• Kaco

    Ahoj,

    zajímal by mě váš názor na situaci, do které jsem se dostal.

    Mám starší silničku, ve které mi nějak praskalo, když jsem šlapal. Nechtělo se mi v tom dlouho vrtat a hledat příčinu, tak jsem kolo dal do místního servisu, ať se o něj postarají. Dal jsem ho tam s tím, že se ozývá nějaké lupání, nejspíše ze středu. A že pokud se jim to podaří spravit, ať mi tam dají i nové hlavové složení, staré že je prorezlé. Pokud ne tak ať nic nedělaj, ptž takové kolo, které dělá rachot, je mi k ničemu.

    Po cca týdnu jsem se stavil do prodejny. Pán, který to kolo spravoval mi řekl, že to stačilo promazat. Taky říkal, že jsem měl hodně rezavý střed, že se mu z toho vypadla hrst rzi (je to magnesiový rám, pry jsou nachylne ke korozi). Taky říkal, že je celé kolo v dost špatném stavu… Nakonec jsme se dohodli, že mi udělá kompletní servis – dal mi nový řetěz, nové brzdové špalíky, promazal hlavko, promazal náboje, vycentroval a dotáhl výplety, dal nové bowdeny a lanka, novou omotávku. I s prací mě to vše stálo skoro 3 tisíce. Byl jsem rád, že je kolo na dlouho zas v dobrém stavu a nemusím se v něm dlouho babrat, takže jsme byl spokojen.

    Kolo jsem naložil, dovezl domů a zkusil ho projet. Lupání bylo ale pořád stejné. Měl jsem v kole 3 tisíce, ale bylo pořád k ničemu. Lehce naštvaný jsem ho tedy znova zavezl do prodejny, ať to daj dokupy. Technik říkal, že to tedy ještě jednou prohlídne, a kdyžtak koupí nový střed, kdyby to bylo tím. Tentokrát že mi práci nebude účtovat.

    Kolo jsem vyzvedl po dvou týdnech s novým středem za 800 kč. Už jsem do něj tedy investoval 3800 celkem. Dovezl ho domů a zjistil jsme, že lupání je pořád stejné.

    Zkoušel jsem ještě jednou sám najít příčinu. A po různých pokusech a krouceních rámu jsem zjisti, že praská přímo v rámu. Je už hodně starý a měkký. Tudíž věc, která asi nepůjde spravit.

    Co teď?

    Kolo je servisováno za 3800 a je mi k ničemu. Do servisu jsem to dával s tím, že chci odtranit praskání, a že pokud to nepůjde, ať nic jiného nedělaj.

    Pán, který to servisoval, je velmi seriozní a vstřícný. Je to bývalý skvělý závodník, lidi si ho tady hodně pochvalujou. Vím, že na tom kole odvedl kupu práce, a rozhodně mi nechtěl způsobit škodu. Zároveň mám s prodejnou dobré zkušenosti.

    Ale nevím, jak z toho rozumně ven. Jasně jsem říkal, že pokud to lupání nepůjde spravit, ať s tím nic nedělaj. Takhle jsem přišel skoro o 4 tisíce, ptž takové kolo je mi s prominutím naho*no.

    Samozřejmě se nabízí řešení koupit nový rám a komponenty postupně obnovovat. Ale to kolo už je celkově ve špatném stavu, chtěl jsem ho ještě tak na 1–2 sezony a pak si koupit komplet nové. Dokupovat ho postupně by se mi hodně nevyplatilo, takže to nechci.

    Mám chtít všechny peníze za opravu zpátky?

    Co si o tom myslíte? Co byste dělali na mém místě?

    0 0
    • kali222  

      chtit komplet penize za opravu zpatky… to si nejak nedokazu predstavit. to chtelo pri prvnim prebirani hned ozkouset a rici, ze lupani je furt stejny. na druhou stranu, jestli je to fakt ram, tak ten servisak za ty 3 tacy proste vymenil, co bylo dojety. vidim problem v tom „jestli bude lupani pokracovat, nic nedelejte“, ale bez odstraneni tech dojetejch veci, tezko mohl tusit, co to lupani konkretne zpusobuje(kdyz by treba ty zaplety tomuhle primo nahravaly). za me jsou dve reseni. cihat na ram a nebo jezdit se sluchatky. + pozvolat servisovat sam.

      0 0
      • Kaco  

        ne to lupání bylo jednoznačně z oblasti středu, tzn určitě to nebyly výplety, náboje, omotávka,hlavko, řetěz, brzdové špalíky, … měl jsem z toho obavy, že to bude něco fatálního, proto jsem jim důrazně řekl, že pokud to spravit nepůjde, tak na nic nesahat.

        Bral bych, pokud by jen koupili nový střed, rozebrali by to atd… a ukázalo se, že to je rám. To bychom se dostali max na 1200 i s prací a neřekel bych půl slova.

        Jinak pri prvnim prebrani – kolo jsem vyzvedl a za hodinu tam volal, že se nic nezměnilo. Za pár dní jsem ho tam se stejnými slovy dopravil osobně. Já u nich vidím dost fatální chybu, že střed zkusili opravit a pak kolo ani neprojeli. Kdyby to udělali, nezačli by na tom dělat další věci… a to jsme jim důrazně říkal, že pokud to nepude, na nic nesahat, ptž kolo je pak na vyhození. Jinak je to teda sestava na ultegře, ale má to asi 10 let, všechno už je na tom v dost špatném stavu.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Ono se ti třeba zdá, že to jde od středu, ale po rámu se to nese a může to bejt ve finále cokoliv. Když je pán velmi seriozní a vstřícný, tak se s ním zkus domluvit, ne? Přece jen jsi s novejma dílama nenajel nic, tak by si to možná vzal i zpátky, kdo ví. Tady ti sotva někdo poradí, aby jsi na něj šel se železnou tyčí a chtěl prachy zpět.

          0 0
          • Kaco  

            to bych samozřejmě sám nechtěl… zkusím se s ním domluvit, jen se tam dostanu bohužel až za týden (při nejlepší), tak jsem byl zvědavý, jeslti někdo nemá nápad jak z toho ven. Mě třeba napadlo ještě jedno řešení – začali teďkom dělat BG fit. Tak že by mi udělali BG Fit gratis. Pro ně jsou to 3 hodiny práce a já bych tím získal nějakou hodnotu za peníze, co jsem investoval. Ale mco nadšený z tohoto řešení nejsem, ptž bych si mohl nechat nastavit leda tak zimáka (výhoda je, že se to nastavení pak dá přenést na nové kolo no…)

            0 0
          • Kaco  

            jinak on to je opravdu velký rachot, je to jednoznačně z rámu nebo z oblasti středu…

            0 0
            • jIrI___  

              Opravdu velký rachot vycházející z oblasti středu mi dělal povolený upínák na zadním kole…

              0 0
              • scret  

                vychazejici jednoznacne z oblasti stredu…:) jj, presne tak, zadni upinak dokaze pozlobit:)

                0 0
              • Azmir  

                Opravdu otravné lupání ve vidlici bylo v objímce sedlovky :o)

                0 0
                • Kaco  

                  dobrá díky vám za názory, snad máte pravdu a fakt je to jinde… zkusím to ještě prozkoumat. Ale jsem si téměř jistý, že podle toho jak se to chová, a kde to vibruje, tak je to rám někde u středu ://

                  0 0
                • kycis  

                  Ja nez prisel na to ze lupe hlinikovy unasec kazety na hlinikovem orechu… :-D

                  0 0
            • Kouba_2005  

              O praskání se toho tady můžeš dočíst opravdu hodně, takže zodpovědně odkud to bylo můžeš říct až po tom, co to praskat po nějakém úkonu přestane. Jinak fakt jen střílíš do tmy. Chce to postupovat metodou pokus/omyl a popř. postupnou výměnou jednotlivých komponent, dokud na to nepřijdeš.

              0 0
        • scret  

          evidentne podle zanedbane udrzby kolu moc nedas, tak jak si muzes byt tak jisty, ze to slo z oblasti stredu? muze to byt tisic dalsich veci…

          0 0
          • Kaco  

            no kolu dám tak středně, (loni 4 tisíce, letos kvůli zdraví asi 100km…) tohle jsem zdědil v takovém stavu a nějak extra na něm nepojezdil… právě proto jsem byl rád za kompletní servis. praská při trochu silnějším šlapání (do kopce, rycheji po rovině, ve stoje).. a jak jsem teď zjistil, tak i pokud na kolo nějak více zatlačím. zkoušel jsem kroutit s rámem, aniž bych stál na pedálech, tlačit na rám shora atd. a to práskání se ozývalo děsně hlasitě, mnohem silněji než když šlapu. přiložil jsem i ruku na rám a cítil to v něm, takovou jakoby vibraci… jednoznačně nejsilnější byla u středu, jinde to moc cítit nebylo.

            0 0
            • scret  

              nemyslim, ze nejezdis, ale ze udrzbe moc nedas… To je pak tezky… Mam par takovych kamaradu, po roce mi strcej kolo v totalne zanedbanym stavu a jeste cekal, ze jim to za kilo opravim… Proste pokud nekdo dlabe na udrzbu, nemuze se pak divit, ze soli a soli:)

              Jinak zkus se postavit vedle kola a slapat na pedal a prohybat kolo/ram do boku…

              0 0
              • Kaco  

                svojeho bika servisuju jak ďas, jen tady s tím se mi nechtělo s*át… jak jsme psal, kolo rachotí jak sviňa když udělám to co píšeš. Rachotí i když jen tlačím na rám, bez šlápnutí na pedál.

                0 0
                • scret  

                  zkontroloval jsi dobre ram? neni ruplej?

                  0 0
                  • Kaco  

                    zvenku nejde vidět žádné porušení

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Pokud zkušený mechanik zkontroluje vše a je bezradný, je prakticky možné, že rám praskl. U oceláčků, slitin a hliníků se to prostě stává, zvláště ppokud je starší a má „odpracováno“. Časté je to ve svarech okolo středové mufny, kde je svár nejsilnější a pnutí nejvyšší, neboť se tam soustředí celá váha jezdce, přesněji dle těžiště s rozdíly působení sil a materiálu. Na povrchu nemusí být tato prasklina vůbec znatelná, ono totiž nemusí jí ani o prasklinu většího charakteru, ale malý odvarek, tzv, struska, která vzniká z druhé strany svařovaných dílů. Ten pak při zatížení a stačí při malém tahu, tlaku, vyvolávat skřípot, zvuky podobné tomu co uvádíš. Já jsem takto „opravila“ tři alu rámy, které měli podobné problémy a z toho jeden byl úplně nový. Tento zásah je trvalý, ale může se stát že i dočasný, nemusí pomoci ale za pokus to stojí. :) Jen u hliníku je tomu jinak než u oceláčků,trubky jsou širší, tedy u oceláčků tento „zásah“ nemusí být k prospěchu.

                      Vyřešila jsem to montážní pěnou s velkou roztažností. Před touto prací doporučuji namontovat starou 4hr. osu do mufny.

                      Na hadičku ústí mont. pěny jsem natáhla delší hadičku, která dosáhla až dolů skrze sedlovou trubku jsem tam trochu načíkla a před zatuhnutím jsem tam narvala polystyrenový „špunt“, který jsem si před tím vyrobila dle šíře sedlovky aby se pěna neroztahovala směrem nahoru, ale do vstupů pro rámové trubky. To samé skrz hlavu (pokud to je možné). Takže navíc musí být tyto rámové trubky duté, přístupné od středové mufny, pokud nejsou tak je rám prostě na výměnu a opravit, odstranit to nebude jednoduché, zda vůbec možné. Jen si dát pozor, protože někdy je to úplná blbost, která překvapí z zkušeného a tyto kroky jsou zcela zbytečné.

                      0 0
                      • scret  

                        ale on zrejme nema polygona:)

                        0 0
                        • Zlatka  

                          A co já s tím jako? Nebo co tím básník chtěl říci?

                          0 0
                          • scret  

                            presedni si, treba to pochopis… A to je vse, nebudu tu rozjizdet flame…

                            0 0
                            • Zlatka  

                              Tak to bude všichni jenom rádi, že tu nehodáš rozjíždět flamy a pomlouvat něco o čem nevíš zhola nic.

                              0 0
                      • Kaco  

                        ahoj, díky za tip. Já mám právě podezření, že s tím rámem bude přesně to co píšeš. Však mi ten mechanik říkal, že mi ze středu vypadla hrst rzi… Je to magnesiový rám, ty pry korodují hodně. A celkově je ten rám už hooodně měkký jak jsme ho zkoušel.

                        Nemáš obavy že ti takto spravený rám praskne za jízdy?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ta pena by mohla pomoct. Jednu dobu mela merida serii blbe svarenejch ramu, ktery lupaly v zaberu. Dovozce to resil tak, ze se oblast stredu vystrikavala tlumexem na ochranu podvozku aut.

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Nestačil by tam stříknout jakýsi ten spešl přípravek (údajně nahraditelný WD-40), který se vstřikuje do trubkových svařovaných ocelových konstrukcí proti všemožnému vrzání?

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jaja.k1  

      Hlavně je potřeba vědět, že najít příčinu praskání někdy nebývá vůbec jednoduché.A věta pokud se to nepodaří opravit, tak to nechejte tak zrovna moc logikou neoplývá. Na druhou stranu mi přijde zvláštní, že někdo předá zákazníkovi opraveníé kolo bez toho, aby jej odzkoušel.

      Poradit Ti ale stejně nedokážu – je to asi jako když je nějaký problém v rodině. Vždycky je chyba na obou stranách (jak u manželky, tak u tchýně).

      0 0
      • Kaco  

        no vím že najít příčinu praskání bývá problém, proto kolo letělo do servisu:) ale jak jsem psal výše, bylo to jednoznačně z oblasti středu… tzn chápal bych a zaplatil jakékoli práce v oblasti středu. Pokud jasně řeknu „jinak na nic nesahat“, předpokládám, že když dokončí opravu toho středu, tak si zkontrolujou, jeslti je věc opravdu spravená… Pán mi pak jasně řekl, že střed zkoušel pouze v ruce omníval se, že tím je věc hotová. Měl částečně pravdu, střed byl opravdu ok, ale praskání ne. Jinak obecně uznávám, že chyba či pravda bývá někde uprostřed. Ale já teďkom opravdu nevím, co jsem měl udělat jinak, abych nevyhodil tlik peněz zbytečně. Pán mě zavedl do dílny, říkal že praskání je spraveno, kolo měl na stojanu.. a ukázal mi vše, co by chtělo ještě opravit. Tak jsem samozřejmě souhlasil a on udělal ten servis všeho možného. Co jsem měl udělat podle vás jinak?

        0 0
        • jaja.k1  

          Ono totiž praskání ve středu nemusí mít v tom středu vůbec příčinu. Rámem se veškeré zvuky různě přenáší. Mohlo to klidně vycházet od spoje se sedlovkou, ze sedla, může být prasklý rám, volné hlavové složení v rámu, nebo třeba ložiska zadního kola. Také jsem jednou vyměníl všechno možné, než jsem zjistil vadnou misku v zadním kole.

          0 0
          • jaja.k1  

            Špatně zařazeno – nějak se tu ztratil příspěvek, na který jsem reagoval.

            No to je fuk.

            0 0
    • scret  

      jak radej ostatni, je tezke poradit, kdyz nikdo z nas krome tebe u toho nebyl…

      Dle myho nazoru jsi mel kolo ve stavu srotu a tak bylo trochu naivni myslet si, ze ti kolo uvedou do poradku za litr… A trochu chapu servisaka, ze menil co mohl, ikdyz nejspis nevedel co vymenit driv…

      Osobne bych to vubec neresil a zacal obmenovat postupne… Pokud jsi si 100% jisty, ze je to ramem, neni nic jednodussiho koupit novej ram… Pokud jsi chtel koupit novy kolo, tohle prodej, pripadne nove dily a hotovo… Ikdyz neco tratis…

      0 0
      • Kaco  

        tohle fakt neprodám, ledá nějakému chudákovi na slepo přes net, ale na tyhle praktiky fakt nejsem. Kolo bylo ve špatným stavu, to jo… ale prostě jsem jim jasně řekl co chci, rozhodně neměli dělat věci, které nesouvisí s praskáním, aniž by si ověřili, že ho odstranili. Nové kolo po komponentech fakt nechci.

        a ještě bych tě opravil v jedné věci – nemyslel jsem si, že kolo uvedou za litr dokupy, ani sjem nic takového netvrdil. S cenou 4 tisíce za to, co na tom všechno udělali, nemám problém, to je fér… Problém je jak jsem psal v tom, že si neověřili, že praskání je opravdu pryč, a udělali na tom další věci cca za 2 a půl tisíce.

        0 0
        • scret  

          v tom pripade tam jdi znovu… ale pocitam, ze te to bude stat dalsi peniz… Minimalne to kolo meli porjet a overit si, jestli zavada pretrvava…

          0 0
    • Rychlej turista  

      Ty jsi udělal chybu, že jsi odnesl do servisu plečku s přesně nedefinovaným defektem, který může způsobovat kde co a jehož nalezení a tedy i oprava může převýšit cenu celého kola.

      Servis udělal chybu, že na tento požadavek přistoupil, protože měl vědět, jak to pravděpodobně dopadne. Měl opravu plečky v rozkladu s takovým neurčitým požadavkem odmítnout. S tím, že by ti vysvětlil, jak to zřejmě dopadne. Měl s tebou uzavřít přesný seznam prací a výměny věcí, bez ohledu na to, zda to podaří odstranit primární problém.

      0 0
    • Milvus888  

      prostě celé kolo rozeber potom prodej ty nove komponenty , prodej i ty stare za mensi cenu a ram dej pryc..

      prodas vsechny komponenty a koupis nove kolo i kdyz budes muset neco vice prihodit.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Chyba vsech, ze spravuji starou hajtru … tvoje ze to opravovat chces … jeho ze to opravoval. Ale na druhou stranu musim rict, ze jsem mel na zkousku pujcenou na 14 dni silnicku „cervene“ barvy – takova ta barva co jede sama, pokud k tomu jsou cerveny tretry. Pred rokem a pul cca. No a v ramu desne lupalo, taky nekde u stredu. Tak jsem to vzal tam kde mi to pujcili, ze to je desny at s tim neco udelaji ze za mnou behaji po vesnicich vsichni psi a v Chlumine vybehnuli z hasicarny vsichni dobrovolni hasici podivat se co to jede po silnici. No a taky mraky kecu ze to je stredem ze to daji hned do poradku, ze to jen namaznou … efekt 0, za dva dny jsem tam byl znova. Tak mraky kecu ze to je jasny, ze vylucovaci metodou to tedy muze byt uz jen prevodnik … na moji namitku ze pochybuju, ze to dela jak na malym tak na velkym stejne odpovedeli at se nemontuju do ceho nemam ze oni jsou od toho a ze kdyby se to opakovalo daji mi novej stred a kliky … efekt 0. Uz dalsi jizdu mi bylo jasny, ze to kolo (jako od tedle firmy) bych nechtel ani za polovicni cenu. Tak jsem s tim zajel do servisu kam jezdim normalne no a bylo to opravdu snadny. Byly povoleny sroubky, kterejma drzela prava karbonova klika na duralovym „pavouku“ na kerej se montuji prevodniky. Kliky Sram (ale ve znacce nevidim problem, vsechny kliky co mam jsou sram a spokojenost). To jen kdyby nekdo patral jaky to byly kliky. No a co z toho vyplyva? Ze kdybych si to kolo koupil a nasledne resil stejnej problem s temadle lidma, tak by to stalo balik a mraky casu a nic by se nevyresilo … to je zivot. Tak jsem si koupil kolo jinde, tedy nechal slozit. Spokojenost. Proste nekdy narazis na blbce, nekdy na chytryho a nekdy se blby veci deji i kdyz vsichni chytri delali co mohli. Proste zivot … a to nevyresis.

      0 0
      • Milvus888  

        specialized ?

        0 0
        • John Tequila Lemon  

          To mas jedno … spis jde o to, ze vseobjimajici jistota jak snadno pujde vyresit problem me odradila od te znacky od ktere jsem testoval kolo. Nebyl to zadnej zapadlej pidi obchod, ale misto, ktere ma reprzentovat zastoupeni znacky. Pokud to mam zhodnotit objektivne, nebyl problem ve znacce, ale v lidech co ji reprezentovali v miste, kde jsem si to pujcil. Ne ze by se mi nikdy na jinym kole nic nepodelalo … ale je jaksi pristup a pristup. Proste zivot, je blbost si myslet ze budeni do zavrenejch vrat ma smysl, kdyz za nima bydli bud hluchej, nebo ignorant.

          0 0
    • George.999  

      To je těžký, podle toho co píšeš, je jasný, že jste se dohodli. On ti nabídl upgrade se kterým jsi ty souhlasil. Na druhou stranu jsi mu řekl, že pokud se oprava nepodaří a ta se nepodařila, ať s tím nic nedělá. Chyba je na obou stranách a jak jste se dohodli na celkové úpravě, měli byste se stejně dohodnou i na nějakém vyrovnání. Je ale fakt, že komponenty (bowdeny, lanka, řetěz…) už jsou tvoje, ale zkusil bych alespoň částečně pořešit peníze za tu práci. No každopádně hodně štěstí.

      0 0
      • Kaco  

        to je jako bys dal auto do servisu, ať ti spraví motor. Pak tam přišel s tím, že motor je spravený. Tak by jsis nechal vyměnit sedačky a tak. Ale následně zjistil, že motor je pořád k ničemu. …k čemu mi jsou lanka a bowdeny na kole které můžu vyhodit… Souhlasil sjem s upgradem v domění, že je závada odstraněna, jak mi tvrdili. Nějak nemůžu najít chybu na své straně, co jsem měl udělat jinak?

        0 0
        • Flozik  

          Co jsi mel udelat jinak? Zkontrolovat si, jestli to opraveny je…

          0 0
          • Kaco  

            myslíš hned po té první opravě? předtím než jsme se domluvili na kompletním servisu? no servisák tvrdil, že to v pořádku je, tak mě nenapadlo to ani neprojet. Kolo měl na sstojanu když jsme to pak řešili, jen mi ukázal co by ještě chtělo spravit a dohodli jsem se… on tvrdil, že to je spravené.

            0 0
    • kubad  

      máš to písemně pokud ne tak nenadelas nic.

      za blbost se plati. zaklad je si kolo zkontrolovat pri predani teď je pozdě,

      vrzat nuže na kole cokoli hledat

      0 0
      • Kaco  

        jak už jsem psal, s písemnostma není problém, mezi mnou a servisákem panuje důvěra. V obchodě mě dobře znají a oba dobře víme, jak to bylo. Není problém v tom, že bych si kolo nezkontroloval hned, jeslti ho vrátím za 5 minut nebo za týden nehraje roli.

        Nejedná se mi o nějaké agresivní řešení přes „mám“ to písemně, o tom co se stalo se spory nepovedou. Jde o to jak z toho nějak rozumně vybruslit, morálně a přijatelně pro obě strany.

        0 0
        • hannawald  

          Sleva na neco, ten BG fit, servis dalsiho kola.. Tezko zmenis, co se stalo, pouceni pro obe strany, ale pokud jsou seriozni a na klientovi jim zalezi, vyjdou Ti vstric v necem do budoucna..

          0 0
        • jonti  

          V servisu teď nejspíš nemají moc práce, tak s tím můžou strávit i výrazně víc času než dřív. Budu se ale opakovat, že to už moc řešíš, nějaký zvuk z kola je prostě normální.

          0 0
          • Kaco  

            to není nějakej zvuk z kola:D to je rachot jako kráva

            0 0
            • Rychlej turista  

              Dej hodinový švih v lijáku, to běžné zvuky na čas odstraní. Pokud ne, mohlo by to aspoň upřesnit směr pátrání.

              0 0
    • šimlos  

      Kdyby se to stalo mě tak to nechám být a vezmu si z toho poučení pro příště,že si kolo po servisu vyzkouším.Je to klasicky blbá situace,kde vlastně není jasný viník..

      0 0
      • Kaco  

        jak už jsme psal vícekrát, o tomhle to není, je úplně jedno, jestli to vyzkouším před servisem nebo za hodinu doma (hned po prvním převzetí sjem tam volal, že se nezlepšilo nic, a pr dní to tam hodil), po druhém převzetí to samé… o to tady nejde, není problém v tom, že by mi v servise nevěřili, kolo prostě praská.

        0 0
    • jonti  

      Rám vrzat nebude, pokud není prasklý nebo něco není vyloženě špatně. Ty vibrace se rámem šíří, je skoro nemožné odhadnout kde to vzniká, může to být minimálně deset míst.

      Proto to tam odnes ještě jednou a nech je zjistit kde to vůbec lupe. Když střed mechanik promazal, tak se vyloučila jen jedna z možností.

      Další rada je prostě jezdit a neřešit každý zvuk, skoro každé kolo, které není nové lupe a praská.

      0 0
      • Kaco  

        na tom se fakt jezdit nedá, je to děsný rachot… takovou vyjížďku si člověk vůbec neužije… navíc je to podle mě naprasklý rám někde zevnitř, a na tom jezdit to už je trochu hazard.

        0 0
    • blisterexist  

      nedávat kolo do servisu, to je moje řešení na všechno a vyplácí se to:-)

      0 0
      • KAPLIS  

        Špatně zařazeno: Vem sprej s olejem a prostrikej vnitřek rámu. Naklanej Ho tak, aby se olej dostal do všech svaru zevnitř. Většinou to pomůže. Když ne, tak nástupuje hrubá sila… (Mobil)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • pstasek  

      Zkusil bych prolejt rám WDčkem. Příčinu to sice neodstraní, ale mohlo by to pomoct vyřešit zvuky a tu sezonu dvě bys na tom mohl ještě dát.

      0 0
    • maajkee  

      Nový střed za 800,– Kč a ještě bez práce? Co je to prosimtě za kolo a co je tam za kliky?

      0 0
      • Kaco  

        no to jsem taky čuměl, přitom jsem to chtěl co nejlevněji… :/ Je tam Ultegra, ale cca 10 let stará, už dlouho nevydrží…

        ne hned sem hodím finální příspěvek…

        0 0
    • Kaco  

      Díky všem za pomoc a příspěvky. Myslím, že už jsem objevil problém. Sice tím ze sebe udělám trochu blbce, ale je fér to tu napsat… :)

      Díky především těm co psali, že lupání může jít odkudkoli, i když to vypadá jako střed.

      Nakonec to byla sedlovka… stačilo ji vytáhnout a dát tam znova (namazaná byla dost tak se divím že praskala).

      Nejsem si tím ještě úplně jistý, že to bylo opravdu tím, ale zatím tomu vše nasvědčuje.

      Jsem rád že jsem tu neuvedl jméno servisu a zbytečně je třeba nepomluvil…

      Ideální by bylo, kdyby si ten nový střed za 8 kil (přitom jsem chtěl co nejlevnější) vzali ještě zpátky (najel jsem na něm 2 km) a dali mi tam můj starý funkční. Ale když ne tak co, hlavně že kolo ještě chvíli pojede.

      Jen nechápu, že po měsíci v servise jsem si to nakonec musel najít sám a byla to vlastně ta nejstupidnější možnost…

      díky za pomoc, howk :)

      0 0
      • shark.jd  

        Tohle je věc, která se podezírá jako první, proto je dost divný, že to nezkusili hned v servise, že… Ale uvidíš, jestli to bylo opravdu tím. Přeji hodně najetých kilometrů bez lupání.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Zlatka  

        Toto je prakticky nejčastější příčina, takže ten kdo měl odstranit závadu řešil pouze to jak si na závadě vydělat.

        Toto není žádná pomluva, ale holý fakt a řešit s Tebou nějaké vrácení něčeho nebudou zcela jistě.

        0 0
        • Kaco  

          uvidím, napíšu jak jsem dopadl…

          0 0
          • Kaco  

            po telefonické domluvě mi přislíbili, že mi střed vymění zpátky. Takže fajn.

            0 0
        • scret  

          Fascinuje me, jak 100% vis, kde je chyba. Tolki suverenosti pohromade jsem dlouho nevidel…

          nekde jsem zaregistroval, ze stred byl taky v hajzlu a celkove to kolo potrebovalo obmenu, tak v cem je problem? Servisak doporucil vymenu, na sedlovku se mohl podivat taky, to ale neznamena, ze by chtel na tom vydelat nejakej ranec – ikdyz stred za 800kil? Pokud to nebyl nejakej starej Octalink…

          Kdyz tobe prijde na kram zakaznik a bude mit v hajzlu totalne desticky, pritom bude chtit seridit saltr, vyprdnes se na desticky? to asi ne, ze? A taky by se dalo rict, ze na tom chces vydelat:))

          Zcela uprimne, k tobe bych si kolo servisovat nikdy nedal, a ne kvuli tomu, ze jsi zenska, klidne bych bajka sveril napr.Tine…

          0 0
      • šimlos  

        :-) Namazaná být mohla,stačí pár mikročástic nějakého bordelu na sedlovce,v objímce a nebo v zámku a dělá to zvuky k zbláznění..Hlavně že se to vysvětlilo.

        0 0
        • Markony  

          Měl jsem podobný problém sedlovka vrzala šíleným zvukem , mazaní nepomohlo až po důkladné prohlídce zjištěno že je praskla sedlová trubka těsně nad svarem pomoc jednoduchá výměna rámu oprav se nevyplatila nešlo to vidět .

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.