• vladacr

    Léta spokojeně jezdím na crossu, ale na stará kolena se mi zachtělo horáče. Když jsem totiž před kolo připřáhl našeho 30 kilového pesana, ukázalo se, že cross zde není nejlepší volbou. Nějakou dobu se rozhlížím po nějakém stroji, ktery by vydržel jízdy po lesních a polních cestách, cestičkách a stezkách a z kopce ubrzdil nadcenta s upalujícím psem vpředu.

    Zvažoval jsem Cube Acid z bike-discount.de, ale nakonec jsem oslovil zdejšího stavitele kol s žádostí o návrh stavby do max 25000. Mám 183 cm, v současné době 102 kg, na crossu mám převody 3×9. Požadavky na stavbu byly:

    • Předpokládaný terén spíše lehčí až středně obtížný. Polní cesty, louky, lesní cesty. Bahno, brody. Nebude to kolo do města nebo na jízdy do práce. Na to si nechám krossku.
    • Za rám nebo představec často uvázané vodítko s 30 kilovým psem na druhém konci.
    • Posed bych preferoval spíše pohodlnější než sportovní, potřebuji psa před sebou sledovat a řídit.
    • Sedlo spíše měkčí. Sedavé zaměstnání, znáte to…
    • Spolehlivé brzdy, jisté řazení.
    • Cena ideálně kolem 20000, max do 25000.

    Mám níže uvedenou nabídku, s níž jsem celkem spokojen, pod maximální hranici se v pohodě vejde, ale začíná hlodat červíček, jestli bych za zbývající peníze měl nechat dát lepší vidli (Suntour Axon RL-R) nebo něco jiného. Co myslíte? Vzhledem ke své váze nehlídám nějaký ten gram nebo deko na výbavě.

    • rám MRX Elite X7 19,5"
    • vidlice Suntour Raidon RL-R air pevná osa 15mm
    • hl. složení MRX cartridge + podložky
    • kliky Shimano Deore M615 24/38, osa integrovaná HT II
    • řazení Shimano SLX 2×10
    • přesmykač Shimano Deore M610
    • měnič Shimano XT M786 Shadow+
    • kazeta 11 – 36 SunRace MS
    • řetěz SunRace 10sp. stříbrný + spojka
    • kola Remerx Hurry (prům. ložiska) přední na osu 15mm
    • pláště Schwalbe Rapid Rob 29×2,1"+
    • duše Rubena light
    • brzdy Shimano Deore M615, kotouče RT66 180/160mm
    • představec Force
    • řidítka Force Basic zvedlá 74cm
    • gripy T-One
    • sedlovka Force
    • sedlo Endzone VL-6358 nebo 6317
    • objímka pod sedlo
    0 0
    • palo7  

      jestli je to kolem 20.000 tak je to výborná cena.

      Jinak mně překvapuje že ty široké Hurry jsou psány jen do 110kg, což pokud budeš s výbavou je na hraně. Tak jestli spíš nepořešit jiné kola? O nějakých 1500,– dráž než Raidon jsem měl vidlici Rockshox silver solo air RL, prý je lepší než Raidon, lehčí byla určitě (po zaříznutí cca 1850g).

      Jestli to není tajné a staviteli to nevadí, tak klidně pro další případné zájemce o stavbu ho jmenuj. Mně to tedy přijde jako pěkná nabídka.

      0 0
    • novas752  

      Teda přivázat psa ke kolu, na to bych koule neměl. :)

      Kotouče bych tam dal radši 180/180 (klidně i 200/180, ale to už by se asi vidlici nelíbilo.

      Vidle klidně lepší no. Epixon, Axon nebo Recona Gold… Záleží co se vleze do rozpočtu.

      0 0
      •  

        ale ten pes se zase na těch velkejch kotoučů bude líp krájet až se tam namotá

        0 0
    • ALLforBIKE  

      Asi bych sjednotil pohon třeba do DEORE – moc nevidím smysl v tom, že je hazka XT, řazení SLX a smyk DEORE. Nějaké koruny tím ušetříš a vyměnil bych vidli za Axona. Otázka je kolik vlastně ta tvá sestava stojí, aby se tam ten Axon vešel.

      0 0
      • scalar  

        Axon se do 25 vejde. Hazka XT se dá teď výhodně koupit, stojí asi o 150,– Kč víc než Deore, lepší uložení kladek a nižší hmotnost za to rozhodně stojí. Řazení SLX zase není o moc dražší než Deore a u i-spec. má navíc nastavení vzdálenosti páček. Ideální by bylo XT, ale zo už se nevejde, tam je větší cenový skok…

        0 0
        • ALLforBIKE  

          Souhlas, ale to kouzlo opravdu hezkého řazení díky absenci XT páček tam bude chybět, a byť by tam byla úspora dejme tomu cca 400Kč tak o to má pořád levnější ten Axon. Na druhou stranu když se vejde do svého max limitu i se stávajícím setupem, tak proč ne.

          0 0
          • scalar  

            Ne ne, jen do něj, takové vlákno se musí potrestat, ať se prohne :-) Takže minimálně Axon, XT řazení, co takhle ještě plášte v kevlaru, SLX nebo XT brzdy, XT kazeta, lehčí kola tak za desítku… Přece vždycky je co vylepšovat :-)

            0 0
    • vladacr  

      S tou vidlí si právě nejsem jistý, jestli ten rozdíl poznám. Do teď jsem jezdil jen na pevné.

      0 0
      • TeryPV  

        Za mě, pokud jsi jezdil na pevné a budeš jezdit lehčí terén jak jsi psal, šel bych do pevné karbonové. Ušetří to hmotnost, ale především Ti odpadne starost servisu. Já jsem si v tomhle nechal poradit a nelituji. Na HT bych už za odpruženou neměnil. Je ale pravda, že na blbnutí, traily atd mám fulla, takže tak :) Je to jen můj názor podložený osobní zkušeností.

        0 0
    • mr.antik  

      Já nevim mě to přijde vyvážený… Možná lepší kola a kopkpit ne z těch těžkých Basic Force.

      Nebo vyměnit rám za RB pro dobrý pocit, ale co si pamatuji dřív tak 29 měl divnou geo.

      0 0
      • vladacr  

        Moc se neorientuju. Kokpit, to jsou řídítka, představec a sedlovka? A co je RB? Díky.

        0 0
          • vladacr  

            Koukal jsem, pěkná klasická trubková konstrukce. Líbí se mi.

            0 0
            • palo7  

              tak pokud by jsi uvažoval nad 27,5, tak je výprodej a ta cena rámu je pak dost zajímavá (hlavně když si můžeš vybírat barvu, nápisy apod.). Jen tě díky tomu někteří stavitelé odmítnou, protože nebudou mít vývar na rámu

              0 0
        • Erknold  

          Ale to nemusíš řešit, jelikož by to podstatně zvedlo cenu kola, pokud tedy RB nezačalo prodávat stavitelům rámy za velkoobchodní ceny :)

          0 0
    • Čipera  

      vypadá to celkem v pohodě možná bych přidal na brzdách až pes zabere aby byl jak zastavit.

      0 0
      • TeryPV  

        Osobně se 110 – 115 kg s výbavou nevidím v M615 jediný problém. Mě brzdí víc než dost. Jedním prstem kolo zastavím skoro na fleku :) Já bych to nechal tak jak to je, jen zvážil vidlici.

        0 0
        • vladacr  

          Díky za všechny reakce. nevím, jestli by se karbonová vidle dostala do rozpočtu. Ceny jsem neštudoval.

          0 0
          • honza1982  

            4–5 tisíc za karbon pevnou od Force, alespoň tomu tam bylo před pár měsíci. S pevnou osou samozřejmě dražší.

            0 0
          • scalar  

            Já bych v tomto případě karbonovu nedporučil. V tahu za psem si člověk asi nemůže vždycky volit ideální stopu, tak vymete kde co. A když je pes uchycený za horní rámovku nebo předstvec, tak asi není možné lehce nadhodit přední kolo v případě potřeby.

            0 0
    • vladacr  

      Nadhodit přední kolo při té rychlosti skutečně prakticky nejde, alespoň jsem se to za ten rok, co s ním jezdím na treku nenaučil. A že jsem to párkrát potřeboval :-(.

      Otázka tedy asi zní: Utratit zhruba 2K za:

      1. Axon
      2. Lepší kola
      3. SLX brzdy
      4. Něco jiného
      5. Nechat, jak to je
      0 0
      • Erknold  

        Nevím, zda bych poznal rozdíl, ale už z principu bych si vzal Axona, abych štval kámoše :) Zbytek se mi líbí i podle toho, co tu lidi o těch komponentech píšou.

        0 0
      • t29  

        Chceš toho Axona jen kvůli váze? Pokud se budeš o tu vidli přetahovat se psem a přední brzdou, tak radši šetři gramy jinde.

        Scalar zmínil kevlarové pláště – pro Remerx ráfky by se to mohlo hodit, viz zde :)

        0 0
        • vladacr  

          Dobrá poznámka, ale o gramy mi nejde a se psem nebudu jezdit vždycky, cca tak 1/3 jízd počítám, že bude se psem. Z těch „psích“ jízd bude tak 1/3 v plném zátahu – spíše kratší vzdálenosti, 1/3 poměr výkonu pes:já asi 40:60 a z 1/3 pes poběží víceméně na nenapnuté šňůře. Tolik teorie, uvidíme, jak to bude v praxi :-).

          Je rozdíl mexi Axonem a Raidonem skutečně hlavně/jenom v tom necelém půl kile váhy?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.