Čím odvzdušňujete a plníte Shimano brzdy?

54 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Zatím nemám osobní zkušenost, ale brzdy Shimano jsou považovány za poměrně jednoduché na servis a údržbu. Vzhledem ke stavbě kola svépomocí zvažuju, že bych i ty brzdy nakonec servisoval sám, než mít smůlu a nechat to prasit nějaké nemehlo v servisu. První montáž by snad něměla ani vyžadovat kompeltní bleed kit:

    https://www.youtube.com/watch?…

    Vyplatí se koupit originální kit?

    https://www.kupkolo.cz/…-bt03_z5081/

    Servisujete si Shimano brzdy sami a používáte k tomu originální Shimano sadu nebo něco jiného?

    Kupkolo těď prodává minimalistickou kombinaci za 2 stovky

    https://www.kupkolo.cz/…ano_z110160/

    Anketa: Jak plníte, odzvdušňujete a servisujete hydraulické brzdy?

    27x
    96%
    0x
    0%
    0 0
    • Smazaný účet  

      Tlaková pistole? Záleží, co máš za brzdy. To je zřejmě sada pro levnější typy brzd. Obvykle stačí origo kelímek (případně stříkačka, která padne do závitu na páce), akvaristická hadička a druhá stříkačka z lékárny.

      0 0
    • mr.antik  

      Normální stříkačkou z lékárnny s hadičkou z akvarijních potřeb. Na páku mám místo kalíšku taky jen nádobku stříkačky ze staré odvzdušňvací sady AVID (protože se mi válela doma) ale kalíšek poskytuje lepší komfort.

      Ta minimalistická sada vypadá v pohodě za těch 119,– pokud to nechceš řešit a laborovat s průměrem stříkaček a hadiček.

      Určitě doporučuju se to naučit. Jo a kup si velký balení oleje, ty malý se strašně moc nevyplatí..

      0 0
    • HT Adam  

      Kalíšek stačí. Na naplnění je dobrá stříkačka a plnit od třmenu k páce. Na Shimano opravdu krom kalíšku a hadičky není nic potřeba

      0 0
    • Espen  

      4 injekční stříkačky z lékárny, metr hadičky že zverimexu. Cena dohromady asi 25K Kč. Na jedné stříkačce jsem zkrátil čůro, tu šroubuju do páky.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jaká je vlastně spotřeba a doba použitelnosti minerálního oleje od otevření?

      Má smysl raději kupovat nějaké malé množství +/- 100ml nebo naopak větší 0.5–1 L nádobu, kde je logicky poměr množství/cena výhodnější?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Hlavně při odvzdušnění nenechávat na zemi nebo hned zavřít, já do toho vždycky kopnu.

        0 0
      • mr.antik  

        neomezená

        0 0
      • danis7  

        Olej má výhodu, že nepohlcuje vlhkost, takže ti vydrží hodně let. Brzdovka naopak pohlcuje vlhkost, tu nechávat otevřenou více než rok je nesmysl

        0 0
    • Filipsimek  

      Na odvzdušnění používám tuto metodu ,stačí kalíšek, hotovo do 5 minut a výsledek parádní.

      0 0
      • Cavendish  

        Naplní kalíšek, vyvěší brzdu dolů a povolí banjo? A prostě nechá působit gravitaci?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Benžo né :)

          0 0
          • Cavendish  

            No jo, jsem *******. Spatně jsem se podíval. Klasicky přes odvzdušňovák…

            0 0
        • TK75  

          To vypadá dobře, ale sundavat kvůli tomu z kola třmen mi nepřijde moc supr.

          0 0
          • K2  

            buď sundáš třem nebo vyndáš zadní kolo (jinak zamastíš kotouč)

            0 0
            • Jakobo  

              Myslis jak olej tece kolem olivy, ze se pokape i kotouc, nebo ze olej pri plneni protece pres pistky na kotouc? Ja jsem naposled kolo nevyndaval, nekdy je to fofr rychle zprovoznit kolo. ale tak lepsi by to bylo.

              0 0
              • TK75  

                No já to dělal přes ten ventil na třmenu stříkačkou a když jsem ji pak sundával tak mi tam trocha oleje zatekla na kotouč

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Když zavřeš ten odvzdušňovací ventil, tak než z něj sundáš hadičku, udělej ve stříkačce podtlak. Když to ještě sundáš s nějakým ubrouskem na ruce tak to je čisté. Lepší je kolo sundat, vyndat desky atd ale kdo na to má čas :)

                  0 0
              • Georrge  

                Vetsinou si ho zamastis sam, kdyz si nedas pozor a mastnyma rukama (ci necim jinym mastnym) o nej zavadis. To same desky, lepsi vytahnout (zvlast kdyz to delas se sundanym trmenem, to pak olej ci brzdovka tece vsude mozne).

                0 0
            • TK75  

              Ano, to jsem taky zjistil, když jsem to udělal rovnou na kole.No možná to tak zkusím, taky jsem to dělal poprvé a výsledek má mouchy

              0 0
    • danis7  

      Hlavně doporučuji Shimano olej. Já používal cca 2 roky olej od Bikeworx a teď koupil originál od Shimana do nových brzd. Okometricky má originál nižší viskozitu, je tekutější, hlavně to jde vidět po zatřepání, kdy bublinky rychleji cestují nahoru oproti Bikeworxu. Taky originál tak nepění.

      0 0
      • Jakobo  

        Nemate nekdo je pro zajimavost srovnani Shimano vs Citroen LHM+?

        0 0
        • pepek  

          Já mám v SLX LMH, někdy dokonce smíchaný se Sh a žádné problémy jsem neměl. Nejel jsem s tím ovšem ještě pod –5°.

          0 0
          • Jakobo  

            Dik. Mam koupenou litrovku Shimana, to mi jeste vydrzi dlouho. Ale nevim, co zas kdo blbne, litrovka neni nikde v prodeji tak se ptam jen pro pripad nouze. V mrazu bohuzel jezdim, ale to auta take. Mozna bude viskoznejsi nebo je to uplne totez, jen s nalepkou Shimano za 2× cenu.

            0 0
            • danis7  

              kupkolo prodává rozlévaný Shimano olej, tak možná u nich

              0 0
        • Breakpain  

          V nouzi je to v pohodě, pokud seženeš Shimano, použij ten ;-).

          0 0
    • Slavik  

      Kalíšek za stovku, stříkačka+hadička, 7čka klíč, Minerální olej Shimano 1litr za 4kila, abych nemusel každý rok potupně žebrat a asi ho mám nadoživotí. Moc raketová věda to není…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ten kalíšek se sice dá sehnat samostatně, ale v základní odvzdušňovací sadě Shimano TL-BT03-S je spolu se stojánkem, do kterého se to dá postavit.

        Nebude lepší začít touto základní sadou, a zbytek spotřebního materiálu dokupovat průběžně?

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jsou k něčemu ty uzavírací klipy na hadičku? Některé sady je obsahují jiné nikoliv.

      0 0
      • Vilém  

        U nekterych brzd, odvzdusnovanych podtlakem, se hodi.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud seš kopyto, tak se spíš hodí ta origo plastová pojistka hadičky na odvzdušňovák, případně, pokud je odvzdušňovák utopený i ten plastový váleček.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ten kalíšek je předpokládám pro opakované použití. Stříkačky a hadice se po každém použití mění?

      0 0
      • TK75  

        Ano je

        Stříkačku a hadičku normálně vypláchnu a dál používám

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nektere levne strikacky maji tesneni co po chvili nabobtna a je nepouzitelne, ale dobra strikacka a kalisek ti vydrzi roky :)

        0 0
        • MatS  

          To bych chapal u Dotky, ale u mineralniho oleje snad ne. Mam strikacku z lekarny a ani to nemeju. Jen vystriknu prebytek ven. Zadny problem nemam.

          0 0
          • pepek  

            Dělá to právě u oleje. Když je tam O kroužek. Ale pro brzdu to nehrozí, stačí 20ml – a tam Okroužek nebývá.

            0 0
          • Mr.Duck  

            Dělá to u všeho. Čištění podle mě neudělá velký rozdíl když se to často používá, ale i některé kity na odvzdušnění dlouho nevydrží.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Mně se písty u Force sady naopak scvrkly.

          0 0
    • meri  

      Jak casto menite brzdovou kapalinu? Nesahat na to dokud neni problem, nebo se preventivne meni po urcite dobe?

      0 0
      • Breakpain  

        Když sjedu desky, měním komplet obsah (obvykle je kapalina tmavá ⇒ plním to, dokud nemá barvu jako v lahvi).

        0 0
      • Mr.Duck  

        Minerál více méně není potřeba měnit. Ta kapalina hlavně ve starší páce se zašpiní hned ale bez rozborky páky stejně všechno ven nedostaneš, tak to není potřeba moc řešit. Asi kdybys to propláchl jednou za rok, možná tím trochu zvýšíš životnost pák, ale není to potřeba moc řešit – I bez toho na ně obecně není potřeba 5 let sáhnout.

        0 0
        • house123  

          Na to si dovolim oponovat nam řikali v shimano že je treba měnit kapalinu min 1× z rok a při ježděni stylu downhill atd i víckrat neboť se v mineralnim oleji při velkem zahřivani vytvaři carbon a ten pak vše okolo vydíra .Proto se to měni . Osobně to dělam min.3–4 do roka většinou po velkych akcich jako saalbach atd.

          0 0
          • pepek  

            No ještě že nemám Rollse, nebo Citroen. 4× ročně měnit kapalinu, to by se mi nechtělo.

            0 0
            • house123  

              Otazka 10 minut a par korun za mineral :) a bzdy jak nove

              0 0
              • pepek  

                Takže když jsem to 7 let nevyměnil, tak jsem ušetřil 280 minut života, dobrý.

                0 0
          • Mr.Duck  

            Je to možný. Jak říkám, věřím že jednou za rok to vyměnit může prospět životnosti ale reálně to prostě podle moji zkušenosti nemá moc vliv. Jedny Saint mám už snad 7 let, z toho většinu sezón ve Whistleru takže „velká akce jako saalbach“ by se dalo říct každý den (cca 6 dní v týdnu na DH v bike parku) a na brzdy jsem 5 let nemusel sáhnout. Pak jsem rozebral, vyčistil písty v páce a brzdy jak nový :)

            Druhý Saint mám 5 let, jiný brzdy tak dlouho nemám ale opravuju kola mimo shop i hodně kamarádům tak vím co se s nima děje, a prostě to nikdo nějak neřeší a brzdy fungujou :)

            0 0
            • tomxxx  

              Takže je méně práce jednou za 5 let rozebrat brzdu, než ji jednou ročně propláchnout, aby tam nebylo kvantum bordelu?

              0 0
              • Mr.Duck  

                To bych asi neřekl I když to asi časově vyjde podobně.

                Jde spíš o to že i když to vyplachuješ tak tam kde se ten bordel drží to nemáš jak vypláchnout. Drží se mezi 2 těsněníma na pístu v MC a při výměně kapaliny to tamtudy neprotéká, takže ten bordel tam bude tak jako tak.

                Nechce se mi bez tužky a papíru vysvětlovat jak a proč ale když se na ten pístek podíváš a podíváš se kde je port do expanzky když nemáš brzdu zmáčknutou (což při výměně kapaliny moc nejde žejo) tak ti bude jasné proč mezi těma těsněníma se to nevyčistí.

                Určitě by bylo lepší kdyby to tam nebylo, ale nevím o brzdě co by to měla vyřešené, nedělá to problémy dokud to není úplně plné bordelu jen to je důvod proč stačí jedna jízda po výměně kapaliny a bude v páce zase špinavá.

                0 0
          • MatS  

            To se nediv ze vam to rikali :-) Musi prodat.

            0 0
    • Hrabex1  

      nesaham, dokud neni problem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.