• moreplavec

    Ahoj,

    potřebuju se hýbat a tak jsem po mnoha letech jsem oprášil svůj stařičký Author Versus a posledních 3 týdny jsem se nějak rozjezdil (rozumějte, v kuse i 20km :) ). Kolo jezdí super, nikde nic nevrže (je mu cca 13let?) až mně stav překvapil. Velice zle brzdí, asi únava brzdových špalků. Tak jsem se byl poptat v krámu, tam mi místo úpravy rovnou začali rvát do hlavy akční nabídky a abych si koupil 29ku, moje je prý učitě 26ka apod…

    Chci tedy poprosit o radu, zda do takto starého kola má cenu investovat a koupit odpruženou vidlici nebo kotoučové brzdy (pokud to vůbec lze). Osobně totiž jsem (až na odpruženou vidlici a právě kotoučové brzdy) nenašel výhodu v koupi nového. O nutnosti odpružené vidlice navíc dost pochybuju, ale asi je to příjemné na cyklostezkách.

    Jelikož nejsem žádný znalec, přikládám pár odkazů na fotky kola, snad někomu ty názvy něco řeknou. Já to kdysi kupoval jako dost drahé kolo a prodejce mně ujišťoval, že si kupuju skutečnou kvalitu (ale to je jeho práce :) ).

    Budu rád za každý názor, Standa

    0 0
    • Mysee  

      Záleží kolik máš peněz na nové kolo. Pokud by to bylo zhruba 15–18 tisíc už to za to stojí. Pokud méně tak radši natrénovat na tomhle, vyměnit jen to nejnutnější a mezitím šetřit na nové.

      Kotoučové brzdy na to nepůjdu, odpruženou vidlici jen na cyklostezky nepotřebuješ.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud ti kolo vyhovuje…a to asi zatim jo bo moc nejezdis, tak si nech vymenit brzdove spaliky, lanka, bowdeny (tohle bys nejspise zvladl i sam) zkontrolovat stredy a vyplety a vesele jezdi dal.

      Na tohle kolo krom spotrebaku (prevody, retez, plaste, brzdove spaliky) a toho co se akutne vysype nema smlysl nic jineho kupovat…jenom bys v tom utopil penize. Ani odpruzenou vidlu ani kotouce bych tam nedaval.

      Az budes citit ze ti kolo nestaci, tak muzes uvazovat o jinem s ohledem na to, co te bavi jezdit nejvice…a tohle budes moct udrzovat pri zivode a pouzivat ho jako mestske kolo na nakupy nebo jezdeni ve srackach (at si nenicis nove kolo).

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        0 0
      • moreplavec  

        … tak si nech vymenit brzdove spaliky, lanka, bowdeny …

        jak se projevuje nutnost vyměnit lanka a bowdeny? Nemám totiž pocit (navzdory věku kola), že by špatně přehazovalo nebo něco někde drhlo. Vyměnit to klidně můžu, asi zvládnu sám.

        …krom spotrebaku (prevody, retez, plaste, brzdove spaliky)…

        Stejně tak bych potřeboval poradit, zda a jak poznám opotřebení řetězu nebo převodů.

        Zatím si myslím, že jediný slabý článek (co nejde vyměnit) jsem já a objem energie co jsem schopen vynaložit.

        0 0
        • mr.nikdo  

          To poznas, jak to vymenis. Pujde to lehce.

          Retez – mas doma supleru (posuvne meritko)?

          Priklanim se k tomu, co psal Lukas. Hod to do servisu – naboje, vyplety, spalky, lanka a bowdeny, pripadne retez a kazetu a jezdit. Kdyz Te to chytne a budes jezdit kotel – koupis nove kolo a toto Ti zustane v dobre stavu do hospody anebo na zimu…

          0 0
        • Smazaný účet  

          vymena lanek a bowdenu je takovy bezny servisni ukon…sezoni. Muzes to mit ve stavu vyhovujicim,a le kdyz to udelas, tak to budes mit ve 100% a nemusis na to po zbytek roku sahnout.

          Na retez je merka nebo suplera…meri se vnitrni roztec 11 clanku…zmer, nahod cislo a bud to bude vpohode, nebo ne:)

          ten posledni bod je rpo vsechny stejny, zadny stres;)

          0 0
    • pepek  

      Sundej tu odrazku a to spojení brzdového lanka nastav co nejvíc naplocho. A pak kup nějaké dobré špalky, tyhle asi už ztvrdly.

      0 0
      • moreplavec  

        Je potřeba nějak ošetřit ráfek? Je dost „černý“ od otěru ze špalku. Případně čím se čistí?

        0 0
        • pepek  

          ráfek nech být, roztáhni ty packy a posuň lanka tak, aby to bylo naplocho.

          0 0
        • fargo.  

          Myslím, že když přetáhneš brzdný plochy na ráfcích tech. benzinem nebo acetonem, tak nic nepokazíš.

          0 0
    • karel d.  

      Ja mam take jeste to same kolo tak nejak v zaloze a obcas na nem vyjedu. Opravdu kotoucovky ani odpr. vidlice nejsou nutne k beznemu jezdeni- tohle kolo jede dost dobre prave diky tomu jak je lehke. Vecka brzdy jsou dobre servisovatelne a pevna vidlice ma diky sve lehke vaze a snadne udrzbe obrovske vyhody. To jsem poznal prave diky koupi noveho kola, ktere tyto vymozenosti ma, o coz je take jeho provoz narocnejsi. Ja bych na tom kole udelal generalku bez velkeho nakupovani novych komponentu-s vyjimkou lanek, spalku apd. Pokud to mas na lehke silnicmi ci trekove jezdeni nic jineho neni potreba.Vzpominam jak jsem s timto kolem jezdil po horských silnicich v Jesenicich, casto i na Praded a vybaveni bylo naprosto adekvatni.

      0 0
    • moreplavec  

      Díky moc za tak rychlé reakce. Pročetl jsem, něco dohledal na webu a kolo šlo do servisu.

      Byl tam přímo chlap co kola seřizuje. Do řetězu mírka nešla zastrčit, mrkl na špalky a jen se usmál (hmátl do regálu pro nové) a taky 8mi kolečko vzadu se mu vůbec nelíbilo. Jinak kolo označil za pohodový, starý ale dobrý na rozježdění/do­ježdění.

      Dohodli jsme se na „velkém servisu“, seřízení, novém řetězu a co se namane navíc, tak se ozve. Vidím to tak na 3000,– a jsem zvědav, jaká proměna to bude na cestě.

      0 0
      • Pajas04  

        3000,– za takových pár drobností…to by Tě tedy pěkně natáhl.

        0 0
    • moreplavec  

      Můžu se zeptat, pro orientaci, kolik vydrží běžný řetěz na kole (v ceně cca 400Kč)? Protože servisák mi právě volal, že je kolo k vyzvednutí a nakonec „radši“ vyměnil řetěz i když by ještě vydržel. Ten starý má najeto min. pár tisíc a je cca 13 let starý a o novém tvrdí, že vydrží cca 1500km a pak se většinou mění…

      Je možné, že kolo bylo původně osazeno tak kvalitním řetězem nebo naopak se spletl a řetěz vydrží hrozně dlouho a on se s těmi 1500km spletl? To by pak aktivnější cyklisti měnili několikrát za sezónu?

      0 0
      • vojta1616  

        já obvykle měním řetěz v rozmezí 1000–1500 km … takže těch 1500 je naprosto reálná výdrž

        0 0
      • karel d.  

        Ten retez nech rozhodne vymenit-ten puvodni je docela kvalitni, ale jednoznacne ma odslouzeno a ted ti nici patorky i prevodnik.

        0 0
      • pocestny  

        Já bych na převody právě vůbec nešahal, kdyby nepřeskakoval ten řetěz. Nešahal bych ani na ty náby, jestli nezadrhávají. Prodejce ti tam dá novou kazetu a řetěz a ve výsledku zjistíš, že ti to skáče na převodnících → A vyliješ další prachy za převodníky. No, však uvidíš, třeba budeš mít štěstí.

        Pokud tento bike nechceš „pěstovat“ jako čistokrevný retrobike, což asi nechceš, tak místo nových špalků v cantileverech (staré špalky asi ztvrdly) bych tam dal v-braky. A za 2000 Kč koupil už néúplně základní odpruženou vidlici (tzn. už bude celkem fungovat). Celkem by to byla investice cca 3000 kč do materiálu (a to včetně nových bowdenů a lanek). Instalace vidly a brzd a seřízení převodů bys zvládl s nějakým kámošem zadarmo.

        0 0
        • moreplavec  

          No, vše nechali, jen vyměnili řetěz. Údajně mi ho budou účtovat cca 400Kč a k tomu práci. Sám jsem zvědav, pokaždé co tam volám mají jiné info a vlastně to začali řešit dneska po obědě, když jsem to zase urgoval.

          Brzdy chci pořádný, ale nemají bloky, tak s těma nehnou. Takže to opět povezu do dalšího servisu a už se „těšim“, co zase budou opravovat tam a co je špatně podle nich. Asi je to se servisama kol jako s autama, jen tady mně natáhnou než o pár stovek :(

          0 0
          • Kalic  

            běžný řetěz na 7mi-kazetu nestojí 400 :-) No obecně hodně ušetříš – na práci i na materiálu – když se základní servis naučíš dělat sám.

            Ale co teď teda řešíš s těma brzdama? Je teď všechno v cajku a funguje? Tak jezdi :-)

            0 0
    • moreplavec  

      Tak kolo je doma. Velký servis a výměna řetězu ve finále vyšlo na cca 1200,– To je asi dobrá cena.

      Hned jsem zajel do nedalekého krámu, koupil 4 špalky a usadil kolo. Byla to trochu „legrace“ to jakš-takš vycentrovat, udělat šípovitost a docílit jakési souososti, ale kolo brzdí o několik řádů lépe.

      Co jsem zatím zkusil, kolo opět jezdí hladce, nikde se nic neozývá. Nový řetěz subjektivně asi nepoznám, ale snad to oceni kazeta. Trochu jsem byl rozpačitý z toho, že co servisák to jiný názor (ten poslední označil řetěz v pohodě) ale co už, jezdí to a vo tom to je… :)

      Díky všem za pomoc, ještě omrknu ty V-brzdy, to tam asi půjde a hlavně to bude asi i brzdit lépe. Odpruženou vidlici na ty zpevněné polňačky a parky/silnici neužiju.

      0 0
      • Vilém  

        Vecka tam samozrejme pujdou, musis vsak pocitat soucasne s vymenou pak.

        0 0
        • brkoslav  

          Pokud ma rovny kola, tak to uplne nutny neni. Zvlast v pripade integrovanyho razeni s brzdovyma pakama se to blbe resi.

          0 0
          • Vilém  

            Uplne ne, ale chod neni zrovna idealni. Jak rikas, chce to dobre vycentrovany kola, spalek vychazi hodne blizko rafku a projev brzdy je hodne kousavy.

            0 0
    • moreplavec  

      Tak mi kolo minulý týden ukradli. Pokud ho někdo někde zahlédnete, určitě mi dejte vědět. Mám v autě krásný hever a dojdu ho s dotyčným vyměnit za moje kolo a případně další věci co jsem měl ve sklepě.

      0 0
      • karel d.  

        No, to ani nerikej. Takove prace jsi si s tim dal a kolo to bylo porad jako vino! Ja jsem zrovna dnes na stejnem starickem Versusovi vyjel trochu po okoli-abych ho trochu provetral. Preji ti, aby se naslo. Moc sanci tomu ale nedavam…

        0 0
        • moreplavec  

          To kolo jezdilo teď super, vše nové od řetězu po brzdy. Taky jsem okamžitě zajel rekord na okruhu co tu mám vyměřený na 20km (stáhl jsem to o 10minut!).

          Uvidíme kolik vrátí pojišťovna (vzal mi i vymazlenou 1:8 buggy) a pak se podívám co stojí dneska slušný kolo na takové to „domácí žvýkání“.

          0 0
          • karel d.  

            No rekni az si budeš neco nového vybirat. Pokud to tedy budes chtit konzultovat.

            0 0
          • karel d.  

            No rekni az si budeš neco nového vybirat. Pokud to tedy budes chtit konzultovat.

            0 0
      • wilda81  

        Kur*y zlodejske!

        Z té lepší stránky: si můžeš koupit nové ;)

        0 0
    • moreplavec  

      Tak už vybírám, pokud mi chcete pomoci či kolo doporučit, budu rád za příspěvky v tomto vlákně:

      http://www.bike-forum.cz/…na-cca-12000

      Těším se, jak se zase projedu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.