi vůli, no a když jsi šlapal, bylo to samozřejmě ještě patrnější.. za mě docela zklamání, a podle toho co mi řekli přímo v Canyonu do telefonu, že ty rámy mají nějakou výrobní vadu a že nejsem první komu se to stalo.. (těžko říct co je pravda, každej toho nakecá..) snad budeš mít trochu víc štěstí …

              1 0
              • Tofifee  

                Ok díky za info, letos to bude na něm třetí sezóna a zatim všechno v pohodě, tak uvidíme, na rám je záruka 5 let.

                0 0
          • Tofifee  

            A vyřešil jsi problém s křupajícím hlávkem? Problém je v tom, že je od Acrosu, hroznej šmejd za mě. Od té doby, co jsem dal dolů Cane Creek Forty a nahoru Ritchey (protože snad nikdo jinej takovej rozměr nedělá), tak je klid a zatím jsem to nemusel rozebírat. A to ho mám od minulé sezóny, včetně ježdění v zimě a mytí wapkou i hadicí.

            0 0
            • Destro  

              ano vyřešil, ale musel jsem ho vícekrát rozebrat, vyčistit a když jsem koukal do hlávka (zespodu) , tak tam bylo patrné že se ten karbon trochu jako odlamoval, až si to časem prostě nějakým záhadným způsobem sedlo. A to hlávko mě pak přestalo křupat. Každopádně mi bylo řečeno že tam dřív dávali dovnitř ocelový misky, ale že se to neosvědčilo a dávají tam nějaký plastový v tuhle chvíli… jinak wapkou jsem to nikdy nebral, vždycky jen kýbl, košťátko a hadr..

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.